RB CRX race nebo CUBE REACTION XT

35 nepřečtených
  • muller

    Při výběru nového kola jsem svůj výběr zúžil na 2 značky kol: cube reaction XT a rb CRX race (CRR race). Které z nich byste mi doporučili? Nikoliv z hlediska výbavy, ale spíše 1) dle geometrie rámu vůči mé postavě a 2) obecně dle geometrie a vlastností rámů těchto 2 kol (tuhost – komfort, ovladatelnost – akcelerace).

     

    Výška 178 cm, nohy 81cm, ale kratší ruce a trup – 60cm; takže spíše hledám kratší rám. Což je pro mne u cube v 18´´ (sedlová trubka 450mm a horní trubka 588mm) a u RB CRX v “L” (48 a 590) a v “M” (44 a 570), u rb CRR v “M” (44 a 575). Srdce volí RB, ale rozum, kvůli rozměru rámu, volí Cube.

     

    Celkově je mým favoritem RB CRX (i přes tu váhu rámuL), ale mám obavu, že v “M” je délka rámu 570 krátká a u “L” je naopak výška rámu 48 velká (tuším, že by sedlovce chybělo cca 6 cm k vysunutí při 31,6). Prosím poraďte, které z těchto kol je především rámem pro mě nejideálnější. Díky

     

    0 0
    • Omen  

      rb je ruční výroba a česká a crx je nejpevnější rám co měli v německu na testech a je myslím i lehčí než cube a nejni to tuctovka na cube jezdí každej druhej. Geo rb je kratká a hravá. a myslím že by jsi s L neměl problém já mám 172 a jezdím na velikosti M tzn pro tebe L ok. A co si to project, rb ti v poho pujčí

      0 0
    • Marccoo  

      Neuděláš chybu ani z jedním znich,já osobně bych bral RB,už kvůli možnosti si vybrat nějakou pěknou barvu.Pokuď ti barevnost cube neva a honíš váhu,ber Cube.Jinak velikost a geo. to chce zkusit.

      0 0
    • pospam1  

      co v dobe krize podporit dobreho ceskeho vyrobce?

      0 0
    • Rendy  

      Jsem pár dnů hrdým majitelem RB CRX BASE XL (výška 192) a paráda, nedá se srovnat s žádným z předchozích biků. Doporučuji… Tuhost rámu, geometrie, krása, prostě nádherné svezení. Doporučuji – za mě CRX… CUBE mě nějak nebere.

      0 0
    • alex33  

      Mam 183 nohy 85 jezdil jsem crx rok výborný Ht rám perfektní geometrie váha cca 1,9kg dobré zpracování tuhost super dá se to poskládat pod 11 kg komppet.Jen ta velikost nevím nevím,preferuji vzpřímený posed,představec jsem měl 10cm takhle nějak to vypadalo při idealním nastavení.Hlavně bych si nenechl namluvit,že Rb je něco extra protože je děláno ručně. Měl Jsem BMC made in swiss vyrobeno na Thaiwanu,řekl bych že celkové zpracování o kus lepší než RB.Ta samá situace u mého nynějšího cube stereo.Tak ber to co se ti líbí více

      0 0
      • alex33  

        Když se dívám na specifikaci obou kol,tak pokud bude podobná cena,tak za mě cube 18"bude lehčí a připadá mi o chlup lépe osazené

        0 0
      • muller  

        Ano, představec nad 10 cm bych určitě nechtěl, a mám taky rád vzpřímenější posed, řidítka 2 cm pod úrovní sedla. Proto pochybuji nad výškou 48cm v „L“ - asi mně bude velká.

        0 0
        • alex33  

          tak to jsou další body pro cube,tahle to vychazelo mi s jednou 5mm podložkou 107sedlo/104rodla při zdvihu vidle 115mm.Cube má hlavovou rouru v 18"105mm rb 140mm v Lku

          0 0
    • siafu  

      myslím, že na výšku 178 cm by měla stačit vel. rámu 18" – tedy 45 cm, aby byla dostatečně vysunutá sedlovka (samozřejmě záleží na délce nohou:) RB „M“ by na výšku bylo asi OK, ale na délku je spíš kratší, délku 570 mm má třeba Cube nebo Merida ve velikosti 16". Takže vzhledem k výšce postavy se asi víc přimlouvám za rám Cube Reaction vel. 18", který bude taky lehčí

      0 0
      • Marccoo  

        výborná fotka,ale na detailu váhy je logo BF,takže jakou to má váhu?

