prosím o radu ohledně nového kola

37 nepřečtených
  • PhobosCZE

    Zdravím

    premyslim o novém stroji, rád bych horské kolo 27,5 v rozmezí 20–25000. již osm let mám rock machine a klidně bych zustal věrný značce ale za každou radu budu moc vděčný. co vybrat?

    rock machine, merida, scott nebo neco jineho??

    tady mám nějaké favority

    http://kolo.cz/…fire-70–2014

    http://www.merida-bike.cz/…g-7–900–2014

    http://jizdni-kola.heureka.cz/…le-770–2014/

    děkuji za doporučení

    0 0
    • ˘Ö˘ Krab  

      Totéž jsem zcela nedávno řešil (a nějak vyřešil). Po průzkumu trhu jsem se dobral k následujícímu, protože když už si kupuji kolo, tak s nějakou perspektivou, pro začátek třeba dojíždění do práce i v zimě. Cenový strop jsem si dal 25–30.

      Ač nemám bikové zkušenosti, jezdím na silnici a na treku, technologické požadavky jsem si, možná přehnaně, ale tak nějak v B-F duchu stanovil na: progresivní vzduchovou vidlici s pevnou osou a tapered sloupkem, pevnou osu i vzadu, neošizené brzdy 180/180 a i zbytek sady alespoň Deore, převody 2×10.

      Chci tím říct, že by sis měl ujasnit, co od toho kola vlastně chceš a potřebuješ, každé z Tebou zmíněných kol by pro mě mělo nějakou mušku.

      0 0
    • Mig_all  

      merida

      0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Jednooký mezi slepými, ale i u mě byla v posledním kole výběru, spolu s Authorem – kupodivu.

        0 0
        • Erknold  

          To jo no, blbý rozměr. Je hrozně malý výběr za vysoké ceny. Nevím jak moc v tutom rozměru skládají stavitelé.

          Jiank si můžeš dát do výběru i tuty dvě kola:

          http://www.mrxbike.com/…5q-deore1–78

          http://www.vautron.cz/…e-3×10-disc/

          Ale obojí, stejně jako všechny uvedené, by chtěly lepší vidlici.

          0 0
          • ˘Ö˘ Krab  

            A dá se asi koupit i levněji (to MRX ).

            0 0
            • podvlada  

              Jímá mě děs, když vidim, co se tu za ty ceny prodává za kola. Za to může 27,5"?

              Před asi 5ti 6ti lety mi Hnoj sehnal Sintesi 707 s Rebou, komplet na SLX, kola Fulcrum RM5, brzdy Juicy 7. Stálo 25kkč, nový.

              Zkusil bych oslovit místní stavitele, ať udělaj kolo, který bude mít lepší komponenty tam, kde na nich záleží.

              0 0
              • ˘Ö˘ Krab  

                Jo, může. Za ty peníze se dají koupit karbonové 26" ve výprodeji, za to také může móda. Ale jaká je dlouhodobá perspektiva 26" si netroufám odhadnout, ani to, kdy pomine všespasitelnost 29" a nastoupí zdravý rozum, který by napovídal osazovat průměr kol podle velikosti rámů a jejich určení.

                0 0
                • Krejca  

                  Zdravý rozum? Co chceš víc než možnost volby? :-)Je to ted na každém jak se rozhodne ,možností je plný trh tak co chtít víc :-)

                  0 0
    • scota  

      Podívej se na RB CRR 275.

      0 0
    • PhobosCZE  

      Děkuju za příspěvky. Našel jsem pěkný kolo od Cube. Máte s tou značkounejake zkušenosti

      0 0
      • pocestny  

        O jaký Cube jde? Cube vyrábí všechno od zmetků až po dobrá kola. Proč tu nehodíš radši odkaz na konkrétní kolo?

        Proč neodpovíš Krabovi na jeho dotaz, k čemu to kolo chceš, co od něj čekáš, co potřebuješ, jak jezdíš, tělesné proporce…?

        Pak je jakákoliv odpověď, které kolo bys měl vybrat, úplně k prdu.

        0 0
        • ˘Ö˘ Krab  

          Mně odpovídat nemusí, hlavně, aby si to ujasnil sám. Já jsem nic, jen výletník.

          0 0
          • pocestny  

            Tak dotazy jak poleno,docela často v podobném duchu:

            Tazatel: Jaké si mam koupit ovoce? Nasel jsem hrušky a jabka.

            Odpověď: Bude lepší si nejdriv ujasnit, co radši zereš.

            Tazatel: Nasel jsem zajimave švestky! Co rikate na švestky?

            0 0
          • PhobosCZE  

            výletník jsem taky :-) uz osm let jezdim na rockmachine crossride 250 ktery me stalo asi osm tisic a jsem s nim v podstate spokojeny ale porad pokukuju po horskym, merim 171 takze mi prijde 29 na me moc velky (opravte me jestli se mylim) proto jsem koukal po 27,5 jezdim tak 90:10 cyklostezky:teren, vylozenej biker nejsem a asi nikdy nebudu ale chtel bych kolo se kterym se nemusim bat to z kopce trochu pustit a nesjizdet rozbitou asfaltku 10 km/h s tim ze zas budu centrovat zadni kolo. rocne najedu tak 2–3tis, rad bych vic ale neni cas, v ramci rodinneho rozpoctu (draha polovicka by me asi zabila kdybych dal za kolo 40 tis) bych do toho kola chtel dat 20 max 25 tis ale spis do tech dvaceti. bylo by dobre kdyby se k tomu kolu dala obcas pridelat cyklosedacka pro synka protoze az povyroste chci ho obcas brat sebou. proste kolo pro amaterskyho vyletnika s dobrym pomerem cena/vykon, se kterym se da jezdit vsude a ktery se da pripadne vzit na dovolenou do alp atd :-)

            jo a to kolo cube bylo cube attention

            http://www.kola-onix.cz/…015–20-cerna

            jo jeste jedna poznamka v chomutove odkud pochazim delaji kola na miru Spyder, vypadaji pekne, opet otazka nemate s nima nejake zkusenosti

            http://www.individualbike.cz/

            0 0
            • Erknold  

              Pokud si do teď jezdil na něčem co má ráfky 28 palců, tak bys zvládnul i 29, která má také 28 palců.

              Boj, který rozměr je ten nejlepší bude asi furt. Dříve se bajkeři smáli krosařům, že jezdí na hrozných kolech. A teď na nich jezdí sami a jediné co si dali jiného jsou větší gumy a 3cm zdvihu navíc u vidlice :)

              Rozměrem se neřiď, ber to co ti sedne, tedy pokud máš možnost vyzkoušet. Když vybereš 26, tak se ti budou smát, že máš klaunská kola, co nepřejedou kořen, když vybere 27,5, tak bude za bikesexuála, který musí jít s vlnou a když vybereš 29, tak budeš jezdit na gumovém monstru, co se zlomí v zatáčce. Alespoň takhle se hádají kámoši v hospodě :)

              Nevím kolik vážíš, ale s Tvou výškou to asi nebude 80 kg, když najedeš 2–3k za rok. Z tohoto důvodu bych hledal osobně něco se vzduchovou vidlicí, aby jsi využil plný rozsah zdvihu.

              A dobrý kros od stavitelů (mám vyzkoušeného scalara) se nevzdá ani v lese. Pláště něco mezi 40–50 mm, zdvih vidle 70 mm.

              Pokud ti jde o poměr cena/výkon, zkus oslovit i stavitele typu scalar, maajkee, bluma, hnoj… Ale předtím bys měl tušit co tak bajvoko chceš. Třeba skládají i 27,5. A u stavby je ten poměr o třídu lepší než u sériovky.

              a k dotazu, tak na cube za tu cenu se mi právě nelíbí ta vidlice, mrzká kola a třeba základní brzdy.

              0 0
              • PhobosCZE  

                diky za radu.

                ps. vazim max 75 i s posteli

                0 0
                • Radovan84  

                  Na Onixbike se nechá i sleva.Jsou hodně v pohodě a ochotní.Mě ušetřili 14 tis na kole za 32 tis.Před necelými 3 roky.Pokud se nic nezměnilo tak za optání nic nedáš.I kdyby byla ochota něco z ceny slevit tak by ti to pořesilo např tu vidli.A pozor na velikost.Dříve nabízeli velikosti které neměli skladem.

                  0 0
            • ˘Ö˘ Krab  

              No vida.

              Předně 29" má stejný ráfek 622 mm jako trekingová a silniční kola, jen je nasazen širší a vyšší plášť.

              Na trekový ráfek se tedy dá obout jak silniční slupka široká třeba jen 28 mm, tak i robustnější pneu o šířce třeba 42 mm – širší už mívá v trekových kolech problémy se šířkou stavby rámu a nedostaneš přes ně blatníky.

              Na 171 cm budeš mít nejspíš rám velikosti kolem 17–18", dobře budou vypadat i jen 26" kola obutá třeba pořádnými balóny 2,25 a víc. Získá se tím komfort a jistota v terénu.

              Hlavně vybírej pořádnou vidlici, klidně na úkor osazení vyšší řadící sadou. Navíc 26" bude při srovnatelné kvalitě o pár tisíc levnější.

              Sedačka = blatník(y) a nejlépe návarky pro uchycení nosiče. Tady je potřeba zkontrolovat kompatibilitu nosiče a brzd – pokud nepoužiješ sedačku upínanou na sedlovku, která má jiná ‚ale‘.

              Opakovaná osmice na zadním kole signalizuje buď nekvalitní záplet anebo technickou nedokonalost jezdce anebo obojí.

              0 0
              • ˘Ö˘ Krab  

                Erknold byl rychlejší.

                0 0
                • Erknold  

                  Ale tys napsal i detaily jako je praktičnost zadní stavby. Začíná to sedačkou a za chvíli je z toho vozejček. A na vozejček lítá všechno, pokud není dobrý blatník. A Švára ho ještě vyladil zástěrkou :)

                  Takže ta jeho stará 26 vypadá úplně luxusně :)

                  Ale zas kdo by záměrně jezdil s dítkem ve vozejčku v marastu ;)

                  Takže na nové 29 už blatníky nemá, jelikož je tam ani nemá na co chytit. I nosič tam nakonec dobastlit jen na ty kroužkové úchyty, jelikož třeba Apache nemá návarek na nic.

                  0 0
                  • ˘Ö˘ Krab  

                    Chvála výbavě mnohých výprodejových 26", chvála malovýrobcům, kteří dají návarky v doplňkové výbavě (na přání) i na sportovní rámy.

                    0 0
            • pocestny  

              Takže máš 171cm, jsi zvyklý jezdit hladké crossové pláště, 90% po cyklostezce, nechceš nic drtit, vozit cyklosedačku.

              Jestli budeš kupovat crossové kolo nebo 29", si rozmysli sám.

              Jestli budeš kupovat horské kolo, tak místo 27.5" bych ti doporučil starou klasiku 26", kde dnes dostaneš mnohem lepší poměr výkon/cena. Místo sériovky v cenách okolo 20.000 vychází líp zakázkové stavby. Ty sériovky jsou nejvíc ošizené tam, kde by ošizené být neměly. U stavby si můžeš říct o lepší vidlici (oblíbená vzduchová vidlice je Epicon), k tomu kvalitnější kola (=lehké ráfky), a lehké kevlarové pláště s jemným vzorkem, stačí 2.1" a snad pár korun zbude na sadu Deore. Vidla + lehké ráfky + pláště ti to kolo ovlivní hodně. Velikost rámu bys měl vzít asi 17", max.18". Nacustomizovat si můžeš i detaily jako offset sedlovky, délku představce, výšku řídítek, tvar sedla… staviteli pošleš míry. Na sériovce ti tohle sice upraví za příplatek v kamenném obchodě, ale poměr výkon/cena asi nebude tak super.

              U sériových kol můžeš natrefit u 26" na solidní slevy a za 25000 seženeš i Rockshox Reba. Obvykle ale budou horší ráfky a tak podobně. Tím nemyslím, že by házely osmice, ale budou třeba těžší. U sériovek už je dobré se v tom vyznat, a vědět dopředu, co chceš. A pokud to víš, dá se zase ušetřit a objednat něco přes internet.

              S cyklosedačkou není žádný problém jezdit bez blatníků (najezdili jsme s Hamaxem Siesta už dost a dítě není nikdy od bláta). Sedačce zespodu bláto nevadí. Ale po nerovnostech a blátu se stejně nedá valit kdovíjak rychle. A v dešti se většinou nejezdí, protože je děcko okamžitě nemocné. S vozíkem bych dlouhé blatníky určitě chtěl, kdyby hrozil déšť, ale pro tebe by očko na blatník nemělo být hlavní kritérium výběru kola.

              Dodatek k 29" a crossovým kolům: Cyklosedačku může být problém namontovat na 17" rám s 29" koly, protože by mohla dřít o zadní gumu. Asi by u 29" bylo nutné dokoupit delší držák pro malé rámy, který nabízí Hamax jako náhradní díl. U 26" kol tohle není problém.

              0 0
              • PhobosCZE  

                a existuje nejaky univerzalni znaceni podle kterého poznam ze je vidlice vzduchova?

                0 0
                • Seky  

                  ne

                  0 0
                • Erknold  

                  Ani náhodou, ještě asi minulý rok byla od Suntour levná vzduchovka Raidon a XCR byla lepší pružinovka. Nyní již i XCR má variantu XCR Air, která je vzduchová. A takovéto čachry se značením dělá každá značka. Nicméně asi oblíbené vzduchovky dle ceny od nejnižší jsou Raidon, Epicon a Reba. XCR Air jsem zatím na živo neviděl a nezkoušel a zatím tu o ní nikdo moc nepsal. Nicméně třeba stavitelům projde rukama dost vidlic, tak ví, která jak funguje a která je optimální volba pro daný rozpočet.

                  0 0
                • pocestny  

                  Levné:

                  Suntour XCR Air

                  Suntour Raidon

                  RST F1rst air

                  Středně drahé:

                  Suntour Epicon

                  Rockshox Reba

                  Marzocchi Marathon

                  Marzocchi Corsa Superleggera

                  0 0
    • PhobosCZE  

      děkuju za rady, trochu jsem koukal a co se tyce tech vidlic tak je to kolem tech 20 000 docela bida, ale nasel jsem tohle http://www.velokram.cz/…26–2012-akce a to vypada vybavenim celkem slusne, kdyz teda opomenu moznost stavitelu, je to teda 26

      0 0
      • Erknold  

        není to špatné kolo. Je se připrav na komplikace, kdybys tam náhodou chtěl dát blatníky, nebo nosič. Nemá to návarky na šroubky na zadní stavbě. Ale to se dá vyřešit objímkama.

        Ale jinak na sériovku slušné kolo, ještě že jsou ty 26tky :)

        0 0
        • PhobosCZE  

          tak už jsem koukal i na nejaky ty stavitele a nevypada to vubec zle

          ps. ciste ze zvedavosti .. co bylo spatneho na tom rockmachinu co jsem daval hned v uvodu? spatnej pomer cena vykon? vidlice??

          0 0
          • Erknold  

            nejvíc poměr cena výkon. Kdyby jsi ho sehnal za 20k, proč ne. Ale za ty peníze 26k mi tam vadí nejlevnější brzdy 395; taky brzdí, sám je mám, ale na kole o 10k levnějším. A já osobně nemám moc rád konusy a tady je zrovna i jeden z těch nejlevnějších. Jinak to vcelku i jde, dle mých měřítek. A je odcela i hezké, ale to je také čistě subjektivní.

            0 0
            • PhobosCZE  

              prave ze v moste jsem ho nasel za 22,500 http://www.cykloglobal.cz/…fire-70–2014

              nasel jsem tam i tohle http://www.cykloglobal.cz/…itou-A1–27–5

              a to vypada výbavou fakt dobre

              0 0
              • Azmir  

                Ten apache je za ty prachy si myslím celkem bezkonkurenční, za rozumné prachy 27,5, s dobrou vidlí, na SLXku, asi není moc řešit, pokud ho mají v tvé velikosti, asi nemá moc smyslněco vymýšlet.

                0 0
                • PhobosCZE  

                  zítra se tam jedu podivat :-)

                  0 0
                  • pocestny  

                    Rám 16" by ti mohl být malý (nízký i krátký) při 171cm. A devatenáctka naopak velká. Však vyzkoušíš a uvidíš…

                    0 0
                    • PhobosCZE  

                      no u svého současného crossu jsem až po osmi letech spokojeného užívání zjistil že rám má velikost 20 :-) myslím že ta 19ka bude dobrá, ale vyzkouším to

                      0 0
                      • pocestny  

                        Sice tvoje míry neznám, ale dost pravděpodobně jsi jezdil na příliš vysokém a zároveň krátkém kole. Tyhle levné crossy bývaly dost krátké. Však uvidíš sám.

                        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.