Převodník 46z pro 3x9 nebo 3x10

48 nepřečtených
  • tifimi3751

    Převodník od Shimano s roztečí 104mm pro 3×9 nebo 3×10 asi neseženu? Aby šlo o hliník a byl kompatibilní..

    Předpokládám stejně jako 34z (ne že bych sháněl) asi 46z z Alu od Shimana pro uvedený systém neseženu..

    (prohledával jsem internet)

    48z jsem kupodivu sehnal.. akorát nemá packu proti pádu řetězu do klik… dá se sehnat nebo něčím nahradit?

    0 0
    • 123J  

      Vyvrtat dírku průměr pět, vyřezat závit a našroubovat šestku šroubek. Packa proti padání řetězu.

      0 0
      • tifimi3751  

        Dírky už tam nějaké jsou (4 na převodník), průměr neznám. Packa proti padání řetězu co se montuje na rám pod přesmykač (???) asi zabraňuje padání směrem dolů? A s tím jsem problém nikdy neměl, pokud jsou správně seštelované dorazy, tak z těch žraločích zubů na malém převodníku nemá řetěz šanci spadnout (pokud je napnutý a nemá příliš mnoho článků).

        Mně jde o to zabránit padání směrem mezi největší převodník a pravou kliku… bývá tam ten výčnělek („pin“).

        Myslel jsem jestli něco neseženu, ale v nejhorším případě jak píšeš, dal bych tam nějaký šroubek + matku.

        0 0
        • bara2  

          Však tu dirku se závitem máš udělat do převodníku a šroubek našroubit do převodníku, aby vyčuhoval směrem ke klice. Nevím, z čeho soudíš, že píše o něčem jiném.

          1 0
          • tifimi3751  

            Píšeš o něčem, co není reakcí na můj ani na jeho příspěvek. Navíc je to nesmysl. Proč něco vrtat a shánět závitník (který tu nemám).

            4 otvory už tam jsou v pozici 3h, 6h, 9h, 12h jako na hodinách. Není potřeba nic vrtat. Šroubek s matkou tam můžu dát jakýkoliv co tam půjde podle velikosti otvoru a stáhnout s podložkou matkou a nebo dvěma (ale nebude to elegentní ani vizuálně pěkné řešení).

            Spíše jsem se dotazoval, zda neseženu originál šroubek nebo nepřehodím šroubek z jiného převodníku.

            0 0
    • Daf  

      Gebhardt jsi nezkoušel? Tam by to neměl být problém sehnat.

      1 0
      • tifimi3751  

        Koukám. Stránky a nabídka super, ale nejde mi o to objednat 100 kusů, ale najít 1 již vyrobený a naskladněný za příznivou cenu, tohle je vyloženě zakázková výroba, kde si vybírá zákazník provedení, druh zubů, materiál, atd.

        Potřebuju 46z, ALU, 104mm, 4 díry, pro 3×9 nebo 3×10 systém. Samozřejmě ALU odlehčený, kompatibilní se systémem Shimano.

        0 0
        • tifimi3751  

          Třeba tohle vypadá dost dobře:

          Převodník BBB BCR-04 RoundAbout 4

          https://www.bbbparts.cz/…about-4.html

          ALU, odlehčený.. výrobce se snažil.. cena sice 2× vyšší, resp. o polovinu vyšší než bych očekával / mám maximum,

          ale bohužel už nikde není skladem. A protože jde o stránky výrobce, tak skladem není nejspíš už ale opravdu nikde.

          0 0
        • Daf  

          Není vůbec problém objednat 1 kus. Loni jsem tam objednával převodník na staré XTčka a do týdne jsem ho měl.

          1 0
        • Vilém  

          Gebhardt snad predava pouze nad 100ks?

          0 0
          • tifimi3751  

            Tohle jsem netvrdil, jen mi přišlo že 1ks na zakázku asi nebude nejlevnější.

            0 0
            • bara2  

              Mají tam i ceník

              0 0
            • kandik psi zub  

              co je nejlevnejsi?

              udelali mi 48ku naprosto na zakazku mimo jakykoliv BCD standart (protoze to ani nebyl prevodnik ale extender na kazetu) 1kus za 1600,–. A p. Gebhardt mi jeste po telefonu rikal, jak ho tyhle špeky baví.....

              1 0
              • tifimi3751  

                Reskept.. Jenže já jsem sehnal koncernový 48 ve velmi dobrém provedení. Řeč je o 46 a pokud bude cena 1500 tak se bez něj obejdu.