        0 0
        • Kubiczech  

          Zajdi na oční, na té váze je to videt aj bez detailu. (:

          0 0
      • pižmoň  

        to urcite ja merim 178 a na RB ve vel M bych se snad ani neposkladal:-)…usloby to v pripade na zavodni XC

         
        0 0
      • siafu  

        nj tak ta fotka znovu…

        0 0
    • muller  

      Možná poslední otázka: Předpokládám správně, že tuhost RB není o mnoho větší než u CUBE?

      0 0
      • Zdenda CUBE  

        Zeptám se takto.

        Seš přesvědčený, že kdyby ti někdo dal možnost projet kola bez samolepek značky výrobce, že bys poznal jízdou rozdíl v tuhosti rámu na kterém právě jedeš? Pochopím pokud se o tento údaj zajímají špičkoví závodníci, kteří mají v nohách takovou sílu, že dokážou v záběru rám, nebo kliky deformovat. Ale pro hobíka mi to připadá trochu směšný. Lidi, neberte tak moc vážně všechny hlášky, které si tady přečtete :-)

        Jak se třeba při tvé jízdě projeví tužší, nebo méně tuhý rám? Kdo z amaterů má v nohách takovou sílu, že při rekreačním  ježdění zkroutí kolo?  Pokud není kolo vysloveně šunt, tak bych řekl, že na nezávodní ježdění je starost o tuhost rámu minimálně přehnaná.

        0 0
        • nooski  

          Aha, ale honbu za pár gramy člověk pozná? :-) Já teda spíše poznám tuhost rámu než 500g úspory na stejné součástce. Ti profi pidimužíci s váhou nižší než velká část ženských nedají rámu zabrat tolik jako nějaké amatérské 100Kg hovádko. Se svými 75kg jsem Authora ohýbal tak, že si toho všimnul kámoš jedoucí za mnou. Stejně tak celokrabon FRM a všechny oceláky, na kterých jsem jel. Co potom nějaký opravdu udělaný hobík.

           

          A třeba méně tuhý rám se projevil tím, že mi zadní kolo lítalo ze strany na stranu a jízda byla až nebezpečná.

          0 0
          • Zdenda CUBE  

            :-)  vím co dokáže měkej rám, ale právě řešit to u dvou solidních výrobců amaterem mi jen připadá přitažené za vlasy :-) Jinak vysoká váha ještě zdaleka neznamená, že jí ten ši onen konkrétní človíček dokáže prodat do záběru a že je třeba vůbec schopný naplno zabrat při jízdě ze sedla atd. Znám spoustu rekreačních jezdců, kteří si v životě ještě na kole nestoupli do pedálů, tak jak tu tuhost ocení, nebo poznají? :-)

             
            0 0
            • nooski  

              Tož ten author byl taky nejvyšším modelem roku 2003 se značkových trubek Columbus a stejně stál za pytel, ikdyž rámová sada ve své době stála 20 000Kč :-) Samozřejmě, že nějaký pivní skautík, který jezdí na pohodu tohle nemusí řešit. Jenom podle mě je tohle důležitější údaj, než hmotnost rámu. Pravda ona se ta tuhost hůře porovnává, než číselka na váze :-)

              0 0
              • Zdenda CUBE  

                :-))  Vždyť jsem psal SOLIDNÍCH výrobců kvalitních rámů, tak proč mluvíš o Authorovi … ;oD

                0 0
        • muller  

          Já netvrdím, že rozdíl v tuhosti rámu poznám. Prostě chci získat co nejvíce informací o tom co kupuji, toť vše! Možná, že pro někoho málo peněz, pro mě ne. Prostě jsem zbytečný deta­ilista, no a?

          0 0
          • Omen  

            Jak už jsem psal předtím někde jsem četl nevím jsestli ve velu nebo na stránkách RB nebo někde jinde ale crx je nejtužší rám co někde v německu kde se to testuje měli. Můj kamarád (a ne jeden) má crx a jezdí na tom jak prase, já jezdím dost ostře a mám AM, on dá to samé na tom crx ve stejném stylu (všichni teda říkáme že je magor ). Myslím že jeho jízdou se ten rám fakt otestoval dobře. Vsadil bych se že moc rámů by tohle zacházení nedalo, naštěstí už bude kupovat EN. Cube určitě nejsou špatný rámy, ale mě se na RB líbí i jeho ruční výroba a to že je z čech ne jako 90% z tajwanu či z číny. Tím nijak neůtočím na Cube. A opravdu by ti M bylo malé já mám 172 a je mi akorát.

            0 0
    • pižmoň  

      sel bych do RB cr1300 velikost 19 tedy L

      0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce