problém s vycentrováním pláště...

23 nepřečtených
  • honza.hk1

    Ahoj, jistě se to někde v minulosti řešilo,ale nenašel jsem odpověď na můj problém… Koupil jsem XT kola. Přezul jsem, ale nejde mi vycentrovat plášť. Usadím jej, ale při nafouknutí se opět hne v místě ventilku nahoru. V plášti mám duši, jelikož nemám dezdušové pláště (WTB Epiwolf). Uvnitř duše je v místě uchycení ventilku v duši podložka, které díky své šířce vytlačí plášť. Lze použít nějakým způsobem pláště určené pro duše jako bezdušáky? Tmel nebo něco podobného? Nebo mám koupit nějakou light duši, jelikož ráfek je dost úzký. Možná se ptám hodně blbě, ale nikdy jsem bezdušáky neřešil, takže netuším jak na to. Díky všem za rady.

    0 0
    • Hornet  

      Nepochopil som celkom ako to je s tou podlozkou…mam tieto kola a plaste idu nahodit v pohode, zatial pouzivam duse, ale chcem skusit pouzit klasicke plaste a tmel, funguje to.

      Skus mydlovou vodou natriet patky plasta a rafik a potom dobre nafukat, musi to sadnut, pokial nie je vadny plast

      Mal som problemy pri zhadzovani drotovej verzie Kendy Karma, ale napr. drotove Nevegaly isli zhodit ok, potom som dal Conti MK supesonic – kevlar a pohoda nahodit aj zhodit.

      0 0
      • honza.hk1  

        podložkou myslím uvnitř duše uchycení ventilku. Ventilek v duši je vlepen vč. cca 12mm podložky, takže duši nelze v místě ventilku zmáčknout. V okamžiku, kdy duši uvnitř pláště nafouknu, tak vytlačí díky tomu plášť o kousek ven a ten pak hází…

        0 0
        • pepek  

          Přece to musíš napřed zatlačit celý dovnitř pláště, pak to nemůže nadzvednot, ne?

          0 0
          • honza.hk1  

            no to jsem si myslel taky, ale když to nafouknu a duše se roztáhne, tak to prostě popojede…Když pak přitáhnu ventilek zvenku převlečnou maticí, tak to sedne úplně k ráfku…možná mám jen blbé duše…

            0 0
            • Hornet  

              ake su to duse? na inych rafikoch ti to nerobi?

              zatial som sa s takym problemom nestretol

              0 0
              • honza.hk1  

                předtí jsem měl Crossridy, které jsou přece jen širší. XT ráfky jsou od dost užší a hlubší, takže kdyžvezmu jen to že do žlábku ráfku vsadím plášť a duši, tak je to tam fakt natěsno. Duše to jsou nějaké Kenda jestli se pamatuju.

                0 0
            • pepek  

              Jéžíš a proč to přitahuješ? Matku hned zahoď. Před tím, než patka zapadne v místě ventilku, tak musíš ventilek potlačit dovnitř, tak  patka nemuže duši přitlačit. Duše musí být trochu nafouklá-nemůže se pak dostat pod patku.

              0 0
              • honza.hk1  

                zkoušel jsem to i bez matky…zkoušel jsem kde co, ale pokud lze zkusit dát pláště bezduše…tak to zkusím…

                0 0
                • Hornet  

                  Musi to ist :-) ked to ide mne bez problemov tak aj tebe

                  plast natiahnes jednou stranou na rafik, vlozis mierne prifuknutu dusu, prestrcis ventil cez dierku v rafiku, nahodis druhu stranu plasta, namydlis boky vedla rafiku, dofukas, pritiahnes ventil :-) nemoze byt ziaden problem pokial je dobry plast, ze je xt rafik uzsi nemoze vadit

                  0 0
                • Honza z H  

                  Honzo, řekl bych ti hoď to do servisu, ale že si Honza, tak poradím. Napřed si tu duši hoď celou do pláště a předfoukej tak, aby držela tvar, a pak to celé nasazuj. Než začneš foukat, tak si zkontroluj polohu ventilku. 1. aby nebyl šikmo, pootočit, a hlavně ho potlač dovnitř abys zjistil, jestli není patka pláště nad tou podložkou, pak to narvi na max. tlak, aby patka zaskočila a uber na provozní tlak. Vzhledem k tomuto počasí si to můžeš natrénovat :-))

                  0 0
    • Ricci  

      Mam takisto XT kolesa a ziaden problem s plastami,pouzivam klasicke kevlarove Shcwalbe SS a NN,daval som tam rozne duse a so ziadnou som popisovany problem nemal,skus nejaku inu dusu,ja puzivam duse Schwalbe,Ritchey a Kenda

      0 0
    • Vilém  

      Nechci te podcenovat, ale foukas plast s ventilkem nepritazenym pojistnou matkou? Nekteri experti totiz pritahnou matku pred foukanim a pak se divi, ze jim nesedi plast. Proto se musi zacit foukat s ventilkem zasunutym dovnitr a az nakonec pojistit matkou, pokud ji pouzivas.

      0 0
      • JSt  

        jo. to by mohlo byt ono. to zesileni duse kolem ventosu znemozni zaskoceni patek plaste. ale na to by snad hned prisel, v cem je pricina…

        0 0
    • Daf  

      I kdyby byla duse spatna, tak urcite neposune plast. Ja bych videl problem bud ve spatnem nasazeni duse (skripla pod patkou plaste), nebo v nezaskoceni patek plaste do vybrani v rafku. UST rafky maji totiz takovej zlabek do ktereho musi patka plaste zaskocit. Vetsinou je treba plast nahustit na vyssi tlak, nez provozni (cca 3,5 až 4 Bary) nez patka zaklapne do zlabku. Az pak muzes upustit.

      0 0
      • MlokCZ  

        A někdy se těm plášťům u UST ráfků nechce zaskočit ani při větším tlaku a je třeba jim pomoct třeba ještě mýdlem.

        0 0
      • kubad  

        souhlas – myslím že patky nejsou zaskočené

        mýdlo + nafoukat na max tlak

        0 0
        • Pavel100  

          jo…ale na max. tlak ráfku:-)

          0 0
          • kubad  

            jasan, 58 psů je max :-)

            0 0
            • honza.hk1  

              díky za info, foukám to samozřejmě s ventilkem zasunutým maximálně dovnitř. Ale možná to je opravdu tím, že plášť nesedí. Takže to zkusím přefouknout a pak ubrat…díky za rady. Když jsme ještě u toho, tak se zeptám na aplikaci pláště bez duše. Musím mít plášť v bezdušovém provední nebo lze aplikovat za nějakých úprav i normální plášť.

              0 0
              • jecnak  

                Muzes mit i normalni plast – hledej tady na foru „notubes“.

                0 0
              • Honza z H  

                Sice můžeš dát i normální plášť, ale jestli nemáš závodní ambice, tak zhlediska minimalizace defektů je podle mě lepší UST plášť i k No-tubes. Ale je to o 100 gr. těžší …, alespoň bych se vyvaroval těch 400 gr. slupek. Ona ta oprava defektu v terénu je díky té sračce, co z toho lítá opruz, a může tě to i pěkně ohodit, když tam toho je více.

                0 0
                • honza.hk1  

                  …díky všem, takže se to podařilo. Měli jste pravdu v tom, že to nesedělo v té držce. Takže mýdlová voda a přefouknutí zabralo. Už je to ok, takže díky všem za spolupráci…přijeďte do cyklo baru, máte u mě 12° joňťák…:-)))

                  0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.