                0 0
                • tifimi3751  

                  Ok, cenu vidím v ceníku. Beru zpět. Jen bych potřeboval vidět kvalitu provedení a hmotnost. Jsem si našel tu adresu provozovatele .. byl jsem tam jako dítě někdy v 10 letech v roce 94 :-D nebo tak něco. Strašně mě děsila ta fabrika a hluk. Věřím, že dnes už mají zaměstnanci jiné a daleko lepší podmínky.

                  0 0
                  • tifimi3751  

                    Napsal jsem tam mail s dotazem na 46z pro 3×9, potřeboval bych vidět foto celkového provedení. Tak uvidíme jak to dopadne.

                    0 0
        • t29  

          Kdo chtěl na 3× kliky přesně 46z převodník, tak věděl, proč to chce a kupoval Gebhardt.

          48z dělalo Shimano jako běžnou konfekci na krosové kola.

          https://www.kupkolo.cz/…m590_z95635/?…

          0 0
          • tifimi3751  

            Je v sekci MTB převodníky. Já jsem ten 48z koupil a provedení je nadprůměrně kvalitní, jen chybí pin proti padání řetězu.

            (ale ten tam možná není protože krosová kola mají kryt převodníků proti ušpinění a poranění, nebo je ten kryt volitelný)

            Pokusím se je kontaktovat.

            0 0
            • Vilém  

              Jak uz tu padlo, pin neni zas takovy problem dodat.

              Ale jinak, kolikrat jsi ten pin pouzil, kdyz je smyk dobre serizeny?

              0 0
              • tifimi3751  

                Jo, semtam padá.. párkrát každou 100–150 km vyjížďku, to úplně stačí. Nemám chuť štelovat cestou kolo, i když vezu všechno nářadí. Seřízený je dobře. Servis, čištění, dotažení, promazání, jak čeho, atd dělám úplně po každém (i suchém) výjezdu.

                0 0
                • MartyM  

                  tak ten je zcela jistě „dobře sežízený“. Tady to bude ještě zajímavé.

                  2 0
                  • tifimi3751  

                    Tak určitě :-D

                    Předčasné závěry na základě pár písmenek (které mnohé nevysvětlují), nebo které si někdo nepřečte, umí vynášet každý.

                    0 1
                    • MartyM  

                      tak jestli ti přijde smyk dobře seřízený, když ti během vyjížďky opakovaně přepadává řetěz vně, tak to je pak těžko no…

                      1 0
                      • tifimi3751  

                        Asi bych se opakoval, tak si ten příspěvek přečti znovu a zamysli se.

                        Dorazy jsou ok na obou stranách. Buď je příčinou ta podložka pod miskama navíc nebo vertikální poloha přesmykače.

                        Po zkrácení řetězu o 2 články došlo ke zlepšení. Určitě je vytahaný. Nemá smysl měřit po 4,6kkm, vymění se za nový i s kazetou.

                        0 1
                        • t29  

                          Vertikální poloha přesmykače je řešitelná posunutím objímky, což jsi předpokládám udělal. Takže příčinou je ta 2,5 mm podložka navíc na pravé straně, která posune převodníky dál od rámu, kde na ně pak sotva dosáhne klec smyku.

                          Řešení = jestli je ten rám dělaný pro max 42z, tak přeskládej komponenty na rám, co pobere 48z převodník bez nutnosti přehazovat podložku zleva doprava.

                          0 0
                          • Cabasekxxx  

                            Pokud mu padá řetěz z velké pily na kliku. Nebude problém v tom, že by byl převodník daleko od rámu. To by zůstal, nevím jestli se to může stát, mezi převodníky. Ale že ten přesmykač tahá řetěz za velký převodník tudíž je blbě seřízený doraz. Navíc má smyk který je určen pro max 42z s max skokem 10z mezi převodníky. Proto mu to dělá bordel při řazení když tam dal 46z. A když tam dá 48z bude to bez výměny smyku ještě horší nebo už to nebude chodit vůbec.

                            To je můj laický pohled na věc.

                            0 0
                            • tifimi3751  

                              Přesně tak, s vertikální pozicí převodníku už jsem manipuloval. Včera jsem po nalezení parametrů přesmykače došel k názoru, že situaci bez výměny přesmykače nevylepším a že bude lepší tohle kolo nechat jak je 26–36–44 a převodníky testovat na druhém ALU rámu, který je o něco lehčí než ten karbon a navíc zploštělý v oblasti klik.

                              Tady můžu zkusit tak akorát umístit 48 placku a dle všech předpokladů se všechny sledované parametry zhorší (chod, problémy, řazení).

