• Arzen

    Pro největší nedočkavce… Qayron právě postupně přidává na jejich eshop nové kola na 2021, zatím mají trailové kola a měli by taky dávat enduro. Tohle vlákno je hlavně informativní… Přídavají teď jedno kolo po druhém, takže kompletně to budou mít hotové asi večer nebo zítra.

    Pouze osobní názor… Myslím, že je to spíše downgrade. Poměr cena výkon je slušný, ale oproti předešlé generaci je to přece jen o něco horší. Majitel původního kola Qayron by upgradem získal:5 zubů navíc v podobě nového deore, tubeless ready ráfky na všech modelech. Teleskopickou sedlovku crankbrothers a prostornější zadní stavbu rámu. Grafika je subjektivní věc každého… posuďte sami… V poslední řadě nové oceláky spyro.

    Osobně si myslím, že nejlíp je na tom spyro 5 co se týče poměr cena výkon, ale jsou i konkurenční kola, která už nabídnou podobně a nebo víc…

    0 0
    • Tydlii  

      Spyro CRMO je kolo na který jsem byl hoodně zvědavej… Líbí se mi v tý barvě co má Kubánec a s tou ploutvičkou, ke to hrozne sexy kolo :) . Bohužel produkční verze s klasickou vzpěrou, v nudný barvě a ověšená lowend komponenty :/

      • tím nechci říct ze to je špatný kolo, nebo předražený, ale ze by se qayron neměl bát byt odvážnější , vystrednejsi a nabídnout i lépe vybavena kola…

      /třeba komplet XT, DT 30mm ráfky na 350 nabach, Auron vidle, cena třeba 60+…/

      0 0
      • TK75  

        Crmo co se bude prodávat, má přece stejnou barvu jako má Kubánec a Marunu vidlici

        Nebo ne?

        https://qayron.com/…-crmo-q--p35

        0 0
        • Tydlii  

          https://qayron.com/…rail-ht--c14

          tohle je zatim venku.

          tamto bohuzel neni realnej model, alespon zatim.

          Ale jestli to vydaj, tak je to adept na potencialni 3. kolo… :)

          0 0
          • TK75  

            Aha, tak to jasný, tamtu super barevnou kombinaci bude mít pár vyvolených a ostatní holt jinou:-)

            Tak už to chodí :-)

            0 0
      • novas752  

        No „lowend“, když koukneš co jiné značky na trailových hardtailech za podobné peníze dnes nabízí…

        Aion neni vůbec špatná vidlice, ba naopak, mix 12spd Deore/SLX je funkčně bezproblémový, brzdy tam taky nejsou nejhorší (i když, aspoň vepředu mohl být 4pístek, to ano). Kola tubeless a docela odolná. Celkově za docela dobrý peníze vyváženě postavený kolo s důrazem na funkčnost (hmotnost se moc neřeší).

        Ocelová konkurence třeba Kona Honzo, jen o chlup levnější, pouze s XC vidlicí, 11spd řazenim a slabýma brzdama. Hliníková konkurence například GT Zaskar LT o 5k levnější s Sramem SX, pružinovou vidlicí a slabýma brzdama. A tak dále, kola posledních několik pár let dost zdražují.

        Ale dražší model by mít mohli, to ano. A třeba ještě budou – nejvyšší modely mívají označené Q a ne 1.

        0 0
      • klump  

        viděl jsem na to nějakou holku na Klínovci… i s ploutvičkou­ …kolo

        0 0
        • novas752  

          To byli asi prototypy. Že v sérii ploutev nebude psali už někdy začátkem podzimu.

          0 0
          • klump  

            aha..no neptal jsem se… škoda… s ploutvičkou to vypadalo origo

            0 0
            • Tydlii  

              podle vyjádření nějakýho insidera tady na fóru si dělali reasearch a prej jsou lidi moc konzervativní a nekupovali by to :/

              0 0
              • novas752  

                Tak ocel má být prostě trubka, tam se tyhle tvary jak na hydroformovaný hliník moc nehodí a vzhledem ke zbytku rámu by to působilo jako pěst na oko. Nehledě na to, že trubková výztuha je praktičtější – můžeš za to kolo hezky chytnout když ho někam poponášíš nebo si můžeš do toho trojúhelníčku hezky dát duši atd. Navíc by okolo tý ploutve musel být hrozně dlouhej svár, zdlouhavější začištění vnitřku sedlové trubky, bylo by to zbytečně těžší.

                0 0
                • klump  

                  má být trubka..má být trubka..říkal kdo? :-) … vypadalo to origo a přitom docela uměřeně… za mě škoda

                  0 0
    • embi  

      No jsem zvedavej na to enduro

      0 0
      • krkus  

        Na instagramu psali tohle:

        0 0
        • embi  

          se za kazdou cenu stiti Sramu a pak to s cenama vypada takhle. Jsem kazdopadne zvedav, jestli se tam objevi 38 nebo budou skudlit a bude tam Fox 36:)

          0 0
          • novas752  

            Jenze takovy Deore stoji zhruba stejne jako Eagle SX/NX. Nektere znacky maji model na Deore levneji posazeny nez SX. :)

            Fox tam imho nebude, je to firma ktera k nam dovazi Suntour takze jestli neco tak Auron/Durolux.

            0 0
            • Tydlii  

              Kdyt to sami píšou v tom příspěvku, ze nejvyšší model bude na foxu xD

              0 0
            • embi  

              V OEMu si myslim, ze ty ceny SRAM vs Shimano vypadaji jinak.

              0 0
          • Arzen  

            no jakože v čem je sram lepší? možná ve vyšších sadách … – GX a výše a to už cenově prostě není pro běžné spotřebitele možná teda to GX

            brzdy? hotový hnůj zase uspokojí až vyšší sady – RE, RSC, v poměru cena výkon opět shimano vede (jen chápu, že má horší nastavitelnost oproti sramu)

            Shimano prostě bylo v poměru cena výkon pár posledních let na tom o stupeň lépe… S novým deorem prostě zaplnilo místo na trhu tam, kde sram prostě nemůže zatím konkurovat – SX a NX jsou celkově hodně problematické sady ošizené na kvalitě přičemž deore a SLX mají skoro stejné vlastnosti jako XT jak v pohonných tak brzdových sadách a přitom stojí méně než základní sady od sramu

            Sram je inovátor a jeho technologie posouvají horskou cyklistiku hodně daleko, ale z prodejního hlediska prostě sram nemá momentálně krom vyšších sad smysl. Jako výrobce kol bych na to šel stejně… kdybych měl možnost dovozu komponent od Sramu, tak bych je umožnil v konfigurátoru na eshopu dát na vyšší modely jako to dělá třeba ORBEA – ale Qayron míří na trochu jinou cenovou kategorii

            0 0
    • HT Adam  

      Tak už konečně, moc jsem se na ně těšil, ale trošku zklamán

      Oproti minulému roku to s cenou/výkon není tak dobrý, prý kvůli rozšíření prodejní síťe a obsaděním kol sladěnějšími komponenty

      Mě osobně zajímalo nejvíc Spyro CrMo 1 a rám Spyro CrMo. Když koukám na rozdíl MKII I a CrMo 1 (stejné osazení) tak rozdíl 13.8 a 15 kg je už dost. Reach u XL Alu Spyra taky mohli trochu natáhnout, je pouze o 7mm delší než můj základní RockRider, a ten je dosti natěsno.

      Co mě však milé překvapilo, jsou CTM 2021. to budou pro Qayron velká konkurence

      0 0
      • Arzen  

        celkově ty rámy jsou teď těžší oproti předešlé generaci a navíc věřím, že Qayron postupně odejde od direct sale business modelu a kola budou dražší, kvůli distributorům jak píšeš… Qayron mě letos v HT neoslovil, zůstávám u původního Spyra 1 z 2019. Když vidím jejich konfigurace / ceny tak nevěřím, že mi nabídnou slušně postavené enduro za 60, jako to bylo loni.

        Musím, ale pochválit grafiku obě generace se mi graficky líbí. Je to trochu smutné, jestli to tak dopadne. Mít českou obdobu Canyon a YT společně s RB by bylo super a cenově atraktivnější a odvážnější.

