Rozdíl mezi jedno a dvoukorunkou info

166 nepřečtených
  • marcus.ss

    Zajímal by mě hlavní rozdíli mezi jedno a dvojkorunkou

    Je mi jasné že dvojkorunka je tužší, nicméně stále nějak nevidím jaké výhody přináší jednok. kromě toho že jdou otočit řidítka dokola a má o 2 cm nižší zdvih :-)

    Konkrétně porovnávám

    RockShox Boxxer RC CL

    Fox 36 Performance VAN R

    díky

    0 0
    • Kamikaze 591  

      Jednokorunka bude určitě lehčí.

      0 0
    • kesu  

      dvoukoruna 200mm je téměř stejně vysoká jako jednokorunka 180.

      0 0
    • Pedro404  

      Né že by mnoho lidí s dvoukorunkama jezdilo AM, ale když ti někde podklouzne zadní kolo, tak si kopneš kolenem do horní korunky a bolí to jak kráva:)

      0 0
      • Metalcane  

        stalo se mi několikrát včera :D

        0 0
        • marcus.ss  

          Tak to se mi nikdy nestalo, ale taky teda nejezdim am s dvoukorunkou. Právě proto mi neni jasný proč se vůbec ve velké míře jednokorunky montují na kola, čím si vlastně pomůžu, budu mít nižší zdvih, měkčí vidlici. Možná váha ale to je hodně sporadický.

          0 0
          • Metalcane  

            AM kolo nemám, dvoukorunku mám na DHčku, ještě sem si na ni nezvykl a když sem šel v kopci ze sedla, párkrát sem se kopl, než sem si uvědomil že musím šlapat s trochu víc roztaženýma nohama

            Jednokačka bude určitě lehčí (neberu v potaz Mavericka a podobné kusovky)

            0 0
          • ClAyD  

            protože rozdíl ve váze je dost velkej a navíc v nižších zdvizích ani nemá dvojkorunka takovej přínos.

            0 0
            • marcus.ss  

              No jenže mě to s tou váhou taky moc nevychází (beru udávané váhy, skutečné nevím) např. boxxer 2882 g a rockshox domain 2948 takže je jednokorunka těžší než dvoj :-d

              0 0
              • Metalcane  

                Někde se váha udává bez sloupku, taky se nedá srovnávat úplně nejstupidnější domain s WC boxxerem

                0 0
                • fousek  

                  Muzeme srovnat topovy produkty:

                  Totem Soloair vs. Boxxer WC a je to cca na stejno, s tim ze na Boxxera das direct-mount predstavec a mas o 50g. min nez v setupu s Totemem.

                  0 0
                  • Atilla  

                    Nevím no rozdíl mezi klasikou a directem je kolem 20g

                    0 0
                    • kesu  

                      no nevím, lepší direct představce maj kolem 120g (sixpack splitz) bez šroubů do korunky, takže 140g cca. A tužší DH klasický představce maj těsně pod 200g..

                      0 0
                  • kOmE  

                    Ja mam 2,41 kg 180mm floata, totem je tezkej

                    0 0
                    • gazman  

                      Jak ti chodí, měl jsem v ruce jen jeden kus, ale byla to katastrofa.

                      0 0
                      • kOmE  

                        Ja mam 2012 a podle me je to srovnatelny s 2011 van rc2 na 180. 2011 float na 160 byla o poznani horsi. Nemuzu si na ni stezovat.

                        0 0
                    • Smazaný účet  

                      Ja mam 180 tuneneho duroluxe, vaha cca stejna, chod paradni:)))

                      0 0
                  • ClAyD  

                    Mno zrovna Totema bych s Boxxerem nesrovnával, protože má o 5mm tlustější nohy, takže když už, tak s Fox 40.

                    0 0
                    • Georrge  

                      a nejsou tam ty tlustý nohy právě proto, aby srovnaly tuhostní přínos dvoukoruny?

                      0 0
                      • gazman  

                        Přesně tak.

                        0 0
                      • ClAyD  

                        Jenže to pak boxxer nemá žádnou výhodu v tuhosti. Beru to tak, že se tady řeší prostě 2 vidle se stejně tlustýma nohama, kdy je dvojkorunka tužší a těžší a jednokorunka lehčí a víc se kroutí.

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          A co ohybani v krku? U dvoukorunky se skoro nekona:)

                          0 0
                          • ClAyD  

                            Však píšu přece o tuhosti ne?

                            0 0
                            • Smazaný účet  

                              To jo, ale pises o tlustych nohach totemu, ktere dorovnavaj tuhost dvoubrejle s tencima nohama. Ja dodavam, ze tlustsi nohy nejsou vsechno, bo totem ma porad „slabe“ misto v krku..