                              Tím dorazem to nebude, ten je seřízený tak akorát, aby přesmyk ještě spolehlivě dovedl řetěz ze střední placky na největší. Spíše typem přesmykače, nevhodnou délkou řetězu (před zkrácením) a mírným křížením kvůli asymetrii, způsobenou použitím jedné podložky pod misky v oblasti převodníků navíc (1× nalevo, 2× napravo).

                              0 0
    • oddie  

      48z není „kupodivu“, ale standardní crossové kliky, co Shimano dělalo. MTB se dělaly 42 a 44. O 46 na BCD 104 přímo od Shimana nevím.

      0 0
      • tifimi3751  

        Jezdím 26–36–44, ale těch 44 je při silničních přesunech málo. 46 jsem měl ocelový převodník, bohužel vážil asi půl kila + strašné dílenské provedení. 48 jsem sehnal ALU Shimano (zde z odkazu), ale je problém na něj (za)řadit z … 32/36. Proto sháním kvalitní 46. Už jsem napsal do BBB dotaz ohledně dostupnosti a zkusím i ten Gebhardt, ale rád bych viděl předem nějaké foto provedení.

        0 0
        • Vilém  

          Proc by mel byt problem zaradit? Je treba mit smyk, ktery je delany na skok stredni/velka 12z. To je uplne normalni vec. Pak uz je to jen o serizeni.

          Zda se mi, ze jsi dalsi z tech, kteri hledaji problemy tam kde nejsou.

          1 0
          • tifimi3751  

            No, tak to se ti zdá. Jak píšu níže 36 ⇒ 46 šlo s hodně problémy, možná že není vhodný přesmyk.

            0 0
            • Vilém  

              Napis presny typ smyku a bude jasno.

              0 0
              • tifimi3751  

                Shimano SLX FD-M661–10

                0 0
                • tifimi3751  

                  Označení: FD-M661

                  Typ přesmykače: down swing

                  Vhodný pro zadních: 10 stupňů

                  Celkový rozsah: 18 z

                  Min. rozdíl vn. a stř. převodníku: 10 z

                  Vnější převodník: 42 z

                  Vedení lanka: dvojí tah

                  Řetězová linka: 50 mm

                  Úhel sedlové trubky: 66°-69°

                  Objímka na sedlové trubce: 34,9 mm (31,8 a 28,6 mm s redukcí)

                  Uváděná hmotnost: 155 g

                  0 0
                  • oddie  

                    To je smyk na 42z převodník, na 48 dobře fungovat nebude.

                    1 0
                    • tifimi3751  

                      Jen jsem tu informaci přepostnul, protože od uvedení typu už se nikdo neozval, kdyby téma někdo četl v budoucnosti.

                      44 zvládne, víc už těžko.

                      0 0
        • oddie  

          26–36–48 jsou standardní kliky 3×9, na který je udělaný přesmykač, pokud ti to řadí špatně, není chyba v počtu zubů.

          1 0
          • tifimi3751  

            No, ten chod 32 > 46 nebyl zrovna hladký a bez křupání. A prostě se tam nahoru řetězu nechtělo. Říkal jsem si fajn, že přesmyk řadí, ale s velkou obavou že se někde při tomhle manévru urve, zvlášť když se používá docela často. Malý převodník skoro nepoužívám.

            Jinak 48 už tam nedám, dal jsem dvě větší podložky pod misky a jedině druhý rám.

            0 0
            • tompca  

              Jaké větší podložky pod misky? Jestli máš mtb (krosové kliky), tak na Shimano střed patří u převodníku max. 2× 2.5mm podložka při šířce domku 68mm a 1× 2.5mm při šířce domku 73mm. Jestli tam máš nějaký bastl a posunutý střed, tak se nediv, že Ti padá řetěz při řazení z prostřední na velkou.

              0 0
              • tifimi3751  

                Tak já se nedivím, ale těžko se taková situace vysvětluje písmenkama. Samozřejmě si cením snahu poradit. Nějaký default toho rámu a kola byl 22–32–42 a abych tam mohl mít alespoň 26–36–44, tak střední převodník už pomalu škrtal o rámovou trubku, proto tam jsou 2 podložky misek na straně převodníků a 1 na opačné straně. A stejně je tam jen minimum prostoru. Rám je karbon a nerad bych ho zničil tím, že se tam sekne řetěz mezi rámovou trubkou a středním převodníkem.

