• Octopuss

    https://www.rb-bike.cz/…tain-enduro/

    Volně navážemě na Race bike – klub majitelů (3)

    Mor to trochu zkomplikoval, ale po půl roce čekání jsem si ho včera konečně přivezl domů. Je to moje první celopéro, takže asi nejsem schopen objektivních komentářů :))

    RB možná není absolutní špička s nejlepší geometrií a blabla…, ale mám rád ten osobní přístup a možnost domluvy skoro na čemkoli – jinde bych neměl možnost si koupit rám, kola a sedlovku, zbytek komponent si přinést vlastní, a ještě si to nechat zadarmo složit.

    0 0
    • MirosPikos  

      Vypadá moc pěkně, těším se na info o jízdních vlastnostech. Hlavně to placebo kluzných pouzder. Třeba ho za rok dva budu taky prohánět :) Žlutá je můj favorit pro příští kolo. Kdyby to byla Mega nebo RB.

      Tak ať slouží, jezdí a lítá! Hlavně ať nepraská.

      0 0
    • David888  

      To je TR140 ve velikosti S3?

      Kolik měříš?

      Díky za odpověď

      0 0
      • Smazaný účet  

        TR120, vel. L. Mám 176cm. Podle rozměrů mi mr. Heiník doporučil L. Jen jsem tam dal 35mm představec.

        CRR mám taky L a je mi tak akorát.

        0 0
        • David888  

          Díky

          0 0
        • Beskyd  

          Mužů se zeptat proč jsi nevzal rovnou TR 140? Koukám totiž ze tam mas tlumič i vidli která se dává na tu TR 140.

          0 0
          • Smazaný účet  

            Nejsem kdovíjakej jezdec, hodně jezdím i po rovině, a chtěl jsem něco víc univerzálního a lehčího. Taky jsem posranej jezdit nějaký větší pekla, takže bych velký zdvihy myslím nevyužil :)

            0 0
            • Beskyd  

              Jasan. Já jsem právě chtěl něco ostřejšího tak jsem šel rovnou po té 140. Akorát jsem trosku lavíroval kterou velikost zvolit

              0 0
            • Octopuss  

              Tady bych jen rád dodal, že to netrvalo ani rok a dvě návštěvy bikeparků, a už lituju, že jsem nevzal 140, který kdoví kdy zase budou.

              Na druhou stranu jsem prodal pevňáka, a neumím si úplně představit, že na vysokozdvižným kole s „nekompatibilní“ geometrií ujedu po rovině třeba 50km (i když znám střelce, co zvládá 100km na Banditu 675 s 2,6" pláštěma převážně po asfaltu).

              Každopádně pokud si to tu přečte někdo, kdo váhá, jaký celopéro pořídit, jednoznačně doporučuju „čím víc zdvihu tím víc Adidas“ :D

              0 0
              • AussigBiker  

                Co mám info od kámošů, tak prej Bandit 675 není moc jezivej. Jako že je spíš do terénu než na toulání se.

                0 0
                • MirosPikos  

                  Na asfaltu jede jak silnička.

                  0 0
                  • AussigBiker  

                    To jo, do kopce jak motorka a z kopce jako TGV… muzu sam posoudit na 475 :)

                    Ale tem, co me predjizdej na cyklostezce, do kopce a v bike parku (z kopce) se to tezko vysvetluje :D

                    0 0
                • Octopuss  

                  Ten známej je magor. On ani nezamyká tlumič a prostě šlape. Já bych zdechnul po 20km, hádám :D Jezdí cca trasu Praha-Doksy, a až do Mělníku po asfaltu.

                  0 0
                • Datlorghini  

                  Bandit 675 právě jezdivej je. Stejně, jako bylo IQ 575. Jde hlavně o konfiguraci. Mám vepředu 2,5 DHF a vzadu 2,4 Dissector s tím, že mám Monarch plus RC 3 a jezdím ho otevřenej. Kolo má kolem 15kg. Před pár týdny jsem byl na 90km výletu a bylo to úplně v pohodě. Dal bych klidně víc.

                  0 0
        • depresy  

          Hmotnost?

          0 0
          • Smazaný účet  

            Kouknu na to.

            0 0
          • Smazaný účet  

            tak 15,3kg

            …což je docela hodně, mr. Heiník v původním vláknu psal, že prototyp v Base verzi (myslím?) měl 13,74kg bez pedálů.

            0 0
            • depresy  

              To pro mě bude asi nepřekonatelný, představoval bych si tak o 2 kg míň.

              0 0
              • Smazaný účet  

                Já to pak dám do naše biky, ale podle mě lehčí vidle, pláště a nevím co udělají nějakej rozdíl. Nevím jestli bezduše jsou lehčí, já mám duše.

                Celkově je to mix SLX a XT.

                0 0
            • Smazaný účet  

              To je docela dost, to má můj Bandit v XL :)

              0 0
            • Smazaný účet  

              Po konzultaci s RB se ukázalo, že nedělat kvalitativní kompromisy s sebou nese určitou cenu. Rozdíl ve vidli, tlumiči, kolech a pláštích (mám tam Nobby Nic) zdá se dá dohromady maličko přes 1,5kg, a to jsme na tý původně uvedený váze.