        0 0
    • BikeLikeYou  

      Pridali Gravel

      0 0
      • BorisFR  

        Snad se tam neservou… S tou rychlosti pridavani by ty 2021 modely mohly byt na webu tak za rok za dva…

        0 0
        • BikeLikeYou  

          Delaj to docela napinavy :))

          0 0
          • Bndrej  

            Mate nejaky zkusenosti s nakupem u qayronu? Jak je to s objednanim/ moznosti vratit spatnou velikost. Nikdy jsem kolo nekupoval a na ten jejich gravel uz cekam pul roku :)

            0 0
            • embi  

              Maji normalne prodejny… Na direct sale se vykaslali.

              0 0
              • Bndrej  

                A i nekde jinde nez v HK? Treba sance nekde v Praze vyzkouset?

                0 0
                • embi  

                  https://qayron.com/prodej-servis

                  Jestli tam to kolo mit budou nevim. Ale v HK jsi autem za hodku, tak to neni takovy dramo.

                  0 0
                  • Bndrej  

                    Bohužel jako student jsem začal šetřit dřív na kolo než na auto :) Ale koukám, že výdejnu mají i v Praze, navíc zrovna podle jejich tabulek moje velikost vychází celkem jasně. Díky!

                    0 0
                    • embi  

                      tak jako student jsi tam za dve hodiny, ale zadarmo (teda za penize ostatnich :D)

                      0 0
      • TK75  

        Moc pěkný, prostupnost pro pláště taky parádní a i cena vypadá dobře.Mě se líbí moc

        0 0
      • wilda81  

        Tak ještě oceláka prosím. Ideálně jen rámovku.

        0 0
      • vili  

        S tim hmotnostnim limitem trochu ujeli, ne? Kolik si mysli ze asi tak vazi 195–200 clovek s normalni postavou? Se do toho vejdou jen uplny tycky a navic na tom kole neni nic ultralajt tak tomu moc nerozumim. Ta oranzada je moc pekna, jen ten teleskop me tam trochu bije do oci.

        0 0
        • jIrI___  

          Hmotnostní limit je za mě naprosto v pořádku, dva průměrní cyklisté :). Navíc podobné hmotností limity má hodně dalších výrobců, jen to tak moc nekřičí do světa. Trošku problém by mohl nastat ve chvíli, kdy to člověk bude chtít ověsit všemi možnými brašnami, jak je nyní u gravelů moderní. Ale takoví zákazníci nejspíš nebudou cílová skupina :)

          0 0
          • vili  

            Je to nesmysl, ale chapu ze borec 175 v tom nevidi problem. Merim jen 193 a kdyz sem vazil 93 kg tak jsem vypadal jak z koncentraku. Ted mam asi 100 a kdyz pripoctu kolo a hadry tak jsem na limitu. Co maji delat lidi co maji tech 200 cm pro ktery je ta xl velikost jeste urcena? To aby se vlezli do limitu tak budou totalne vychrtli…

            0 0
            • Tydlii  

              jako kazdej mame jinou postavu jo, ale mam 190cm/75kg, tlustej nejsem, ale ani nijak přehublej. Pravidelně cvičím a na kole mám letos přes 12 000km → nohy rozhodně žádný tintítka… Kdybych měl 93kg tak jsem jak bečka, už při 80kg mi visel pupek přes gatě. Tak mi to přijde nějaký divný, musíš bejt neskutečnej korbič, ne?

              0 0
              • TK75  

                Taky cvičení, nájezd podobně už x let a pod 89 kg s váhou nikdy nejdu.Jsem menší než ty.

                Takže ona ta váha je dost zavádějící

                Kór když to vezmu třeba podle kámoše co nesportuje, má pivní pupek a přitom váží stejně jak já :-D

                0 0
                • Tydlii  

                  zajimavý. je mi jasný že rozdíly jsou – už z tvaru postavy atd…, ale nenapadlo by mě ze to udělá tolik.

                  K tématu → zas bych to s těma nosnostma tak neřešil → nikdo nemá právo tě při reklamaci postavit na váhu, ne?

                  Samozřejmě se to může rozpadnout po záručce, ale tak asi to chce při jízdě zohlednit a nedávat tomu takovej kouř. Když si vezmu co nakládám svýmu XC kolu (a co vydrží), tak si klidně dokážu představit že vpohodě uveze 120kg týpka, když na tom nebude skákat a bude se držet XC terénu. Výrobce tam samozřejmě nemůže napsat, že když jste těžší tak musíte jezdit vopatrně no :) .

                  0 0
                  • Brasi  

                    Je to dobrá bída. I ocelák gravel 115kg, nenapadlo mě, že je to včetně kola. Imo pokud člověk není uplná tyčka tak kolem 190cm má skoro vždycky 95+. Osobně měřím 197cm a cvičím, takže mám nějakých 105kg. Takže ****** :D.

                    0 0
                    • TK75  

                      Jsem se schválně kouknul po webu a můj Diverge je do 125 kg ale nejlepší je Giant.Treba TCX je 136 kg a možná i víc.Ale našel jsem to na fóru, takže to není zaručeno :-)

                      0 0
                      • Heatly  

                        Jen tak ze zvědavosti jsem kouknul na SUP a Rock Machine a zatížení to samé. Očividně se řídí normou. Jinak to lze zjistit v manuálu u kola.

                        0 0
              • Esi  

                Mám 191cm a 105kg potřeboval bych tak 8kg dolů aby to bylo ideální, typ postavy dělá hrozně moc, já už teda moc necvičím, poslední dobou v podstatě vůbec, ale pořád mám obchod hrudníku 118cm, stehno 5cm nad kolenem 57cm ono se to potom napočítá :-)

                Na MTB mám teda letos jen 5000km

                0 0
                • TK75  

                  Hrudník 118 mám přesně taky.Jsem od vojny byl zapálenej do posilování.Teď to zbytečně taháme na kole sebou :-)

                  0 0
                  • Esi  

                    Jojo, to je přesně ono a doba kdy jsem dal na bench 150kg už je taky pryč :-) tak těch 100 bych asi zvednul ale ve fitku už jsem dlouho nebyl :-)

                    0 0
                  • Edwin  

                    Mě se ten obvod udělal přes pupek :)

                    0 0
                    • TK75  

                      No jo to dělaj ty manželky, je třeba se jí postavit, že takhle ne! :-D

                      0 0
                      • MirosPikos  

                        Já jsem se postavil 3× a teď abych kupoval minibus :) Jen buďme rádi, že manželky vaří. V dnešní módě nevaření.

                        0 0
        • Tom-T45  

          Hmotnostní limit bych až tak neprožíval.

          0 0
      • Breakpain  

        To čumím, na gravelu 25mm ráfky, to bere plno lidí za standard pro trail kola :D … tím neříkám, že to je špatně :-), jen jsem asi zaspal vývoj ;-)

        0 0
        • orm  

          Zaspal :-). Nutne to neni, sam vozim 22.5mm, ale siroke rafky jsou fajn v tom, ze i ja se svoji velkou hmotnosti 125+kg pak na takovych rafkach s plastem sirky 40mm mohu jezdit relativne nizke tlaky. Nizsi nez s uzkym rafkem, protoze objem vzduchu je vetsi a plast lepe drzi.

          0 0
      • Tom-T45  

        Gravely vypadají pěkně, rozumně nastavené ceny a – tedy alespoň podle mě, povedená geometrie.

        0 0
        • MirosPikos  

          Čekal bych trochu jinou hmotnost. Škoda že jen 2 barvy jestli dobře koukám.

          0 0
    • 001Storm  

      Sem si říkal, že bych zkusil kolo od Quayronu, ale když mám 110 kilo tak to mám smolika, s celkovou nosností jezdce, kola a výbavy 115 kg je to unreal.

      0 0
      • patrikmazanek  

        jo taky se na to divam – hrozna diskriminace, delaji kola jenom pro trpajzliky.

        0 0
      • novas752  

        To máš ale většinu značek. Oficiálně přes 120kg je jen Trek a pár dalších.

        A jedna věc je oficiální max hmotnost, druhá věc je něco jako dynamické zatížení spojené se stylem a agresivitou jízdy, kdy 90kg jezdec dokáže tomu kolu dát pokouřit daleko víc než 120 kg jezdec, který na tom nejezdí s až takovým prasostylem.

        0 0
      • BikeLikeYou  

        Já mám 100–105, takže jsem fakt na hraně.

        Osobně čekám na full Trail kolo, ale ten váhový limit je tam stejný. Trošku se toho bojím, ale ptal sem se tady na fóru a názor byl tak 50/50.

        Hodně prý záleží na tom jak s tím budeš jezdit (což dává smysl) + kvalita komponent.

