• vsn

    mám hrozný dilema …

    nevím co si mám nasadit za plášť na zadek…

    jestli RaR klasickej 460 gr nebo DD verzi 540 gr (navážil jsem 580gr) … podle stránek schwalbe obyč verze jede o 2 kostičky líp než DD verze ale ochrana nic moc a DD verze je zase těžký a má mizernej valivej odport … co mi ale příjde, že obyč verze je stejne tlusta nebo i tlustší jak obyč verze Spešlu což zas takový šlupky nejsou…

    tak teď babo raď :D

    0 0
    • MlokCZ  

      Snake skin 2,25. Těžká jako 2,1 DD a pojede určitě o něco lépe.

      DD x obyč verze už bude rozdíl dost velký, tím přechodem (pouze u obyč a UST verze) na 127tpi se rozdíl ještě zvětšuje. A to jak ve valivém odporu, tak v odolnosti běhounu.

      Snake skin tak zůstává v odolnosti běhounu něco mezi tím.

      0 0
      • vsn  

        SS bych bral ale v 2,1 což není … víc jak 2,1 se mi nevejde stejně do rámu a ani bych nechtěl :)

        DD bych klidně bral ale kdyby mělo 127 EPI … nějakej kousek co má 540 gramu (a né 580) bych snad našel …

        0 0
        • vsn  

          teďko koukám na hmotnosti spešlovejch plášťů … jak je možný že S-Worskovej Fast-Trak a Renegade je těžší jak klasika Schwalbe a SW pláště mají na omak boky o hodně tenčí …

          dokáže tu někdo odhadnout kolik času ušetří 100gramů dole + 67EPI vs 127EPI na pěti hodinách?

          0 0
      • Hrabex1  

        odolnost behounu u SS bude neco mezi tim, ale bude mizerna.

        Tuhle verzi moc nechapu, je pravda, ze protrzeni boku miva pro plast fatalni nasledky, ale nejvetsi mnozstvi defektu je na behounu.

        0 0
        • MlokCZ  

          To záleží co kdo a jak jezdí. Už mám na snake skin verzích dohromady cca 5tis. km a zůstávám bez defektu, který by nedal tmel stejně jako na UST. Už se tak blížím i pro mě neuvěřitelným 5 rokům bez defektu, který bych musel řešit.

          To už snad ani není možný :-)

          Aspoň by mi defekt, který by nedal tmel tak nemrzel po tak dlouhé době, tedy pokud by to nezačalo být častější a to snad ne.

          A jsou i tací, co jsou bez problémů i na RoR a ty mají běhoun ještě méně odolný (stejně jako obyč RaR 2012).

          On třeba vůbec není moc velký rozdíl v běhounu u snake skin a UST verze (a na UST verzi jsem byl bez defektu co by nedal tmel 3,5 roku). Pro 2012 to možná bude už zcela srovnatelné (u UST bude běhoun mírně tenší díky přechodu na 127tpi). Jen ty UST budou těžší a přitom boky odolné skoro méně (jsou sice poměrně tlusté, ale ta vrstva není nijak extra odolná).

          Obyč verze jsem kdysi dávno sem tam říznul a ty boky se nedaly (a od té doby jezdím i více ve volných šutrech, i když ne nějak extra často).

          Pro mě zase snake skin je jasná volba a takový akorát kompromis. Odolnost všude včetně běhounu dostatečná pro to co jezdím (a občas to na šutrech na fullu ve větší rychlosti záhul dostane). Rychlost slušná (i když obyč verze pojede ještě lépe) a váha taky slušná.

          Ono je to jednoduché. Výrazně zesílený běhoun nikdy nepojede, takže každý ať si vybere co mu vyhovuje.

          0 0
          • Hrabex1  

            SS nema stejny behoun jako obyc. verze?

            Pokud ne, tak se omlouvam. Sam jsem SS nikdy nezkousel a vzhledem k tomu, ze se delaji jen 2.25", asi ani zkouset nebudu.

            0 0
            • MlokCZ  

              2011 a starší má stejný běhoun pro obyč a snake skin verzi.

