Protržená bezpečností membrána u brzdové páky?

48 nepřečtených
  • sahu

    Ahoj,

    rád bych poprosil o radu zkušené bajkery. Včera jsem využil, že jsem měl sundané zadní kolo a roztáhl brzdové destičky, tak aby se „pročistily“ (radí zde: https://youtu.be/CsdSQ_XNK6w – čas 14 minut a výš). Bohužel jsem je asi zřejmě roztáhl natolik, že jsem z brzdové páky uslyšel, jako kdyby unikla kapka brzdové kapaliny s trochou vzduchu. V čase 1:45 na tomto videu https://youtu.be/92CGIT9Fz-Q

    jsem se dozvěděl, že jsem zřejmě protrhl bezpečnostní membránu u brzdové páky.

    Jak se nyní brzdová páka chová? Nejdříve šla stisknout až ke gripům, ale brzdila. Zkusil jsem brdovou páku dát do „montážní pozice“ a situace se trochu zlepšila, tím že páka už úplně ke gripům nejde, ale není to úplně ono.

    Setkal se s tím z vás někdo? Když zkusím brzdy odvzdušnit a brzda bude opět funkční, nemůže se stát při jízdě něco s tou bezpečnostní membránou? Kde jí vůbec mohu naleznout, abych zkontroloval, že je v pořádku a jak to vůbec poznám?

    Děkuji moc za vaše názory.

    0 0
    • Honzajs  

      Odvzdušnit, doplnit kapalinu. Pokud bude kapalina unikat i nadále, vyměnit trn a olivu na hadičce do páky. Roztahovat brzdový destičky „pod tlakem“ je pěkná prasečina.

      A unikla ti ta kapalina, nebo ne ? Projeví se to většinou kolem olivy, je tam „mokro“.

      Ta membrána je z důvodu změny tlaku, taková expanzka a když se to přežene, uteče kapalina cestou nejmenšího odporu. Pod víčkem, nebo kolem olivy… Při odvzdušnění tu membránu uvidíš, no vlastně podle typu brzdy…

      0 0
      • sahu  

        Omlouvám se, zapomněl jsem zmínit, že mám brzdy Shimano MT500.

        Vím, už roztahovat destičky rozhodně nebudu, akorát člověk nepochopí, co zaměstnanec Kola Svorada na tom videu radí…

        Odvzdušňování brzd bude má premiéra, takže přesně nevím, kde naleznu trn ani olivu (musím prostudovat manuál – nestihl jsem). Ale včera, když jsem kontroloval celou brzdovou páku, tak bylo všude „sucho“.

        Díky dám na Tvé rady.

        0 0
        • Honzajs  

          Tak k těm MT500 si kup za 80 kč odvzdušňovací kalíšek. Ušetří ti spoustu vzteku..

          Destičky se roztahují, ale při otevřené nádržce.

          0 0
          • sahu  

            Určitě koupím, plánuji nějakou tu sadu, tak doufám, že mi to půjde od ruky, když na videu to vypadá tak jednoduše :)

            Jenom ještě k té membráně, když mám tedy ty MT500, kde to přesně při odvzdušňování uvidím, nebo na co se mám přesně zaměřit? Co je vůbec myšleno tou membránou? V manuálu tohle není, už jsem ho přelouskal…

            Díky moc.

            0 0
          • capo  

            Proč by se měly (předpokládám pístky) roztahovat jen při otevřené nádržce? Prosím o vysvětlení.

            0 0
            • MlokCZ  

              Jedině u špatně naplněné brzdy, kdy je tam moc oleje/brzdovky.

              0 0
              • krabica  

                přesně tak

                0 0
              • kubad  

                Expanzka v pace by mela mit moznost pod velkym tlakem upustit takze se vubec nic nedeje ni kdyz je brzda preplnena, ale vetsinou to stejne nepusti :)

                0 0
        • novas752  

          Koukni se pod gumovou krytku u napojeni hadice do paky. Jestli je tam sucho tak nic neres a jenom to odvzdusni. Taky koukni jestli neni vlhko okolo pistku v pace a okolo uzaveru expanzky (nad packou).

          0 0
      • Breakpain  

        Chceš mi říct, že pístky se zatlačují, když je okruh „rozdělaný“ aby mohla přebytečná kapalina utéct do stříkačky / kalíšku?

        0 0
        • Honzajs  

          Jo, většinou tak, že mezi pístky nacpu tu Shimano distanční podložku proti vytlačení pístků..

          0 0
          • Breakpain  

            Hmm ja vzdycky roztahl pistky od sebe a teprve pak otevrel odvzdusnovaci sroubek a nasadil kalisek…

            Priste zkusim opacne :)

            0 0
            • novas752  

              Pokud paka byla odvzdusnovana s originalni meterou mezi pistkama, jde to zpet i bez otevreni okruhu, ale u preplneny se musi otevrit.

