• Bike-o-Noor

    Bikec všem,

    zajímalo by mne, jaké máte zkušenosti s koupí na protiúčet. Nemyslím takové to, kdy vám dají kolo do komise, odečtou z nákupu půlku odhadu a pak, možná, ještě něco…

    Myslím jako fakt to, že to tam vezmeš sebou, prodejci to seriózně nacení a z ceny kupovaného biku okamžitě odečtou tržní odhad.

    Tak co šel už někdy někdo do takové transakce? A reference?

    0 0
    • Rychlej turista  

      No to jsou věci :-O Jsem vůbec neměl tušení, že se to dělá. Takhle bych se mohl zbavit staré veteše, co se mi doma hromadí :-D

      0 0
    • Auditor  

      A to nekde delaj? Krom bazaru mozna..?

      0 0
    • Bike-o-Noor  

      No, dá se to vygooglit. Klíčová slova: „kolo na protiúčet“ nebo „nové kolo za staré“. Každý má ten bussines jinak, já ale nemám zkušenosti s žádným prodejcem. Jen si tak vzpomínám na Ramala-Šilhavý, kola Štěrba…ostatní mají dost úzký záběr (Scud, MRX…)

      V podstatě je to zatím teoretický dotaz, šel bych do toho jen při záruce, že neudělám to, co dědáček, který měnil až vyměnil. Nemám úplně špatné kolo, jen mne sere jeho citlivost na údržbu a seřizování, nemám ani čas, ani vercajk a ani zkušenosti. Dokonce jsem postřehl, že u hazky „spodním“ a „horním“ dorazem mnozí myslí právě ten opačný, haha......

      0 0
      • Vilém  

        A to jako myslis, ze s jinym kolem serizovani atd odpadne? Leda bys poridil nejakeho veterana na 8sp pohonu.

        0 0
      • MlokCZ  

        Když už to někdo nabízí, tak se to stejně nikdy nevyplatí. Cenu protiúčtu vždy nabídnou jen takovou, aby měli jistotu, že to následně prodají a ještě na tom vydělají.

        Když původní kolo prodáž sám a nějaký čas nabízení kola na více místech věnuješ, tak to vyjde určitě lépe.

        0 0
        • Smazaný účet  

          Tak pokud se chces kola zbavit, neresit to a je ti lito ho jenom nechat nekde oprene, asi je to cesta. Jinak dobry protiucet je dojet pro nove kolo na kole starem a to proste nechat pred prodejnou:)

          0 0
          • Bike-o-Noor  

            Kurňa!

            Až to uděláš, dej mi prosím vědět. A zaplatím ti škopka…

            Výbornej fór!!

            0 0
            • Rychlej turista  

              Já to tak občas dělám s plášti. Z té hromady před krámem vyberu, přezuji a zanechám svůj sjetý :-)

              0 0
              • Bike-o-Noor  

                Asi ňákej lepší oddíl ten krám. Že ještě nikoho nevyfakovali…Fakt jsem myslel, že to nejde.

                0 0
            • Smazaný účet  

              No tak kdybych se kola chtel zbavovat, tak to resim..precejenom to moje ma trochu vetsi cenu, nez cenu srtotu..

              0 0
      • Namtos  

        No to je jednoduchý nejlevněji tě vyjde, když si uděláš čas a něco málo si uděláš sám…

        Bezúdržbové kolo asi neexistuje i na V-brzdách budeš muset měnit špalky.. Když budeš kolo pečlivě čistit a mazat, tak nic moc seřizovat nebudeš – on čistý namazaný řetěz na dobře seřízeném pohonu chodí úplně sám…

        0 0
      • scalar  

        U takovéto sériovky musíš počítat s tím, že všechny díly nejsou ideální, bývají ošizené náboje, brzdy apod., tedy na údržbu náročnější díly. Asi ale bude výhodnější měnit tyto slabší díly, jak budou odcházet, než měnit celé kolo.

