• deda

    zdar, z velký placky má řetěz tendenci spadávat na prostřední při zařazených 4 největších pastorků (větší křížení řetězu = větší tendence padat). Přičítám to ojetému převodníku, kde jsou některé zuby jen 3mm vysoké. Mám pravdu? Jinak má asi 15–20tis km.dík za názory…

    0 0
    • maajkee  

      no a přesmykač jsi seřídit zkoušel? :)

      0 0
      • roud  

        hehe napadlo mě uplně to samý…

        0 0
      • kubad  

        jako že by to smyk držel aby ten řetěz nespadl?

        to znamená že by řetěz jezdil po kleci smyku grrrr :-(

        0 0
        • maajkee  

          no, to je asi fakt :) každopádně nechápu proč při velký placce řadit 4 největší pastorky :)

          0 0
          • roud  

            dobře seřízenej smyk ti brání aby řetěz spad například při nějakym zhoupnutí poskočení dopadu atd…

            0 0
          • deda  

            nejsem trotl a nevim proč bych neměl řadit 3,4 pastorek fešáku…

            0 0
            • maajkee  

              protože se při velký placce a velkejch pastorkách kříží řetěz jak prase a postrádala by tam pak docela smysl prostřední placka.

              neřeknu občas třeba při závodě tam v rychlosti při velký placce prdnout nějaký velký pastorky ale při běžným ježdění, nezlob se na mě, mně to příjde jako naprostej nesmysl.

              a za toho fešáka díky ;)

              0 0
              • roud  

                Pokud máš dostatečně dlouhej řetěz musí ti to bez problémů pobrat celou kazetu (bez padání)

                0 0
                • maajkee  

                  ale to tady neřešíme teďka :)

                  řešíme, že je prostě nesmysl ( a to je slabý slovo ) řadit třeba nejvtší placku a největší pastorek, řetěz se už tak kříží se může klidně rupnout, nemluvě o obrušování pastorku i převodníku.

                  0 0
                  • roud  

                    Myslim si že tohle nejlíp vystih rychlej turista najezdí tu s přehledem nejvíc z nás všech a říkal že ať řadí co řadí tak nepozoroval rozdíl v životnosti komponentů takže proč ne přeci jen řazení na smyku je největší opruz…

                    0 0
                    • maajkee  

                      přeci jen řazení na smyku je největší opruz

                      tak tomu fakt nerozumím, mně to příjde uplně v pohodě :) ale ať si řadí kdo chce co chce, nicméně já jsme takhle ojebanej převodník nikdy neměl i když jsem na něm najel 15 tisíc.

                      0 0
                      • McBlacky  

                        to záleží v čem a jak silově jezdíš. Výletníkům stačí jedny kliky na celý život kola. Elita to v bahnitých závodech sešrotuje za sezonu

                        0 0
                • martin_bakov  

                  Me praskal retez protoze sem krizil, servis mi to jednou seridil tak ze slo radit cokoli a taky ze sem hodnekrat zhresil. Ted sem si koupil kvalitni retez a hlavne sem si nastavil presmykac tak aby mi o retez drhnul kdyz krizim moc s nejvetsi kazetou vepredu… tak to nepodcenuj.

                  0 0
            • StuntJ  

              No já též nevidím důvod, proč by se na velké pile měli řadit velké pastorky. Ale asi bude mrtvá pila, potažmo řetěz a i asi kazeta … po takové dávce kilometrů :o/

              0 0
              • zichis  

                jj, ozubení už je zničený. Nedal sice takovou fotku aby byla aby byla vidět šířka zubu, ale i z toho bočního pohlůedu je jasný že je má smetený úplně do špičky. Výměna nutná.

                0 0
                • fousek  

                  Ze ty si jeste nevidel poradne sjetou pilu? Tohle je zanovni kousek. Sjeta pila se pozna tak ze vypada jako opravdicka pila

                  0 0
                  • zichis  

                    v tom případě je místo převodníku sjetej někdo jinej :-)

                    0 0
                  • bikekralik  

                    tak tak :D

                    0 0
                    • jizby  

                      Tohle vzniká ani ne tak následkem vysoké kilometráže, jako spíš zanedbáním výměny řetězů.

                      Při hodně vytahaném řetězu tohle dokáže vzniknout i docela rychle. (1řetěz=1tohlen­cto:)

                      0 0
                    • xshreck  

                      Nechtěl bych si tzo píchnout do nohy… stačily mi nové kolesa když jsem si je píchl … aj tak to bolelo. Ale tohle pěkně ostré … fuj :D

                      0 0
                    • Vilém  

                      Takovy krasny kliky by to mohly byt. Fuj cune:)

                      0 0
            • Richi  

              Já dám bez problémů třetí od konce. Předposlední jen na nerozbitém terénu jinak má snahu padat.

              Placka začíná vypadat podobně jako tvoje. Kašpárka už nepotřebuju, ale padání na tom předposledním mi taky vadí.

              0 0
              • deda  

                jo tak nejsem sám…dřív šel i druhej pastorek(obyčejně ho nejezdim) a třetí v poho, ale teď už třetí nic moc a začíná padat i ze čtvrtýho…, takže pro shrnutí abych nezavdával příčinu k polemice místním odborníkům: řetezy měnim pravidelně, přesmyk si seřídit umim a řetěz má správnou délu a ještě snad že řetězová linka je správná…

                0 0
            • xshreck  

              Mě už vadí i ten zvuk co to občas vydává… taky bych to neřadil. Fuj.

              K čemu to porovnat – na autě si schválně rozhoď geometrii, jak dlouho ti vydrží pneu :-D

              0 0
      • kubad  

        jako že by to smyk držel aby ten řetěz nespadl?

        to znamená že by řetěz jezdil po kleci smyku grrrr :-(

        0 0
    • o5majkl  

      Třeba máš blbě řetězovou linku, čtvrtej od shora by to mělo pobrat v pohodě bez padání, neřeknu třeba poslední dva, tam už se to kříží mrtě, ale jinak by to mělo bejt ok… Jinak co se týče toho řazení na velkou pilu, tak já jezdim velkou a třetí shora poměrně hodně často-je to převod, kterej mi vyhovuje a když tam hodim střední, tak si tam převod nevyberu… Je jasný, že takhle to morduju spíš při závodě, kde řadit převodníky je vopruz jak někdo napsal, ale jinak se i snažim ten matroš trochu šetřit…

      0 0
    • jizby  

      řekl bych, že převodník je na vyhození. Zcela jasně.

      O výšku zubů ani tak nejde (ty snížené jsou tam nejspíš už z výroby) ale je to hrozně vymydlený stranově, tím pádem je ten řetěz špatně stranově vedenej a proto už při malým tahu do strany padá.

      0 0
      • Hornet  

        jj, tiez a mi to zda riadne obrusene a to moze byt pricina…

        ma to uz dost za sebou, tak vymenit

        0 0
    • Daf  

      Předpokládám, že máš dobře podložky na středu a tedy správnou řetězovou linku. Mě ještě napadá křivá patka přehazovačky, nebo ramínko. Když je zkřížený řetěz a ramínko je nahnuté směrem k výpletu, pak když prošlápneš dozadu má řetěz tendenci padat na prostřední pilu. Ty ojeté převodníky se mi zdají málo pravděpodobné.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.