              Ale prostě je to kolo do terénu, ne na polykání kilometrů, takže v pohodě :)

              0 0
              • depresy  

                A já si myslel, že zdvihy 120/120 jsou i na polykání km :)

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Asi by se dalo, ale o dvě kila míň :D

                  0 0
                  • depresy  

                    Škoda no, 120mm asi vznikl spíš jako taková znouzectnost.

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      Já myslím, že je to pěknej univerzál někde mezi XT a trailem :)

                      Na nějaký velký dropy nebo brutální sjezdy to samozřejmě není, ale s pořádnou vidlí (což mám) to něco zvládne.

                      0 0
    • Beskyd  

      Tak se taky pochlubím i tady v novém vlákně. Ve čtvrtek jsem si byl v Opavě pro svoji novou TR 140. Je prostě krásná. Zatím nebyl čas to pořádně nafotit tak jen ukázka.

      0 0
      • Smazaný účet  

        Černý rámy mi vždycky přišly divný, resp. že je to škoda tak nevýrazný, ale tohle už je zase originální :)

        0 0
        • Beskyd  

          Taky jsem přemýšlel jakou barvu, ale klasická černá se mi vždycky líbila. Mám to v matu a na živo to vypadá fakt moc hezky.

          0 0
      • depresy  

        Černá a titan fox mu imho sluší nejvíc.

        0 0
      • chemik_mara  

        Moc hezky! Jakou mas velikost? Ze neni prohnuta horni ramova trubka.

        0 0
        • Smazaný účet  

          Ajo, dobrej postřeh s trubkou! Co to??

          0 0
          • Beskyd  

            U té S1 už to muselo být rovně. Je o 3cm kratší než S2 a tam už by to prohnutí asi nešlo.

            0 0
        • Beskyd  

          Mám tu S1 a tam je to rovné. Líbí se mi víc než ta prohnutá u S2. Mám 173cm a po konzultaci s P. Heinikem jsem vzal tu S1. Byl jsem to i zkoušet v Opavě než jsem objednal a ta S2 už byla fakt moc velká. Sice jsem na pomezí těch dvou velikostí ale ta menší mi sedí víc.

          0 0
      • Džey Ár  

        Je to hóódně pěkná záležitost. To se ti povedlo. Po dlouhé době asi začnu zase toužit po RB :-)

        0 0
    • Metrick  

      Žlutá vypadá moc pěkně. Bral jsi to v Praze nebo Opavě (v konfigurátoru možnosti výměny většiny hlavních komponentů není)? Pokud bude možné se na výměně/dodání části vlastních komponent domluvit (dříve to prý šlo), tak by to bylo velké plus při rozhodování. Každopádně ať dělá radost.

      0 0
      • Smazaný účet  

        Praha.

        A domluvili jsme se v podstatě rovnou v rámci mailový diskuze o rámu a komponentech obecně.

        Já věděl, že si chci komponenty vybrat sám, ale taky jsem nechtěl řešit kola a vybírat sedlovku, a v poslední řadě RB má naprosto luxusní ceny na Race Face. Například Turbine R 35 představec v eshopu stojí 2560, přes RB tuším asi 1700.

        Takže jsem se zeptal, jestli je možný si některý komponenty vzít od RB a něco dodat sám. A úplně v pohodě.

        0 0
    • Smazaný účet  

      Mi se to hodně líbí :) Tu žlutou matnou mám na RB RX a jsem spokojen. Na RB Bandit 475 mám černou matnou a ta už je údržbově horší. Jakou fanoušek RB přeji ať to jezdí a přeji mnoho spokojených kilometrů.

      0 0
    • Bike.Mike1234  

      Kolo se mi líbí , bohužel nechápu a mrzí mě jako fanouška kam RB směřuje , dělali super DH/FR už nedělají ( chápu poptávka asi není co bývala ) ale i kdyby udělali jeden pořádný model a drželi ho 5 let určitě by se jich dle mého prodalo víc než těch e dragstru který jsou cílený snad na tu nejmenší skupinu zákazníků která na trhu vůbec existuje. Dělali super EN v dnešní době kdy je enduro ten největší trhák NEMAJÍ enduro? A pokud ho mají v plánu minimálně to zase rok dva potrvá .. dělali full XC a např IQ 290 /275 jezdí hodně … Nemají ani to a navíc nemají ani žádné pevné XC které by stálo opravdu za to aby si ho koupil někdo kdo chce občas odjet nějaký závod a to nemluvím o tom že moji dva kamarádi mají stejný rám ze stejné modelové řady ve stejné velikostí a každý na jiný průměr trubek respektive jeden má spodní 50mm horní 40mm a řetězovky vypadají jako z by byli z bandita , druhý rám má spodní 47 horní tuším 38 řetězovku klasickou tenkou a v sedlovce vložku , geometrie stejná jinak každý rám jiný WTF ? No nic ,jdeme dál RX za mě v pohodě KID125 za mě v pohodě. A teď nové TR vypadají fakt pěkně jen nechápu proč při absenci výše zmíněných kategorii mají v kategorií trail 2 zdvihy a taky jsem čekal nějakou top gramařinu vzhledem k absenci ložisek jsem si říkal že mají v plánu asi nějakou lehkou raketu která bude lehká už v základu za cenu citlivosti zadní stavby ( minimálně oproti banditovi) a ejhle 15,3 kg ? 120mm chodí aspoň jako po másle ?

