Přestavba Rock Shox Lyrik RC2DH 170 Solo AIR na PRUŽINU

44 nepřečtených
  • Ondra P.2

    Potřeboval bych poradit, kde a jeké party sehnat na přestavbu stavajicí Rock Shox RC2DH 170 Solo Air 2013 na pružinu.

    Nějak mi ten solo air nevyhovuje, zatuhává to i když třeba jedu přejezd 5 km po silnici. Pak to musím pořádně zas propružit, aby se olej v patroně rozstříkal. Zkrátka chci zkusit pružinu.

    Poradil by někdo co a kde sehnat ?

    0 0
    • mr.antik  

      v tom ti pružina nepomůže.

      Já budu zkoušet toto

      http://www.tftunedshox.com/…-Lyrik-Parts

      třetí položka odshora

      nebo něco podobného

      0 0
      • Ondra P.2  

        díky, takže prach.

        No jestli to pomůže , tak budu šťastnej za ty peníze co to stoji

        0 0
      • Ondra P.2  

        Teď jsem nad tím zpětně přemýšlel, tak tohle vyřeší citlivost, ale já tam prostě cítim podobný drhnutí, jak když kolo den stojí , než se patrona promaže. Oleje tam je dost.

        Jako Lyrik solo air celkem zklamání, po dvou měsících všeho možnýho štylování. Zkrátka to není ono. Asi zkusím Fox Float příště.

        0 0
        • mr.antik  

          já myslím že to není problém vzduchový komory, tam je vše promazaný a olej je nad pístkem, takže se průběžně promazává. V tlumící komoře taky není problém.

          To zatuhnutí je problém horních stíráků, které těsní v podstatě příliš moc a jak ten olej steče, tak jedou na sucho, dokud se olej, který mezitím zatekl do spodníh nohou zas nerozjezdí.

          Jinak nevím, co jsi na soloairu „šteloval“ :-)

          0 0
        • mr.antik  

          jo a taky bych řekl, že ještě nemáš vidli moc zajetou za 2 měsíce…

          0 0
          • Ondra P.2  

            No měl jsem to rozebraný asi 3× promazaný to bylo . Vždy jsem vyměnil olej , chod se zlepšil, ale zase je to tam kde to bylo.

            Samo na solo airu nic, celkově jsem řešil nastavení vidlice.

            Jako jo funguje to , ale zadrhává se + má dost lineární chod.

            Jestli to zadrhávání se dá tim kitem pořešit tak to bude ok.

            za ty dva měsíce mám určitě najeto přez 1,5 tis km, možná i víc. Jezdim téměř denně.

            0 0
            • Baba-Ji  

              Co ja delam je ze jednou za cas, cca jednou za tyden az dva, naliju pod stiraky trochu oleje, dost to pomuze(sice na chvilku – cca den chodi vidla hodne pekne, zpocatku mozna az moc), ale kdyz uz nic, fest se ti promyjou ty stiraky od prachu.

              Ja teda ty stiraky jeste dycky „umyju“ tak, ze je vysunu ze spodnich noh az ke korunce, na kluzaky nanesu par kapek oleje a tim vytazenym stirakem parkrat prejedu po noze nahoru a dolu. Dost bordelu se vyplavi a rozdil v odporu pohybu je poznat.

              (pak nalyju do spodnich noh pod stiraky olej, zatlacim zpatky stirak, propruzim, utru prebytecny olej a muzu vyjet)

              …kazdopadne tyhle ukony provadene pravidelne se mne docela osvedcily, prvniho pul roku mne Totem taky tak pridrhaval jako tobe, ted uz ani po delsi dobe nejezdeni(ale je fakt, ze uz to bude rok a pul na jednech guferach a tesnenich, ze)

              0 0
              • goofy  

                Ty kraso… To delat kazdy tyden, tak mi asi mrdne :-)

                0 0
                • Smazaný účet  

                  as tak..jeste ze mam duroluxe a ne lyrika…a nebo je to tim, ze nejsem radne postizen?:))

                  0 0
                  • deekay  

                    Durolux je vazelinovej ne? nebo uz olej?

                    Pokud olej a ma stiraky s molitanem pod nima, tak staci semtam otocit bike na chvili vzhuru nohama .)