        Až to vydaj, tak si za nima asi zajedu a nechám si říct názor přímo od nich. Pokud mi kolo z důvodu váhovýho limitu nedoporučí, tak tu je ještě Trek, Scott, GT a nějaké další..

        0 0
    • antuch  

      Kluci pockejte si, kola na web pridavame, jak to stihame… Na webu je jen mala ochutnavka jak to stihame fotit a stavet… 

      0 0
      • Tydlii  

        @antuch

        pohoda, hezký to máte, hezký :)

        0 0
      • BikeLikeYou  

        Já si počkám :)

        Není to žádnej „hejt“, jen je člověk prostě nedočkavej. Osobně čekám na trailovýho fulla.

        Btw. jak je to s případným zapůjčením kola, bude ta možnost?

        0 0
    • Arzen  

      právě přidali zbytek trailových HT

      0 0
    • Arzen  

      nejsem ten typ jezdce, co by přímo prahnul po oceli, ale přiznávám, že ta ploutev na těch ocelových modelech prostě chybí

      0 0
    • BikeLikeYou  

      Jak tak koukam, ve ctvrtek 10.12. od 18.hod maji online predstavovacku… Youtube

      0 0
    • BikeLikeYou  

      Tak je tam trail full Carma MKII TR Q 29

      Asi se divam na svy novy kolo :))

      0 0
      • Hnoj  

        Akorát ty vidlice mají opačně…

        0 0
        • antuch  

          Richarde, uz by to bylo moc cerveny, dyk to preci vis

          0 0
          • kubad  

            hlavně bude každá červená trochu jiná, takže spíš se to bude tlouct

            0 0
          • Hnoj  

            Nebylo. bylo by to nejvíc cool. ale vzhledem k výrobě v Úpici předpokládám, že zájemci to prohodíte, ne?

            0 0
      • Dorsiflex  

        Ta GEO je ročník tak 2017–2018. Čekal bych, že přijdou s něčím zajímavějším. Ani ty ceny mi za ten celek nepřijdou tak super. Za sebe bych se podíval jinde. I RB mi přijde zajímavější než tohle.

        0 0
        • Arzen  

          tak upřímně já jsem radši za tuhle klasickou trailovou GEO, long low slack je směr a budoucnost, ale pro lidi, co si chtějí zablbnout a učit se bez závodních ambicí je kratší rozvor, trošku méně agresivní klasický hlavový úhel a krátká zadní stavba lepší

          jsem rád, že budou i nabízet enduro na 27,5 a ne jako většina značek ustupující k 29, enduro je postavené rozumně má krátkou zadní stavbu brutálně předkopnutý hlavový úhel a není to žádný super dlouhý tank jako moderní super endura, takže se s tím kolem bude lépe zatáčet na klikatých trailech a přesně to hledám

          cenově to mohlo být lepší, ale pořád mi to přijde jako rozumná koupě a už jen po vzhledové stránce ty fully vypadají opravdu skvěle, RB jsem viděl na živo a něco takového bych mít prostě nemohl ten design té značky zamrzl v čase, celkově si myslím, že to jsou kola, které lidi kupují hlavně podle toho, co vidí v tabulce a ne před sebou a mě prostě osazení a geometrie nestačí a pokud se mi ten rám nelíbí, tak za něco takového nemůžu dát takový balík

          jediné, co mi vadí na fullech je teleskopka 125 mm zdvih u vel. 17' – M, doufám, že to půjde s nimi domluvit, protože to je prostě málo

          0 0
          • Dorsiflex  

            Hele já mám GEO ve stylu long-slack a přijde mi to super a hrozně zábavné. Závody ale nejezdím, moc odvážný už také nejsem. Přecházel jsem z oldchool geo a chtělo to čas na přijetí nových pravidel hry. Myslím, že je to spíš v nastavení každého bikera – první mají rádi hlavně to co znají a neradi něco mění a ti druzí naopak chtějí vyzkoušet všechno, co se dá a baví je změny.

            Ty zjevně patříš k první skupině, což plně respektuji. Já patřím k té druhé, která si rozhodně vybere něco jiného.

            Jinak design je jasný. Když se ti to nebude líbit, bude tě o to méně na tom bavit jezdit :).

            0 0
        • Kubánec  

          RB jo :)))) Tak si ho kup a dej nám vědět.

          0 0
        • PetrAT  

          Vidím to stejně.

          0 0
    • HT Adam  

      Tak trail kola mě nijak nenadchla, zato enduro

      https://qayron.com/…n-q-275--p90

      0 0
    • Arzen  

      Tak jestli mě na zítřejší prezentaci něčím neodradí a podaří se mi domluvit výměnu teleskopky v M na 150mm oproti běžné 125 tak vidím své další kolo

      V osazení nevidím žádné potřebné investice navíc a jako první enduro myslím, že slušné

      moje priority jsou – bez investice navíc, 27,5 nejlépe něco kratšího oproti moderním endurům, vnitřní vedení lanek, kvůli čištění, 4 písty… jestli víte o něčem navíc za tip budu rád

      0 0
      • HT Adam  

        Možná tak CTM ridge nebo scroll

        0 0
      • BikeLikeYou  

        Tak co, odradila tě prezentace nebo ne?

        Mě osobně sedne spíš ten trail než enduro, každopádně už se těším na březen, to si pro něj zajedu osobně. :)

        0 0
        • Arzen  

          mě prezentace přesvědčila, že do toho půjdu akorát ještě zatím nemají rám velikosti M

          kolo mi od oka padlo mají tam spoustu věcí dobře vyřešených jako třeba vedení lanek – to je fakt peckovní, na teleskopku jsem se zatím neptal, ale myslím že domluvení teleskopky s vyšším zdvihem bude v pohodě jinak osazení pěkné a ta tmavá barva mi prostě sedne hlavně ten rám je fakt vymazlený oproti jiným značkám, které mají stejný rám už x let jako třeba RM, RB a CTM – ikdyž to jsou pořád slušné rámy, tohle mi přišlo kvalitou trochu jinde

          ten podvozek od suntouru už je taky na jiné úrovni… není to ZEB, Lyrik, Fox 36 nebo 38, ale je to za ten peníz lepší než Yariny a Monarchy co na té ceně bývají a nabízí mnohem lepší nastavení a do zadu můžu dát časem pružinu, ten triar taky není marný, co jsem četl

          jediné co mě odrazovalo od prezentace byl zvuk a některé trochu cringe videa, jinak full traily taky pěkné jen už mám trailový HT a já bych to chtěl něčím víc okořenit než dalším trailovým kolem

          zase by to nemuselo být špatný, ale ať říkaj co chtěj 150 / 145 je prostě už zdvih hodný all mountain a 29 palcová verze převálcuje některé starší endura – s tradičním trailem už si to tolik nepředstavuju, je to kolo na všechno i trailhunter má podobné zdvihy a charakter kola a chápu proč – jestli chceš jedno kolo na všechno budeš nad míru spokojený

          0 0
          • orm  

            RB ma letos novy ram a asi bych nesrovnaval cinsky katalog s RB, to si fakt nezaslouzi :-).

            0 0
            • Arzen  

              díky za tip… paráda nový RB mi unikl, vypadá o dost lépe, ale je to pořád děsně minimalistický design aspoň dle mého vkusu – to je, ale čistě subjektivní věc myslím, že ten nový rám se spoustě fandům RB zalíbí a přijde mi takový praktický a bude se určitě dobře čistit a udržovat a navíc ta možnost si ho vybarvit je fajn

              to asi ale radši šáhnu po katalogovce z taiwanu, jak ty říkáš – protože taiwan nebo ne vidím tam ty detaily a tenhle rám z taiwanu nebo ne mi přijde sympatičtější

              0 0
            • teich  

              A já bych zase nemluvil o katalogu, protože pak se stačí zeptat na odkaz a důkaz. A ten je kde? ;) Je super, že jsou firmy jako RB, je super že je hodně firem co se snaží a dělají kola pro tento typ ježdění. O to víc super je to pro zákazníka že má toooolik možností výběru. Není přeci třeba urážet něčí práci a ještě na základě nějakých pseudo osobních nepodložených prav­d.