      Je to zvláštní ,firma s dlouholetou tradicí a jménem jakoby se snažila sama sebe potopit , místo růstu do zahraničí podpory mladých talentovaných závodníků ,kteří by dostali RB opět na světlo jako v době Pavla Čepa , Michala Marošiho Gaspiho atd kteří všichni začínali na RB teď existují prakticky bez reklamy bez marketingu bez propagace bez jakéhokoli promo videa bez čehokoliv co by je stálo trochu peněz energie a nadšení ale přineslo velký přínos v podobě prodeje , přijde mi že firma stárne spolu s panem Bartoszem a stala se jen obživnou činnosti bez nadšení. Žádné ambice ( podpora jezdců , sponzoring akcí, výstavy ) , zhoršující se kvalita ( sváry , absence různých polepu , neestetické plastové průchodky ) ,bez snahy získat si nové zákazníky ( propagace ,trička dresy.. , videa, aktuality z výroby )

      A to už ani nebudu rozvádět čekací lhůty , to že na nové pobočce v Opavě pracoviště pro skládání kol vypadá hůř než můj pracovní koutek ve sklepě a že místo soustředění se na výrobu kol se po půlce podlahy válí nějaké cvičební desky na držení rovnováhy mezi kterými se snaží při předávání kola kličkovat paní sekretářka ,aby se pro kolo vůbec dostala.

      Nechci RB pomlouvat všeobecně jsou to dobré kola a sám mám 4. kolo od nich ,ale o to víc mě to štve že s každou další generaci ačkoliv se snaží něco zlepšit spíše klesají ke dnu.

      0 0
      • depresy  

        TR 120 bylo asi narychlo dodělaná varianta pro zájemce o jezdivější kolo s nižšími zdvihy. Bogužel má 2 kg nadváhu. Kluzná ložiska prý mají ze začátku zdvihu trochu větší odpor, nejmenší nerovnosti to asi moc pobírat nebude.

        0 0
        • Beskyd  

          Mám TR 140 a i drobné nerovnosti to pobírá moc hezky. Sice to není úplná super žehlička ale je to naprosto v pohodě.

          0 0
        • Smazaný účet  

          Ty rámy jsou skoro identický, nepleť si váhu kola a váhu rámu. Jen protože já si postavil těžký kolo neznamená, že na rámu je něco špatně.

          0 0
          • depresy  

            Kolik váží vidla a kola?

            0 0
            • Smazaný účet  

              Podle webu SR je Auron 35 „starting from 2140g“, což je víc než je základní konfigurace.

              Kola netuším, Remerxy jsou zjevně pevnější a těžší.

              Když jsem p. Heiníkovi psal dotaz, odpověděl mi:

              *Jinak v porovnání s prototypem, o kterém jsem váhově referoval na BF:

              Vidlice – Axon / Auron – rozdíl 400g

              Tlumič – Edge / TriAir – rozdíl 200g

              Pláště – rozdíl 200g, možná více?

              Kola – WTB / Remerx – rozdíl 600g

              Bezduše – rozdíl 100g

              Sedlo – rozdíl ?

              Změny na rámu – prototyp / produkční verze – rozdíl 200g

              Dnes jsem předával TR 120 – osazení TEAM+, a u něho jsem navážil 13,2Kg – s klasickou sedlovkou.*

              K tomu doplním, že váha udávaná RB je bez pedálů, mých 15,3kg je komplet se vším.

              0 0
              • abel  

                katalogová hmotnost boost aurona je dost vysoká, stejně váží durolux 36.

                0 0
        • Petr Heinik  

          Dobrý den,

          Model TR od počátku vznikal ve třech variantách 100 / 120 / 140, každá z variant na základě zkušeností a zpětné vazby našich zákazníků. Model TR 120 jako náhrada Bandita 290, model TR 140 jako náhrada Bandita 475. Tedy model TR 120 rozhodně nebyla narychlo dodělaná varianta.

          Hmotnost rámu TR je 2900g, úspora v porovnání s modelem Bandit je přes 500g.

          0 0
          • MJ24  

            Dobrý den,

            konečně nějaká hodnota váhy samostatného rámu. Hmotnost 2900g je bez tlumiče v jaké velikosti?

            Děkuji

            0 0
            • Petr Heinik  

              Dobrý den,

              Velikost M, bez tlumiče.

              0 0
            • mr.antik  

              Což není pro 140mm hliníkovou 29ku vůbec žádná tragédie. Pro menší zdvihy jo, ale zase třeba fajn pro těžší pány. Každej si může vybrat.

              0 0
          • depresy  

            Děkuji.

            0 0
      • mirorek2  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
        0 0
      • Tydlii  

        No, nevím jestli souhlasím se vším ale taky je moc nechápu.

        Osadit suntůr podvozek a nenabidnout high-end specifikaci je něco, co bych od RB fakt nečekal :/.

        Tr140 na F36/DPX (nebo Pike a odp. Tlumič) a komplet XT se slusnejma zapletama třeba?

        Tr120 na SID 120mm a SIDluxe a komplet XT?

        A ta váha je vtip.

        No nic, zákazníky si to asi najde no

        0 0
        • Beskyd  

          Kdyby byly komponenty tak by určitě nabídli i jinou variantu osazení, ale všechny značky jsou rády, že seženou alespoň nějaké komponenty.

          0 0
        • AussigBiker  

          Info z Instáče je, že Rock Shox bude tušim jaro 2021, do tý doby prostě pešek.

