• pjv

    Zdarec lidi .Chtel bych jen vedet vas nazor na RACE BIKE IQ 29 jestli to nekdo ma tak konkretni skusenosti .Jen ne takovi nazory 29 nebrat dik :-) .Podle me musi terenem projizdet uplne ladne a sjezd musi bej uplna lahoda ,ale treba se mejlim .Dik moc

    0 0
    • Ruprt2  

      RB NEBRAT!

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • Al Stra  

        29 nebrat dik :-)

        0 0
        • JMT  

          Nebrat RB

          Nebrat IQ

          Nebrat 29

          0 0
          • Ruprt2  

            proč tak složitě? :-)

            KOLO NEBRAT!

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
    • Kubas.1  

      IQ nebrat! :-)

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • Dzordano_Bruno1  

      Že se vůbec ptáš :D

      0 0
    • Evilcleaner  

      ještě před tím, než koupíš to kolo/rám, bych na tvém míste zauvažoval, jestli staré nevydrží a jestli by nemělo smysl investovat do intenzivních kurzů jazyka českého.

      0 0
      • pjv  

        Ano moje cestina neni ok :-) ale ptam se ma RB. Jo a RB nebrat nemuzu souhlasit ma RB CRX a na nicem lepsim jsem nesedel.V terenu je jako raketa a cestou dolu si to krasne uzivam ,ale prave jsem chtel vedet jak je to stou 29 IQ

        0 0
        • Evilcleaner  

          za mě RB doporučuji na 100%. ale ke konkrétnímu modelu ti toho bohužel moc neřeknu. zkus napsal uživateli „KAPLIS“

          0 0
        • Al Stra  

          rb má tohle kolo jako tesťák, vyjížďka ti napoví víc než rozjímání u kompjůtru

          0 0
      • Vegan  

        Jindro hod se do klidu ;) a nehrot tu ten vymirajici jazyk uzivajici nestandartni znakovou sadu :)

        0 0
    • Bafoon  

      taky jsem ho chtěl :-) jestli se tím chceš pročítat tak http://www.bike-forum.cz/…r-r-i-p.html nebo ti prozradím pointu rovnou, moc moc jsem ho chtěl (hlavně vzhled a rozpočet) a po testovačce jsem si to rozmyslel. :-)

      0 0
      • Peslezedirou  

        Víš co by mě celkem zajímalo, kdyby jsi si vzal IQ29 na víkend, ve tvé velikosti a hlavně s lehčími koly a plášti, které trošku jedou a pak jaká by byla výsledná recenze. Až budu mít trochu čas, tak si zkusím IQ půjčit.

        0 0
        • Al Stra  

          podle údajů na stránce rb je tesťák na base o 2,8kg těžší než verze race, testovat bafoon race verzi, mohla tahle kauza dopadnout hodně jinak

          0 0
          • Gorgov  

            To asi jo, ale měkkej těžkej rám dobrejma komponentama nezachráníš…

            0 0
        • Bafoon  

          mno taky jsem si říkal, ale na druhou stranu newbieho rip byl hooodně na pohodu a ta váha ve výsledku iq na deorku a fastdisc a rip na slx a flow … nepřijde mi to jako nesrovnatelné. Obě kola měla pro mě deficit. IQ hlavně ve velikosti, ale jak jsem psal papírově se dalo. A rip jak ho má newbie udělaný to zas naopak není vůbec můj styl – sedět jak king :-) Ale de facto tohle byly detaily. Rozhodoval jsem se podle pocitů chování stavby v terénu, pod pedálem atd. a tam mě jednoduše přesvědčil rip

          0 0
    • Honzyn  

      Ladne terenem projizdi i HT 29"!Taky by me zajimalo,co svede full 29",myslim,ze to uz musi byt takovy tank,ze by me narocne sjezdy ani nebavily:-)

      0 0
      • Radek Broz  

        Otázka je, co si pod „terénem“ představuješ.

        0 0
        • pjv  

          Tak pod slovem teren si predstavuju takovy beskydy a td tak ze sutry koreny a td ale zase nechci enduro .Prave ze mam RB CRX a jsem z neho uplne nadsenej NEMENIL BYCH,ale zaujalo me prave IQ a v 29 .Tak me jen zajimalo jestli s nim mate nekdo konkretni skusenosti .Co se tyce prostupnosti terenem akcelerace mrstnosti a td .Prave ze u CRX to je proste raketa ta terenem leti .Tak myslim ze tohle musi taky .Je to prece RB

          0 0
          • fousek  

            Napsat o jakymkoliv HTcku ze terenem leti jako raketa muze jen ten co nikdy na fullu nesedel nebo za teren povazuje asfaltovou cyklostezku, kde se normalne prohanej bruslari

            0 0
            • marapara  

              :) dobře ty

              0 0
            • Darkson  

              občas nějaký HT letět terénem zahlídnu, bohužel jezdec většinou už proletěl o vteřinku dřív:D

              0 0
            • Kubiczech  

              Kdybys napsal těžký/těžší terén, tak by se s tím dalo souhlasit. Takhle paušálně je to kravina.

              0 0
              • fousek  

                Neni, i na malo rozbity polni ceste je full rychlejsi. Samozrejme to nesmi bejt jednocep kterej se houpa jen o nej zrakem zavadis

                0 0
                • Kubiczech  

                  Jestli jsi o tom přesvědčený, tak ti to vyvracet nebudu. Souhlasím s tím, že čím je terén těžší, tak tím víc bude full ve výhodě. V lehkém terénu tomu nevěřím. Respektive zkušenost HT Kona v. Epic hovoří vcelku jasně pro HT.

                  0 0
                  • fousek  

                    Mam to overeny ze zavodu. Pokud je rovna sotolina nebo asfalt tak jedu srovnatelne jako HTckari s podobnou fyzickou jako ja. Pokud se dostaneme na polni cestu, tak jim bud ujizdim nebo jedu s nima a odpocivam.

                    0 0
                    • Kubiczech  

                      I já – dva po sobě jdoucí okruhy na 12ti hodinovce. První v sedle Epicu, druhý v sedle Kony. Na HT jsem byl rychlejší.

                      No nic, závěr je takový, že ty jsi rychlejší na fullu a já na HT. (:

                      0 0
                    • pjv  

                      „fousek“ To ten tvuj full ma nejakej pridavnej motorek ze jsi na sotoline rychlejsi nez HT .Podle me to na sotoline a polnicce nemuzes poznat.Jedine az fakt v terenu kde jedes pres koreny a sutry no nebo ve sjezdu to je jasny ,ale klasicka sotolina nebo lesni cesta nebo polnicka tak nevidim duvod proc by mel bej full rychlesi ze by aerodinamika hmmm .

                      0 0
                      • Ruprt2  

                        Jakmile to drncá tak na HT musím ubrat aj kdybych nechtěl. A to nemluvím o terénu, ale hrbolatá pěšina popř drny, to je asi tak nej příklad.

                        Na vyjeté pěšině, která se jenom pohupuje jedu jak ďas, ale jakmile jsou tam drny, tak je to buď zlomit sedlovku nebo jít do stoje a i přesto všechno prostě musím ubrat.

                        0 0
            • jIrI___  

              Je to tak. A může to být i jednočep :)

              0 0
            • Kozel  

              Případně ten jenž nedrží řidítka jako prase kost a nesedí na kole obráceně.

              0 0
          • Radek Broz  

            A pořád je tu dost lidí, kteří nechápou, jak se ty příspěvky řadí.

            0 0
    • pjv  

      No nevim jen sem chtel aby mi nekdo rekl neco o IQ 29 nejlepe ten kdo na tom uz sedel :-).Co a jak a misto toho dostan u pojeb za HT ze nemuze bejt rychli .To je super .DIK

      0 0
      • Bafoon  

        ono těch co na tom seděli zatím fakt moc nebude :-)

        0 0
      • Evilcleaner  

        prostě bike-forum! :-D

        0 0
      • fousek  

        Kdyz tu placas kraviny, tak mi to proste neda si nerejpnout.

        0 0
        • pjv  

          No nevim jestli to jsou kraviny ale kdyz mi tvrdis ze na fullu jsi na sotoline rychlejsi nez HT.Jo jestli ta sotolina nebude velka jako melouny to pak sorac :-)

          0 0
          • gargamel  

            A jak to máš ty? Zkoušels to?

            0 0
            • pjv  

              Jezdim z kamaradem a ma fulla GIANT ale presne nevim typ.Pokut je prave sotolina nebo lesni ci polni cesta tak mam trosku navrch ja mam ho za zadama ,ale jakmile je cesta pres koreny sutry vymoly a td tak se ujima vedeni on.No ale daleko mi nedojete i tak se ho drzim clovek si musi hledat cesticku a pak se to da .NO samozdrejme o sjezdu se nebudu bavit ale pokut kolu pomaham jdu ze sedla a nejaky ty nerovnosti preskocim a jedu stylem but to vyjde nebo ne tak ho davam i z kopce :-).Jo a to jsme co se tyce vykonosti nastejno.Jen si myslim ze pokut je to fakt sotolina nebo lesni polni cesta s pevnym podkladem tak je HT rychlejsi .Jen kdyz si vezmu dva jtejny jezce ze stejnou vykonosti tak pro HT mluvi vaha a to minimalne 2 kg coz jezdec musi poznat a bezprostredni prenos energie je taky pro HT.Podotikam bavime se o sotoline a spevnenych cestach

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
              • MlokCZ  

                Rozdíl váhy HT a chrtího fulla je sotva 1kg. U nejlehčích rámů je to právě kolem 1kg (HT 1kg rám, full 2kg včetně tlumiče, zbytek je totožný).

                U levnější rámů se ten rozdíl ještě lehce snižuje (levnější HT půjde snadno až ke 2kg, levnější chrtí full rám s tlumičem tak 2,6–2,7kg).

                A bude záležet jak na přesném typu povrchu (není šotolina jako šotolina, není polňačka jako polňačka, i asfalt může být rozbitější). Dobrý chrtí full při dobrém šlapání nebude ztrácet kvůli odpružení a váze téměř nic (nějaký minimální rozdíl tam ale bude). A každá nerovnost na HT může rozhodit. Tím nemyslím hned brutální překážku, která na slušné cestě běžně nebude, ale jen decentnější věci. U HT třeba ani nebude třeba jít ze sedla a i tam to odšlapeš v sedle, ale buď to trochu kopne nebo musíš přenést více váhy na nohy a odlehčit zadek. Oboje rozhazuje tempo a stojí určité síly. Vždy půjde o to, jak moc často se to bude na dané cestě dít.

                V partě kamarád na HT je na asfaltu o chlup rychlejší než já na starším Stereu (ovšem kolem to moc není, i když jsem jezdil na celopevňáku, tak pořád byl o píď rychlejší i když o malinko méně než když jedu fulla), které mám poladěno jezdivěji (a to je to 140mm zdvihu). V terénu se to srovná hrozně rychle i na docela pěkné cestě. A vůbec nemusí být cesta rozbitá nijak extra (když je rozbitá hodně, tak mu ujedu už hodně), abych už byl rychlejší.

                Pokud ovšem někdo neumí slušně kruhově šlapat a ještě třeba bude mít houpavějšího fulla, tak může ztrácet odpružením hodně a hned to bude jinak.

                0 0
              • jIrI___  

                Jak jsi přišel na ty 2 kg? Když si vezmu stejně osazené HT a full (dejme tomu oblíbených zdvihů 120–130 mm), tak váhový rozdíl bude ±1 kg ve prospěch HT.

                0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
    • Mirman  

      Jenom kdyby měl někdo zájem o rám,tak tady je odpověď o dostupnosti rámů. :(

      Dostupnost modelů IQ 29 je závislá na dodávce tlumičů od dodavatelů – X-Fusion a FOX. Předběžný termín dodávky je stanoven na počátek března.

      S pozdravem

      Petr Heiník

      0 0
      • Bafoon  

        takže, teoreticky, RB ti rám může vyrobit (barva, airbrush atd) a pak jen čekat na tlumič?

        s ohledem na to že je de facto únor to není zas tak hrozné ne?

        0 0
        • gargamel  

          To ještě neznamená, že to v tom termínu bude. Mám jisté zkušenosti…:-(

          0 0
          • Bafoon  

            to je ovšem jiná :-)

            0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • AsiJura  

            Tohle se může pěkně protáhnout, taky jsem čekal jen na tlumič a pořád se to odkládalo o dva týdny, někde tu o tom jsou vlákna.

            0 0
    • Mirman  

      Zdarec co říkáte jako alternativu na „Giant Athem:http://www.giant-bicycles.com/…/7284/44211/ jste odkaz na samostatný rám.

      Dík

      0 0
      • Bafoon  

        kousek výš jak je v mém příspěvku odkaz na vlákno tak tam mi ho někdo taky doporučoval a byl tam tuším odkaz na samotný rám, ale přesně se mi to hledat nechce :-)

        0 0
    • jIrI___  

      V aktuálním Velu je test IQ29…

      0 0
      • Pijer  

        a na rozdíl od BF vychází hodnocení dobře

        0 0
        • jIrI___  

          Já po přečtení získal dojem, že žádný lepší full neexistuje :)

          0 0
          • Pijer  

            Sledoval jsem to na BF jenom zběžně a ve Velu to, zatím, jenom prolítnul, ale zarazilo mě, že na BF jsou největší výtky přílišné progresivitě a ve Velu si chválí, jak IQčko využívá celý zdvih

            0 0
            • Bafoon  

              co jsem IQ jel tak využívání zdvihu pod mýma 100kg mi přišlo gut, vadilo mě tahání za řetěz, prý se tomu říká pedalkick :-)

              0 0
            • Radek Broz  

              To je jednoduchý – ve Velu na tom seděli. Na BF viděli někde nějakou fotku, v práci se nudili a dali si to podle toho do nějakýho softu. A teď tu dělaj chytrý.

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
              • KAPLIS  

                :-)

                0 0
              • jIrI___  

                A teď už je jen otázka, jestli se dá víc věřit softu nebo dojmům testerů z Vela.

                0 0
                • Radek Broz  

                  Myslíš, že se rám dá dobře hodnotit z fotky? Vegan tady ukázal, že je naprosto mimo.

                  0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
                  • jIrI___  

                    Pokud jsou rozměry odměřené z fotky, tak to nějak moc přesné být asi nemůže. Pokud ty rozměry jsou ale reálné, tak grafy zas naopak nemůžou lhát.

                    0 0
                    • Vegan  

                      tak za a) o grafu zalozenem na fotce se tu ve spojitosti s Ramem Dragster FR a ten graf jsem sem nedaval a neprezentoval jako presny. Graf co jsem sem daval je Mlokuv graf zalozeny na presnych cislech, ale chapu to se radkovi nehodilo do kramu … :)

                      0 0
                  • Vegan  

                    Mimo vcem prosim co se tyce progrese mlok to napsal naprosto presne.

                    Co se tyce skusenosti Bafoon to napsal naprosto presne.

                    Co se tyce tuhosti… OK mozna to nebude tak drastycke ale me to pri primem srovnani prislo meke je ale fakt, ze vazim vic nez prumerny biker :)

                    0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • stařec  

      vyser se na rb jde to snim z kopce

      0 0
      • Kubiczech  

        Nebuď tak stručný, starče, a rozepiš se. Když už ses kvůli tomu zaregistroval. (:

        0 0
        • friblos  

          To že nejde využít u IQ6 posledních 20% zdvihu je dobrá blbost, já jsem využíval 97% zdvihu. Na obyčejné XC vyjížďce mi zbývalo tak 8mm na pístnici, na AM 2–3mm. Doraz jsem dal jenom jednou, takže pro mě je to zatím nejlepší rám od RB- kdyby chtěl někdo rám ve vel. M – dejte vědět.

          0 0
          • MlokCZ  

            Vždy to bude o stylu jízdy a nastaveném sagu. Pro větší sag a agresivnější ježdění (hlavně skoky) zdvih využít rozhodně lze celý, o tom žádná.

            Problém je v tom, že každý má jiný názor na vhodný sag (a ne každému sedí sag 30%, nejezdí se jenom z kopce a velký sag má spoustu dalších důsledků).

            A když pak někdo jezdí méně agresivně a nevyužije celý zdvih ani při větším sagu a ještě by rád jezdil o něco nižší sag…

            A ty rozdíly ve stylu jízdy jsou obrovské. Pro příklad, já větší skoky neprovozuju (dávám vyjímečně kolem 0,5m výšky), takže jsem příklad méně agresivně jezdícího jezdce a přesto ještě oproti mě může někdo využívat zdvih mnohem méně.

            Konkrétně rám AMS Pro srovnání mě a manželky s RP23 s high volume komorou (tedy totožný rám, totožný tlumič):

            • já 10% sag a nebyl problém každou chvíli být na dorazu
            • ona sag přes 20% a dlouhodbě se přiblížila dorazu nejblíže na 4mm(což je při 165/38mm tlumič pořád hodně daleko).