              0 0
              • orm  

                Bavis se o Qayronu nebo o znackach RM a CTM o kterych sem psal ja, kdyz jsem napsal, ze si s nima RB nezaslouzi srovnavat? Pokud se budem bavit o Qayronu, tak uprimne, nedelam si iluze. Videl jsem do toho jak fungoval Apache, sam Lukas rika ve videu, ze Qayron vymysleli po navsteve Tchajwanu, coz je vystava pro obchodniky, lonske a letosni ramy jsou jine. Takovou kadenci nemaj ani firmy, ktere jsou mnohonasobne vetsi nez par lidi. To nemluvim o tom mnozstvi modelu a typu kol. Samozrejme je mozne, ze Qayron ma vyvoj a nechavaj si vyrabet ramy presne podle svych specifikaci, jak materialovych, geometrickych a hlidaj si peclive vystupni kontrolu a to pro vsechna kola, ktera nabizeji. Rad se necham presvedcit nejakym odkazem a dukazem. Occamova britva mne vede k necemu jinemu. Vsimni si, ze nikde nepisu, ze je to spatne. Znacka je to sympaticka a umi zacilit na to co lide chteji – trailove ht, ocel, libivej design. Nemyslim si, ze je ostuda priznat, ze mam katalogovy ram, kdyz ho vyberu podle svych parametru.

                0 0
                • teich  

                  Z příspěvku nevyznělo že se bavíme o RM nebo CTM…a je to vlákno o Qayronu. Ale ani jiné značky bych neházel do jednoho pytle – někdo vývoji věnuje víc a někdo míň. Někdo chce mít vlastní řešení, někdo se spokojí s úpravou katalogového.

                  Pro firmu BP Lumen pracuju už nějakou dobu a tak vím jak vzniká Apache (a je třeba odlišit jaká část značky) i Qayron. Ano rozhodnutí začít s Qayronem padlo po návštěvě Taiwanu, ale myšlenka na takový brand byla už dlouhou předtím. Chtěli sme dělat kola, na kterých sami jezdíme. A Apache na tento segment necílí. Taiwan není jen výstava pro obchodníky. Jasně jezdí tam i tací kteří ukazují prstem do katalogu. Mnoho komponentů se tam nebo v číně vyrábí. Každý rok se tam sjíždí produkťáci všech značek, protože se tam představují novinky hlavních výrobců komponetů – mnohem dříve než je spatří veřejnost. Na základě toho se pak plánuje a staví kolekce (s dostatečným předstihem – a to mluvíme o měsících nebo i rocích). Letošní rámy jsou jiné, ale vycházejí z minulých. Nic se nestane ze dne na den. Všemu předchází hodně dlouhá příprava, vzorkování, testování, ježdění – pokud to značka myslí vážně. Veřejnost pak vidí najednou celou kolekci a logicky padne otázka – jak je možné, že je toho tolik najednou a v tolika variacích. Nikdo ale neví, že se kola připravovala měsíce nebo třeba i roky dopředu a co tomu všechno předcházelo…Dů­ležité je vědět co značka chce a jít za tím.

                  0 0
                  • o.unca  

                    No, napsat toho tolik a vlastně nic…

                    0 0
                    • filous  

                      +1; Klasicke PR keci bez zadnych faktu.

                      0 0
                      • Kubánec  

                        A co byste jako potřebovali vědět? Nějak nechápu…

                        0 0
                        • krabica  

                          Osobně mě třeba zajímá, jak se opravdu vyvíjí rám pod taktovkou Q, jestli inženýři v BPL navrhnou komplet rám, včetně profilů a tvarů trubek, funkce odpružení, otestování a pošlou na TW jen výkresy, ať jim navržený rám vyrobí, nebo třeba zadávají TW firmě požadovanou geo, typ odpružení a vyberou z katalogu nějaké prvky rámu, nebo vybírají z nějakého katalogu celé rámy, kde jim na míru upraví geo…

                          Osobně jsem názoru, že ani za jednu variantu se není třeba stydět a lepší je říct, děláme to tak a tak, jsme na to hrdí, než něco maskovat, to pak budí dojem opaku…

                          0 0
                          • teich  

                            Ve zkratce:

                            od nás

                            1/ Idea toho co má kolo splňovat a k čemu je určeno (např. EN / TR, požadavky typu šíře plášťů, max převodník…)

                            2/ Geo

                            3/ Kinematika (používáme 4 čep, takže se jedná o kombinaci polohy všech čepů)

                            4/ Design (silueta a tvar)

                            od nás, někdy částečně v kooperaci

                            4/ Výkres (některý díly jsou custom, některé z katalogu – pokud splňují požadavky, některé na základě zkušeností rámaře – děláme u specializovaných rámařů, kteří dělají pro světový brandy, nemohu jmenovat)

                            externě

                            5/ Pevnostní výpočty (pokud je třeba, ale většinou se simulace lehce odchylují, a následný test ukáže mnohem víc)

                            rámař

                            6/ Vzorky (pro strojní normový test a náš pro ověření kompatibility dílů a jezdecký test)

                            Pokud jeden z testů selže nebo je třeba něco upravit, vracíme se k výkresu nebo kinematice.

                            Osobně testování rámu, svařeného z jiných trubek a jinde než v továrně kde se pak bude vařit masovka, nepřikládám moc velký smysl pokud by se nejednalo o řešení vlastního systému pružení. Přeci jen i samotný profil trubek ovlivňuje vlastnosti rámu.

                            0 0
                      • Arzen  

                        jako já stejně jako Kubánec nechápu o co vám jde

                        Qayron se tím nějak netají, že si rámy nechají vyrobit na Taiwanu, ale jak už bylo jasně řečeno, tak mají k tomu spoustu slov

                        geometrii, tvarování, průchodky, vedení a další prvky si ošéfují sami, nejsem naivní já vím, že to může být PR a že si k tomu můžou ledacos dovymyslet, ale stejně tak může ledajaká jiná značka – globalizace je úplně běžná věc ve všech odvětví trhu katalogovky jsou běžnou praktikou všude kam se podíváš daleko mimo cyklistiku

                        já jako spotřebitel se zajímám o to, abych koupil dobrý finální produkt, který vypadá a má vlastnosti hodné ceny, který za to zaplatím a to Qayron momentálně nabízí

                        RB ti sice dělá rámy víceméně ručně v ČR, ale to ti ve výsledku může být jedno jestli v ceně zaplatíš nějaké šikovné svářeče a nebo jestli zaplatíš vzorkování vývoj a testování pod dohledem české značky a následně logistiku z Taiwanu, co si myslíš že dělá většina výrobců kol? že na to mají výrobní kapacity?

                        Ve výsledku by ses ty měl především zajímat o osazení, geometrii, jestli ti padne, jestli se ti líbí, a jaké má rám vlasnosti, vzhled , praktičnost a kolik do toho dáš

                        já se tím řídím stejně mám jen omezený rozpočet, světové mega značky mimochodem taky vyráběné v číně se cenově nevyplatí, jinak bych si podle ceny dovezl kolo z kanady (taky vyrobené v číně) ale buď bych za to dal moc peněz a nebo bych si dovezl direct sale a měl smůlu se záručním a pozáručním servisem

                        Ostatní domácí značky se – především subjektivně nelíbí, nemají tak dobré osazení nebo jsou vyprodané už teď

                        0 0
                        • TJK  

                          ja bych jen doplnil, ze pokud se podari navazat spolupraci se zajetym vyrobcem ramu, dovolim si tvrdit, ze kvalita tech ramu bude na spickovy urovni…

                          0 0
                        • o.unca  

                          Ale to je mýlka chlapci. Já vůbec nehodnotím Q a vůbec nesrovnávám s jiným výrobcem. Ani nehodnotím kde, kdo, co vyrábí, vyvýjí a objednává. Jen jsem se vyjádřil k hodnotě uvedeného příspěvku…

                          0 0
                        • Lochy13  

                          Hlavne nikomu nerad o co se ma u kola zajimat. Dik

                          0 0
                  • orm  

                    Znas tu o potrefene huse :-).

                    0 0
          • BikeLikeYou  

            Me potesily ty zdvihy u trail fullu. A jak pises, verim, ze to dokaze konkurovat „starsim“ endurum.

            Co se tyce te sedlovky, tak jim radeji predem napis, nebo zavolej. Sam jsem jim psal ohledne prohozeni vidlice – protoze chci toho tmaveho qayrona, ale nesedi mi ta cerveno-oranzova vidlice – bohuzel vymena neni mozna z duvodu omezeno poctu. Coz ve finale chapu – i v te prezentaci zminovali problemy s dodavkami komponent kvuli covidu.

