• jirkous3

    Chtěl bych používat na všech kolech stejný typ ventilku a přejít na automobilový typ. Nevím ale, zde převrtáním díry nenaruším pevnost ráfku. Jde mi konkrétně o tento typ: http://www.pells.cz/…ss/rok-2014/ Nemáte s tím někdo zkušenost?

    0 0
    • Smazaný účet  

      Nebylo by lepsi koupit nove duse?

      0 0
      • jirkous3  

        Duše samozřejmě budou nové. Automobilové ventilky v nich jsou ale širší. Tuším, že je třeba otvor zvětšit tak na pr. 9 mm.

        0 0
        • Martin  

          já bych nevrtal :)

          AV nebrat

          0 0
          • Mr.Duck  

            A proc? Prijde mi, ze sou ve vsem lepsi jak galuskovy..ted mam galuskovy na sjezdaku, a furt montovat redukci kdyz chci merit tlak/foukat poradnou pumpou/kompresorem je dost voser..

            0 0
            • Mr.Duck  

              Furt mi nikdo neodpovedel, spousta lidi tu pise, ze AV na kolo je blbost, ale nikde nikdo este nepopsal prinos Presty :(

              0 0
              • JSt  

                na tos neprisel sam, ze se snadnej nafoukne i vyfoukne? ;-)

                0 0
                • Mr.Duck  

                  Tak to ze skrz to leze vzduch dovnitr lip je naprosto zanedbatelny, vyfukovani je validni pripominka, ale jak casto to potrebujes? Oboji beru jako vyhodu, oboji ale jako naprosto zanedbatelnou vyhodu. Na druhou stranu moznost pouziti jakykoliv pumpy(nevidim jako velkou nevyhodu, pump na prestu je spousta), ale hlavne pouziti tlakomeru s AV je o 100% jednodussi, a daleko castejc si zmerim tlak a dofouknu 3 fouknuti, nez ze bych vyfukoval. A tam mi vecny prehazovani adapteru atd prijde jako zbytecnej voser :)

                  (nevite kdo dela AV pro bezduse? jenom Mavic?)

                  0 0
                  • Ossis  

                    Nemůžu si pomoct, ale galuskáč mi připadá takový „fórový“ a při huštění pomocí malé pumpy mám vždycky strach, že minimálně ohnu tu tyčinku. Na začátku se mi přihodilo, že jsem čepičku zašrouboval až příliš a přitom jsem neměl utažený ventilek, takže při odšroubování čepičky to šlo i s vnitřkem. Uznávám, že z tohohle se člověk brzy poučí, a pak si na to dotažení dává pozor.

                    0 0
              • Vilém  

                Tak treba v te male dire:)

                0 0
                • Mr.Duck  

                  V zivote sem nevidel prasklej rafek kolem ventilku, a ze sem jich neprasknul malo :)

                  0 0
                  • jIrI___  

                    Tak tady ho máš, navíc s dírou malého průměru :)

                    0 0
                    • Mr.Duck  

                      Takle podelne, to sou urcite naky vase pripady s 8000 atmosferama :P A nemyslim, ze u tehle podelnejch prasklin by mela velikost diry na ventilek vyraznej vliv..

                      0 0
                  • Vilém  

                    Clovece ja jo:)

                    0 0
                    • Vilém  

                      …i kdyz v jeho pripade, kdy mu prijde tlak kompresoru, na silnicni plast, jako dostatecnny, to nebude zas takovy problem.

                      0 0
              • mr.antik  

                lepší aerodynamika :-)

                Taky mi přijde, že se líp fouká minipumpičkou (pokud nemáš nějakou lepší Lezyne s hadicí apod.)

                0 0
        • Vilém  

          Nj, ale on to zrejme myslel obracene:) Dat galuskove, tam kde mas dnes auto.

          0 0
        • scret  

          ???

          0 0
    • kubad  

      převrtat to samo jde, ale u úzkých silničních ráfků bych to osobně nedělal

      0 0
    • Smazaný účet  

      Jinak pokud se bojis vrtani, tak je taky moznost ten ventilek protlouct dirou. Padne na to sice jedna duse, ale otvor bude po obvodu zhutneny a tim i pevnejsi. Jako bonus ta dira bude presna.

