• Abuse

    Uvažuju o koupi nového rámu RB Bandit 675 s tlumičem RS Monarch+ Debonair. Má někdo s tímto rámem osobní zkušenosti? Zdá se mi, že je rám trochu delší než je zvykem. Na mojí velikost bych bral asi XL. Mám 188cm.

    Jo a ještě mám dotaz k variantám loga. V RB konfugurátoru je možnost buď logo pod lak, to je asi jasné, nebo výřez na lak. U toho výřezu není jasné jestli to logo je lesklé nebo matné a navíc je tam nějaké zmínka o otisku palce a o tom, že je to pouze pro kovová loga. No asi jsem natvrdlej, nebo to nechápu. Žádná kovová loga nejsou v nabídce. WTF Chtěl bych matný lak a lesklé logo. Pokud logo půjde pod lak, bude, taky matné. Má s tím někdo zkušenost?

    Díky za každý post.

    0 0
    • Carlllos  

      Logo je samo o sobě lesklé… Pokud chceš např matný rám a lesklé logo tak se to musí dát až na lak, otázka je jak dlouho tam ta nálepka bez laku vydrží… A když si dáš logo pod lak tak bude stejně matné jako rám… Jinak kolo mám 3 týdny, ve velikosti L s 40mm představcem , mám 179cm, a jsem nejvíc spokojený nemohl jsem si vybrat líp, můžu jen doporučit .. PS vyfotil jsem ti ten palec

      0 0
    • Carlllos  

      Byli jsme domluveni za 3 týdny, ale nakonec z toho byl měsíc, takže cajk…

      0 0
    • MirosPikos  

      Jak je to vlastně s tlumičem přímo od RB? Je nějak vnitřně nastavený? Ptám se proto, že kdybych nebral tlumič od RB ale koupil si ho sám, ušetřím 3k. Jen tedy nemám zkušenosti s bushingem. Co a jak, jaký rozměry apod. Chtěl bych Monarch Plus RC3 DBAir.

      0 0
      • Pan.Fazole  

        Pouzivaj tune L/L , což je problém sehnat (nebo alespoň to loni problém byl) nakonec sem koupil M/L v nemecku – pochybuju ze bych JÁ poznal rozdíl. Mám ho rozebraný komplet , ale v po by mohlo bejt ready , se stav se povozit :)

        0 0
        • MirosPikos  

          Ještě k tomu tlumiči. Když koupím M/L, dá se to kdyžtak změnit na L/L? Nemusí to být nutně samodomo, ale třeba servisu.

          Tápu, jaký tlumič. Trochu mě sere ta jejich cenová politika, kdy základní barvy jsou v ceně a RAL za výrazný příplatek. Přičemž jde jen a pouze o to, odlišit se. Ta cena nemá žádné jiné opodstatnění. U RAWu to chápu. Je tam trochu víc práce, aby to pod transparentním lakem vypadalo ok. I by mě to lákalo, vzhledem k tomu, co jezdím teď. Na druhou stranu bych celkem uvítal změnu a raději vrazím peníze to tlumení než do barvy.

          0 0
          • goofy  

            U RALu je příplatek hlavně za to, že musí objednat a koupit pytlík barvy, který nemají normálně skladem. Navíc na rám využijí třeba tak třetinu obsahu a zbytek jím zůstane. Proto když chceš se odlišovat, tak plať. ;-)

            0 0
            • KAPLIS  

              Není to tak. Barvu koupíš, lakuješ jeden kus, čištění pistolí, vypaluješ jeden rám, držíš záruku atd. Navíc kdyby to bylo bez příplatku, tak by chtěl každý a to se fakt nedá…

              0 0
              • TJK  

                jj neni to jednoduche… moc lidi se neumi predstavit kolik casu a prace zabere jen cisteni filtru boxu a pistole pri vymene barvy…

                0 0
                • krabica  

                  Na malé zakázky se nečistí filtry, všechen odsátý prášek jde do kopru. Vyčistí se pistole a ofouká kabina.

                  0 0
              • goofy  

                No jasné. Však já to chápu… Mě se cena zdá adekvátní.

                0 0
          • vpa007  

            Jasan, na barvu to nejede ;-). Ale i tak těch základních barev maj hafo, u každýho jinýho výrobce máš jednu, max. dvě barevný varianty a šlus… takže za mě furt dobrý. A když chce zákazník speciálku, se kterou je víc drbačka, byť jen logistická (=nejede to v standardním rutinním režimu), tak si holt člověk víc přisolí, za mě teda v pořádku ;-)

            0 0
          • KAPLIS  

            napiš do automobilky. že chceš barvu na přání, nebo si kup nějaké kolo z klasické sériovky. Držím palce aby měli na výběr alespoň jednu s těch dvou barev, co mají v katalogu! :-)

            0 0
            • MirosPikos  

              Netřeba, už mám doma Bandita.

              0 0
              • KAPLIS  

                Vím, spíš jen aby bylo trošku představa jak to funguje. Názor na cenovou politiku, s tím že není důvod k „výraznému příplatku“ za takovou blbost jako je barva rámu mimo základní nabídku, je prostě mimo.

                0 0
                • TJK  

                  nepremysleli jste o Eloxu kdyz uz umite fakt hezkej RAW? a jeste bych opremyslel o zakrytovani tech mist kde doseda tlumic… aby to bylo ciste a hliniku…

                  0 0
                  • KAPLIS  

                    Jestli chce někdo elox, tak není problém si objednat rám surový a nechat si ho udělat. Problém, co s toho vyleze a jakou to bude mít životnost už je na zákazníkovy. Dosedací plochy a lak je trošku problém, ale celkem lehce řešitelný.

                    0 0
                    • Al Stra  

                      a co třeba nějaké barvy třeba na sezonu, dejme tomu fialová barva roku 2018,,?

                      0 0
                      • vpa007  

                        tak jako filajová zní báječně, ale i tak si myslím, že s těma možnostma 9 barev, brutal finish a RAL je peklo vybrat si barvu kola… teda pokud člověk nemá hned jasno. Já teď dávám do kupy KID 240 pro malou a barevnejch variant jsem vymyslel asi deset (pár vícebarevnejch pro inspiraci v příloze ;-)), a to je možnost jen vidle / rám / popisky… u Bandita, kde má člověk na výběr i kyvku a přepákování, to snad ani není možný spočítat ;-)

                        0 0
                        • Al Stra  

                          tak já taky před časem dumal barvu na rám, i když to ve finále skončilo jednou tlumenou, když výrazné barvy neprošly lakovnou

                          0 0
                • MirosPikos  

                  Byl to jen názor, který už mi někdo jiný kdesi vysvětlil. Jak je to s náklady na RAL apod. Nicméně rozhodl jsem jak jsem psal. Peníze jsou v tlumení a nakonec se mi moc zalíbila modrá fox v matu, že jsem za ní rád.

                  První vyjížďka luxus. Pasáže, který mám najetý jsou najednou docela jiný. Víc v klidu, člověk se soustředí na skok než na bordel před ním ve stylu „oni tam nějaký kořeny byly?“ Ještě se mi ozývá drobný vakl kdesi okolo tlumiče. Při přechodu zatížení / bez zatížení. Ale to bude souviset s vymezovacími podložkami. Dosažené je vše na moment.

                  0 0
                  • Tomínos  

                    Ten drobný vakl může být samotný projev tlumiče.

                    0 0
                    • MirosPikos  

                      Taky mě to napadlo, ale nechtěl jsem si to připustit. Dneska do toho kouknu a uvidím.

                      0 0
    • Pan.Fazole  

      Nevíte někdo pls jaký přesně zavitovky koupit, abych moh zkontrolovat jestli je ohlá patka ? To co tu mám tak nesedí stoupání …

      0 0
    • MirosPikos  

      Ještě jednou se zeptám, než se zeptám přímo v RB :) Může mi někdo napsat jaký a kde koupit bushing, čep, vložku atd. pro tlumič Monarch Plus RC3 DebonAir? Trochu v tom plavu a tak nevím, co budu všechno potřebovat. Uvažuju, že bych si koupil tlumič zvlášť někde bokem a trochu pošetřil.

      0 0
      • maajkee  

        Až budeš mít rám, změříš mezeru ve vahadlu na jednom konci a na druhým a podle toho objednáš vložky buď RS případně tam pasujou FOX, ideálně 5 ti dílné.

        Nebo napiš do RB, určitě ti rozměr řeknou.

        0 0
        • MirosPikos  

          Takže nejlépe toto:

          https://www.koloshop.cz/…dra-6mm.html

          Díky za odpověď. Možná bys vědět i to, jestli lze udělat z tumiče M/L → L/L (nemyslím doma na koleni, klidně to někam pošlu, pokud se to vůbec vyplatí – jinak bych rovnou koupil L/L). Mohu sehnat za dobře M/L ale RB dává na své rámy L/L. Asi aby ten tlumič eliminoval větší progresivitu.

          0 0
          • kubad  

            Jde to, ale není to levné

            0 0
            • MirosPikos  

              Takže ve finále reálná úspora nula od nuly pojde. No v týdnu to musím rozlousknout a objednat ať stihnu Javornickýho pazdřivce.

              0 0
              • goofy  

                Pokud chceš RS tlumič, tak bych bral přímo od RB. Pokud se rozhoduješ, jestli nesehnat něco jiného, tak to už je na tobě. Občas se nějaký pěkný kousek ve slevě najde.

                0 0
        • Atilla  

          A nemá náhodou RS jiný průměr oka než Fox?

          0 0
    • MirosPikos  

      A nedám se pokoj. Jak je to se zárukou u RB? Mám takový pocit, že dříve byla nějaké rozšířená na rámy 4 nebo dokonce 5 let. Teď koukám, že je to „jen“ dva roky. Může mi to někdo potvrdit nebo vyvrátit? Při mojí spotřebě rámů docela důležitá informace při rozhodování který rám resp. kolo vybrat.

      0 0
      • hawrda  

        Pokud vím,tak HT 5let,full 2roky.

        Ptal jsem se na to pana Hejníka,když jsem kupoval IQ.Pokud si to dobře pamatuji,je to z toho důvodu,že někteří exoti chtěli reklamovat zprasené rámy(odpružené)nev­hodným uživáním.Např IQ provozované někde v bike parku.

        Myslím ale,že u běžného uživatele je rozumná dohoda s RB možná vždy i po záruce.

        Doufám,že to bude správně pochopeno.

        0 0
        • scota  

          Pokud vím tak je to přesně tak a navíc se lze i po záruce rozumně domluvit např. na nové zadní stavbě apod. Osobně jsem reklamoval vidlici asi 1 měsíc po záruce.

          0 0
          • MirosPikos  

            Otázka co je to rozumně domluvit když nový vahadlo na Bandita si cení na 10 tisíc :) Tak jako tak na stránkách mají uvedenu jen jednu záruku a to jsou ty dva roky. A co je psáno, to je dáno. Na CRR mám v papírech jako první majitel 5 let.

            0 0
            • Atilla  

              Nepřeháněj, bandit není plechovka jako canyon.

              0 0
            • hawrda  

              Tak já už jsem taky pár rámu poslal do věčných lovišť a s tou dvouletou zárukou jsem též trochu bojoval

              Nakonec jsem tomu dal šanci v podobě IQ(tehdy ještě bandita nebyl k dispozici).

              Uvidíme.Zaruka mi končí letos na podzim.Pak už to půjde na ostro:-).

              0 0
            • goofy  

              Asi tak… pokud to má prasknout, tak to do těch dvou let praskne. Pokud to budeš prasit a neadekvátně užívat (no i když nevím, jestli to u Banditu vlastně jde :-D), tak se pak nediv, že to třeba prdne za dva a půl roku. S RB byla vždycky dobrá domluva, pokud ses jim nesnažil věšet bulíky na nos a ochcat jich. Navíc full rám za 21000? I kdyby si ho co dva a půl roku lámal, tak to pořád vyjde levněji než konkurence. :-)))

              0 0
            • Pedro404  

              To po někom chtěli za vahadlo desítku nebo co?

              0 0
            • Karlos009  

              Praskla mi zadní stavba na IQ6 po 4 letech a zaplatil jsem jenom nová ložiska. Cca.1.800,–Kč.

              0 0
            • jenik00  

              To nevím kdes vzal. Frezovany vahadlo jsem poptával a cena je 3990,–.

              0 0
            • jirkas  

              Já jsem rozštípal svoje IQ po záruce. Ze zlomenýho rámu si vzali jen spodní část zadní stavby a tlumič, zbytek byl nový. Stálo to kolem 5000,– . Myslím, že férové jednání. Cena celého rámu bez tlumiče byla tehdy kolem 13.500,–, pokud si to dobře pamatuju..

              0 0
    • oliv  

      Ahoj mam bandita od podzimu a super . RS Monarch mě trochu zlobil jednou v reklamaci a jednou se ztratil hodně rychle tlak.buď to byl špatnej kousek nebo jsem čuně:-D:-D tak jsem tam nacpal fox van rc , není to žádnej drobeček(něco to váží) ale péro je péro .to kolo je uplně jiný a nějak zvlášť se to nehoupe a žehlí to strašně. člověk má pocit že stim může vletět kamkoli.

      0 0
    • MirosPikos  

      Tak objednáno další RB do domu :) Snad ta závodní dovolená rychle uteče…

      0 0
      • goofy  

        Barva? ;-)

        0 0
        • MirosPikos  

          Chtěl jsem dlouho šedou mat, ale nakonec jsem vybral něco veselejšího a méně tvrďáckého, možná trochu dívčího :) Bude SID blue mat, černý mat vahadla a černý nápis pod lak a černá vidlice.

          0 0
          • Atilla  

            Černou matnou nebrat je fialová!!!!!!

            0 0
            • MirosPikos  

              Takže raději lesk? K matný modrý? A to jsem myslel, že v tom mám jasno :) Ale tak co, třeba to bude ladit. Fialový nádech k modrý.

              0 0
            • vili  

              Prosím tě, ty máš tu zadní pevnou osu na imbus? Můžete mi popsat jak to funguje? Z druhé strany je jsem viděl nějaký torx. Já jsem nikdy kolo s pevnou zadní osou neměl a kolega si to teď koupil a bojí se s tím něco dělat :-).

              0 0
              • Atilla  

                Ne. Mám klasiku s páčkou. Nevím jak to vypadá , ale u jiných značek je ze strany závitu druhý pojistný šroub. Ten se vyndá a pak se šroubuje celá osa pomocí imbusu.

                0 0
            • TJK  

              spis tmave modra nebo hodne temne modra.. kaos ji kupoval.. ja mu rikal a ke z toho trosku klamanej..

              0 0
              • MirosPikos  

                Tady to vypadá docela v pohodě. Alespoň na monitoru. Tak nevím, jestli se mám nechat překvapit nebo zklamat.

                http://s.bkfrm.cz/…67lnh6ri.jpg?v=1

                0 0
              • chemik_mara  

                Musim potvrdit nádech modré. Mám černý vahadla. U toho horního ani tolik ne, ale u dolního je to trochu vidět – ale jen z blízka. ;-)

                0 0
                • MirosPikos  

                  Je třeba jezdit rychle, odhánět od toho čumily a mít to ******** od bahna :) Klidně pošli fotku do zpráv. Mrknu na to, dokud je čas.

                  0 0
    • MirosPikos  

      Krátký dotaz. Budu potřebovat redukci na zadní 180 mm kotouč? Pokud ano, jakou PM PM? Díky.

      0 0
      • Vesy01  

        ano budes potřebovat redukci PM podle toho jaké budeš mít brzdy

        0 0
        • MirosPikos  

          Brzdy budou ZEE a kotouče SM-RT86 180 mm. Enduro málem sjezdový rám by mohl mít 180 mm standart, jak to měl třeba nebožtík Spectral.

          Co jsem koukal na místní Bandity, vypadá to baj oko na tenhle https://www.kupkolo.cz/…0p-p2_z5914/ jenže to je přední adaptér. Zadní nemohu nebo neumím dohledat jiný než POST/STAND.

          Takže babo raď.

          0 0
          • Vesy01  

            je stejný jak na přední tak na zadní

            0 0
          • TJK  

            me to vychazi prapodivne.. bylo to nak nakrivo.. sice fungovalo.. ale…

            0 0
            • MirosPikos  

              Právě u tebe jsem na to koukal. Každopádně nějakou takovou redukci bych doma možná měl mít. Tak uvidím, až to bude doma. Díky za reakce.

              0 0
            • baboon  

              Doporučil bych tam dát ty kloubové podložky, jinak je docela reálné, že se ti podaří ty šrouby ustřihnout – osobní zkušenost se stejným adaptérem a origo ocelovými šrouby 12.9.

              0 0
              • MirosPikos  

                To bylo jak ses divil, co ti tam tak šoupá, když si měnil duši? :) Těch podložek mám dost, tak to nějak vymyslím. Ještě se zeptám, jak to řeší RB. Když to takhle nešťastně vymysleli, tak budou mít jistě postřehy z praxe.

                0 0
                • baboon  

                  Přesně tak, doma jsem zjistil, že spodní šroub byl ušmiknutý. Tak jsem trochu zkoumal čím by to mohlo být a mám ten adaptér taky takhle zešikmený. I na obrázku od TJK je vidět, že ty šrouby to namáhá dost do ohybu. Přidávám řešení pomocí kloubů.

                  0 0
                • Rice  

                  Sice nevozim RB, ale k Shimano PM/PM 180mm adaptérům se dává sada „kloubovejch“ podložek standartně a podle toho i správně dlouhý šrouby, takže by mě ani nenapadlo adaptéry/brzdy montovat bez nich. Pokud se s třmenama hejbe častějc, tak se mi osvědčilo ty podložky 1–2× do roka mezi sebou lehce namazat ať kloub chodí jak má, třmen pak jde líp nastavit.

                  0 0
        • MirosPikos  

          dvoják…smazat. Díky

          0 0
      • MnemonicJ  

        podle webu RB má ten rám opravdu PM :)

        Montážní informace:

        Rozměr tlumiče – 216/63mm

        Hlavové složení – Zero Stack – Semiintegrované – 56 mm

        Hlava, sloupek vidlice – Tapered

        Středové složení – BSA, šíře domečku 73mm

        Sedlovka – průměr 30,9mm

        Sedlová objímka – průměr 34,9mm

        Přesmykač – Direct, uchycení typu Direct, vedení Side Swing

        Zadní brzda – PM, uchycení typu Post Mount

        Zadní náboj – rozměr 142×12mm

        Zadní osa – standard SRAM – závit M12×1.75, délka osy 166mm, délka závitu 20mm

        0 0
    • MirosPikos  

      Tak Banďour je doma. Složenej až na pár drobností. Hadice od teleskopu (sháním hadici prodávanou na metráž, kdyby někdo uměl nebo věděl). Pak rozhejbat hazku, kterou jsem převrtal na 1×10 (42z). Jde ztuha, myslel jsem, že je to moc napnutou pružinou na kladce, ale tím to není. Povolil jsem a jde to pořád ztuha. Bowden je novej, lanko taky, hezky narovnaný, namazaný motorexem a stále to jde ztuha oproti tátovýmu IQ275 se stejným šaltrem i pákami. Takže udělám očistu všech čepů a promažu. Snad to zabere, resp. snad je to tím.

      Ale to důležitý. Vložka ok tlumiče. Na doporučení (RAW 21.8 nebo lak 22.0) jsem koupil origo DVO 22.0 ale je malá. Kupoval jsem dřív, než jsme měl rám v ruce. Ani 22.2 ze starýho foxe nesedí. Změřil jsme šuplerou a vychází to na 22.45. Takže mám otázky:

      1. Mohu jezdit s mírným bočním vaklem, do doby než seženu vložky?
      2. Mohu současný vložky nějak dovyvložkovat nebo to nebude dělat dobrotu?
      3. Nabízí se řešení koupit laciné RS vložky 8 × 23 (nejbližší rozměr) a ubral bych z každé strany a hezky napasoval aby si to sedlo jako prdel na hrnec.

      Díky za odpovědi.

      0 0
      • goofy  

        Boční vakl by chvíli ničemu neměl vadit (asi ani dlouhodobě). Na koni jsem jedno oko měl taky volnější. Řešily to podložky vyrobené z plechovky od piva. Chvilka hraní s nůžkami a bylo. ;-)

        Edit: jo a nahoď foto :-)

        0 0
        • MirosPikos  

          Fotku pošlu až to bude finální. Nebudu kazit první dojem :) Z plechovky by asi něco dočasnýho šlo udělat. Ale finální řešení bych raději nějaké opravdu finální.

          0 0
      • TJK  

        to je fakt divny :) v RB by to meli doladit… pac ja mel na lakovanym vahadle i spodnim drzaku min nez 21.8 a imho by to melo byt spis krytovane pred lakem aby kazdy ram mel presne stejny rozmer

        0 0
        • MirosPikos  

          No jo, je to tak jak říkám. Já tam dneska zavolám. Měl jsem jim tam poslat tlumič, ať mi ho napasují a měl bych klid. Snad to nebude souviset s vybráním viz přiložená fotka.

          0 0
          • MirosPikos  

            Dneska jsem tam volal, nedovolal. Resp. pan Heiník je na Eurobiku a pan Bartosz, kterej asi tyhle technický dotazy řeší, je na dovolené – do čtvrtka.

            Podložky jsem jako obvykle v Budějovicích nesehnal. V jednom kšeftu nebyly skladem a v druhém na mě koukali, jako bych chtěl termonukleární hlavici.

            Večer jsem zase dumal a měřil. Zajímavý zjištění. Horní vahadlo – otvor pro montáž oka tlumiče má rozměr 22.0 mm což by bylo ok. Horší je to se spodním otvorem pro montáž (sorry za to názvosloví). Tam jsem naměřil 22.47 mm. Měřidlo (Mitutoyo) i ruce (olšové) měří dobře. Spodní otvor neřeším, tam je jasně nutná jiná vložka. Horní otvor, když dotáhnu pouze torx šroubováky proti sobě, tak se to roztáhne a má to vakl! Když to utáhnu víc, pořád vakl do stran. Neutažený, když tam jen oko tlumiče nastrčím, je to natěsno.

            Otázka, proč nejsou otvory stejných rozměrů. A když už je spodní větší, tak proč to alespoň není takové, abych tam napasoval nejbližší možnou vložku 22.68 od Foxe nebo 23.0 od RS.

            Připravuji se na zítra, co jim řeknu. Ještě napíšu email, ať mě pan Heiník lépe pochopí. Kdybych tušil takové komplikace, tak pošlu tlumič, ať mi ho namontují. Ta možnost tam byla, ale dozvěděl jsem se jí až v faktury, která přišla s rámem.

            0 0
            • Vilém  

              Kdysi jsem menil u jedne Kony prasklou zadni stavbu. Dovozce poslal novou. V horni casti, kde se pridelavaji vahadla, to nesedelo asi o 5mm, tak si rikam zmetek. Volame dovozci, podle nich je to normalka. Odmitl jsem to slozit a oni, ze to mame teda poslat. Vratilo se nam to slozeny „na prasaka“, proste zabrali az si to sedlo:( Nicmene to kolo dodnes, asi 13 roku, zije a jezdi:)

              A ty tu resis 0,47mm :)

              0 0
            • Tomínos  

              Nesešroubované oko je těsné a sešroubované má vakl? To je nějaké kouzlo ne? :-)

              0 0
              • MirosPikos  

                No taky nad tím přemejšlím, kde je vlastně ten vakl. Asi to ještě natočím, nedá mi to spát.

                0 0
                • MirosPikos  

                  Tak pro představu video:

                  https://youtu.be/sfKmZOQZ-qY?…

                  0 0
                  • Vilém  

                    Dlouhej cep, nebo tenky vymezovaci podlozky.

                    0 0
                    • MirosPikos  

                      Ano je to přesně tak. O-kroužky mám všechny, ty nic nevymezují jen těsní (bavím se o gumových o-kroužkách). Problém je, když to sestavím a změřím šířku. Tak čep/vložka má deklarovaných 22.0 (resp. 22.2 když použiji ze starého Foxe). A když pak změřím šířku na podložkách, tak mají méně. U 22.2 čepu je to 21.30 resp. 21.51. Čep z toho tedy kouká a ve výsledku to dělá vakl těch 0.9 resp. 0.59 mm.

                      Takže blbej jsem já, že jsme na to nepřišel. Ale ani rozdíl horní vs. spodní úchyt na okolo tlumiče 0.47 mm není úplně košér.

                      Teď tedy otázka. Úchyt v rámu se má při dotažení opírat o čep/vložku nebo ty černé podložky? (ne)Logicky mi to vychází, že se budou opírat o čep/vložku a podložky budu na volno s minimální boční vůlí. Mají vymezovat hrubý vakl a těsnit (ta od DVO má uvnitř drážku s o-kroužkem.

                      Nakoupil jsem měděné podložky cca v průřezu čepu (pro dolní oko) a silonové podložky cca v průřezu černých podložek. Takže prkýnko, brusný papír, posuvku a jde se na věc.

                      0 0
                      • Vilém  

                        Jen k tem o-krouzkum. Nevim jaky mas presne cep, ale napadlo me, jestli to neni stejny system jako treba od PTR parts, tam kdyby ty o-krouzky nebyly, tak se to chova tak jak na videu, akorat s vetsi stranovou vuli.

                        0 0
                        • MirosPikos  

                          Mám originál bushing od DVO, kupoval jsem to s tlumičem: https://www.bike24.com/1.php?… Na obrázku chybí ten o-kroužek, který se dá do keramické vložky.

                          Na obrázku je černý čep ale já mám zlatavý (jak vnitřní noha vidlice). Na té černé podložce je vidět uvnitř o-kroužek. pak byl ještě o-kroužek, který se vmáčkne do keramické vložky. Nic víc tam nemůže být. Je to klasická sestava jako u 5-dílného foxe.

                          Možná by ale z mého pohledu bylo jednodušší než řešit silonové podložky, nacpat tam nějaký vhodný o-kroužek gumový, který by nic nestál a vůli by taky vymezil.

                          0 0
                  • Honik  

                    no prijde mi ze mas tenke ty cerne podlozky, ze samotná vlozka se v ramu nehybe… Zmer pro zajimavost sirku oka tlumice.

                    0 0
                  • Vilém  

                    Jeste me napada jestli ti tam nechybi nejaky o-krouzky.

                    0 0
                  • MirosPikos  

                    Zítra změřím co se dá. Ještě mě napadlo dát tam vložku bez těch černých (vymezovacích, těsnicích), abych viděl jak to dosedá. Pak by to byl problém jen těch černých, který by se daly snadno podložit silonem třebas. Ještě jsem to měl natočit neutažený… Tomu pořád nerozumím – jakto?

                    Celkově vzato, to nevypadá na nic na čem bych nemohl jezdit. Ne? Když vymezím ty podložky.

                    0 0
                    • goofy  

                      Neřeš a jezdi. Postupně to doladíš…

                      Ale nemá třebas ten DVO tlumič jinou šířku než Fox?

                      0 0
                      • MirosPikos  

                        Tak brácha nadráždil CNC a sada vymezovacích podložek pro oko tlumiče je hotová. Moc se s tím na nepáral, málo času. Ale pokud se to osvědčí, tak proč ne.

                        0 0
                    • TJK  

                      prijde mi ze ma vilem pravdu… je mozne ze mas ten cep prilis dlouhy a mas vlastne sroubky utazene do cepu a tim padem nestahujes vahadlo k vlozkam a proto tam je vakl… zasroubuj jeden ten maly torx na cepu nadoraz az se ti utahne k cepu samotnemu a druhy vyndej a uvidis jestli samotny cep nekouka ven z vahadla… pokud ano tak je nejspis problem tam a stacilo by kousek ubrousit

                      0 0
            • TJK  

              je to jednoduche.. protoze dosedaci plochy jsou lakovane praskem… a podle vrianty barvy mas tloustku laku od 0,15 az temer po 0,25 a to 2X protoze z ovbou stran.. jestli si to obrabeji na presno a pak to lakuji tak je jasne ze se ty rozmery musi hybat… praskovy lak je delany rucne takze ta tloustka muze kolisat… proto je mi divne proc tyhle dosedaco plochy proste nekrytuji folii a nemaji to na cisty hlinik.. tam by byl rozmer vzdy presne tolik kolik je obrobeny…

              0 0
      • Honik  

        Ve spojovacich materialech se daji koupit distancni podlozky po 0,1mm. Ty bych dal nez sezenes origo. S vuli nejezdit, dlumic se pak nebude oacet v pouzdrech, ale na sroubu…

        0 0
      • MirosPikos  

        Jinak malá ochutnávka, ať si dokážete představit, jak mě sere, že jsem nemohl ještě naplno jezdit :)

        Chybí tam už jen teleskop (sháním hadici), chránič na řetěz (omotávka na řidítka, která se mi maximálně osvědčila), převodník 32z (dneska jsem pořídil podložky 2mm) a finální pedály (jsou tam teď Saint a bokem mám modré superstar… na focení by to chtělo černé :)).

        0 0
        • Acanthophis  

          Na 180/160 zdvihy dát agressora na předek? :)) to chce koule… jinak barva pěkná!

          0 0
          • MirosPikos  

            Aggressora mám ještě ze Spectrala. Problém jsem s ním nikdy neměl. Ale plánuju asi Minion 3C MaxTerra.

            Problém bych viděl spíš v tom zadním SS :)

            0 0
            • suslos  

              Aggressor dozadu, DHF 3C dopředu a bude to neskutečná mlátička!

              0 0
              • abel  

                +1 mám to na banditovi taky tak (akorát socka dvousměs) a pecka.

                0 0
              • MirosPikos  

                Jj tak to plánuju přesně :) Ale jinak k tý fobii z Aggressora. Vzhledem k tomu, že jsem jezdil převážně v suchy, tak jsem neměl problémy. A ani na mírně vlhčím Javornickým Pazdřivci na cizím kole s vlastními koly jsem problém neměl. Kdysi jsme viděl tuhle kombinaci na svěťáku endura, tak jsem to tak pořídil a nějakej tisíc jsem s tím taky natočil (ale jak říká Pan.Fazole… u rybníků :-D). Ale samozřejmě je to o směsi a tam je skutečně problém. To přední kolo nedrží a člověk si musí dávat velkýho majzla na mokrý uvolněný kameny nebo kořeny. Zatím jsem to ale vždycky zvládl. Jen jedna krizovka byla při klesání do Annína, kde se mi to IQ trochu rozjelo a nemohl jsem brzdit, jinak bych se válel :)

                0 0
              • MirosPikos  

                3C už je na cestě :)

                0 0
        • jenik00  

          Agressor vepředu? Jinak ta vidle je teda pěkně vysoká. Kolo pěkný.

          0 0
        • tomfree  

          Co to je za velikost, že je to takové lešení,nebo je to tou vidlí?

          0 0
          • MirosPikos  

            Je to L, přijde mi, že to má vyšší střed, než jsme zvyklý. Ale jinak je to na mojí postavu snad ok. Možná ta fotka trochu zkresluje.

            0 0
        • vpa007  

          Hodně pěkný!

          0 0
        • Pan.Fazole  

          Heh Miro dobrý kladivo vepredu, co tu s tím jako budeš dělat tady kolem rybníků… Ne, pěkný to máš :)

          0 0
      • Palko  

        S vložkami ok tlumiče jsem se u 675 také trochu potýkal. Dával jsem tam Fox Float X2, podle info od p.Bartosze tam má být šířka 22,2 mm. U Švece tuto šířku zrovna neměli, objednával jsem z Německa, a pak jsem je nakonec musel trochu zbrousit, abych to tam dostal. Ale raději jsem zbrousil vložky zvnějšku než se trápit s broušením barvy spodního úchytu zevnitř.

        0 0
    • MirosPikos  

      Řešil jste někdo vedení bowdenů a hadic spodem? Přesněji řeším detail. Objímky počítaj s dvěma bowdeny a jednou hadicí. Praxe je ovšem často taková, že jsou dvě hadice a jeden bowden. Jak tedy získat dvě větší díry? Pilník? Nebo někdo řešil nové objímky?

      0 0
      • Al Stra  

        pokud to nedrží, asi bych to upiloval kulatým pilníkem, ale já mám na crr29 jenom hadici a bovden, tak nemám o kecat

        0 0
      • TJK  

        ja si objednal ty 3 derove drzacky… nic sem neladil… utahl a fungovalo to vpohode

        0 0
        • MirosPikos  

          Tak to si měl asi stejné, co já. Ono to drží, ale jedna hadice se zbytečně deformuje aby držel i bowden. A nebo si objednal 2 větší a jednu menší? Já zkusím poptat případně navrhnout mírné zlepšení. Ono totiž za ty léta, co mám crr, to vypadá pořád stejně.

          0 0
          • TJK  

            ja to neresil… hadici to nevadi a vse ostatni byly bowdeny… i kdyz me ted napada te asi mas problem s hadici k telesnopu takze mas reverba? ja mam mechanickyho Foxe… takze normalni radici bowden

            0 0
            • Al Stra  

              nebo tedy bovden rozšířit trochou gafy..

              0 0
            • goofy  

              Reverb je zlo. Se divím, žena tom ještě někdo jezdí… :-)

              0 0
              • wilda81  

                Od té doby co je na kole drahé polovičky a předělaný na ovládání lankem, tak s ním nemám problém. :))

                0 0
    • PAFIRA  

      Bude v pohodě sedlovka e.thirteen TRS+ Dropper Post Travel: 150mm do rámu vel. L a při mé výšce 178cm???

      0 0
      • Al Stra  

        ne nebude-)

        co takhle zkontrolovat čísla v tabulkách a porovnat vysunutí sedla na tvých kolech?

        0 0
      • TJK  

        pane lorenc uvezu to?

        co takhle zapojit vlastni zarizeni na krku… zmerit si jak vysoko mas lyziny ted na kole, pak kolik ma technicky sedlovka v plnem zdvihu a kolik mas vysku sedlovky ramu… voi la… zakladni matematika prvniho stupne plus minus…

        tezko ti to nekdo rekne kdyz ani nenapises jak vysoko vozis sedlo… a vyska postavy byva v tomhle ohledu ne prilis vypovidajici udaj

        0 0
    • coltcha  

      Zatím hypoteticky uvažuji o rámu 675. Konfigurátor mi říká, že by mi mohlo sedět Lko (není to jasné L, tak jak to píše, když tam zahýbu s velikostmi) při 180cm, rozkrok 80cm, trup 150cm, ruce 65cm. Mám jasně kratší nohy vůči tělu. Váha necelej metrák, ale už to jde pomalinku dolů (když se zadaří v březnu jsem na 90kg :) Spectrala jezdím v Lku, problémy jsem popisoval v jiném vlákně (Ve zkratce hledám robustnější trailbike nebo obráceně řečeno lehčí enduro – ale nejspíš něco mezi mezi nebude). Pokud bych se rozhoupal, tak do RB zajedu velikost testnout, ale zatím to není na pořadu dne. Potřeboval bych vědět o jaké velikosti koumat dál, případně hledat nějaké alternativy. Budu případně rád za doporučení na jiné rámy pro mou postavu. Prvotní úvahy o Banditovi jsou zatím hlavně proto, že bych bral jen rám s tlumičem (něco nějaké komponenty jsem pořídil a Aurona a kola bych nejradši vzal ze Spectrala)

      0 0
      • TJK  

        podivej se na reach ramu a vysku sedlovky. co mas ted a na velikosti u RB … delka sedlovky dneska imho neni dulezita kdyz jsou teleskopky dlouhe kolem 400mm … takze pokud ti to co ted mas vyhovuje, trefuj se do stejnych cisel… jeste bych si overil standover… kdyz rikas ze mas kratsi nohy tak abys netlouk kulema o ram :)

        btw kdyz koukam na geo Spectralu s dlouhou sedlovou trubkou tak se na Lkovyho bandita vejdes vpohode

        0 0
        • coltcha  

          Hmm o gule to mám jen tak tak na Spectralu a tady by byl rám tabulkově v Lku o necelý cenťák výš takže asi dost natěsno :) Asi by to chtělo vyzkoušet

          0 0
          • rb  

            Sem se 180ti cm taky uvažoval,ale bral jsem 475.

            Sedl jsem na L a bylo mi jasné,že M bude malý.

            Mám teda L a představec 70mm a uvažuju o 80mm.

            0 0
            • AussigBiker  

              Ja 181, mam 475, L je akorat. Snesl bych i XL, protoze jsem mel domluvenou zapujcku L, ale doslo k informacnimu sumu a pujcili mi XL. Takhle s odstupem nejak necejtim rozdil :).

              0 0
              • TJK  

                ja mam 187cm a mel jsem Lko rozmerove imho uplne akorat

                0 0
    • coltcha  

      Trošku jsem se dneska nudil, tak jsem si (s dovolením) půjčil fotku matné šedky od TJK a vyzkoušel se přiblížit k pár RAL barvám, které by mne případně zajímaly. Pro rejpaly, je mi jasné, že to pak bude vypadat nejspíš trochu jinak a že těch faktorů, co to ovlivní je spousta, ale od oka to nějakou představu dá :) A taky chápu, že tyhle tmavší odstíny nebudou pro většinu :)

      0 0
      • MirosPikos  

        Zajímavá mi přijde 1. Taky jsem chvíli uvažoval jakou barvu…pak jsem se rozhodl. Což je u mě celkem nezvyk. Jaký bylo nadšení, když jsem poprvé po rozbalení uviděl matnou SID nebo jakou vlastně :) Ten příplatek za RAL není zas až tak velký. Z mého pohledu má smysl připlatit za nějakou výraznou barvu a nebo RAW. Zbytek bych raději vrazil do něčeho funkčnějšího.

        0 0
      • Tomínos  

        Mě by zajímala tak 4. :-)

        0 0
      • vpa007  

        Hnědozelená… ale jinak jsem obecně schnopnej si vybrat ze „základního balíčku“ barev. Když už bych skládal kolo snů, tak bych chtěl nějakej metalickej chameleon lak ve stylu Kleina nebo jak sem dával svýho bajka JFtryall. Ale to by spíš bylo a jiným RB rámu (CRR 290 nebo RR/RX).

        0 0
      • TJK  

        z tehle na prvnim miste fox mat seda, pak ta prvni khaki a nakonec tu posledni tmave modrou

        0 0
      • goofy  

        Hnědozelená, černozelená i ta modrá… :-)

        0 0
      • Rice  

        Custom barvu bych určitě doplnil nějakejma proužkama a logo dal v barvě hodící se k laku. To vzhled oživí víc než netuctová barva.

        0 0
      • palo7  

        všechny mimo 2

        0 0
    • MirosPikos  

      Trochu nečekaný dotaz. Kde ubrat nejlépe váhu abych se dostal pod 15 kg? :-) Moc možností není, šroubky řešit nechci. Napadá mě jen kliky, komín nad představcem, představec, řidítka. Pořídil jsem nový ráfky (EX511) a trochu se mi to vymklo z ruky. Na druhou stranu… váhu má smysl řešit právě tam, kde jsme přibral. Takže babo raď.

      0 0
      • TJK  

        podivej se ke me na bandita, podivej se kolik tam mam lehkych veci a kam jsem se dotal vahou…

        vysledek? … neres… tech par gramu te nevytrhne a to co bys poznal to zaplatit nechces ;)

        0 0
      • Tomínos  

        Kazeta, sedlo…

        0 0
        • nomecz  

          +1

          ale upřímně, jestli to bude 15,3 nebo 14,8 stejně nemáš šanci poznat pokud to nebudeš shazovat na kolech, což právě nebudeš

          edit: jediné co bych koupil sou nové 1×11 slx kliky a to hlavně kvůli vzhledu ty aktuální to dost kazí, pak už bych na to nehrabal :-)

          0 0
      • goofy  

        Tak je teď velká móda vozit ultra balóny a široké ráfky, tak se pak nedivte.. :-)))

        0 0
      • MirosPikos  

        Vlastně jsem si odpověděl sám :) Ale díky za potvrzení, že to nemá smysl.

        Nechám to plynout s časem. Budu možná v průběhu sezony řešit řazení. Nefunguje jak bych potřeboval. Takže to ve výsledku vypadá na GX Eagle. Nevím jestli něco uspořím. Sedlo raději měnit nebudu, to by mi prdel nemusela odpustit.

        Nakonec budu vozit papírový peníze místo kováků a pivo nebudu vozit v batohu, nebo jen jedno. Další si dám točený.

        0 0
        • TJK  

          rozumny pristup

          0 0
        • wilda81  

          eagle kazeta (448g) je těžší než XT8000 (411g) i tvoje sunrace (389g)

          0 0
          • TJK  

            jj presne jak rikas

            realita je takova ze pokud to neovesis karbonovejma dilama, lehkejma kolama a nenechas jen ram tak to nema cenu vubec resit

            0 0
          • Baba-Ji  

            ja kupoval pred rokem Sunrace s udavanou vahou cca jako pises ty, lec po prevazeni mela nejakych tech ± 410–420 g

            0 0
        • MirosPikos  

          Tak jsem to odlehčení elegantně vyřešil, vzal jsem si cestou do práce jiný kolo na to určený :)

          0 0
      • wilda81  

        Hmotnost buď řešit všude nebo nikde. Každopádně rotační hmota je základ…

        0 0
      • KAPLIS  

        Napiš si do popisku váhu jakou chceš a neřeš. Dělá to tak spoustu lidí a jsou spokojeni. Časem tomu začneš věřit :-)

        0 0
      • Rice  

        Místo EX511 bych dal XM421 a na léto dozadu lehčí semi-slick plášť a hned to bude jezdit i lítat skoro samo…

        0 0
    • MirosPikos  

      Krátký dotaz, jak elegantně vyřešit vedení bowdenu a hadic spodem vs. cinkání o rám? Neskutečně mě štve to cinkání, když člověk balí přes nějaké drobné nerovnosti. Nejhorší asi něco ve stylu dlažební kostky. Dával jsem tma nějakou tlumící ilozaci, ale zbytečně tam zůstává bordel. Tak jak jinak lépe toto vyřešit?

      0 0
      • TJK  

        me nic necinkalo.. mel jsem vse spojene pod stredem smrstovackou a stahovaci paskou

        0 0
        • MirosPikos  

          Hele pod středem je to ok. Ale cinká to mezi těmi 3 vodítky o spodní rámovku. Asi to zas pořešim textilní izolací a bude to.

          0 0
          • abel  

            tak ty bowdeny trochu natáhni, asi je máš moc volně.

            0 0
            • MirosPikos  

              Mám, vím. Jenže ty 3 vodítka jsou pro 2 bowdeny a 1 hadici. Ale já mám 2 hadice a 1 bowden. Ale vyřešil jsem to. Elektrikářskou páskou aby to neklouzalo ve vodítku a pro jistotu textilní pásku, aby to neklepalo o rám. Celou do práce jsem to prohnal přes kořeny a je to téměř tiché. Ještě poladím a budu šťastný člověk.

              Jinak neklepal nakonec bowden ale hadice. Bowden je hezky nataženej a neklepe.

              0 0
              • abel  

                taky jsem to kdysi řešil, stačilo lehce natáhnout (mám klasiku 2× bowden + hadice). tou páskou si jednoduše zvětšíš průměr a musí to taky držet. musím se podívat jak to mám na gravelu, 3×bowden a nic neklepe…

                0 0
      • carlos1  

        nu, zatim jsem dnes narychlo poladil toto, uvidime, jak to pofacha v terenu

        0 0
      • Pan.Fazole  

        taky mi nic necinká, co tam máš za bowdeny?

        0 0
    • Pan.Fazole  

      potřeboval bych poradit:

      jelikož se mi zdálo že klasický rockshox „bushingy“ minějak nefungujou jak by asi měly, resp. že se to neotáčí na těch podložkách ale na rámu (snad to popisuju srozumitelně:) ) – tak sem koupil tohle: Fox vložky do tlumiče 5-ti dílné včetně pouzdra 8mm – 22,20mm . Vyměnil to, ale furt to vypadá že se to otáčí na stěnách vahadla

      video: https://photos.app.goo.gl/…klRhEdh7tSk1

      neměl by pro mě nějakou radu? Ještě bych asi dodal, že narvat tam tlumič jde strašně ztuha, vahadlo jsem si musel rozevřít trochu násadou od kladiva. Ale ten rozměr 22.2 / 8mm by měl sedět, to mi napsal P.Heiník.

      0 0
      • Pedro404  

        Pokud musíš vahadlo rozevírat kladivem, je to blbě a chce to zkrátit čep. A pokud je tlumič staženej natěsno a nehejbe se, tak potřebuješ zkrátit postranní vymezovací podložky, chceš aby podložky + tlumič byly užší než čep, podložky tlumič jenom drží na středu, ale neměly by bejt stranově nijak stažený.

        0 0
      • TJK  

        on sedi.. ale ne do praskovanyho vahadla.. tohle poresene moc nemaji protoze podle toho jak se lakar vyradi s praskem tak je tam vrstva.. muj Bandit nemel ani 22,1 takze sem to musel brousit.

        0 0
        • KAPLIS  

          Stačí povolit šroub co drží vahadlo pohromadě, osadit tlumič a dotáhnout zpět.

          0 0
          • Sistematicx  

            Ty ramy. Tohle mate mit na strankach. Jako inspiraci. Uz dva tydny vybiram barvu a furt nemam vybrano. Komplet cerna mat / signal zelena ral

            0 0
          • Pan.Fazole  

            šroub sem samozřejmě povolil, ale vážně to tam narvat nešlo, měřil jsem pak čep šuplerou a rozměr 22.2 opravdu seděl,

            0 0
          • TJK  

            tak samo ze to staci.. to jsem delal ale pak je to extreme stazene… spis bych si predstavoval ze si tam pri lakovani date kulatou krytku a ma te presny rozmer po obrobeni a dosedaci plocha je na hlinik a ne do laku

            0 0
          • team_daddy  

            Ta modra, to je SID? Vetsinou lidem na fotce vyjde tmavsi. Kdyby tohle byla realita, byl bych rad.

            0 0
            • vpa007  

              Stav se, ukážu ti, jak vypadá v reálu Sid Blue, Dark Blue, Suzuki Yellow, Kawa Green a nově i White ;-)

              0 0
              • MirosPikos  

                Jednou si otevřeš muzeum :)

                0 0
                • vpa007  

                  Trochu (dost) mě limitují prostory, tak se bojím, že minimálně dětský kola budou muset z kola ven… teda z domu ven ;-)

                  0 0
                  • nomecz  

                    No kdyby ses zbavoval te 24ky tak bych o nekom vedel kdo by ji uzil :)

                    0 0
                    • vpa007  

                      Tak 24" jako pude.. i když bych si ji rád nechal (!!), páč se mi fajt povedla a mám z ní radost, ale jo, pude… tak do roka a do dne (±)

                      0 0
      • TJK  

        btw takhle to moc nepoznas… u Bandita se to skoro nehybe.. spodni oko temer stoji a horni dela jen par stupnu.. vubc to neres.. nebo pokud te to extra trapi kup si jehlovy loziska od Enduro bearings.. ale na banditu je rychle vymlatis protoze tam neni prave ten oocny pohyb.

        0 0
    • Adar77  

      Zlaty IQ..to jezdilo nahoru i dolu, jako raketa, bez oprav…

      0 0
      • Smazaný účet  

        Jo a zadní stavba doleva a doprava :-)

        0 0
        • MirosPikos  

          Ale bez oprav. Jinak na IQ 275 jsem odjel Padrživce a skutečně to letělo parádně. Pak jsem v druhý polovině zjistil, že mám zamknutý tlumič :-D

          0 0
    • MirosPikos  

      Stručná otázka. Jaká ložiska na Banditovi dostávají nejvíce zabrat? Která nejdříve odchází? Budu objednávat náhradní patky a chtěl bych vzít rovnou ložiska, ať mám na případnou výměnu před nebo v průběhu sezony.

      Díky

      0 0
    • Mr.Duck  

      Zkoušel ste někdo dát do Bandita 2.6"?

      Mám teď slaughter a chystám se ho nastolit, ale říkám si jestli to mám vůbec zkoušet :-/

      0 0
      • PAFIRA  

        Tak to nevím jestli to do zadu narveš

        0 0
      • TJK  

        viz muj prispevek vse… 64mm je tak akorat na sucho a cisto

        0 0
      • Mr.Duck  

        No tak jsem to zkusil, a vejde se s cca 5mm na kazdy strane. Jeste sem to neprojel, uvidime jak se to zachova s trochou krouceni ale vypada to celkem slibne, neprijde mi to od pohledu o tolik sirsi nez Magic Mary 2.35 co jsem ted sundal.

        0 0
    • wilda81  

      Existuje k Banditu nějaký manuál s doporučením monentů, použití lepidla apod.? Na webu jsem nic nenašel…

      0 0
      • MirosPikos  

        Existují normy dle parametrů šroubů. Pan Heiník nebo Bartosz jistě rád odpoví. Co konkrétně řešíš za moment? Dalo by se případně inspirovat u jiných kol, kde jsou momenty uvedený.

        0 0
        • wilda81  

          Celé kolo, v dnešní době poskytnutí těchto údajů jako standard. Když neznám materiál os/šroubů, tak dohledám prd. Napíšu přímo do RB.

          0 0
      • wilda81  

        Třeba se bude někomu hodit:

        • čepy – 10 Nm na hlavních, 8Nm na přepákování / horní oko, 10 Nm čepy tlumiče, 15 Nm patka
        • závitové lepidlo není potřeba, respektive nepoužíváme – pokud by jste chtěl použít, klasika Locktite modrý – závitový
        0 0
        • TJK  

          nebyl potreba, nelepil jsem, utahoval dle momentu a vse drzelo

          0 0
          • Sistematicx  

            Me se treba povolil zadni trmen oba srouby a mel jsem momentakem utazeno podle nejake shimano tabulky myslim ze 7Nm

            0 0
        • vpa007  

          Dik, přidal jsem si to do „utahovací tabulky“ ;-)

          0 0
        • Sistematicx  

          Tak tohle jsem nedavno shanel taky…kvuli tlumici. Co se mi dost libi ze celej ram se da rozebrat jednou velikosti naradi (nevim presne kterej jestli 25 nebo 27 torx) to u jinejch nebejva, kde jakej cep a vahadlo jina velikost hlavy.

          0 0
          • TJK  

            mno jediny co maji trosku nevychytane je cep spodniho oka tlumice, hlavicce sroubu vadi vahadlo, takze se to musi sroubovat po kouskach… je to trosku opruz ale da se to vpohode… zbytek ale naprosto vcajku… tohle je spis takova drobnost

            0 0
            • Sistematicx  

              Jo pravdu mas. Ale kdyz odsroubujes nejprva horni a tim ja se to uvolni tak pak uz staci ten spodni povolit ze strany prevodniku a cep vytahnout pak je to v klidu.

              Furt je to lepsi jak u giantu. Tam ti daj matici z leve strany a cep musis tahat z prava kde ti proste zavzi kliky. Takze sundat kliky poprve. Napodruhej uz jsem to samo otocil, matku z prava a cep z leva.

              0 0
              • PAFIRA  

                Hlavně u Gianta jsem ho musel vytloukat a měl jsem co dělat ho dostat ven,až když jsem ho potom máznul vazelínou,tak to bylo cajk.

                0 0
                • wilda81  

                  Tak u Bandita taky přece musíš osku v hlavních cepech vyklepnout. Jdou lehce, ale klepnout bylo potřeba.

                  0 0
            • wilda81  

              No já třeba teď trochu p*cuju :)

              Jak nedestruktivne vytáhnout kyvku ze zadní stavby?

              0 0
    • wilda81  

      Už někdo přišel na nějakou výhodu těch atyp. ložisek? Za mě teda hodně nepovedený krok od RB :-/

      0 0
      • černápole  

        už se to tu řešilo, že to není problém-)

        0 0
      • MirosPikos  

        Nevidím v tom problém. Napíšu, zavolám a za dva dny mám doma 8 kousků pro mého Banditu nebo tátovo IQ275. Cena v klidu a přitom ověřená kvalita.

        0 0
        • wilda81  

          Kvalitu zatím nehodnotím. Jestli jsem se dobře díval, tak jsou to asi polské MTM. Pro mě neznámá…

          Raději bych ale měl možnost volby (endura max, skf apod.) a aby mi pasovaly nástavce v lisu.

          0 0
          • Atilla  

            Měníš ložiska 4× za rok?

            0 0
            • wilda81  

              Jak souvisí četnost výměny s tím co jsem napsal?

              0 0
              • Atilla  

                S tím, že poslat rám jednou za 2 roky na výměnu ložisek do RB není nic tak hrozného pro člověka co točí kola jak fusekle.

                0 0
                • wilda81  

                  Samozřejmě, že není, ale to nijak nesouvisí s tím, že mě (z hlediska strojaře) zajímá motivace RB pro použití toho atypu.

                  0 0
                  • Atilla  

                    A není to jedno? Spousta výrobců má svoje atyp pouzdra, nebo ložiska bez věnečků a stejně se to pak vyplatí vzít přímo od nich. Např. Specialized, atd

                    0 0
    • MirosPikos  

      Láká mě pořídit příští rok pružinu. Jakou jste kdo zkoušel mimo Fox Van?

      0 0
      • TJK  

        chces na tom jezdit vubec? :)

        0 0
        • MirosPikos  

          Spíš se tak povozit :) Hele barák, třetí kluk na cestě…vlastně máš pravdu, jezdit moc nebudu :-D

          0 0
          • TJK  

            cajk, pak je vse spravne :)

            0 0
          • wilda81  

            Naopak. Budeš ujizdet co nejdál a nejčastěji :))

            0 0
            • MirosPikos  

              A pružina mě bude zdržovat daleko od baráku :) To zní jako plán. To bys měl Wildo nějaké doporučení na vhodnou pružinu?

              0 0
              • goofy  

                Já vím, že si to bojíš přiznat, ale je to víceméně jasné… Fox DHX2 s páčkou. ;-)

                0 0
                • MirosPikos  

                  Tak zítra bude možná dhx2 s páčkou :) Pružina je tam 500×2.8. Bude to stačit na mých 87 kg? Nebo mám rovnou počítat s tužší.

                  0 0
                  • goofy  

                    Gratulace. Tenhle tlumič bych si taky nechal líbit… :-) Někde v akci, nebo jsi sehnal někde na bazaru?

                    Pružina záleží i podle přepakování, takže těžko říct. Mohl bys to zkusit ± odvodit od toho, kolik jsi foukal, ale tam se to taky liší tlumič od tlumiče.

                    0 0
                  • wilda81  

                    Me na ±86kg na Traceru stačí, ale záleží na prepakovani, jízdním stylu a preferencích.

                    0 0
                  • MirosPikos  

                    Tak akce se nekoná. Aukce se moc vyšponovala…

                    0 0
              • wilda81  

                Spíš si musíš položit jestli potřebuješ zamykání a štelování obou kompresí. To ti odfiltruje dost možných kandidátů. Já bych volil DHX2, RC4 nebo CCDB (ne IL). No a samozřejmě ti pak nebudou ladit pístnice, takže budeš nutně potřebovat kashimu dopředu. :)

                0 0
                • TJK  

                  jeste ma moznost DVO jade ktery by mel bych taky fakt dobry :)

                  0 0
                  • MirosPikos  

                    Jeden už mi utekl. Pravidelně vyhlížím :) Ale tam bych se hodně nahoupal.

                    0 0
                    • goofy  

                      taky už jsem ho měl málem na kole, a taky mi ho někdo vyfoukl… :-) osobně bych bral klidně DHX RC4, ale ten je v 200×57 sehnatelný asi jako jednorožec.

                      0 0
                      • Atilla  

                        Si myslím, že dnešní tlumiče už jsou trochu dál než obstarožní RC4

                        0 0
                        • wilda81  

                          RC4 chybí maximálně zamykání. V poslední generaci je funkčně pořád srovnatelný s čímkoliv dnes na trhu. O jednoduchosti nastavení a spolehlivosti ani nemluvím.

                          0 0
                          • Atilla  

                            Nevím, mě teda RC4 neuchvátila ani v době kdy jsem vozil X-fusion HLR což byl dle mě líp fungující tlumič, aspoň na tom RB co jsem měl.

                            0 0
                      • Goob  

                        Nechcete někdo, hoši, Float DPS Evol Factory v tomhle rozměru? Za 9k i s páčkou na řídítka? Najeto kolem 150 km? Nehlaste se všichni!

                        0 0
    • jakub  

      ahojte chtěl bych se zeptat, když jste si objednávali v RB věci, konfigurovali jste si celé kolo? nebo jste si koupili jen rám, ev tlumič a ostatní jste si doladili? jde mi o to jestli jsem schopen postavit si na rámu RB a na nových komponentech sám kolo za lepší peníz nebo ne, můj rozpočet je max 80 tisíc, co čehož se v RB vejdu, když si tam naházím vše co nabízejí v maximálním osazení (XT, Pike, WTB) vše chci kupovat nové… připustme, že nechci nic bazarového… jen brzdy bych teda chtěl sainty, nebo zee

      0 0
      • TJK  

        ja objednaval jen ram bez tlumice… jestlinse do 80 vejdes tezko rict… zakezi jake mas zdroje

        0 0
        • jakub  

          no rozhodně to ber tak, že nemám žádné extra kontakty

          0 0
          • černápole  

            tak si naklikej v intenetovém obchodě svou konfiguraci a sečti to s cenou rámu z rb, popř si to samé můžeš nechat zpracovat od stavitele a uvidíš jak dopadne porovnání se sériovkou

            0 0
          • TJK  

            to si mel resit 2–3 tydny zpet kdyz byly black friday vyprodeje, tomse daly poridit veci za krasny ceny a vysledek by byl hodnotove za mnohem vic nez 80

            0 0
            • jakub  

              jenž já dám hotovost až v únoru

              0 0
              • TJK  

                a ram uz mas? nic proto RB ja s nim byl nadmiru spokojen ale akt. za stejnou cenu sel koupit karbonovej Intense…

                0 0
                • jakub  

                  nemám, minulý týden jsem tu psal i o tom, že se za ty prachy dá pořídit carbonový Cube.. stále nad tím dumám, ale nakonec mě prostě stále víc a víc přesvědčuje RB

                  0 0
                  • MirosPikos  

                    Hýml to seš srdcař :) Vezmi kalkulačku a počítej. Něco vychází za dobrě od RB, něco seženeš líp jinde. Alespoň když jsem to řešil já, tak jsem to tak měl.

                    0 0
      • Pan.Fazole  

        Kupoval sem jen rám, zbytek tak nějak dle toho co sem chtěl, ale já tam nemám nic speciálního. Cenově to nakonec vyšlo myslím ± stejně. Ale chtěl sem si to postavit sám…

        Pokud to Ale člověk dělá prvně, tak to stojí dost času, neco sem samozřejmě dokurvil, kliky sem omylem koupil boostový :) a tak no…

        0 0
        • jakub  

          já jsem dříve právě stavěl kola úplně běžně, ale dneska je to prostě jiný, tak z toho mám trochu respekt a je pravdou to, že pár let… třeba tři roky jsem už kolo nestavěl

          0 0
          • TJK  

            zadnej rozdil… XD kazeta je jednodusi nez shimano, razeni furt stejny, brzdy sou furt jen brzdy a max teleskop kterej je budto jak razeni nebo jak brzdy… vlastne je to furt stejny

            0 0
            • jakub  

              jjj ale jak jsem to ted dlouho nesledoval, tak už nevím moc ceny atp… připouštím, že jsem sem ten dotaz napsal trošku z pohodlnosti ale na druhou stranu, věřím, že se tu něco dozvím…

              0 0
      • d  

        Pokud vím, výběr vhodného tlumiče k zadní stavbě patří mezi největší know how u RB. V rámci jednoho modelu tlumiče existuje x subtypů, pochybuju že budeš vědět lépe než výrobce, který je aktuálně ten nejvhodnější.

        Zkrátka sehnat si sám nějaký tlumič, byť high level za dobrý prachy, není ideální, pokud na tuty nevíš, který tam bude nejlepší.

        0 0
        • hrota  

          Monarch plus L/L, DVO Topaz podle ohlasů taky chodí fajn, pružiny prý ještě lépe :) Vše se dá dohledat…

          0 0
          • MirosPikos  

            Třeba by se dal osadit kompletně na Suntouru (Durolux a tlumič TriAir, který by mohl být dosti podobný DVOčkem).

            0 0
            • hrota  

              Já letos celkem žasnu, přijde mi, že se SR hodně vytáhl. Uvažoval jsem o Duroluxu a TriAiru, jen asi nechci být průkopníkem :D

              0 0
              • TJK  

                duroluxu ani triaitu bych se nebal jestli bude tlumic chodit jako vidle tak je to dostatecne dobry naradi

                0 0
                • hrota  

                  Zatím jsem internetovým průzkumem došel k podobnému závěru, ale i tak jsem radši vzal Aurona a Monarcha, i když tady rozhodla taky cena. Hlavně bych se připravil o možnost vybíráni a ladění, to by nebylo ono :D

                  0 0
            • Radus  

              DVO topaz a Sr Triair jsou v podstatě naprosto stejný rozdíl je jenom měchýř vs plovoucí píst jinak naprosto stejný tady recenze na triair https://www.vitalmtb.com/…Triair,24181#…

              0 0
              • MirosPikos  

                Vím, četl jsem. Proto jsem to sem poslal. Ještě ho vozí Tejchman na novým stroji, a chválil si ho. Sice musí ale zase špatnou věc by nevozil.

                0 0
                • Radus  

                  Jo teď ho má na bazaru na prodej . Mluvil jsem i s technikem od suntour ohledně úpravy zdvihu neb mají 230×65 mm já potřebuji 60 mm . Mají dokonce i stejný problém při větším nafoukání nedostatečně rychlý odskok a špatný držení nastavené pozice komprese . Na což upozorňují v obouch testech jak Dvo topaz tak i sr suntour triair . Jinak si myslím že triair bude mít asi větší životnost těsnění než topaz . Každopádně oba velice jednoduchý na servis . No a teď si vyber co bude lepší volba .

                  0 0
                  • TJK  

                    rozepis se o tom odskoku a compresi… packa se mi nikdy nehnula a rebound ma mnohem vetsinrozsahbnez akt. monarch rt3 …

                    0 0
                    • Radus  

                      Je to popsané v recenzi . Na fóru se to řešilo řidším olejem ale také 2,5 w a pak odebráním jedné podložky . Děje se to při nafoukáním měchýře na 200 psi . V podstatě olej nestihl dostatečně rychle protéci při tvrdých rychlých nárazech po sobě jdoucích .

                      0 0
                • coltcha  

                  ne :)

                  0 0
                  • Baba-Ji  

                    no jsem docela zvedavy, na co ted presedla. Prej se podilel/bude podilet na vyvoji novych modelu v nove staji, muj osobni tip je polsky Kross.

                    0 0
              • TJK  

                pokud vim tak fabrika SR Suntour vyrabi DVO

                0 0
                • goofy  

                  Jo taky už jsem slyšel. Ale to dělali i Marzocchi a přitom ty vidlice měly jiné střeva…

                  Každopádně je to zajímavá varianta na zadní tlumič.

                  0 0
                  • TJK  

                    tak oni to jen vyrabi imho konstrukce a desihn je DVO

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      Přesto je to pro některé nepřekonatelný problém :0)

                      0 0
                    • goofy  

                      Jo to jo. Já to myslel tak, že i když se dělá DVO ve stejné fabrice, tak ty tlumiče můžou být úplně jiné…

                      0 0
                • MirosPikos  

                  Přesně tak. Pro mě celkem novinka.

