prosím, jak na výměnu vnitřního vedení u Ghosta..

23 nepřečtených
  • jakub

    ahojte moje žena má toto kolo:

    http://www.ghost-bikes.cz/…or-2978–2013

    je třeba vymenit bovdeny a lanka řazení, zejména u smyku. Vedení je zde vedeno vnitřkem, máte s těmito koly někdo prosím zkušenosti ohledně výměny lanek, co třeba udělat, nebo neudělat, čeho se vyvarovat, abych se s tím nemusel nakonec peklovat třeba celý den, nebo nemusel vylisovávat střed… nikdy by mne nenapadlo, že z takové banality se budu drbat za uchem… díky

    0 0
    • Breakpain  

      No, co vím, lidi tam nechají staré lanko a vytáhnou bovden. Poté je v rámu už jen lanko – na které natáhneš bovden nový, a až ho protáhneš, staré lanko můžeš vyhodit. Ale, to staré lanko ti může zasvinit vnitřek nového bovdenu. Proto není na škodu místo lanka použít nějaký tenčí bovden odpovídající délky … Jednoduchá finta :-).

      0 0
    • Zdenda CUBE  

      Pokud není v rámu protažená trubka, což u některých není, tak se výměna provádí následovně:

      Nikdy nesmíš vytáhnout současně lanko i bovden! Vždy jedno musí zůstat v rámu. Vyzkoušej zda se bovden dobře posunuje po stávajícím lanku a pokud ano, tak ho stáhni tak, aby lanko zůstalo na místě. Pak na lanko natáhni nový a po lanku protáhni celým rámem. Až bude usazený stejně jako původní, můžeš vyměnit lanko za nové …

      0 0
    • Tomáš  

      Ahoj, nevím jak je u Ghosta přesně řešeno vedení a jak moc zatáčí a jak velké díry jsou v rámu. Já jsem si ze dvou vrutů do dřeva o průměru 2,5 mm a délce závitové části asi 10 mm odřízl hlavy a k sobě jsem oba odříznuté konce přivařil a svar potom obrousil na průměr bovdenu. Takto vždycky vytáhnu nejprve staré lanko a zůstane mi v rámu jen starý bovden. Potom do prázdného starého i nového bovdenu našroubuji ten oboustranný vrut a tahám za starý bovden, je to vcelku rychlé a hlavně mi staré lanko nezašpiní nový bovden :). No a 2 cm ze strany, kde byl ten upravený vrut odstřihnu a finito.

      0 0
      • Breakpain  

        S tím vrutem je to šikovné ;)

        0 0
        • Tomáš  

          Díky. Já zkoušel co tam půjde bez násilí a bude to držet a co by do budoucna mohlo být rychlé a padl mi do oka právě ten vrut :D. Tu část kde je svar mám zbroušenou ještě na dvou malých protilehlých ploškách do rovna – akorát tak, abych za ní mohl vruty chytit do malých kleštiček a zašroubovat. Jeden jsem si svařil sám na zkoušku a druhý ( lepší ) mi svařil strejda, je to svářeč a umí to líp, má v práci i lepší možnosti a udělal svar na menší ploše, takže mi zbyla větší část závitu. Funguje to dobře, měněny bovdeny asi na 4 kolech a vždycky otázka chvilky.

          0 0
          • jakub  

            prosím pěkně,můžeš mi ty vruty vyfotit??? zní tohodně zajimavě…

            0 0
      • Petr78  

        A to se ti podaří ten bowden odstřihnout tak, že není potřeba zabrousit?

        Nebo jak ho zabrušuješ na rámu?

        0 0
        • Tomáš  

          No, snažím se stříhat rovně a mám dobrý nůžky, ale většinou oba konce ještě pro jistotu zabrušuji. Ano dělám to až po montáži, takže na rámu. U řidítek je to bez problému, tam je místa dost a na druhém konci si bovden vždycky o kus přitáhnu zpět, abych si udělal místo. Na svém kole jsem nikdy bovden nezabrušoval a řazení mi chodí jako víno.

          0 0
        • xshreck  

          jsou primo kleste na bowdeny a lanka.ja uz bych jiny nechtel :))

          0 0
      • mirage  

        jen takový dotaz, nebylo by lepší vzít hned 20mm šroub, dát pryč hlavu a zabrousit ho do stejné špičky jak opačný konec?

        0 0
        • Tomáš  

          Ahoj, tohle mě taky napadlo a myslím si že ne. Protože vrut má ostrou špičku a už od začátku má ostrý závit, který se navíc postupně zvětšuje a to čistě nevybrousíš. Rychlejší je pro mě to heftnout k sobě a i se to do bovdenu líp šroubuje když to má opravdu ostré obě špičky a mám tam ještě ty plošky za které se to opravdu dobře drží kleštěmi.

          0 0
    • jakub  

      obecně všem moc děkuju za rady.. v kolech se vrtám x let.. připadá mi ostuda, nosit bajka do servisu na výměnu lanek a bovdenů nejsem lama, naučím se to…

      0 0
    • Smazaný účet  

      Já to měním tak, že na konec starého bovdenu dám kus drátu a přilepím to elektrikářskou páskou. Drží to a je to protažené rámem jedna báseň :)

      0 0
    • Dag  

      Tak jak to tady čtu, tak jsem asi něco posral. Dával jsem rám na reklamaci a lanka jsem vytáhl úplně ven. Jsem zvědavý jak budu navlíkat lanko do nového rámu. Asi to bude celkem zábavné. :-)

      0 0
      • svářeč  

        taky jsem si omylem na cube vytahl pomocnou trubičku…

        bovden jsem pak protahl pomocí svářecího drátu s trochu pokrouceným koncem.šlo to pěkně.

        0 0
      • Smazaný účet  

        Já měl vytahané dráty po úpravě rámu taky, tak jsem vzal 1,5kabel (nic lepšího jsem doma neměl) a protáhl to znova. Byla to chvíle :)

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.