      0 0
    • jirkous3  

      Myslel jsem, že s tím bude mít někdo osobní zkušenost. Auto ventilky jsou podle mne mnohem praktičtější. Obzvlášť když jedeme celá rodina a na ostatních kolech jsou. Redukce na pumpičku se mi vůbec neosvědčily. Naopak kompresory u benzínek jsou fajn :-)

      0 0
      • oddie  

        Mám osobní zkušenost, akorát u MTB ráfků…

        0 0
        • jirkous3  

          To mám taky, i u trekového kola. Tam je to bez problémů. Jen ty úzké ráfky mne odrazují.

          0 0
        • Japhy  

          Převrtával jsem ráfky na starém Arturovi a u současných ráfků bych to nedělal. To bych radši vozil trvale na obou kolech redukce.

          0 0
          • jirkous3  

            Ony ty současné dvojité ráfky by měly mít teoreticky vyšší pevnost. Nedávno jsem to vrtal u trekového kola a není s tím žádný problém. Ty ráfky na fitnes kole se mi ale zdají dost úzké. Dalo by se říct, že je to jako na silničce.

            0 0
      • Goob  

        Já to teda dělám tak, že mám na jednom ventilku na kole permanentně našroubovanou redukci galuska>autoven­tilek, kdybych náhodou musel nahazovat bezduši někde venku u pumpy kompresorem. Ráfky bych fakt nevrtal.

        0 0
    • Arambula  

      Nevím o kolik se ta díra musí zvětšit, ale opravdu bych zkusil nějakej kuželovej trn, třeba dulčík (pokud ho nemáš z jehly naftovýho vtřikovače jako já) a tu díru roztemovat…

      0 0
      • jirkous3  

        Z toho bych měl asi větší obavu než z vrtání. Přeci jen jde o nárazy a směsi hliníku se mohou chovat rozdílně. Některý se opravdu roztáhne, jiný může prasknout. Asi by mohlo přijít i k deformaci profilu.

        0 0
        • Arambula  

          ne za pomoci kladiva, ale lisu, třeba sloupové vrtačky

          0 0
          • jirkous3  

            To by asi šlo, ale jedině na nevypleteném ráfku. Špice by jinak zavazely při zapření ráfku o stolík pod lisem. N8pad je to ale zajímavý.

            0 0
            • pepek  

              Stejně tak to můžeš nechat vypálit laserem, vyřezat vodou, nebo nechat vyžrat louhem. Kdo by se sral s vrtákem, ne?

              0 0
              • jIrI___  

                :))

                0 0
              • Vilém  

                A co to prostrelit pistoli?

                U nas v dedine byval jeden, co potreboval udelat diru do stitu domu, aby mel kudy protahnout koax od anteny. Shanet vrtacku, vrtak, dlouhej zebrik, to bylo moc prace. Tak vytahl svoji kulovnici a bylo to.

                0 0
                • pepek  

                  Nebyla ta díra potom trochu větší, než malá? :-)

                  0 0
                  • Vilém  

                    Koax tama antenari v pohode protahli, vic neresil.

                    On to byl takovy trochu sveraz, s nicim se moc nesral, ale vsechno mu fungovalo.

                    0 0
                • Smazaný účet  
                  0 0
                  • kyl  

                    Takhle nějak to dělají v Remerxu-ráfky GrandRock

                    0 0
                    • Vilém  

                      Jednu dobu to delali, jestli to delaji i dnes nevim, posledni dobou jsem to na zadnem jejich rafku nevidel, ale zas jsem bral ty drazsi, z jejich nabidky.

                      Kazdopadne mi to prislo strasne prasacky.

                      0 0
                      • kyl  

                        Všechny díry něčím protlačené,pras­kliny až několik mm okolo.Katastro­fa.Kupoval jsem jedny z prvních GrandRocků,ještě se svazkovým výpletem a díry byly vrtané,jen bylo potřeba začistit otřepy.

                        0 0
                        • bochov  

                          Ja mam na horaku taky AV převrtaval jsem rafek,ale tak prasacky jako Remerx to opravdu neumím tato firma se řeší o vlakno výše.Na silničku se to ,ale nehodí a silniční kola se autokompresorem nafoukat nedaj.Mam dvě pumpy a nějak to neřeším.

                          0 0
                    • kali222  

                      :O to se fakt da uzivit s vyrobkem takovych kvalit?

                      0 0
                    • nox159  

                      grand rock mam tedka pred sebou a tohle co mas ty musi byt asi hooodne stary kousek… ;-)

                      0 0
                      • kyl  

                        Jak jsou staré nevím,nejsou moje.Já kupoval jedny z prvních kolem roku 1997 nebo tak nějak a kromě otřepů po vrtání byly v pohodě.