          0 0
        • mirorek2  

          Tady nejde vůbec o srantour a ani světe div se o cenu… desátý systém přepákování a než se zákazník dočká rámu, geoška je sto let za opicema

          Já mít slovo u RB tak vemu i blbý jednočep (viz třeba Evil) a geošku obšlehnu od Tranďáků, jako to skoro top co se dnes jezdí a je to :-)

          Tyto značky srovnávám cílením na podobné zákazníky a taky že jim fandím :-) a tím pádem bych RB fandil taky. Zákaznický přístup je v rámci ČR prý super, tak je na čem stavět!

          Samozřejmě viděno očima AM/EN…

          V XC tady není šance podle mě

          0 0
          • Smazaný účet  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
            0 0
          • Smazaný účet  

            Ah, desátej kolovrátek na téma RB je sto let za opicema. Co se to řešilo u předchozích modelů? Úhel hlavový trubky nebo jiná hovadina, kterou nikdo z místních expertů nepozná, ale má názor a neváhá ho sdělit?

            Je zvláštní, že i když je RB úplně nahovno a sto let za opicema, a s každým dalším rámem je to horší a horší (tvrdí experti z BF, studovaní strojaři a medailisti z World DH cupu), pořád se to prodává, a skutečný majitelé jsou převážně spokojený.

            0 0
            • Beskyd  

              Pod to se podepíšu. Palec nahoru

              0 0
            • honzarb  

              No co se tyce uhlu hlavove trubky, resp. rozdilu mezi nima, tak to tady pozna hodne lidi, rekl bych. A v ramci geometrie kola to zrovna hovadina neni ;)

              0 0
            • mirorek2  

              nojo sis ho koupil si cílovka tečka

              nemusíš tady ale vyskakovat, když má někdo jiný názor, ne?

              o tom jestli já poznám HA nebo nepoznám si nechej laskavě zdát dál, ostatní jsou jen prázdné plky s obrázkem

              0 0
              • Atilla  

                A co je na té geo špatně? HA 65, STA 76, reach dlouhý. Na TR120 což má být lehký trail bike HA 66,5, STA 75,5, reach v Lku 476mm. Mě to příjde teda adekvátní. Nechtěl bych mít na trailovém kole STA 80. To je pak na rovnějších cestách utrpení na ruce.

                0 0
                • TJK  

                  jj souhlas, GEO mi prijde naprosto akt. a trefena dobre.

                  0 0
                  • mirorek2  

                    šak jistě že je to „ok“, já psal obecně že to zastarává… bandit, když jsem o něm uvažoval, tak stačil všem prasknout :-) to by mě sralo víc, než nějaká geoška

                    0 0
              • Smazaný účet  

                Jediný prázdný plky široko daleko jsou tvoje moudra strojaře s diplomem z Vysoké školy života.

                0 0
                • mirorek2  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                  0 0
                • mirorek2  

                  takže napřed mě urážíš a teď blokuješ, super, užij si to

                  0 0
        • Smazaný účet  

          Já myslel, že tvrzení, že Suntour je odpad bylo dávno vyvrácený.

          0 0
        • Smazaný účet  

          Pro jistotu reaguju i tady:

          JEN PROTOŽE MOJE KOLO JE TĚŽKÝ NEZNAMENÁ, ŽE RÁM JE TĚŽKEJ!!!!!

          0 0
        • Petr Heinik  

          Dobrý den,

          Samozřejmě bychom rádi podobné specifikace nabídli, bohužel nabídka takových specifikací naráží na dva problémy.

          1.) Dostupnost komponentů RS.

          2.) Cena takové specifikace – TR 120 / komplet XT / SID / lehčí záplety – v hrubé kalkulaci přes 90K, u TR 140 podobné.

          Upřímně, to je cena, u které si nejsem jist, zda bychom našli zájemce, respektive dostatečně velkou skupinu zájemců s ohledem na minimální odběrná množství například u vidlic RS.

          Hmotnost rámu TR 120 je 2900g, tedy úspora proti rámu Bandit je přes 500g.

          0 0
          • Smazaný účet  

            S komponenty je to tragedie. Sháněl jsem vidlici pro syna a oficiální dovozce má termín naskladnění dokonce květen 2022, což také tlačí ceny skladových zásob kvůli nedostatku nahoru.

            Představy stavby kola jsou různé, ale za mě kola RB vždy splnily očekávání a věrným fanouškem zůstanu.

            0 0
          • vpa007  

            Dobrý den,

            Ta hmotnost rámu 2900gr u TR 120 je myšlena pro velikost M či jinou? Když se dívám do svý tabulky u RB IQ 275, tak můj XL rám má 3000 gr, což by +/- znamenalo, že váhově jste se dostali zpět někam k IQ? Případně, mohu-li se zeptat, kolik váží holý rám TR 120 XL. Děkuji.

            0 0
            • Dazz  

              Vím, že nečekáš odpověď ode mě :-D

              Ale srovnání hmotnosti IQ a TR 120, by mohlo cca sedět.

              0 0
            • AussigBiker  

              Nizeji to mas od pana Heinka:

              Velikost M, bez tlumiče.

              https://www.bike-forum.cz/…it-evolved-1#…

              0 0
            • Petr Heinik  

              Dobrý den,

              Ano, hmotnost je myšlena u velikosti M.

              Ano, zhruba to odpovídá modelu IQ.

              Velikost XL jsme zatím neměl možnost převážit, jakmile se to podaří, informaci poskytnu. Hrubě to odpovídá velikost nahoru, plus 100g.