                              0 0
                              • ClAyD  

                                OK, prostě Totem je tužší někde a Boxxer zase jinde, takyže jsou na tom hmotnostně podobně. Kdybych srovnával vidle s 35 mm nohama (třeba Boxxer a Lyrik), tak prostě Boxxer je těžší a tužší, Lyrik naopak.

                                0 0
                              • soap  

                                viděls jak má totem tlustou stěnu krku dole(1 1/8)?

                                to se nemuže ohybat ani o setinu

                                to bych za slabé místo rozhodně nepovažoval

                                0 0
                                • Dav...1  

                                  Tohle bych netvrdil.

                                  0 0
                                • fousek  

                                  Ti garantuju ze kdyby si videl zpomalenej zaber co dela sloupek u korunky tak by si na Totemu uz nikdy nechtel jet. Zrovna Totem s 1a1/8 sloupkem ma nejslabsi misto prave tam a 40mm nohy tim ztracej opodstatneni.

                                  0 0
                                  • jimiAJ7  

                                    To mas pravdu, ale kdyby jsi videl co dela boxxer pri poradnem mackani brzdy, resp. jeho predni nohy zhruba od poloviny zdvihu smerem dolu…taky by jsi na mel uz nikdy nechtel jet :)druha vec je ta co jsem psal nize, kdyz byl novy tohle moc videt,nebo citit neslo…

                                    0 0
                                  • Smazaný účet  

                                    Jo..o tom celou dobu pisu…

                                    0 0
                                  • Smazaný účet  

                                    Nebylo to krásně vidět při testování vidlic u Milana? Pokud si to pamatuju dobře.

                                    0 0
                      • Baba-Ji  

                        to jo, ale zase u Totema budou mit tlustsi nohy vetsi treni v kluzakach

                        0 0
    • pitos  

      Ja bych v tom nic extra nehledal.

      Kromě nějakých malých rozdílů v hmotnosti,tuhosti a zdvihu nemusíš vozit takové monstrum jako je dvojkorunková vidlice.

      Pokud máš kolo primárně na sjezd, tak je dvojkorunka jasná volba.V případě širšího použití, máš možnost volby a použití jednokorunky tě nějak extra neomezí.

      Ja jsem rád, že tuto možnost výběru u těchto vidlic mám.

      0 0
      • Smazaný účet  

        Napada mne jedna vec. Ve dvoubrejli mas vice mista na pruzeni. Sim delsi pero/objem vzduchove komory, tim je prubeh bliz k linearnimu…

        0 0
        • kOmE  

          To snad plati jen u vzduchu. Pruzina linerani je tak jako tak, pokud neni pritvrzovana vzduchem jako to meli marzosky, ale to dost kazilo cislivost.

          0 0
        • fousek  

          No vidis to a zrovna u Totema SA si lidi stezujou ze je hodne linearni:-)

          Pak je samozrejme u 2-korunky vyhoda ze se daj udelat USD a to je pak kapku jina liga nez klasika.

          0 0
          • Atilla  

            Totem SA lineární? Když při stejném sagu jako na pružině nejsem schopen se dostat pod 15mm od dorazu a z pružinou jdu na 5mm.

            0 0
            • fousek  

              Totem SA r.v.2007 na sag cca 20% pri blbym dopadu si sahne klidne nadoraz. Nemel jsem linearnejsi vidli nez je Totem

              0 0
              • Atilla  

                NJ, to je 5 let zpět. V té době vždy když jsem viděl totema, tak z něj chcal olej. Dneska s SA jen tak doraz nedáš ani při 30% sagu. Na pružině si občas cvaknu, ale to jsou spíš jezdecké chyby, než, že by to bylo vidlí.

                0 0
                • fousek  

                  Mel jsem s nim problemy vseljaky, ale nikdy mi z nej nechcal olej, ted uz par let funguje bez problemu.

                  0 0
                • Mr.Duck  

                  Sem měl 2011 SA patronu v totemu, a lineární byl taky hele..ne tolik jako Boxxer na péru, ale dostat ho při rozumnym sagu na doraz nebyl problém, neni to o nastavení kompresí?

                  0 0
                  • Atilla  

                    Tohle byla SA 2012 komprese povolený 30% sag. Stejně jako na mém. A když jsem se snažil s tím co nejvíc seknout, tak 15mm pod doraz a na coilu od korunky 5mm.

                    0 0
          • kOmE  

            jj v kroucení jsou mtb usd vidle jina liga, nic mekciho neni.