            0 0
    • tomekusti  

      Co říkáte na ty jejich gravely? Za mě jsou za tyhle peníze solidně osazený, ale hrozně těžký. Třeba canyon tvrdí, že jejich kola jsou o kilo a půl možná až dvě lehčí a to už je dost. Měl ty qayrony už někdo v ruce? Jaký je zpracování? Svezl se někdo? Docela by mě to zajímalo. Zrovna po gravelu koukám a jak už jsem řekl, to osazení se mi líbí. Otázka je rám. Přijde mi to nízký a dlouhý oproti jiným výrobcům. Spíš jako silnička na tlustých pláštích. Ale je to jen pocit z čísel. Realita může být jiná. Co si o tom myslí místní osazenstvo?

      0 0
      • orm  

        Cena mne prijde tak normal. Na planetx za tu cenu koupis karbonove kolo. Mne vysel bish bash bosh na rivalu na 38kkc s hmotnosti bez pedalu lehce na 9kg. Standardne je tam maji za 1600 liber, coz je ~46kkc. Dost k hmotnosti prida i ten, z meho pohledu, nesmyslny teleskop.

        0 0
      • JachymP  

        Tohle je ocel, takže už rám je sám o sobě dost těžkej. Canyon Grail je hliník v této cenové hladině, to je hmotnostně prostě jinde. Ocel musíš chtít, jinak pro tebe není ;) Teleskop jak píše Orm nesmysl a další půlkilo navíc. No a ty záplety budou taky pěkný těžítka, jen ráfek má 580 g, to je masakr. Canyon má například na Grailu 7 o dost užší ráfky, co budou taky o dost lehčí.

        0 0
        • tomekusti  

          Ne všechny modely jsou ocel… Ale i hliník váží 11 kilo. Teleskop mi nevadí a dá se obratem prodat. Tím se dostaneš třeba o 4 tisíce níž. Ráfky jsou těžký, ale taky širší než konkurence. 25 vs klasických 23 mm.

          0 0
          • JachymP  

            Máš pravdu, nevšim jsem si. No na tom hliníku je půlkilo teleskopka, pár set gramů záplety no a canyon tipuju že bude mít i o pár set gramů lehčí rám… Hliník kolem 10 kg je na gravelu normální, Canyon je lehkej, Qayron zase těžkej, každý si může vybrat…

            Taky mám teď na gravelu 25 mm ráfky, od jara budu zkoušet 23 mm, tak jsem zvědav! (jo a Grail 7 má jen 22 mm ráfky)

            0 0
            • TK75  

              Já mám vnitřní 22,5 mm a přijde mi to lepší než co jsem měl 25 mm.A když jsem používall pláště 38 mm tak mi nejvíc seděl 20 mm ráfek vnitřní šířky.

              K tomu qayronu, zatím jsem na každý gravel stejně kupoval svoje záplety.Takže mi to přijde dobrá cena, co se týče délky, tak prostě to není cx aby to bylo krátký a vysoký.Naopak je tam ta inspirace od mtb, tenhle rok je u grevlů ve znamení o kousek víc položený vidlice a taky se už přestává dělat ta zbytečně krátká zadní stavba.Ale je těch druhů mraky a něco je prostě třeba víc jak cx

              Váha narůstá s tím jak jsou ty rámy teď mohutnější a pobere to velký pláště.

              0 0
              • tomekusti  

                Canyon bude určitě rychlejší ve stoupání. Na rovině to bude podobný a z kopce se rozjede i zebřiňák. Snad ten qayron bude větší tank s lepší průchodností terénem a při správném tlaku snad i pohodlnější. I když věřím, že pohodlí rámu jako takového bude mít canyon lepší. Je to těžký, co je lepší volba. Sám nevím jistě co s tou teleskopkou. Na jednu stranu se může hodit, otázka jak často a zda to kompenzuje tu váhu navíc

                0 0
                • TK75  

                  To chce zkusit, u ht taky spousta lidí píše jak je to zbytečný a přitom to byla ta nejlepší věc co jsem tam dal:,–) Tak nevim, ale zatím to mám že asi nee

                  Když se ale naskytne na bazaru něco rozumnyho tak to možná zkusim

                  Líbí se mi víc Gejron než Canyon.

                  0 0
                  • JachymP  

                    Mě se taky víc líbí hliníkovej Qayron, moc hezký jsou ty opracovaný sváry. Oranžová barva je taky krásná. Přesně jak říkáš – kola vyměnit a teleskop vyhodit a je to lehce přes 9,5 kg skoro jako ten Canyon ale lepší…

                    0 0
      • jonti  

        Je to ocel s teleskopem, musi to byt tezsi nez Canyon. Taky Canyon keca s tou vahou, v realu to bude klidne o pul kila tazsi, aspon moje silnicka byla.

        Pro me je na gravel bez odpruzeni teleskop blbost, limity kola jsou jinde.

        Taky je spis neprijemne prekvapeni ten XC HT Code X. Tam asi vzali geometrii ze starych Cubu. Muj Specialized Epic HT, ktery se zacal vyrabet asi pred 6 lety, ma polozenejsi vidlici a skoro o 3cm vetsi reach.

        0 0
        • TK75  

          Jedna verze je ocel, dva modely jsou dural a karbonová vidlice

          Nebo ne?

          0 0
        • wilda81  

          Canyon váží vždy velikost M. Tvoje silnice byla větší, ne?

          0 0
        • TK75  

          Teleskopka…

          A zkoušel jsi jí na grevlu?

          Víš jak to je, myslet znamená h… vědět :-)

          Já bych to předem nezavrhoval

          0 0
          • tomekusti  

            Přesně tak a prodat se dá vždycky.

            0 0
          • goofy  

            A taky odpruženou vidlici, a odpruženou zadní stavbu a pak je to ideál co… :-)))

            0 0
          • jonti  

            Nejezdim s berany takovy teren, kde bych to vyuzil, k tomu mam MTB. Pokud ma nekdo podobne jako ty gravel jako nahradu XC HT tak to smysl davat muze. Ale to bych tam pridal i odpruzenou vidlici.

            0 0
            • JachymP  

              A rovný řídítka. Je to furt to samý dokola ;)

              Teleskopka je s otazníkem i na HT, tak proč ji cpát na gravel…

              0 0
              • jIrI___  

                +1. Za mě to je v tomto případě zbytečné zvýšení ceny i hmotnosti. Ale nepochybuju, že zákazníky si to najde.

                0 0
              • TK75  

                Pro drsnější sjezdy v lese…kam tě pustí hlava :-)

                U Dr.Onana nevím na co je, když to inzerujou jako kolo jen do „lehkého terénu“ a přitom zvládne určitě víc :,–)

                0 0
            • TK75  

              Asi se teda obětuju, teleskop na gravel dám a pak preferuju:-D

              Na ht mě teleskop bavil i při sjezdech po silnici.Se krásně dá zalehnout a být superaerodyna­mickej..

              0 0
        • antuch  

          Code X je stary model…

          0 0
          • Gaper  

            Takže tam bude víc než jenom jiné osazení? Na XC čekám od září a už jsem našponovanej jak kšandy :).

            0 0
            • antuch  

              No asi to neni tajemstvi, ale pujdem jen do hliniku, bude prepracovana geo, vetsi misto na zadni plast a pocitame s vidlici 120 mm v zakladu. Jinak zase bude butted, smoothwelding, atd…

              0 0
              • antuch  

                A jeste jsem zapomnel, ze vse bude 1× neco s voditkem a ram s moznosti montaze teleskopu… Uf… Kdyby neco, ptejte se

                0 0
                • jIrI___  

                  Bude rám přichystaný na přesmyk nebo je tahle možnost úplně pohřbená?

                  0 0
    • Kubánec  

      Carma MKII TR coming soon :) Těším se na barvičky :)

      0 0
      • TJK  

        ty me tak stves! ja bych si to snad koupil taky :-D

        0 0
    • MirosPikos  

      Seděl jsem na tom jejich HT trailu, velikost L a zdá se mi to děsně krátký, jako bych měl přepadnout přes řidítka. Nevím, jestli je to zvykem ze Scandala nebo je to skutečně tak krátký. Máte někdo podobnou zkušenost?

