Prosím o radu: XC, Epic, Epic EVO, Scalpel, Scalpel SE nebo...?

111 nepřečtených
  • bohdans

    Zdravím,

    jdu si pro radu, protože nad tím trávím hodiny a večery a vlastně stále nevím ani přesně kategorii, prosím tedy tímto o moc zkušenější a aktivní jezdce :-)

    Chtěl bych rychlejší kolo, kdysi (před 20 lety..) jsem jezdíval hodně silnici, to už nechci z více důvodů. Přesto ale nechci jen kolo na sem tam ježdění po lese.

    Jezdit budu zase více, úplá výjimka nebude ani 100–150 km. Mix silnice, cesty lesem, ale i nějaký terén a ono i spousta lesních cest je dneska rozježděná, že to je jak offroad.

    Po delším vybírání mi zůstaly kola, nebo tedy tento typ kol:

    Epic Comp

    Epic EVO/Comp

    Scalpel

    Scalpel SE

    Canyon Lux (vyprodaný)

    Epic HT Comp

    F-Si

    Exceed (vyprodaný)

    Problém je, že se nemohu rozhodnout, co teda je pro mě vhodné…

    U HT si nejsem jistý, jestli není škoda se vzdát odpružení, přece jen, i ty delší jízdy budou z velké části lesem.

    Naopak nevýhodu zase vidím v tom, že celoodpružené se zřejmě musí častěji servisovat, jak často..?

    A dále pak mezi typy jako Epic/Scalpel a EVO/Scalpel SE co je zde lepší, když už je to celoodpružené, tak jesli už není lepší typ EVO s větším zdvihem a nastavitelnou sedlovkou?

    Ale tam zase nevím, EVO/SE na rozdíl třeba od Luxu, který je ale vyprodaný, nemají možnost remote lockout, protože zase přece jen nějaká silnice a kopce budou, tak mi to přijde jako škoda to nemít. Nebo je to blbost..?

    Fakt nevím a jsem už zoufalý, než něco vyberu tak nic nebude nebo bude po sezóně. Nějaké rady a třeba tipy kam jsem se nedíval, nějaké značky nebo modely co by i byly dosutpné a byly by fajn?

    Nebo je to celý blbost a vzít třeba raději levnější XC HT a pak i levnější celoodpružený než mít jedno univerzálnější..?

    díky moc za tipy a rady… jsem fakt už z toho zoufalý

    0 0
    • yetti  

      Vzhledem k tomu, žes nedal linky na kola, která sis vybral, tak já to hledat nebudu a napíšu jen obecně, že HT bude za stejnou cenu vždy tak o 2kg lehčí a lépe vybavené = funkčnější a také jednodužší na servis.

      Z toho co popisuješ to vypadá, že v terénu, kde bys celopéro využil, budeš tak možná 5% času a ve zbytku ti bude spíš na obtíž (na takové účely se dneska kupojou spíš gravely).

      0 0
    • ToMášMarný  

      Zdar. Vemu to od konce, co tě vede k nápadu vzít xc ht – jasně, to bude jezdit 150 – a fulla k tomu – ten bude jezdit co? Tahle myšlenka mi nedává smysl.

      Rád jezdím tyhle celodenní “objevitelský” cesty a na fulla nedám dopustit. Mám xc 100/100 a na tenhle typ ježdění brain nebo jiný zamykání moc nevyužiješ, při klidný jízdě ze sedla se to neprohupuje. U zdvihů 120/120 už to může být téma, nicméně bych je zahrnul do výběru jen pokud využiješ jejich schopnosti dolekopcom, na trailech apod. Tyhle xc/trail jsou superuniverzály, dá se na tom skoro všechno, ale v ničem nevynikaj.

      K nákladům – full je dražší na pořízení i provoz, servis tlumiče normálně jednou za rok (pozor na brain, servis vyjde na cca 4700,– a epic 18–20 vůbec nebrat) a jednou za pár let ložiska.

      V tom výběru nemáš špatný kolo, ujasni si kategorii podle ambicí a kup který se ti líbí.

      0 0
      • bohdans  

        to co píšeš zní rozumně. Ta myšlenka dvou kol HT a fulla vznikla tak, že jestli než mít jeden univerzál tak mít dvě více specificky zaměřené třeba i trochu levnější kola..

        druhá věc právě ten servis u full kola mě trochu odrazoval, chci jezdit a ne mít kolo několikrát ročně v servisu, pokud i full stačí jak píšeš jednou za rok dát do servisu, tak to by asi nějak nevadilo

        Brain 18–20 jsem četl, že je problematický, tím pádem vypadává třeba Epic Ht Comp, protože ten je pokud se nepletu zatím jen 20..?

        Ten univerzál mi přišla jako super věc, protože mi přijde že by mohl splnit to co chci, teda ryhclost na silnici a přitom možnost si zajezdit i fajn v terénu, úplně klidnou jízdu nepředpokládám, i ten kopec rád vyjedu v nějakém tempu.

        Z toho co jsem psal jsme nakonec zužoval na Scalpel Se a Scalpel, jenže Scalpel má většinou lefty (kromě tuším Scalpelu 4) to je zase něco, čím se nejsem jistý, jestli bych si na to zvykl a u Scalpela SE mě zase trochu zarazilo že nejde zamknout z řídítek tlumič ani přední, ani zadní..

        Právě protože loni jsem měl od kamaráda půjčený kolo a do kopce na silnici se mi na tom nejelo dobře, jsem nevěděl, že jde to tlumení zamykat..jak jsem psal v úvodu, dlouho jsem nejezdil, věnoval jsem se jiným sportům..

