• kulispit

    Ahoj lidi prosím o radu dneska jsem měl letecký den a při dopadu jsem rozbil tyto páčky hydraulických brzd Shimano XT a co potřebuji vědět?

    Mám ty to páčky: http://www.kupkolo.cz/…va_3851.html

    a mám tyto třmeny : http://www.kupkolo.cz/…FUR720.html

    a můžu použít tyto páčky na moje staré XT třmeny dle odkazu???

    http://www.kupkolo.cz/…a_90633.html

    Díky

    0 0
    • DAWE25  

      Jo můžeš.

      0 0
    • kulispit  

      no potřebuji to vědět přesně jelikož to objednám a pak už je pozdě,ale já si myslím že vše bude OK jen jsem zatím nerozebíral spoj páčka a vedení „trubka“ jak to drží??

      Nebo dají se použít opancéřované trubky na Shimano?

      Díky

      0 0
      • skvedo  

        Jednoduše svlíkneš gumovou krytku matice, matici vyšroubuješ a hadici tahem vyndáš z páky. Určitě budeš muset použít novou olivu (váleček na hadici, který těsní rozlisováním) a asi i vnitřní trn hadičky. Ověř si před objednáním, jestli se dodávají s pákami (asi ne) nebo případně hadicemi (pravděpodobně) případně se dají koupit i samostatně.

        0 0
    • HKou  

      Taky by mě zajímalo, jestli mají nové páky stejný průměr pístu v páce jako ty starší (tipuju, že jo, protože průměr pístu ve třmenu se zase tak moc neliší). Jinej je průběh servowave, ale i přes to bych se nebál to propojit, s novou pákou bude jinej průběh síly (změní se dávkování), celkově to bude o něco horší než s novým třmenem (je pevnější a má jiný průměr pístu).

      0 0
    • lidumil  

      proč nedáš stejný páky? Pochopil bych to, kdybys ty nový už měl, ale když je budeš stejně kupovat…

      0 0
      • nox159  

        nove paky mi treba tvarove vyhovujou vice nez ty stare…

        0 0
        • lidumil  

          No to chápu, ale za riziko, že to nebude úplně dobře fungovat… Každýho věc.

          0 0
          • nox159  

            ja nerikam ze bych to kombinoval… to vubec ne, jen se ptas na duvod proc nove paky…

            0 0
            • lidumil  

              Tak samozřejmě těch důvodů může být víc – třeba ty nové má za laciněji, než staré…

              0 0
    • HKou  

      V jakém stavu jsou ty zničené páky? Sháním pouze rameno páky.

      0 0
      • kulispit  

        Ahoj tak páky jsou obě zničené levá „přední“ je totál páčka tak i těleso je roztrhlé a pravá „zadní“ je těleso OK jen páčka je lehce ohnutá.

        No a k tomu proč se ptám na to jestli jdou použít novější páčky,protže je můžu mít za stejnou cenu jak starší model a ano riziko tam je že to nebude 100% OK,ale proto se ptám jestli už to někdo nedělal,a ty novější se mi líbí víc no a když už jsem to rozflákal :-( tak proč si nevybrat.No a když to bude fungovat stejně jak ty staréé tak je vše OK no v podsttě je jen důležitý průměr pístů v třmenech a jestli pasuje moje hadička do nové páčky pokud toto pasuje a průměry odpovídají tak nebde problém.Díky za rady Ahoj

        0 0
        • Evilcleaner  

          hadice určitě bude pasovat a mám pocit že pístek v páce je o kousek větší než byl v 775, jinak pístky v třmenu budou ± stejné, největší změnu prasátka vidím v tom že nový třmen je ze dvou kusů :-( a má jiné uchycené desek :-!

          0 0
          • HKou  

            775 má asi 21.3mm, 785 22mm průměr pístu. To že je třmen ze dvou kusů (resp., že je prošroubovaný), je výhoda, neb je pevnější.

            0 0
            • kubad  

              To že je třmen ze dvou kusů (resp., že je prošroubovaný), je výhoda, neb je pevnější

              o tom by se dalo dost pochybovat, ale je zbytečné to řešit, hlavně je to pro výrobce výrazně levnější než to dělat z 1 kusu :D

              0 0
              • HKou  

                Už jsem to někde psal, že pevnost oceli je v tahu (Youngův modul) asi 3× větší než pevnost duralu. Třmeny z jednoho kusu jsou hlavně marketingová masáž, (krom ušetření hmotnosti toho šroubu), takže myslím, že s úspěchem nedalo.

                http://www.stoptech.com/…nobloc.shtml

                Imho je to jeden z hlavních důvodů, proč 785 a Saint brzdí líp než 775.

                0 0
                • miki  

                  máš zajímavej názor ale já mám třeba naprosto opačnej.:-))

                  0 0
                • Evilcleaner  

                  myslíš že průřezová plocha alu spoje není větší než u šroubů? hm?:-) řekl bych že i vícekrát než třikrát.

                  0 0
                  • Georrge  

                    asi tak :) s tou pevností má sice pravdu, ale s tou plochou máš zase pravdu ty :) tuhostně na tom bude monoblok taky podle mě líp

                    0 0
                  • HKou  

                    No jo, ale ty šrouby tam zase nejsou zašroubovaný jen tak, budou mít předepnutí (podle utahovacího momentu). Je fakt, že to s tou plochou je nesmysl :)

                    0 0
                    • Vilém  

                      No a kdyz se tu dohadujete co je pevnejsi, tak mi vysvetlete, proc ma starsi verze Avid BB7 srouby v jednodilnem trmeni?

                      0 0
    • Player  

      Ahoj lidi koupil sem si hydraulické brzdy Shimano 575 ale přední brzda včetně třmenu jde nebo spíš nejde. Při zmačknutí páky ,pístky skoro nevyjedou a okolo pístku jdou bublinky, nevím jestli je to normální nebo brzdu reklamovat. I když dám mezi destičky kotouč jde páka zmačknout až na doraz. Nevíte co s tím?

      0 0
      • LáďaH  

        Je to zavzdušněné – odvzdušnit.

        0 0
      • Azmir  

        Jednozančně je to zavzdušněné, navštiv nejbližší servis a připrav si dost peněz, pokud to nezvládneš sám.

        0 0
        • Player  

          A nešlo by to na záruku když v popisu píšou odvzdušněno připraveno k montáži nebo to vrátím mám to ještě ve 14 denní lhůtě vrácení zboží bez udání důvodu.

          0 0
          • juli  

            Určitě to reklamovat půjde. Předpokládám, že jsi brzdy nezavzdušnil ty, třeba tím, že jsi zmáčknul páčku, když mezi deskami nebyl kotouč…

            0 0
            • blisterexist  

              tím by ji nezavzdušnil, to by mu mysely vypadnout pístky

              0 0
              • juli  

                nemusely

                0 0
                • blisterexist  

                  tak to by mě zajímalo jak by se teda zavzdušnila když je píst pořád v těsnění, takhle když je kolo vyndané už jsem páky mačkal asi 1000×(např. u rozhýbávání pís­tků

                  0 0
                  • juli  

                    Těsnění pístku je na jeho vnitřním konci? Není, proto se těsnění může dostat za hranu třmene, kde už netěsní a pístek přitom z třmene nevypadne.

                    0 0
                    • blisterexist  

                      no tak to se bavíme ale o hovně… při takhle vyjetém pístku stačí zatřepat a vypadne

                      0 0
                      • juli  

                        Poslyš, dost takhle zavzdušněných a vytečených brzd mi už dílnou prošlo a nepamatuju si, že by někdo donesl pístky v ruce, neplácej zas ?.