              S pozdravem

              Petr Heiník

              0 0
              • vpa007  

                Moc děkuji pane Heiníku, (i kolegům Dazz a AssigBiker. ;-))

                Mám to v tabulce a hraju si. Přiznám se, že ač IQ 275 ještě nějakou tu sezónu by mohlo vydržet, trochu mne svrbí ruce :D. Líbilo by se mi to v mixu Shimano XT, Pike, RF Turbine, Nextie, OneUp… což teda zatím vychází + 400g navíc oproti podobně ohálkýmu IQ 120/120 na 27.5 kolech… mno větší kola přínáší víc gumy, atd… :D

                0 0
                • Dazz  

                  Jj chce to fakt lehká kola, protože ty pláště budou + něco navíc.

                  29" mtb se zdvihy 120–130 mm je celkem dost, takže je z čeho vybírat :-D

                  0 0
                  • depresy  

                    Ale lehkých modelů za přijatelnou cenu moc není…

                    0 0
                  • Smazaný účet  

                    Ahoj, budeš TR kupovat jako náhradu za iQ275 nebo už snad máš?

                    0 0
                    • vpa007  

                      Nemám, zatím jen zvažuju, zda udělat upgrade nebo ne… PROTI je váha (né že bych ji hrotil, ale zase tahat 15kg kolo nechci, ale když to bude do 13kg +/-, tak budiž) a zatím dobrý stav stávajícího stroje, kterej jsem si konečně vyladil podle chuti, PRO je něco nového a 29" kola… takže zvažuji, jestli to má cenu, co s IQ 275 XL 120/120, když bych měl TR 290 XL 120/120… asi tak. Zatím je to prostě takový cvičení na papíře. Nicméně dumám, jestli nekoupit aspoň ty kola, s tím, že se pak uvidí… ;-)

                      0 0
                  • vpa007  

                    Tak jasně… další vatianta, co by se mi líbila, je Orbea Oiz TR, ale to má krapet jinou cenovku. I když, otázka je, když bych na RB naházel co chci, jak na tom budu ve srovnání… to si musím hodit do tabulky.

                    0 0
                    • yagi  

                      Mel jsem podobnou rozvahu. RB TR, Orbea Oscam a Norco Optic. Nakonec… i kdyz mam doma dve RBcka a novy TR se mi libi, to vyhralo Norco. Cenove velmi podobny. Jinak bych nemel na cem v zari jezdit. Tak treba RB nekdy priste…

                      0 0
                      • depresy  

                        Nestačil Fluid, když nejproblémovější zadní stavba je stejně Al?

                        0 0
                        • yagi  

                          Mozna by Fluid stacil, ale dostala se mi pod ruku dobra nabidka na Optic, tak nebylo o cem premyslet.

                          0 0
                      • PetrAT  

                        Optic je ale cenově podstatně výš než RB TR

                        0 0
                        • yagi  

                          Naskladej na RB RockShoxe a budes na stejny cene ;). (Pike Select a Super Deluxe Ultimate DH). A navic jsem ho mel za velmi pekny penize a byl hlavne skladem.

                          0 0
                • Petr Heinik  

                  Dobrý den,

                  Na jaro mám v plánu podobnou osobní stavbu, tak pak dám vědět, jak to vyšlo.

                  S pozdravem

                  Petr Heiník

                  0 0
      • Džey Ár  

        Částečně máš pravdu, ale tenhle rám alespoň mi dává logiku. RB vaří hlínu z klasických trubek, žádný hydroforming blbiny, tak z toho vždycky vyleze jednoduchá věc. Taky mi vadilo na novém Banditu absence frézování, pak přišli s vahadlem, ale tohle TR je tak krásně jednoduchý rám že bych si RB zase pořídil. A ani mi neva že je to FSR, né u RB dříve tradiční jednočep. Moc hezky to vypadá. A myslím že už je zase trochu odklon od toho „enduro specific“ období A lidi zase míří k jezdivějším kolům (trailbike) alá IQ6. Takže jestli to i tak hezky jede jako ta IQ6, tak to na 140 mm bude super kolečko na všechno. Snad jen aby se to nelámalo právě jako ta IQ6 :‑X

        0 0
      • Petr Heinik  

        Dobrý den,

        Děkuji za zpětnou vazbu a názor.

        Nemyslím, že dokáži ve formátu fóra odpovědět rozumně na takto komplexní témata, ale pokud budete mít zájem dejte vědět – můžeme probrat po telefonu nebo emailem.

        Zkusím snad trochu zkráceně:

        Enduro – ano, vyčkáváme. Je to kategorie, která se celkem dynamicky mění a než vyrobit model, který bude potřeba za rok předělat, radši počkáme.

        XC – respektive XC závodního formátu je již dlouho mimo naši zákaznickou strukturu, tímto směrem jsme při návrhu a vývoji nových modelů – CR a TR vůbec neuvažovali.

        Průměry trubek – to se týká modelu CR? Pokud ano, je to bohužel výsledek letošní tragické dostupnosti materiálu a nutnosti nakupovat materiál velice složitě z jiných zdrojů, aby bylo možné vůbec rámy vyrobit. Tedy jednotlivé výrobné série jednoho modelu vykazují odchalky.

        Hmotnost – úspora na rámu proti modelu Bandit je přes 500g. Postavit vyloženě lehkou XC raketu nebylo cílem, viz. bod XC.