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      Tuneny bude olej…bolitanky nevim bo jsme vidli jeste nekuchat…ochotne to za mne udela sezoni servis..:)))

                      0 0
                      • deekay  

                        Tak jestli mas od milana, tak to verim ze chodi libove :)

                        0 0
                • Baba-Ji  

                  sak pisu „skoro“ ;)

                  …ale zase ona to takova hokna neni, otazka 3min., jednou za cas pred sobotnim vyjezdem… …a efekt je citelny(aspon na tech dvojitych stirakach u totema)

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    no..ty stiraky..to uz mas asi docela vychechlane, ze je vytahnestak vpohode, ne?

                    0 0
                    • Baba-Ji  

                      asi i diky tomu mazani prave ne tak moc, jak by se dalo cekat

                      …ale do jara stejne prijdou vymenit, tak jako tak

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        myslel jsem tu cast, ktera se pasuje do monobloku…ja je teda jeste nikdy nemenil, ale myslel jsem, ze tam docela drzi…

                        0 0
                        • Baba-Ji  

                          na totemu je pod nema v monobloku drazka na sroubovak a pekne lehce je ze spodnich noh „vyloupnes“

                          0 0
                          • deekay  

                            a presne diky tydle drazce mam poskrabanej kluzak :D Uz nikdy nedam vidli do servisu :)

                            0 0
                          • pepek  

                            A když drážka není, tak si ji lehce vyrobíš.

                            0 0
                  • Atilla  

                    Doufám, že až hodím nové nohy do starého totema, tak to bude chodit jako před tím, protože ten můj s tímhle zatuháváním problém vůbec nemám. Pravda je že po každé vyjížďce poctivě mažu brunoxem(teď juicy lube) a když dluoho stojí tak stíráky přestříknu.

                    0 0
                    • deekay  

                      Bud rad, mazu jak se da, zkousel sem toho hodne od brunoxu pres juicy a ted mam siprem. Furt to neni ono ani na druhym lyriku s pruzinou. Pujdou dovnitr pike stiraky a uvidi se.

                      0 0
                    • Baba-Ji  

                      Tak mne napada, mistni user Tomfree mne jednou doporucoval do Totema dat stiraky z Fox 40-ky, ze prej to ma na chod vidle hodne blahodarne ucinky.

                      Prej to pasuje dobre, akorat se ty stiraky musi do spodnich noh nejak lip prichytit/vlepit, protoze jsou trochu uzsi.

                      Neslysel jsi o tom neco nebo nezkousel to nekdo ve tvem okoli?

                      0 0
                      • Atilla  

                        Už jsem o tom taky slyšel, ale vzhledem k citlivosti mého kousku jsem k tomu neměl zatím důvod.

                        0 0
                    • Baba-Ji  

                      jinak to mazani udela hodne, taky mazu docela poctive a zadne zatuhavani v prostojich se nekona

                      0 0
          • Ondra P.2  

            Měl jsem Totema Coil a takhle se nechoval. Proto jsem směřoval k tomu solo airu.

            0 0
        • pavlik6022  

          teoreticky to můžou dělat křivé vnitřní nohy oproti vnějším nebo špatně nalisované futra a tím by mohla vidle mít velký pas. odpory. Stíráky udělají taky dost ale v těch bych chybu neviděl. Mně to dělala RVL když dostala ránu na korunku o most (debil jsem nechal kolo na střeše)a povytáhlo se futro v jedné noze.Po přelisování futer v obou nohách to chodilo slušně ale jako před nehodou to nebylo. Nakonec byl problém ještě v mírně hnuté levé vnitřní noze oproti pravé..

          0 0
    • kesu  

      stáhni si ze sram.com ze servisních manuálu na lyrika spare katalog:

      http://www.sram.com/…ox/7,108,435

      stránka 51–53:

      díly:

      22, 25,24,21

      u těch dílů si vypiš jejich objednací kody a objednej u Žitnýho.

      jinak mám zkušenosti s třema Lyrikama (jeden coil, druhej soloair a třetí jsem měl Two step, Dual position a teď ho mám taky soloair) a můžu říct, že s pružinou byl nejlepší co se týká cítlivosti. Boxxera jsem přehazoval z pružiny na soloair a taky je to malinko (ale fakt jen málo tupější). Nicméně u všech lyriků soloair jsem měl problém s nořením vidlice. Ale neměl jsem žádnýho s RC2DH tlumičem. S tím jsem měl jen totema, ale ten byl zas coil (a ten se nenořil vůbec)..

      0 0
    • fousek  

      V jaky patrone myslis, jestli ve vzduchovy tak tam je oleje uplne minimum a nikam se snad tech par kapek nerozstrikne a tlumici patrona je naopak temer plna, takze se nemusi rozstrikovat. Pokud ti vadi ze se nemazou vnitrni nohy, atk to si musis poridit leda nejakou USD vidli, ktery se mazou porad a stale, klasika se v klidu nemaze zadna at je to liska nebo RSTecko.

      0 0
      • Ondra P.2  

        jj v patroně. Jak jsem psal tohle Totem nedělal, proto jsem myslel , že za to může ta vzduchová patrona. Dokonce mi to bylo potvrzeno i v servisu, kde říkali , že chvilku trvá, než se patrona promaže.

        0 0
        • mr.antik  

          já teda měl pružinovej U-turn, přestavěl jsem ho na Soloair a zrovna v tomhle nějakej rozdíl nepozoruju, fakt si myslim že hlavní vinu maj ty horní stíráky. Když se použijou ty, co linkuju nahoře, tak tam jsou klasicky molitany napuštěný olejem, ty ho pomahahjí udržet „nahoře“. Kdežto originál ma nahoře dvojitý těsnění a to vrchní je defakto mazaný jen vazelínou, protože olej se tam nedostane, dokud je těsnění nové.

          0 0
          • Ondra P.2  

            zkusím to koupit

            0 0
            • mr.antik  

              jj zas tolik to nestojí, ale nevim,jestli se to nedá koupit někde blíž a levněji.

              U Lyrika je to horní gufero dvoudílné, takže by možná stačilo vše vyndat a to spodní (černé), olejové těsnění nahradit nějakým vhodným molitanem a to vrchní, šedivé, dát zpět.

              Pak je asi ještě důležitá volba vazelíny, s tím nemám zkušenost, někdo preferuje jakýsi zázrak od RSP, někdo Military Grease od Rockshoxu – jak pod stíráky tak do soloairu

              0 0
              • Ondra P.2  

                Já to nakonec nekoupil a vyřešil jsem to úplně jednoduše :)

                Mám houbičku olej 5WT hadr a před každou jízdou namažu nohy houbičkou, propružim utřu harem a jedu. Naprosto funkčni a zabere to 2 minuty.

                Takže jsi měl pravdu neni to tou patronou.

                0 0
                • Specík  

                  Na ang. foru jsem vyčet ještě lepší postup – nanesením shora to hodně setřou stíráky.

                  Nejtenčí jehlu + stříkačku a opatrně se dostat za horejší stírák a nanést olej mezi horní stírák a spodní gufero (používám redrum). Po nanesení nekroužkuje.

                  Dobře se vidle rozchodí a promaže – vydrží to daleko dýl.

                  PS: Kdyby náhodou měl někdo navíc pružinovej kit do Lyrika (případně u-turn) 170mm, tak ať se ozve. Případně vyměním za Soloair kit 2012 160/170/180.

                  0 0
              • deekay  

                Budu zkouset stiraky z Pike do Lyrika, tak dam pak vedet…

                0 0
    • Japaha  

      Stačí před vyjížďkou otočit kolo na chvilku vzhůru nohama, olej ve vidlici steče a když ji párkrát propružíš (stále vzhůru nohama) tak se dostane mezi pouzdra a tím i k hornímu stíráku. Úspěch zaručen. Píšou to i někde v servisním manuálu. Platí to pro všechny vidlice s uzavřenými patronami. Hold zlatá otevřená olejová lázeň! :)

      0 0
      • deekay  

        zrovna na lyrika se dvema stirakama todle nefunguje, vyzkouseno (pokud ten spodni neni v hajzlu a tesni)

        0 0
        • Japaha  

          Škoda, tak to fakt asi jedině zkoušet jiné stíráky, případně mazat zvrchu.. Přitom ten vrchní stírák nemusí být vůbec na těsno..jako tomu bývá u otevřené olejové lázně..

          0 0
          • deekay  

            Uz jsme ty duvody probirali proc tomu tak asi je, RS se asi u tedle vidlic na drsnejsi pouziti chrani proti reklamacim atd.

            Jine stiraky zkusim, mam doma RacingBros a putujou ke me stiraky z Pike, oboji dycky stirak v kombinaci s molitan krouzkem, takze na to uz by ten tvuj tip fungoval.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.