            0 0
            • Pedro404  

              Osobní zkušenost? Poslední dobou sem hledal nějaký recenze na Dorado apod. a všude psali, že nižší tuhost nezaznamenali, ačkoliv všeobecná představa je taková, že USD vidle se kroutí jak žvejkačka. Tak by mě zajímalo, jestli je ten rozdíl rozpoznatelnej při jízdě nebo jenom v laboratorních podmínkách.

              0 0
              • Atilla  

                kesu jí má a psal to tu, že je to poznat poměrně dost. Určitě to někde najdeš.

                0 0
              • kOmE  

                Novy dorado nevim ,ale shiver a stary dorada mekci byly. Nekomu to i vyhovovalo.

                0 0
              • kesu  

                Ahoj, zareaguji pod tebe. Tyhle recenze na dorado jsem taky četl (pinkbike,mtbr apod.) a lidi psali, že nový nekarbonový dorado je tužší než ty minulý. Je rozhodně tužší než byl shiver nebo whitebrothers. Zase KOWA GF mi přišla tužší.

                Problém USD vidlic je, že se obě nohy mohou ve svých drahách otáčet, kdyby tomu tak nebylo, byla by to dvounohá lefty.

                Při jizdě to v některejch situacích poznat je (možná by nebylo s nižší vahou než mám já), je to hlavně v rockgardenech kde se to musí dost kormidlovat. Je to ale o zvyku. Tuhost bych řekl, že je porovnatelná asi s 32floatem s 15mm osou. Totem i boxxer sou tužší, o 40 nemluvě. Rozhodně to ale není tak, že by to při jízdě vadilo. Mám 95kg, jezdil jsem jak totema tak boxxera a nižší tuhost mi nevadí. Obzvlášť když dorado funguje znaletně lépe a to i ve srovnání s nejlepšíma kouskama boxxerů co jsem potkal. Jednak je rozdíl v citlivosti, kterej ale dobře oservisovanej a namazanej boxxer skoro dožene. Hlavní ale je, že dorado funguje takhle i v bordelu, prachu a vodě pořád, zatímco boxxer tak maximálně půl dne, pak se musí kluzáky mazat. Další věc je, že ve vymlácenejch roletách se stíhá lépe vracet, nevím jestli to je nižší neodpruženou hmotou a nebo lepším nastavením HS expanze, ale rozdíl fakt znát je.

                Co se týká spolehlivosti, tak já měl smůlu na kus, kterej měl z výroby špatný gufera, vytekla už na chodníku. Po reklamační výměně má najeto asi 35dní v parku za celou sezonu a ani sem na to nešáhl.

                0 0
                • Mr.Duck  

                  Hele mě zas třeba přišlo, že mezi boxxerem a totemem ten rozdíl v tuhosti byl celkem přínos pro jistotu při jízdě, nic míň tuhýho bych asi moc nechtěl, ale zkusit bych to asi chtěl, vo tom zas žádná. Ono to možná bude taky trochu tim, že jezdim jako dement )

                  0 0
            • fousek  

              :-), v krutu budou mozna kapku min tuzsi, ale oproti 32mm klasice to nebude spatny. Zato predozadni tuhost je kapku jina liga nez normalni vidle a lepsi mazani, tedy i chod jako bonus.

              Jen pro zajimavost jsem zjistil, ze na motorce mam 20mm pevnou osu na USD vidli s 280mm zdvihem. Je zajimavy ze na motorkach te ta tuhost do krutu asi resi kapku min nez na kolech, pritom jezdec s motorkou ma cca 200kg

              0 0
              • Pedro404  

                Nedohoní motorky tu tuhost množstvim matroše, protože se tolik neřeší váha?

                0 0
                • fousek  

                  Samozrejme ano, ale zase ta delka vidle od korunky po osu je 2× takova co na kole a ta osa je stejnej prumer, ale vyrazne delsi. Myslim ze v tuhosti do krutu to nebude zadna hitparada. Asi se to u motorek z nejakeho duvodu moc neresi. Nebo jim prijde dulezitejsi predozadni tuhost a to ze se vidle dobre maze. Jinak u motorek se vaha samozrejme resi, sice to neni na gramy, ale na desitky gramu uz jo.

                  Kdyby byla klasicka konstrukce tak vyhodna, tak asi nejlepsi vidle i v moto branzi by byly klasicky, ale vpodstate plati ze levna motorka=klasika, dobra motorka=USD.

                  0 0
                  • kOmE  

                    Ta tuhost je dana hlavne vyrazne tuzsim celkem hornich nohou a korunek. Co vim tak moto vidlici i standardni konstrukce nemaji casto podkovu a stejne jsou tuhe ,vsechno je to o materialu ,je ho tam vyrazne vic.