        0 0
        • gemini  

          Epic HT nemá žádný tlumič – je to pevný rám…

          0 0
        • snas89  

          Vubec bych se toho servisu u fulla nebal.

          Jestli se o to budes starat, tak te to nijak nezruinuje.

          Za me klidne epic, kdyz te nebude stvat brain.

          Ten soucasny asi uz bude lepsi.

          Klidne scalpel, kdyz ti nebude vadit lefty.

          A zrovna tyhle drahy modely by mohly jeste byt skladem.

          Za me lux ne.

          Oiz jsem na chvilku taky zvazoval, ale nakonec jsem sel jinam.

          0 0
        • ToMášMarný  

          Jasně, kdo fakt jezdí tak má často dvě kola na rozdílný použití, ale to je proces ke kterýmu třeba časem dojdeš podle svých potřeb. Vracet se ke kolu po x letech a rovnou koupit dva stroje mi nepřijde rozumný.

          Full neni princezna, prostě po vyjíždce otíráš krom vidle i tlumič, stejně tak s případným doplněním oleje. A trochu hůř se to meje.

          Epic ht tlumič jaksi nemá, takže to neřešíš.

          Lefty je skvělá vidlice a neboj, ze sedla tu jednu nohu nevnímáš. Ale podobně jako brain, doma s tim nic neuděláš a servis pro ni neseženeš na každym rohu. A připlatíš si.

          Bylo by fajn vyzkoušet, možnosti jsou teď omezený, ale jsou. Tohle teoretizování je naprd. Já mám epica, v mý sociální bublině jezdí scalpel, spark i lux a všechny ty kola jsou dobrý, jen každý trochu jinak.

          0 0
        • novas752  

          Myšlenka 2 méně univerzálních kol pro tvoje spektrum ježdění neni k zahození, ale to bych spíš doporučil 2 kola, která nejsou zaměřením tak blízko u sebe, například gravelbike na ty dlouhé vyjížďky a k tomu trailový hradtail na kratší vyjížďky náročnějším terénem. Mít XC HT a XC Full mi nedává smysl, to budeš furt přemýšlet který kolo si na to máš vzít, nebo bude jedno stát v koutě.

          Brainových patron ve vidlicích se to netýká, jde o tlumiče 18–20. Ale Brain ve vidlici je pro nezávodní ježdění nesmysl, když je Brain aktivovaný (neni to úplně stočené na otevřeno), ubírá to docela dost citlivosti vidlice. Když je zase Brain úplně otevřený, tak si to za jízdy moc nezavřeš, když potřebuješ… Nesmysl.

          Na Lefty by sis zvykl velmi rychle, funkčně jde o jednu z nejlepších xc vidlic.

          0 0
          • RadimCep  

            Gravel a trail HT mi taky nedavaj moc smysl, když už tak trail full se zdvihama 120–140 (např. ten Epic Evo, Neuron nebo tak něco). To je kombinace, kterou bych nejvíc preferoval já. Ale sto lidí – sto chutí.

            0 0
            • novas752  

              Jasně, to už je jedno, jen jsem chtěl ilustrovat prostě větší rozdíl mezi 2 koly.

              0 0
    • mantis  

      Nedá se to jednoznačně doporučit, každý má odlišné podmínky a toleranci souvisejících starostí. Kolik procent ježdění bude v takovém terénu, že je potřeba mít full za cenu, že bude dvakrát dražší než srovnatelně „kvalitní“ HT?

      Jako obvykle je určující faktor rozpočet. Pokud není problém dát třeba 150.000 za fulla, aby byl lehký a letěl alespoň podobně jako HT, které by bylo za poloviční cenu, nevadí nevyhnutelné náročnější servisování a povrzávání, kterému se asi u fulla nevyhneš, pak by mohl být full dobrý nápad.

      Ovšem řada lidí podlehne vidině drcení terénů a trailů na fullovi a v realitě pak 90% jízd je lehčí XC terén po lesních/prašných cestičkách a full je nesmyslný overkill..

      Další a pro některé dost podstatný bod je, že pokud je „neomezený“ rozpočet, pak machr index je pochopitelně nejvyšší se Scalpelem s Leftynou a je úplně jedno, zda se na tom jezdí po cyklostezkách a silnicích. Prostě je to husťárna a to je klíčový faktor. Proč ne, když si chceš udělat radost a ten keš tam je :)

      0 0
      • novas752  

        To už dávno neplatí, nastřelenejm xc strojum v tomhle ohledu už odzvonilo, machr index 100 je momentálně elektrický trail/enduro v topu. Sedneš na svoje fungl nový Šworksový Lívo s displejem a 15 nastaveníma tlumení ve kterých se vůbec nevyznáš, dojedeš na nejbližší cyklostezku a frčíš na pívo ke stánku, kde se dá dobře zaparkovat všem na očích!

        0 0
    • danielh  

      zkus Orbea Oiz ty topmodely jsou hodne povedene, sam premyslim nad tim nejlevnejsim za 67k.

      0 0
    • Pikaču  

      Gravel :)

      0 0
    • plysovykozisek  

      Prvně si zjisti skladovou dostupnost!

      0 0
    • esmo  

      Skladová dostupnost, cena. To bude alfa omega tvého výběru. Ani jedno nevíme, nedokážeme pomoci.

      Ale takto bajvoko, z toho co jsi popsal, full 100/100 bude pro tebe až až.