        Marketing – podpora jezdců, případně videa nestojí trochu peněz a historicky můžu bohužel říci, že přinos v prodejích byl vždy velice malý.

        Čekací lhůty souhlasím, to je naše dlouhodobá bolest.

        S pozdravem

        Petr Heiník

        0 0
        • o.unca  

          Velký respekt za formu reakcí na (konstruktivní) kritiku, to není vůbec obvyklé nejen na BF…

          0 0
        • Evilcleaner  

          Dobrý den, využiju šance na smysluplnou odpověď. TR120 rám stojí 35 k, celé kolo ve specifikaci Base poté 43 k. Proč se nespokojíte u samostatného rámu se stejnou marží jako u celého kola, ale je třeba o 10 k vyšší? Respektive proč nechcete prodávat rámy samostatně? Motivaci pro zrušení velkoobchodního prodeje jsem ještě nějak pochopil (cca 9 let zpět), ale toto mi už žádný smysl nedává. Děkuji za odpověď.

          0 0
          • lubosalbi  

            No a pak se nabízí varianta se v tom nevrtat. Koupit base kolo a díly rozprodat, tím dá dostat na slušnou cenu rámu.

            0 0
          • goofy  

            Boha jeho co řešíš? Tak to má každá značka…

            0 0
          • Dazz  

            Goofy má recht, když se ti zdá rám od RB drahý kup nějaký podobný od jiné značky :-)

            Navíc je teď dost divná doba … nebyly trubky, komponent je na trhu jak šafránu, ceny rostou prakticky každý den …

            chápu to tak, že RB se živit nějak taky musí.

            0 0
          • scota  

            Asi protože musí zvyšovat obrat? Většina velkoobchodů požaduje i minimální odběry, takže pokud budeš ctít koupit jen řekněme 400 ks ráfků, nebo .pneu odkážou tě někam jinam

            0 0
          • Petr Heinik  

            Dobrý den,

            Důvodem, proč nenabízíme samotné rámy k prodeji, je jejich omezené skladové množství – v letošním roce se díky situaci na trhu podařilo zajistit materiál na výrobu pouze omezeného množství, a to výrazně menšího, než byl plán.

            Rámy jsou tak blokovány na kompletní kola, až tyto vyprodáme, můžeme zbylé kusy nabídnout samostatně.

            Cena rámu TR 120 činí 29 990Kč ( s tlumičem SR poté 34 830Kč ) , marže na rámu zůstává stejná, jako byla u rámů IQ nebo Bandit.

            V porovnání s rámem Bandit tak došlo k navýšení ceny o 5 000Kč, což plně odpovídá nárůstu nákladů a to zejména stran materiálu.

            S pozdravem

            Petr Heiník

            0 0
            • Mr.Duck  

              Vidis na 27.5 by vam stacilo min materialu a ja bych se nemusel bat budoucnosti az skoci Banditovi trvanlivost! :)

              0 0
    • easyrider  

      A ty Suntoury teda už za něco stojej? Furt je tam jen vazelína?

      0 0
      • Dazz  

        Předělat na olej není problém.

        0 0
        • krabica  

          Se nedivím, olej je dneska drahý, tak ho RS šidí a Suntour ho radši nedává vůbec. :-)

          0 0
          • Dazz  

            Cena FOX – cema SUNTOUR = hned je vidět kolim tam toho oleje dávají :-D

            0 0
      • krabica  

        .

        0 0
      • novas752  

        Vůbec bych se Suntouru nebál. Kamarád má teď čerstvě pružinový Zeron. Jeden by pohledem do katalogu řekl že to bude asi mizerná vidlice. Opak je pravdou, i s tou vazelínou je v zimě o dost citlivější než konkurenční RS35.

        0 0
        • Atilla  

          No kdyby někdo chtěl, tak budu prodávat nejetý Suntour Axon 34 BOOST LORC-PCS, 29, 130mm, Black, Off 44mm s neřezaným sloupkem.

          0 0
          • David888  

            Kolik by jste si za něj představoval?

            0 0
          • TJK  

            nemas ho prosim zvazeny? Jak to „chodi“ ?

            0 0
            • Atilla  

              Teď se lakuje, takže ještě ne. Samotný rám vážit nebudu. Jedině s brzdami a hazkou, abych to nemusel protahovat ven.

              0 0
              • TJK  

                ja myslel vidli.

                0 0
                • Atilla  

                  Měla by mít 1900g určitě zvážím až to přijde.

                  0 0
                • antuch  

                  Axon 34 boost 29 ma kolem 1900 gramu… Axon elite 34 boost ma 1600 g…

                  0 0
                  • Dazz  

                    Axon elite 29 věčně nedostupná :-(

                    0 0
                    • antuch  

                      Hele, snazime se… Ale aktualni doba dodani vidlic suntour 14 mesicu od objednani…kdyz to jde, tak zobeme po par kusech z Nemecka… Letos bude vseobecne bida… Nejen u SR…

                      0 0
                  • TJK  

                    zajimavy, premyslim co dat na Titan kolem 120mm aby to za neco stalo

                    0 0
                    • vojtechposmourny  

                      Kdyby jsi napsal „aby to něco stálo“, tak ti doporučím třeba Intend nebo Ext, ale takhle nevím :-)

                      0 0
                    • antuch  

                      Jedina vec, na co si dat bacha… Suntour je celkove vyssi… Jejich 120 cca odpovida 130–140 u ostatnich…

                      No a jestli chces vydrzet, tak vim o vidli ve 140, co bude vazit 1650 bez osy

                      0 0
                      • TJK  

                        tak ja si pockam ;) se mi pak ozvi ;) zni to pekne a nikam nepospicham :)

                        0 0
                      • TJK  

                        tak ja si pockam ;) se mi pak ozvi ;) zni to pekne a nikam nepospicham :)

                        0 0
                • Petr Heinik  

                  Dobrý den,

                  Axon 34 – 130mm – 2 080g ( s blatníkem ).