      0 0
      • Arzen  

        mám loňské M a jo člověk má vzpřímený posed a reach je krátký cca jako RM Blizz, Qayron nehraje v moři long low slack aspoň ne teď, mě osobně ten nenatažený posez vyhovuje víc na univerzální každodenní trailbike, ale chápu, že pro někoho to může být až příliš krátké

        0 0
      • benobiker  

        Scandal už je Míro moderní bajk s reachem 460mm v Lku, Spyro v hlíně má v Lku uvedenej reach 431mm, což je na dnešní poměry krátký, no… Co ale nechápu, jsou ty čísla v geometrii, nějak to zase nesedí, podobně jako u RockMachinu..:-) Pochopil jsem z prezentace, že trailovej hardtail je víceméně nepozměněn, když koukám na geometrii modelu 2019 vs novinky 2021, tak všecky čísla jednotlivých velikostí totožná, až na rozvor, ten je zcela jinde, heh :-D Tak jak to je… Člověk se už moc na tu geošku co si přečte u výrobce asi spoléhat nemůže..:-)

        https://qayron.com/…/spyro-q--p6

        https://qayron.com/…-mkii-1--p82

        0 0
        • antuch  

          Hele, díky za příspěvek, to je dobrej point. Zkontroluju, jestli nemáme někde špatně čísla, pač ten rám se orpavdu neměnil

          0 0
          • benobiker  

            Kua, to je feedback! To se mi líbí! :-) Mohli by sem na bikeforum občas mrknout i klucí z toho RockMachinu, ať si to taky porovnaj..:-D

            0 0
            • MirosPikos  

              Zkus napsat Spacemanovi :)

              0 0
              • benobiker  

                Jooo starej dobrej Jarda Spěšný „Spaceman“..:-D Nakonec skončil u RockMachinu a jeho spolujezdec z dob, kdy byl „street trial“ v bajkové kolébce, sympaťák Petr Kraus, tady spolupracuje s Qayronem..:-) Psát mu nebudu, má sem chodit..:-D Oni si ty čísla rozhodili jejich mulletem, nijak neřešili přepočet..:-)

                0 0
                • kOmE  

                  Já si bláhově myslel, že mají výkres :D

                  0 0
                  • benobiker  

                    Tak výkres určitě mají, ale již několik let ten samej, teď když na to hodili 29" vidlici a přední kolo, tak už jim to moc nesedí :-D

                    0 0
                    • krabica  

                      V dnešní době není čas se tomu tu hoďku v CADu věnovat… :-)

                      0 0
                • MirosPikos  

                  Měl jsem modrýho ganga, Petr Kraus Signatures :) Kde vlastně skončil Majkl Matys? Naposled si ho pamatuju ve spojení se značkou RAVO

                  0 0
                  • benobiker  

                    Jooo AGang, to byla revoluce! :-D Já měl hned ten první model r.v.2002! To Petr Kraus ještě s Authorem nespolupracoval:-) Moje první skákací kolo tvl..:-) Tady na fotce už po letech stříklej na žluto, origo byla taková tmavá matná fialovomodrá..:-D Majkl Matys vůbec netuším, co on teď dělá… Každopádně to Ravo si pamatuju, bylo hnusný..:-D No, nebudeme to tady Qayronu spamovat..:-)

                    0 0
                    • MirosPikos  

                      Ani bych se nedivil, kdybych tam na tebe někde čuměl :) Souhlasím, nebudeme spamovat. Konec, přepínám :-D

                      0 0
    • Kubánec  

      Čím víc Gejronů máš, tím víc g*j jsi… :)))

      0 0
      • TJK  

        juuuu ;)

        0 0
      • Jenda  

        Hele a gejron rámy jsou nějak normálně k dostání nebo je to jen přes nějaký konexe?

        0 0
        • kubad  

          a to o té žábě na prameni znáš?

          :-)

          0 0
        • Kubánec  

          Bral jsem celé kolo (Carma MKII TR 3). Jinak rám (XL) s tlumičem Monarch Plus, hlávkem, osou, objímkou má 4,01 kg. To mi příjde slušný.

          0 0
          • maajkee  

            Nemáš po ruce z toho ten Zeron? Docela by mě zajímala real hmotnost.

            0 0
            • Kubánec  

              Bohužel ne. Večer můžu zvážit.

              0 0
              • maajkee  

                Díky moc, momentálně je to snad jedninej Suntour co jde sehnat :( Kdybys věděl někde o nějakým Aionu/Auronu tak dej vědět :)

                0 0
                • Kubánec  

                  2.405g s osou a blatníkem.

                  0 0
                • andy97  

                  Já sháním zase Axon boost 29” nikde nemají. Ty dodávky komponentu teď to je strašlivý. A kdo ví jestli to nebude ještě horší. Naštěstí už mi chybí jen vidlice a zapletene kola na stavbu HT trailu.

                  0 0
                  • novas752  

                    Vzhledem k tomu, že těžký problém v dodávkáh komponentů mají i opravdu velké značky (které toho od výrobců odebírají po kontejnerech, takže by mohli mít nějakou prioritu) tak si myslím, že to horší být klidně může. Doporučuju si udělat nějakou rozumnou zásobu alespoň spotřebních dílů.

                    0 0
      • orm  

        Musim uznat, ze barvy se jim povedli. ps: Po tom co jsem si nahradil v hlave q za g jsem si konecne jmeno te znacky zapamatoval.

        0 0
      • Atilla  

        Ten Crmo co máš je jediný gay, kterému bych dal šanci.

        0 0
    • Arzen  

      Pro všechny z nás, kteří máme trochu menší vzrůst a sháníme se po Mkách celoodpružených modelech. Tak M budou dostupné prej až na začátku ledna, s tím že tam bude jiný tlumič, protože ten suntour, s expanzkou se tam nevejde, kvůli expanzce při kompresi

      většina full sus modelů v M zdraží o 2 tisíce a bude tam místo toho Fox DPX2, pro Fox nadšence dobré, ale já tak úplně nevím, jestli bych do něčeho takového šel, když servis něčeho takového stojí pomalu 2× tolik

      Co si o tom myslíte?

      0 0
      • TJK  

        ze jsou takove uvahy liche ;) s ohledem na mnozstvi servisu v cr

        0 0
        • maajkee  

          To sice jo, ale pokud si to chce dělat člověk sám doma, tak přeci jen ten Suntour na to bude lepší :)

          0 0
      • suslos  

        měl jsem DPX2 i TriAir a z hlediska spolehlivosti je ten DPX2 o míle jinde :) = za rok TriAir 2× servis, DPX2 ani jednou (ano, po sezóně by měl jít tak jako tak)… oba ježděný stejně, na stejném kole dokonce..

        Takže za mě asi tak :-)

        0 0
        • Arzen  

          díky za zkušenost

          0 0
        • maajkee  

          To není nikdy o tom jestli je to FOX, RS nebo Suntour. Je to hodně o náhodě a o stylu používání. Já měl naopak s tlumiči FOX vždy nějaký problém u ostatních nikoliv.

          0 0
          • suslos  

            Ano, ale používal jsem oba stejně a na stejném rámu.

            Nicméně min o častějším zavzdusnovani se u TriAiru a Topaze proste ví, nehledě na to, ze ten tlumič má specificky projev který ne každému muže sedět, nebo ne každý má možnost ladit podložky v nem

            0 0
      • Beskyd  

        Nevleze se expanzka tlumiče při kompresi? A na to přišli až teď? Hmm asi slušnej vývoj.

        0 0
        • wilda81  

          Někdo ti tu napíše něco o katalogu…

          0 0
        • teich  

          Původně tam Triair nebyl plánovaný a realita je taková že má o dost delší expanzku než Fox nebo RS a jiný tlumiče. Jen si je porovnej. Ve větších rámech není problém a proto jsou nyní k dispozici. Jinak by se čekalo na leden-březen než dorazí Fox.

          0 0
          • Beskyd  

            Jasný může se stát, ale moc dobře to nepůsobí.

            0 0
            • Kubánec  

              Tohle se občas stane i výrazně větším a renomovanějším značkám :) Jen se to nedozvíš. Nebo “dozvíš”, udělá se svolávačka a řekne se, že tohle a tamto…

              0 0
            • teich  

              Ano záleží na tom jak se to podá celkově, ale ta dostupnost komponentů je fakt peklo a protože byla FS slibována už původně k podzimu, tak sme chtěli pustit ven alespoň něco. Spousta dodávek se neuvěřitelně zpozdila a kdoví jak to bude do budoucna :\ Proto jsou ty verze odlišeny jako F a SR i když to původně měla být jen jedna verze. Celkově čekáme na celý Fox (proto nejsou dostupné nejvyšší verze) a na RF.

              0 0
              • embi  

                Meli jste to udelat komplet na Sramu:-) Brzdy, pohon i odpruzeni. kdyz tak koukam na ceniky kol, tak by to bylo i levnejsi a dostupny:-)

                0 0
                • novas752  

                  Jenže dostupnější sram je tragédie a levnější to moc neni. Některý značky mají osazení na Deore levněji než stejný model na sramu SX…

                  0 0
        • jIrI___  

          Holt Číňan s expanzkou nepočítal, nenaděláš nic:)

          0 0
    • tomekusti  

      Tak dnes sem si z Hradce dovezl nového oranžového draka. ONE.Dr v XL-ku na 192 cm je tak akorát. Jen představec možná bude časem kratší. Zatím jen testovací jízda, ale celkem pohodlicko oproti karbonové silnicce na galuskach. Teleskop taky vypadá fajn. Asi tam zůstane. A barva je v reálu fakt super.

      0 0
    • Lanas5991  

      Zdravím,

      Přemýšlím nad modelem Carma MKII TR 1SR, jen mě trochu zaráží ta cena oproti lonskému roku, kdy top model byl o 4K levnější a byl komplet na XT s vidlicí AURON a ještě o kilo lehčí. Jako jo letošní rámy vypadají suprově, ale přijde mi, že už Qayron není tak atraktivní oproti jiným značkám. A proto bych se chtěl zeptat, čím je taková cena způsobena? Jestli je to nedostupností komponent? Nebo vysokým zájmem o kola kdy si výrobce může dovolit cenu přestřelit, protože ví že to prodá, nebo jestli se opravdu kvalita těchto kol tak zvýšila?

      Jsem na vážkách jestli koupit minulej ročník ve výbavě Q bazarovej a vybavit ho jiným zadním tlumičem, nebo jestli se opravdu vyplatí jít do letošního modelu.

      0 0
      • novas752  

        Minulej ročník byl ale na 1×11 což bylo na začátku roku nahrazeno 1×12 a po 1×11 pak neštěknul pes – takže buď se to ve větším objemu vyprodávalo za pár korun a kola mohla být levnější, nebo to naopak stlačili co nejlevněji aby to bylo atraktivnější i přes 1×11 osazení. Letos to předělali na dražší 1×12 a cyklistika zdražila celkově (nejen Qayron, v průřezu v podstatě všechny značky, které nezdražily už na sezonu 2020).

        0 0
    • Koby  

      Ahoj, jsem tu nový a sháním nějakej pevnej trail bike :)

      Musím se ještě vyjádřit k tomu, že je qayron tajwan katalog. At dotyčný najde nějakýho druhýho qayrona na světě, pak se tomu pujde dál věřit. Že je qayton tajwan je podobná kravina jako že je iphone čínskej… :))

      Spoustu let jsem jezdil trial, jak vidno, nejsem tady sám a proto nás to asi pořád radši táhne k HT než k fullu :) Byla tu diskuze ohledně geometrie. Mám srovnání se svým bývalým ( již za pár gramu pervitinu vyměněným ) RM Blizz karbon L 2018 na 27,5 vs lonské Spyro v eMku na 29. Spyro mi přišel pocitově o dost delší i v eMku, přes kratší zadní stavbu to jde na zadní daleko hůř jak ten Blizz, tam si člověk pomyslí a už byl v manuálu. Věřím, že je to o zvyk, na Spyru jsem toho najel velmi málo.

      K letošním modelům, zajímalo by mě nejvíc asi Spyro z chromolybdenu, protože tenhle materiál jsem měl naposledy právě na svém závodním trialu Megamo a bylo to skvělé kolo. Vlastně teď nechápu ten trend dávat trail HT na karbon, ten Blizz byl perfektní jen na flow, na čemkoliv rozbitějším byl i s vypiplanými tlaky na 27,5plus tvrdej až nepříjmně a svezení bylo zajímavější i na starym Agangu Gangsta. :)) Bohužel, vadí mi současný trend 29 kol, mně dává smysl jezdit na trailovým pevňáku jen ty 27,5+, a tak bojuju s tím, zda toho Qayronu koupit nebo ne. Zajedu se tam příští týden podívat.

      Pokud by měl někdo nějaký tip na zajímavý podobný kolo ale na 27,5, budu rád. Nejvíc mě zatím baví Meta HT AM, i když hliník, má to aspon proti konkurenci bowdeny uvnitř :) Ale možná je to už moc agresivní geo na běžný cesty do práce atd… :/

      0 0
      • orm  

        Tak super, ze jsi se sem zaregistroval, abys nam to napsal. Gratuluji. Jinak, uz nekolik lidi tu Qayron vyzvalo, aby specifikovalo, co si predstavuji pod pojmem vyvoj. Myslim, ze hodne lidi by zajimalo, jak ta kola vznikaji a nejaky clanek, ktery by ukazal zakulisi by byl fajn. Jedine co jsme tu dostali jsou marketingove reci a argumenty podobne tvemu, vetsinou od lidi, kteri jsou primo zainteresovani.

        0 0
        • teich  

          Myslím, že když se někdo zeptal tak jsme odpověděli. Zajímalo by mě kolika dalším značkám takhle „fanoušci“ píšou a ptají se jich na přesný postup. A kolik značek detailně ke „spokojenosti“ odpoví. A to nemluvím jen o kolech. Myslím že naše odpovědi nejsou nestandardní, ale ano v článku s fotkama a vlastně stejnými informacemi by to asi vypadalo lépe…

          0 0
          • o.unca  

            Ano, teď už je to o dost lepší…-)

            0 0
          • orm  

            My dva jsme diskutovali pod vlaknem, kde se RB hodilo do stejneho kose jako rockmachine a ctm. U RB snad nikdo nepochybuje o vlastnim vyvoji a vyrobe. Ted jsme v diskusi o Qayron, tak se bavime o Qayron a jine znacky bych do toho netahal.

            0 0
            • Kubánec  

              RB je mrtvola. Zatím přežívají, protože mají „historii“. Jinak jejich vývoj je několik let pozadu. Divím se, že je někdo ochotný to za ty peníze kupovat.

              0 1
              • Atilla  

                A to proč? Bandit 675 rozhodně nebylo špatné kolo, pravda, že ty 475 měli geo trochu starší, ale virtuál za 20tis a se skvělým zákaznickým přístupem jinde neseženeš ani prd. Tyhle nové jsem bohužel ještě na živo neviděl.

                0 0
                • Kubánec  

                  Rám bez tlumiče za 20 byl možná terno. Za ty ceny jaké mají dnes bych to ale nekoupil ani jako největší srdcař.

                  Jediné, co mě osobně přišlo fajn byla možnost volby barvy.

                  0 0
              • Beskyd  

                Mužů se zeptat co je podle tebe na nové TR 140 špatně? V čem je “pozadu”?

                0 0
                • Kubánec  

                  A co je na nich tak super?

                  Pozadu je jen o několik let, ale jinak super.

                  0 0
                  • Atilla  

                    No minimálně s geo (nižší, delší, položenější) jsou o pár let napřed oproti těmto Qaronům. A cenovka není tak zlá, tady dostaneš taky slušný bastl na základu od SR.

                    0 0
                    • Kubánec  

                      Za mě poslední hezké RB byl Speedster. Od té doby slabota. Kola bez nápadu za čím dál víc peněz. A je úplně jedno kdo a kde to vymýšlí. Navíc mi vadí jak je tak značka “protěžovaná” a všichni se můžou po… Každopádně kupce si najdou i kdyby půlka BF byla proti. Je to jako se vším. Já rád koprovku a držkovou, ty ne… Já nerad RB.

                      0 0
                      • Atilla  

                        Takže se ti nelíbí design, což chápu. Mě se zase nelíbí Ibis. Ono protěžovaná, kol už jsem taky pár vlastnil a jel ještě víc a nakonec to stejně není o kole, že? A že by byl třeba Bandit horší než spešl enduro, norco, commencal, nebo ghost bych fakt neřekl. Od Qayrona je pěkný ten Crmo, zbytek je na živo jak svařené zbytky z chiny a ještě k tomu kozy jak před 8 lety.

                        0 0
                        • Kubánec  

                          A na tom se shodneme. Kolo je skoro vždy až to poslední. Co seženu za dobře, na tom jezdím. Jsou to jen kola.

                          Jsem rád, že se ti Ibis nelíbí. Pak by na něm jezdil každý a to by mi vadilo :)

                          Zpracování Q mi příjde v pohodě a řekl bych, že odpovídá ceně. Carma TR je lehce kozoidni, ale verze EN se mi vysloveně líbí.

                          0 0
                          • Atilla  

                            Ta EN docela jde, ale 90tis? Novy ghost ve fullparty je teda jinde za ty prachy.

                            0 0
                          • tomfree  

                            Jezdit na něčem,jen proto,že to bylo za dobře,to bych nedělal ani se sekačkou na trávu :-)

                            0 0
                            • klump  

                              vsadil bych se, že to děláš… jakou máš káru?

                              0 0
                            • Kubánec  

                              V tom případě jsi šťastný muž a umpřímně ti závidím. Prosím tě jak velkou máš zahradu (a s jakým sklonem) a jakou sekačku používáš? Já do zahradní techniky nedělám tak si rád nechám poradit.

                              0 0
                              • tomfree  

                                Cca hektar,husqvarna rider 4×4 kawa motor sklon netuším :-)

                                0 0
                                • Kubánec  

                                  Já mám 10 let starou sekačku Simplycity. Asi žádná sláva. Už má jen 3 kolečka, nikdy nebyla na servise a pořád seká. Na zbytek si půjčujeme od souseda koně. Nechtěl bych tam jezdit ani s traktůrkem. Tebe to baví?

                                  0 0
                                  • tomfree  

                                    Baví mě dělat a jezdit s věcmi,ktré se mi líbí a plní funkci ke které byly navrženy a je na nich vidět,že u toho někdo přemýšlel,když je navrhoval a pokud si půjčuješ koně tak víš,že ani ten kůň se bez pořádné péče neobejde.

                                    0 0
                                    • Kubánec  

                                      A na to jsem dlouhé roky měl staré dobré Subaru. Kůň je souseda, neřeším. Jen se vždycky divím kolik toho sežere.

                                      0 0
                                  • Cavendish  

                                    A já kde bere prachy na ty kola…on si nekoupí ani pořádnou sedačku aby ušetřil :D

                                    0 0
                        • teich  

                          Bez rýpání – můžu se zeptat proč je Q jako svařené zbytky z číny? Chtěl bych vědět co máme vylepšit a co maj třeba některý značky ve stejný cenový relaci lepší?

                          0 0
                          • Atilla  

                            Upřímně všechno, aspoň co jsem si prohlížel na Trutnov trails a na loňském For Bikes. Můstky, úchyt tlumiče, patky. Celkově to vypadá jako levná čína obzvláště s tou geo. Cenová kategorie bych řekl, že už jste na tom i hůře, než zavedené levnější značky jako je ghost, cube,…

                            Abych jenom nekritizoval, tak barvy jsou teď o dost lepší a ten Crmo a XC HT bych klidně bral.

                            0 0
                            • teich  

                              Díky. Mrkni na nové FS rámy, myslím že je to celkem skok proti loňským modelům. Geo v případě TR sme nechali víc pro masovku, i proto jsou tam klasické velikosti. Někomu to vyhovuje, někomu ne. Ale to je vlastně dobře, že si každý může vybrat co chce. Netvrdíme že je to ultra progressive geometry. Nicméně trend je jasný a taky se tím směrem třeba vydáme :) Co se týká cen, tak to bohužel je…proto se třeba v případě EN Q snažíme dát něco navíc, jako třeba že Foxka není ta základní atp. Ale jsou to kolikrát věci co nejsou na první pohled vidět.

                              0 0
                              • embi  

                                Ja jsem vubec nepochopil ten odklon od directsale…

                                Zaroven mi vadi, ze na webu o tom ramu vubec nic neni. Rozmer tlumice? Seznam nahradnich dilu? Rozmer lozisek? Proste nic

                                Geometrie je dobra.

                                0 0
                                • teich  

                                  Odklon od directu je kvůli tomu, že sme kola měli jen v jednom obchodě v HK a na netu. Hodně lidí se ptalo, kde kola vyzkouší a kde je můžou vidět. Pro někoho bylo obtížné jet z Brna nebo Plzně se jen podívat, aby zjistili jestli je to to co si představovali nebo ne. Problém byl i s garančkou, servisem… Částečně to vyřešil Kolofix, ale ne uplně. Pořád zůstala otázka „kde jinde než v HK můžu kolo vidět“. A chápu že direct by nebyl problém pro zaběhlou značku. Ale narovinu, objednal bys kolo z netu za 50+ tis od nové značky když si ho neviděl na vlastní oči? Ani teď není síť dost široká abychom mohli zákazníka odkázat k prodejci a říct „určitě tam má všechno ve všech velikostech skladem“.

                                  Co se týče infa o rámu. To je dobrej point, mohla by být stránka s víc technickým infem.

                                  0 0
                                  • Cavendish  

                                    Míříte správným směrem :) držím pěsti

                                    0 0
                                  • novas752  

                                    To by mohly, třeba takový datasheety jako má např. YT industries s číslama dílů, co kde mazat a lepit, utqhovací momenty atd.

                                    0 0
                                  • maajkee  

                                    Však Hradec Králové je ideální místo, z Prahe i z Brna coby kamenem dohodil a zbytek došel pěky :)

                                    Jinak prodejna (showroom) moc pěknej, konečně jsem se tam taky podíval a musím říct, že na živo je letošní kolekce fakt povedená, není tam vyloženě nic co by se mi nějak nelíbilo. Palec nahoru!

                                    0 0
                                    • orm  

                                      Z Prahy ok, ale z Brna to neni nic moc. Cesta Brno – Svitavy je vyslovene lahudka :-). Ale treba se deti mojich deti dockaji nekdy dalnice :-).

                                      0 0
                                      • Esi  

                                        Jo to máš pravdu, jel jsem to asi před dvěma lety a je to peklo, až jednou dodělají D1 jestli se něco takového někdy stane tak to bude z Brna do Hradce nejrychlejší a nejpohodlnější přes Prahu :-)

                                        0 0
                            • novas752  

                              To je dost subjektivní pohled. Spoustě lidem naopak může konzervativnější geo vyhovovat. To kolo je zábavnější i v pomalejší rychlosti, resp. nemusíš to smažit tak rychle aby to bylo nejzábavnější. A zase tak ultra zpátečnické ty geometrie nejsou.

                              0 0
                        • klump  

                          si zahraju na grammar nazi…jo?

                          https://www.meriva-preklady.cz/…-spravne_114

                          0 0
                      • orm  

                        Tak to se svym rb monster en bych u tveho vkusu mohl jeste bodovat :-)).

                        0 0
                  • Beskyd  

                    No když teda srovnám jen lehce Carmu TR a RB TR 140 tak už jen třeba vedení lanek zadní stavbou mi přijde u RB mnohem modernější a hezčí – jde to vnitřkem na rozdíl od Qayronu kde to jde pod nějakou gumovou (plastovou) ochranou, která je přichycena 3 stahovacími páskami. Když mrknu na geo tak u RB, které je podle tebe mrtvola je reach u velikosti M o 1,5cm delší a tudíž modernější. Takže nevím proč jsi tak proti RB?

                    0 0
                    • Arzen  

                      S tou zadní stavbou máš pravdu, to je i u mě velké plus od RB

                      když se ale podívám na RB kolo jako celek tak vidím trubku na trubce spojenou další trubkou, žádné líbivé tvary, prostě účelově udělané… žádná pořádná silueta

                      sváry takové, že je vidí až ze sousedního města, fakt nevím, kde jsem viděl větší sváry… možná snad jen ironicky na loňských Qayronech :D ale jim stačily 2 roky, aby pochopili že tudy cesta nevede

                      geometrie je modernější, ale jen čistě z preference úplně nehledám progresivní geošku, kolo jako celek vypadá, že ho někdo šikovný splácal v garáži a to se někomu líbit může, ale za ty prachy u mě ne

                      0 0
                      • Beskyd  

                        Design je opravdu subjektivní věc. Mě se zrovna třeba ta trubka na trubce líbí. A ty sváry taky, budí to ve mě dojem robustnosti a poctivosti. Navíc když zvolíš tmavou barvu tak ty sváry nejsou tak vidět. Qayron je taky v poho, taky jsem vybíral mezi ním a RB. Rozhodl jsem se pro RB a jsem moc spokojenej. Jen mě trošku naštvalo jak někteří haní RB kvůli designu, zastaralosti atd. Myslím ze je to v pohodě značka a třeba nová TR 140 je povedené kolo.

                        0 0
                        • Arzen  

                          Beskyde tady jsi tu barvu opravdu dobře vychytal, smekám… sváry fakt nejdou vidět, hned je to jak jiné kolo

                          paradox je v tom, že takhle dobře by mohla vypadat většina RBček, kdyby tam ty sváry nebyly viditelné už z výroby a byly řádně začištěné

                          každopádně ten bike máš dobrý

                          0 0