"Prosím zkušené..."... variace trénink cestou do práce

63 nepřečtených
  • reza.traktor

    Celý rok jsem dost důkladně pročítal Vaškovo téma, ale potřeboval bych postrčit jiným směrem.

    Stěhuju se 20km za město, v práci mám sprchy i skříňku, ideální příležitost jezdit soustavně do práce na kole. Nejradši opravdu denně, klima mírné, pod nulu relativně málokdy i v lednu.

    Cesta zabere na MTB přes les hodinu nebo lehce víc, podle toho, jak se jede. Na silnici asi 50 minut, ale víc budu jezdit na MTB, díky absenci provozu to vyhlíží o dost bezpečněji. Trasa má 21km, převýšení asi 260m, prostě placka s pár brdky a v obou směrech jedním táhlejším stoupáním do 1,5 km.

    Dotaz: jak dvě takové hodinové cesty denně co nejlíp využít k tréninku, když na XC stejně nemám a zlepšovat chci tím pádem hlavně dlouhé trasy?

    Zvažuju taky variantu, že jeden den v týdnu pojedu vlakem s taškou čistejch věcí na zbytek týdne, protože stejně o víkendu budu chtít jet jednou na kolo na dýl jako dosud.

    Nebo budu zbitej a nebude se mi o víkendu chtít?

    0 0
    • Smazaný účet  

      Rano hezky napohodu aby ses rozhybal a odpoledne si to protahnout:) Kopec muzes vyuzit tak, ze budes kouset drzet stejnou rychlost co nejdyl. Je docela sranda pozorovat jak si roste vykonost a vyjedes toho tyden od tydne vic:)

      Jinak jako odpocinkovy den bych zaradil stredu/ctvrtek, podle toho jestli si planujes davat do tela i o vikendu…

      0 0
      • reza.traktor  

        Může být s tím odpočinkovým dnem. O vyjetí na téhle trase moc nejde, různé její části jezdím leta a na výkonnosti to asi bude poznat leda za dlouho nebo na čase / tepech… Pokud mě teda bude bavit nasazovat denně tepák. No nebude, že jo…

        0 0
      • reza.traktor  

        … o vyjetí nejde v tom smyslu, že tam nejsou těžký pasáže ani žádný pořádný kopce, jenom ten táhlej, ale ten (třeba pomalu) vyjedou i babky s pórkem v košíku.

        0 0
        • Bjerndi  

          Jezdím na kole taky do práce. Řeším to tak, že mám pracovní převlečení ve skříňce + ručník na sušáku a tudíž na pár dní pokoj, rifle vozím na výměnu cca za týden, vršek kvůli límečku někdy i častěji :)

          Dokud je hezký počasí, tak trasu protahuju ráno na cca 2 hodiny a 40 – 50 km. Večer v 10 už jen domů. Když je hnusně, tak nanejvýš tu hoďku.

          Trénink je rozebranej u Vaška, sám nic lepšího neporadím. Nicméně u mě teda výkonnost šla za tenhle rok dost nahoru, ale jezdil jsem i volný dny a navíc za sebou neměl téměř žádnou cyklo historii

          0 0
          • reza.traktor  

            No jo – u Vaška je rozebranej trénink ve větších jednotkách, to je právě smysl mojeho vlákna: jak i z hodiny (neberu-li natahování) vytřískat dvakrát za den co nejvíc účinku.

            Takže jestli má smysl i v takto krátkých jednotkách většinu jezdit v ZDV, nebo naopak dělat to co nejrozmanitější (jeden den silovej, druhej kadenční, třetí ZDV, která by se ale tady měla jmenovat ZKV, atp.)

            0 0
            • pelhrimov  

              Nejdříve se dopracuj k tomu, aby jsi opravdu jezdil denně.

              0 0
              • reza.traktor  

                +1, nejdulezitejsi bude nebejt shnilej, kdyz bude hnusne nebo kosa.

                0 0
                • vojtechposmourny  

                  Ahoj,

                  začal jsem s tím denním dojížděním před třemi měsíci. Mám to méně, jen asi 13,5 km. První dva měsíce to bylo v klidu, počasí příjemné. Ovšem ten poslední se to začalo lámat. Určitě doporučím pořádné blatníky, s těmi se dá jezdit i za mírného deště a tu hodinu to bez problému vydržíš. Vlatně nevyjedu, jen když ráno venku vyloženě prší.