      0 0
    • gemini  

      Koukni na Supercalibra od Treka- ten se mi jeví pro plánované užití jako ideální stroj…

      0 0
    • ZdeNECK1  

      subjektivně takto

      HT by asi stačilo, ale full je zábavnější :)

      sc SE, epic Evo, asi bomba ale na tyhle trasy zbytečné

      orbea – libi se mi moznost volby lakování

      lux – počkal bych na novýho, oldschool geo i když polozenou vidlu nepotrebujes na tento typ tras, ale.. uz se hlavovky dělají jinak

      scalpel, epic, lefty vs brain – počítat asi s nějakou kačkou navíc za nestandard

      0 0
    • cAPTAINaSSMAN  

      https://www.mondrakercz.cz/…c-race-2021/

      S Racing cenou nějakých 85k. Váha bez pedálů v továrním sestupu 9kg. Dáš karbon kola, bezduse a jsi na 8,5 kg pod 100k.

      0 0
      • esmo  

        Osvětlíš mi v rychlosti co je ta Racing cena u Mondrakeru? Dík.

        0 0
        • cAPTAINaSSMAN  

          Když jim dolozis, ze občas jedeš nějaký závod (KPZ…) tak dávají lepší cenu. A koukam, že maji skladem L i XL

          0 0
    • Michal_Unca  

      Jo jo, souhlasím s tím co napsal „Kožíšek“. Podle mě nejdůležitější parametr je skladová dostupnost. Vybrat si můžeš co chceš, otázka je, jestli to někde koupíš. Bohužel. :-(

      0 0
    • RadimCep  

      https://www.heliasport.cz/…llic-wsilver

      Epic full skladem třeba tady. Pro tebe asi ideální volba (tento typ kola), možná bych si ho doplnil o teleskopku pro větší univerzálnost a dopředu dal nějakej plášť co víc podrží (např. Groud Control od Spešlu nebo Maxxis Rekon apod.)

      0 0
      • novas752  

        Čimž z toho uděláš skoro Epic EVO. Tam je navíc výhodou normální tlumič, který oservisuje každý lepší cykloservis za poloviční cenu než Brainový tlumič. Navíc si ten tlumič můžeš zavírat a otevírat jak chceš a nemusíš spoléhat na kompromisní Brain.

        0 0
        • RadimCep  

          Akorát EVO nejsou. Taky bych se přikláněl raději k němu.

          0 0
          • TheJD  

            Akorat EVO je ryze nezavodni kolo (pokud na nej nedodelas lockout z riditek), coz ale jemu asi nemusi vadit. Mne by to vadilo.

            0 0
    • popokatepetl  

      rozhodně to chce HT, fula a silnici :-). Full stovkový nepotřebuje žádný veliký terén. Největší přínos je po polních a lesních cestách, kdy se dá v klidu sedět a šlapat. Při prudších sjezdech není velký rozdíl mezi fulem (100mm) a HT, stejně se stojí a nejvíc udělá teleskop. Do rozbitých výjezdů je lepší full (ale je pravda, že mam fulla lehčího jako HT). Chce to ale druhé kolo do bahna, pak nejsou náklady na provoz nijak dramatické.

      0 0
    • RUSH  

      Podle toho, co máš v plánu jezdit, by se opravdu jako první nabízel gravel. Ten ale nechceš (možná ke své škodě).Já bych za sebe doporučoval spíše HT, ale full taky nebude šlápnutím vedle. Rozumím obavě z náročnosti servisu, je ale hodně faktorů, které na to mají vliv.

      Možná bych nakonec doporučil něco rychlého, ale zároveň i dostatečně hravého, třeba nový Ghost Lector.

      0 0
    • laembert  

      Jestli už tě sem tam bolí záda ber epica nebo supercaliber, jestli ne tak ber HT. Rozhodně neber gravela.

      0 0
    • Gwaihir  

      Anthem by se ti nelíbil?

      http://giantbrno.cz/kategorie/36-xc

      0 0
    • Tydlii  

      vlastní zkušenost – pro celoroční použití za všech podmínek není full idealní. ložiška po 3/4 roce byly opakovaně totálně v kelu. (kolo mám rok a půl) Brain 2018 je lahoda, kterou popisuju v příslušném vlákně. Tady to zmiňuju, protože na novým epicu je sice 2 roky servis zdarma, ale nikdo reálně netuší jak na tom brain potom se spolehlivostí bude – kolik těch kol jezdí a jak dlouho jezdí? Navíc v concept storech jsou nenažraný a extrémně natahujou vlastní marži na servisu tlumiče – už to dotáhli na 100% marži, za sundání a nandání tlumiče který trvá asi 2 minuty.

      Jinak hrozně záleží na použití, když jedu na traily a SIDka podemnou předvádí bahamský tance, tak si říkám, že by to chtělo 120mm zdvih/35mm nohy, když jedu na xc vyjížďku, tak si zase říkám, že za ty prachy co jsem do toho nacpal jsem mohl mít 9kg HT a ty kopce by byly úplně o něčem jiným.

      Neříkám, že spešl je fuj, jenom si myslím že nůžky mezi reálnou přidanou hodnotou jejich produktů a cenovým rozdílem oproti konkurenci se rozevřely do nějaký jiný dimenze už :) (Cannondale, Trek víceméně to samý)

      0 0
      • RadimCep  

        Tak montáž ani demontáž není na dvě minuty :D

        A jako ještě jsem neviděl moc Epiců co měly ložiska pryč za 3/4 roku. To je asi něco špatně.

        0 0
        • novas752  

          Je, mechanik, kterej těch Brainů z kola svlíkne 50 za rok s tim o moc víc času nestráví. 2 šrouby brain, 3 šroubky hadice, 2 šrouby přední oko, 4 šrouby vidlička, nazdar.

          Myslim že Tydlii na tom za 3/4 roku najezdí cca tolik jako většina majitelů za 3–4 roky. A celoročně bahnem, deštěm. Navíc mrtvý ložiska nejsou na tom kole moc poznat, obvykle to nevrže a extra žehlivé kolo to taky neni, aby to na projevu zadní stavby jednoznačně poznal i laik. Nejvíc umíraj ložiska 688 ve vahadélku.

          0 0
          • RadimCep  

            Tak uznávám, že jich neudělám 50 za rok, ale stejně to mám tak na 15minut.

            S ložiskama asi vyjímka potvrzující pravidlo.

            0 0
      • ToMášMarný  

        Mám 2016, takže trochu jiný kolo, ale voda a bláto není důvod nevyjet a ložiska jsem měnil až letos. A většina byla ještě ok, kupodivu ty u středu o který jsem se bál nejvíc byly docela v pohodě, naopak ty maličký na vahadle byly prakticky mrtvý.

        Se zbytkem souhlas, včetně ždímací cenový politiky.

        0 0
      • jonti  

        K tomu 3/4 roku bych ale dodal, že najedeš za rok to co většina jiných za 4 roky.

        0 0
      • Chlebovnik  

        Lol, prej 2 minuty. To bych tě chtěl viděl, ty mistře. =D

        A co jsem slyšel, tak cena servisu šla nahoru (ve skutečnosti se pouze srovnala se zbytkem Evropy), protože se tlumiče posílají do Holandska. Dříve se (starší modely) servisovaly u nás.

        0 0
        • ToMášMarný  

          No.. práce na dopoledne to neni. Mechoš v conceptu to bude mít tam i zpět řekněme za 15 volnym tempem?

          Přes Holandsko se servisuje roky, servis u nás už je docela dávná historie.

          0 0
          • novas752  

            Foxové tlumiče uměl udělat i Švec. Teď už to ale nedělají, nemají sady.

            0 0
            • ToMášMarný  

              Vím, paralelně s NL, mám se Švecem zkušenost a to nejhorší možnou. Letos mi to nakonec dělal místní servis a zatím dobrý. Ale pokud vím, před NL to dělali přímo v cz zastoupení.

              0 0
      • RadimCep  

        Kolik za ten servis ty concept story chtěj?

        0 0
      • novas752  

        Ten novej Brain se zatim jeví dost spolehlivě. Stejně jako byly starší FOXové do roku 2017. Ale furt je to Brain, zbytek věcí zůstává stejný no.

        0 0
    • bohdans  

      Moc děkuji za tipy a rozumné a zajímavé názory.. Mám novou registraci,má limitovaný počet příspěvků, takže nešlo reagovat.

      Je vidět, že každý má to svoje oblíbené..co vím určitě, že gravel ne. Přece jen terén jezdit chci a posez gravelu alá silnička mi nevyhovuje.

      Shrnuto mi z toho od vs plyne, že pokud bych vzal full, není se až tak třeba děsit servisu, pokud se o to trochu člověk stará.

      Problém mohou být Brainy. Na servis Lefty, protože tu tady lokálně asi zrovna nikdo servisovat nebude.

      Mohu ještě pár doplnujících dotazů?

      • u Epica Brain, problematický byl ten zadní, vidlice ok, takže třeba nové EVO by mělo být úplně bez problému a servis dražší se týká asi také zejména zadního tlumiče s Brainem so se navýšené ceny týče?
      • remote lockout, jak moc na to mám koukat? Byl jsem zvyklý do kopce jet ve stoje a přišlo mi, že to zamykání na řídítkách je dobrá věc..? Jak moc to reálně používáte? To je zdrovna věc, pokud bych tomu měl přikládat větší váhu, tak část předvybraných modelů eliminuje, třeba hnedka všechny Epicy i EVA
      • teleskopická sedlovka, té asi netřeba příikládat aý takovou váhu, když sjezdy nebudou základ ježdění..nebo je to hodně fajn i při běžných jízdách z kopce? kolo s teleskopem jsem jel a bylo to fajn, ale to bylo vyloženě v horách a prudké sjezdy, toho zase tolik asi v tom mixu co budu jezdit mít nebudu

      Co se skladovosti týče, tak ještě lze najít, není úplně potřeba jít na to odzadu podle toho, co je. V této cenové relaci nějký kola ještě jsou, jak u nás tak u sousedů. Pokud si teda přesně doujasním typ, tak věřím, že najdu.

      Díky za tip na Ghosta, není špatnej. Díval jsem se i na ty Oizy, ty se mi už v předvýběru celkem líbily.

      Giant a Scott se mi nějak úplně nelíbí a hci si udělat radost i ve smyslu že se mi to fakt bude líbit, že mě chytne i vzhledově.

      Pokud máte ještě nějaké další tipy, rád mrknu.

      díky moc.´za pomoc :-)

      0 0
      • ToMášMarný  

        Evo je v pohodě, bo má standartní tlumič jako xy jinejch kol, tudíž běžně dostupné servisní sady. Navýšení ceny se týká brainu ať už je v tlumiči nebo vidlici, protože nemáš moc na výběr komu to dát na servis.

        Pokud si do akcelerace nebo do kopce stoupneš, nezamčený odpružení “prošlapuješ”. Na takovouhle agresivní jízdu zamykání asi oceníš. Epicy na tohle maj právě ten proklínaný brain – když si do toho zadupeš tak to drží zamčený.

        Teleskop je supr věc na náročnější sjezdy, na běžný ježdění je spíš na škodu.

        0 0
        • bohdans  

          No právě, co jsem měl půjčené kolo tak se mi do kopce jelo blbě, neměl jsem vidlici zamčenou a přišlo mi to strašně únavný,..

          Píšeše proklínaný Epicy…proklínaný kvůli tomu, že je prostě i na tu vidlici servis dražší nebo proklínaný kvůli tomu, že ten Brain právě nefunguje tak jak má? Teda že právě do tech kopců při pokusu to tahat ve stoje moc nezamkne..?

          Náročný sjezdy asi moc nebudou, prostě normálně, tedy teleskopku asi fakt škrtnu z toho, co by to mělo mít.

          0 0
          • ToMášMarný  

            Brain funguje jak má. Když to zamknu, tak do toho můžu dupat a hejbe se to o 1–2mm. Což se bude hejbat jakkoli zamčený odpružení. Mě sere, že díky de facto monopolu si můžou šroubovat cenu servisu podle libosti a neuděláš nic. Nemluvě o riziku ukončení servisní podpory pro starší modely.

            Kdybys náhodou šel do klasickýho epica, doporučuju si ho důkladně projet. Brain má hodně specifický projev a někomu to fakt vadí.

            0 0
            • RUSH  

              Nevýhoda Brainu je i to, že čím víc je nastavený do tuha, tím víc trpí ložiska. Typické pro závodní nastavení blížící se tuhostí HT.

              0 0
              • novas752  

                Když budeš na jiném fullu jezdit hodně času na zamčeném tlumiči, tak tam budou ložiska trpět úplně stejně.

                0 0
          • novas752  

            Servis.

            0 0
          • jonti  

            Epic je prave extremne povedene kolo, na ktere si ohledne funkce behem jizdy nestezuje nikdo. Pro rocniky 2018–2020 se nepovedl tlumic.

            Taky je dost lidi, vcetne me, kterym vadi pri delsich jizdach funkce vidlice s brainem a vymenili ji za normalniho Sida.

            Maly servis vidlice s brainem je stejny jako u jinych RS vidlic, odlisna je tam jen tlumici cast a ta se tak casto neservisuje.

            0 0
            • bohdans  

              Můžu se zeptat co konkrétně ti na Brainu vadí při delší jízdě?

              0 0
              • Tydlii  

                Nevím jak jontimu, ale mě teda snížená citlivost vidlice – z titulu toho ze překonáváš zamykání pokaždé když má vidle zapruzit (musí se tam zhoupnout olůvko na pruzince a otevřít olejový okruh), tak to prostě logicky nemůže tak dobře zobat. Zatímco u tlumiče vozim brain vždy nejmíň na prostřední polohu, nebo tvrdší (podle toho co zrovna jedu), tak ve vidlici vozim brain většinu času “vypnutý”/ na nejměkčí polohu. Po 3 hodinách v terénu mě z toho jinak bolí ruce.

                Je to dobrý na závody – svoje si odpracuje, nemusíš na to myslet a na pohodlí tolik nehledíš, ale většinu času bych si radši šmrdlal páčkou otevřeno/zavřeno.

                0 0
                • Chlebovnik  

                  A netýká se tohle náhodou jen modelů 2018 a starších? Ty mají ještě starou patronu. Od modelového roku 2019 by měly všechny Brain vidlice mít Position-sensitive Brain a nechávat 1 – 2 cm volného zdvihu na začátku.

                  0 0
                  • novas752  

                    Akorát pak těch 25% zdvihu nejde nijak zamknout. Je to prostě kompromis ať s tim udělaj cokoliv.

                    0 0
                    • Chlebovnik  

                      Tak ale ty první 2 cm stejně nepotřebuješ zamykat, ne? 1 cm ti dejme tomu sežere SAG a pak tam máš další na ty drobné nerovnosti. Když si v kopci stoupneš do pedálů, tak si vidlice stejně sedne o ty 2 cm a tam už je aktivní Brain platforma a vidlice drží zamknutá.

                      Nevim no, přijde mi, že chcete nemožné – aby vidlice zobala a přitom zamykala natvrdo na začátku zdvihu.

                      0 0
                      • novas752  

                        Ostatní xc vidlice to umí. Akorát si zamykání musí ovládat jezdec.

                        0 0
                      • Lachtis  

                        Jak píše Novas752, ostatní vidle se Ti zamknou, že máš tvrdý lock s opravdu tvrdým lockem. Mám to na RS Sid a i FOX 32. Brain je prostě kompromis, nikdy to nechodí ideálně. Někomu to asi vyhovuje, mně to nesedělo a brain bych nikdy nechtěl.

                        0 0
                  • jonti  

                    Asi ruzne interni nastaveni, mam 2019 a volny zdvih tam neni.

                    0 0
              • novas752  

                Je to kompromisní řešení, když je Brain utažený natolik aby efektivně zamykal, vidlice tim dost přichází o citlivost. Dobré na xc závodění, vidlice je skoro pořád zamčená a otevře se na větší nárazy, závodník nemusí nic řešit, nezapomene vidlici zamčenou natvrdo. Ale na nejen dlouhých nezávodních vyjížďkách právě ty drobné nerovnosti hodně vytřásají a začnou být dost vyčerpávající/o­travné, výměna za normální tlumící patronu (tj. Charger, který je v normálních Sidech) udělá tu vidlici o poznání citlivější.

                0 0
              • jonti  

                Bolí mě z toho při delší jízdě jednoduchým terénem ruce. Taky mám pocit, že to líp funguje když se vozí vyšší tlak, teď mám na předku 2,35 na velmi nízkém tlaku a není to ideální.

                0 0
      • RadimCep  

        Origo set ložisek vychází na krámě asi za 700Kč + nějaká práce. To mi nepřijde moc.

        Problematický byl zadní, ale od MY21 by to už mělo být v pořádku, ale to ukáže až čas. Pozdější tlumiče z MY20 už byly taky relativně bezporuchové.

        Na vidlici to maj modely Expert a výš, tam mi to nepřijde úplně nutný, na zadku je fajn, že na to nemusíš myslet a funguje to.

        Teleskopka – pokud neřešíš váhu kola, tak když ji tam budeš mít tak o ní fakticky nemusíš ani vědět a pak ji jednou někde oceníš. Vzhledem k ceně kola, už to není taková položka (pokud bys ji dokupoval zvlášť).

        0 0
      • Edwin  

        Mně se giant taky nelíbil, ale když jsem ho viděl naživo, tak to byla láska na první pohled a Anthem je fakt super funkční kolo. Resp. můj starší model byl. A ty nový jsou podle mě i hezký. Cenově je na tom z těch velkých značek nejlíp – rozhodně bych ti doporučil se na něj zajet někam podívat.

        0 0
        • RadimCep  

          To kolo je fakt pěkný, ale na delší švihy by mi vadila absence dvou košíků na bidon. Docela jsem si na to zvykl.

          0 0
          • Gwaihir  

            A camelbag by ti to neřešil?

            0 0
            • snas89  

              Resil.

              Ale ne kazdy chce mit v lete na zade pri dlouhym svihu batoh. Dva bidony jsou na maratony vzdycky plus.

              0 0
              • RadimCep  

                Přesně tak.

                Na trailech nebo v bike parku mi to nevadí, tam si většinou vystačím s jedním bidonem.

                0 0
              • Gwaihir  

                Asi to jde i jinak:

                https://www.stratilek.cz/…-kosiku-tacx?…

                Ale každému dle chuti. Chápu, že batoh může být otrava, ale zas na dlouhý švih bereš i nějaké jídlo, mobil, klíče, multitool, montpáky, náhradní duši, někdy oblečení. Kam s tím?

                0 0
                • RadimCep  

                  Jídlo vleze do dresu, stejně tak mobil v kapsičce s klíčem a penězi. Montpáky, duše, bombička a multitool v brašně pod sedlem, oblečení v dresu. Většinou takhle vystačím.

                  0 0
                  • Gwaihir  

                    To asi jo, ale já mám teleskop, takže podsedlová brašna šla pryč. Nejezdím v dresu, takže mám malé kapsy.

                    Za to mám krásně zpocená záda od batohu :D

                    0 0
                    • RadimCep  

                      Jak říkám, tohle je strašně individuální.

                      0 0
                    • Gaper  

                      Třeba košík od Topeak ninja… můžeš tam mít pumpu, nářadí, páky. Známej má na jednom košiku k tomu i tu jejich brašničku, na tom prodlužovacím kusu, tam dáš duši nebo klíče s lepením.

                      0 0
                • Gaper  

                  V tom létě to taky raději vše naseru na rám než na záda. Ideální je mít vše ke kolu (pumpa, duše, nářadí atp.) pevně na kole, ostatní nasereš do kapes.

                  Batůžek vezmu fakt tak 2× do roka, když jedu na svůj limit.

                  0 0
          • Lukster  

            Zdar, Anthem má 3 otvory pro košík (ten spodní orginálně pro fox live, ale dá se na některé košíky použít) a tudíž dáš košík úplně dolů a vleze se ti tam v pohodě láhev 1litr.

            Popř. vozím camelbak (dlouhé túry na horách, kde stejně batoh vozíš i tak – přioblečení, svačinka, atd.), popř. na místní ježdění v teple vozím místo toho ledvinku s láhví – Camelbak – je to naprosto luxusní záležitost, jen je potřeba si ji správně přitáhnout a napolohovat…

            0 0
            • RadimCep  

              Tohle je asi dost individuální, ale za mě:

              Láhev 1 litr z těch košíků většinou padá (myslím ty klasické isostar a podobně), což je značně nepraktické.

              Přioblečení a svačinka mi většinou vleze do dresu, na větší svačinku pak raději někde zastavím.

              0 0
              • Lukster  

                samozřejmě je to individuální – obecně je ale v terénu mít správnou kombinaci košík/láhev, protože i menší ti může vypadnout, pokud to dobře nesedí. Isostar 1L neberu jako láhev na kolo, nemá ani to vybrání pro zapadnutí do košíku, až pouze nahoře = to nemůže dobře sedět nikdy. 950 ml láhev dělá třeba Elite a ta už sedí dobře.

                Btw. pokud si nic s sebou nebereš a jdeš na svačinku, tak si tam můžeš doplnit i tu láhev ;-).

                Mně ledvinka docela sedí, popř. u známých tras vím, kde se dá doplnit voda (to pak na hmotnosti kola ušetříš 750g a více, to se vyplatí), a když jedu do neznáma, tak si stejně beru batoh s sebou, popř. aspoň tu ledvinku…

                0 0
      • novas752  

        Remote lockout se hodí hlavně pokud často střídáš výjezdy a sjezdy. Pokud kopce ve tvém okolí počítáš na desítky sekund nebo nižší minuty, je to supr věc. Pokud jezdíš většinou delší stoupání, třeba na 10, 15 minut, neni zase tak otravné si ten tlumič zamknout přímo páčkou na tlumiči (vidlice zamykání až tolik nepotřebuje) a za odměnu celou cestu nekoukáš na takovou změť bowdenů a hadic před řídítkama.

        0 0
    • MilanT  

      Za mě:

      Brain je dobrá věc a rozhodně při šlapání do kopce nějak nepropružuje (myslím tak aby to omezovalo výkon).

      Do vidle bych ho nechtěl,ono už i ty Reby bez brainu jsou tuhé dost.

      Že to nějakou korunu na servisu stát bude je jisté,ale mě tedy vyhovuje maximálně.Propruží jen když je třeba a na bezvýmolovém terénu se kolo s brainem chová hodně jako HT.

      Co se týče ložisek u fullu je to tak že opět občas něco za jejich výměnu zaplatíš.Je to holt další věc navíc oproti HT a servis to potřebuje.

      Nechci rozumovat a ani nikoho urazit,ale myslím že full epicy nejsou cenově pro úplné chudáky (pěkných pár tisíc do toho ročně člověk dá a kór když má třeba dva :-) ).

      Hrozně moc též záleží na ročním nájezdu a jak často se jezdí bahenní lázně :-) S nájezdem třeba 2000km ročně do toho moc nedáš.

      Celkově to shrnu tak: speciálně epic je rychlé kolo s kterým můžeš jezdit lehčí terény s úsměvem ve tváři a zvládne i něco těžšího (viz světové poháry kdy ho jezdí dost úspěšných bikerů).

      A poslední věc,teleskopka je super,obzvláště pro hobíka.Zvýší pocit jistoty při prudkých anebo i jen rychlých sjezdech (nižší těžiště bez krkolomného sunutí zadku za sedlo).

      0 0
    • Dzany  

      A co třeba zvolit i jinou značku? např. Orbea Oiz, KTM Scarp, BH Lynx Race Evo, BMC atd… Myslim, že v dnešní době nešlápneš v ničem vedle…

      0 0
    • Tydlii  

      Ještě mě napadá jedno kolo. Intense Sniper. Tam není ani brain, ani Remoute lock, ale mají vyřešenou kinematiku zadní stavby aby se to při šlapání nehoupalo.

      0 0
      • TheJD  

        To maji i kola s remote lockem i treba Epic Evo (bez nej), ale stejne se ti to bude trochu houpat, i kdyz to treba okem nevidis, zvlast pri sprintu ve stoje.

        Ono je to uplne v pohode, kdyz nezavodis, ale mne treba hodne vyhovuje si obcas dat pul minutku ve stoje (ve stoupani) a tam se remote lock hodi, i kdyz predevsim kvuli vidlici.

        Jinak vim, ze normalni Epic kinematiku na slapani nijak vychytanou nema, od toho ostatne maji Brain, ale nemohl jsem si nevsimnout, kdyz jsem jel o vikendu s kamosem, ze se mu ten Epic s Brainem docela houpal, kdyz jsme jeli na pohodu do mirneho kopce. Netusim teda, jak to mel nastavene. (2018–20 Epic)

        0 0
        • bohdans  

          Jak to píšeš, právě také jsem byl zvyklý si do stoupání stoupat chvílema, proto jsem myslel, že by bylo lepší mít ten remote lockout na vidlici (případně i zadní tlumič pokud by to byl full). Když jsem nedávno jel na půjčeným bez zamčení tak mi to právě nebylo moc příjemný a říkal jsem si co je :-) Pak jsem zjistil že to je tou vidlicí. Samozřejmě určitě bude záležet i na nastavení, ale nezamčený to předpokládám nikdy nebude tak pevný ať bude nastavení jakýkoliv.

          Co se Epica týče, tak ten nový, verze EVO, tak vzadu Brain nemá ale vepředu stále ano? A jak tady výše píše kolega, tak minimálně do verze Expert, kterou kupovat nehodlám, nemá Epic ani Epic EVO žádný lockout,

          Jinak zrovna Epic/EVO se mi vzhledově docela líbí, ale i po té diskuzi tady si už nejsem úplně jistý a momentálně projíždím i ty další značky co tady kolegové hodili tipy.

          0 0
          • novas752  

            Evo nemá brain ani vzadu ani vepředu.

            Lockout na vidlici i tlumiči mají všechny modely Evo.

            0 0
          • TheJD  

            Jak pise novas.

            Ty levnejsi Epicy bez vidlice s Brainem urcite lockout vidlice maji, ale jestli je vyvedeny na riditka netusim. Ocekaval bych, ze ano.

            0 0
            • novas752  

              Žádný model Epica Evo Brain nemá. Nikde.

              Žádný Epic (ať už Evo nebo klasický) nemá dálkové ovládání vidlice ani tlumiče z řídítek.

              0 0
      • snas89  

        Snipera nebrat. Zadny masovky tady!:)

        0 0
        • bohdans  

          Šaman se mi líbí :-) Bohužel nejvíc zrovna ten nevyšší a nejdražší…

          0 0
        • ToMášMarný  

          To je hrůza. Jakože děs a hrůza :D

          0 0
          • bohdans  

            :je jiný no -)

            jinak tedy konkrétně v mojí velikosti…co by přicházelo v úvahu, pokud tedy nechci Epica, protože chci zavírání z řídítek..našel jsem u nás tyto kola, Mondrakera tu někdo doporučoval a Oiz se mi celkem líbí, jeden mondraker má i teleskop, ale moc se mi nelíbí barevně.. vzhledově se mi víc líb Oiz, je to verze M10, nevím, zda má smysl se dívat po vyšších. konkrétně:

            Oiz M10

            https://www.cyklomira.cz/…iz-m10-2021/

            mě se líbil nejvíc ten M10TR v té jakoby bílé, ale ten není..

            A mondrikery jsou aktuálně i docela ve slevách:

            https://www.mondrakercz.cz/…c-race-2021/

            a s teleskopem

            https://www.mondrakercz.cz/…c-race-2021/

            všechny tři skladem v mojí velikosti.. všechny mají RL, pokud dobře vidím, ten třetí Mondraker i teleskop…

            bohužel v jedlotlivých kompnentech se moc nevyznám, Mondraker cenově se zdá být levnější i než třeba v Německu po těch slevách

            Pokud teda vynechám Epicy, kvůli RL a Brainu a Cannondale Scalpel kvůli Lefty a Scalpel SE protože pokud se nepletu nemá RL, tak toto by mohly být dostupné varianty…

            Je to poměr cena výkon přijatelný v téhle cenové kategorii nebo se mám dívat dál a jinam..?

            dík.

            0 0
            • ToMášMarný  

              Už jen stručně. Kdybych teď kupoval nový xc full, byl by to Oiz. Dobrej poměr cena/výkon a líbí se mi. (Proto by to nebyl C Lux).

              0 0
            • TheJD  

              Ta Orbea je hodne slusne osazena. Sam ji mam v TR provedeni a mel ji trochu levneji a trochu jinak osazenou, ale na podobne urovni, jenze taky dva roky zpatky. Dnes, za ty penize, jestli to kolo opravdu maji skladem (jakoze asi maji), tak je to podle me jedna z nejlepsich koupi. Jinak si osobne myslim, ze na tve pouziti je XC verze Oizu lepsi nez TR a teleskop nepotrebujes. Teleskopku muzes kazdopadne dokoupit, kdyby jsi ji chtel. Jinak na tom kole v neni co menit z funkcniho hlediska.

              Ty Mondrakery jsou oproti Oizu osazene mizerne a osobne bych do toho nesel. Uprimne moc nechapu, kde vzali tu vahu 10.9 kg u toho XC modelu bez teleskopky. Ta vaha bude imo realne aspon o kilo vic.

              0 0
              • bohdans  

                Me se Oizy i mnohem více líbí..takže pokud jsou i lépe osazený není co řešit… škoda že není TR v té jakoby bílo černé, ale nevadí, i tyhle co jsou je malý zázrak navíc moje velikost..

                díky za info, paráda..

                0 0
            • snas89  

              Z toho, co si dával, tak za mě Moondraker: aktuální geo a rám prý jak takový funguje dobře. Určitě teleskop:)

              Díly/spotřebák neřeším. To vyměníš časem kdyžtak. Kolo bych kupoval podle toho, co je to za rám (případně vidlice, tlumič). Ne jaký to má na sobě cetky:)

              0 0
            • yetti  

              A co Supercaliber od Treku? Na XC je to podle recenzí slušná raketa, ale osobně jsem na tom bohužel nejel

              0 0
              • bohdans  

                dík za tip, Supercaliber jsem se také díval, aktuálně jsem našel v mé velikosti s lehkou slevou dostupný model

                Supercaliber 9.8 GX

                https://www.trekbikes.com/…-gx/p/33176/?…

                případně je v mé velikosti skladem i Supercaliber 9.8, tam je cena velmi podobná té verzi GX

                a pak by měly být v mé velikosti skladem k dispozici

                Orbea Oiz M Pro TR

                https://www.orbea.com/…oiz-m-pro-tr

                Orbea Oiz M20 TR

                https://www.orbea.com/…t/oiz-m20-tr

                Orbea M10

                https://www.orbea.com/…/cat/oiz-m10

                chtěl jsem tu teleskopickou sedlovku, takže u Oize model TR, ale obejdu se prozatím kdyžtak bez ní.

                Oiz M Pro a Oiz 10/20 mají rozdíl v karbonu, u Pro je nějaký jiný a pak teda klasicky jiné osazení..

                takže nakonec mi tedy zbylo co hlavně lze aktuálně i koupit:

                Supercaliber 9.8 nebo 9.8 GX

                Oiz M 20 TR / 10 / Pro TR

                Ghost Lector FS UC , tuším Advanced i Universal lze také ještě sehnat skladem

                0 0
                • esmo  

                  Supercaliber 9.8 GX, není vo čom…

                  0 0
                • yetti  

                  Všechny tyhle kola budou lehké XC rakety s hodně podobným charakterem, takže jde spíš o to co koupíš za lepší cenu a co se ti více líbí.

                  Pro určení, které popisuješ by mi ten Trek seděl nejlépe. Je to takový kompromis mezi hardtailem a fullem.

                  Jinak já osobně bych raději kolo na Shimanu, protože z mého pohledu chodí lépe.

                  0 0
                  • Lukster  

                    podle mě ta Orbea bude chodit mnohem více a pohodlněji než ten Trek, který je pouze variací na kdysi populární soft-tail. Za mě – když už celopéro s ním spojenou větší údržbu a hmotnost, tak ať to pěkně žehlí a popř. si to můžu semtam zamknout na asfaltu…

                    0 0
                • 4daš  

                  Teleskopku si můžeš za příplatek v MyO přidat, a kolo by jí pak mělo mít už nainstalovanou

                  0 0
                  • TheJD  

                    Jo, jenze on bude kupovat neco, co je skladem, takze leda vymena po domluve s obchodem.

                    0 0
                    • bohdans  

                      Asi tak.. U Oize na webu customizace mi ukazovala 2022 :-) Takže holt fakt je potřeba vybírat z toho, co je…

                      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.