                    0 0
              • kOmE  

                Ale to treba fox resi 40mm nohama, kde pri pomerne velke tuhosti to ma jeste prijatelnou vahu.

                0 0
          • Itchy  

            >>>Pak je samozrejme u 2-korunky vyhoda ze se daj udelat USD

            Vsak existuji USD vidlice co nejsou 2-korunky ;-)

            0 0
      • gazman  

        Mě boxxer jako monstrum nepřipadá, rozhodně né vedle totemu:-D Dyť to jsou sloupy pod peklo.

        0 0
        • pitos  

          Prostě každá dvojkorunka vypadá jako vidla na motorku a to i ten nesmysl od spešlu na starších endurech:)

          Totem díky těm nohám trošku dohání tu tuhost dvojbrejlí, ale přitom to pořád vypadá jako normální kolo vidlice.

          Jsem prostě rád že na technické ježdění mám možnost volby, aniž bych se musel výrazně omezovat.Třeba pro mé použití, mi přijde dávat dvojkorunku zbytečné.

          0 0
          • gazman  

            Možná by stálo za to zkusit co to dělá v terénu, chtělo by to ale prohodit vidle a kolo si nechat stejné, zajímalo by mě, jestli bych vůbec nějakou větší tuhost u dvojbrejle poznal. Já ji mám proto, že se kolo s dvoukorunou lépe opírá řídítkama o stěnu a to je i vysvětlení pro zakladatele vlákna, proč zrovna dvoukoruna:-)

            0 0
            • goofy  

              No doma zadni kolo zastrcim pod stul a pak riditka o stenu, ale jinak ho musim stavet ze sura, to je fakt :-)

              0 0
            • jimiAJ7  

              Tak ja osobne muzu srovnat Totema i Boxxera, na AM vyuziti po hrebenech :D, a musim rict ze tuhost u boxxera je bidna ( po roce jezdeni) totem byl tuhy ve skrutu jako krava (nebavim se sjezdu, ale o spise tom technickem jezdeni, predni brzda…atd…) i chodem byl totem lepsi…

              0 0
              • gazman  

                Tak to já drtím stejného boxxera už přes tři sezony, to už bude měký jak makarón.

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Asi málo drtíš:)

                  0 0
                  • pitos  

                    Jo, měl by trošku dědek přidat.

                    0 0
                    • gazman  

                      Předložím ke kontrole letošní stazku :-)

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        Uz jsem se ptal vedle. Jaka je spokojenost s Ibexama? premyslam nad zadnim plastem u ktereho jenom tak neutrham figury:/…netusis zda by sel jako bezdusak?

                        0 0
                        • gazman  

                          Spokojenost je, guma je to rychlá jako svině drží slušně na suchu, za mokra je dobrá jen pokud je zánovní. To že je lehká dicílili tím, že jsou špunty malé a nízké, takže jakmile ji trochu ojedeš, strhneš jí hrany, tak už je to za mokra slabší, hlavně brždění. Životnost bych řek že průměr a na šutrech ji orvěš jako každou jinou gumu. Použitelnost pro UST nevím.

                          Teď testuju Minion ST a zítra dorazí High Roller II ST. Tím mám myslím na příští rok gumy pořešené.

                          0 0
                          • Smazaný účet  

                            Diky. Momentalne uvazuju co je lepsi, jestli orvane spunty, nebo male spunty. Nejezdim zadne pekla po parcich jako ty, spise hledam plast, ktery odvede svoji praci v Beskydech. Bude drzet stopu i v zatackach, mit rozumnou trakci, vahu a odolnost. Proste takove AM/EN po horach. Za mokra moc nejezdim.

                            Nobby Nic od Schwalbe jsem otrhal behem dvou vyjizdek a tak se divam po novem a premyslam na Hans Damf(2.35!) nebo prave Ibexem(2.4")…

                            0 0
                          • Baba-Ji  

                            a nějaké první poznatky? Minion vs. Ibex?

                            0 0
                            • gazman  

                              Řekl bych že je minion mírně lepší v brždění i gripu v zatáčkách a to hlavně na mokru, jízda je na něm taková měkčí, vysoké figury pohlcují takové ty nejdrobnější vibrace. Na začátku jsem měl pocit jako by to plavalo. Ibex byl tužší rychlejší, méně komfortní. Myslím že se to všechno odvíjí od vášky špuntů a taky ta ST 42a směs je ještě o něco měkčí než 45a u ibexu. Vozím miniony oba front a ST směs. Ibexy jsem měl 45a předek a 55a zadek. Maxxis dělá ale jen 42a resp. 60a a to už se mi zdá hodně tvrdé. 3C provedení bude asi super, ale váha a cena je už dost mimo.