        0 0
    • Bike-o-Noor  

      Chci jezdit co to dá…

      Určitě je mi jasné, že musím stroj „vofukovat“, jenže až tak, že se rozešteluje po každém mírném bahýnku? Logika věci by my spíš napovídala, že vyšší řady potřebují více té, píce, abych tak řek´.

      No a na servisy…to by asi bylo na samostatné vlákno. Dám 3 kila za základní očistu a doseřízení, zjistím, že dostat to na dva nejlehčí převody nelze, pak se s tím trápím tak dlouho, až zjistím, že to není v dorazech, ale stavěcí šroub řetěz prostě tlačí na kazetu pod těma velkými pastorky… Těžko jsem to tak domrvil sám. Je sice možné, že jsem při nešetrném převážení mohl klepnout do patky, ale nezdá se mi to. I když mé oko z Kašparovy krávy…

      0 0
      • Rychlej turista  

        Je to tak. Když chceš mít exotickou opici, musíš mít i na banány a zdatného ošetřovatele :-)

        To je hlavní důvod, proč jsem si nikdy nepořizoval nic složitého, co bych nezvládnul sám. Jezdím proto na jednoduchých pracantech a peru tam velkou do rozpadu. Pak to opravím a peru ji tam opět :-)

        0 0
        • Bike-o-Noor  

          …sem si všimnul, že seš tady aktivní a zkušený uživatel. Prozradíš? Zde se product placement netrestá, asi. A jak konkrétně velkou tam pereš?

          0 0
          • Rychlej turista  

            Silniční 52 a na 26" bajku 44 zubů. Na plečce jsem teď pilu měnil (vlastně celé kliky, protože jsem potřeboval vyměnit pedály, ale nepodařilo se je sundat ani údržbářům v kolbence) a zkusmo jsem na ni dal 42, bo na ní jezdím převážně v zimě a v létě natěžko s brašnami.

            0 0
            • MlokCZ  

              K tomu je potřeba doplnit, že 44/11 na 26" je stejné jako 40/11 na 29". A když někdo jezdí kazetu s 10z, tak stejný převod je 36/10.

              To je hlavně k tomu, jak si vedle v tématu stěžuje na nedostatečně těžký převod u Orla (tedy jestli jsem vůbec ten příspěvek vedel pochopil).

              A přitom může mít převod těžký pořád stejně jako před mnoha lety na 3× něco na 26".

              0 0
              • kubad  

                to některým lidem prostě nevysvětlíš,

                0 0
                • MlokCZ  

                  Tak je pravda, že když tu pak někteří píšou, že se jim zdálo při testování, že 36/11 bylo těžší než 34/10, tak to je pak opravdu těžké…

                  0 0
              • Bike-o-Noor  

                Nestěžuje, jen je zvědav. A i jinak je mu to jasné. A i jinak je vůbec tak ňák spokojenej, ale dycky by to mohlo bejt lepší. Taky před 2,5 Decath… dekádami hobloval Authora Spirit 3×7 na 26´´ kolech a pak dlouho nic. Doba přeci jenom už dost pokročila a ani on se nemůže vracet…

                Samozřejmě neskonalé díky za reakce!! To jako fakt…

                0 0
              • jonti  

                Nejde o to, ze je to stejne, ale prevody trpi o dost min a lip to jede, kdyz jedes vepredu i vzadu vetsi, nez tam drtit 11z nebo 10z pastorek s 30z pilou?

                To „Per tam velkou“ neni pokud to chapu spravne o tezkem vyslednem prevodu.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Životnost souhlas. S tím lépe to jede je jen urban legend. K tomu už jsem viděl velmi podrobnou publikaci, kde to bylo měřeno a:

                  • rozdíly naprosto minimální (v tom jaké jsou ztráty)
                  • stejně těžký prevod s větším převodníkem a pastorkem vůbec nedopadnul nejlépe
                  • a aby toho nebylo málo, tak pro různý měřený výkon to vycházelo různě

                  Akorát tedy v měření nebyl ten extrém s 10z pastorkem a nejmenší měřený byl 13z, takže nemohu vyloučit, že pro 10z by to vyšlo o neco hůře, ale rozhodně bych nečekal dle ostatních výsledků (kde kombinace nejmenší pila + nejmenší pastorek dopadla pro některý měřený výkon i nejlépe) nic hrozného.

