• deda

    Jake mate zkusenosti s 12s retezem, uz jste menili? Ja 1800km a 132.2mm…zatim spokojenost.

    0 0
    • Breakpain  

      ty budeš jiná liga ne ;) … já mám po 800–1000 km na 1×11 řetěz KO ;) …

      0 0
    • jecnak  

      Mam polovinu km a stejne protazeni. 99% km jsou ale zavody. Za me spokojenost.

      0 0
    •  

      Čím to měříte?

      0 0
    • enjoy79  

      Mám menší poznatek, mám 1×11 systém Shimano, po 900 km řetěz (hg601) na výměnu. Kamoš stejný kolo, systém Sram Eagle 1×12, najeto asi 800 km, řetěz jako nový. Měřeno měrkou Unior profi (trny), výrobce doporučuje při 0,6mm výměnu řetězu. Budí to ve mě dojem ze Eagle asi vydrží podstatně dýl. Nevím jestli takový rozdíl může udělat případný výkon jezdce…

      0 0
      • novas752  

        A měřil ho někdo na začátku?

        0 0
        • frůmy  

          Já naměřil 131,8

          0 0
          • Rice  

            Jestli novej Eagle řetěz má při šuplerovym měření rozteč 131,8mm, tak asi nepůjde opotřebení měřit klasickou měrkou, která je dělaná na řetězy s původní roztečí 132,2 – 132,4mm (to by oproti starejm řetězům bylo skoro jednou tak velký prodloužení při výměně). Zkoušel jsem hledat doporučení Sramu nebo spešl měrku na Eagle řetěz, ale nic z toho jsem nenašel.

            0 0
            • krabica  

              Používej šupleru a budeš bez starostí.

              0 0
              • Rice  

                No napadlo mě, jestli tu někdo nemá zjištěný/ověřený prodloužení, kdy je dobrý řetěz vyměnit. Řetěz jsem novej neměřil, tak aby při 132,9mm co mam dlouhodobě ověřenejch ze Shimana nebylo pozdě. Ale snad na to do výměny řetězu přijdu.

                0 0
                • krabica  

                  Tady máš dost materiálu ke studiu a začít můžeš zde.

                  0 0
                  • xtonda  

                    A ještě jedno aby se nenudil

                    https://www.bike-forum.cz/…-retez-132-6

                    0 0
                  • Rice  

                    Díky, tohle jsem už studoval se Shimanem a zkoušel měnit řetěz i dle prodloužení s „vymezením vůle“, při klasickym měření to bylo něco přes 133,1mm, pak mi to párkrát střelilo a radši jsem se vrátil k 132,9mm. Najel jsem přes 10 řetězů po 800 km na dvou Shimano kazetách zároveň a zatim pořád ok. Jenže Eagle kazeta stojí 10 tis. a ne 1200 Kč jako Shimano, takže spíš než teorie zde z fóra mě zajímaly nějaký oficiální data nebo praktický zkušenosti, ale asi bude záležet jakou má kdo zátěž.

                    0 0
                • Karaya  

                  Nový má stejně jako Campa, tu měním při 132.6 a nikdy nenastal problém.

                  0 0
              • obda  

                Používej šupleru a budeš bez starostí.

                Ne až tak úplně, ty jednostranný břity zalízaj mezi bok článku a rolničku. Pokud to chci změřit pořádně, je to trochu opruz.

                0 0
            • doubleingram  

              Roztec je u vsech retezu stejna, co vim. Jen sirka je jina.

              0 0
              • matbiker  

                Zde Unior merka na novem x01 eagle retezu

                0 0
                • matbiker  

                  Zde na novem 11s xx1

                  0 0
                • honza_k87  

                  Pořídil jsem taky Unior měrku, mám na novém x01 řetězu trošku víc, zhruba jako ty na tom 11s xx1. Otázka zní, kdy měníte Eagle řetěz dle měrky Unior, aby to bylo bezpečné pro kazetu? 0,5% nebo 0,75%?

                  0 0
                  • snas89  

                    Mam ji taky. Podle nekolika zdroju co jsem videl, tak 11s a 12s by se uz mely menit pri 0.5.

                    0 0
                    • honza_k87  

                      Díky, taky to tak vidím, říkal jsem si, že 0,5 bude jistota. Ale v servise mi říkali, kdykoliv mezi 0,75 a 1 i u Eagla, ale to už se mi zdá moc…

                      0 0
                      • Jáchym 1  

                        Hodně záleží,jak moc využíváš všechny pastorky.

                        Siláci,co drtí 10z+12z po rovinkách a nic jinýho nezařadí,tak při nad 0.5 mají vymalováno s kazetou.

                        0 0
                      • Enron  

                        Mě teď říkali v Bikepart že mění při 0,8

                        0 0
                        • Cavendish  

                          0,8 je pozdě u všech řetězů. 0,5 pro 12sp a 0,75 pro ostatní

                          0 0
                          • TheJD  

                            Po 0.5 se vyrazne zacinaji opotrebovavat vsechny ostatni komponenty, takze je idealni menit v tu chvili i u jinych systemu

                            1 0
                  • Voz  

                    Pokud výrobci řetězů doporučují měnit při 0,5% natažení řetězu, tak při celkové délce nového řetězu např. 1365mm se může natáhnout max na 1371,825 mm. Takto natáhlý řetěz změřený měrkou unior, rozhodně nebude na 0,5 %, protože žádný nový řetěz změřený měrkou nezačíná na 0 viz nový řetěz eagle xx1 12s. Takže otázka je stále stejná, měnit řetěz podle měrky na stupnici 0,5% nebo podle reálného natažení změřeného podle nového řetězu ???

                    0 0
      • nomecz  

        Tak ja mam obecne pocit ze 11 sti rychlostni retezy a kazety shimano sou docela blato a nejlevnejsi sram retez vydrzi vic jak 2× drazsi shimano

        0 0
      • tomas.nov8  

        Já mám 1500 na Eaglu a furt v pohodě, na předchozím kole jsem u Eaglu měnil řetěz po 1900 a to na kole jezdilo víc lidí, podstatně těžších než jsem já.

        0 0
      • David888  

        Mám stejný řetěz, jen 2*11 a po cca 1100km je jak nový. Použití taková všehochuť. Čištění a údržba ale velmi poctivá a pravidelná.

        0 0
    • milan.v  

      Taková čísla jsem ani nečekal, celkem jste mě potěšili …

      0 0
      • kejda  

        XX1 za cca litr a skoro pokaždé dá 1500 km i více. Pravidelně čistím a mažu

        0 0
    • jeniiiik  

      Shimano mi taky slo do sracek na jedenactce strašně brzo. Kupoval jsem pak xx1 řetězy a 1500 i vic nebyl problem.

      0 0
    • mrozu  

      Eagle XX1 132.3 mm po 3000 km, taky to nikdo moc nechápe :D

      0 0
      • Dag  

        Celkem nechápu. Shimano XT 1X11 mi vydrží 600 km v terénu. Jsem zvědavý jetli na tom bude GX s výdrží stejně jak XG.

        0 0
      • tomaschek  

        Eagle XX1 černý cca 2000 km, z toho 400 závodních, a jako nový.

        0 0
        • tomaschek  

          Aktuálně dva řetězy XX1 černé na dvou kolech mají za sebou celou sezonu včetně 12–15 závodů, z toho půlka v bahně a dešti. Pořád nejsou ani v půlce životnosti, ještě dojezdíme přes zimu a na jaro nové spíše preventivně…i člo­věku, který jezdí natěžko brutality typu Míle, napříč Španělskem apod., mám potvrzenou životnost minimálně 3–4 tkm.

          0 0
          • tomaschek  

            S čímkoliv 11s jsem na stejných kolech ve stejném objemu nenajel více než 1500 km.

            0 0
          • McBlacky  

            ještě je otázka jak ten tvrdej řetěz obrušuje kazetu. Já mám zatím na xx1 tak 7 tisíc, takže těžko říct. Na endurech vozím gx a tam najedu hovno, to není referenční.

