• jonti

    zdravim, mam taky problem s vidlicou,dal som ju do servisu na GO(skontrolovanie, vymena oleja), lebo som ju jazdil asi 9 mesiacov a mal som pocit ze uz chodi nejak horsie.

    Ked sa vratila zo servisu tka chodila krasne hladko, ale hned asi po 50km chodi dost tazko,akoby mala fakt velke trenie.

    Samozrejme sa teda v servise zajtra zastavim a opytam,v com moze byt problem. Kde si myslite,ze ten problem moze byt? Napriklad nieco take jednoduche, ako prilis malo oleja mazajuceho nohy? Alebo je proste ta vidlica tak poskodena(mozno klzaky),ze lepsie chodit nebude? To sa mi ale nezda. Aky tam este moze byt problem?

    0 0
    • honza.biker  

      Mozna si mel predtim o dost vetsi tlak v negativni komore nez v pozitivni – tlaky se po naky dobe vyrovnaji…

      0 0
      • kubad  

        ???

        to asi ne proč by pak měla každá komoro solo ventilek kdyby se tlaky vyrovnávaly

        0 0
        • honza.biker  

          Samozrejme ne schvalne ale jestli mas aspon nejaky zkusenosti s Rebou musis vedet ze se po naky dobe tlak v + a – komore vyrovnaji (cim vetsi je rozdil tim rychleji).. Stejne jako olej z pozitivni komory casem retece temer vsechen do negativky..

          0 0
          • kubad  

            tak tuhle skušenost nemám, ale Rebu sem dlouhodobě nejezdil, a SID mě to nědelal.

            Tohle je jednoznačně chyba těsnění mezi komorama, k tomu by nemělo docházet.

            (Ok v dlohodobějším horizontu cca měsíc možná)

            0 0
            • kubad  

              a určitě ne po 50km, a i kdyby tak vyrovnání tlaku v komorách nezmění nijak výrazně chod vidle

              beru v potaz běžná rozdíl 20 psů

              0 0
              • honza.biker  

                Po 50km by se to asi fakt stat nemelo ale teoreticky kdyby mel nafoukanou + komoru na vyrazne vyssi tlak nez je potreba na jeho vahu a v negativce jeste o dost vetsi tlak, tak by vidlice nejdriv chodila citlive ale (treba jen castecnem) vyrovnani tlaku by ztuhla…

                0 0
      • marapara  

        Blbost. Tlaky jsou v každé komoře zvlášť u dual airu a nijak se nevyrovnávají. Jak píše kubad.

        Zkusil bych ještě vidlici vyfouknout a nafoukat znova.

        0 0
        • MlokCZ  

          Ona to blbost až tak úplně není. Oni se tlaky vždy vyrovnají tím, že je vidlice zajede do zdvihu nebo naopak se vrátí. Tím se změní velikosti komor a tlaky se ustálí na stejné hodnotě.

          Ty rozdílné tlaky jsou rozdílné pouze pro tu rovnovážnou polohu, kterou u RS určili, že je ta správná velikost komor (u u-turn verzí tedy odpovídají zdvihu na stupnici). Když v téhle poloze zafixuju vidlici, tak tlaky budou různé a tyhle tlaky jsou vždy myšleny.

          Ale jinak se vždy vyrovnají tou změnou velikostí komor a zasunutím/vysunutím vidlice do/z zdvihu.

          Ale je samozřejmě blbost, což jste asi oba mysleli, že by se přepouštěl vzduch z jedné komory do druhé a tím se vyrovnaly i pro tu rovnovážnou polohu (tedy pokud není ve vidlici chyba a něco netěsní).

          0 0
    • Pebe  

      50km mi přijde málo, ale subjektivně hodně chování vidlice ovlivňoval olej nad pístkem. Časem se mi přepustil do negativky a pístek nechodil tak hladce a vidlice nebyla tak citlivá. Takže jsem vypustil obě komory, u negativky jsem dával hadr aby mi ten přeteklej olej z nad pístu nezamastil kotouč, vyšrouboval ventilek z negativky, nechal vykapat a potom dát olej nad pístek a nafoukat. Ale u mě tohle bylo třeba po cca půl roce.

      0 0
      • jecnak  

        Ja bych se mrknul i do pozitivky. Jestli tam vubec neco je.

        0 0
        • Pekáček  

          Já bych se podíval i na mazací olej – z vlatní zkušenosti – jestli vidlice prostě nejede nasucho.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.