                        0 0
                    • Jakobo  

                      To se mi ani nechce verit, jestli to takhle na zacatku fakt delali, tak potes kote. Poprve jsem mel kupoval jednostenne rafky od Remerxu v roce 2002 a v pohode. Od te doby spoustu dalsich, toto jsem opravdu nevidel, asi se uz naucili brousit vrtaky.

                      0 0
                      • Vilém  

                        Takto to delali cca pred 8mi lety. Predtim a myslim, ze i potom to je klasicky vrtany.

                        0 0
                    • postman79  

                      Takto opravdu Grand Rocky dělali. V současné době u nich od toho upustili, ale u ráfků Well nebo Dragon se s tím můžete setkat. Je to prasárna, souhlasím. Chyba podle mě nebude jen na straně výrobce, ale i odběratele, který to je ochotný koupit a dál šířit. Ve finále za to můžou všichni vč. koncového klienta. Každý chce na tom vydělat či ušetřit a vznikají takové hrůzy (viz. fotka výše – ráfek Grand Rock za cca 200Kč).

                      0 0
    • borda  

      Kdyz pominu, ze silnicni duse a AV se ti budou shanet opravdu blbe, takze tam budes asi rvat nejaky krosovy?, tak s tema pumpama bych taky na 100% nepocital pokud tam nejsou zrovna uzpusobeni na nakladaky. Jestli to teda nevozis hodne podhusteny.

      AV na kole je blbost a na ziletce blbost velika.

      0 0
      • jirkous3  

        Ono to fitnessko není zase úplně jako silnička, tlak z kompresoru u benzínky by byl postačující. No a jestli je to blbost je mi úplně jedno. Já mám rád věci praktické.

        0 0
        • Vilém  

          Plaste to ma silnicni, rafky silnicni ale fouka se to jinak nez silnicka:)

          Tak to neres a proste si to prevrtej, kdyz po tom tak touzis.

          0 0
        • borda  

          Je to silnicka. Akorat s rovnyma riditkama. Ale to neni tak dukezity. Ani ten kompresor/pumpa.

          Uvedom si ale, ze do toho budes muset rvat krosovy duse, pac silnicni s AV sezenes tezko.

          A taky si over, jestli ty rafky najesou na ten AV ventilek moc vysoky. Aby ti nekoukala jen spicka. To by se pak foukalo hodne blbe.

          • pokud to prevrtas a budes si tam nekdy chtit fouknout to, co ty plastesnesou (coz treba zaffiry co tam mas uz neco snesou), tak asi bych mel trochustrach, co to udela.

          Jo a foukat tohle kolo na min jak nejakych sto psu je vylozene hrich :-)

          0 0
          • jirkous3  

            Kompresor doma mám na 9 atm. a na benzínce to využiji jen v nouzi. Nic proti galuskovým ventilkům, na závodničce jsem s nimi jezdil 20 let, ale to jsem s sebou vozil dlouhou pumpu. Do fitnessu mi ta dlouhá nějak nesedí a foukat po defektu těmi maličkými pumpičkami mi připadá úděsné. Nicméně, poznámku k duši a ráfku beru jako velmi podstatnou. Rozhodně prověřím možnosti, současně s případnou koupí nějaké kvalitní redukce. Ta co jsem měl, stály vždy za prd. Z toho převrtávání mám sám celkem obavu a právě proto jsem to vlákno založil, abych zjistil zda to už někdo zkoušel.

            0 0
            • Smazaný účet  

              Jak casto defektis, ze ti dela foukani pri defektu takovou starost?

              0 0
              • Vilém  

                A cim to tedy pri defektu fouka?

                0 0
              • jirkous3  

                Letos 2×, ale pokaždé alespoň 50 kiláků od domova.

                0 0
                • Smazaný účet  

                  No…a to honis tak moc minuty, ze te deset minut na defekt otravuje?

                  Jinak se koukni po pimpickach Lezyne se slauskem…nebo, pokud jsi sikovny, muzes zkusit foukani pomoci bombicek…nafuneno mas za vterinu, ale pokud jsi nesika, tak budes volat odvoz:)

                  0 0
                  • jirkous3  

                    Prostě to byl jen dotaz. V této chvíli jsem rozhodnutý nepřevrtávat, ale podívat se po kvalitnější redukci. Uvidíme.

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      To je rozumne…

                      Ja mam malou plastovou krabicku, kde mam par zakladnich veci na opravu kola…lepeni, multiklic, zadrhovaci pasky, nahradni ventilky, lanko, penize na pivo a tu s sebou vozim vsude…jo, a mam tam i ty redukce, ac je vlastne nepotrebuju:)

                      0 0
                      • jirkous3  

                        To jsme na tom stejně, jen já mám špatnou zkušenost s tou redukcí – plastovou. Zlomila se mi při pumpování poblíž pláže plné cyklistů, a když jsem obešel asi padesát lidí tak většinou měli pumpičky, ale jen na auto ventilky. Nakonec jsem musel dotlačit k nádraží a vrátit se vlakem, a to jen kvůli kousku plastu.

                        0 0
                        • JSt  

                          tak da se to i svadet na kousek plastu, no. ;-)

                          0 0
                        • pepek  

                          Takže od toho, že sis kdysi amatérsky koupil plastovej bazmek, místo kovovýho, jsi došel až k tomu, že všichni vozí špatný ventilky a ráfek jsi málem probíjel majzlem, slušný.

                          0 0
                        • Lada,s  

                          Tak si kup kovovou redukci a máš klid. Podle mě jen hledáš problém tam kde žádný není.

                          0 0
                          • jirkous3  

                            Tak docela to není. Kovovou redukci jsem si koupil. Jenže ona zase nějak nechce spolupracovat s pumpičkou. Jakoby nezmáčkla ten šroubovací výstupek. Proto jsem vozil ten plastový kousek. A „problém kde žádný není“, copak o něco jde? Vždyť je to jen dotaz.

                            0 0
                            • Mr.Duck  

                              Delaj se ruzny dylky, chce to vyzkouset, kazda sedi na jinej ventilek jinak :(

                              0 0
                        • iiki  

                          Smolka, většina pump jde lehce přestavět AV/FV,DV a to otočením pajšlíku

                          0 0
            • Smazaný účet  

              Dají se sehnat i kratší hustilky se šlauškem…

              0 0
              • jirkous3  

                O šlaušek nejde, ale o množství vzduchu. To finnessko tím dofoukat jde, ale manželka a dcera mají trekové kolo a to je s tou pumpičkou vopruz. Navíc ta pitomá redukce… už se mi jednou zlomila při pumpování. Na tom převrtáním ale nijak nelpím, prostě to byl jen dotaz, kdyby to měl někdo vyzkoušené, tak bych to riskl.

                0 0
            • bochov  

              Vykašli se na převrtavaní mam pumpu blackburn je dlouha zhruba 210mm ma přepínani velky objem a velky tlak a 10bar se sní da dostat a není to zas takova makačka pokud tam převrátíš vnitřek tak mužeš foukat iAV je to blackburn mamouth tak nějak a stojí kolem 500kc je hliníkova.

              0 0
      • iiki  

        Sehnat duši s AV není problém, jen je třeba dát pozor na výšku ráfku.

        třeba:

        http://www.qishop.cyklomax.cz/…0_10639.aspx

        Kompresory na pumpách tlačej docela dost, náklaďáky se foukaj na 7–9 atm. 10atm = 145 psi(zhruba)

        0 0
    • had_zachau  

      A neni jednodusi si koupit redukci z galusky na autoventilek?

      0 0
    • jelensoft  

      V žádném případě bych do ráfku nijak nezasahoval, tedy pokud se nechci nějak výrazně umístit v soutěži o Darwinovu cenu!

      0 0
    • pajda  

      Já jsem kdysi převrtal silniční ráfky, Remerx a doteďka jsou v pohodě, ale už bych to nedělal – musel jsem tehdy shánět takové duše, co nemají kolem ventilku ten gumový kroužek jako zesílení, jinak jsem nebyl schopný obout tam ty pláště tak aby seděly na ráfku a ne na té duši, co furt lezla ven :-)

      0 0
      • JSt  

        nepomohlo ani pri obouvani plaste dusi uplne vyfouknout a ventilek zatlacit dovnitr?

        0 0
        • pajda  

          zkoušel jsem tehdy uplně všechno a fakt to nešlo, dával jsem tam nějaké tenké pláště Maxxis Detonator a pořád to z tama lezlo na všecky strany :-)

          0 0
      • Jakobo  

        hmm, toto je dost padny argument. A vubec, cele je to nesmysl.

        0 0
    • ulipik  

      Mam pumpu od Bontrageru malou na rámu a minulý víkend při defektu, jsem foukal redukcí 4× za sebou, protože když jsem tu redukci sundaval, tak jsem si to vždy vypustil. Sem pěkně nadával. Jo a mám pláště 2,2 to je vzduchu. ale i tou malou pumpou to jde docela dobře.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.