                  0 0
          • vili  

            Můžeš pak pls pro zajímavost změřit zástavbovou výšku? Díky

            0 0
    • vili  

      koukám blbě nebo lze aktuálně objednat pouze komplet kolo tr120? Kliknutím koupit samotný rám se dostanu zase pouze na celé kolo…

      0 0
    • MrtweyUbrus  

      Myslím že nemožnost koupit samotný rám odradí hodně kupců, kdybych chtěl koupit kolo a pak rozprodávat komponenty které tam nechci tak si koupím mainstream.

      0 0
      • Smazaný účet  

        Asi jak koho. Já chtěl Bandita a byl poslední v Mku jako komplet kolo, protože někdo zrušil objednávku a z původního kola zůstal rám, hlávko, gripy, sedlo, řazení, tlumič a to je myslím vše. Teda zatím :)

        0 0
      • Auditor  

        Hehe, ukaz mi nekoho kdo to s novym kolem, at mainstream nebo nemainstream, nedela… :) Kola, brzdy, pohon …

        0 0
    • Smazaný účet  

      Přemýšlím, jestli s takhle zakrouceným rámem řešit nějakou ochrannou fólii, a asi na to spíš kašlu, protože na tohle něco rovnoměrně nalepit zní jako zkouška z trpělivosti level master :D

      0 0
    • Kíša  

      Ahojte, dělám si zálusk na TR 120, ale chci ji samozřejmě nejdříve vyzkoušet. Bohužel testbike je pouze ve vel. L, tak jsem se chtěl zeptat, jestli se tu nenajde někdo z Prahy, Berounska či širšího okolí, kdo ho má doma ve velikosti M byl by ochotný mě na něj nechat na chvíli sednout? Díky :)

      0 0
    • Beskyd  

      Taky jsem dneska trošku přehazoval díly z HT kde jsem měl o něco lepší než na RB TR 140. Na RB jsem hodil SLX kliky, pořídil 30z převodník (místo 32z), SLX kazetu, a taky jsem sehnal nové XT řazení (místo SLX). A ještě širší řidítka Reverse + představec a gripy Ergon

      0 0
      • vpa007  

        Bylo by to moc hezký, kdyby u toho nebyly mizerný fotky… ale neber to zle, chápu že je venku hnusně a brzo tma a že se to prostě nedá vydržet.. ;-)

        0 0
        • Beskyd  

          Jasan fotky nejsou nic moc, ale radost ten „tunning“ udělal. Už aby bylo hezky a dalo se řádit někde v lese.

          0 0
        • Smazaný účet  

          To je přesně důvod, proč jsem si kolo doteď nedal do fotkový sekce – není ho kde vyfotit :( Leda že bych ukecal ženu, aby mě s ním odvezla někam do hor kde mrzne a je sníh :D

          0 0
      • rapo  

        Folie nebo co to je na spodni strane ramu (1.foto) uz tam byla, nebo jsi to tam lepil?

        0 0
    • Hanez91  

      Dobry den,přemýšlím že bych pořídil RB TR 120.Chci se zeptat na radu ohledně velikosti měřím 185cm.

      0 0
    • Smazaný účet  

      Dneska jsem měl potenciálně katastofální problém. Po necelých 20km, už na cestě domů, jsem si naprostou náhodou všimnul, že mám komplet vysunutej čep zadní stavby. To kdyby se za jízdy rozlítlo, byl bych v řiti. Teda kolo, já bych jen brečel.

      0 0
      • Smazaný účet  

        Totál úlet :-O

        0 0
        • depresy  

          No, to nám to pěkně začíná :///

          0 0
          • vili  

            Klid. Stalo se mi to na canyonu i na scottu (tam mi to dokonce za jizdy v lese vypadlo a pul hodky jsem hledal v listi). Od te doby se snazim pravidelne vse kontrolovat a dotahovat a nemam problem

            0 0
            • depresy  

              Dík, budu mít klidnější spánek :)

              0 0
            • LM  

              Tip: vemte lihovou fixu a poznačte si polohu čepu oproti rámu čárkou. Pak stačí kouknout a hned vidím že se něco povoluje. Používám i na pevné osy, šroub držící přehazku a šrouby držící převodník. Okoukáno v trolejbuse :-)

              0 0
              • Georrge  

                Jj v prumyslu bezna praxe, dobry tip. Taky se pouziva kapka (pripadne carka) barvy mezi ram a hlavu sroubu. Take signalizuje uvolneni sroubu a u mensich sroubu funguje i jako lehke zajisteni proti povoleni. Ale to neni na srouby ktere pravidelne povolujes (pevne osy), tam je fajn ten lihac nebo bily znackovac pro cerne srouby/ram.

                0 0
        • Georrge  

          Ze by RB neznal loctite? :)

          0 0
      • Beskyd  

        To se ti sám od sebe povolil ten šroubek co to stahuje?