                  Jinak jak už tu někdo psal, ráno spíš pomaleji na probuzení (cestou si v hlavě krásně naplánuji celý den, aby se to potom semlelo všechno úplně jinak :-), odpoledne kolikrát na čas. A nebo, když je hezky, jen kochačka. Občas je potřeba dopravit někam po Praze nejaké firemní dokumenty, tak si to nechám na odpoledne, vypadnu dřív a dám si místo třinácti čtrnácti kilometrů padesát. A zaměstnavateli šetřím palivo :-)

                  A tímhle způsobem se na kolo dostanu 5 až 6 krát do týdne…

                  0 0
                • pelhrimov  

                  A to bude problém se donutit, Ty totiž nevíš do čeho jdeš, já najezdím 15 tis. ročně, jezdím denně do práce 25+25km a v prosinec-únor to tedy u nás moc nejde. Čekají Tě teď nejspíše obě cesty po tmě.

                  0 0
                  • reza.traktor  

                    Jak rikam, mam prece jenom mirnejsi klima, o neco kratsi vzdalenost a vyhodu, ze svetlo je oproti treba Praze o hodinu dele. Ale ze to bude boj nikdy neuhybat, o tom zadna.

                    0 0
                    • vojtechposmourny  

                      Ještě jeden postřeh.

                      Pokud máš jen jedno kolo, který pořád ladíš, opečováváš atp., tak doporučuji sehnat něco druhého, primárně určeného k dojíždění. Něco, u čeho ti nebude vadit špína, občasný pazvuk atp. Potože třeba konkrétně u mně byl největší opruz každoděnní údržba „jedničky“, kterou samozřejmě nechceš nechat týden zahnojenou.

                      0 0
                      • terkad  

                        Jo, bude to boj přesvědčit maminku, aby mi přenechala svoje kolo na dojíždění. (Kupovala před asi dvěma rokama, naježděno cca 300 km celkem).

                        Ne, že bych si ho chtěla nechat někde ukrást, ale zamknuté před školou ho nechám mnohem ochotněji, než to svoje opečovávané :)

                        0 0
                      • reza.traktor  

                        Nene, mám na to dojíždění vyhrazenou mulu na odolnejch komponentech, tvrdým rámu, tohle bude v pohodě…

                        0 0
          • McBlacky  

            Kalhoty a nějaký svetříky + vestičky mám v práci a košile nebo pola vozím čistý každej den sebou. Vozím teda větší batoh, abych si to nezmačkal a jezdím jen když není hnusně a mám náladu :)

            0 0
    • vlasto  

      Kdyz jsem letos v lednu odhlasil auto a zacal jezdit opravdu denne (17km jedna cesta se stejnym prevysenim, co mas ty), tak jsem prvni tri mesice vubec nemel moralni silu o vikendu jezdit. Po trech mesicich a deseti kilech vahoveho ubytku jsem tu barieru prolomil a ted uz jde i sobota i nedele s naslednim dalsim tydnem, pak to chce ale odpocinek. Ono stejne nejaky vikend vzdy chcije. Akcni radius se prodlouzil na 150km, kopce jdou zlehka, naucil jsem se i odpocivat za jizdy. Nastesti mam na vyber 4 trasy, jinak to leze na budku. Ty obmeny: jeden den zlehka, druhy den casovka, treti den beru trasu s prudkyma vyjezdama, pres mesto se schodama(to pak beru jiny bajk), kdyz mi v praci upadl pedal, tak jsem zjistil, ze to jde i s jednou nohou, takze nekdy pulku cesty pravou, druhou pulku levou. Jinak vice moznosti nevidim.

      0 0
      • reza.traktor  

        Obmeny trasy jsou nastesti mozne i u me, taky se trochu bojim, ze mi to jinak poleze na mozek.

        Znamena to teda, ze ciste jezdenim po hodine pak klidne v rozumnym tempu davas 150? ja teda pred polovicnim Salzem vzdycky pro jistotu chodim odsedet vic hodin na „skorotakdlouhych“ maratonech, at z toho v Rakousech nespadnu.

        0 0
    • stak  

      Držím palce. Tenhle rok jezdím od února až do teď Hradec Králové – Pardubice, tj. asi 20 KM jedna cesta. Ale občas si odpočinout musím, takže to je většinou sobota, ale na každý týden. Jinak věci si vozím v pondělí v batůžku do práce a v pátek z práce + nějaká ta výměna vršku. Občas se docela zrelaxuji v hospodě před Hradcem. Ale jenom decentně.

      0 0
      • maajkee  

        To jsem si vždycky tak trochu přál, jezdit do práce do Pardubic, taková krásná vzdálenost na projetí. Ale asi jen na silničku, na bajka je ta cesta docela nuda.

        0 0
    • vsn  

      jezdím taky skoro každý den 19km /200m jedna cesta … jednou týdně nebo i dýl si přivezu autem čístý oblečené (ono to tak stejne dycky vyjde že prší nebo tak něco) … ráno mám kolikrát pocit že to jede líp jak večer (celý den stojím : )) ale je to hlavně o tom jak moc se nasnídám … jezdím na silničce … jinak to u mě nejde

      přes jaro, léto po práci ještě tréning k tomu.

      0 0
      • reza.traktor  

        ja celej den sedim a tusim, ze lip to pojede vecer – kdyz jdu rano behat, nestoji to vetsinou za moc, vecer naopak v pohode.

        0 0
    • Smazaný účet  

      jezdim asi 2 km… problem je ze mam jen 1 trasu :/ a v hustym desti je to fakt na budku… musim sehnat goretex sustaky nebo si nosit do prace nahradni kalhoty.

      0 0
      • maajkee  

        2km to třikrát šplápneš do pedálu a jsi tam :) To ani nestihneš zmoknout.

        0 0
      • terkad  

        2 km? To by se mi ani nechtělo rvát kolo do výtahu. Nějaké 4 km přes kopec jsou vlastně důvod, proč po přestěhování radši jezdím do školy trolejbusem a jezdit jdu buď před nebo po v klidu se sprchou doma. A aspoň se nemusím tahat s kolem po školních chodbách a během přednášky přemýšlet o tom, jestli u toho zábradlí pořád stojí.

        0 0
    • Extremist  

      Jezdil jsem na Authot Hawai po x upravach 7 let za kazdeho pocasi. Od te doby mam spoustu zkusenosti kombinaci materialu. Muj rekord je –28: Pouzil jsem vojenske humusaky a sustaky od vietnamcu… No to byly casy… Dnes jezdim autem…

      0 0
    • Extremist  

      Jezdil jsem na Authot Hawai po x upravach 7 let za kazdeho pocasi. Od te doby mam spoustu zkusenosti kombinaci materialu. Muj rekord je –28: Pouzil jsem vojenske humusaky a sustaky od vietnamcu… No to byly casy… Dnes jezdim autem…

      0 0
    • xshreck  

      No začít jezdit jsi měl spíš v létě, kdy je to ještě OK. Na podzim je to horší, ale taky se dá (moc se mi ráno nechtělo v 6 jezdit na brigádu, když venku bylo kolem 0. Mlha… a já celej omrzlej)

      Jde spíš o to, že v létě by sis zvyknul jezdit :) na podzim by jsi se otužil a v zimě už by to bylo žůžo. Ono jezdit ve sněhu není občas prdel, viděl jsem v zimě na vyjížďce s mladším kámošem. Mohlo by tě to pak od kola odradit…

      a jezdi pořád, pokud můžeš. Pokud bys chtěl i o víkendu, dávej si nějaké cíle, kam dojet. Pokud nemám cíl, na kolo se mi vůbec nechce :( jezdit nudnou trasu pořád dokola mě nebaví. Tak se občas najde nějaké zajímavé místo, nebo na profláklé 100km daleko apod. Pak se to najíždí a trénuje.

      0 0
    • vojtechposmourny  

      Ještě se zeptám, co je „Vaškovo téma“?

      0 0
    • George.999  

      Jezdim denně do práce 7 tam a 7 Km zpátky Letňany – Českomoravská. Tam je to v podstatě jen z kopce, zpátky nastoupáno kolem 110 m. O víkendech jsou pak vyjížďky 70 Km a víc v pohodě. Zase by ale nebylo od věci natrénovat denně takový trasy co ty. Za pár měsíců by víkendovky byly asi hodně luxusní.

      0 0
      • reza.traktor  

        No uvidime, sam jsem zvedav, jakej posun treba za pul roku nastane oproti soucasnymu rezimu (tj. treba 250 hodin kola rocne + beh).

        0 0
      • McBlacky  

        7km to mám taky :) jezdím přes Floru, takže lehce kopeček.

        Vršovice-Holešovice

        0 0
    • Trog  

      Ja jezdím do práce skoro každy den,víkendu běžecký zavody a dlouhý švihy.

      Do prace to mám 15 km z kopce (Jedovnice.Spešov) a z práce je lepší to protáhnout Spešov-Adamov-Křtiny-Jedovnice..25km(tak jak psal kolega ve druhé příšpevku).40 km min. za den + víkendy.

      Forma se dostaví a pokud vydržíš rok tak budeš jezdit už furt.

      Ja jezdím už 2,5 roku ,až na patky kdy vozím špinavy hadry z práce.

      0 0
    • martinpav  

      Jazdievam 20 do a z 20–80 podla casu ale nemam moral na to robit kazdy den. Kondicia bola lepsia aj ked som daval len 20/20.

      Ak pojdes rano nalacno tak sa velmi dobre chudne, ale treba ist naozaj zlahka.

      0 0
      • reza.traktor  

        Nene, hubnout pokud mozno nebudu, ale nejaky vykyvy samozrejme cekam, nez se to naucim rozumne ridit…

        0 0
        • martinpav  

          Ked som isiel viac ako 3× tak som bol schopny zrat aj travu okolo cesty :). Kazdopadne by som daval rano nieco lahke a poobede si nalozil.

          0 0
    • kankrlicek  

      Taky se snažím jezdit do práce na kole. Tam to mám 4–6 km, nazpátek od 10 do 50.

      Po – volno = jedu autem

      út-čt kolo + prodlužka domů

      pá – volno = na kole jen do a z práce

      so+ne – něco delšího.

      Mám bahňáka, převody v nábě S-A, bubnové brzdy, blatník SKS zadní + nějaký kačer vepředu. Koupil jsem zimní tretry (to je asi to nejdůležitější na zimní ježdění), občas vytáhnu gore šusťáky, bundu taky s nějakou membránou. Batoh :)

      Nejdůležitější pro to, abys to vydržel, je odpočinek. Bez těch 2 dnů v týdnu bych byl brzo marnej :)

      0 0
      • reza.traktor  

        jj, tohle je krásnej režim, ale pro mě k nepoužití (viz níž, nemožnost protahovat). Ale zas něco najedu, i když protahovat nebudu, všecko má svoje…

        0 0
    • alexandr  

      Koukam tady je to samej Terminator. Ja tedy prvni rok, co jsem zacal jezdit denne do prace (ani ne moc dlouhou trasu, jen asi 10km tam, 10 zpet, jednou tydne 25), byval v patek uz docela unavenej.

      Ted jezdim 3 rok a uz to davam v pohode i delsi trasy kazdy den, ale ten prvni rok to zase takova pohoda nebyla, a to jsem zacinal na jare.

      Jinak ciste veci na prevleceni vozim prubezne podle potreby v batuzku na zadech, i kosile se da slozit tak, ze po obleceni vypada vcelku zachovale :)

      0 0
    • Zerocool  

      já to takhle praktikuju, do práce to mám 35 km (cca 1:10min.), jezdím na silnici cca 3–4 týdně, důležité je to nepřehánět, ráno opravdu na pohodu spíš kompenzace a odpoledne protáhnout podle toho, v které jsi tréninkové fázi (ZDV, síla, intenzity), dej pozor na to, že tímto style (v podstatě 2 fázový trénink se můžeš rychle přetrénova a budeš unavený), znám z vlastní zkušenosti, už nejsem nejmladší a regenerace trvá déle…

      0 0
      • reza.traktor  

        Super, tohle info potřebuju. Já se chtěl hlavně ptát, jak tu hodinu odpoledne využívat, když ji nebudu moct moc protahovat (nebo aspoň ne extra často – kojenec v domě, manželka v domě)

        0 0
        • martinpav  

          Posli manzelku 2–3× tyzdenne niekam cvicit a mozes dlhsie bajkovat. Mam to vyskusane a funguje to :) (2 deti, 2 a 5).

          0 0
          • reza.traktor  

            +1!

            0 0
          • terkad  

            S kojencem to asi tak moc dobře nepůjde

            0 0
            • martinpav  

              To myslis ze by ho sam zvladol nakojit :-)? Ja som hnal zenu von ked mala dcera (mladsia) menej ako rok a manzelka stale kojila. Nebol s tym ziadny problem. Ona sa odreagovala, a ja som zase na oplatku mohol vybehnut na bike.

              0 0
              • terkad  

                To nevím, jestli jsme se pochopili. Nezpochybňuju jeho schopnost pohlídat kojence a věřím, že i s tím mlíkem by to šlo. Co mi moc nejde do hlavy je to, jak vyzněla ta první rada. Poslat ženu cvičit a zároveň v tu samou chvíli jezdit na bajku, to by asi skrz to mimino neprošlo

                0 0
                • martinpav  

                  Ahaa, tak to sme sa nepochopili :). Skor to funguje tak ze manzelka/priatelka ma tiez viac casu na svoje zaujmy a je ochotnejsia tolerovat zaujmy toho druheho :). Samych doma ich samozrejme nenechavame.

                  0 0
    • Johny5 OSHA  

      Omluva za zneuziti tematu.

      Panove, co dojizdite do prace, na cem dojizdite? Je to nejakej lowcost , levna silnicka, levnej horak?

      Diky

      0 0
      • Smazaný účet  

        predevsim zalezi jestli mas kam dat kolo…v zime pak na mnozstvi bordelu.

        0 0
        • Johny5 OSHA  

          Neni zadnej problem… vidim to spis na silnici a cesta do prace cca 17 km a moznost si to krasne natahnout nekolika moznyma trasama.

          0 0
          • Smazaný účet  

            tak pres leto na ziletce, pres zimu na zimakovi bo sul a bordel..

            0 0
            • Johny5 OSHA  

              U nas se moc nesoli , bo vodni zdroje, jak rychle to dokaze nadelat paseku na hliniku a obecne na dilech?

              0 0
      • Bjerndi  

        jedím na mé jedničce která je zároveň zimákem i žiletkou :) samozřejmě se bavíme o biku

        0 0
      • martinpav  

        Podla toho co mam v plane po obede. Ak navrat po ceste tak ziletka alebo zimak, ak les tak samozrejme horak.

        0 0
      • vlasto  

        17 let stary horak(tenkrat zrovna levny nebyl). Uz jsem ho chtel nejdrive vyhodit, pak darovat, nakonec jsem ho opet zprovoznil a byl to dobry napad. Pres hluboky citovy vztah, mi neni lito s nim vjet do jakychkoliv sracek. Cisteni tak jednou za pulroku. Stejne kdyz jezdis v kazdem pocasi, tak druhy den je tam, kde byl pred mytim. Nemusim ho zamykat, pac nekdy je tak spinavej, ze i zlodej by se stitil.

        0 0
      • McBlacky  

        já jezdím na tom co je aktuálně čistý, protože mám kolo v kanclu.

        0 0
    • multi  

      Pridam svoje zkusenosti. Ja to mam do prace 16km.

      Minuly rok jsem se navratil ke kolu a po tom co jsem se rozjezdil, jsem zacal jezdit pravidlene do prace. Ze zacatku to dalo i dost zabrat. A o vikendu jsem rozhodne radsi zustal doma.

      Pak sem to jezdil jako kvalitni trening, ale poradne ne o vikendu.

      Letos jsem to po praci natahoval nekdy i poradne, ale pak je dobre mit dryhy den volno. Ted uz je pro me cesta do prace spis treningove kontraproduktivni a bylo by lepsi bud dat poradne volno nebo poradny trening. „Treningovy plan“ si sestavuju tak, aby me to padlo do tydne. Ale nakonec to stejne ovlivni pocasi …

      Letos jsem jezdil pravidelne 5t+2v, kdyz jsem o vikendu jel zavody 1/2 maraton tak 3t+1v+2t+1v. Kazdou druhou stredu jsem jezdil i casovky, dokromady s cestou na ni a domu to jednou bylo i pres 90km, pak se volno ve ctvrtek fakt hodi. Ke konci sezony a asi hlavne diky vikendovym MTB maratonum jsem pocitil kumulovanou unava a radsi hodne zvolnil.

      Prni den davam pohodu druhy den rychlost/sila treti den vytrvalost a pak volno nebo to rozlozim na 5 dni. Rano si casto davam jeden kopec jako interval na cas nebo zamereni na trening ruzne techniky slapani. Pred dojetim do prace je potreba sklidnit tempo!

      Kdyz pominu pocasi. Tak nejhorsi je to sladit se zavodama, ale to neberu tak vazne. Kvuli nakupu kvalitnich potravin upravuju plan i podle oteviraci doby obchodu ale dalsi rok asi zacnu nakupovat misto po praci pred praci.

      Ted uz je zima tak to nehrodim. A jak uz nekdo psal je lepsi zacit v lete a napodzim se otuzit.

      Ted jezdim na pohodu 5+2, kdy 5 den po praci dam neco pre 1hod jizdy po silnici.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.