                        0 0
                  • JakeF  

                    Taky se mi brzda zavzdušnila a pístek nevypadnul ;-). U rozhýbávání pístků jsem si pak dával sakra pozor, aby nevyjely moc.

                    0 0
                    • blisterexist  

                      o mě taky, ale pak jsem ten pístek normálně vytáhl rukou, sem si říkal že to tam aspoň vyčistím když už jsem to posral

                      0 0
          • Azmir  

            Jenomže brzdy z eshopu většinou stejně potřebují zkrátit, což nevím jestli si dělal a u toho taky často dojde k zavzdušnění, pokud to nedělá zkušený člověk. Na reklamaci budeš mít asi právo, ale zaplatíš zřejmě poštovné a to co ti pošlou může dojít se stejným výsledkem.

            0 0
            • jIrI___  

              Navíc odvzdušnění Shimana je to nejjednodušší a člověk k tomu v podstatě ani nepotřebuje nějaké speciální nářadí.

              0 0
              • Azmir  

                Ale člověk musí být šikovný a musí se mu chtít a musí všechny ty hadičky sehnat :D a navíc ne vždy se to povede na stopro jak už jsem si dokázal.

                0 0
            • miki  

              několikrát jsem zkracoval jak přední tak zadní a jde to šikovně udělat bez odvzdušnění .

              0 0
            • Kupko  

              Kdyz je hadice delsi tak jak skratis u paky tak by se ti nemela zavzdusnit pokud jsi aspon trosku sikovny.

              0 0
          • Kupko  

            Jestli jsi je uz namontoval tak to asi uz vratit nepujde lhuta 14dnu se vsathuje na nepouzite zbozi.Jednodusi je si to odvzdusnit.

            0 0
    • Papinak  

      Ví někdo, kolik váží páky Sh.Deore BL-M596 , Sh. XT BL-M775 , "Sh. XT: http://www.kupkolo.cz/…rava_z90633/ , našel jsem jen Sh. Deore BL-M595 a Sh. SLX BL-M665 Jde mi o váhu a funkčnost, ne o název…

      0 0
    • Hermanek  

      Prosím mám problém ten že mě vybruje zadní kotoucova brzda jak zabrzdim a zároveň hrozne huci :( brzdové destičky jsem osmyrgoval a očistil kotouče těch. benzínem ani to nepomohlo. Mám tyto brzdy http://www.kupkolo.cz/…5-bila_z721/

      Prosím o radu :(

      0 0
      • Hermanek  

        Kolo mám tři mesice stare a servis mě to spravoval ale dvakrát a stejne to dělá dal

        0 0
        • 120petr  

          Malo dotazenej kotouc/adapter/trmen? Jestli ti malo brzdi a mas zamasteny desky, tak to chce odmastit i kotouc, desky spis koupit novy.

          0 0
          • Hermanek  

            Brzdí dobře ale hrozne to řve a přenáší vybrace do rámu, kotouč jsem odmastoval a trochu přejel destičky brusnym papírem i tak to dělá porad

            0 0
            • Georrge  

              řve to a vibruje bo je to mastný. Je to tím, že jsi odmašťoval benzínem, který je ale taky dost mastný. Buď to umyj nějakým saponátem a pořádně opláchni horkou vodou, nebo to očisti přípravkem na čištění kotoučů. Pak to trochu polítat jemným smirkem. Pak otřít suchou hadrou. Desky to samé, můžeš zkusit opálit nad ohněm, ale tady opatrně ať nepopraskají. A pak taky ošmirglovat a vydrhnout hadrou. Pak to bude brzdit a mělo by to být tiché, bude ale ještě trvat než se vrátí plná síla brždění – musí se to zajet.

              0 0
      • skvedo  

        Technický benzín zanechává mastný film. Přejeď ten kouč nějakým sprejem na brzdy nebo isopropylalkoholem.

        0 0
        • Hermanek  

          Dekuji za radu, otestuji a pak pisnu jak jsem dopadnul

          0 0
        • Hermanek  

          Lze použit take řešilo na očištění kotouče?

          0 0
        • kulispit  

          benzín nechává mastný film?No nejsem si tímto jistý co tvrdíš,ale pokud budeš Tech.Ben. umývat mastnotu nebo třeba vazelínu tak je jasné,že může trochu mastnoty zůstat,ale když třeba kotouč otřeš několikrát čisto hadrou navlhčenou v benzínu tak bude absolutně bez mastnoty.Technický benzín odmašťuje no a používá se i pod lakování tak určitě nezanechává mastnotu pokud to děláš správně ;-)

          0 0
          • Vilém  

            A na brzdy jsi ho uz zkousel?

            0 0
            • kulispit  

              ano zkoušel a bez problémů,ale je třeba použít na hrubou nečistotu jinou jak na odmaštění.Jinak odmašťovadla ve spreji co si myslíš že v nich asi je?? Né jednou jsem se setkal,že to je právě TB!! Třeba od firmy RECA odmašťovač a co tam asi je? :-)

              0 0
              • juli  

                Přestaň plácat kokotiny. Technický benzín je mastný, není to sice olej, ale můžeš se stavět třeba na hlavu, je to prostě tak.

                Prostředek, který je ve slušných přípravcích na odmaštění kotoučů je isopropanol (isopropylalkohol).

                0 0
              • Vilém  

                Napriklad v cistici brzd ve spreji je velka cast isopropylalkoholu, co za odmastovadlo myslis ty, to netusim.

                Tech. benzin po sobe rozhodne zanechava stopy a to nemluvim o tom co rozpusti. Napriklad kdyz jsem byl na ucnaku, tak jsme v ramci dilen delali ruznou elektrovyrobu a tam se tech. benzin mohl pouzivat pouze na par veci, prave proto, ze za sebou zanechaval mapy, tzn. to co se z nej neodpari. Co ty mapy obsahuji, to rict nedokazu, ale na cisteni urcitych veci (mimojine brzdy) neni vhodny.

                0 0
              • Smazaný účet  

                Pletes se. navic pokud chces neco zarucene odmastit, tak bud musis jit cestou vetsiho mnozstvi latek ktere rouzpousteji mastnostu, nebo pouzit neco, co ji odboura chemicky..per­chlor;)

                0 0
          • Smazaný účet  

            spetka praxe vyda za tunu teorie:-*

            0 0
            • kulispit  

              no dobrá určitě máte pravdu a to, že bude lepší odmašťovadlo než tech.ben. a souhlasím s tím, že zanechává stopy to je fakt, ale já ho používám na odmašťování a do dnes v pohodě.

              Jinak já mluvím z praxe a právě kdyby jsis to přečetl tak pochopíš, že teorie z chemie mi moc neříká no a jako co?? Je mi to jedno žiju a určitě vím něco co zase neví druhý, ale nikoho nenapadám a nepovyšuji se. Pokud to tak, ale vyznělo tak se hluboce omlouvám :-)

              0 0
    • kulispit  

      Tak brzdy fungují brzdí moc pěkně,ale ještě si sedají,ale maximální spokojenost :-)

      0 0
      • kulispit  

        Nové poznatky a porovnání s kompletem 2012.Brzdy fungují suprově,ale zjistil jsem,že chod páčky oproti kompletu XT 2012 je trochu tuhší.Přijde mi jako by tam byl hustý olej.Reakce brzdy je dobrá chod páčky taky,ale při puštění páčky se vrací trochu pomaleji.Původně jsem tam měl olej originál Shimano (červený) nyní Aligátor (bílý čirý).Nevíte náhodou jestli není ten Aligátor hustší než ten Shimano?Popřípadě jak je na tom s hustotou olej LHM ? Nejde o peníze a v podstatě tak jak to mám nyní mi to nevadí,ale přece mě to zajímá ;-) Díky

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.