Rekreační kolo/elektrokolo pro amatéra

33 nepřečtených
  • a13sh

    Ahoj,

    poradí mi někdo jaké kolo/elektrokolo koupit pro amatéra,který chce zhubnout do začátku? Většina obyčejných kol má nosnost do 120kg včetně váhy ssamotného kola. Samozřejmě nechci do prvního kola vysypat těžké desetitisíce,mělo by mi sloužit jen k víkendovým výletům aby se člověk začal trochu hýbat.

    0 0
    • Mr.Pavka  

      Mountfield. Auto Kelly…

      0 0
    • Lišák  

      Tohle :-)

      Pokud chceš hubnout, tak je potřeba se pohybovat v nízké tepové hladině. To by motorové kolo asi splňovalo, nicméně finančně je to solidní palba. Já první zimu hubnul na kole, ale prokládal jsem to právě chůzí s hůlkama. Další zimy (v zimě hubnu to, co naberu za léto) už jezdím na kole jen do práce a výjimečně se občas projedu. Jinak každodenně 1,5 – 2,5 hodiny chodím.

      Taky je fajn mít tepák. Já měl z Lidlu. Stačil by Ti tenhle.

      Důležité je, aby měl hrudní pás. Ze zápěstí to ukazuje se zpožděním a méně přesně.

      Pokud nějaké kolo máš, tak jízdy po rovinkách, taky s tepákem. Minimálně tu hodinu, hodinu a půl.

      Základem je upravit stravu a každodenní pohyb (alesoň 6× v týdnu).

      Až zhubneš, a trošku se rozhýbeš, pak řeš kolo. Stejně teď není nic moc na výběr.

      0 0
    • Prazak0  

      Na hubnutí opravu elektrokolo ne. Ono je možné jezdit s asistencí, ale člověk nezná faktický poměr mezi tím, co pomůže motor a co odšlape sám. Navíc i dosti mizerná elektrokola budou za těch 20 t a více s nejhorším vybavením, nosnost bude mizerná a samo kolo váží dosti více jak u normálního kola bez motoru a baterie.

      Na hubnutí stačí jezdit v menší intenzitě, ideálně po rovině. Ve zvlněném profilu kolo, které bude mít dosti lehké převody, takže nějaký treking, kros nebo MTB. Myslím, že nějaké krosové kolo se dá nechat i postavit za cca 15 tisíc, teď možná trošku více. Hotová kola bývají šizená, něco dají kvůli názvu z vyšší řady, třeba přehazovačku, ošidí to třeba na nábojích, které se dosti rychle zadřou, špatně se štělují atd.

      0 0
      • Japhy  

        To tam nejde naklikat trvalá rekuperace? Pořád mi přijde ebike s elektromagne­tickou brzdou elegantnější než Zátopek v kanadách a pneumatikou. :-D

        0 0
        • Prazak0  

          Nechápu, co má trvalá rekuperace být? Kolo, kde elektromotor trvale funguje jako dynamo/generátor? Pokud někdo uvažuje o elektrokole, sotva bude chtít, aby fungovalo obráceně. Tj. aby vynakládal energii krom jízdy i na výrobu elektřiny.

          Na kole nepotřebuje žádnou zátěž, jako si dávají běžci (kanady měl proto, že jiné boty by hned roztrhal) (tj. např. zátěžové pásky, které omotají kolem kotníků ap.). U kola stačí jet rychleji, výdej energie výrazně stoupne. Pro zvýšení rychlosti 5 km/h může znamenat místo 100W nyní 150 W, organismus vydá energie několikanásob­ně více.

          0 0
          • Japhy  

            Když se chce někdo mermomocí odtučňovat na ebiku, nedává mi jiný režim než kotva smysl.

            0 0
            • Lišák  

              Sice jsem četl, že když budeš makat v TF max, tak pak hubneš i když už odpočíváš, ale pro mě je třeba příjemnější, svižná chůze mezi 100 až 120 tepy.

              0 0
            • JendaH  

              Může mu to pomáhat aby jel 25 km/h a ujel delší vzdálenost, díky čemuž ho to bude víc bavit (nebude muset jezdit jenom okolo komína; bude moct jezdit na kole třeba na služebky; bude moct jezdit s rychlejšími kamarády) a nevykašle se na to. Ideální by bylo propojit spínání asistence se snímačem tepu a kadence a zapínala by se jen když se opravdu snaží (jak jsem tu už jednou navrhoval).

              0 0
              • Prazak0  

                Tak rychlost 25 km/h po rovině, to dám zpravidla i při protivětru. Myslím, že při bezvětří po rovině výkonu 100w odpovídá rychlost 22km/h. Ale elektrokolo umožní jet rychleji do kopce, čtyřprocentní kopec dvacítkou nevyjíždím, na elektrokoloke to problém není. Já bych elektrokolo viděl jako schůdné řešení v situaci, kdy někdo má v okolí jen samé kopce, kde to sám nedá, rozhodně ne v aerobním pásmu dlouhodobé vytrvalosti. Tady bych spíš radil chůzi po kopcích. Myslím, že lidi, kteří pravidelně chodí po horách a kopcích by na kole dali slušný výkon, i když třeba pravidelně nejezdí. Stejně taky bych někomu, kdo bydlí ve studených oblastech víc radil jezdit na běžkách, než si řídit nějaký snow bike.

                0 0
                • JendaH  

                  Tak rychlost 25 km/h po rovině, to dám zpravidla i při protivětru.

                  Já ne (dlouhodobě) a tazatel na tom bude podle dotazu ještě mnohem hůř.

                  Tady bych spíš radil chůzi po kopcích.

                  Mě třeba chůze šíleně nebaví.

                  0 0
                  • Prazak0  

                    U těžkého kola 14 kg a jezdce myslím 75 kg, tak dle Bike calculatoru by 100w výkonu představovalo nějakých 22 km/h. Pokud je někdo těžší, má třeba 120 kg, tak bych rychlost tipoval na min 20km/h. Což po rovině není o tolik méně než u elektrokola. Navíc kdo je těžší, tak u něj bývá větší i absolutní síla.

                    Hlavní problém je, že na kole je nějak definovaný výkon, dosti se mění větrem i dalšími vlivy z venku, ale jde počítat najeté kilometry. Protože wattmetr je dosti drahý a nemyslím, že k hubnutí je nezbytně nutný. Kdo se bude na kole jen vozit, lehce šlapat třeba nějakých 50 W, tak efekt pro hubnutí bude žalostně malý. Pak je opravdu lepší ta chůze, pokud kolo nemůže, protože v okolí jsou kopce.

                    Hubnutí je vůbec problém, dosti lidí šíleně baví se cpát, přežírat se, ale je to přesně to, co dělat nemají. A dost lidí nebaví jakýkoli pohyb. Nemá smysl si řídit elektrokolo a namlouvat si, jak sportuji, když se jen budu vozit.

                    0 0
                    • Modus2  

                      Proto by měl mít tepák, kde si nastaví alarm pro optimální min. a max. TF, aby ten výkon nebyl ani málo a ani moc.

                      0 0
                      • a13sh  

                        Klidně si nechám poradit jaký tepák?

                        0 0
                      • Prazak0  

                        Sledovat výkon dle TF je trošku problém. Např. za horka nebo při únavě je TF vyšší i při ne tak vysokém výkonu, potom TF stoupne zpravidla s určitým zpožděním za zvýšením výkonu.

                        TF je ale výrazně levnější než wattmetr. Radil bych si udělat „kalibraci“ TF v závislosti na výkonu. Výkon bych nějak definoval, např. určitý stupeň asistence, k tomu nějaká rychlost, jet po rovině nějaký trošku delší úsek. Optimální by bylo měření se záznamem, tj. pomocí BT přenášet TF do mobilu a mít tu křivku, kde bude i ta rychlost jízdy. Pak si najít i nějaké stoupání, optimálně několik km dlouhé s menším sklonem, kde ten sklon se moc nemění. Zde si zkusit měření, zkoušet jet v nějaké TF. Po té rovině a hlavně u kopce asi dojde k tomu, pokud člověk nepojede vyloženě na lehko, že po nějaké době se TF trošku zvýší i při stejné rychlosti. Takže já bych si dle TF určil rychlosti, s jakými budu jezdit při daných stupních asistence a to se snažil držet. TF přitom měřil taky, pro zpětnou kontrolu. Víc se snažil držet tu rychlost, i když ke konci třeba se TF trochu zvýší.

                        Pak by bylo dobré si zjistit i TF při jízdě na běžném kole bez motoru. A třeba i TF při chůzi, chůzi do kopce a pomalém běhu nebo spíš joggingu. Pak by bylo možné třeba vědět, že při jízdě po rovině zatěžuji organismus na elektrokole s nějakou asistencí stejně, jako kdybych jel na normálním kole rychlostí 16 km/h, akorát že zde jedu třeba 24, 25 km/h.

                        0 0
            • Kouba_2005  

              Tomu moc nerozumím, abych pravdu řekl. Naopak si myslím, že na ebiku taky něco děláš, nejen točíš nohama, ale díky přípomoci se hned neutavíš na max. tepy a vydržíš v optimálním pásmu TF déle. Bez motoru tohle můžeš praktikovat tak kolem Kolína.

              0 0
              • psbiker  

                Pokud bude opravdu sledovat a udržovat tepy, tak ano. V opačném případě půjde jako většina lidí do módu moped, bude si točit nožičkama a mít dobrý pocit, ale to je tak všechno.

                0 0
                • Janes  

                  Jaký si to uděláš, takový to máš :-).

                  I na e-kole je, překvapivě, možnost si zvolíte, k čemu ho použiješ.

                  0 0
                  • psbiker  

                    Ne všichni dokážou odhadnout intenzitu, zvlášť teda necyklisti co osedlají rovnou e-kolo :)

                    0 0
                    • Prazak0  

                      plně souhlasím, aby trénink fungoval, chtělo by to měřit watty, nejlépe asi měřením na obou pedálech a potom sledovat i tepovou frekvenci.

                      0 0
                    • JendaH  

                      Samozřejmě, a proto si koupí hrudní pás, který to za něj ohlídá.

                      0 0
              • Modus2  

                Souhlas, tak nějak by to mělo být.

                0 0
              • Prazak0  

                Tady jde o to, jak to je nastavené. A takovému tréninku bych asi věřil, kdybych měl objektivní měření wattů a tepové frekvence.

                0 0
            • babkanakole  

              Tak mě třeba ano. Na prvních 1,8 km „ze vrat“ mám 90 m výškových, pak dokážu vybírat trasu víceméně po rovině (nebo taky ne, podle směru dál).

              Pokud se tu netrénovaný a prostorově výrazný cyklista pokusí jezdit bez motoru, patrně nikdy nezačne – kromě toho, že pokud nezačne hned tlačit, odvaří se v polovině. A ne každému se chce pokaždé vyjet autem ke Třeboni, a až pak sednout na kolo, nebo ten začátek tlačit.

              Pro směr na druhou stranu se musí pro nějaký rozumný výšlap nejprve přejet město. A cestou zpět ten závěr „skoro rovně“ netrénovaným taky nijak extra nechutná. A to je jen asi 2,5 km s necelými 2% stoupání.

              Samozřejmě nepopírám, že tu je riziko, že se s elektro pohonem dotyčný bude jen vozit. Ale tolik soudnosti by snad měl mít.

              0 0
    • CzechJoker  

      Pokud chceš hubnout, kup si cokoliv s měřením tepu a udržuj se v aerobním pásmu. Ideální je rychlá chůze, lepší než běhání. A vyser se na víkendové výlety, musíš na tom makat každý den – upravit stravování, hýbat se. Každý den alespoň 8 – 10 km pěšky, místo bílého pečiva zeleninu, bílé maso, ryby. Zkus i kaloricketa­bulky.cz, naklikej si svoje parametry a každé jídlo a uvidíš, jakou máš bilanci příjmu a výdeje. V principu musíš mít zápornou bilanci, tzn. nižší kalorický příjem, než výdej. Tím donutíš tělo, aby metabolizovalo tuky (tělo sáhne v první řadě po sacharidech, až když je nemá, vrhne se na likvidaci tuku). Není to žádná věda, ale musíš se tomu cíli podřídit.

      Do roka můžeš sundat pár desítek kilogramů, akorát bacha na ledviny.

      0 0
    • Modus2  

      Jak už bylo napsáno, bylo by dobrý pořídit si snímač TF a zátěž regulovat tak, aby se spalovaly především tuky. Návodů najdeš na netu dostatek.Ekolo si můžeš pořídit i jeté, ale je to trochu riziko kvůli kapacitě baterky, která může být trop. Chtělo by to před koupí nechat změřit. Zkus se podívat např. na FB, bazar elektrokol, myslím si, že by se něco slušnýho za 20 – 30k dalo pořídit.

      https://www.facebook.com/…53477244705/?…

      0 0
    • Tom-T45  

      No jestli už jsi se vyžral tak, že jsi ze sebe znechucenej, tak je potřeba hlavně upravit jídelníček. Doporučuji si najít výživového poradce, sice to nějakou kačku stojí, ale výsledek je mnohem jistější, než když to člověk zkouší sám a opravdu se to vyplatí – vlastní zkušenost v rodině. Výživovým poradcem samozřejmě myslím někoho, kdo se zabývá jídelníčkem jako takovým, ne prodejce předražených zázračných koktejlů.

      0 0
    • Cabasekxxx  

      Důležitý je aby si chtěl skutečně zhubnout ty sám. Ty sám musíš udělat to rozhodnutí se do toho pustit. Pokud máš odhodlání, tak si kup měřič tepové frekvence s hrudním pásem a začni chodit. Pro začátek to na tepovku kolem 130 bude stačit. A co se týče jidla? Tam si zase ty musíš nastavit priority. Pomůžou kalorické tabulky. A trocha myšlení. A neboj. Když si občas ujedeš na nějaký prasárně vůbec nic se nestane. Nejzásadnější je nežrat na noc. A neprežírat se. Takže směle do toho. Jde to, občas to bolí, ale jde to. Za 5 měsíců jsem sundal 20kg, takže vím že to jde. A nepotřebuješ žádný speciální jídelníčky a výmysly. Prostě musíš chtít.

      0 0
    • mr.antik  

      Jakýkoliv horský kolo, z nových klidně nějaký Decathlon, nejspíš to kolo stejně odrovnáš a pak uvidíš jakým směrem se to bude ubírat dál.

      Btw zřídit se o 1× za víkend na kole není uplně na hubnutí ideál. Lepší nějaká aktivita průběžně.

      0 0
    • Bruca  

      Tak si kup starého favorita. Já na něm jezdil se 130 kg + brasnami s nákupem. A bez nějakých potíží.

      V podstatě jakékoliv kolo by tě mělo uvést, jediný na co bych koukal, by byly kola – ideálně dvoustenne rafky a 36 spic. Pak už by neměl být problem

      0 0
    • a13sh  

      Co takhle do začátku na kratší trasy po rovinkách toto?

      https://www.decathlon.cz/…8400335.html

      Nemuselo by mě aspoň mrzet,když by se něco doku*vilo.

      0 0
      • Esi  

        Na rovinu a asfalt, max rovnou šotolinu to bude stačit, ta vidlice bude do terénu nepoužitelná, většinou je tam pružina na nějakých 80kg, něco jde doladit tím točítkem na vidlici ale to je v řádu procent. Bude to mít slabé nohy a k tomu rychloupínák, tak že se to bude při nějakém prudším brzdění kroutit. Ale pokud máš v plánu začít stylem jedu 15km po rovině a zase zpátky tak si v pohodě, převody 3×7 jsou na tohle v pohodě, budou mít hrubé skoky mezi převody, ale to je asi jedno, závodit na tom nebudeš. Když tě začne kolo bavit tak si koupíš časem něco použitelnějšího a tohle si necháš na ježdění na koupaliště

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.