Rada při výběru crossového kola

44 nepřečtených
  • Koubi

    Potřebuji poradit při výběru z níže uvedených čtyř crossových kol:

    1. BERGAMONT Beluga Allround

    http://www.bergamont.de/…luga-allroun

    cena: 12 999Kč

     

    2. GT TRANSEO 2.0 DISC

    http://www.gtbicycles.cz/…transeo2disc

    cena: 11 430Kč

     

    3. Kellys EXQUISITE DSC

    http://www.kellys-bicycles.com/index.php?…

    cena: 13 590Kč

     

    4. AUTHOR ZENITH

    http://www.author.cz/…9&pid=610014

    cena: 11 790Kč

     

    Zajímalo by mě, které kolo z výše uvedených, má nejlepší poměr cena výkon. Jedná se o modely 2009.

    Především by mě zajímalo, na kterém kole je lepší vidlice (nejde o zdvih, ale spíš o parametry a kvalitu)

      
    0 0
    • Singlespeed  

      Jednoznačně zde vítězí Kellys. Jediné má použitelnou vidlici.

      0 0
    • johanes  

      Minulý týden jsem taky kupoval cross a rozhodoval se mezi Kellys EXQUISITE a Kellys NEOS. Nakonec jsemm se po porade s prodavacem rozhodl pro NEOS, cenovy rozdil uz byl vetsi a myslim ze bych to pri jizde ani nepoznal (projizdel sem se na obou), navic jsem pak mohl o to vic investovat do vybavy. Ale pokud uz nic dalsiho nedokupujes, tak smele do toho. S kolem sem spokojeny. Tu vidlici bych zas tak neresil, ja ji napriklad mam skoro porad vyplou anzto se ze silnice temer nedostanu (s crossen toho stejne moc nenaterenis).

      0 0
      • kubad  

        jj odpružená vidle je tam proto aby byla pořád zamčená to je ideál :D

        0 0
        • MlokCZ  

          Přeci není nad to mít 1,5kg+ těžkou kroutící se pevnou vidlici :-)

          0 0
          • Martin  

            pevná rules them all :-)

            0 0
      • Koubi  

        CO se týče vidlice tak tu právě řeším a to z jediného prostého důvodu a to má váha 110Kg! Seděl jsem na výše zmiňovaném kole BERGAMONT Beluga Allround a vidlice se „propadla“ cca do poloviny výšky maximálního zdvihu!

        Také bych se chtěl zeptat, jaký je např rozdíl mezi vidlicí na kole Kellys EXQUISITE a GT TRANSEO 2.0 DISC? Původně jsem ani nechtěl kotoučové brzdé, ale opět mi byly doporučeny k mé váze.

        0 0
        • Koubi  

          Tak jsem trochu pátral došel k tomuto výsledku:

          Kolo GT TRANSEO 2.0 DISC má model vidlice NCX-D RL http://www.srsuntour-cycling.com/…dc/index.php?…

          a

          kolo Kellys EXQUISITE DSC má model vidlice NCX-D LO http://www.srsuntour-cycling.com/…dc/index.php?…

          Přesto nevím jaký je ve vidlicích rozdíl?

          Také by mě zajímalo sorvnání kotoučových/hy­raulických brzd? Má některý model výrazně lepší komponenty?

          Kolo Kellys má na první pohled vyšší modely přehazovačky, přesmykače atd., je však rozdíl patrný?

          0 0
          • Singlespeed  

            Kellys v odkazu má vzduchovou vidlici s regulací odskoku NRX-S LOD. GT má ohavnou kopací pružinovku.

            0 0
            • Singlespeed  

              Jenže, jak se tak dívám, odkaz je falešný. Je v něm jiné kolo. Exquisite má taky tu hroznou pružinovku.

              0 0
            • Koubi  

              Ano měl jsem sice na stránkách Kellys Exquisite, ale odkaz nejde přímo kopírovat.

              Specifikace je zde:

              rám Aluminum alloy triple butted vidlice SR SUNTOUR NCX-D LO, 63mm, coil / Lockout hlav.složení RITCHEY Logic Zero integrated kliky TRUVATIV ISOflow Power Spline (44×32×22T) přesmykač SHIMANO Deore M531 (31.8mm) měnič SHIMANO Deore M531 řazení SHIMANO Deore SL-M530 Rapidfire Plus pastorky-kazeta SHIMANO (09) CS-HG61–9 (11–32T) brzdy SHIMANO M486 Hydraulic Disc náboje SHIMANO RM65 Disc Center Lock (32 holes) ráfky KELLYS Draft Disc 622×19 (32 holes/ eyelet) pláště SCHWALBE CX Comp – Puncture Protection 700×38C ReflectiveLine představec ZOOM – nastavitelný (diam 28.6mm) řídítka KALLOY Uno (diam 25.4mm) nástavce KBIX lite sedlovka KALLOY – odpružená (diam 27.2mm) sedlo KELLYS Cognithor CrMo

              0 0
        • drtyc  

          preload na maximu si mel? se 130 kg jinou vidli prosednu do pulky akorat bez preloadu

          0 0
    • Koubi  

      Dnes jsem objevil ještě jeden zajímavý model a jedná se o značku:

      5. LEADER FOX – PARADOX

      http://www.leaderfox.cz/index.php?…

      cena: 12 999Kč

      0 0
    • Hejdik  

      Reaguji na název vlákna…moje rada při koupi crossového kola zní:„kup si radši horáka“!:-D 

      0 0
      • Volf  

        K tomu se také přidám. Koupit 29 " MTB a můžeš kouzlit / zaplést třeba silniční kola atd. /.

        Author     Gary fischer

        0 0
        • Koubi  

          Je opravdu rozumné koupit MTB 29" když budu jezdit 80–90% po asfaltu/zpevně­né cestě?

          Jen se ptám a nechám si poradit, zmíněná kola jsou již také v jiné cenové kategorii, i když první strop jsem si dal 10t, potom max 13t a teď jsou zde kola okola 15t!

          Ještě jednou chci připomenout, že chci začít aktivně jezdit, na kole jsem 2 roky neseděl!

          Co se týče záměny pláště za silniční a s tím nejspíš spojený i jiný výplet, jsou pro mě další náklady, což je již v této cenové kategorii pro mě nepřijatelné. Přesto na pláštích, které jsou standardně oszaeny na výše uvedených modelech asi není doporučeno jezdit po aflatu že? Ptám se, nechám si poradit!

          Děkuji.

          0 0
          • Hejdik  

            Nerozumím ti s tím výpletem.Ten nemá vzhledem k plášťům žádnej přímej vztah.Co se týká smotných plášťů ,tak dnes je na trhu spousta dostupných universálních modelů,které ti dovolí jet v pohodě pop silnici i v terénu.No a k tomu že chceš jezdit hlavně po silnici,časem zřejmě přijdeš na to(vzhledem k tomu ,ž e píšeš,že chceš jezditaktivně),že nejkouzelnější je jezdit v přírodě a to už je na Crossovém kole horší,protože horák zvládne v podstatě každý druh povrch(terén silnice),kdežto u Cross je po téhle stránce na tom hůř.Doomhammer taky jezdil na Crossu a stejně nakonec skončil u 29"MTB:-)

             
            0 0
            • Scully  

              No uplně bych netvrdil že každýho to táhne do terénu. Spoustě lidí vyhovuje spíš silnice. :-)

              Ale každopádně bych crossa nebral, taky v tom nevidím žádnou výhodu, snad jen že se tam dá lehce namontovat blatník, nosič a další věci.

              0 0
          • t29  

            Začnu od cen:

            • když se zeptáš na fotografickém fóru, jaký foťák do 10 tisíc, tak ti většina lidí doporučí foťák za 13 tisíc nebo dražší…
            • když se zeptáš na automobilovém fóru, jaké auto do 300 tisíc, tak ti většina lidí doporučí auto za 500 tisíc nebo dražší…
            • kdyby ses zeptal na kosmetickém fóru, jako žehličku na vlasy do 700,–, tak ti většina lidí doporučí žehličku za 1000,– nebo dražší…

            …všechno je to dané situací, kdy „obyčejný člověk“ přijde mezi zapálené nadšence, kteří jsou ochotní svému koníčku věnovat podstatně víc peněz.

            Zpátky ke kolům:

            • MTB má robustnější rám a vidli než cross. Pokud se bojíš, že něco nevydrží tvoji váhu (i když 110 kg běžné kolo v pohodě uveze), pak doporučuju MTB.
            • 29" MTB má stejné ráfky, jako crossové kolo, takže krom případné výměny plášťů a duší nejsou potřeba další výdaje, výplety ti zůstanou.
            • terénní plášť na asfaltu bude poznat hlavně v tom, že budeš dvakrát víc unavený. Zas ale díky většímu objemu přinese víc pohodlí, tak tě nevydrncají kostky nebo rozbitý asfalt.
            • sám jsem před dvěma lety řešil nové crossové kolo a nakonec mám 29" MTB, které mě (včetně silničních plášťů) stálo o polovinu víc, než jsem původně chtěl. A jsem rád, že ho mám.

            Takže za mě Author Traction 29"

            0 0
            • drtyc  

              jasne. treba takova robustni tripple-butted nadhera, ktera jak na potvoru praskne za hlavkem az v tom miste, kde se zuzuje. jo sice to chvilku trva, ale praskaj a ne ze ne. ale zase crossa slusne vybavenyho dneska sehnat v oceli to je taky docela prace.

              0 0
          • Volf  

            To není jednoduchá otázka. Trekové kolo považuji za hybrid, který není dobrý ani na silnici ani do terénu.  Na silnici není dobrý pro neaerodynamický posed  / odpor vzduchu má výrazný vliv od rychlosti již cca 20 km / / a v terénu je prostě nepohodlný a zase je celkem exaktně dokázáno, že valivý odpor plášťů ne vždy koresponduje s jejich rozměry. Dále uvádíš svoji hmotnost cca 110 kg což dává dvě možnosti. Buď máš nadváhu nebo jsi vysoký chlap. Opět obě možnosti spíše směřují k robusnějšímu MTB. Ale ty na tom budeš jezdit.

            0 0
        • Koubi  

          Ještě bych se chtěl zeptat jak je to se servisováním kola zakoupeným na internetu? Ceny se totiž podstatně liší na internetu/kamenný obchod.

          0 0
          • M_ishak  

            Během sezóny, kdy mají práce až nad hlavu, si tě můžou dovolit vypoklonkovat, nechť ti to seřídí tam kdes to koupil, případně si počkáš – proč se rýpat s něký, kdo jim dá vydělat pár stovek, když tam na tom kole za stejný čas vydělají tisíce. V zimě ti to zpravidla zaservisuje každý kdo si chce vydělat. Ovšem je otázka, zda není rozumější na netu si sehnat info co a jak + dokoupit pár kousků speciálního nářadí a servisovat si sám. Nářadí vyjde zpravidla levněji, než jeden servisní zákrok v servisu – mluvím jen o ceně práce, neuvažuju cenu materiálu, která je mnohdy vyšší než na netu i se započteným poštovným.

            0 0
        • Koubi  

          Tak jsem se rozhodl pro kousek od Authoru, MTB TRACTION 29".

          http://www.author.cz/…6&pid=609994

          Osobně jsem si vyzkoušel velikost rámu 21" ale i prodejce mi potvrdil, že to mám velké. Navíc jak jsem se postavil na zem, tak jsem musel stát mírně na špičkách.

          Kolo Traction 29" ve velikosti rámu 19" nikde fyzicky v okolí nemají, ale myslím, že při mé výšce 185cm a zavalité postavě, neudělám chybu, když si ho objednám ve velikosti 19".

