• Marshall

    Ahoj.

    Prosím o radu. Na svém kole Propain Spindrift 2017 mám teleskopickou sedlovku RS Reverb B1. Kolo mám necelý rok a teleskopka před časem začala dělat problémy. Nejdřív se vysouvala občas rychle, občas pomalu. Pak už jen pomalu. A nyní se už nevysouvá vubec. Zkoušel jsem změřit tlak v sedlovce a dofouknout ji na daných 250 PSI, ale nic se nezměnilo. Navíc sedlovka se při 250 PSI ani nevysunula, začala se vysouvat až když jsem tlak snížil, což mi přijde divné. Nakonec i s menším tlakem nešla ani zasunout, takže jsem jí kvůli výletu do bikeparku musel úplně vyfouknout, abych jí zasunul až dolu.

    Neví někdo, jak tento problém vyřešit? Chce to celkový repas, nebo by mohlo stačit pouze odvzdušnění?

    A pokud bych se rozhodnul pro repas… Zvládnu to udělat sám v domácích podmínkách, dle videa na YT? Vidlici zrepasuji bez problému, sedlovku jsem však nikdy nedělal. Sada těsnění stojí nějakých 1700 Kč, pokud jsem se díval správně. Což mi přijde opravdu hodně.

    Děkuji za každou odpověď.

    0 0
    • MirosPikos  

      Dálkové ovládání je v pořádku? Odvzdušněné? Nepropadá se? Hledal bych chybu napřed tam a pokud bude jistota, že DO je v pořádku, pak bych se zabýval repasem. V ideálním případě se toho křápu zbavil a vzal něco spolehlivého.

      0 0
    • doubleingram  

      Kup si tohle a mas klid, taky jsem tu sracku resil buhvi jak dlouho.

      https://www.bikeyoke.de/…hy-b1-d.html

      0 0
    • novas752  

      Jestli sedlovka drží polohu (nepropadá se, samovolně se nezasouvá) tak bude problém velmi pravděpodobně v zavzdušněném ovládání – stačí to odvzdušnit.

      Jinak servis Reverba doma bez speciálního nářadí (svěrák a čelisti na válcový plochy, ifp heigh tool, zubařský háčky na výměnu malých okroužků) je strašnej vopruz. Ale jde to. Akorát je blbý, že jestli si to udělal správně zjistíš až po komplet složení a odvzdušnění ovládání – když ne tak to zase celý rozebíráš znova. :)

      0 0
      • doubleingram  

        Zubarsky hacky jsou kleste na segrovky, ne?

        0 0
        • novas752  

          To teda nevim, ani s těmahle to nejde moc snadno. Oproti těm zuabřskejm jsou dost tlustý.

          Jde v podstatě jen o ty 2 malý okroužky na ovládací tyčce uvnitř sedlovky. Zbytek okroužků jde vyměnit vpohodě jen pomocí hadru apod.

          0 0
      • Marshall  

        Díky moc za odpověď. Sedlovka polohu vždy držela. Jen když měla nižší tlak, tak o 1 cm sjela dolů. To ale přisuzuji tomu nižšímu tlaku.

        Tak já to tedy asi zkusím odvzdušnit. Měla by k tomu stačit obyč odvzdušňovací sada na brzdy, že? Jen jí propláchnu pořádně. A ještě se zeptám… jaký olej byste doporučili? Lze použít nějaký obyč, co se dá koupit na hodně místech, nebo je třeba origoš Rock Shox olej do Reverba?

        0 0
        • MirosPikos  

          Kvůli těsněním bych použil ten originální. Zeptej se v okolí, třeba bude doma někdo mít. Obvykle je to součástí nové sedlovky. Canoyn ji dávali k novému kolu.

          Možná bude stačit dát ovládání na nejpomejší (-). Nasadit stříkačku s kapalinou a pumpovat sem a tam. Určitě tam budou bubliny.

          0 0
        • novas752  

          Normálně Reverb oil, jedna ta asi 120ml lahvička stačí na celou sedlovku.

          Jestli máš tu 1X páčku tak budeš potřebovat speciální bleeding edge adapter. Jestli máš jen tlačítko, jde to spáchat s velmi dobře vypláchnutou sadou na sram brzdy.

          0 0
    • Marshall  

      Ahoj. Tak jsem sedlovou odvzdušnil, už se vysouvá.

      Jen mám jeden problém…

      Když mám regulaci rychlosti plně na nejpomalejší, sedlovka funguje normálně, ale hrozně rychle se vrací. Když ji otočím na nejrychlejší, sedlovka pod tlakem ruky zajíždí dolů i když je tlačítko puštěné. Vše funguje jak má jen když je regulace nastavena na pomalé. Jinak žádná regulace rychlosti vrácení se nekoná, vrací se vždy stejně. Hodně rychle.

      Nebo někdo, kde jsem teoreticky udělal chybu? Děkuji moc.

      0 0
      • Marshall  

        Nikdo neví?

        0 0
      • mr.antik  

        no je tam moc velkej tlak oleje v ovládání, což mi není jasné, jak se ti mohlo povést.

        Většinou se řeší obrácený problém :-)

        0 0
        • Marshall  

          Moc děkuji za reakci. Tak já to zkusím trochu uvolnit. Spíš mě zaráží, že sedlovka při nejrychlejším nastavení vůbec, ale vůbec nedrží. Snad to bude taky tím.

          0 0
          • mr.antik  

            to je tim, že jak kroutíš tím štelovátkem rychlosti, tak je to jakobys tlačil na tlačítko/páčku. Prostě zvětšuješ tlak.

            0 0
        • allrose  

          když to odvzdušníš při 0'C ,tak při 30'C je to přetlakované :))

          0 0
        • mr.antik  

          tj. řešení je znovu odvzušnit ovládání

          0 0
          • Marshall  

            Díky. Tak sand jsem tomu neublížil a přetlakování na den tomu nebude vadit. Taky jsem sedlovou hodně zatlačil do rámu, čekal jsem tam nějakou zarážku nebo tak něco. Tak snad jsem nějak nepoškodil hadičku.

            0 0
          • novas752  

            Stačí malinko odpustit. Ale vzhledem k tomu že je zima tak bych to nechal. Ono se to v zimě bude chovat správně.

            0 0
            • Marshall  

              Dělal jsem to včera k večeru venku, byly tak dva stupně, takže bych to fakt radši zkusil upustit. Snad neupustím moc.

              0 0
              • novas752  

                Já bych neupouštel, když to na pomalejší nastavení rychlosti chodí použitelně a sedlo drží polohu, proč upouštět.

                0 0
                • Marshall  

                  No protože na nejrychlejší nedrželo. Upuštění pomohlo

                  0 0
                  • novas752  

                    No jo ale na pomalejší drželo. Sedlovka by měla fungovat hlavně na tom pomalejší polovině z nastavení. Tu rychlejší beru spíš jako nouzovou pomůcku když se na vyjížďce odmítne vysunout.

                    0 0
                    • Marshall  

                      Taky ji mám teď někde na pomalejší, na rychlo je pořád hodně rychlá. Ale při nejhorším si to zas doplním, když je to tak jednoduché.

                      0 0
        • Breakpain  

          Já ji nemám, neřeším to, ale lidi kolem mě zmiňovali – že v létě a v zimě, se nato musím jinak. Jednou musí být odvzdušněná a v jednom období (asi zima? …) musí být lehce zavzdušněná? … Slyšel jsem jak se o tom bavili – nezkoumal jsem, jen mi to dle toho, co tu píšete vyvstanulo v mozkovně ;-)…

          0 0
          • novas752  

            Ono to je jednoduchý, je to prostě systém hodně citlivej na objem kapaliny. V chladnu ta kapalina maličko zmenší objem, v teplu zvětší objem.

            Recept na spolehlivou funkci je v podstatě jednoduchej: Na podzim to za studena odvzdušnit a pokud to v létě začne dělat problémy (sedlovka přestane držet polohu kvůli přeplnění ovládací části), tak stačí stáhnout rychlost vysunutí (což neni nic jiného než regulace tlaku v okruhu) na minimum a pokud ani to nepomůže, tak nechat z okruhu odpustit kapku kapaliny. A na podzim zase odvzdušnit. To je celý.

            Je to trochu voprc, ale to odvzdušnění je rychlovka jednou za rok, případné odpuštění přebytečné kapaliny je ještě rychlejší.

            Jednou za 400h ježdění servis celé sedlovky.

            0 0
    • Marshall  

      Tak jste měli pravdu, stačilo jen povolit šroub, něco z toho samo vyteklo a je to hned lepší. Už se to chová normálně.

      0 0
    • Marshall  

      Ahoj. Po čtrnácti dnech co sedlovka fungovala skvěle opět přestala fungovat. Ráno šla ještě výborně. Pak jsem šel na dvě hodiny skákat na trail a od té doby se nevysune. Všiml jsem si, že tlačítko ovládání je trochu od oleje. A také jsem si později, při vypouštění vzduchu že sedlovky všiml, že se vzduchem vylétne z ventilku „něco“. Napadlo mě, jestli to nemůže být olej, co tam nemá co dělat.

      Pokud by to bylo tlačítkem, řeší se to repasí nebo je lepší koupit nové?

      Děkuji.

      0 0
      • novas752  

        Nejprve bych zkusil dobře dotáhnout ovladání a dobře ho odvzdušnit + kontrolu tlaku. Pokud nepomůže tak znovu repas no.

        0 0
      • Stingray  

        Šla Sedlovka z tepla do zimy, nebo se na kole ochladilo? Možná jsi vypustil moc oleje..

        0 0
    • Cryzyy  

      Můžu poprosit o link na funkční postup jak na domácí servis Reverb B1 (125mm) ?

      Mám sedlovku co vypadá skoro zánovní, pořídil jsem k ní BikeYoke DeHy, při instalaci DeHy vypadá sedlovka vevnitř čistá, zajíždí vyjíží dobře, jenom se chová jako odpružená, předpokládám, že bude chtít správně naplnit olejem.

      Koukal jsem na nějaká videa a návody, raketová vědět to nebude, až to budu dělat potřetí, tak už to půjde samo, ale na první pokus bych rád postupoval podle osvědčeného postupu.

      Děkuji

      0 0
    • Cryzyy  

      konečně jsem si udělal čas na sedlovku, ale skončil jsem tady, jak velká síla je potřeba na povolení ?

      zkoušel jsem nahřátí horkovzuškou, pokud by byl závit zalepený, ale už se to bojím víc upnout ve svěráku a zabrat…

      0 0
      • novas752  

        Docela dost. Hlavně kvalitní nářadí ať to nežvejkneš!

        2 0
        • Cryzyy  

          v stěvráku se mi to začalo s AL čelistma žvejkat, víc jsem si to dotáhnout netrofnul, takže jsem říznul 11mm ořech a upnul pomocí něj do svěráku a pak si řekl teď, nebo nikdy a šlo to, ale jako moc dobrej pocit ze sebe nemám

          2 0
          • novas752  

            Proč? Poradil sis. Za mě ok. Z výroby je ten závit nasucho a po čase je to zakouslé fak dost.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.