• Kacafirek

    Zdravím , chtěl bych se zeptat , kdo jezdí s otočným řazením Sram xo (s tím novějším) jak poznám , v jaké pozici je grip natočen , u těch starších byli ještě číslice , tak bylo vidět v jaké natočené pozici je , u těch novějších jsem na fotce nic nenašel . A ještě jedna otázka jak moc bude vadit když dám nové kliky 3×10 (víměna z původních 3×9 na 3×10) , ale řazení , přehazka , přesmyk, řetěz a kazeta zůstane na 3×9 , je mi jasný že rozdíl bude asi v tom , že budou užší převodníky , ale bude to jinak vadit ? Díky .

    0 0
    • Sup7  

      na novém gripšiftu žádná indikace není. K čemu taky, že?

      Desítkové kliky v pohodě fungujou s devítkovým zbytkem

      0 0
      • Azmir  

        K čemu taky, že? No jako třeba k tomu, k čemu ukazetele jsou?

        0 0
        • Breakpain  

          Polozim Ti otazku, kdyz jedes autem, tak se take divas, co radis? Ja myslim, ze ne. Stejne je to u kola, mas koukat pred sebe a ne na razeni. Postupne, stejne jako v aute, ziskas cit a nepotrebujes nato koukat. Kdyz jsem o indikatory prisel, uvazoval jsem stejne. Praxe ale ukazala, ze mi to vubec nechybi ;-)

          0 0
          • KOLOMECH  

            Toto ovšem hobíkům, kteří vytáhnou kolo jen občas prostě nevysvětlíš, těm tam bude chybět ikdyby to byl ss.

            0 0
          • Rychlej turista  

            Když jsem pořizoval bajka, tak jsem se ptal, k čemu to je :-)

            0 0
          • kmfdm  

            Naprostej souhlas, stejná zkušenost.

            0 0
          • Tina  

            V aute sa riadiš podľa otáčkomera motoru, či? Skúsenejší šoféri to poznajú podľa zvuku motoru.

            Osobne neverím, že by si sa nikdy nemusel nepozrieť dozadu na kazetu čo máš zaradené.

            0 0
            • Alibaba  

              Na kole řadíš podle otáček nohou / vynaložené síly, či? Zkušenější cyklisté to poznají. Já na televizky nekoukám léta, jediný kdy mrknu na kazetu je, když nalézám po pár dnech a nepamatuju si, kde jsem skončil… ;-)

              0 0
          • Itchy  

            Ver nebo ne, ale v aute bezne nemas vic jak 20 rychlosti, tim spis takovych, kde by u vice rychlosti byl stejny prevodovy pomer. Nektere prevody na kole jsou si dost blizke a je dobre vedet, zda mas jeste treba nejakou rezervu pri razeni, nebo ne. A to ti prave napovi ukazatel zarazenyho stupne. Sam jezdim XTR, bez ukazatelu a reknu ti, ze se nekolikrat za vyjizdku na tu kazetu podivam, abych videl, co tam vlastne mam zarazeny. Jasny, mozna je nekdo tak dobrej, ze si pamatuje nebo pozna co ma presne za prevod, ale troufnu si tvrdit, ze takovych lidi bude min nez 1%. A ted k tematu: na starsi XTR se delal ukazatel, ktery se daval mezi razeni a bowden, byla to takova pruhledna trubicka, se stupnici, tou trubickou slo lanko a na lanku byla cervena gumicka, ktera ti na ty stupnici ukazovala aktualni prevod. Pro Sram to asi pouzit nepujde, pac tam je oproti starymu XTR jiny pomer tahu lanka, ale pokud by neco podobneho bylo i pro nove XTR/Sram, pak by se o tom dalo uvazovat ;-)

            0 0
            • Smazaný účet  

              Tak pokud fungujes stylem…„mam tam 3–2 a potrebuju a chloupek lehci, tkaze to bude 2–4“…a pak to tam frknes, tak to pak asi ukazatele potrebujes.