                              0 0
                            • gazman  

                              Jo a taky si myslím, že bude minion schopen podávat dobrý výkon delší dobu, drobné figury na Ibexu se omydlí hodně rychle a plášť pak na mokru nebere.

                              0 0
                  • gazman  

                    A nebo už je měkký jak makarón.

                    0 0
                • jimiAJ7  

                  A jak je meky makaron :D , nicmene kvuli tady tomu resim novou vidlici + mam podrene obe nohy, taha mi olej ven, takze ho bud prodam na nahradni dily, nebo nekomu, kdo do nej bude porad dolevat olej jako ja, a trooosku uvazuju, ze se vratim bud k totemovi, a nebo bych zkusil neco od Foxe…

                  0 0
                  • Atilla  

                    No kdybych se rozhodoval mezi Fox 36 180 van a totemem, tak mám úplně jasno:)

                    0 0
                    • goofy  

                      Bos Idylle :-)

                      0 0
                      • Atilla  

                        No, ta fachá pěkně, ale v tvrdém terénu je až moc lineární a chodí dost na dorazy i když cítit nejsou, ale slyšet ano. Když přitáhnu komprese tak aby to nedělalo, tak už zase chodí líp totem. Muselo by se to asi nějak pořešit uvnitř. Ale na tratích kde není tolik bordelu chodí luxusně.

                        0 0
                  • gazman  

                    Jak? No přece Al dente kura. Co bys za ten šrot chtěl? To máš race? Který rok?

                    0 0
                    • jimiAJ7  

                      je to team, kupovany v prosinci 2011, neco symbolickeho…nic­mene cekam na 2013 boxxera…a nebo pak nejakou jednokorunku…

                      0 0
                      • gazman  

                        Má se ta 13 nějak výrazněji lišit? Taky už bych měl obměnit:-) Zkusil bych i tu 40 FOX, ale ta váha je kurvastrašná, jinak by se mi líbila a chodí pěkně.

                        0 0
                        • kesu  

                          no, rozdíl mezi boxxerem a doradem je asi 250g, na 40 daších 200g

                          :/

                          0 0
                        • goofy  

                          Ale zas ty 40tky nohy na Foxce… To budes jeste vetsi krutoprisny drsnak! :-))) Ale je fakt, ze kdyz mas vyledeno kolo tak pekne na vahu, tak je ta Foxka docela tezitko

                          0 0
                          • gazman  

                            Je nesmysl dávat si na kolo zbytečných 500g když funkce je ± stejná, navíc mám HS expanzi externě. Včera jsem měřil odtrh bo jsem dával na zimu řidší olivu a 7,5 kg jestli potuním futra a dohledám nějaké lepší gufera a prachovky, tak boží vidle. Že by se nějak kroutila nepozoruji jen jsem včera při výměně toho oleje zjistil prasklou přední osu, naštěsti v elitebikes na bludovičáku měli na krámě, snad jako jediní v tédle zasrané díře jménem česko, tak jsem mohl dnes vyrazit na trail do Řeky.

                            0 0
                            • goofy  

                              Jo si delam srandu :-) Ja budu muset asi pri vymene oleje prehodit rebound pistky, pac se mi zda, ze v te RC2 je ta planzetka volaka tuha, a hs expanze se pozde otvira. V tom je u toho tveho Boxxeru docela vyhoda… Jo a to jsem netusil, ze tady na Bludovicaku mame takovy vybaveny obchod!

                              btw: trail do Reky mysleno ten kousek od sjezdovky, nebo tam vyrostlo jeste neco jineho? :-)

                              0 0
                              • gazman  

                                Je už to tam dlouho, je to na opačném kopci od vrchu až dolů, labůžo.

                                0 0
                        • logoman  

                          Spis bys mel pockat na DVO USD vidli protoze „to bude jak motorka p*co“ :D

                          0 0
                        • jimiAJ7  

                          Myslim, krom prepracovane reboundu, prepracovaneho kolecka komprese, a barvy, po technicke strance zustava vesmes vse stejne, ale je moznost mit za opravdu, opravdu peknou cenu, tak proc nezkusit…stejne mi nic jineho nezbyde :)

                          0 0
          • goofy  

            Dejme tomu, ze muzes vic zatocit riditkama… :-D

            0 0
            • Pedro404  

              Na to sem úplně zapomněl, ta nemožnost většího vytočení dvoukorunky je dost nahovno v hodně utáhlejch pomalejch technickejch zatáčkách, kam se prostě nevejdeš, pokud neumíš hodit zadní kolo stranou, což neumim.

              0 0
              • pitos  

                A i proto budou ty jednokorunky vhodnější právě na technické FR ježdění.Kapku ovladatelnější to v trialových sekcích a na triky bude.Na DH zase jasná „velká“ vidle.

                Jsou to spíše vše drobnosti a zvyknout se dá na vše co funguje jak má.

                0 0
            • mr.antik  

              na nějakých macatých hydroformovaných rámech už dost omezující

              0 0
              • Mr.Duck  

                Dá se zvyknout, třeba já mám ten úhel oproti ostatním celkem malej, ale ani na technickejch uttaženejch trailech s tim nemám nejmenší problém..

                0 0
    • gazman  

      Jak říkám s dvoukorunou se kolo dobře opírá o zeď neb se řídítka neprotáčí jak vrtule, netřeba mít hadice dlouhé jak ropovod Družba a hlavně vypadá bike z dvoukorunou drsně a i jezdec je pak na takovém biku barbarský a nejvíc krutopřísný nájezdník z pekla voe. Co se otáčení týče tak si nevzpomínám že by mě za čtyry roky ježdění všude možně, dvoukoruna omezila, ale teoreticky je to možné, umím si to představit.

      0 0
      • fousek  

        Krasne si to napsal

        0 0
        • marcus.ss  

          tedka jste to ještě víc zamotali :-d. Zná někdo odpověď na nemožné?

          1. nyní mam meridu viz profil, na ní jezdím okolo Prahy – není nic moc

          co bych na ní nedal.(na to jiné kolo nepotřebuji).

          1. baví mě ježdění v bikeparcích – nerad tlačím, technika nic moc

          dobrá takže zde to spadá pod čistokrevný dh s dvojkorunkou.

          3)něco mezi jako jsou rychleby, menší trať za barákem atd s meridou nedám (ne plnohodnotně se skokama apod – nechci jí oddělat). No ale když si koupim dh tak se na tom stejně asi nebude dát ty rychleby objet aniž bych byl uplně mrtvej. – tím bych mohl kolo využít častěji když už ho budu mít.

          A problém je že univerzál – něco mezi absolutně neexistuje :-(

          0 0
          • pitos  

            Ježdění v bikeparku ještě neznamená, že budeš automaticky jezdit DH(nebo plánuješ jezdit převážně DH tratě?) a budeš potřebovat sjezdové kolo:) Na plno tratí stačí, nebo může být vhodnější, nějaké FR nebo odolné enduro.

            Myslím že existuje plno kol které ti poslouží dobře v parku na jakékoli trati a přitom si užiješ i normální vyjížďku v odpovídajícím tem­pu.

            Pokud nechceš naplno drdit převáždě DH lajny,tak univerzál na tohle určitě existuje.

            0 0
          • Smazaný účet  

            ciste DH kolo mi pro CR prijde zbytecne…radeji nejake FRko na kterem se bude dat i premistovat…

            0 0
            • pitos  

              Pokud budeš jízdu z kopce brát opravdu vážně,poctivě a DH tratím se nebudeš vyhýbat, tak i v ČR je čistokrevné kolo nezbytnos.

              0 0
              • Smazaný účet  

                Jo..to urcite ano. Jenze pokud mas i ambice trochu jezdit a nechces mit pet kol (no, kdo by nechtel..:))..tak se na DHcku budes zbytecne trapit.

                Pokud bikeparky a DH trate, tak special klidne..

                0 0
                • pitos  

                  Určitě…tak nějak jsem to také myslel a snad i výše napsal:)

                  0 0
                • kOmE  

                  V podstate kazdej koho znam ,tak ma ke sjezdaku i trail nebo am/en kolo a treba i xc. Sjezdaky uz vozej jen do bikeparku.

                  0 0
                  • marcus.ss  

                    no jenže já mam horkotěžko na to ,,fr/dh´´ za 50 tis, (respektive mám i jiné hobby do kterých investuju-takže můžu mít max meridu plus něco). Dh tratě jezdit nebudu nicméně zatim jsem si pučoval jenom statuse (moc se mi líbil ale myslim že se na tom taky nikam nepřesunu), stinky (v bikeparku výrazně méně stabilnější, stab (odpustí chyby). Právě proto píšu že bych chtěl dh protože to odpustí mnohem víc a ,,užiju si to na něm´´ kdyžto na nižších zdvizích je to pro mě boj o přežití :-D. Můj adept na dh je canyon torque frx 2013 – nejnižší model

                    0 0
                    • kOmE  

                      Docela dobre funguje i ten scott voltage fr 20 s 200mm domainem.