                  0 0
                  • krabica  

                    U celopéra může ještě záležet, jak se u kterého převodu zamyká zadní stavba, nebo naopak tahá do zdvihu…

                    0 0
                    • Bike-o-Noor  

                      celopéro…věc, o níž jsem se ještě dost nenapřemýšlel. Na důchod? Vymazlenější terén?

                      0 0
                  • Bike-o-Noor  

                    Za tohle spešl Thanks. Mám klasiku 3×10, 40–30–22/11–36 a spolu s 29er to pádí slušně. Vo tom žádná. Naježděno od března relativně málo, ale troufám si čím dál víc a to mne baví. Jen mne, jak jsem už vzpomínal, trochu sejří přecitlivělost na údržbu…

                    P.S: založím nějaké vlákno na lubrikaci.

                    0 0
      • Namtos  

        Vofukovat ho můžeš od prachu, když nejezdíš :) Kolo by jsi měl řádně umýt a namazat…

        0 0
    • Tomcat  

      Kola nejsou auta nebo počítače a mimo nějaké promo akce není důvod proč by to mělo být vzájemně výhodné. I autosalóny se brání autům na protiúčet a nechávají to raději bazarům.

      0 0
      • kubad  

        dovolím si nesouhlasit

        ještě sem se nesetkal s autosalonem který by nevzal auto protiúčtem, jediné o čem se dá diskutovat je výhodnost této nabídky. a ano řeší to většinou přes spřízněné autobazary to souhlas

        v podstatě je to aplikovatelné i u kol, ale tam to bude s cenou ještě horší

        0 0
        • Vrci  

          Přesně tak, každý skutečný autosalon bere auta na protiúčet a většinou i tohle jeho oddělení bere znovu na prodej ojetiny jiné auto na protiúčet. Samozřejmě na tom musí vydělat a má v tom blokované peníze, tak za auto zaplatí míň, než když prodáš sám.

          0 0
        • Tomcat  

          S čím když si nic nerozporoval!?

          0 0
          • Tomcat  

            Sám si napsal …přes spřízněné autobazary… = nedělá to autosalón

            Autosalón vykupuje \ nechá vykupovat především vozidlo jako potencionální podporu prodeje. Tím, že z trhu stáhne tak vozidlo, které by ještě mohlo dále sloužit.

            Opravdu to poslední je myslet že pro autosalón je to něco výhodného, dokonce že to bude čistě finančně výhodnější i pro prodejce.

            Zažil sem několikrát to že prodejce dá raději slevu s tím tím, že tu věc si dejte na „šrotiště/bazar“ sám.

            0 0
            • Vrci  

              Dělá to autosalon. Má na to sice nějakou jinou marketingovou značku (dasweltauto, Škoda plus, CarStore, Premium Selection…), ale dělá to pod svým IČ.

              Proč by to nedělal, dá se vydělat přímo na autě, pojistce nebo financování. Pokud to co nabízíš není úplný vrak jehož cena je nižší než poplatek za evidenční kontrolu a převod.

              0 0
              • Vrci  

                Samozřejmě se bavíme o autosalonu s rozumným kapitálem, který je schopný financovat zásoby po nějakou dobu, kterého nákup zásob nových i ojetých vozů na pár měsíců neohrožuje z hlediska cash flow, má na to odpovídající prostory a lidi.

                0 0
                • Tomcat  

                  Pokud naprostá většina vozů se vyrábí on demand o jakém skladu je řeč? Jediné co bude s dostatečným skladem budou právě leda bazary.