            Můj odhad pro dva extrémy tedy opatrný jezdec x extra agresivní je klidně, že rozdíl maximálního síly co dokáží ježděním vyrobit na zadním kole se může lišit klidně i více než dvojnásobně.

            Pro 70kg jedce a extra opatrný styl klidně bude maximální podnět jen kolem 1000–1200N. Extra agresivní jezdce dá při téhle váze i dost přes 2000N.

            0 0
    • Dzordano_Bruno1  

      Přečetl jsem si názory na IQ + IQ29 a prostě doteď nevím, jestli je IQ full o kterém mám vůbec ubažovat, protože co člověk to chuť.

      Proto nejlepší bude si to kolo vypůjčit a jezdit:)

      EDIT:

      Jinak bych asi nejvíc ve sféře fullů věřil mlokovi.

      0 0
      • MlokCZ  

        Vyzkoušej a uvidíš. Určitě se do mojich příspěvků občas promítá to co vyhovuje mně (a někomu jinému může sedět něco úplně jiného) i když se snažím aby to tak nebylo.

        A u IQ jsem tu rozebíral pouze jednu z více vlastností (která zdaleka netvoří celek), jako celek jsem ho nikdy nehodnotil a bez důkladného projetí hodnotit ani nikdy nebudu.

        0 0
        • Dzordano_Bruno1  

          DObře, ale jednu věc bych chtěl vědět:

          ,,Existuje vlastně full, co mi nabídne odpich a při šlapání nulové pohupování, ale v terénu pružení?"

          RB se mi prostě líbí, ale abych na kolo sed a hned se prohouplo, nacvak se – zabral a prohouplo se zas, tak na to nemám moc chuť.

          0 0
          • MlokCZ  

            Full který perfektně žehlí a nehoupe ani o milimetr neexistuje a v dohledné době existovat nebude.

            Pouze ty nejlepší velmi slušně jedou (ale i tak se to nepatrně houpat bude zvlášť u vyššího zdvihu i při slušném kruhovém šlapání) a přitom i slušně žehlí.

            A zrovna jak jde IQ za pedálem, to hodnotit bez pořádného projetí nemůžu (to ovlivňuje větší množství faktorů a jen některé z nich zachycuje model).

            0 0
            • Dzordano_Bruno1  

              Je mi celkem jasné, že se full bude houpat, ale aby se to pode mnou lámalo, to opravdu nepotřebuji.

              Dnes je problém v tom, že člověk než by vybral to správné, tak to, aby si rezervoval tolik času, že nebyl dělal nic jiného, než vybíral:)

              Já vybírám mezi Giantem x RB

              Anthem x RB IQ .. rozdíl ve zdvihu tu je, ale nikterak propastný.

              0 0
      • Vegan  

        Souhlas s mlokem 100 jezdcu 100chuti. Pujc projet a uvidis :)

        0 0
        • jeffino  

          jasně, respektive jestli o RB vůbec nějak vážně uvažovat, na mě to působí trošku jako marketingová blamáž „29 full za 30k“

          Já osobně o skoro 15 kg těžkém kole moc neuvažuju a za 50k se najdou určitě lépe osazení kandidáti.

          0 0
          • Hynas  

            A jací v tomhle rozměru…smím-li se zeptat?

            0 0
          • Bafoon  

            za mě asi takhle – kdybych měl na 29er fulla nějakých 30–32tis jako strop tak bych si IQ koupil. Ohledně váhy bych řekl že vyměnit kola a za ty peníze to bude velmi příjemná váha. Jsou tam sice těžké věci ale je to poplatné výsledné cenovce.

            za 40 můžeš sehnat něco ve výprodeji jako toto http://www.bradsky.cz/…-p-2360.html což je relativně taky velmi dobrý základ (rám,vidle) a časem povyměníš co odejde.

            Mno a 50+ to je už samo o sobě výzva :-)

            0 0
      • Hynas  

        No a? Okopčený článek z vela…a pak že velo je jen snůška blábolů a reklam…

        0 0
      • Bafoon  

        hmmm sem asi jel uplně jiné kolo koukám :-) mno, každýmu sedně něco jinýho…

        0 0
        • Jaroslav Novák  

          Ahoj, neřek bych, že je to o tom, co komu sedne. Rozdílné pocity spíš pramení z naprosto jiné specifikace, kterou jsme ty a já jezdili. Zažil jsem to sám s 26" IQ. Projel jsem si základní specifikaci na Test festu a nijak „odvařenej“ jsem z toho nebyl, pak jsem se projel na kolegovo verzi RACE a to byla hnedka jiná písnička… Na tom IQ 29 udělaly dle mého hodně ty Vikingy s Nanoraptorama.

          0 0
          • Bafoon  

            já už jsem to tady psal několikrát ale to nevadí – když jsem jel tu Base verzi tak jsem samozřejmě osazení bral hodně s rezervou. Vím co dokáže s kolem udělat jiná sestava ale důvod proč jsem 29er IQ vyškrtl bylo chování zadní stavby proti VPP od Ninera, s kterým jsem to přímo srovnával. Na IQ mi vadil výrazný (pro mne) pedalkick, kdy jsem si připadal že tahám ještě někoho za sebou. To jsem u Nineru nepozoroval prakticky vůbec, tam mi to přišlo velmi komfortní v kterémkoliv režimu co jsme jeli. Několikrát jsem kola prohazoval a tohle se mi tam mlátilo vždycky. Ostatní věci co tu vytýká třeba Mlock že je to moc progresivní a nevyužívá zdvih tam jsem problém neměl, to mi naopak přišlo hodně v pohodě – možná proto že mám metráček :-)

            0 0
            • Jaroslav Novák  

              Pedalkickem myslíš tahání za řetěz při šlapání? Pokud ano, tak to jsem taky vypozoroval, ale jen na malý placce, což je vzhledem k umístění hl. čepu logické. No a co se týče progresivity, nevim jestli na tom Mlock jel, nepročítám to tu nějak zevrubně, ale já se na doraz sem tam podíval. (při 78 kg) Toto pružení bych po zkušenostech z testu opravdu hodnotil jako lineární. Naproti tomu u takového 29" Stumpyho jsem prostě poslední 1/4 na tlumiči nevyužil ani za boha. Čímž nechci říct, že je to špatně, ale spíš že takto si představuji progresivní pružení. :)

              0 0
              • Lišák  

                Jaký jsi měl sag a kolik nafoukáno v tlumiči? A jaké bylo interní nastavení tlumiče, když jsi kolo dostal nadoraz? Bylo to při skoku, nebo při jízdě přes překážku?

                Dík za info.

                L.

                0 0
                • Jaroslav Novák  

                  Skok a SAG netuším, něco mezi 1/3 – 1/4.

                  0 0
                  • Lišák  

                    A to interní nastavení?

                    0 0
                  • MlokCZ  

                    A to je právě ten problém. Sag kolem 30% na tlumiči u takového typu průběhu a zdvihu. Při tom průběhu, co IQ mají (nemám přesný pro tu 29tku, ale nemůže být o moc jiná, konstrukce tohoto typu i při posouvání čepů moc změnu průběhu neumožňuje) je to reálný sag ještě značně větší než je na tlumiči.

                    Ještě u IQ6 a agresivnějšího ježdění převážně dolu bych ten sag 30% pro takový průběh na tlumiči pochopil. Ale u nižšího zdvihu na IQ 29 rozhodně ne.

                    To je pak jasné, že problém s využitím zdvihu nebyl žádný.

                    Proč se mi nelíbí takový sag u takového průběhu už jsem tu popisoval a opakovat se nebudu (a není to pouze proto, že tak zůstane hrozně málo reálně využitelného zdvihu).

                    Je to podobné jako třeba u staršího Canyonu ES s Pearlem. Tam jsem také vytýkal, že je to moc progresivní. Když jsem to při testování nafoukal na 35% sag, tak už jsem taky zdvih využil. Ovšem při tom průběhu (velmi podobný průběh IQ6) byl ten 35% sag zcela nevhodný. Tam to bylo ještě horší než u IQ6, protože Pearl je navíc hodně progresivní tlumič. Taky pak přešly nejprve na RP23 a pak ještě na high volume komoru a ještě k tomu lehce snížili progresivitu zadní stavby.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      A ten progresivnější průběh zadní stavby je vždy problematičtější, když už to je i s Foxem s high volume komorou.

                      Každý preferuje trochu jiný průběh dle stylu. V případě, že je to dost progresivní i s Foxem a high volume komorou, tak už není prostor s tím nic udělat a ti co chtějí méně progresivní chování mají smůlu.

                      Když je to napak a je stavba progresivní hodně málo, tak je tu vždy dost prostoru to tlumičem zprogresivnit. Nejen použití standardní komory u Foxe, ale i další poměrně levné metody, jak ještě i tlumič se standardní komorou lze více zprogresivnit. Nebo jsou na trhu jiné progresivnější tlumiče.

                      Takže pak si to mohou pořešit všichni, jak potřebují dle stylu jízdy.

                      0 0
              • Bafoon  

                jj přesně, na malé placce to bylo kruté na prostřední mi to vadilo a velkou do krpálů nejezdím :-) právě představa že se drbu někde do kopce, nejede mi to protože nemám fyzičku a ještě mít v hlavě mrak z toho že rám mi moc nepomáhá – proto jsem ho ve výběru vyškrt.

                linearita se tu hodně řešila u 26" verzí IQ už moc nevím a mlock na tom troufám si tvrdit ještě nejel a myslím že ani nepojede(FS má trochu jinak) řešili to jen z hledisek grafů

                0 0
              • Lišák  

                Ještě by mě zajímalo, jak je myšleno tohle:

                Zadní pružení je vhodné spíš pro klidné jezdce trávící většinu jízdy v sedle než pro notorické poskakovače, a to kvůli velmi lineárnímu chodu zadní stavby. Ten může za to, že se ocitnete na dně zdvihu, aniž byste se příliš snažili. Nutno dodat, že kapacita zadního pružení je velká a onoho dna dosáhnete při běžné jízdě jen zřídkakdy.

                Píšete (VELO), že chod je lineární a ocitnete se na dně zdvihu, aniž by jste se příliš snažili a jedním dechem dodáváte, že při běžné jízdě se na dno podíváte zřídkakdy.

                P.S. První větu z tohoto výňatku vidím naprosto opačně.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Mně tedy přijde, že se ty dvě navzájem zcela vyvrací, takže těžko si z toho něco vybrat.

                  A další otázkou je, co to je dno. Šlo to až na úplný doraz? A aby to bylo možné říct, tak samozřejmě muselo předcházet změření, kde na daném kusu tlumiče přesně ten doraz je (třeba s vyfouknutým tlumičem).

                  Ono když má každá délka tlumiče doraz někde jinde, tak se často zdá, že něco šlo na doraz a ono zdaleka ne a nebo zase opačně.

                  Se sagem na kterém testovali (který se přesně neví, 1/4–1/3 zdvihu tlumiče je hodně široký pojem) bys třeba taky využil celý zdvih.

                  A pro toho 29" Stumpa by mi zajímalo, jestli ta 1/4 nevyužitého zdvihu byla změřená (tedy opět nejprve změřen chod tlumiče a s ním porovnáno, kam to chodilo maximálně). A zase jaký byl přesně sag pro srovnání. Škoda, že není v Linkage model 29 Stumpa. Je tam aspoň 29 Epic a ten tedy nemá progresivní stavbu vůbec, je téměř lineární s malým náznakem degresivity na konci zdvihu.

                  0 0
                  • Lišák  

                    Ještě by nebylo od věci, kdyby u každé podobné recenze bylo uvedeno interní nastavení tlumiče. Chování IQ s VT F a nyní s VT L je sakra rozdíl!

                    Jak psal v jiném vláknu Bafoon, že při nafoukání na sag bylo kolo strašně tupé (skoro HT) a při upuštění tlaku bylo hrozně líné-to by odpovídalo mojí zkušenosti s VT F. Navíc i odskok by to sneslo na nejnižší nastavení. Příliš pomalu se vrací i při otevřeném útlumu na max.

                    0 0
                  • Ruprt2  

                    Já si myslím, že je to tak nešikovně psané, kvůli čtivosti.

                    A právě jsem si odnesl z recenze, že je skvělé a nejsem si jistý proč, a nejsem si jistý v čem ani nevím proč je jiné ve všem horší.

                    To mě mrzí.

                    0 0
                • Jaroslav Novák  

                  Běžnou jízdou chápu jízdu bez větších skoků.

                  0 0
                  • Lišák  

                    Zadní pružení je vhodné spíš pro klidné jezdce trávící většinu jízdy v sedle než pro notorické poskakovače, a to kvůli velmi lineárnímu chodu zadní stavby. Ten může za to, že se ocitnete na dně zdvihu, aniž byste se příliš snažili.

                    Pokud čtu něco takového, tak nepředpokládám, že se jedná o skoky.

                    0 0
                    • Jaroslav Novák  

                      No jasně. Nějak stále nechápu, co na tý myšlence nechápeš. Lineární pružení=příjemný pro jízdu v sedle. To sem tím chtěl, zjednodušeně řečeno, říct. Prosim tě nějak nejsem se nedovtípil co má znamenat zkratka VT F a VT L. Když mi to osvětlíš, napíšu. Jinak jsem jezdil převážně s vypnutým ProPedalem…

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Velocity tune F (firm), velocity tune L (low).

                        0 0
                      • Lišák  

                        Podle zkušeností (nejen mých, ale i dalších B-Foristů vlastnících IQ) ten rám lineární není. Potvrdil to i model v Linkage, který vytvořil Mlok.

                        Samozřejmě, pokud nafoukám na 30% sag (tak zadní stavba jde do zdvihu už skoro 40%, pak dna jistě dosáhnout lze. Problém ovšem je s geometrií. Pokud nedáš 40% sag i na vidlici, tak je pěkně blbě rozhozená (aspoň já to tak cítím). No a 40% sag vpředu i vzadu zase hodně sníží střed, takže taky žádná výhra.

                        Na radu Listera, jsem naopak zvýšil tlak v tlumiči. Jelikož je RP23 díky negativní komoře hodně citlivý zkraje zdvihu, tak se pohodlí na kole (oproti velkému sagu) zvýšilo. Nevyužitá část zdvihu však zůstala ± stejná, tudíž reálně využívaný zdvih se zmenšením sagu zvětšil.

                        0 0
                        • Karlos009  

                          Myslím Lišáku, že už se stáváš obětí vlastního stihomamu. :-) Počítal jsem to na IQ6, protože k tomu je graf, ale ostatní IQ budou určitě velice podobná. Sag 30% na tlumiči mi vychází cca. 33% na zadní ose. On mluvil o sagu 25% až 30% a to se mi nezdá být nijak extrémní hodnota.

                          0 0
                          • Lišák  

                            Ad 1. věta-njn ;-)

                            Jinak to vidím asi tak-pokud rajdr Tvého kalibru na tomto rámu nechodí neustále po dorazech, tak se o linearitě chodu nedá mluvit! :-)

                            0 0
                            • Karlos009  

                              Doufám, že to není narážka na mou „zimní“ hmotnost. :-)

                              0 0
                              • Lišák  

                                Tím kalibrem není myšlena tonáž, ale razance jízdy ;-)

                                0 0
                                • Karlos009  

                                  Ještě přidám kacířskou myšlenku. Zadní stavba IQ je lineární. Grafem lineární funkce je přímka a to je přesně případ IQ. Ale je mi jasné, že Ty řešíš něco jiného.

                                  0 0
                                  • Karlos009  

                                    Ještě jednou jsem se nad tím zamyslel a napsal jsem kravinu. Odvolávám, netočí se.

                                    0 0
                                  • MlokCZ  

                                    Zadní stavba lineární = grafem lev. ratio je vodorovná přímka (tedy lev. ratio je konstatní pro celý zdvih). Jinak to rozhodně neplatí.

                                    Pro graf průběhu síla/zdvih by to platilo s jakoukoliv přímkou (tedy u vidlic je to třeba jednodušší, že tam se používá pouze graf síla/zdvih a tam to tedy platí pro jakoukoliv přímku). Jenže když bude graf lev. ratio přímka, která není vodorovná a přidal by se k tomu lineární tlumič, tak výsledný průběh právě přímka nebude.

                                    Jestli chceš hodnotit zadní stavbu IQ dle toho jestli to je jakákoliv přímka, tak máž možnost. Ovšem ne dle grafu lev. ratio, ale dle grafu geometrie. Pro ten tohle udělat už můžeš. A ten u IQ už rozhodně přímka není.

                                    0 0
                • Gorgov  

                  Naprosto ukázkový žvatlance o ničem…Aneb, jak popsat dvě stránky aniž by člověk něco řekl. Test toho kola, jak je napsanej ve Velu, není problém napsat od stolu, na tom kole nemusím vůbec jezdit…Maximálně se tak člověk mrkne na úhel hlavy a má jasno, jde se psát:)

                  0 0
            • MlokCZ  

              Já jsem tu o průběhu IQ29 nepsal nikdy nic. Průběh jsme tu řešili jinde dle modelu v Linkage 26tkového IQ6, kde jsem měl dodané přesně změřené hodnoty.

              Pak tu psal z praxe třeba Lišák o problému využití zdvihu u IQ, ale opět o 26tkovém.

              Sice pochybuju, že 29tka má výrazně jiný průběh (to mít asi ani nemůže), ale to už jsou jen nepodložené spekulace. Navíc na menším zdvihu IQ29 se to bude zase chovat trošku jinak.

              V každém případě ten rám určitě nebude lineární. Lineární průběh je jednoznačná věc a to neměnné poměr přepákování v celém zdvihu.

              Označit za lineární tedy nejde v žádném případě.

              Může být ale progresivní jen méně. A při určitém sagu nemusí být problém s využitím zdvihu (to nemůžu hodnotit).

              Jinak pro srovnání chování na téměř lineárním rámu (v závěru zdvihu dokonce lehce degresivní) a to Cube AMS 125.

              S RP23 s normální komorou (tedy progresivnější varianta RP23) s 20% sagem není problém dostat tlumič na doraz a stačí k tomu i menší skok kolem 30cm výšky a to i s tím 20% sagem.

              V praxi jsou ta srovnání využití zdvihu stejně velmi špatně srovnatelná, protože jednak každý jezdí úplně jiným stylem a klidně na stejném kole jeden bude chodit po dorazech a druhý bude mít ještě i nevyužitý zdvih.

              Hlavně ale to hrozně ovlivní sag. Běžně tu jezdí někteří třeba IQ6 se sagem 30% a když k tomu jezdí agresivněji, tak nemají žádný problém s využitím zdvihu.

              Takže u popisování využití zdvihu v praxi by měl vždy u toho být přesný sag, jinak je to zcela nic neříkající.

              A problém pak může být v tom sagu. Sag 30% (na tlumiči) na IQ je něco úplně jiného než sag 30% třeba na zmíněné AMS125tce.

              0 0
              • Peslezedirou  

                Mám to chápat tak, že pokud bych hledal rám, který bude mít trail geometrii a zadní využitelný zdvih cca 100mm budu spokojený? Myslím to tak, že si kupju rám s tím, že vím, že nevyužije celý zdvih 120mm.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Využitelný zdvih 100mm? Teď si možná nerozumíme s tím, co je využitelný zdvih.

                  Já bych tohle porovnával podle reálně chodícího zdvihu. To je od sagu po maximálně chodící zdvih.

                  Když to vezmeš jen kolik bude chodit maximálně, tak vždy když to hodně málo nafoukáš a budeš mít extra velký sag, tak budeš chodit až na doraz.

                  Proto to srovnání kam až to chodí max je dost zavádějící.

                  Nějaký sag být musí aby plnil svou funkci, takže samozřejmě není lepší kolo, které bude moc málo progresivní a bude třeba přefoukat na příliš malý sag (nebo až téměř žádný).

                  A ten reálně chodící zdvih je nejlepší údaj pro srovnání, protože tam je jedno jestli nafoukáš hodně na malý sag a něco zdvihu na konci zůstane nebo opačně.

                  A dejme tomu, že při 30% sagu využiješ celý zdvihu u IQ 29 (to si vyzkoušej, každý to bude mít jinak). To je cca 34% zdvihu zadní stavby (nemám model IQ 29, vzal jsem to dle IQ6, může to tedy být mírně jinak).

                  Takže sag bude 39mm, reálný chod tedy 76mm. Třeba bude tak velký sag vadit, pak přifoukneš. A většinou zhruba o co snížíš sag, o to snížíš kam budeš chodit maximálně, takže reálně chodící zdvih zůstává podobný.

                  Pro představu srovnání s opačným extrémem, Cube Sting. Ten má doporučený sag 10% na tlumiči (což už tedy je na můj vkus pro funkci sagu zase už málo), což dá při průběhu co má jen 12mm chodu stavby.

                  A při tom sagu se celý zdvih využít dá. Takž bude reálně chodit 108mm.

                  A jsou to kola ze stejné zdvihové kategorie.

                  Tím neříkám, že je to dobře, jak to má Sting, to je podle mě zase už opačný extrém, který také není dobře. Cube má Stinga jako extra chrtí kolo, tak by se to tam dalo nějak zkousnout na to zaměření.

                  Jinak ale zkoušet, zkoušet. Kolo není jen o využití zdvihu, to je jen jeden z více faktorů.

                  Spíš si zkus, aby nevadil pedalkick (někdo si ho ani nevšimne, někomu by vadil až tak, že by na tom nemohl vůbec jezdit), jestli budeš spokojený s poměrem jak to žehlí a jde za pedálem.

                  Jestli sedne geometrie.

                  Tyhle další důležité vlastnosti vůbec hodnotit nehodlám, protože jsem to kolo nejel.

                  0 0
                  • Peslezedirou  

                    Jak to bude možné, tak si chci iq půjčit, tak pak poreferuji. Myslel jsem to tak, že při sagu 20% budeš mít de facto využítí zdvih o něco větší, než s bikem který má 100mm.

                    0 0
          • Bafoon  

            btw.: vikingy na mě působí jak červenej hadr na býka :-) never more – protáčeli se mi dráty za zvuků nehtů po tabuli

            0 0
            • Jaroslav Novák  

              Co se životnosti týče, zde bohužel nemůžu soudit. Hodnotil jsem jen jízdní projev, který byl/je perfektní.

              0 0
              • kubad  

                jj pokud by ty dráty držely, nepovolovali se a nevydávalo to pazvuky, tak super kola, ale snad to časem doladí, akorát už to trvá dost dlouho :-(

                0 0
                • Jaroslav Novák  

                  Měli bychom mít jednu z posledních verzí Vikingů, či Magiců v dlouhodobém testu, tak uvidíme. No když už jsme u toho, test kterého z těchto kol by vás zajímal víc?

                  0 0
                  • kubad  

                    prozatím žádné, ale držím Remerxu palce aby ty kola fakt dostali na rozumnou úroveň

                    0 0
                    • roud  

                      nejlepší byl stejnak ten borec s prasklou nábou na vikingách :O)

                      0 0
                      • Vilém  

                        Zato Mavicu nebo DT se toto nikdy nestane:)

                        0 0
                        • roud  

                          když vezmeš poměr špatnej kusů u vikingů a třeba cmaxů tak je remerx totálně v loji :O(

                          0 0
                          • Vilém  

                            Zas tolik nab jim nepopraskalo. Ostatnich problemu maji ale pozehnane.

                            Narazel jsem ciste na naby a tam myslim bude pocet podobny poctu roztrzenych treba DT240, nebo Crossmaxu s utrzenejma prirubama. Proste stane se.

                            0 0
                            • roud  

                              mno čekal bych že při počtu prodanejch kusů to bude víc než nepravděpodobný co se ostatních problémů týče tak jednoznačně remerx vede :O( a to jsem vždycky byl zastáncem jejich ráfků ale zapletený kola prostě zatím neuměj :O(

                              0 0
                              • Vilém  

                                Ale jo, o celkovych poctech a ruznych pomerech mezi prodanymi kusy a reklamacemi nehodlam polemizovat. Opakuji, ze jsem reagoval pouze a jenom na prasklou nabu, na nic vic.

                                0 0
      • Ruprt2  

        Ne že bych RB přímo nefandil.

        Ale RB je mezi kolama něco jako Škoda mezi autama :-/

        0 0
        • nooski  

          A jakápak značka odpovídá třeba Ferrari nebo Koenigseggu a na druhé straně např. Dacii nebo Žigulíku?

          0 0
          • Ruprt2  

            Nechci flame. Myslím si, že RB dělají dobré a poctivé kola.

            Jenom nevím jestli dělají ultramegapeklo­hustobombanej­lepší kola na světě za čtvrtinu ceny ve všech myslitelných kategoriích.

            0 0
            • nooski  

              Jde o to, že s autama to srovnávat nejde, neb málokdo si auto staví sám. Zrovna u RB dělají primárně rámy a kolem nich se všechno staví a to často velmi různě, takže úplně jiný přístup.

              0 0
              • Ruprt2  

                Jde o to, že škodovka je nejluxusnější, největší, nejlevnější nejrychlejší, nejkrásnější, nejlevnější, nejlevnější, nejlevnější, nejúžasnější, táhne odspoda, zrychlení má papírově 10sec, ale natře to sporťáku, maximálka 160 s HáTéPéčkem dle papírů, ale dle očitých svěděctví jezdí po dálnici běžně přes dvěstě. Má úžasnou průchodnost terénem a v zimě to natře všem SUV, které řídí kokoti, co ho maj malýho.

                No a když někdy čtu recenze na RB, tak mívám podobný pocit.

                0 0
                • Ruprt2  

                  jsme prostě šikovný národ, co umí vyrobit dobré věci.

                  Patriotismus mám rád, ale všeho moc škodí.

                  0 0
                • KRAJIC  

                  S IQ řadou nemám zkušenosti – pouze s Monsterama, kleré mi sedí geometrií a robustností pro hraní. Mi prostě přijde sympatické koupit si věc vyrobenou a vymyšlenou v ČR, když všechno ostatní se vyrábí v nějaké smradlavé prdeli čurákem, kterému je úplně jedno jestli věší kuře za nohy nebo se podílí na strojařské výrobě. Ale jinak s výroky, které vystihují podstatu vyjebaného maločešství co tu zmiňuješ,plně souhlasím.

                  0 0
                  • Ruprt2  

                    Já s tebou taky souhlasím.

                    A věřím, že kdyby byli špatné, tak takto ty recenze vypadat nebudou. A já to tu vlastně rozebírám proto, že se mi líbí, a zajímají mě.

                    Ale, když to sleduju delší dobu, tak v tom mám zmatek, celkově se mi to zdá neobjektivní.

                    Jisté je, že RB dělá dobré kola jenom nevím jestli dělá velmi dobré kola.

                    Přitom jiné značky mívají lépe vypovídající recenze.

                    0 0
                    • KRAJIC  

                      Hlavní devizou v minulosti byl dyzajn – spodní roury u Monsterů – příhradové konstrukce Boxter, Dragster – frézované díly – CRX – od toho se upustilo prý pro nákladnost. Další vyhlášenou věcí byly vlastnosti dolekopcom(IQ řady jsou asi dělány s větším zřetelem na jezdivost a stoupavost)- řeším geometrii a bytelnost ne systém pružení. Osobně jsem konec výroby starých modelů obrečel.

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Ten ohled a nezdivost a stoupavost. Do toho mi nesedí ten průběh a velký sag (ten mi sedí naopak pro důraz na sjezdy).

                        0 0
                        • KRAJIC  

                          To jsem vyčetl mezi řádky při recenzích kluků co jezdili starší typy RB – opět nejde o zadní pružení, ale o geo – úhel hlavy atd. Zdůrazňuji, že jsem na tom nejel.

                          0 0
                    • Zdeno Micio  

                      Co je to to velmi dobré kolo? Předpokládám v poměru cena x užitné vlastnosti.

                      0 0
          • LáďaH  

            Ferrari je Merida a Dacia je Author. :-)

            0 0
    • Karlos009  

      Konsilium teoretiků. :-)

      0 0
    • juris3  

      A je tu test na mtbs

      http://mtbs.cz/…esty-recenze

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.