              0 0
              • Itchy  

                Ne, takhle to nemyslim. Predstav si situaci, ze jedes do kopce, kterej ti najednou zacne vic stoupat. Jedes na 2–1, coz je temer identickej prevod jako 1–4. Uz nevis, co tam mas zarazeny, protoze to nestihas sledovat. Pokud mas zarazeno 1–4, vis, ze mas jeste rezervu, pokud mas 2–1, tak jsi v p*ci, do ktery by ses s ukazateleme treba nemusel dostat, protoze bys tam driv dal prevod, kterej ti umozni nejakou rezervu…

                0 0
                • Smazaný účet  

                  No, tak kdyz uz jedes tkaovy prevod, tka to nebudou zadne pecky-bomby, ale plizive tempo a casu na sledovnai dost:DD

                  Ale, chnapnu po pacce a zjistim ze to nejde, tak proste prislapnu, shodim pilu a jedu. Je tam mozna pulvteriny prodleni kdy zjistis ze jednim smerem to nejde a tak pojedes druhym.

                  Jestli budes mit rezervu v razeni nebo ne v tvem pripade ovlivnuje jakou pilu das na zacatku kopce;)

                  0 0
                • Tina  

                  Toto práve nie je problém. V stúpaní sa ide dosť pomaly. Problém je (aspoň ja to tak mám), že aj keď si v hlave držím čo mám zaradené tak v rýchlom a rozbitom zvlnenom teréne viac krát potrebujem preradiť. Aj o dva pastorky hore alebo dole naraz. Tým ako som vyklepaná neviem koľko krát som preradila o jeden alebo dva pastorky po takýchto pasážach by som potrebovala vedieť čo mám zaradené. Preto jazdím pravé radenie XT s ukazovateľom. Hovorím samozrejme o prehazke. Vpredu mám iba dvojplacku a tam si ešte aj v mojom veku väčšinou pamätám čo som zaradila :)

                  Inak ako správna ženská mám vo svojom aute toto. ;)

                  0 0
                • vasado  

                  mam starou SORU bez inikátorů s 2×8 na cyklokrosce – a je pravda, že jsem kolikrát chtěl shodit na menší pilu a máčkl jsem páčkou do prázdna :-D řetěz už tam byl :-D a to samé vzádu :-D no co, tak to neřeším prdím na rezervu a šlapu :-D co jiného taky…

                  0 0
                  • Breakpain  

                    Nepopiram, obcas se mi to stane, vetsinou zjistim, ze kasparek uz tam je a jsem nahrany :-D

                    0 0
          • Azmir  

            Nedávno sem se bavil s kámoškou a strašně se mi divila, že řadím podle zvuku motoru a ne podle otáčkoměru, takže asi tak k tomu autu.

            Jinak jsem nedávno nechával známým skládat kola a dodneška se mě ptají proč tam ty ukazatele nejsou a že to je hrozně divné a že neví co mají zařazeno. Prostě když ty tu potřebu nemáš, neznamená, že jí nemají ostatní.

            0 0
            • Vilém  

              Jeste k tomu zvuku motoru. Taky jsem si rikal, jak to mam v uchu, ale jen do te doby, nez jsem nejaky cas jezdil C1čkou s trivalcovym motorem:)

              To jsem byl vcelku v pasti a otackomer, ktery tam nebyl, bych alespon pro zacatek ocenil.

              0 0
          • cabbage  

            V autě neřadím na 2 převodovkách po 3×9 stupních..

            Navíc každý převod má své pevné místo a nemusím řešit křížení řetězu…

            Kdybych řadil pádlama, tak ten ukazatel ocením. Mimochodem v traktoru, kde je 18 rychlostí, ukazatel je.

            0 0
            • Breakpain  

              Pochopeno mozna trosku jinak, nez jsem zamyslel. Ja tim chtel ric, ze v aute plno lidi nekouka na paku, ale radi dle toho, jak auto tahne.

              Nevim jak vy, ale ja se na kole snazim slapat jednu konstantni kadenci = radim tak, abych ji udrzel a problem s tim, ze bych krizil az do konce nemam. Cvaknu 2–3 dvojklik na kazete a menim podvedome pilu. Takze to neni, ze bych chodil po dorazech – rok jsf jezdil a pak mi to prislo prirozene. Takze jasne, kdyz se me zeptas co tam mam – vedet nebudu, pouze budu vedet, ze za aktualnich podminek to utahnu.

              0 0
        • Sup7  

          Když si někdo pořizuje takovýhle komponent, mimochodem za cenu, která se rovná ceně celého kola půlky populace, tak už asi ví proč ho chce a má nějaké zkušenosti s řazením. Pokud je to jinak, pak je to s prominutím, házení perel sviním.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.