                  0 0
                  • Vrci  

                    Každá značka má v podmínkách pro autorizovaný prodejce počet a skladbu skladových, předváděcích i náhradních aut.

                    0 0
                    • Tomcat  

                      Což nevyvrací že dotatečné množství budeto jak sem psal …Jediné co bude s dostatečným skladem budou právě leda bazary… Každá značka to má jinak.

                      0 0
                • Bike-o-Noor  

                  To je přesně ono. Umrtvený sklad není pro každého IČaře…

                  0 0
                  • Tomcat  

                    Jak to je u Huhlaje netuším ale ty soudní spory s vedením a dealery byly vtipné.

                    0 0
                    • kubad  

                      a tušíš aspoň o co v těch sporech šlo? když je to tak vipné?

                      0 0
              • Tomcat  

                Můžeš tomu dát formu ?

                Bavíme se auta ve vlastnictví fyzických osob. Žádný vrácený z leasingu, nebo na právnickou osobu. A jak se to pak prodává mě nezajímá.

                To kolik autosalon vydělá na novém autě , pojistce nebo smlouvě s leasingovou nekomentuji, nezajímá mě.

                Ano bavíme se o šrotu. V ČR průměrné stáří vozového parku 14–15 let. A i šrot je to co jsem pochopil že je to co tohle směšný vlákno založil.

                Je hodně autosalónů, které neberou auta na protiúčet. Jen Vám dohodí patřičný autobazar kde by jste se to mohl snažit prodat . Peníze na účet pošle autobazar né autosalon.

                mino to byly reakce na Kubáta

                Práce a náklady autosalonu při výkupu na proti účet opravdu nejsou jen než poplatek za evidenční kontrolu a převod… … pro podnikatele je to riziko. Proto třeba v promo akcích jsou auta na protiúčet brána za paušální cenu. Za tu samou cenu kterou mnohdy uhádáte jako slevu.

                0 0
                • kubad  

                  je mě jedno jak to autosalon formálně provede, prostě u jednoho stolu se dohodneš na ceně nového, na výkupu starého a u jednoho stolu podepíšeš všechny papíry

                  pokud máš jinou zkušenost netuším, mám zkušennosti s Hyundai, Škoda, VW, Audi, BMW vše bez problémů, ale bavíme se o 4–6 let starých autech

                  cena byla vždy reálně zajímavá vše bezproblémové ne o tolik nižší abych se sral s prodejem přes bazary

                  pokud mě prodejce auto nemá zájem vzít protiúčtem, šel bych jinam,

                  0 0
                  • Tomcat  

                    Ano tak sem šel jinam když místo proti účtu bylo slíbeno že mně dohodí jednomu trojpísmennému bazaru. což sem rezolutně odmítnul a než sleva mi šlo právě o to abych byl zbaven toho opruzu prodeje.

                    0 0
                • Bike-o-Noor  

                  Jojo, to má logiku.

                  Nicméně jsem nezačal o šrotu a mechanismus, kterým prodejce s nabídkou protiúčtu používá, mne příliš do detailu nezajímá.Ono se ta samozřejmě pozná na té nabídce…

                  Ve finančnictví mne taky nezajímá, na čem vydělají,když mi při konsolidaci sníží úroky i splátky (i když je to někdy průhledné), ale že mi to pomůže. Silnější banky (nebankovní subjekty nemohu moc řešit) jsou snad rády,že mají dalšího retailového klienta na dlouho, takže kalkulují s určitým „rizikem“ (přesto s vatou ve svůj prospěch).

                  Je mi jasné, že každé přirovnání kulhá, že kolokrámy nemají ještě rejstříky kološmejdů, a že z bazarovek jim neplynou úroky, přesto, teoreticky, silní prodejci by do toho mohli jít celou svou vahou…dva. A třeba přes spřízněné bazary.

                  0 0
          • kubad  

            autosalony se nebrání výkupu – v tom si mimo

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse