• nikeid

    Ahojte,

    vim, že takových témet je už tu spousta, nicméně jsem se snažil prvně si o těch vidlicích něco načíst a teď bych rád vaše postřehy a tipy.

    Uvažuju na další sezonu o nové vidli. Teď mám Recon Gold s Turnkeyem. Rád bych podle ohlasů bral Rebu. Ale teď mi vyvstává problém s tím soloair/dualair (čili 2013 / 2011,2012). Nová 2013 se dá sehnat docela levně, kolem 6500 (klasika krk 1 1/8), zato nová 2012 je kolem 7700 (černá).

    Jelikož je prej turnkey nahovno, že motioncontrol je proti tomu jiná písnička (před Reconem jsem měl pružinovou XCM, takže jsem unesenej i teď), tak by mě zajímalo jestli je ten rozdíl mezi TK Reconem a MC Rebou tak výraznej, že se vyplatí si koupit lepší. Nemám srovnání, nikdy jsem Rebu nejel, ale očekávám, že bude mít ještě lepší pružení a „žehlení“.

    Někdo říká, že dualair je nebe a dudy oproti rebě 2013, a že prostě se vyplatí jít do DA. Někdo zas, že i přes to, že přechod na SA nebyl šťastnej krok, tak jsou reba+sid 2013 furt dost dobrý vidle a rozdíl téměř neznatelnej.

    Anketa: Co byste mi poradili, vyplatí se připlatit? Každou ušetřenou pětistovku přivítám.

    0 0
    • Dejv94  

      Tak záleží co očekáváš, u DA budeš mít větší možnost nastavení díky ruzným tlakům v pozitivní a negativní komoře. Já osobně mám SA a něják mě nelimituje. I když je pravda, že jsem použil řidší olej než používá výrobce. Myslím, že ani s jednou neuděláš krok vedle.

      0 0
      • nikeid  

        Spíš mě zajímá to, jestli když koupím soloair, tak jestli to bude vesměs menší žehlička a míň citlivá vidle

        0 0
        • Tomáš  

          Ahoj, ta citlivost záleží u DA taky na tom jak si jí nafoukáš. Při větším tlaku v negativce, než v pozitivce se sníží zdvih, ale zase bude vidle o něco citlivější, já radši foukám o 10 PSI méně do negativky, než co je v pozitivce a tím získám větší zdvih ( 115 mm ). Při vyšším tlaku v negativce mi vidle s 80 mm zdvihu nedostačovala a chodila častěji na doraz a ani její průběh se mi nelíbil. Mě osobně sedí větší zdvih s trošku menší citlivostí, ale zase v mm větším sagem ( foukám 15–20% sag ). Reba je proti reconu trošku jiná liga ;) Vozím Rebu DA team 2009.

          0 0
          • biker jura  

            větším nafoukáním negativky se citlivost rozhodně nezvýší…

            0 0
            • scret  

              nee?? Tak to mam zrejme uplne zazracnyho RVL:))

              0 0
            • McBlacky  

              na menší podměty se zlepší a odtrh je taky menší. Ono u DA je problém jinde a sice v tm, že když nafoukáš neg na stejně jako poz tak ti při sundání pumpy uteče tak 20–40 psi podle toho jak jsi levej a jak blbá je pumpa. Když s tím počítáš a přefoukáš to tak ti zase zajede do zdvihu a i po ufouknutí se nevrátí.

              první případ je pak míně citlivá vidle, druhý případ je citlivá vidle s nižším zdvihem

              0 0
              • Smazaný účet  

                I ty brute!!!???

                0 0
                • Vilém  

                  :))

                  cekal jsem kdo bude prvni.

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    Blacky, voe, technik, zavodak, brutalrider a tohle!?:D

                    0 0
                    • McBlacky  

                      jestli narážíš na ten vzduch při sundavání pumpičky tak to možná tak není, kdo ví, mám ted třetí pumpu a ta co jsem měl předtím s tou to šlo mnohem líp než s touhle současnou ale ve finále je mi fuk jak to funguje protože nafoukám poz, nafoukám neg, zkusím, nelíbí se mi to, vyfouknu neg, nafouknu znovu a tak to dělám, než jsem spokojen a přitom kontroluju jak to zajíždí do zdvihu, respektive foukám neg u sidu než začnou zajíždět a u reby až zajede na 110 ze 125, pak si to stejně sedne kolem 105.