            0 0
            • jonti  

              Hlavně když se jezdí hodně v blátě a za mokra, je vždy lepší mít levnější rětěz a měnit častěji, než jezdit X01.

              0 0
              • McBlacky  

                To si nemyslim. Ten levny muzes prave na delsi akci pretahnout a nalozis kazete vic jak tim tvrdym.

                5 0
            • jarouš2  

              Jak to děláš

              0 0
            • rybička  

              Vozím x01 eagle na 11spd. kazetě e13, která je obecně považovaná za bláto. Mám na ní 3. sezonu a druhý řetěz, ten první jsem po dvou letech v polovině životnosti vyměnil za nový, abych je pak mohl točit. Kazeta je zatím ok (enduro, žádné závody ani sračky).

              0 0
              • Lachtis  

                Ale ty jsi extrem, mysleno v dobrem :-). Ja e-13 povazuji za nikoliv blato, ale papir :-). Mne moje xc jezdeni vubec nedavala…

                0 0
            • deda  

              Tak x01 menim cca po 7tis spis preventivne, nevyhazuji je, protože merenim pres 100 clanku nejsou jeste na hranici 5% vytazeni. Kazeta x01 da 3 retezy…u mne. Pisu o mtb.

              0 0
          • žvejk  

            Jo černy XX1 EAGLE řetěz je držák

            Mě teda vydrží tak 1500–1800 km do natažení na 132,5–6 (gx tak 500km) pak už ho měním dojíždět ho na 132,8 už je moc, až pak i blbě řadí. Jinak kazeta X01 na těchto řetězech ale i nějakém Shimano zatím v pohodě po 7 tis řetěz nepřeskakuje.

            0 0
            • Smazaný účet  

              Měnit řetěz při 132.6 je úplná kravina, ale obchodník se jistě raduje.

              0 0
              • žvejk  

                Jo a tvoje kazeta si to myslí taky? Pri kolika ho měnit ty? Mám jeden řetěz xx1 který jsem dojížděl fakt do mrtě a ani snad po 5 tis nešel přes těch 132,8. A už být značně rozjetý do stran, nedržel mazivo…

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Teď jedu 3. řetěz. Zaokrouhleno NX 1800, GX 1600 a další GX jsem zatím neměřil (zatím má najeto 700 km). Celkově od dubna 4100 km.

                  Posuvkou měřit řetěz nedává smysl. Dojde k opotřebení v článcích a takto opotřebený řetěz pak takový vliv na opotřebení kazety nemá. Stranová vůle už vůbec ne. A s řazením jsem neměl problém ani u jednoho. Na to má u mě spíš vliv stupeň znečištění/na­mazání, ale že by vyloženě neřadil, to nepozoruju ani po úplným zanesení řetězu. Po vyčištění samozřejmě řadí nepatrně líp. Kazeta GX vypadá na pastorcích pořád stejně, žádný viditelný ubývání zubů do špičky. Jen je uplně vydřená barva (nebo elox nebo co to je) a vypadá jak kdyby najela 10 000 km. Ale to je při provozu běžný, na funkci to nemá vliv.

                  0 0
                  • Atilla  

                    NX 1800km? To mě propadla měrka při 800km a kolegovi taky.

                    0 0
                  • Mustafa  

                    Co stojí za vyšší životností Nx vůči Gx? Také mi vydržel nezanedbatelně dé­le.

                    0 0
                    • novas752  

                      Dost možná že byl první na kazetě. Ten vždycky vydrží déle než ten další.

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        První byl. Prodávali kolo jako sadu GX a na řetězu šetřili. Další už jsem dával do sady. Ještě mám na zkoušku objednaný 2 ks X01, ale ty asi přijdou podle prodejce tak na Vánoce, když dobře. Naštěstí mám v záloze ještě nějaký GX.

                        0 0
                      • Mustafa  

                        V mém případě byl také první, díky.

                        0 0
                  • žvejk  

                    Nevim proč by měření suplerou mělo být špatně, měříš tak, že se opírá suplera o válečky, tak jako ty se opírají o pastorky a vlastně tak stejně jako měrka ne?

                    Nevim co to je: dojde k opotřebení v článcích.

                    Tvoje další domněnky asi nemá cenu vyvracet nikam by to nevedlo ;-)

                    Ale zásadní věc je výkon jezdce, ten tvůj bude o dost nižší, ( nebrat jako nějakou urážku;-) než můj…

                    A proto se tady dost lidí neschodne na opotřebení nejen řetězu a kazet a tím i pohledu na to co nej.

                    0 0
                    • novas752  

                      Šuplera stejně jako většina normálních měrek měří rozměr typu díra = při měření rozepře rolničky řetězu od sebe a tím pádem tam 2× započte neškodnou vůli mezi rolničkou a osazením vnitřního článku. Přitom to podstatné je jen a pouze zvětšení vůle mezi oním osazením a čepem/nýtem respektive opotřebení styčných ploch těchto částí.

                      0 0
                    • MlokCZ  

                      Nevim co to je: dojde k opotřebení v článcích.

                      Vždyť se to tu řeší v sousedním vláknu pořád dokola. Tedy naráží na měření bez vymezení vůle u šupléry (měrka to může mít integrované).

                      Ale zásadní věc je výkon jezdce, ten tvůj bude o dost nižší, ( nebrat jako nějakou urážku;-) než můj…

                      To jsem si dříve myslel taky, že by mohl být zásadní faktor. A jak se ukazuje, tak aspoň tedy u mě, tak to není vůbec zásadní, možná dokonce skoro zanedbatelné. Tím narážím na to, že i na ebiku to nevypadá na o nic horší výdrž řetězu než jsem měl na klasice. A to v poslední době jak už začíná být zima jezdím dost sám, takže často s větší dopomocí motoru (typu stoupání v terénu s 2000+ VAM) a kopců jezdím mnohem více než na klasice.

                      PS: 132,6mm bez vymezení vůle je u 12sp. Shimano řetězu, který mám aktuálně nahozený 0,27%, tedy cca v polovině možného prodloužení pro včasnou výměnu.

                      0 0
                      • novas752  

                        Výkon jezdce a zároveň nejčastěji ježděné převody a s tim související kadence a velikost převodníku.

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Nejčastěji ježděné převody s tím jistě souvisí, kadence taky. Tohle mám ale právě na klasice i ebiku ± stejné, jen na ebiku mám větší rychlost pro stejnou situaci (převod a kadenci). Tedy zůstává ten zásadní rozdil výkonu, kde jsem čekal velký vliv na životnost. Jenže ten se jaksi nedostavil.

                          Jediné co mi napadlo, že by mohlo kompenzovat u ebiku ten vyšší výkon je rovnoměrnost záběru, která je daleko lepší než u klasiky.

                          0 0
                      • žvejk  

                        Sousední vlákno jsem nečetl, sorry! Ale je asi jedno jak přesná je hodnota, stačí když vypovídá o něčem,

                        z čeho se to opotřebení dá určit.

                        Na ebajku nejezdím, nemužu porovnávat rozdíly a ani nemám moc tucha, jaké převody tam můžeš jezdit při určitém sklonu a výkonu…

                        Ale ten výkon zanedbatelný určitě nebude, Podle mě je zásadní .

                        třeba na Etapáku Trilogy jsem vytahal řetěz GX eagle na 132,8.

                        Plus asi 100 km v tréninku před etapákem. Celkem tedy nějakých 380 km. Při běžném provozu třeba na podzim nebo i v zimě v marastu dám na GX 800–1000 km.

                        Ale na opotřebení kazety to nemá až takový vliv, protože jezdím víc horní polovinu a tam se řetěz opírá o více zubů…

                        0 0
                      • žvejk  

                        v tom vedlejším vlákně píšeš, že máš na ebajku 1×12 a na klasice 2×11 to bude ten rozdíl ve výdrží, respektive ve stejné vydrži na kole, versus motorka ;-) ono 12 speed řetězy obecně vydrží o dost více. Myslím, že spousta lidí má stejnou zkušenost…

                        0 0
                • novas752  

                  U těch kazet je vtipné, že když to někdo využívá fakt blbym způsobem – typicky ebike, skoro vše na 2 malé pastorky, nebo někdo se zbytečně malým převodníkem drticí roviny, tak se může stát, že zničí kazetu (resp. ty malé pastorky) ještě dříve než vytahá řetěz. :-)

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    Může být. Pak to ale stejně nevyřeší předčasnou výměnou, ale spíš změnou převodníku. Jezdím prakticky celý rozsah kazety, takže dostává na p*del rovnoměrně.

                    0 0
                  • Pijer  

                    Jeden z mála případů, kdy jsem rád, že jsem lemra a jezdím spíš horní půlku kazety :-)

                    0 0
    • snas89  

      Hodne slibny cisla:)

      Je videt ze kdyz se o kolo clovek stara a udrzuje tak vydrzi nesmysl.

      0 0
    • Rice  

      Jen pro informaci, než na příští sezónu X01 taky pořídim. Kolik měří novej X01 řetěz a při jaký délce ho měníte?

      0 0
    • Idas  

      Bylo by zajimave ktem km taky napsat jaky pouzivate olej a jak se o retez starate.

      Ja pouzivam HG701, olej Dynamic a najedu 3000 km 3500 km.

      0 0
    • R-a-d-i-m1  

      Necelý 4tis,a naměřil jsem to stejný co ty. Novej jsem kupoval v únoru a pořád není důvod měnit. Čistím a mažu cca každých 100 km.U Shimana 2×10 a 1×11 při stejné péči max 1000.

      0 0
      • LM  

        Co přesně si mám představit pod slovem „čistím“?

        Já řetěz čistím jenom hadrem, mažu lehce pouze vnitřní válečky tak, aby to steklo dovnitř a na řetěz se nechytal bordel. Po namazání vytřu hadrem do sucha. Řetěz mažu teprve když začne skřípat. U nového řetezu to vydrží celkem dlouho ale s opotřebením se tento interval zkracuje :-)

        0 0
      • deda  

        Zatim bez negativnich zkusenosti…mam radost

        0 0
    • creater  

      Měl jsem chvilku cukání, že si ho koupím na 11s, ale na kupkole 1. 290,– plus kilo pošta, za to mám čtyři a kousek 11s řetězů, se*u na ígla :-D

      0 0
      • snas89  

        Ani bych nerekl ze bys to nasadil na 11s a bez problemu ti to fungovalo?

        0 0
      • jeniiiik  

        Na 11s vem xx1 jedenáctku, neměnil jsem ho ani jednou, vzdycky jsem driv prodal kolo. ;)

        0 0
    • creater  

      Ja myslím, že by to fungovalo krásně :-) řetěz je pouze nepatrně užší, kvůli menšímu rozestupu pastorků na kazetě, 11s na 12s by nešlo pravděpodobně, obráceně v klidu. Na 11s řetězu používám 10s spojku a ani jsem to nevěděl a nic to nedělá :-)

      0 0
    • deda  

      3300km…132.4

      0 0
      •  

        a měřil jsi ho na začátku? Umíš vymezit při měření vůli v rolnách (válečkách) ,v čepech a eliminovat rozdíly v průměru válečku?

        Pokud ne-pak tato hodnota je k ničemu! Z praktické ho hlediska by bylo lepší spíše koupit dva stejné řetězy a porovnávat jejich celkovou délku-a pakse tady můžete pasovat -komu řetěz dýly vydrží a proč!!!

        Tohle se tady na B-F už probraly dost podrobně – tak hledejte!!! já už nemám sílu stále opakovat jak se SKUTEČNĚ správně posuvkou měří řetěz.. !!!

        0 0
        • novas752  

          A jak chceš posuvkou vymezit neškodnej vliv opotřebení rolniček?

          0 0
          •  

            metodu jsem už popisoval –

            http://www.bike-forum.cz/…-retez-132-6#…

            chce to trochu studia, technické ho citu a přemýšlet a ne se tady pasovat, komu vydrží řetěz dýl!

            terény, zátěž, řazení, typ kola (pružení)- a nejlépe přenesená celková mechanická energie- řetězem a pak tady porovnávejte výdrž řetězů…:-)

            Dával jsem takový příklad..dva zcela váhově a výškově stejní jezdci, stejná kola, stejný závod (třeba extrémní marton-Epic)..stejný styl řazení (stejné využití převodů) a jeden dojede první a jeden poslední-rozdíl pár hodin…

            Kdopak asi má větší výkonnost a kdopak opotřebí řetěz více? a přitom ujdeou stejnou vzdálenost v km!

            Takže vidíte , že porovnávat výdrž řetězů jen dle km je prakticky chujivina!

            Pokud chcete skutečně objektivně posoudit kvalitu-museli byste nastavit pro všechny řetězy stejné zkušební podmínky (norma?) a pak porovnávat…

            0 0
            • novas752  

              Jo to neni špatný nápad, akorát je s tim hrozný práce. Musí to být změřený na milimetr přesně (Když má řetěz přibližně 10×11 článků a 11 článků se měří na desetiny.) a docílit tak malou chybu na metr a čtvrt dlouhym řetězu jde snadno – oba musí být dobře napnuté a v rovině, to aby si na to člověk postavil zkušební stolici. :)

              Tak ono se to dá mezi sebou porovnat. Jedinec A ujede na řetězu 1 Xkm a potřebuje zjistit kolik asi ujede na řetězu 2. Jedinec A ujede na řetězu 1 Ykm a na řetězu 2 Zkm. Pak si to stačí porovnat a ± A bude znát, kolik by nejspíš najížděl na řetěz 2 a jestli mu to za to stojí.

              0 0
              •  

                no to beru…pokud jezdíš stejným stylem na podobném kole-můžeš si takto otestovat různé kvality řetězů…

                a teď jde jen o to, zda vyměnit na kazetě 2 superřetězy , se kterýma najedeš x tisíc km a pak vyhodit kazetu

                nebo na ní vyměnit 5 nejlevnějších („měkkých“) řetězů (pár stovek km) a pak ji vyhodit…Tohle si ale každý musí rozhodnout sám..

                Jsou i šoumeni, kteří vše jezdí až „do smrti“ a pak vymění vše včetně převodníků..:-)

                0 0
              •  

                jinak samozřejmě jsou dobré 3 zubové měrky ..takovou „hroznou“ práci si s tím samozřejmě nikdo nedá-ale já jsem v tom odkaze reagoval na tu reklamaci – pak bych si s tím samozřejmě tu práci dal, když už bych ten řetěz chtěl reklamovat

                0 0
        • kejda  

          Základy češtiny by ti prospěly zopakovat, než tady zase vybliješ hromadu svých nesmyslů a poučování.

          Vlákno je o tom, jaká je výdrž řetězu. Nevšiml jsem si dotazu, jak se má správně měřit řetěz. Založ si vlákno „poradím, neb všechno vím“ a neplevel ostatním příspěvky.

          0 0
        • deda  

          4500km…132.4–5 suplerou(vymezeni vule nedelam), na merce nezapadne jeste ani za prvni zub

          0 0
          • novas752  

            To neni mozny. Nevymenil ti ten retez nekdo aby ti udelal radost? :)

            To ty klasicky 10/11 retezy musej byt absolutni maslo.

            0 0
            •  

              mně zase nikdo nevěří, že jsme ujel na LX středu, klikách a XT SPD pedálech, jednom výpletu, 80.000 km a na na nábě Campa Record 200. 000km.. :-)

              0 0
          •  

            a můžeš zkusit porovnat délku s druhým (novým) řetězem stejného výrobce a typu? to by asi bylo „zajímavější“ a objektivnější, že?

            0 0
          • žvejk  

            To nevím jak to děláš, nebo to je na silnici ne? já sjedu 11s řetěz Sram (šuplera 132,7–8mm) za 400km KMC dá 800km..

            Závody a Opravdu terén, beskydy atd…

            Na Silnici dá KMC 8–10 tis. Ale tam žádné závody, teda krom těch středečních na společném tréninku :-)

            0 0
            • Polka  

              Urcite MTB, 11s a 12s retez je ale rozdil, uz tady hodne lidi davalo zkusenosti s lepsi vydrzi u 12s retezu.

              0 0
            • jeniiiik  

              Jenže ty máš stehna jak já dvě, se nedivím, že tomu dáváš tak zabrat. :-)

              0 0
            • Rubi  

              s tim sram 11s retezem to mam ± podobne…

              0 0
              • jecnak  

                Taky tak. 12sp ale drzi uz davno pres 1500 a vypada to na tech 3000. Stejne kolo, stejny styl jizdy.

                0 0
            • deda  

              20–30% silnice, zbytek teren cca 65000vm…nijak ho nesetrim

              0 0
    • Smazaný účet  

      Trošku mě zarazil ten cenový rozptyl, má smysl dávat 2× tolik za řetěz, když mám sadu X01?

      KK:

      GX 590,–

      X01 1290,–

      XX01 1490,–

      0 0
      • Smazaný účet  

        Opravdu už budu zakládat jen nová témata, tohle nemá smysl.

        0 0
      • snas89  

        xx01 a x01 je stejný, jen je rozdíl v podstatě jenom barvou (na fci nemá vliv:) )

        rozdíl oproti gx je nehoráznej. Známej dokonce doporučuje používat x01 řetěz, i když máš gx sadu

        0 0
        • Smazaný účet  

          Dík a já už založil nový vlákno.

          0 0
          • snas89  

            nesmíš být tak netrpělivý:)

            neděle, je pěkně a kdo může tak je na kole…

            Nedal si tomu ani hodinku:)

            0 0
            • Smazaný účet  

              Začaly narůstat odpovědi na starý příspěvky, jak to tak bývá, když vytáhneš starší vlákno.

              0 0
        • ZdeNECK1  

          řetěz X01 po 1600km byl řetěz v půlce, raději jsem vyměnil, kazeta šlape bez problému, vyměnil jsem za levnější řetěz GX, uvidíme, zda vydrží podstatně méně než X01

          0 0
        • Karaya  

          Pořád nikde nevidím nějakou špatnou recenzi na GX řetěz. U mě zatím po 415km naměřím 132.0. Co proti němu máš, můžeš dodat nějaký příklad?

          Pro porovnání předtím na Campa 9s i 10s vždy okolo 3000km, ale nejezdil jsem v blátě a nezávodil, což teď už neplatí.

          0 0
      • Macik  

        Na 11sp. X01 jsem měnil řetěz po 3200 km a měl 132,7. Koupil jsem ale zase dražší řetěz, tak nevím jestli by jedenáctová GX vydržela míň jak X01. No takže zbytečnej příspěvek, netýká se Orla a nevím zda ty levnější řetězy vydrží totéž co dražší :)

        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován adminem.
      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován adminem.
      0 0
    • jecnak  

      Tak pro zajímavost. Stribrny Eagle X01 retez jsem po 1500km na bajku hodil na CX na zimu na dojetí. S 11sp silničními pastorky a převodníky funguje krásně. Dokonce bych řekl, že o dost lépe než původní Ultegra.

      0 0
      • jecnak  

        Jeste jsem ho vcera pro zajimavost zmeril, protoze mi parkrat skocil v zaberu na uz dost jete kazete. 132,2mm

        0 0
    • Trinec  

      Dnes jsem dovezl novýho Treka s Eaglem GX a jediný co jsem moc nepochopil, že mě mechanik upozornil ať počítám s tím, že po 1000 km budu měnit řetěz a že pokud se na to vykašlu vyměním celou sadu po 1500 km. No dali mě k tomu měrku zdarma, ale docela jsem se lekl.

      Jak to tady ale čtu není to až tak taková trága, co.

      0 0
      • Smazaný účet  

        On je ale rozdíl GX a X01, XX1.

        0 0
        • Trinec  

          To je mě jasný, když ty XX stojí 2–3× tolik. Tedy pokud zde někdo píše, že na XX najede 3000, tak já na GX fakt těch 1000 a budu rád?

          Jde jezdit XX řetěz na mé sadě?

          Dík

          0 0
          • Karaya  

            Jasně, že XX jde i na GX sadu, ale já mám na GX řetězu po 1000km 132.1 a na výměnu se tudíž nechystám ještě dlouho :-)

            0 0
          • novas752  

            Ano jde, jakýkoliv 12spd.

            Kolik na tom najedeš nelze říct. Na 11spd řetězu jeden odjede 2500km a druhý ho zruší během 500. Závisí to na množství a typu terénu (kopce/roviny, bláto/písek/prach…), váze a síle jezdce, jízdnim stylu (silové nebo kadenční šlapání…) , nejčastějších převodech, taky trošku na údržbě…

            Na 11spd gx řetězu najedu 900km, 12spd by měl být podle všeho o něco lepší, ale když to řekněme od 500km budeš jednou za 200km měřit, nic tim nezkazíš. Ale taky je možný že na tom ujedeš klidně ty 2000, nebo i 3 nebo 4. :)

            Jo a že by po 1500km odešla celá sada je blbost, na tom řetězu by se do jeho totálního rozpadnutí dalo ujet klidně přes 10 000, akorát by to řadilo hůř a hůř a pak by se muselo měnit vše – i kazeta, převodník a nejspíš i kladky v přehazce.

            0 0
      • tomxxx  

        Te plasi. Servisaci maj v oblibe mektat picoviny a navic strasit. Nicmene kdyz jezdis v bordelu, je 1000 mozny u kazdy sady. Jinak to kazdemu vydrzi jinak…

        0 0
    • deda  

      Tak jsem po 5500km pri 132,5mm vymenil preventivne retez za nový (132,1mm). Ten prvni jsem bohuzel jako novy nemel zmereny…mozna jsem ho mohl ještě jezdit 1–2 desetinky. Novy sedi supr, nestrili. X01.

      0 0
    • krabica  

      Mám najeto na X01 cca 1900km AM/EN a nedostal jsem se na první dílek měrky, takže jsem šupleru ještě nevytáhnul. Vypadá to dost dobře. :-)

      0 0
      • mirorek2  

        Já po obligátních cca 600km vytáhl na gx eagle řetěz měrku a musel jsem vytáhnout i šupleru! Nevěřil jsem :-) 132.3

        11× řetěz po 600km vyhazuju, poslední dobou už jsem bral jen nejlevnější sramy, zbytek se mi nevyplatil.

        0 0
        • deda  

          Dej sem pak ci vydrzel gx…merils ho novej?

          0 0
          • mirorek2  

            nenapadlo mě, že to bude tak velká věc :-) nahodil jsem a jezdím

            0 0
            • koubic8  

              Nechápu, mám na novým biku Eagle GX, najezdil jsem tak 600 km a už je na 3–4 zubu dle Kovys měrky. Řetěz jsem nepral, jen utíral suchým hadrem a mazal pouze zeleným Muck offem (do sucha s nano-věcmi). Kolo jsem myl dohromady tak 4×. Nový řetěz jsem neměřil, ale prý jsou 1×12 Sram Eagle řetězy z výroby trochu kratší, takže je na to třeba jiná měrka (prý od Parktoolu je z jedné strany na 12sp řetězy). Na předchozím kole mi KMC X10.93 vydrželo tak těch 1000 odhadem… Jezdím lesy a kopce. Tak nevím, co dělám blbě :D

              0 0
              • kejda  

                KMC X12 potvrzuji, řetěz na hovno, vydržel 1000 km. Proti Sramu úplná sračka, ovsem za tisíc korun. Řetěz GX vydržel cca 1500 km, za cenu skoro poloviční, a X01 ještě víc.

                0 0
                • Cavendish  

                  Mě KMC X10 EL dal 1000km na CX kole. Nulová údržba, nejhorší možné podmínky. Stál 600Kč. Přešel jsem na obyčejný SRAM 1110 za 279Kč. Jestli dá 1000km taky, tak asi taky prohlásím KMC za sračku!

                  0 0
                  • kejda  

                    No, tak to jsem zvědav. Ale zase porovnáváš dvě různé ceny, tak i kdyby Sram dal polovinu, tak furt dobrý, ne? :)

                    0 0
                    • Cavendish  

                      Ne :) protože to KMC bylo ve slevě. Normálně stojí skoro 1000Kč

                      0 0
                      • kejda  

                        Tak to pak jo. Já jsem kupoval zlatý za libových 1100 Kč.

                        0 0
                        • mrozu  

                          Já jsem kupoval zlatý X12 za 800 a je to megasračka, už mi to nesmí na kolo. Přitom KMC dělávalo v dobách 10s celkem dobrý řetězy…

                          0 0
                  • THORX  

                    U mě 700–750km 1110ka

                    0 0
                  • Cavendish  

                    Jen doplním, že jsem PC1110 kupoval dvě. Jednu na CX a jednu na silnici. Nový řetěz měl 132,2 a 132,25mm.

                    0 0
                    • Jezevec70  

                      Na první řetěz PC1100 jsem najezdil 2800km, teď mám nasazený druhý a zatím 700. Kolo v profilu, kombinace asfalt – šotolina. Za mě spokojenost. Za ty prachy super.

                      0 0
      • goofy  

        No dobře to nevypadá. Tu velkou pilu jsem opticky pořád nezkousnul, ale vydrží to dost, to jo. :-)

        0 0
    • Rice  

      Tak u mě novej Eagle X01 řetěz 132,06 mm a po necelejch 500 km asi o 0,2 mm delší. Takže celkovou výdrž bych odhadnul kolem 1500 km, při jaký délce budu měnit jsem se ještě uplně nerozhodnul.

      0 0
      • deda  

        A cim jsi zmeril tech ,06?

        0 0
      • Rice  

        To samozřejmě ukázala šuplera, ale to že jsem uvedl necelejch 500 km a asi o 0,2 mm, by mělo přesnost měřidla s rezervou pokrejt. Měřeno bylo vícekrát, abych minimalizoval chybu při špatně vložený šupleře mezi články řetězu.

        0 0
        • deda  

          Tak 132,05 se da namerit suplerou…6 stovek asi ne

          0 0
          • MlokCZ  

            Tak ukazovat to digitální šupléra může, i když je jasné, že její přesnost na setiny nebude.

            0 0
        • Rice  

          Digitální šuplera s přesností 0,02 mm a zobrazováním po 0,01 mm se dá koupit pod 1000 Kč. Dlouho jsem používal klasickou zobrazující po 0,05 mm, protože ve škole se digitální dávala holkám. Ale pak jsem začal mít problém s měřením kotoučů i řetězu, protože když se vloží mezi články nebo na kotouč nakřivo, tak se změří uplně jinej rozměr. S digitální to jde všechno mnohem pohodlnějc, rychlejc a změřenou hodnotu můžu přečíst z větší dálky.

          0 0
          • deda  

            To jo …digit. suplera, ta se byvalou somet neda srovnat, na setiny zapomen. A kotouc meris jak tou suplerou? Vetsinou ma hranu, kterou desky nesjedou

            0 0
          • Rice  

            Kotouče bejvaj vykrojený, takže jdou měřit v místech, kde jdou destičky přes kotouč.

            0 0
    • tom xtr  

      Po čase jsem změřil řetěz:

      XX1 1×12, 132,05mm (max. z více měření), najeto 2400km (délku nového bohužel změřenou nemám).

      Jinak vloni s PC X01 1×11 jsem snad nikdy nepřesáhl 1000km, obvykle měněno při 132,7–132,8 a výměna cca po 600–900km.

      Vypadá to, že eagle řetězy vydrží fakt o dost víc. Otázka je kdy řetěz měnit (132,6 bude asi moc)?

      0 0
      • novas752  

        Bych to jel po 0,5% vytažení na 100 článcích. Koupit do zásoby novej (stejně jednou bude potřeba), změřit 100 článků (mělo by být 127cm – 100×0,5") a řetěz měnit při 127,6cm.

        0 0
        • tom xtr  

          Novej už nějakou dobu mám (nečekal jsem takovou výdrž), ale škudlil jsem a koupil GX – tam ta délka by mohla být o fous jiná. Ale jo, i tak to změřím. Dík.

          0 0
          • Karaya  

            Já jsem GX Eagle řetěz měnil při 132,6 a ujeto 1500km. Za tu cenu ta výdrž není špatná.

            0 0
            • Pijer  

              Neměřil jsem ho šuplerou, ale podle měrky šel GX Eagle dolů po 1800 kilometrech a možná by tam ještě chvíli vydržel, ale Eagle není Deorková kazeta za pár stovek ;-) Pro mě příjemné překvapení, podobný nájezd jsem míval na 3×9 s „legendární“ C9.

              0 0
              • 01carbon  

                Tocim 4ks gx. Nove mely podle merky 0 (nula) a po cca 500km kdy jsem se rozhodl je menit ma kazdy 0,25, po dalsich cca 500km maji cca 0,4–0,5

                0 0
              • Karaya  

                Já jsem C9 vozil taky a ta mi vydržela okolo 2500km. Ale zase jsem tehdy nezávodil. Teď občas něco zajedu a určitě to dostane víc zabrat.

                0 0
                • Pijer  

                  Se mnou ani jeden řetěz v drtivé většině nezávodil, ale zase všechny řetězy v kombinaci kolo+jezdec spolehlivě tahaly přes metrák :-)

                  0 0
      • deda  

        X01…4500km a 132.2…novy cca 132.1

        0 0
        • Smazaný účet  

          Nesmysl.

          0 0
          • deda  

            No jo no…nesmysl

            0 0
          • kejda  

            Proč ne. Easy ježdění po rovinkách bez řazení v tahu… všechno je možné. Teď jsem měnil řetěz na jednom kole, měrka prolítla durch, no a majitel byl v poho, že prý si ničeho nevšiml, že by to blbě řadilo.

            0 0
        • žvejk  

          4500 km a protažení o 1 desetinu? Prosímtě zkus to změřit ještě jednou ;-)

          Asi nebudeš žádný závoďák, ale tahle výdrž je i na hobíka trochu moc…

          0 0
          • deda  

            4800km…132.25 zvej­ku

            0 0
            • Smazaný účet  

              Měření na setiny mi přijde úsměvné, řetěz není zpravidla čistý, rolničky volné, šuplera úplně rovně nasazená…

              0 0
              • deda  

                Tak žvejk mne poprosil hezky…nekde 132.2, jednou i 132.3 a na trech mistech neco mezi. Merit 5stovek je fakt blbost. Orientacne obyc merka ukazuje novej retez

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Mně obyč. měrka nepropadá ani na 132,8 což už je na orla pozdě.

                  0 0
                  • deda  

                    No pisu, ze ukazuje merka novej retez…je na prvnim zubu. 132.8 nevim, menil jsem radsi pri 132.5 a najezdu 5.5t a sedl v pohode tak zkusim ted 132.6 vymenu

                    0 0
                • novas752  

                  A kolik si při stejnym způsobu měření najížděl na jiných řetězech (a jakých)?

                  0 0
                  • deda  

                    Xt retezy /3*9/pohon pri 132.8 v prumeru cca 1500km

                    0 0
                    • novas752  

                      Tyjo na HG93 retezu jsem daval asi 1800–2000km, ted na PC-1130 davam jen asi 900 na 2×11. Budu muset ten Eaglovej vyzkouset.

                      0 0
            • žvejk  

              Tak podle toho co píší ostatní to asi možný je, ale já jsem asi jinde ;-) 132,5 po 1600km

              Ale i tak je to o proti 400 km na 11sp X1 o dost víc…

              0 0
        • jecnak  

          132,2 jsem měl při cca 1500. Teď jsem někde kolem 6000 s 132,6. Prvních 1000 najezdil na MTB 1×12, teď slouží na CX 2×11. Ještě nějaký čas ho tam nechám.

          0 0
          • deda  

            .

            0 0
          • BB  

            mě ta dlouhá výdrž x01 řetězu děsí, na první jsem najezdil 3600 km a ta měrka s kolečkem ukazovala 0.5, ale strachy, že bych zrušil X01 kazetu jsem ho vyhodil. Dělám něco blbě ? nejsou na sram 1*12 řetězy nějaké jiné měrky ? Jsem ze Sh XT vycepovaný měnit po 1500 km a teď tohle :-( A to podotýkám, že jsem na ten řežez byl dvakrát v Alpách a jednou docela těžké šotky na Chorvatských ostrovech.

            1 0
            • deda  

              Ja menil asi taky zbytecne driv …132.5 bez zkusenosti a obavou, ze pujdu pro novou kazetu…ale dobry. Mel myslim 70000vyskovych metru, alpy, beskydy i neco malo zavodne…ted ho necham o desetinku vic a uvidim. Ten prvni mi tu lezi jeste, tak tisic da jeste kdyby bylo pak 132.6 moc.

              0 0
              • deda  

                Tak na druhym retezu x01 opet cca 7k, delka pres 100 clanku cca 132.5mm, ale nasazen novy retez a puvodni kazeta x01 je ok, nestrili. Takze za mne s x01 na vytecnou

                0 0
    • THORX  

      1×11 sram 1110 750km KO

      0 0
      • brundibar  

        To mam hodne podobne, ale ja jsem ten typ co se o to vubec nestara. A vzhledem k tomu, ze mam ty retezy za 200,– tak me to nemrzi.

        Zase na silnici je to o necem jinem, tam je ta vydrz mnohonasobne vyssi.

        0 0
    • Baja7  

      Chci se zeptat jestli muzu dát 12sp XO1 řetěz na komplet pohon shimano 2×11, jsem poměrně lehká a šlapu frekvenčně, řetěz mi vydrží dlouho, ted 11sp nejaky KMC Ti cca 4000km, ale zachvili bude třeba výměny, tak jestli tam bude sedět.

      Díky

      0 0
      • jecnak  

        Pouzivam je uz par let na 2×11 Ultegre a 105ce. Zkousel jsem retezy X01, GX a Force. Vsechny fungovaly bez problemu.

        0 0
      • petyn  

        Bude úplně v poho. Bude Ti to i lépe řadit. Vlastní zkušenost.

        0 0
        • Baja7  

          A co výdrž oproti 11sp v podobné cenové relaci? (1000CZK cca). Podle toho co čtu asi lepší

          0 0
    • Doyle  

      Dotaz možná trošku mimo, ale třeba někdo už zkusil. Kdysi jsem na 2×10 používal řetěz Campagnolo C10 s maximální spokojeností a oproti konkurenci s větší životností. Proto se ptám, zkusil už někdo na Eagle použít řetěz Campagnolo C12, který je ale určený pro 2×12?

      0 0
    • Smazaný účet  

      Jaké máte zkušenosti s výdrží NW převodníku na 1×12? Případně kazetou X01, XX1, Garbaruk? Řekněme spíš závodní zátěž než hobby kochačky a cyklostezky.

      0 0
      • žvejk  

        NW prevodnik vydrží hodně, ani jsem to nepočítal, ale i při závodním zatížením plus trenink da 12 tis a vic. Sram a AB . Garbaruk mam ted chvili, ale vyzera v poho… Kazeta X01 je asi top co se výdrže týče, ta zlatá je jen marketing , mozna na osmrdlani pri nizke zatezi bude lepší, ale pri vykonu a zavodech stejne odjedeš 3 nebo 4 od spoda tak, ze ho řetěz vymačká…

        0 0
      • Smazaný účet  

        Je potřeba měnit řetěz opravdu zavčas.

        0 0
    • wilda81  

      Vozí někdo dlouhodobě eagle x01/xx1 řetězy na 11s? Pokud ano, fungují to v pohodě (nepadá apod.) a vydrží stejně jako na 12sp?

      0 0
      • petyn  

        Manželka to vozí a funguje to dobře na 1×11. Lépe to i řadí. Výdrž taky lepší, ale záleží jak šlapeš a kolik vážíš :)

        0 0
      • rybička  

        Vozím na 11spd. e13 (9–46) kazetě. Funguje to dobře a výdrž je neskutečná (stejná, jako když jsem na tesťáku vozil komplet x01 Eagle). Po víc jak roce ježdění (enduro, tak 1500 km) jsem na 1. zoubku měrky. Takže řetěz ok, kazeta taky, převodník (taky e13) po roce ko, tak jsem teď koupil Garbaruk a vypadá to líp (tišší, líp zpracovaný). Takže tak.

        0 0
        • krabica  

          Mně na X01 pohonu nejméně vydržel převodník od OneUp, fakt to dělají z bláta. Wolftooth se tváří, že by i mohl něco vydržet…

          0 0
    • volyn  

      Me retez eagle 12s x01 vydrzel presne do te doby, nez se vytahal. Pak jsem ho vymenil. Pocitam, ze druhy dopadne stejne

      0 0
    • jIrI___  

      Jaký je momentálně 12 sp řetěz s nejlepším poměrem cena/výdrž, X01? Máte případně někdo vyzkoušený Sram Force D1 Flattop ?

      0 0
      • jecnak  

        Delali jsme tyhle pokusy a CZK/km vychazi vsechny 12sp retezy od Sramu stejne krome XX1, ten je jen o designu. U flattopu je trochu vetsi hlucnost na kladkach hazky.

        0 0
        • snas89  

          Treba x01 mi vychazi v pomeru lip nez gx.

          0 0
        • TheJD  

          Nezapomente na mensi environmentalni zatizeni drazsim retezem, ktery vydrzi dele. Je dost rozdil jestli najedes 3000 km na jeden, nebo dva retezy.

          0 0
          • kejda  

            Já staré řetězy vozím do šrotu :)))

            0 0
          • JachymP  

            Fanoušci environmentalismu řetěz po ujetí 2000 km prodaj, viz vlákno inzeráty k smíchu :)

            0 0
    • Guzma  

      Mě vydržel NX řetěz 1700km, délka 132,6 výměna.

      GX řetěz vydržel 1500km, délka při výměně 132,8.

      X01 řetěz testuju teď.

      Řetězy skoro nemažu. Nechám tam původní konzervační vazelínu a pak až tak po 600km máznu, jak si vpomenu. Řetěz při této péči je samozřejmě slyšet. :)

      0 0
    • Smazaný účet  

      Jaké jsou nejnovější poznatky, vyplatí se X01? Nebo je lepší častěji měnit NX? Jaká je nejlepší měrka (šuplerou mi to nějak nevyhovuje)? Kdy doopravdy měnit? Mám přetáhlý převodník i kazetu :/

      0 0
      • Cavendish  

        Shimano TL-CN42 by měla být asi opravdu dobrá. Vymezí si vůle v rolničkách. Jak X01 netuším :( Ale na silnici jsem přešel z drahých Campagnolo řetězů na nejlevjnější SRAM. Nájezd byl stejný, cena 3× nižší a řadilo to dobře.

        0 0
      • embi  

        Porovnej si sam:)

        0 0
      • Smazaný účet  

        Jak se ti projevil pretahly prevodnik?

        0 0
      • kejda  

        XX1 na novém kole 2 500 km a ještě dal 700 km na synově 24".

        X01 najel 3383 km, při výměně 132,5–132,6. Jsem už trochu slepej a šuplera je špinavá.

        0 0
    • Tydlii  

      zdar, tak jsem dnes změřil X01 řetěz, najeto 930 km nová kazeta, novej převodník.Řetěz má 132,5 – 132,55…

      Celkem šok, moc nechápu při zde udávaných nájezdech. Vozím kazetu garbaruk 10–52 a převodník garbaruk 36z, oboje dáváno nové společně s řetězem, čistím, mažu… závodních cca 225km, zbytek trenink. někdo podbná zkušenost?