                      0 0
                    • gazman  

                      Já bych to tak jednoznačně neviděl.DH kolo ti nic víc neodpustí, pokud s ním pojedeš dolů jako s DH kolem. Dovolí ti totiž jet rychleji. Řešení chyb a jejich četnost ve větších rychlostech na DH kole ti dá stejně zabrat jako řešení chyb a jejich četnost třeba na enduru v menší rychlosti, takže je to šul nul.Pokud chceš DH kolo né kvůli tomu abys zrychlil ale proto abys jel bezpečněji a komfotněji tak dejme tomu, ale velmi často je to tak že rychleji znamená bezpečněji a komfortněji. ***** co jsem to vyplodit, to jsou tlaky vole!!!!

                      0 0
                      • marcus.ss  

                        no ono spíš na dh kole toho jsem schopnej projet mnohem víc než na nákym en. Na Enduru bych ten skok objel, a např. na stabu ho skočim. Je to samozřejmě o technice, kterou nemam, je mi jasný že by mě někdo předjel i na zdvizích 140.:-D. A celkově se mi líbí že to kolo jede pěkně měkce,, jako tank´´. – ikdyž to je taky divnej pojem :d

                        Z toho důvodu je asi jedno jestli si koupim canyona s dvoukorunkou nebo jednokorunkou protože dojet někam se nebude dát ani na jedný verzi si myslím. To bych potom musel koukat třeba po 160 zdvihu – a to rovnou zavrhuju.

                        0 0
                        • Metalcane  

                          Když člověk nikam nespěchá, nahodí normální pláště, jede klidně, tak i na 200/200 DH stroji se dá někam zajet :) Jasně, není to taková kultura jako nějaký XC chrt, ale dá se…

                          0 0
                          • Smazaný účet  

                            zalezi jak na kteren DH…treba novy monster DH ma tak debilne polozenou sedlovku, ta pri vysunuti sedla do spravne vysky slapes pre sebe jako *****…

                            0 0
                          • gazman  

                            Jasne že se dá mám 200/200 vyměním jen kola a pilu a celodenní výlet není problém a i pár dní po sobě.

                            0 0
                            • fousek  

                              Neverim, leda ze by si mel vykonnost jako nejakej maratonskej elitak. S tema prevodama co tam mas bych skoncil na nejakejch 12% stoupani

                              0 0
                              • goofy  

                                Na 12% stoupani koncim i ja s dvojplackou… Na co se trapit, kdyz se muzu projit

                                0 0
                                • fousek  

                                  Tak pokud jde o prochazku s kolem tak to samozrejme jde i se sjezdakem:-)

                                  0 0
                                  • gazman  

                                    Pitkovat na kašpara, v tom nevidím smysl, rychlejší než chůze to není a pro mě ani zábavnější, takže proč? Jinak 12% po asvaltu vyjedu i na zmíněných převodech, pár jich tu je a v zimě, když už mi s nic nedělání začne *****, si dávám okruh kde jsou dva. Né moc dlouhé ale představu o tom vyjet takový kopec na biku mám. V terénu na takové krpály prdím a projdu se.

                                    0 0
                                    • fousek  

                                      Protoze na kasparka jedu cca 5–7km/h. Pokud to tlacim tak mi vychazi prumer 3–5km/h a pri kasparku se daj bud krasne vytocit nohy, nebo v druhem pripade z nej nechytaj krece do nohou.

                                      0 0
                                      • gazman  

                                        Musíš tlačit svižněji a jak sám vidíš, dle tvých měření to opravdu vychází na stejno. Křeče mě naštěstí netrápí, „vytočit nohy“ to nevim co je, umím tak maximálně něco vytočit na soustruhu, vytočit někoho, nebo kdysi se dalo vytočit telefonní číslo. To mi musíš vysvětlit. Přínos ve slezení s kola vidím v tom, že dám odpočinout řiti a to je fest velký přínos a podívám se kolem sebe.

                                        0 0
                                        • Pedro404  

                                          A když je k nule tak ti jako bonus rozmrznou prsty na nohou.

                                          0 0
                                        • fousek  

                                          Proste jedes si kasparka na pohodicku ve vyssi frekvenci, takze se ti odplavuje laktat a kdyz vyjedes na kopec tak do toho muzes slapnout a jet.

                                          0 0
                                          • gazman  

                                            Jo takhle. A při tom slapání pěšky se to svinstvo teda neodplavuje předpokládám. Tak to pak smysl dává o.k.

                                            0 0
                                        • Smazaný účet  

                                          Jak pises…klidarko slezt, pokochat se (i pripadnym pozadim pred tebou)…pohodicka:)

                                          0 0
                              • gazman  

                                Letos jsme s klukama ve Slovenském Rudohoří jezdili tři dni po sobě každý den od 9–10 do 17–19 hodin s denním převýšením 900–1200 výškových metrů,kilometry na délku nevím. Chutná mi pivo a k němu cigára. Výkonnost žádnou extra nemám, letos jenom celkem dost intenzivně sjezduju a tento třídenní enduro výlet byl, kromě ještě dvou několika hodinových výletů tady v Beskydech jediné co jsem funěl do kopce za celou tuto sezonu. Na xc dávám převod 32pila/34kazeta Pokud už tendle převod neutočím, seslezu a jdu svižnou chůzí, tak v podstatě stíhám s lidma co jedou na kašpárka. Bike má na XC sadě kol 14.7kg když otupím vidli, tlumák a patřičně nafoukám tak to jede svižně. Samozřejmě vše probíhá v adekvátním tempu, pohoda.

                                0 0
                                • fousek  

                                  Ano verim ti, ale doporucovat nekomu DHcko s tim ze se na tom da uplne normalne jezdit jako na nejakym AMku podle me neni dobry. Ty jses na svy kolo zvyklej a vic co od toho muzes cekat.

                                  On si koupi na tvou radu sjezdaka a vyrazi s partou mistnich XCckaru a najednou zjisti ze mu po kilometru frkli.

                                  0 0
                              • Atilla  

                                Jakou máš průměrku při XCčku?

                                0 0
                                • fousek  

                                  XC zavody jsem nikdy nejel, na maratonech cca 17–22 km/h. Pri normal jezdeni cca 10–15km/h

                                  0 0
                                  • Atilla  

                                    Na Dragstru při xc kolem 50km se držím kolem 17–18,5 km/hod

                                    při enduru jak píšeš.

                                    0 0
                                    • JakeF  

                                      XC kolem 50km neexistuje.

                                      0 0
                                      • Atilla  

                                        :)

                                        0 0
                                        • JakeF  

                                          Já to myslel hlavně jako ujasnění, proč fousek psal, že XC nejezdí ;-). Výkonnost má hodně slušnou.

                                          0 0
                                          • Baba-Ji  

                                            a pro ujasnění, co je to teda to XC?

                                            0 0
                                            • JakeF  

                                              Co se týče závodů, tak okruhový závody na trati 4–6km s časem vítěze Elite co nejblíž 1:45. Díky tomu, že to bejvaj techničtější tratě, než maratony, tak se těch 50km dýlky nedosahuje.

                                              0 0
                                              • Tomínos  

                                                Zkusím vysvětlit. Někteří lidé nemají kolo na závodění, ale na to aby se projeli. XC tudíž znamená normální projížďka po okolí.

                                                0 0
                                                • JakeF  

                                                  To samozřejmě vím… Ale přečti si tu reakci od začátku a myslím pochopíš, proč jsem to psal…

                                                  Ptal se, jestli jezdí XC, fousek to výslovně rozdělil, že XC nejezdí a maratony jo. Attila mu napsal něco o 50km XCčkách, což je právě to, co fousek myslel jako maraton, proto jsem mu napsal, že to XCčko není… I když ve výsledku je to taky akorát půlmaraton :).

                                                  0 0
                          • fousek  

                            Na DH se fakt neda. 2 roky jsem jezdil na Bighitovy i pres 60 km za den, ale byl jsem z toho vzdycky vyzdimanej jak citron. Proste tyhle kola nemaj geometrii na to, aby se s nima nekam dojelo a neni to o vaze, ale o geometrii a obuti.

                            0 0
                      • kesu  

                        rozdíl je taky v tom, že na enduru/fr kole na rozmlácený trati bojuješ aby ses na tom udržel, na čistokrevným DHčku můžeš ještě dělat kraviny. Ale je to o tom, že jedeš rychlejc a ve výsledku víc na hraně.

                        0 0
                        • kOmE  

                          To je zase o tom jak kdo. Mezi fr 180/180 a sjezdakem s podobnym hlavovym uhlem uz neni takovej rozdil.

                          0 0
                          • marcus.ss  

                            no canyon tam má ještě nákej ten baznek na možnost změny úhlu

                            0 0
                          • kesu  

                            jako to jo, pokud to má podobnou geometrii. jestli je na zadku 180–200 nemá zas takovej vliv na rychlost.

                            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.