                      Ale jestli narážíš na to, že přefouknutí neg nezlepší citlivost, tak za tím bych si i stál

                      0 0
              • scret  

                precijen je negativka je mensi, tak se nastavuje hur… ale da se to vychytat…

                Musi byt ale rozumna pumpa…

                0 0
              • pepek  

                Mně žádní pséci nikdy neutekli. Akorát jeden, černobílý, okrasný.

                0 0
    • Smazaný účet  

      Nenecha se obalamutit „lepsim nasavenim dual air“…to lepsi nastaveni spociva v tom, ze das do negativky mensi tlak nez do pozitivky a tim padem ztratis citlivost na pocatku zdvihu=vidle nebude tolik zehlit. Kdyz obe komory nasoukas stejne, dostanes idelani stav (ktery u soloair nastane automaticky). Pokud negativku prefouknes, ztratis zdvih a tim dojde opet k vyrovnani tlaku ala soloair…

      0 0
      • jonti  

        +1

        0 0
      • Tomáš  

        Ona ta změna v citlivosti na začátku zdvihu není zase tak znatelná. Když je větší zdvih a tím pádem i větší sag v mm, tak není vidle tak tupá k větším nerovnostem, protože zbývá jednoduše větší část zdvihu. Přece jenom je rozdíl mít po sagu 20% 64 mm zdvihu, nebo 92 mm, to ale neznamená, že to nemůže někomu vyhovovat, pro mě je to jednoduše málo. Navíc mám vysledovaný, že když je negativka fouklá víc na citlivost, tak velký nerovnosti to prostě tak nebere, protože při progresivitě reby v kombinaci se zdvihem 80 mm je při správném sagu na XC po nasednutí použitelný zdvih zhruba 55 mm, protože poslední cca. 1 cm zdvihu je opravdu při správném sagu těžko překonatelný a už se tomu musí dát docela nažrat, aby šla nadoraz. Podle mě kombinace malého zdvihu a progresivity reby nejde dohromady, u vidlí s lineárnějším průběhem by mi menší zdvih asi nevadil. Každý mm zdvihu navíc je podle mě plus ( tedy v rozumných mezích, je jasný že tam nenarve FOX 40 ). Když jedu jenom silnici, tak negativku přifoukávám, abych měl níž řidítka, nebo na nějakou časovku do kopce se vyplatí mít DA, není třeba měnit komponenty kvůli snížení polohy těžiště.

        0 0
    • jonti  

      Nevidím žádný důvod měnit Recon Gold za Rebu, jsou to jen vyhozené peníze.

      Vidlici používáš předpokládám hlavně otevřenou a tam funguje stejně dobře turnkey i motion control.

      A jestli pro to máš i jiný důvod pro výměnu, třeba že ten Recon je už vydřený a zničený, tak určitě 2012. 2013 má jiný (příliš lineární) chod, který si nechává velká část lidi upravit a velmi nepovedenu páčku lockoutu. 2013 vozím, není to vyloženě špatná vidle, ale 2012 byla lepší.

      0 0
      • pee.tr  

        Souhlas, páčka ovládání zamykání i zamykání na noze samotné, je u 2013 řešeno na ho… (porovnávám s odjezděným Epiconem 2010 z TT). Ta lineárnost chodu mě taky štve, buď je vidle tvrdá a nepruží dokud nedostane pořádnou ránu, a nebo je měkká, že kopíruje malé nerovnost, ale chodí pak na dorazy. Nic než zmíněnýho Epicona a tuhle rebu jsem nejezdil, ale rozhodně bych ji nepovažoval za něco extra dobrýho a to ji porovnávám s epiconem, na kterej kašlu a jezdím ho 3 roky 20tisíc km bez údržby.

        0 0
      • nikeid  

        takže to mám brát tak, že v odpružení, v žehlení, nepoznám Rebu od mýho Recona?

        0 0
    • kolojan  

      REBA 2013 je soloair (ale v podstatě dual air), mají úplně novou komoru, kdy přes jeden ventil foukáš jak pozitivku tak negativku. Mají o tom video na stránkách RockShox, výhodou by měla být váha a rychlejší možnost nastavení.

      0 0
      • scret  

        „REBA 2013 je soloair (ale v podstatě dual air)“ ??

        Co si pod tim am prosimte zakladatel predstavit?:)

        Zrejme to, ze to ma i vzduchovou negativni pruzinu…

        Rychlejsi nastaveni ano, foukas jenom jeden ventilek… Lepsi nastaveni? za mne ne… Jsem velky zastance dual airu… Diky kteremu se vidle da krasne nastavit…

        0 0
        • mr.nikdo  

          Nemluve o snazsim zmenu zdvihu u DA.