      (pro představu GX řetěz na předchozí kazetě (GX) měl po 800km 133,1 – taky wtf) . měřeno šuplerou, pečlivě, opakovaně, na několika místech, přes válečky, kolmo.

      poměr metry x kilometry cca 2500m/100km, hodně prudkých výjezdů, závody – může to mít tak markantní vliv?

      0 0
      • jarouš2  

        Já najel na XX1 řetěz, X01 kazetu a Sram převodník 950km a 132.4 takže stejná výdrž jak na Shimano XTR M9100 (to jsem ještě měl kazetu SH).

        Teď jedu druhý řetěz, tentokrát X01, nájezd by měl být stejný, uvidíme. Jinak mám 77kg a domů většinou jezdím s nějakými 300NP. Věřím tomu, že kdo má o 15kg míň a jezdí o 80W míň tak vydrží 2× tolik.. :-D

        0 0
        • milan.v  

          300 NP?!? To nejezdí z valné většiny ani Hynek/Stošek, možná často Cink, ale standardně?

          0 0
          • biker jura  

            protože oni tréniují anedělají kraviny na své jízdě.. na 1,5–2hod projíždku s jeho vahou, pokud v každým brdku nastoupí, tak jak to hobíci dělají, to opravdu při průměrné výkonnosti až takový není problém a přitom čistej AVG může mít třeba 180W…

            0 0
      • cobra  

        Nečekal jsem, že bude rozdíl GX a X01 ve výdrži, ale s X01 jsem najel asi 3300 km a na GX mám 1700 a je zralej na výměnu (132,4–132,5), takže zkusím dát zase X01 jestli se ta větší životnost potvrdí, je pravda, že cena je taky 2× vyšší, ale je mi sympatičtější koupit dražší věc co víc vydrží.

        0 0
        • milan.v  

          Tak těch informací o rozdílné vydrži, potvrzených, je zde více než dost…

          1 0
        • kejda  

          Motám na X01 cca 3600, a ještě neco dá. GX stojí půlku, co X01, cca, jestli nedá 1500 km, nemá vůbec cenu jej kupovat… občas se zadaří koupit X01 za super peníz…

          1 0
        • bajaja  

          A nestaci menit pri 132,8–132,9 ? Nemam 12× system , ale pri 10× to bolo v pohode, nikdy nova retaz neskakala.

          0 0
      • TheJD  

        Markantni vliv muze mit udrzba/mazani. Cim mazes?

        0 0
      • snas89  

        Myslim si ze jo. Zrovna ty to kolo nesteris a vyuzivas jeho potencial:))

        Takze i spotrebak bude mit mensi zivotnost, nez u zelvy jako ja…:)

        0 0
      • Raf  

        Hrozně to řešíš…

        Kup pět řetězů, voskuj po každé delší výjiždce nebo závodu, průběžně je měň a protáčej. Za rok/dva/tři podle nájezdu to možná začne hůř řadit + sjedeš převodník, tak to prodej za zbytkovou cenu na bazaru,dej na zimáka…

        Ušetříš si nervy s nějakým měřením.

        0 0
        • Tydlii  

          Zimák :)

          Jezdím bajka u silnici celoročně , byť v zimě je podíl silnice větší. Na ni dávám campa řetězy a menim po sjeti – vydrží cca 3000km což mi přijde cajk. Jasne ze to tak udělám. Jen mě proste překvapilo ze jsem řetěz odjel nejmíň 2,5× rychleji než ty desítky lidi co tu píšou… tak mi to přijde divny a zajímá mě zkušenost někoho kdo taky závodí, šlape silově a jezdí hodně dokopce…

          0 0
      • krabica  

        Buď jezdíš hodně silově, případně dost v bordelu, nebo ten Garbaruk stojí za hovno…

        0 0
    • slay  

      Změřil jsem dnes šuplerou řetěz z biku CANNYON LUX asi 3× a vždy naměřil 132,6. Na řetězu je vyraženo SRAM EAGLE a číslo 299. Takže nevím přesně, co je to za řetěz. Mezi článek a váleček mi šuplera nesjela. Pak jsem ho sundal, na podlahu nalepil pásku a naměřil 127 cm (100 článků). Položil jsem řetěz na tu nalepenou pásku a natáhl. Na těch 100 článcích se mi prodloužil o 1 mm. Na kole je najeto cca 300 km. Myslím, že je asi přesnější měřit na těch 100 článcích. Jak na to koukáte vy?

      Díky

      0 0
      • novas752  

        Nejpřesnější je řetěz měřit vyčištěný, volně pověšený na hřebíku apod. na celé jeho délce (trojčlenkou přepočteš délku podle počtu článků).

        0 0
      • BB  

        Měření na 100 řetězu může mít problém v případě, že se řetěz vytahává nerovnoměrně, v některé části méně, někde více. Potom celkové protažení může být v normě, ale určité místo je přes. Je to teoretická úvaha, sám jsem se stím nesetkal, ale třeba tady v tom článku o tom píšou:

        https://cyclingtips.com/…king-for-it/

        0 0
        • 01carbon  

          cist to nebudu – bo malo casu – ale vzdy merim retez na cca 5ti ruznych mistech, nikdy nejsou velke rozdily po retezu a pokud jsou spis ta to spis to pricitam napnuti retezu, pritazenim merky.. nejvetsi rozdil oproti ostatnim castem retezu je vzdy pres spojku.

          0 0
        • novas752  

          To snad jedině že by se trefilo počet článků jako celý násobek počtu zubů převodníku. Většina 1×12 mtb má dnes 114–120.

          0 0
    • Venda  

      Mam ted novou kazetu gx a retezy X01. Mam v planu co cca 500 km řetězy střídat a točit. Pouziti mtb, traily,ale i dojíždění do práce. Jsem k retezum spise setrny,vzdy jsem mel na nich spis větší najezd.

      A ted k otázce. Kolik retezu mam idealne takhle točit? Aby se mi proste nestalo, ze mi umre kazeta a ja budu mit rozjetych treba pet retezu,ktery budou ještě dobrý, ale na novou kazetu uz zas nevhodny.

      Diky za radu!

      0 0
      • novas752  

        S točením řetězů se nemůže stát že v dalším kole řetěz na kazetu nesedne. Na GX řetěz i většina likvudatprů najede 800–1000km, takže když to po 500km budeš točit tak s tim budeš v suchu a bezpečí.

        Řekl bych 3–5 optimum? Podle chuti.

        0 0
      • rybička  

        To je jednoduché, vždycky po určité náloži km dáš nový a až ve chvíli, kdy nový začne přeskakovat, začneš točit. Osobně bych se řídíl měřením a měnil při určitém vytažení.

        0 0
        • Venda  

          Moje dilema tkvi v tom, ze mam pet retezu do zálohy, tak jestli je tocit vsechny nebo treba jen tri. Abych je nezacal tocit vsechny a po druhym kole se kazeta nerozpadla a mne zbylo pet na pul ojetych retezu. Misto treba tech tri…

          0 0
          • tomxxx  

            To by byl ovšem ale neřešitelný *******.

            0 0
          • snas89  

            Ja netocim vubec a taky ziju:)

            0 0
            • McBlacky  

              Ja uz taky ne, lenost velka no. Kdyz to odejde tak to odejde ;)

              0 0
              • tomxxx  

                Točení řetězu mi přijde dobrý jen v teorii. Kdo není nemehlo, ve výsledku na tý kazetě najede stejně, i když netočí s daleko menším opruzem.

                0 0
                • jonti  

                  Jsem taky uz liny, ani ne to tocit, ale uz tolik nejezdim. Smysl mi to dava jen kdyz nekdo najizdi opravdu obrovske objemy na MTB a kazetu + 4 retezy ma na rok, tam uz to u 12 rychlosti muze jit do penez.

                  Me se to komplikuje tim, ze na zimu nasazuji horsi kola se starsi GX kazetou a taky ted vozim vetsinou 32z prevodniky, na sezonu ale nasadim 36z.

                  Proto cele toceni u me znamena, ze na retezu najdriv najedu na lepsi kazete nejakych 1500km a potom druhe kolo jeste 1000km na horsi. U X01 retezu o neco vic na horsi kazete.

                  0 0
                  • tomxxx  

                    Ono se v sezoně taky i stane, že s řetězem před výměnou jedu nějaký hodně prasácký závod a pak jsem rád, že ho můžu rovnou vyhodit.

                    0 0
    • LifeIsRide  

      Setkal se s tím někdo? Z ničeho nic mi začal skákat při silnějším šlapání řetěz, myslel jsem, že je rozladěný Eagle (2 roky jsem na to nešáhl), ale po hodině laborování tam nebyla žádná změna. Náhodou při čištění řetězu jsem zjistil, že jeden článek jde strašně z tuha a po rozebrání tam byla rýha a vybroušený materiál (viz foto).

      Otázka zní, jestli je to nějaká výrobní vada, nebo jsem já něco zanedbal (řetěz má najeto asi 150km v suchém terénu a mažu před každým švihem).

      0 0
    • Smazaný účet  

      Po milionté:

      může mi někdo prosím jednoduše vysvětlit, jak správně měřit řetěz 12s, aby s novým polský ovál nechroupal?

      Děkuji.

      0 0
      • Cavendish  

        Měrka od Park-Tool a měnit při 0,5%????

        A vyhodit polský ovál? :D

        0 0
        • Smazaný účet  

          Takže neustále měřit měrkou CC-4 a ihned jak propadne na druhý zub 0,5% vyměnit, víc vytahanější spojku neřešit?

          0 0
          • LM  

            Jakou „víc vytahanější spojku“? Já měl za to, že SRAM dává k řetězúm vždy i novou spojku (a starou tak netřeba recyklovat).

            btw: AbsoluteBlack oval mi vydržel nekřupat podstatně déle než polská varianta…

            0 0
          • Smazaný účet  

            0.5 je první stupeň zapadnutí měrky a přes spojku se neměří (vždycky to je přes spojku víc). Hotové :-)

            0 0
            • Smazaný účet  

              Jasně, definovaný zub na měrce dobrý, další špatný, jak poznám ten bod než propadne? :)

              0 0
              • J1RKA  

                no pak proste meris po 100km

                0 0
              • TheJD  

                Nepropadne. :)

                Fyi, jak propadne prvni zub, retez je na vymenu. Jak propadne druhy zub (uplne), doslo uz k vyraznemu poskozeni i ostatnich soucasti pohonu.

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Koukám, že ten řetěz ani nenapínaj zatlačením na kliku: https://youtu.be/iOaFF_4CqJg?…

                  0 0
                  • TheJD  

                    Napina ho samotna merka. Ve videu ji jeste pomahaji tlacenim prsty na retez. Realne (pokud neni retez uplne KO) staci merku spravne nasadit a tlacit na ni shora.

                    0 0
                    • jenda95  

                      to tlaceni na retez mezi temi 2 zuby je klicove – jinak propadne i novy retez :)

                      Ale fakt, ze jsem merku nasazoval na vnejsi clanky, ne vnitrni jak doporucuji – zkusim, co to zmeni.

                      1 0
                      • TheJD  

                        Aha, ja mam merku od Pedra, ktera je asi trochu lip udelana v tomto, takze zkusenost viz vyse. Kdy ji spravne nasadis, rozhodne ti nepropadne na novem retezu a na nic tlacit nemusis. Sama retez svym nasazenim napina.

                        0 0
              • Smazaný účet  

                Já to mám vyzkoušeno podle nájezdu. GX mi vydržel vždycky kolem 1600 km a X01 kolem 3200, takže daleko před očekávaným nájezdem měřím řetěz občas, pak čím dál častěji. Klidně co vyjížďku, když je třeba 100 km. Krom toho sleduju stav opotřebení i na starší měrce, kde je těch zubů víc, tam vidím včas, že se blíží doba výměny, i když CC-4 neukáže nic.

                0 0
                • honzabike  

                  No mě se stala zajímavá věc, že GX řetěz na GX kazetě mi v kolofixu řekli že má už 0,65 protažení a chce to výměnu.

                  Já když ale měřím tím parktoolem CC-4 tak mi to na první zub nezapadne, takže bych měl mít stále méně než 0,5. A teď čemu věřit víc. Najeto mám asi 1200 km.

                  0 0
                  • rybička  

                    A používáš tu měrku správně? Mně propadla na v podstatě novém řetězu XX1, ale pak jsem se podíval na videonávod, jak měrku správně používat.

                    0 0
                    • honzabike  

                      Myslím že ano, tak jako podle návodu – nasadím, vzadu zmáčknu a předkem se snažím zasunout. Ani ťuk. Zkusím dnes ještě proměřit šuplerou.

                      1 0
                  • J1RKA  

                    Poves novej a starej na hřebík a uvidíš, merkou už koro nemerim, mám rysku na pravitku a měřím z boku

                    0 0
                  • rotker  

                    evidentně v kolofixu neumí měřit řetěz, ta cc-4 měří řetěz „správně“ tak věř jí…

                    0 0
                  • Smazaný účet  

                    On může někdo najet 400 km (to by vycházelo na moje nájezdy 1600 km) klidně za pár týdnů, nebo i za týden akční dovolené, a pak by bylo pozdě, takže z pohledu servisu tak úplně nelhali. Pak by je někdo mohl popotahovat, že ho včas nevarovali, když by dojel znovu a měl na odpis i pohon. Asi je lepší se naučit měřit a měnit si řetězy sám a pak se dají dojíždět na vlastní odpovědnost až do konce.

                    0 0
                  • Lachtis  

                    Taky používám CC4 a věřím ji a zatím mi nic nenapovídá tomu, že by měřila špatně.

                    Servis a ještě Kolofix, když si vzpomenu na jejich poslední servis, který jsem u nich dělal, páč jsem si nevděl rady, tak to bylo děsný. Nicméně, vím, že to je o lidech a asi sem měl smůlu… ale znáš to, servis chce prachy a kort takový velký a neosobní…

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      Taky používám CC4 a věřím ji a zatím mi nic nenapovídá tomu, že by měřila špatně.


                      Když jsem měl pochybnosti o tom, jestli měřím vytahání SRAM řetězu měrkou správně, pořídil jsem k (tehdy) stávající UNI měrce ještě měrku SRAM a právě CC4 + měřil šuplerou. Ta měrka SRAM i CC4 jsou „přísnější“ než byla ta UNI měrka, šuplera ale potvrdila, že SRAM a CC4 měří vytahání přesně – od té doby měřím JEN tou CC4 (prtoože narozdíl od toho SRAMu měří přes více článků = je delší). Taky ji věřím (a budu i nadále).

                      0 0
                      • honzabike  

                        No proto mě zarazilo že jsem s CC4 nezasunul, a jejich „kalibrovaná“ Unior měrka už říká 0,65.

                        Sem zvědav co mi řekne ještě šuplera.

                        0 0
                        • MatS  

                          Většina obyčejných měrek, které nevymezují vůli, tak je kalibrovaná tak, že ti ukáží horší stav řetězu, než ve skutečnosti je a pak zbytečně měníš a vyhazuješ řetěz brzy. CC4 měří správně, taky používám.

                          1 0
                        • rotker  

                          vymez vůli na rolničce a změř šuplerou, ale předpokládám, že ti ukáže to samé co CC4

                          0 0
          • jecnak  

            Měřím posuvkou a měním, když naměřím 132,6. Neměřím přes spojku.

            Ono se opotřebení dá i poznat bez měření – řetěz nevydrží dlouho namazaný (voskem) a začne být hlučný.

            1 0
            • kejda  

              S tou hlučnosti souhlasím, pokud je před výměnou, tak výrazněji chrastí, i když je čerstvě navoskovaný. Jak se sjede vosk, tak je to ještě znatelnější

              0 0
      • Environmentalist  

        Měřím pravítkem. 12" = nový řetěz, 12 1/16" = výměna. Jednoduché.

        1 2

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.