              0 0
              • Breakpain  

                Jo tak proto mi to slo :) …

                0 0
                • Honzajs  

                  Přesně, jak píše novas752. Taky jsem se v začátku vyškolil :-)))

                  Ale membránu jsem teda neprotrhl, aspoň ne tuhle :-D

                  0 0
    • Smazaný účet  

      Ta bezpecnostni memrana neni nic jineho, nez membrana expanzky, umoznujici reagovat na zmenu objemu brzdoveho systemu. O protrzeni jsem jeste ale nikdy neslysel, O uniku brzdneho media pri vysokem tlaku nekde kolem membrany jsem ale uz slysel. Pokud brzda netece, neplasil bych.

      Proste ji napln a odvzdusni. Pojezdi a pokud nebude nikde tect, nemusis se niceho bat.

      Kdyz budes roztahovat pistky, tak vzdycky pres desticky. Usetris si starosti s rozlamanymi pistky.

      0 0
    • blaza84  

      Shimano páka vypadá takto http://forums.mtbr.com/…ver-copy.jpg Napříč jednotlivými řadami je to myslím dost podobné. Na této rozložené sestavě je membrána stále na svém místě, v těle páky, pod skupinou součástí č. 4. Tak můžeš udělat rozborku. Těžko takhle říct, kudy ti to pšouklo. Chce to naplnit systém olejem, odvzdušnit a zkontrolovat těsnost – prostě jestli někdy nebude prosakovat olej (páka, napojení hadiček na páku a třmen, odvzdušňovací šrouby, …).

      0 0
      • novas752  

        Jenze tohle jsou starsi paky kde se ta „membrana“ dala vyndat. Br-mt500 maji uz novou paku deore M6000, a tam je pristup do expanzky z boku nad brzdovou pakou pres plastovou zatku. Nevim jestli je tam zavit nebo tam je nacvaknuta = nerozebiratelna.

        0 0
    • Breakpain  

      přijdu ke kolu – mástná brzdová páka …

      hmm divný – zkusím odvzdušnit jen kalíškem, vypadá to oka… po 15 minutách to asi prolíná znovu a zadní brzda hůř brzdí … páka je mastná v místech, které jsem vyznašil červeně…

      přijedu domů, dám si práci, odvzdušním i spodem, se žlutým vymezovačem … a po chvíli vidím, jak je okolí obdélníčku (zakroužkováno na páce) po okrajích mastné a po čase se to zvětšuje … někudy to chcčije – v klidové poloze pomalu, při brždění asi ne, každopádně je to nepoužitelný…

      Nic jsem s tím nedělal, byl jsems e projet a vše ok, pak jsem kolo odložil, přijdu a tohle … nevím ani co si o tom myslet, jak se to stalo. Nespadlo to, ani jsem neodvzdušňoval …

      Dotaz, je to na první pohled něco „jasné“ a víte jak se to dá opravit nebo je to na výměnu celé páky?

      P.S. trn s olivou jsou suché…tzn i napojení hadice do páky

      0 0
      • Nutribird  

        Pánové asi mám podobný problém u XT 785 páky, vypadá to na unikající olej přes pístek. Je to opravitelné ? Nebo rovnou koupit novou brzdu ? Na 785 už asi páku nekoupím bude kompatibilní 8000 ?

        0 0
        • Vilém  

          Paku leda celou. Muzes pouzit novejsi model.

          0 0
          • Nutribird  

            Díky za odpověď, teď jen zvážit jestli není lepší koupit rovnou novou brzdu. Jít hned o třídu výš na čtyřpísty.

            0 0
            • fery18  

              Novější páka půjde v pohodě.

              Jinak čtyřpístek musíš zvážit ty, jestli ho využiješ nebo ne.Nevím co jezdíš a tak, nebo jestli nejsi gramohonič, ale jinak na to normální ježdění stačí dvoupístek

              0 0
              • Nutribird  

                Že bych je využil úplně nevím, ale váha je mi jedno a výkon se hodí vždy. Rozdíl v ceně je zanedbatelný. Třmen by měl být ok, ale jistota ?

                0 0
            • plzakj  

              V Novinkach 2020 nekdo resil, ze je lepsi lepsi paka, nez 4pist.

              0 0
      • Mr.Duck  

        Olej tam kde si oznacil je na vetsine pak co vidim v shopu, a vetsinou je to nasledek toho ze to nekdo nekde zajebal pri odvzdusnovani nekdy driv a poradne ti to nic nerekne.

        Jediny problem co u tehle pak vidam je zasvinenej pist v pace. Oservisovat se to da celkem lehce, ale neni na to nikde navod. Na jednom ted pracuju, mam to nafoceny ale nejak sem linej dopsat ten popis. Ta membrana jde vyndat docela jednoduse, pan Hejnickej to tu pred par lety popisoval ale ani jeden sme to pak uz nenasli, no nakonec mi poslal jak na to. Nemyslim ze v ty bude nejakej problem, to je dost jednoduchej mechanismus a nevim jak by se dal znicit (roztahovanim pistku bys za to musel hodne zabrat tak metrovou pakou abys tomu ublizil).

