Renovace řazení na 15 let starém kole

64 nepřečtených
  • juneau

    Dobrý den,

    jsem rekreační jezdec, co poslední roky na svém 15 let starém Kellys Quartz DSC 2010 ujede max pár set km přes léto (když moc). Údržba kola veskrze žádná, řetěz jsem nikdy neměnil, když jsem si koupil měrku, tak propadla skrz … já vím, já vím. A letos už mi začal řetěz v záběru střílet, v nejnevhodnější dobu, samozřejmě. Specifikace kola je zde: https://kolo.cz/…rtz-dsc-2010

    S kolem jako takovým jsem spokojený, jiný problém na něm není, a na ty moje vyjížďky … takže můj dotaz je: je reálné a smysluplné (a v domácích podmínkách proveditelné pro hobbíka a amatéra mého typu) problémové komponeny nějak renovovat? Je mi jasné, že vzhledem k opotřební řetězu je vlastně opotřebené úplně všechno: přední tácy, přesmykač, zadní kazeta, přehazovačka … když zkusím z těch komponent ze specifikace něco pohledat, tak se 10 let nevyrábí, když si otevřu nějakou kategorii na eshopu, tak jsou to samé profi věci z div ne kosmických materiálů pro jezdce, co řeší každý gram (a za odpovídající cenu).

    Dokázal by nějaký znalec kouknout, a říct, jaké stávající komponenty by odpovídaly těm, kterými je kolo od roku 2010 osazeno? A jejich koupě by dávala pro ty občasné vyjížďky na polňačky a lesní cesty smysl?

    Řazení Shimano Alivio SL-M410 Rapidfire Plus

    Přesmykač Shimano Alivio M413 (34.9mm)

    Přehazovačka Shimano SLX N662

    Kazeta Shimano CS-HG30–8 (11–32T)

    Řetěz KMC Z 7 (108 links)

    Kliky Shimano M361 (42×32×22T)

    V tomto jsem prostě laik, kolo mám jen na ježdění a nerejpu se v něm, v komponentách se nevyznám … za každou radu nebo názor budu vděčný!

    0 0
    • kandik psi zub  

      odkud jses?

      podle zemepisu by ti moh nekdo poradit servis/ udelat sam. Mela by to bejt relativne sranda za par stovek/nizsi tisice Kc to dat dohromady.

      Predbezne bych to odhadoval na retez kazetu a novy bowdeny.

      edit: a profikosmo materialy na eshopech jsou, ale normalni zbozi taky. Hledas 8kvalt kazetu na HG orech a 8kvalt retez. V podstate to nejlevnejsi co tam bude na cem bude napsano shimano, at je to jednoduchy.

      3 0
    • Tomcat  

      Tohle řazení se nerenovuje, ale vyhodí a koupí nové nebo bazarové v lepším stavu. Protože nejsou a nebyly náhradní díly.

      Také vzhledem k dotazu, nechte to na servisu. Očekávejte výměnu kazety + řetězu + převodníků do třeba 2500,– bez práce . Cena toho kola na bazaru je pod 5000,– asi tak… ale kdo chce kam.

      Jinak komponenty pro rekreační jezdce pro 3× 8 , 7 nebo i 6 převodů v eshopech jsou Alivio, Acera Altus stále skladem jsou. Naopak nejsou ty profy z kosmických materiálů a staré Deore XT a vyšší. Lepší sady jen pro 8,9,10 převodů již většinou nejsou .

      0 0
      • juneau  

        Tak to také bylo myšleno, staré díly zahodit a vyměnit za nové :-)

        No stávající cena toho kola je mi jasná, ale tak mohu investovat 3–4000 Kč a jezdit dál, a nebo zahodit celé jinak bezproblémové kolo a hledat odpovídající nové za ± 20 000.

        0 0
        • Tomcat  

          Ne to kolo neodpovídá ceně nového kola za 20000,– ale nové https://www.decathlon.cz/…_/R-p-330628?… dnes takové vlastnosti mají kolo za 10 .

          Jde o to že do toho nacpete 3–4 a co pak až vidlice , výplety, brzdy… nakonec dáte do toho co dáte za nové kolo. Jenže nikdy nové kolo to nebude.

          Ale to je Váš boj, naší odpovědností je vás nenutit, ani vám nekecat a jen vyjmenovat eventuality . Rozhodnutí a odpovědnost je na vás.

          Hodně lidí sem přijde se svou představou a chce jen poplácat po zádech jak to dobře vymyslel. No ne vždy pochodí :)

          0 0
          • -b-n-x-  

            Ale tak, když je s tím kolem jinak spokojen a dle popisu to nijak netrápí, tak nejspíše nové kolo není potřeba.

            Chápu, že servis pro něj bude vhodná varianta, ale ještě být ním tak popřemýšlím koupit s temi díky i nářadí. Možná to bude pořád levnější než ten servis.

            0 0
            • juneau  

              Yep, nakonec se tímhle směrem vydám, kazeta plus nářadí na její stažení, a holt to zkusím, 600 Kč za zkušenost je ještě ok :-)

              1 0
          • juneau  

            Ano, přemýšlel jsem o tom právě tak, že „když už po 15 letech nové kolo, tak ať už je to přece jen něco trochu lepšího“. Dívat se v decathlonu mě tedy nenapadlo.

            Vidlice, výplety, brzdy … tož to všechno funguje, i při 15 letech bez údržby (brzdové destičky jsem měnil). Kdyby to bylo celé na rozpadnutí, tak je to jasné, jenže není.

            Každopádně jsem za všechny rady, připomínky a názory skutečně vděčný, vůbec jsem nečekal takovou odezvu! Dostal jsem se značně do obrazu.

            0 0
            • Tomcat  

              Možná k tomu jen doplním

              • to kolo je dávno za koncem životnosti. Muže zítra prasknout rám, téct brzdy, vidlice atd.......
              • za 15 let odejde spousta věcí i s údržbou. údržba nezabrání uplně degradaci materiálu a mechanickému opotřebení

              Sám mám mnohem i starší kolo , kde sehnat náhradní díly je nemožné. Protže se už neprodávají a lowend Altus,Acera,Alivio na to davat nebudu.

              A sehnat lepší komponenty z kosmických materiálů, které jsou lehké jde skoro jen na bazarech a ebay. Jenže to kolo neudržuju protože koupit nové by bylo drahé nebo zbytečně že to ještě vydrží .. Ale protože k tomu kolo mám nějakou historickou osobní vazbu. Ikdyž to kolo je koncepčně zastaralý a ikdyž mechanicky bylo je a bude nic moc.

              To že k tomu kolou má člověk vazbu si musí zdůvodnit sám pro sebe.

              2 0
              • -b-n-x-  

                Twl „za koncem životnosti“!

                Já mám snad všechny kola za koncem životnosti a … Nicht :-)

                A dovolím si tvrdit, že jeho kolo nezazije ani desetinu zátěže co ty moje „dávno mrtvé kola“ :-)

                0 1
                • juneau  

                  Tak pozor, není zátěž jako zátěž! :-) Před dvěma lety jsem si v návalu cyklooptimismu koupil cyklokalhoty s vnitřním vypolstrovaným nevímjaktonazvat (elasťáky s polštářkem), velikost L, nasucho je vyzkoušel, a vrátil je, padaly mi. A objednal velikost M. A ani jednou nakonec nevyjel. Před týdnem jsem si na ně vzpomněl, oblékl, vyjel, projel se, břicho zaškrcený až běda … prodám jednou jeté emkové kalhoty :-) A elkové jsou vyprodané.

                  Takže zátěž by byla, což o to …

                  0 1
                  • Lišák  

                    Velikost „M“,nebo „L“ není žádná velká zátěž. Kdybys napsal 3XL, tak pak by se to zátěží dalo nazvat.

                    ;-)

                    0 0
    • brizak  

      Mrkni na cyklobazar, bazos apod. Dost často tam někdo sundá věci z nového kola a prodává komplet sadu. Tady máš třeba kompletní 9s Alivio, nový, včetně řetězu za 1500,– https://www.cyklobazar.cz/…livio-1x9-sp

      A pokud jezdíš rekreačně, tak bych se asi netrápil s přesmykačem a překopl to na 1×9 Máš tam klasiku čtyřhran a na to seženeš věci i v místním https://bike-forum.cz/…levne-prodam

      3 0
      • juneau  

        Díky! Tohle nahrává tomu, nad čím jsem přemýšlel, mít vpředu jen jeden tác. Nakonec na stávajícím 3×8 stejně jezdím jen 1–3, 2–3, 2–4, 2–6, 3–6, 3–7, sporadicky 3–8, jiné převody nepoužívám. Jenže vůbec nevím … nejvíc do „normálních“ stoupání používám 2–3, a pak bude 2 moc lehká a 3 už těžší než mám rád … a dopředu to asi není jak vyzkoušet :-(

        0 0
        • va-bo  

          Finančně to je jedno. Kdyby se měnilo všechno, šlo by přejít na 1×10 nebo 1×11.

          0 0
    • va-bo  

      Rychle jsem kouknul na nové díly, ekonomická varianta:

      Řazení 379,– Přesmykač 399,– Přehazovačka 489,– Kazeta 329,– Řetěz 179,– Kliky čtyřhran osa 616,– osa 24 mm včetně ložiska 1539,–. Já bych zkusil servis jestli nemají nějaké ležáky po výměně , nebo bazar jak píší kolegové. Asi by to šlo sehnat i levnější, já prosvištěl jen Kupkolo.

      0 0
      • jecnak  

        Bohužel se ale dostává k hodnotě kola versus hodnotě renovace kola a ta bude dost podobná jako cena kola.

        0 0
        • va-bo  

          Jo, souhlas. A to neřešíme kola, duše, pneumatiky, brzdy, sedlo.

          0 0
          • juneau  

            No ano, jiná možnost je pak jedině „koupě nového kola“, ne? Mohu za tuhle „renovaci“ na dalších 10 let dát třeba 5000, ale když ji neudělám, a pořídím si plus mínut obdobné kolo za 20 000, tak jsem –15 000.

            Jdu poptat do blízkého cykloservisu, co a jak, každopádně mírně moudřejší tak jako tak jsem, takže děkuji!

            1 0
            • va-bo  

              Ale už to asi nebude 26" , ale nějaká větší kola.

              0 0
            • MatS  

              Abys do toho nedal 5000,– a pak ti prdne rám a vše můžeš hodit do sběru. Nesmíš to brát jako že jsi minus 15t. Budeš mít nové modernější kolo se zárukou, které ti vydrží mnoho let a uděláš si radost.

              2 0
              • va-bo  

                Možné to je, ale citový vztah je hodně důležitý. Taky mám 20 let starý Heavy Tools. :-) a kdybych nezrušil GF Sugar, tak bych si ho taky hýčkal.

                0 0
              • juneau  

                To je jasné a máš ve všem pravdu, ale teda, aby mi prdnul rám … já přeskakuju (nadskakuju) max takový ty svodový žlaby šikmo přes lesácký asfaltky, vždyť jsem otec od rodiny! :-)

                Když jsem včera zakládal téma, tak jsem byl mimo obraz a akorát předpokládal, že dostanu zjeba za neúdržbu atd, dnes jsem nabrífovanej jak sviňa a začnu výměnou kazety a řetězu. Trocha zkušeností navíc, nějaké to jednou za čas potřebné nářadí bude doma …

                Radost novým kolem bych si udělal rád, při těch pár vyjížďkách za rok si to ale prostě vnitřně dostatečně neospravedlním.

                0 0
                • MatS  

                  Jasně chápu. Co se praskání rámu týče, není to jen o zacházení, ale hliníková slitina, z které je rám, bohužel stárne a je jen otázka času, kdy to praskne. Opravit to svařením nemá smysl, protože to praskne brzy hned vedle. Je tu na fóru o tom psáno dost. Ale nechci tě strašit a třeba budeš mít ještě dlouho štěstí a bude to celé cajk.

                  Můj hliníkový Scott Scale z roku 2008 taky stále funguje a jezdí ho kolegyně. A to je lehký alu rám tenký jak plechovka od Coly :-)

                  1 0
        • kandik psi zub  

          pockej, realne bude vytahanej retez a mrtva kazeta, jestli letos už mi začal řetěz v záběru střílet tak bych si tipl ze to bude za 600,– v matrosi a vymenit to je pul hodiny. Dalsi pul hodiny novy lanka a bowdeny ( tipnul bych ze zadni razeni bude na resuscitaci uplne stacit).

          3 0
          • va-bo  

            Taky bych tipoval, že nebude potřeba měnit všechno. Řazení prostříknou WD a bude zrenovováno.

            0 0
            • juneau  

              Hm, a vytahanej řetěz zuby na předních tácech neošoupal?

              0 0
              • va-bo  

                Pohon asi jo, ale přesmykač, šaltr, řazení ? Nevíme.

                0 0
              • kandik psi zub  

                neresil bych, pokud nebude retez na predku hlucnej nebo neposkoci. A pokud jo, tak cely kliky jsou za 900,– jak koukam :).

                Takovyhle kolo bych resil zpusobem minimalni snaha maximalni styl :)

                3 0
                • Lišák  

                  Hodím to pod Tebe, ale platí všeobecně:

                  Tyhle rady, že si za půl hoďky vyměníš kazetu a dáš nový řetěz, za další půlhoďku nový kliky, třeba i s osou… To udělá běžně standardní bajkfórista (čti: magordokol), nikoliv člověk, který si za 15 let na kole neudělal jakýkoliv servis. Nemá vercajk (stahovák na kazetu, stahovák na kliky, štípačky na bowdeny…) a patrně ani nebude vědět, jak na to. Jo, může se učit z YT, ale bude ho to bavit?

                  Být tazatelem, tak napíšu, odkud jsem, možná se najde dobrá duše z B-F a pomůže. Pokud ne, tak servis. A to se zase dost prodraží.

                  Asi bych šel cestou odkazu od Tomcata – Dekáč za 11,5.

                  1 0
                  • kandik psi zub  

                    napsal jsem mu hned jako prvni vetu, at da vedet odkud je atd. viz vyse, presne v duchu dobra duse.

                    Samozrejme nepredpokladam, ze si to doma sam udela, ale az na nej nejakej chytrolin v servisu vybali " jenom za praci pane to je 3000,–" kupte si u nas radsi novy za patnact – tak at ma predstavu. Cestou Dekac za 11,5 je za me zase takovej ten namistrovanej B-F pristup, prednasky o tom jak 26ky jsou zastaraly blabla. Toho tady je tri zadele kazdej tejden. Pritom podle toho co popisuje jen sjel proste neudrzbou kazetu na padrt, a dat to dohromady je fakt 600 za matros, dobre s marzi 1000 a dalsi litr za praci v servisu, at nezeru. Bude za dvojku mit plne sjizdny kolo na tech jeho par stovek rocne, jak pise. A to je o 8,5tisice a jeden vrak doma min, nez reseni 11,5 z dekace. Křísím takhle nejmin jednou do roka kolo sousedum a kamosum a fakt je mrhani tohle resit konzumne dekacem. Ale uz mlcim :)

                    4 0
                    • Lišák  

                      :-)

                      Taky jsem tenhle týden křísil. Kompletní vyčištění a namazání, „nový“ jetý řetěz, „nový“ jetý pláště a funglovky duše.

                      Cena: 158,– za duše a třeba dostanu na pivo. :-)

                      1 0
                    • juneau  

                      On to byl hlavně tento dotaz průzkum bojem, abych se dostal do obrazu, v jaké jsem vlastně „situaci“ … že bych možná měl v okolí někoho, kdo by mi to vyřešil, mě ani nenapadlo. Proto jsem dotaz na lokalitu přešel, už i proto, že bych fakt nerad nějakému místnímu profíkovi dovezl 15y kolo, na kterém jsem si max jednou za čas šteloval přehazování …

                      Ale výměna kazety nevypadá jako velkej problém … mám v košíku následující:

                      https://www.kupkolo.cz/…torku_z1815/

                      https://www.kupkolo.cz/…kaleny_z308/

                      https://www.kupkolo.cz/…g41-8_z2535/

                      (řetěz už mám z dřívějška, kdy jsem si myslel, že vyměním řetěz a vše bude ok … haha)

                      Jsou to ty komponenty, co nyní potřebuji? Beru to nejlevnější, protože ty věci na stažení kazety použiju asi tak jednou v životě.

                      Takže jsem na 600 v materiálu … plus pak nějaký čas hraní s tím, a možná nakonec i dobrý pocit z dobře odvedené (úspěšné) práce na kole. Možná :-)

                      Do šrotu už to pak mohu hodit vždy, ale „o jeden vrak doma míň“ je přesně to, o co mi jde.

                      0 0
                      • kandik psi zub  

                        bič na kazetu vyrobis doma, pokud bys chtel jeste posetrit :)

                        Nytovacku na retez mas? Budes ho muset zkratit.....spojit idealne rychlospojkou, ne snytovavat.

                        https://www.kupkolo.cz/…-8s_z104468/

                        0 0
                        • juneau  

                          Vyrobit samodomo ten bič mi přijde už složitější, než ty plánované úkony na kole :-D Těch 150 Kč už zainvestuji.

                          Řetěz jsem si tehdy koupil stejný jako na kole byl, 108 článků. Proč by se musel zkracovat? Rychlospojku i nýtovačku mám.

                          0 0
                          • kandik psi zub  

                            ok pokud je stejne dlouhej jako na kole, tak je to samozrejme ok. Necekal bych ze to mas predem spocitany a v baleni byl stejne dlouhy retez…:)

                            0 0
                            • juneau  

                              No lol, teď se dívám do historie objednávek, a koupil jsem si 114 řetěz, zatímco dle té specifikace na kole mám 108. Proč jsem to dělal? Takže zkracovat budu (po přiměření).

                              Mimochodem, pokud mi řetěz při záběru střelí, tak je to určitě opotřebením kazety? Nemůže to být i opotřebení předního tácu? Že netuším, kde mi vlastně řetěz v tu chvíli přeskočí. To je vždy rána a prošlápnu do prázdna. Jindy to je pocitově jako by to přeskočilo jen o zub, ale pak šlapu ve stoje na 2–3 po hlíně do kopce, a prásk, a prošlápnu do prázna a padnu na řidítka… až jsem si naposledy nějak hnul s ramenem.

                              0 0
                              • kandik psi zub  

                                tak prvni na rade bejva obvykle kazeta – nejmensi pastorky. Oholenej prevodnik samozrejme bejt muze taky, nejspis prostredni.

                                1 0
                                • juneau  

                                  Nejčastěji mi to dělá na 2–3 … tedy vpředu prostřední a třetí největší vzadu. Inu, kdyžtak se naučím i něco dalšího …

                                  Akorát se mi nějak nedaří najít video (…), kde bych viděl, co a jak při demontáži těch klik Shimano M361 … nebo alespoň co by se týkalo tohohle typu klik / středu …

                                  0 0
                                  • brizak  

                                    Je to klasickej čtyřhran, takže budeš potřebovat ještě stahovák https://www.kupkolo.cz/…-fe_z126413/

                                    A sundání naprosto triviální. Mrkni třeba tady https://www.youtube.com/watch?…

                                    Každopádně pokud budeš sundavat kliky, tak nemusíš kupovat bič na kazetu. Prostě vezmeš kliky, převodník strčíš mezi pastorky kazety a oboje spojíš řetězem, který budeš stejně taky sundavat. A máš samodomo „bič“, aniž bys musel cokoliv vyrábět nebo kupovat :)

                                    0 0
                                    • juneau  

                                      Hm … ten bič si stejně asi raději koupím :-D

                                      Začnu kazetou, a uvidím … každopádně moc děkuji za cenné rady!

                                      0 0
                                      • Muron  

                                        Počítej s určitým rizikem, že Tě to začne bavit. Taky jsem se před lety rozhodl „zrenovovat“ staré MTB, pořídil jsem si na to nářadí a pak jsem tomu propadl. Kamarádi a kolegové jsou rádi, že ušetří za servis, ale třeba manželka ráda není…

                                        5 0
                                        • brizak  

                                          Můžu potvrdit, aktuálně mám v garáži 6 kol a to jsem včera jedno prodal :)

                                          5 0
                                      • brizak  

                                        Za nic

                                        0 0
                    • -b-n-x-  

                      Naprosto souhlasím

                      0 0
                    • jecnak  

                      Hele já s tím, jako jedna z potrefených hus, souhlasím. Je tu ale ALE. Už se mi stalo, že jsem začal něco podobnýcho oživovat a začly tam vyskakovat kostlivci ze skříně a z prosté výměny řetezu a kazety se stala výměna komplet bowdenů a lanek, vyčištění řadících páček, rozhýbání sedlovky, demontáž středu demolicí stávajícího, páčení pedálů ze starých klik za pomocí plamene, výměna probržděného zadního ráfku, resuscitace kónusů atd. To jen tak když chceš abys za sebou nechal kvalitní práci. Takže tyhle akce se dobře hodnotí na dálku ale může se to docela zvrhnout. Někdy je zkrátka dobrý vědět, kdy se na to zavčas vy…

                      0 0
                      • kandik psi zub  

                        jasny, je to jenom odhad na dalku…

                        0 0
                      • oddie  

                        No asi tak. Ono by se klidně mohlo stát, že i ty 3tis by za práci byly málo. V tomhle ohledu mě poněkud překvapuje označování servisů za „chytrolíny“ a je přesně důvod, proč servis (nejen kol) pro cizí nedělám, ačkoliv poptávka by prý byla…

                        0 0
                        • kandik psi zub  

                          *S kolem jako takovým jsem spokojený, jiný problém na něm není, a na ty moje vyjížďky … *

                          divej, ja vubec nerozporuju ze servisak ma mit nejakou hodinovku a ze 3tis za praci by do takovyho kola mohly zahucet, nechodil bych pak do podniku jako je Dlouhanworks nebo Krab. Ale znova, podle toho co popisuje, tak na dalku jsem si dovolil odhad, na zaklade svoji skromny zkusenosti s takovyma strojema, ze se to da resit takhle. A sorry, ale chytroliny v servisech jsme zazili vsichni, nejen u kol. Ja mimochodem presne tuhle situaci, kdy nepolibenyho cloveka premlouvali u „neopravitelny plecky“ do novyho kola.....

