Rock Machine - pomůžete s výběrem?

31 nepřečtených
  • azmodan

    Zajímal by mě váš názor na kola od Rock Machine. Zajímá mě především váš názor na to, jestli zakoupením nového kola bych získal nějaký významnější lepší pocit z jízdy (z kola Dominator ze začátku milenia jsem přešel na Rock Machine a přišlo mi to rozdíl v jízdě jako přejít ze Škody 1000 MB na Škoda Octavia z roku 2022.

    Můj dotaz tedy zní, jestli v případě koupě lepšího kola (viz odkazy níže) získám opět pocitový skok a nebo už to bude „jen o fous“ a pokud by někdo uměl popsat či vysvětlit amaterovi začátečníkovi rozdíl mezi těmi koly byl bych také rád.

    Co od toho očekávám:

    1. (významně) pohodlnější jízdu, šlapat budu muset pořád, ale je otázka, jestli na konci 200m kopečku jste ko (dominator) a nebo příjemně zadýchaní (Rock Machine)
    2. (významně) vyšší kvalitu kola (projevující se…???)

    Co jezdím:

    teoreticky ± 4500km ročně, závislé ovšem silně na počasí a tak prakticky o cca 1000 méně.

    80% po silnici (do práce) ze zbytku opět cca 50% po silnici, zbytek různé lesní cesty, štěrkovky atd. Je pro mě důležité, že když jedu občas výlet, tak nemusím přemýšlet, jestli to je lesem, po kamení a nebo po asfaltu, abych si kolo nezničil…

    Co nejezdím:

    různý šílený terén, sjezdy lesem, po šutrech, kořenech a podobné trail šílenosti…i kostky (tzv kočičí hlavy) mě serou, protože mi opotřebovávají miláčka, ale člověk si občas nevybere…

    Díky všem za reakce a případné rady, názory, vysvětlení.

    Z čeho vybírám:

    tohle mám:

    https://rockmachinebikes.com/…-petrol-blue

    Co bych chtěl a zvažuji:

    https://rockmachinebikes.com/…ilver-silver (což je i cena, co bych za to asi chtěl dát)

    v téhle cenové hladině už mi těch 7000 navíc nepřijde taková darda, jako kdybych se rozhodoval v cenové hladině 10000 za kolo a tak i tohle by šlo. Na druhé straně netuším, jestli na to své ježdění potřebuji karbonový rám a jestli má cenu si připlácet a dostat ten „nejlevnější“ karbonový rám:

    https://rockmachinebikes.com/…-grey-orange

    https://rockmachinebikes.com/…-black-white

    mít na to ty prachy, šel bych do tohohle…ale…ne­koupím si audi A7 jen proto, že na ni mám, když mi bohatě stačí ta má Octávka…

    https://rockmachinebikes.com/…gloss-silver

    Případně jiné? Mě se tyhle Rock Machine líbí hlavně z hlediska designu, ale bez mučení říkám, že v těch „sifrách“, kterými se popisují přesmykovače, kazety, brzdy a jiné součástky kola se fakt nevyznám… Na tom, co ho mám se mi jezdí dobře…ale třeba by se mi jezdilo i lépe…

    Díky díky díky až už zareagujete jakkoliv

    Petr

    0 0
    • scottrussell  

      Rozdíl to bude, ikdyž ne tak velký jako před tím. Za mě bych se držel jednopřevodníku (kolo je celkově jednodušší a servisně ubyde jedna starost), rozsah převodu je dneska ok a řetěz se tolik „nermdlá“ jako u dvoupřevodníku (pokud nemáš hazku s brzdou). Skok v kvalitě vidlice bude výrazný. Celkový jízdní projev kola (dynamika) bude lepší, ale ne zas tak o tolik, to bys musel ještě navýšit rozpočet. Teleskop je super i v rámci toho co jezdíš, za mě bych doporučil. V téhle cenovce bych se podíval i na tyhle kola

      https://qayron.com/…-mkii-3--p84

      dal bych lehčí pláště a udělal bezduš, skvělé kolo za málo peněz, komfortní posaz

      https://qayron.com/…mkii-3--p163

      rychlejší varianta

      a nebo pokud by jsi chtěl utratit více peněz, tak za mě je tohle asi nejlepší varianta

      https://www.canyon.com/…-8/2619.html?…

      kamarádka si ho pořídila, odprodala teleskop (3.500kč), nasadila lehké pláště a kolo jede jako z praku a odstup kvality komponentů od předchozích variant (i Rockmachine) je opravdu výrazný. Celé ji vyšlo i s dopravou a uvedenýma úpravama ve výsledku na 38tis, což je luxusní nabídka.

      0 0
    • Lišák  

      Co nejezdím:

      různý šílený terén, sjezdy lesem, po šutrech, kořenech a podobné trail šílenosti…i kostky (tzv kočičí hlavy) mě serou, protože mi opotřebovávají miláčka, ale člověk si občas nevybere…

      Právě na tohle je řada Blizz dělaná. Takže napřed by sis nějakého Blizze měl půjčit, abys viděl, jak se to kolo chová.

      0 0
    • jecnak  

      Na ježdění po silnici a štěrku bych si koupil kolo k tomu určené, tedy gravel a netrápil se na bajku a už vůbec ne na trailovém bajku jako je třeba Blizz.

      0 0
      • koko0925  

        To kolo co máš není špatný. Rozdíl bude opravdu jen když přesedláš na gravel.

        0 0
        • vaclaw  

          Ona je otázka, jestli na lepším kole nedá pak třeba i nějakou tu kočičí hlavu, ale to je samozřejmě věštění. Jinak jasně, na tohle ideálně gravel. Rozdíl mezi starým a novým torrentem určitě bude, jenom ne tak znatelný. Ono zase ne každýmu gravel vyhovuje, ale minimálně bych si ho zkusil.

          0 0
          • Georrge  

            Chce pohodlnější jízdu, takže gravel asi ne.

            0 0
            • vaclaw  

              To bych nechal na posouzení laskavého tazatele. Pokud mu jde o to se míň zadýchat, tak naopak na dobrém povrchu to pojede o poznání lehčeji, protože váha a pláště. Samozřejmě to nebude platit vždy, je to taková decentní aproximace… Nerad bych rozpoutal flame ohledně gravelu, plášťů, váhy, barvy nebo atmosferického tlaku… ;)

              2 0
            • TK75  

              Gravel je pohodlné kolo a to velice …posedem atd

              Navíc dnes je ten gravel na 45 mm pneumatikách taky už jinde …nicméně extra pohodlný bude zatím jen Grizl Suspension s odpruženou vidlicí Rudy

              Ale pro tazatele…když jde o Rock Machine tak zatím má odpruženou jen jejich ekektrogravel­.....stačí počkat tak rok a určitě bude i Rock Machine Gravelride s odpruženou (Rudy nebo Suntour a nebo novou Foxkou :-)

              0 0
              • Markony  

                Tak vlastně horák dalo by se říct jen s beranama ..

                2 0
                • TK75  

                  Takovej starej horák… Ten současnej je jinde

                  Ale je to fuk Na šotky je to ideal

                  1 0
                  • Smazaný účet  

                    vypadá to srandovně :)

                    starej horák? vždyt podobnou geo měly 29 MTB kolem ještě kolem r 2015.. jen tam bylo 100mm zdvihu…

                    0 0
                    • Markony  

                      Počkej až se rozjede trh s vidlicemi pro Gravel to bude masirka jak cyp .

                      0 0
                      • TK75  

                        Rudy i Suntour je tu dlouho…Fox před týdnem přišel s tou svojí https://youtu.be/fGmC95a5JXY

                        A je to masírka :-D

                        Na druhou stranu, když to vidíš…normální výletníci mají už všichni elektriku protože jim 29mtb nejelo že…tak to zas si říkám zaplať pánbůh za výletní kolo jako je gravel, třeba to spoustu lidí uchrání od elektra a podobně

                        A klidně ať jim na to daj vidlici nebo i rovný řidítka a je fuk jestli to pak vypadá jako starej trekouš nebo co

                        Hlavně že to jede

                        0 0
                        • Markony  

                          Ale pak se mi starci smysl tohoto kola, jak se tak divám furt ho tlačí do těžšího a těžšího terénu .

                          0 0
                          • TK75  

                            Netlačí…to jen tak třeba vypadá, to že to má větší pneumatiky je jen protoze jsou prostě lepší i na ty obyčejný polní cestě, to kolo má limit hlavně v geometrii…přes to vlak nejede a vždy to bude sice zábava ale fakt jen lehčí věci

                            0 0
    • Markony  

      Na podzim jsem zakoupil Blizz CRB 20–29 a trošku ho upravil vlastně ze základu zůstal jen rám kliky holé převody jsem dal dle svého a sedlová objímka hlavko, šels jsme do toho hlavně kvůli 2 pladce a mam to 2×11, nechtěl jsem dražší model stejně bych ho překopal škoda peněz, Mohu jen doporučit jezdím podobný teren jak jsi popsal , jen v základu je to bída . Kdybys chtěl vědět víc napiš SZ

      0 0
    • Micey  

      Jestli ti jde hlavne o pohodli, neverim, ze bys byl s jakymkoli gravelem, viz vyse, spokojenej. Na teleskop bych se taky vykaslal a vzal “obyc” univerzalni mtb s jednoprevodnikem, ty Rock Machine mi prijdou zbytecne.. terenni a karbon si nemyslim, ze potrebujes – vetsi rozdil ti myslim udela, kdyz si pohrajes s gumama a tlakama.

      Neco jako todleto.

      https://www.cube.eu/…verdengreen/

      0 0
    • azmodan  

      Díky všem za tipy. V těch zkratkách se moc nevyznám…ale snad se mi to podaří nějak někde dohledat.

      Ale co je to gravel jsem si našel :o)

      Díky

      0 0
    • exBURN  

      Já měl Gravel (Soot 70), prodal jsem jej páč jsem neměl čas jezdit, rok na to čas byl, tak jsem si koupil trailový Blizz, 2× vyjel a prodal ho a pořídil zas Gravel – obyč 520 Gravel z Dekáče, přehodil na bezduše a paráda. Jak jednou člověk zkusí Gravel, tak MTB je problém – max nějaké lehké XC, ale ne Trailová těžítka, to je hrozné utrpení.

      A až se jednou za rok dostanu na trail, tak si tam to kolo raději půjčím.

      0 0
      • TK75  

        A z druhé strany.....já se s grevlem roky tak nějak nenápadně posunoval víc a víc do terénu až to došlo k tomu, že to pro změnu bylo utrpení na grevlu :-D

        Cesta k vykoupení je dlouhá a trnitá

        0 0
        • Smazaný účet  

          tak někdo má to zkoušení kol, ladění a měnění jako styl života. někdo má kolo 20 let a trendy neřeší :)

          0 0
          • TK75  

            Zkoušet je třeba, když je člověk na začátku …já jsem měl jen kolo na trial, na něco s prehazkou jsem sedl poprvé až po třicítce Spd objevil před pár lety atd

            Zjistit co za komponenty potřebuješ pro svůj styl jízdy taky chvilku trvá…když se člověk neplaca jen po silnici :-)

            0 0
            • Smazaný účet  

              Jj to je fakt důležitý faktor… taky vím co mi dneska sedí a co bych nesnesl. Hlavně je to koníček zkoušet a ladit bejka.

              0 0
    • azmodan  

      Já, z časových důvodů, budu mít vždy většinu těch naježděných km do práce a z práce. Výlety, kdy se podívám i do lesa a na louku jsou jen víkendová záležitost. Do práce, se dá, dle počasí celoročně. Navíc nějakého hardcore terenu se i (je to trapné, ale je to tak) bojím. Jsem kopyto, spadl bych a rozbil se…takže i v tom lese po cestách, ne nějaká šílená kamenitá stěna plná kořenů smrků a borovic.

      Přesně jak píše Foose – jsem přesně ten druhý typ. Koupit si kolo a mít ho 20 let (když víc nevydrží, no co už) :)

      Takže i teď bych to spíš řešil, že si nechám ten svůj Rock Machine na výlety a do práce bych to valil na gravelu…Jen se rozhodnout na jakém :)

      0 0
      • Dan205  

        Jsem úplně stejný případ a kolo teď taky hledám. Chci si na pár dní půjčit gravel a projet si s ním svoje trasy, ať mám porovnání, jenže půjčoven není moc a jak začíná pěkné počasí, kola jsou zamluvená na týdny dopředu. Co tak koukám, favority pro mě jsou Kross Esker 6 a Canyon Grail 6.

        0 0
        • Smazaný účet  

          Gravel drncá :) a pokud je to levný gravel tak ani nejede o moc lip jak lepší mtb.

          Ja jsem ve fázi ze kdybych kupoval gravel tak bude asi 2krat dražší než moje MTB. Protože už bych tam chtěl karbon kola i karbon rám.

          0 0
          • azmodan  

            2× dražší znamená co? Ptám se proto, abych věděl, v jakých cenových hladinách se pohybujeme. Moje kolo stálo 24000, tak nevím, jestli to 2× víc by pro mě bylo 40000 a nebo opravdu 48000 a víc…

            Karbon, proč? Váha? Lepší pružení a tím pádem lepší práce se silou a ve finále lepší a pohodlnější šlapání? Nebo jiný důvod?

            0 0
            • Dan205  

              Celokarbon počítej od 60 nebo 70 tisíc. To je pak na každém, jestli se mu to vyplatí. Za sebe můžu říct, že tohle už je víc, než jsem ochotný za kolo dát. Takže pokud gravel, bude to hliník s karbonovou vidlicí.

              1 0
            • vaclaw  

              Karbon hlavně kvůli pohodlí a tuhosti, plus něco váhy. Ve zkratce se dá říct, že to o něco líp pojede, ale taky je otázka, jak moc to poznáš. Každopádně za 48k bohužel nový neseženeš, leda nějaký bazar. Zase ideální je si obojí vyzkoušet, pokud je možnost. Ale pokud nemáš/nechceš dát třeba 70k za kolo, případně řešit bazar, tak bych to moc neřešil a klidně šel do hliníku. Za mě je karbon zvlášť na gravelu fajn, ale mít to nemusím.

              0 0
      • Lišák  

        Decathlon?

        Hlídat až ho naskladní.

        0 1

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.