        0 0
        • Breakpain  

          to se IMHO nestalo, bo než roztahuju pístky, nasadím kalíšek …

          budu to sledovat, ještě mě napadla jedna věc, tak to zítra zkusím a uvidíme ;) … kdyžtak budu průkopníkem v rozborce :-)

          0 0
          • Mr.Duck  

            To si zas vzit nenecham! :) Trochu sem pohnul s tim navodem, jen je to v anglictine a jen tak hodne zkratka. Ale ono je to dost jednoduchy, jen si musis najit / vyrobit nejaky tool, mam to tam vyfoceny :) Vetsinou i uplne zasekly brzdy se povede zachranit. Je dobry vycistit a namazat ty tesneni, a kdyz to rozeberes, je i celkem jasny co se temhle brzdam vetsinou deje :) Vypada to ze i tesneni co vypadaji celkem jety po vycisteni a s trochou SlickOleum fungujou super, vetsinou jak novy.

            0 0
            • Breakpain  

              J, nasel jsem video a to by mohlo byt ono, jen musim sehnat silikon v paste.

              Dik, zitra nato mrknu a dam se do prace… doufam :).

              0 0
            • Pedro404  

              Super návod!

              0 0
    • JanKoumar  

      Měl bych dotaz k této problematice.

      Včera večrer jsem dělal údržbu brzd, mám Deorka M6000 a já blbec zatlačil pístky bez montáže kalíšku, na přední brzdě.

      Olej samozřejmě prokápl skrze víčko expansky. Všechno jsem utřel, odmastil, páku xkrát promačkal a je suchá. Přes noc vše ok, brzda brzdí jak má a suchá je pořád.

      Jen nevím, jestli se časem nebude zavzdušňovat. Mám raději hned vzít páku novou?

      Díky.

      0 0
      • Mr.Duck  

        Vůbec to neřeš, většinou se tomu nic nestane. Jednou mi vyskočilo víčko expanzky když jsem byl blbec. Ničemu se nic nestalo, stačilo to jen poskládat zpátky.

        Když to bude problém, tak to teprv řeš, de myslím že nebude potřeba.

        0 0
        • JanKoumar  

          Jasný, budu teď páku kontrolovat a uvidí se. Zas, kdyby se membrána poškodila, prolínala by pořád, takhle drží.

          0 0
    • Kejmil  

      Ahoj, je možnost výměny membrán v pákách brzd shimano SLX? Případně nevíte, kdo takový servis u nás dokáže?Po dvou letech neježdění a zmáčknutí páky mi vychcal olej přez ty vložky membrán (zadní páka má takový různý chod, přední úplně mrtvá)… jedná se o SLX brzdy jakože jsou starší ale relativně málo ježděné.A nebo je to na koupi nových pák (…vůbec se mi nechce, proto že jsem investoval do nového kola, a to chci jen opravit jako takovou zálohu).Chci to vyřešit prostě co nejvíc low cost tak nevím jak se to případně oplatí… páky vypadají jak nové.

      0 0
      • MatS  

        Náhradní díl se u nás neprodává. Možná najdeš na Aliexpressu něco. Ale nechápu, jak by se membrána poškodila pokud se brzda nepoužívala. Co to je za přesný model pák?

        1 0
          • Kejmil  

            Ahoj, dík.Jsou to 7100 Slx.Dneska jsem vyndal membránky a zadní vypadá že je asi KO, ale přední vypadá ok (Test fouknutím jemně z vnějšku do membrány, oby dvě se nafoukly a vypadaly ok ale ta zadní tam má nějaký maly ďobík)V zadní byl povolený červík co drží tu zátku…V obou dvou nějak málo kapaliny.Zkusím doplnit, odvzdušnit a uvidíme.

            0 0
          • designer  

            Za ty prachy skoro koupíš novou páku…

            6 0
            • MatS  

              Tak to kazdopadne. Ale kdyz ma nove paky…

              0 0
              • Kejmil  

                No za ty prachy mam dve membrany ze, a minimalně jedna vypada podle vzhledu ze tam je mini dirka.

                0 0
                • designer  

                  Za cenu jedné membrány koupíš přesně jednu deore páku, ze které vytahnes membránu. + Spoustu dalších náhradních dílů…

                  2 0
            • Jakobo  

              Tak. Prodej ND u Shimana vubec nedava smysl. Uz jsem 2× kupoval cely naboj kvuli poskozenym loziskam, protoze cela naba vysla levneji a navic jsem ziskal RU a osu. Pominu-li ostatni. Nahradni rotor do dynama opet drazsi nez cela dynamonaba. Z pohledu marketingu tohle pochopim, ale ciste z uzivatelskeho hlediska je to tezko pochopitelne.

              1 0
              • Breakpain  

                Shimano oprava je koupe noveho vyrobku v 90%.

                To byl duvod proc jsem treba opustil Sainty …

                1 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.