          A nebesky levnejsim.

          Ta jednoduchost vidlice uz se take trosku ztraci.

          A lock vidle automaticky na pevno, kdyz nemas lanko :-(…

          0 0
    • scret  

      jsem zastance dual airu…

      0 0
    • Rubi  

      ja mam dual air a je s tim akorat srani, kdyz to chces trochu promenit, tak foukas a ufukujes porad dokola nahore a dole… za me soloair, pokud si hracickar a ladic tak dual air

      0 0
      • nikeid  

        já bych taky s klidným srdcem šel do 2013, protože si myslím, že ač to může být nevýhoda nemoct si konfigurovat vidli, furt je to prostě REBA a furt to je slušná vidle .. jen mě hryže svědomí, že tu někdo psal, 67kg, že chodí po dorazech pořád, tak že musí foukat na 150psi a pak to zas vůbec nežehlí nerovnosti

        navíc mi ještě kámoš co jezdí závodně řekl, že s FOXkama se to prej vůbec nedá srovnat, že to jsou jiný žehličky .. a těch se na bazaru válí fůra .. tak že by zas fox? achjo..

        0 0
        • JakeF  

          Foxy určitě nejsou nijak zásadně větší žehličky, citlivostí bych řek, že jsou víceméně nastejno… Nový RS chodí velmi pěkně a konečně už nejsou tak progresivní, jak ty starší. Ale je fakt, že už by to sneslo progresivity trochu víc…

          0 0
          • blisterexist  

            mě přišel nejlepší ročník 2007, pak už to šlo do kopru:-)

            0 0
          • nikeid  

            a doporučovali byste mi zainvestovat do přechodu z mýho Recona Gold s Turnkeyem do Reby – ať už 2012 nebo 2013?

            anebo je recon funkčně jen o půlkila těžší reba?

            0 0
            • Rubi  

              jak se divam na tvuj ram, zacal bych nejdriv asi jim… nejaky lehky hlinik, nebo bazar karbon :)

              0 0
              • nikeid  

                rám bezesporu první :) to je jediný, co ze starý stavby zůstalo … až bude novej rám, uštetřím asi 0,8kg, budu mít konečně adekvátní velikost (teď je to 21,5" na mých 182cm)

                a potom jediný o čem přemýšlím je ještě ta vidle .. jinak sem spokojenej až moc :)

                0 0
                • Rubi  

                  proc ted premyslet nad vidli, kdyz potrebujes ram? :)

                  0 0
                  • nikeid  

                    to se vylučuje? kupovat to budu na začátku další sezony, takže mám celou zimu na přemýšlení co a jak a za kolik a co je lepší :)

                    0 0
                    • Rubi  

                      protoze kvalitni ram te bude stat vic nez ta vidle a nahore si psal ze kazdou usetrenou 500 uvitas, takze asi nemas na rozhazovani…

                      0 0
            • jonti  

              Jak si prisel na pul kila? To ani recon silver o tolik tezsi nebude.

              0 0
              • nikeid  

                tak reby maj nový kolem 1500 pokud se nemýlím … můj recon má 1970

                0 0
        • blisterexist  

          to sem byl já, stačí adekvátně, zmenšit vzduchovou komoru, ale koupil jsem fulla se 140 tak na tom už stejně moc nejezdím:-D

          0 0
        • McBlacky  

          to si jen myslíš, že Reba je pořád slušná vidle.

          Její dvě hlavní výhody a sice tuhost a dual air už nejsou takže je to jen takovej převlečenej recon soloair v nohama od sida, což ve finále je nesmysl, protože to je méně tuhé než recon, má horší nastavení než sid a je váhově mezi.

          jezdil jsem jak recona, sida tak různý reby (plný nohy, sid nohy), takže srovnání mám.

          Například ubytek tuhosti je razantní a reba už nedává podle mě smysl. Příplatek za sida je minimum, kdo chce tuhou vidli, musí se koukat jinde, zvlášť na nejvyšším zdvihu.

          0 0
          • Ice-goofy  

            A ja ted poridil Sida na 29´´ puvodni co jsem mel pomalu odchazela a vyskytl se mi dobry kup a sel do toho a ted ctu, ze asi to nebude nic moc. No uvidim teda…

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.