                  0 0
      • Sistematicx  

        Za 80 je to realny postavit. Ja to tak postavil. Ale tech veceru na eshopech a hledani lepsi ceny.

        0 0
        • PAFIRA  

          Přesně tak

          0 0
        • logoman  

          To je taky fajn zabava :-)

          0 0
          • PAFIRA  

            Někdy až moc :-)

            0 0
          • vojtechposmourny  

            Jj, nejlepší zábava :-)

            0 0
            • Ondris23  

              Taky mě baví se brouzdat eshopama a vybírat si co na kolo. Koupit cele kolo, to člověk už nemá takovu radost.

              0 0
              • TJK  

                proto ted stavim kola 2 :) jednompro seve a jednonpro kolegu :)

                0 0
                • goofy  

                  Aaa… Tady už se zapíjel kapřík… :-)))

                  0 0
                  • wilda81  

                    2× otcenas a 7× zdravas :))

                    0 0
                    • TJK  

                      ted nevim co bylo za panaky ale bylo jich vicero, chytl sem od mladyho sracku tak zkousim vypalit cerva rumem :-DDD

                      0 0
                      • goofy  

                        Výborně! Co piješ? Já teď dopil El Prohibido 15 a Metusalem 15 :-D

                        0 0
                        • TJK  

                          mam tu dom papa, El dictador 10, Emperror Herritage … zatim sem mel a vypil Ron de jeremy reserva, XO, Zaya, Diplomatico reserva, mantuano, Pampero, Millionario XO, Plantation XO, Zacapa 23 , Legendario ron a elixir de cuba, Mauritius a jeste nejaky ale nepamatuju si vsechno…

                          0 0
                          • lubosalbi  

                            Joo rumy, to je dobrota ;-)

                            0 0
                          • goofy  

                            Pěkně… Máme tady od nás kousek hospodu, kde mají přes 250 rumů na skladě za hodně pěkné ceny, tak jsem taky otestoval už pár kousků a zjistil jsem, že mi jedou takové spíš méně sladké rumy, ale jsou i výjimky. Hlavně málo vanilky a spíš k whisce. :-)

                            0 0
                            • TJK  

                              to by se mi hodilo ja kupuju domu podle toho co ochutnam, na slepo je to dost loterie a ja to mam naopak, tihnu spis k tem sladsim a vonavejsim rumun… myslim ze by ti chutnal El commandante, Pyrat a Mt Gay

                              0 0
                            • palo7  

                              Mauritius je do Whisky. Na můj vkus je jich do Whisky moc, hlavně ty lepší. Eldorado 21 taky až dost sudovej :-(

                              0 0
        • goofy  

          No ale je třeba počítat, že samotné rámy teď celkem podražily…

          0 0
    • jakub  

      ještě laboruji nad jednou věci, mám doma pedály Mallet, jsou to šlehače s platformama, nikdy jsem nejezdil nic jinéiho než spd. stále přemýšlím nad tím, jestli je pak až se rozhoupu mám na kolo namontovat a koupit nové boty, do ted jsem jezdil s SPD, chápu, že když se ty millety nacvaknou, musí jít i vycvaknout, ale jak to děláte, když si potřebujete třeba rychle přišlápnout, jak se na tom dá vycvaknout, když tam jsou piny??? stále nad tím přemejšlím, tak jestli s tím máte někdo zkušenost, poučte mě prosím děkuju

      0 0
      • Auditor  

        Ja je mel, ale nemel „vytazeny“ piny. Vyslapnuti je pak o cviku …

        0 0
        • jakub  

          aha, to pak ale ztrácí smysl ne???

          to pak stačí budno obyč nášlapy, nebo obyč platformy,

          0 0
          • TJK  

            presne tak pokud nesedi bota na platforme, tak je ta platforma zbytecna

            0 0
      • Atilla  

        Funguje to úplně stejně jako SPD s tím rozdílem, že je nevytrhneš nahoru. V klidu otočíš botou i s pinama. Mám mallet DH a super, ta platforma dělá hrozný rozdíl oproti klasickým SPD ala M520. Míra kontaktu samozřejmě záleží i na botě. Třeba shimana co mám mají kufry dost utopené a musím pod ně dát podložku abych vůbec nacvakl, ale u 5.10 je poměrně málo utopený a bota se ti pak ke kontaktu s platformou moc nedostane + navíc kufr dostává hrozné čočky

        0 0
      • Goob  

        Mám Mallety LS E a k nim boty Giro Terraduro. Chce to si trošku pohrát s délkou pinů, ony si stejně vykoušou do podrážky kolejničky. Vycvakout se dá v pohodě, stejně nechceš mít piny tak brutální, abys neotočil botou na pedálu, tak se moc jezdit nedá :D.

        0 0
    • PAFIRA  

      Kromě zapletených kol,řídítek, představce, gripů,sedlovky,vše od RB a byl jsem tam za nějakých 90litrů. Náby,rávky a sedlovku jsem kupoval od kolegů z NDR,tam mi to vyšlo o polovinu levněji i s poštou než tady u nás.

      0 0
    • MichalHofi  

      Ahoj, netuší někdo proč RB zdražilo rámy?

      0 0
      • goofy  

        Drahnou materiály, dražší ruční práce ⇒ cena rámů jde nahoru.

        0 0
        • MichalHofi  

          podražil o víc jak 20% to je dost, ale jak píšeš ceny lezou nahorů

          ostatní rámy jsem vůbec nesledoval takže nevím

          0 0
          • goofy  

            Možná i chtěli víc popohnat prodávaní celých kol… Těžko říct. pořád je to za super cenu.

            0 0
      • beranek666  

        Podražily všechny?

        0 0
    • peacemaker  

      Ahoj, chtěl bych se zeptat majitelů 675ky co používají za vodítko když už los banditos nevyrábí, jestli a jak ste řešili zadní blatník, resp. něco aby neletalo bahno do ložisek a ještě jestli někdo nevozí ten tlumic od santour triair případně nějakou pružinu. Díky za info

      0 0
      • hrota  

        Ahoj, vodítko mám oneup, nenašel jsem nikde na netu, nicméně je podobné tomuto:

        https://www.flowcycles.cz/…pa-lite-bsa/

        Blatníky neřeším a ložiska jsou ok, triair mám v plánu a pružinu taky, nicméně teď se dostanu sotva na silničku, takže tyhle plány jsou zatím u ledu.

        TriAir vozil tuším Sistematics.

        0 0
        • TJK  

          funn doporucim, mam ho uz od Nicolaie a ted na ibisu dostava strasny mordy a furt drzi paradne, zabty penize dobry kup!

          0 0
          • goofy  

            Mám vodítko i s nárazníkem, a taky zatím drží bez problémů.

            0 0
            • peacemaker  

              Asi blbá otázka ale když dostane ránu nepootočí se trochu?

              0 0
              • strongpajda  

                Taky jsem mel naraznik s uchycenim pod misku. Utazeno na krev, ale stejne se po rane vzdy pootocil. Tak sel z Bandita do pryc

                0 0
              • goofy  

                Nemám Bandita, ale netočí se. Šrámů má už víc než dost. Zas pokud se nepletu, tak nejlepší nastavení bylo stejně v dorazu tak, že se vlastně nemá kde pootočit.

                0 0
      • Sistematicx  

        Voditko Aliexpress.

        A ano, TriAir mam momentalne taky.

        0 0
        • abel  

          mám stejný vodítko pod misku a spokojen.

          blatník mám pouze malej do vidlice, zadní jsem zkoušel vyrobit vlastní takovej humpoláckej na podzim/zimu, ale po pár týdnech šel do koše. akorát se tam furt zasekávaly šišky a podobnej bordel, na ložiska to nemá vliv.

          0 0
        • peacemaker  

          Mma to taky na slx ale asi vyměním ložiska ve středu, je slyšet takový to loupání, cvakání

          0 0
        • peacemaker  

          Je ten triair velkej rozdíl? Btw co loupání ve středu?

          0 0
          • Sistematicx  

            Nejaky praskani ve stredu uz neresim. To je to posledni co mi vadi.

            TriAir oproti cemu? Treba proti Monarchu je to lepsi. Vydrzi delsi dobu stabilnejsi. V alpach mi vydrzel delsi dobu stabilnejsi. Blbe se s nim ale skace. Ma rychlej odskok takze na dopadech to nekdy nehezky kopne.

            Ted mam zase DVO a to je na skakani lepsi. Drzi vic ve zdvihu na odrazech. Neni tam to propadnuti.

            Lock komprese ma zase lepsi TriAir. Tam kdyz to zamknes tak je to fakt poznat. DVO tak moc natvrdo nezamyka.

            Kdyz si nechas pokadit odskok u TriAiru tak je to vybornej tlumic na Bandita.

            0 0
      • martinD91  

        vivid

        0 0
      • mkzvk  

        Ahoj možná bych uměl s vodítkem pomoct pokud na to vyloženě nespěchá. Písni když tak sz

        0 0
    • waltari  

      Zkoušel už někdo Bandita jako mullet? ;-)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.