        0 0
        • AussigBiker  

          Me na Banditovi taky, neco cinkalo, ja furt nevedel co :) Kamos, zkusenej eRBéřkář hned vedel, bud si narozdil ode mne vsim, nebo mel taky tu zkusenost, to nevim. Kdyz byl Bandit novej. Od ty doby uplne cajk.

          Pepek: Tak hlavne, ze se nic nikomu nestalo :) Cinkalo ti to taky? Nebo si cinakni nezaznamenal?

          0 0
          • Smazaný účet  

            Necinkalo nic, jen jsem v jednu chvíli mrknul za jízdy na kazetu, a říkám si „co to je doprdele za váleček tam?“. WTF :D

            0 0
        • Smazaný účet  

          Ještě nevím, jsem zmrzlej jak sobolí hovno, jen jsem kolo v rychlosti umyl od soli a uklidil, kouknu na to později :)

          Doufám, že je to fakt jen povolený. Docela jsem se lek, když jsem pomyslel na možný katastrofický scénáře.

          0 0
          • mr.antik  

            Nestalo by se prakticky nic. Tolika lidem v mém okolí rupla za jízdy zadní stavba (bez ohledu na značku) a stále žijí…

            0 0
      • Smazaný účet  

        Tak dobrý, ten šroub se jen komplet povolil.

        Asi radši někde koupím ten Loctite.

        0 0
        • Georrge  

          Da se koupit i lepidlo na zavity od jine znacky, treba v globu ci hornbachu za asi 120kc. Ale prijde mi trochu silnejsi nez loctite 243, takze bych to s mnozstvim neprehanel. Zvlast pokud je to sroub do loziska (at uz kluzne nebo valive), prebytecne lepidlo se totiz vytlaci ze zavitu a muze zalepit funkcni plochy.

          0 0
          •  jarek1  

            Podle mě se povoluje toto a podobné sešroubování zejména za mrazu a sněhu. Mám tuto zkušenost s čepem ve starým IQ, ale hlavně se závěrnou maticí kazety, kdy se některé dělaly už bez prolisů a v přímrazcích se povolily přidrháváním o stavbu.

            0 0
          • novas752  

            To i normálního Loctitu stačí malá kapka.

            0 0
        • Smazaný účet  

          Tak NEDOBRÝ :(

          Ten šroub prasknul přímo v rámu a zůstal tam, a proto se čep vysunul.

          Samozřejmě je to úplně debilní místo, z tý spodní části šroubu není vidět ani kousek (a stejně se tam nedá dostat), takže kolo jede zpátky do RB a já dojezdil :( Do tohohle štourat nebudu.

          0 0
          • depresy  

            Tvl, už sem nic nepiš. Ubývají mi zásoby alkoholu :)

            0 0
          • Beskyd  

            Pak dej vědět jak to dopadlo, co s tím udělali. Dík :)

            0 0
          • Smazaný účet  

            Kolo jede zpátky do továrny :( Sice by to příští týden mělo být vyřešený, ale do tý doby bude všude už jen bahno :( A to jsem v pátek objednal nový pláště. Ach jo.

            0 0
          • Smazaný účet  

            To by mě zajímalo, jak je tohle možný…

            0 0
            • depresy  

              ??? Lze jen doufat, že to byl ojedinělý fail. Každopádně nové majitele čeká pravidelná kontrola.

              0 0
            • Atilla  

              Bublinku ve šroubu už jsem viděl mockrát.

              0 0
              • depresy  

                Taky mohl být přetažený, ale to už se nedozvíme.

                0 0
                • Atilla  

                  Stalo se nám v práci, že přišla krabice M8 šroubu a skoro každý jsem utrhl malou ráčnou. Teď se to stalo firmě co u nás montovala nové zařízení. Pro jistotu měnili asi 200ks šroubů:)

                  0 0
            • Smazaný účet  

              Druhá strana úplně v pohodě, takže hádám, že to je na 99% špatnej šroub spíš než nějaká vada rámu.

              0 0
              • depresy  

                Myslíš, že hrozí kontakt s kazetou?

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Myslím, že ne. Čep tam držel myslím už jen silou vůle, a kazeta byla pořád tak centimetr daleko.

                  0 0
              • Smazaný účet  

                No otázka je, jestli na tuhle stranu nepůsobí větší síly od tahu řetězu, než na druhé straně od brzdy.

                Ale asi to bude vada šroubu jak píše Atilla.

                0 0
                • novas752  

                  Síla od brzdy bude určitě větší (brzda má mnohem větší výkon), ale v jiném směru.

                  0 0
    • depresy  

      Cíl mise: shodit 3 kg s co nejmenší újmou na účtu.

      0 0
      • Beskyd  

        Tak to jsem zvědav, 3 kg je dost. Budu držet palce

        0 0
      • vili  

        kua lepší fotka už nahrát nešla, co? Kolik to teda hmotní takhle v základu? To je L? První 1,5 kg bude easy, pak už bude hůř :-)

        0 0
      • Atilla  

        Na svém jsem navážil 14kg s 500g pedály, 4-pistem na předku, teleskopem 180mm, Pepi vložkou vzadu, lyrikem a rekon race a rekon 2.4 wt.

        0 0
      • Dazz  

        Fotka jak z Rudého práva ;-)

        0 0
      • Smazaný účet  

        Mission Impossible

        I kilo tě bude stát hodně.

        0 0