          Jinak cena je myslím slušných 14 750Kč včetně DPH.

          Pánové děkuji!

          0 0
          • t29  

            Gratuluju, ať jezdí.

            K té velikosti, měřím 178 cm a mám 19" rám, o něco kratší než Traction. Author u 29" MTB doporučuje velikost L (19") pro výšku 180 až 190 cm, takže s 19" rámem se určitě trefíš.

            0 0
          • DalajVladan  

            můžu se zeptat, kdes ho za ty prachy koupil?:)

            0 0
            • mates555  

              Vím o jedný 19" za 15tis..:-)

              Jestli máš zájem piš mail…je v profilu..

              0 0
              • DalajVladan  

                díky .. já potřebuju vyzkoušet tu nejmenší 17" … a to ještě nevím jestli mi při 170 cm bude:)

                0 0
          • Hejdik  

            Rozumnej výběr,tak ať ti slouží ku radosti.

            0 0
          • Koubi  

            Včera jsi jdu kolem krámku s koly, a říkám si, ještě se tam zastavím, podívám se co tam mají a případně se potpám na další info. Ikdyž Authora Traction 29 mám objednaného…

            Borec sice neprodával značku Author, ale mrknul se do katalogu a povídá, že je to za ty peníze velice slušné kolo. Ale! Brzdy TEKTRO Auriga Comp jsou dle jeho názor velice ryzikové. Údajně jeho 2 známí mají kotoučové brzdy TEKTRO Auriga Comp a trpí výraznými úniky oleje jak u páček tak u čelistí! Oprava údajně téměř neřešitelná, musel měnit celé páčky za Shimana.. Ale jednim dechem řekl, že tam měl borce, který má týto brzdy snad 2–3 roky a bez sebemenšího problému..

            Upřímně mi tím nasadil brouka do hlavy. Ptám se tedy, máte někdo zkušenosti s kotoučovými brzdami značky TEKTRO Auriga Comp?

             
            0 0
            • t29  

              Co se pamatuju, řešily se tady tekoucí Avidy J7 i další brzdy, řešilo se tady spousta tekoucích vidlic. Řekl bych, že Aurigy se kazí stejně často jako jiné typy.

              0 0
            • Hejdik  

              Já bych to nehrotil.Kámoš (mimochodem servisák)si pořídil kolo s XT hydrama a taky je musel reklamovat.Z toho plyne,že nic není svaté a ****** se může cokoliv.Takže buď v klidu a řeš to ,až se to stane.Druhej kamoš ty Aurigy má taky a má je v pohodě. Pokud jsi to kolo objednal v kamenném obchodě,tak případný problém pořešíš reklamací.

              0 0
              • Volf  

                Naprostý souhlas. Mám ve svém okolí dva známé, kteří mají tyto brzdy už více než rok a pohoda. A to ten jeden váží cca 110 kilo.  Takže za sebe bych to co jedna paní povídala vůbec neřešil.

                0 0
            • Koubi  

              Takže nyní můžu hrdě prohlásit, že jsem se stal novým majitelem Authora Traction 29" :)

              První dojmy jsou perfektní, přesto by mě zajímalo, jestli to standartní sedlo celkem intezivně vrže jen když se o něj opřu? Za jízdy to člověk ani nevníma, je to zejména slyšet při nasedání a zesedání, ale asi mám těžkou prdel :-P A od kotočových brzd jsem sice čekal jedovatější charakter, ale prodejce říkal, že se ty styčné plochy musí obrousit, tak uvidím.

              Jinak dávám 9 z 10 bodů! Ale čas ukáže.

              0 0
              • Koubi  

                Panové, takže píšu zkušenosti po cca 100km.. Brzdy se opravdu „zajely“ a brzdí perfektně (na druhou stranu nemůžu srovnat s jinými, jiné jsem neměl).

                Jak jsem se již výše zmínil, že mi vrže sedlo, tak to téměř také přestalo, ale začínám slyšet jiné zvuky, a to při šlapání.. je to takové mírné lupání, ale opravdu mě to obtěžuje… Když nešlapu do pedálů tak není nic slyšet, kdž se postavím a nesedím na sedadle tak také je ticho, ale jakmile začnu šlapat (je jedno jestli z kopce, na rovině nebo do kopce) tak slyším lupání, nevím odkud ten zvuk vychází, ale celkem mě to znérvózňuje…

                Nevíte co to může být?

                0 0
                • dancing dog  

                  1000 a 1 věc, v podstatě všechno, co se na kole točí,nejspíš to bude střed,kliky aspol., dost se tu už lupání a cvakání řešilo, a je tu dost odborně zdatnejch typů, co tu jinejm velmi lucidně radili. Zkus dát do rozšířeného hledání slovo"cvakání" a uvidíš, že tam něco bude. já osobně Ti konkrétně žel moc neporadim :(

                  0 0
                • Žulda  

                  Pokud to dělá jen když sedíš, tak se zaměř na sedlo. Mě to samé dělala asi troška špíny na sedlovce. Když jsem jí vytáhnul, pořádně otřel a otřel i vnitřek rámu, bylo po praskání.

                  0 0
    • šlapatko  

      Za mě pevná vidlicee.Na asfalt a lehký terén je super.Pořádná vidlice zdvihne ceelkovou cenu kola.

      0 0
    • ekib  

      Protože jsem cyklo zabedněnec, tak v této cenové hladině nic.

      Raději bych počkal na podzimní 40% slevy a bral to nejlepší s danou cenou po slevě. Už nyní jsou normální 20% až 30% slevy na modely 2009.

      0 0
    • kcvalin  

      Moje zkusenosti s krosovym kolem:

      kolo jsem si koupil predevsim se zamerem objet botnickej zaliv, coz se mi dobre povedlo – ale tenkrat po cca 4000km a asi 2mesicich, jsem byl nucenej vymenit odpruzenou vidlici za pevnou. – Tenkrat to byla naka RST a jeddnak ty elastomery zmekly tak, ze casto chodila na doraz a za druhe kopala, coz me vytacelo. Kolo stalo cca 12000 a tak si myslim, ze ty kola, resp. vidlice, budou ± stejny.

      Pak jsem zacal kolo pouzivat na jizdu do prace a jako hlavni nevyhodu jsem shledal, ze se s nim spatne vejdu do vytahu – respektive si myslim, kdybych byval mel standartni mtb, tak udelam lip. 

      0 0
      • drtyc  

        rst 60mm + odpruzena sedlovka. docela velkej ram cca pod 195cm vysky (jo prijde mi krapet mensi)  a predstavec doela zdvihly, tak je to jezek v kleci. cca 3cm od dveri a ja se musim vzdycky nejak nakrivit a vmestnat se, ale jde to i kdyz na prvni pokus se zdalo, ze ne, protoze je potreba trefit skoro na chlup presne uhel zadniho kola ke stene vytahu a pak otocit riditka skoro o 180

        0 0
        • kcvalin  

          To zni jako bys to uz nekdy delal… Ten jezek v kleci je celkem vystiznej…

          0 0
    • Suntour  

      Mrkni na Scotty ! Kamarad si nedavno crosse od nej kupoval a je to designove krasny cross ! Sice platis znacku, ale vzhled na me udelal takovy dojem, ze bych na to nehledel a priplatil si :-)

      0 0
      • JakeF  

        Nevim, přijde mi, že Scott ty levný modely dost šidí. Vždycky aby to vypadalo, že to je dobrý a pak nějakej podraz, kterýho si běžnej uživatel nemá šanci všimnout… Navíc jsem Scotty teď nedávno viděl v nějakym sportovnim oddělení hypermarketu, tim u mě hodně ztratili, to by si podlě mě předražená „jů-es-ej“ značka neměla dovolit…

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.