              2012 už ne, protože je jiná kostra pláště, kde obyč a UST verze má 127tpi v tenké vrstvě a snake skin a double defense 67tpi v silnější vrstvě.

              0 0
              • Hrabex1  

                Pak jsem se nesplet, mam zkusenost s RaR (tusim 2009) a odolnost je pro me spatna a nevyhovujici.

                Ale jestli jsi nemel defekt tolik let, asi nemas co resit.

                0 0
                • MlokCZ  

                  No ale to jsi jezdil s dušemi ne? S dušemi jsem měl defekty naprosto na čemkoliv, na obyč verzích obrovské množství (kdysy obyč verze RaR s duší kolem 15 defektů ročně) i na odolnějších verzích jsem defektil (jezdil jsem alpencross verze, což bylo ± totéž co double defense).

                  Na těch odolných verzích bylo defektů samozřejmě významně méně, od nuly to ale mělo daleko. Cvaknutí to stejně neřešilo, snížily se jen defekty typu trny a prorvání běhounu něčím větším. Ale stále se občas takový defekt objevil.

                  To samé další v partě. Tam jezdí ještě více lidí duše a většina jezdí právě double defense verze.

                  Párkrát někdo zrušil double defense verzi zcela s větší dírou, plášť na odpis (tady by ani vyhození duší nepomohlo). To ale bylo jen pár ojedinělých případů, když se zadaří, tak se zadaří.

                  A co se týká menších defektů jako trny, tak sice méně, ale pořád občas ano. A procvaknutí pořád zhruba stejně (nikdo necvaká v partě nějak moc, to by jinak měli přifouknout, ale občas ano).

                  Kupříkladu Korsika 2009, odjeto 95% asfalt, ale všude se tam válí ty jejich místní trny.

                  Defektů bylo opravdu hodně (jeli jsme s cestovkou, takže hodně lidí), z party na double defense nikdo nezkončil bez defektu, ale byli na tom lépe než ostatní, kteří měli defektů více.

                  Pouze já jsem neřešil žádný defekt, protože jsem neměl duše. Měl jsem tenkrát UST pláště, které běhoun mají rozhodně méně odolný než DD verze, ale neměl jsem duše a to je základ.

                  Já jsem už téměř 5 let bez defektu, který bych nemusel řešit pouze díky tomu, že nevozím duše.

                  Ono na mě jednou určitě dojde i bez duší, ale nebude to nic častého.

                  Blízko defektu jsem byl některé akce v horách s UST plášti, kde jsem slušně nařezal boky – desítky řezanců, některé i hlubší, ale naštěstí žádný nešel zcela skrz.

                  U snake skin je tohle lepší.

                  0 0
                  • Hrabex1  

                    ne, bylo to bez. Vetsinou se jednalo o prorazeni od kamenu.

                    Diry byl vetsi nez aby to zadelal tmel, ale ne takovy, aby byl plast na odpis. Osobne jsem s boky jsem nikdy problem nemel, ale par roztrhanych jsem uz videl

                    0 0
    • nox159  

      nerikej ze tak casto riznes nebo probijes plast? ze chces tahat DD na zavody… :D

      0 0
      • vsn  

        ok přemluvil jsi mě :D. .. jenže teďko na rezervních kolech dojíždím DD RaR (po mistru ČR V MX :D ) a ten plášt snese asi uplně cokoliv a hlavně drží bezvadně tlak …

        loni jsem řízl jen jednou a to ještě na KPŽ :D ale byla to asi moje chyba protože jsem nafoukal snad 2,5 Baru

        na Sudetech jsem pak píchl a chvíli trvalo než se to zalepilo takže jsem jednou stavěl hned po startu.

        0 0
    • Hrabex1  

      ty stranky nelzou, aspon dle subjektivniho pocitu souhlasi.

      DD jedou o dost hur ale jsou temer neznicitelny. Nemusis brzdit pred kazdou vetsi dirou.

      Za sezonu jsem mel jediny trn a odhalil jsem ho az v zime

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.