                          0 0
                          • oddie  

                            Tak jasný, já jsem kvůli chytrolínům v servisech začal pred 30 lety i s opravama aut :D poté co mi párkrát něco zprasili a ještě jsem za to zbytečně zaplatil. A taky se mi kroutěj palce u nohou, když slyším podobný zkazky… Zároveň ale při představě, že bych se měl živit jen tím, mi trochu vstávaj vlasy hrůzou, kolik bych si vlastně v takovém případě musel účtovat. Prostě dvě strany jedné mince.

                            1 0
                        • jecnak  

                          Poslední taková akce je oživení starých Elixírů na kole kamaráda. Jeho diagnostika – zadní nebrzdí, asi odvzušnit. Nakonec bylo nutný vyměnit brzdovku v obou brzdách 2× proplachem než z nich lezla čistá, rozhýbat pístky i páčky včetně stavítek. Vzadu vyměnit desky, dát nové podložky pod třmen – staré prasklé. Vystředit třmeny, srovnat přední kotouč. Ve finále by bylo smysluplnější vrznout tam nové MT200. Zvlášť kdyby to dělal servis. A ve finále máš pořád staré brzdy, co budou chtít za půl roku zas servis.

                          0 0
                          • kandik psi zub  

                            no, to jsou takovy ty bily ne? Hezkej priklad. Poprve jsem je dal do servisu ( pze cokoliv jinyho nez shimana neumim), servis nebudu jmenovat, dali je dokupy, nauctovali si nemalou sumu a upozornili, ze to je brzda nahovno – to sice az po, ale budiz. Sumu jsem nijak nerozporoval, protoze jim ji verim. Tech brzd mam doma ted myslim pet nebo sest a vsude misto nich kupuju shimana.

                            0 0
                            • jecnak  

                              Byly různé barvy, ale konstrukce cca stejná. Na hovno nejsou, jen fakt potřebují co půl rok max rok vyměnit brzdovku. Stejně jako všechny Sramy s brzdovkou a pak fungujou slušně. Blbý je, když na to někdo roky kašle, pak může být pozdě nebo složitě brzdu zprovoznit do použitelného stavu.

                              0 0
                              • juneau  

                                No, a pak mám já 15 let brzdy, kde jsem jednou měnil destičky … co brzdí jak o život, fungují, akorát na nich korodujou šroubky … :-)

                                0 1
    • mech1  

      Na výměnu řetěz a kazeta určitě, převodníky by mohly být dobré. ty M361 kliky jsou pořád k mání. Jestli nezabírá řazení tak vyčistit, tohle je skoro nesmrtelný. U přehazovačky max. kladky.

      4 0
      • va-bo  

        Jo jo, ekonomická varianta. Měnit když tak postupně. Začít kazeta+řetěz.

        0 0
        • Markony  

          No kouknul bych se v jakém stavu jsou kónusy v kolech a věnečky v hlávku . A podle toho bych se rozhodnul co dal .

          1 0
    • blackboy007  

      Kup nové kolo okolo 20 000 kč např toto: https://www.bezvakolo.cz/…-1x12-disc-2

      0 0
    • va-bo  

      Vždycky tady budou doporučení nerenovovat staré, koupit nové. Kdybychom na to dali, nebudeme se obdivovat starým automobilům, motocyklům, velocipédům a starožitnostem všeobecně. Zámky a hrady bychom zbourali a postavili něco nového, protože jejich údržba je nákladná a bydlet se v nich většinou stejně nedá. :-)

      2 0
      • oddie  

        Vždyť je to pravda, třeba misto Pražského hradu zbytečně zabírajícího tolik místa by mohlo být sídliště pro spoustu lidí, vyřešilo by to problém s nedostatkem bytů :)

        2 0
        • kandik psi zub  

          he, no zrovna parcela pod prazskym hradem jako nebude idealni byznysplan pro stavbu nedostatkovych, rozumej levnych, bytu :D

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.