                Samozřejmě experimentuju, zkoušel jsem 26–36–46 co ještě v pohodě utáhnu, ale měl jsem jen ocelový 46 převodník z treka typu placka a nahoru se řadilo dost špatně (pomalý chod, nespolehlivé.. dobré akorát tak na komy na stravě :D ale ne na promptní řazení a běžné používání). Pak tu mám ještě v záloze 48 převodník z treka, ale ALU a daleko lepší provedení.

                Jelikož na tenhle rám se nic většího nevleze, tak mám ještě další ALU rám a tam je víc místa pro převodníky bez přidávání podložek pod misky.. uvažoval jsem otestovat něco jako X-42–48… ale mám málo času testovat, pořád servisuju a jezdím.

                Asi bych si měl koupit silniční kolo :D nebo grave-L a neřešit (ale prostředky…).

                O víkendu jsem zkusil jet 220km za sucha a minimálně v polovině bych ocenil vyčištění a namazání… kupodivu na řetězu mám 4,4k najeto.. časem půjde i s kazetou a převodníky zaměňuju 9–10 a neřeším protože se to dá seřídit. Jinak se dá po práci 100km denně ale na mtb je to časově náročné a na prostředky taky (regenerace, servis). Za červen jsem nalítal 2400km ale to je pořád servis, práce, nastydlé cokoliv (jednou ledviny, podruhé krk, potřetí kolena)..

                0 0
                • gersa  

                  Že ty nepotřebuješ poradit, jen se chceš pochlubit?

                  4 0
                  • tifimi3751  

                    Pokud bys poradit chtěl, reaguješ o vlákno výše.. nejspíš tam nacpu rovnou těch 48, je to teda děsná pila a uvidím.

                    Momentálně není zase takový rozdíl 36 a 44 na převodníku, jak jsem byl zvyklý z 32 a 42 nebo 32 a 44 (dává smysl).

                    0 0
                    • gersa  

                      Vidim, ze si vystacis povidat i sam se sebou

                      IMHO pokud ti nestaci stavajici prevody, tak neni chyba v prevodech, ale v tobe, presneji ve stylu slapani. Mel bys uvazovat o nejakem profi angazma, takove prevody jsem neutahl ani v dobe kdy jsem aktivne zavodil

                      1 0
                      • tifimi3751  

                        Tak si kup brýle. Záleží na typu trasy a terénu. V polabí jsou cyklostezky a celkově placka, kolo používám i pro přesuny po silnici někam k lesům, kopcům a řekám a tam se dostávám do situace, že potřebuju řadit a už není kam. Nepíšu sem, protože si vymýšlím problém, tam kde není a baví mě písmenka. Druhá věc je, že člověk často někde prochladne apod., když jede moc na sílu. Ale určitě je rozdíl XC typu minimální převýšení a MTB trasy typu MS nahoru dolů, který tu ignoruješ. Prostě někdy jedu vzdálenost a jindy výškové metry, případně kombinaci obojího. + tady v okolí je rovina a kopce jsou dál.

                        0 0
                    • Cabasekxxx  

                      Klidně tam těch 48 zubů dej. Nebál bych se ani 50. Ať ti to řadí ještě hůře.

                      Podle toho co jsi uvedl máš smyk který pobere maximálně 42z převodník. Nenalítám na kole tisíce kilometrů jako někteří tady. O jeho údržbě vím jen potřebné základy. Ale jedno ti řeknu s jistotou. Vždy když mi spadl řetěz z velké pily na kliku, což se mi za těch 25 let co mám kolo se smykem stalo tak pětkrát, bylo to jedním zásadním problémem. Byl nahovno seřízený přesmykač.

                      Takže jestli chceš aby ti to na 48z pilu dobře řadilo tak musíš vyměnit i přesmykač a nechat to seřídit někoho kdo to umí.

                      0 0
                      • tifimi3751  

                        No, tak taky jsem se včera napil, ale nealko a ne deset litrů. OK, děkuji za pokus poradit přes ignorování předchozího textu.

                        0 0
                • Honzis  

                  Primárně je problém ve volbě kola, řešit 44/46/48z je o ničem, 44/11 stačí i na silnici když nehoníš komy na slickach a šlapat v 45+km/h beztak přináší max vteřiny zrychlení. Platí okřídlene míň řešit a jezdit, 48pila na leckteré mtb (staré) rámy v klidu jde, ale smysl to nemá z principu

                  0 0
                  • tifimi3751  

                    Asi jo, teď jsem střídal na vzdálenost a na výškové metry, lepší je kombinace obojího, ale ne pokaždé má člověk možnost.

                    0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce