Přestavba kola pro nehubeňoura (150 kg)

59 nepřečtených
  • bukajcze

    Ahoj kolegové.

    Rozhodl jsem se, že si na léto udělám radost a přestavím své dosavadní kolo ( http://www.bike-forum.cz/…l/45686-trek ).

    Mám zatím zkušenosti pouze s 26" koly, ale rád bych šel do větších (ještě jsem se nerozhodl, zda 27,5" nebo 29") .

    Chystám se vyměnit rám, vidlici (chci pevnou osu, 100 mm zdvih stačí) a nějaký pevný kola, co mě unesou. Měřím 188 cm a mám ke 150 kg. Poradil by někdo nějaký rám? Vidlici?

    Zatím mám v merku rám http://www.librakola.cz/…egoist-17701 (27,5) a vidlici https://www.kupkolo.cz/…-osa_z93570/ (29%)

    Díky za tipy a rady.

    ps. rozpočet nejlépe do 12 000,–

    0 0
    • Ricci  

      pri tvojej hmotnosti by som zostal pri 26", predsa len je tam vacsia zaruka tuhosti kolies, sam mam okolo 120kg a 150 je uz dost extremna zataz na bike a je otazne kolko by vydrzal aj samotny ram…

      0 0
    • Smazaný účet  

      Za mne – přestavba pevné 26" na 27,5" nedává smysl.Rozdíl v průměru kol a tedy i jízdních vlastnostech se tady nevyplatí. Buď zůstat u 26", nebo jít do 29" s opravdu pevnými koly 36 × 2mm nerez dráty na robustním ráfku. Ten Epicon není špatná volba.

      0 0
    • Prazak0  

      Pokud chceš měnit rám, měnit i kola, vidlici, tak tady jde o komplet nové kolo. Na takové nevím, jestli bych dával pár věcí z dosavadního kola, tj. přehazovačku a řazení, brzdy a brzdové páky. Nový rám a kolo a nejspíš i hlavové složení a představec, tak to už si pořid zcela nové kolo.

      Asi bych zůstal u těch velikosti kol 26". U větších, tak tam bych aspoň zadní výplet nechal udělat s 40 dráty. Kolo bych si nechal postavit, jednat se to tu dost doporučuje, ale v případě specifických požadavků (tj. pevné kolo, odolné výplety), tak se toto přímo nabízí. Hotová kola jsou stavěna pro lidi nižších váhových kategorií.

      0 0
    • bukajcze  

      Díky za reakce. Momentálně s kolem problém nemám (až na defekty). Vzadu vozím 36 drátů a s praskáním problém nemám. Zkusím tedy ještě další kila shodit a pak se koukat po novém kole.

      Komponenty bych chtěl nejraději popřehazovat z dosavadního kola – sedí mi a taky spolykaly kopu peněz.

      0 0
      • Roxteedy  

        Jsem na tom uplne stejne :)

        Ted testuju tyto kola

        http://www.remerx.cz/…entrolock-26

        U mne tedy v 622 velikosti.

        Zatim spokojenost. Mam je cca 1000km, takze predcasny hodnotit. Ale vypadaji na brutalni odolnost. Uvidime, co jejich naboj.

        Na nasi hmotnost potrebujes poradny brzdy. Doporucuju z vlastni zkusenosti XT nebo SLX s kotoucema ICE a chlazenyma sintrovanyma deskama. Min 180 predni a 160 zadni kotouc.

        Defekty, o kterych pises, ti vyresi vhodne gumy. Absolutne neznicitelne jsou Mitasky (Rubena) s oznacenim STU. Mel jsem 37–622. Ted z nich budu nove prezouvat na sirsi 50–622 Schwalbe Marathon Almotion. Mlok CZ me tu presvedcil argumentama a chci je zkusit.

        Dopredu urcite poradnou MTB vidli, pac trekovou nasinec znici :)

        Ikdyz jsem se jim branil, opravdu doporucuju SPD pedaly. Nasinec do toho musi dupat a jinak ti dost trpi chodidla

        No, dost zalezi na tom, jaky mas zpusob a styl.jizdy a jak a kde jezdis…

        Drzim palce!

        0 0
        • bukajcze  

          Ahoj. Vozím XT 180mm kotouče na obou kolech. Co se týče plášťů, ke kolu byly Bontragery. Těžký, ale za 3 roky ani jeden defekt. Jak se už hodně sjely, tak jsem vyměnil za Continentaly Xking drát/Race king, kevlary. Foukám přes 4 atm a Xkingy to vzadu nevydržely. Jeden vydržel půl kilometru a šel na reklamaci, když se doslova roztrhl na patce. Vidlice starší Rebu ještě dual air, bohužel bez pevný osy, ale už 4. rok drží a s chodidly mám problém, že se v nich hodně hromadí krev a pak nelze šlapat, jak štípou chodidla (SPD i obyč pedály).

          Ty pláště odzkouším, potřebuji znova vyměnit. Díky za tip :)

          0 0
          • Roxteedy  

            Aha, já Tě pochopil, že máš problémy s defektama.

            Co píšeš o chodidlech – zkus jiný tretry. Aby měly hodně pevnou podrážku. Sice se v nich blbě chodí, ale na kole se váha roznese na celé chodidlo a je to lepší. Ale stejně mám strach, aby to spíš nebyl zdravotní problém. Otékání nohou. Pro našinec poměrně častá věc. Mně se to (ťuk, ťuk) zatím vyhýbá. A Tobě, jestli na kole vydržíš, se to hodně zlepší. Ale stejně bych to konzultoval s doktorem. Hele, tohle neni prdel. Vim, o čem mluvim z vlastní zkušenosti.

            Doporučuju kompresní podkolenky a čas od času sebou fláknout někam na zem, zvednout nohy nad úroveň hlavy, pohodlně si je opřít a jen tak lenošit. Odteče Ti z nich krev a hodně tím pomůžeš oběhový soustavě.

            Ideální, jestli Ti to práce umožňuje, je jezdit na kole tam. Ráno i odpo 30–60min je úplně ideální věc. A hlavně pravidelně. Když koupíš hadry (nic drahýho, klidně Lidl, Decathlon), tak se dá jezdit cca do –5 stC. Samozřejmě, dokud to neklouže. Takovejhle pravidfelnej sport je lék na všechno. Hlavně Ti koriguje cukr v krvi a krásně trénuje srdíčko. Naopak, když celý týden sedíš a v sobotu dáš 200km, tak to je horší než lepší.

            Držím palce, ať to jezdí a je Ti fajn :)

            0 0
            • bukajcze  

              Díky díky :) Ono jak jde váha dolů, tak se to zlepšuje. Diabetes nemám, srdce je taky dobrý, jen se do chodidel nahrne moc krve, jak zatěžuji nohy. Jezdím spíše silově, a hadříků mám kopu a tretry taky nějaký mám (Force). Ono stačí zastavit, slézt, protřepat nohy, napít se a zase to nějaký kilometr je dobrý. Jen je to otravný každý 3 km kvůli tomu zastavovat. Jinak já spíše lesní roviny, do kopců se šlape blbě s touhle váhou.

              Jen hledám nový impuls do ježdění, moc se k tomu nemám a hlavně si chci udělat radost.

              Ty Remerx Rocky se mi zamlouvaj, k tomu Epicona s pevnou osou a nějakej rám. Buď ten Author – http://www.librakola.cz/…egoist-17701 – nebo nějaký obyčejný, nehraju moc na značky ani na váhu.

              0 0
              • ˘Ö˘ Krab  

                Jak psáno výše, kompresní podkolenky mnohému ulehčí. A když přestaneš hamtat silou, tak to bude mít další efekty, protože energii budeš pálit i díky rychlému rozpohybováním nezanedbatelné masy končetin a v nohách bude lépe fungovat přirozená krevní a lymfatická drenáž (než je tomu při silovém pojetí).

                0 0
              • atty  

                Nauč se šlapat spíše kadenčně (využívat lehčí převody, ale furt kroutit nohama), to je myslím přínosnější, než do toho „dupat“ Při „dupání“ silově obvykle dostávají víc na frak kolena, vazy, kotníky, většinou i tepová frekvence je zbytečně vysoká. Při šlapání kadenčně sice pojedeš pomalejš, ale všechno bude méně namáhaný, pálíš většinou více kalorií a dojedeš určitě dál bez „umrtvení“. Taky si na to tělo pomalu zvykne a pak se ty nohy prostě ± stejně rychle točej furt a bez velké námahy (nepočítám samozřejmě nějaké kopce a těžší terény)

                0 0
                • ˘Ö˘ Krab  

                  To s tepovou frekvencí nemusí být vždycky pravda.

                  Co je ale blízko realitě, že se dá při jízdě s větší a velkou (~100 rpm) kadencí snáze (ve smyslu přesněji) regulovat tepová frekvence. 10% ze 100 je 10, zatímco 10% z 50 je jen 5, udržet se v rozptylu 5 rpm je těžší, než udržet se v 10 rpm, zvlášť mimo hladký asfalt.

                  Nehledě na to, trpí při vyšších otáčkách méně nejen tělo, ale i pohon kola.

                  0 0
                • JFtryall  

                  Pri nizsi kadenci naopak tepovka klesa. Pri stejnem vykonu. Klesne a pak pomalu leze nahoru. Nez nevhodne slapat kadenci tak je urcite lepsi jezdit nizsi, ale stale stejnou rovnomernou silou a tudiz i vykonem. Mnohem lepe si pak pohlidas vyvazeni leva prava noha a ma to nejaky smysl. Kadencne by to melo byt pro hobika tak 70–85. Vic je zbytecnost. Je to o technice slapani ne o kadenci. Vysokou kadenci muze zaradit 10 minut na rozjeti a na vyjeti ciste pro zajimavost. A az se propracuje dal, tak se da jit s kadenci nad 90 a uvazovat o vyssich vykonech. Driv tezko.

                  0 0
                  • platypus  

                    Přesně tak, tu vyšší kadenci nechat závodníkùm a omladině

                    0 0
                    • ˘Ö˘ Krab  

                      Mládí vpřed, stáří na svá místa!

                      Jen se obávám, že pod „silovou jízdou spíše nižší kadencí“ se ukrývá takových 50 rpm.

                      0 0
                      • platypus  

                        Nevím, kadenci už nesleduji, spíš teď spolíhám na sílu než točit co to dá.

                        0 0
                  • atty  

                    Jasně, ale já předpokládám, že jezdit „optimální kadenci“ neznamená u pořízka, hobíka a relativního začátečníka točit 90 rpm a to furt. Spíš jsem to myslel obecně – najít si vhodnou a pro vyjížďky příjemnou kadenci (odhaduji mezi 65–75rpm) a té se tak nějak naučit a držet a podle toho volit i převody na klidnou jízdu. Né se pokoušet vše „vydupat“ s kadencí 40rpm a naběhlými žílami a tepovkou na maximu. Nepředpokládám, že tazatel chce (třeba jen prozatím) jezdit závody nebo se propracovat do týmu na Tour. Účel dotazu mi zněl tak jako volně přeloženo – aby se mi dobře a pohodlně jezdilo, abys si tím ještě víc neublížil a měl jsem nějaké pokroky (snížení váhy, zlepšení tepovky, silnější nohy atd…)

                    0 0
                • Roxteedy  

                  atty:

                  Hele, já jsem tělo jako on a vono při naší hmotnosti to kadenčně až tolik nejde. Pač jak Ti každá noha váží půl tuny, neskutečně se rozkmitáš.

                  Ale jinak máš pravdu. Spíš se snažit víc do rychla, v mezích možností.

                  0 0
                  • ˘Ö˘ Krab  

                    Váha nohy Tě nerozkmitá jen tak. Jde o techniku šlapání / hamtání a to, jestli jsi schopen šlapat opravdu jen nohama proti pevné pánvi a nehybnému trupu, nebo jestli zapojuješ do šlapání všechny zbytky svalů, které pod tukem na celém těle máš. Asi by bylo vhodné trénovat občas i jen techniku a soustředit se na výše popisované.

                    Možná základním nešvarem (s nízkou kadencí, velkým vlněním se a kýváním, těžším převodem) je šlapání shora dolů namísto „do kruhu“ – míněno (jak trefně poznamenala jedna z ikon b-f) „jako když podrážkou rozmazáváš psí lejno“. S počátkem záběru problém nebývá, ale s jeho poslední fází ano.

                    A větší kadence má i úskalí v načasování záběru, abys šlapal už proti odporu a ne do prázdna, protože to také zavání rizikem zranění.

                    0 0
                    • Roxteedy  

                      Zajímavý – dík. Sedám na kolo a jedu z práce. Popřemýšlím a vyzkouším :)

                      0 0
                      • ˘Ö˘ Krab  

                        … a najednou zjistíš, že na sedle sedíš tak nějak volně a jen napůl váhy.

                        0 0
                      • atty  

                        Vyzkoušej a pokus se najít si „svoje“ optimální tempo rpm na lehčí převody – třeba pojedeš o trochu pomalejš, ale rozhodně víc v klidu a nepřijedeš tak sedřenej. Na nějakou absolutní rychlost nebo časy se zatím v klidu vykašli – jezdi jen tak, jak je Ti to příjemné. A druhá věc co tady padla – soustřeď se na volný a kruhový šlapání, to se právě lépe učí na lehké převody a vyšší rpm (a když myslím vyšší, tak opět nemyslím vztaženo k řešenému problému 100rpm +, ale třeba klidných ±70rpm).

                        0 0
                  • atty  

                    Tak, myslím, že si rozumíme (taky jsem vážil 107kg při 182 cm) – „kadenčně“ jsem myslel jezdit tak, že si najdeš optimální rychlost točení nohama na lehčí převody, kdy je to relativně příjemné a stále lehké pro vyjížďky a podle toho pak v kopečcích řadíš (aby se ty nohy relativně furt stejně rychle točily a nebylo to na infarkt a při tom se to hýbalo dopředu a vydržel jsi v tom celou vyjížďku:) ) A vůbec to nemusí bejt rychlá vyjížďka, právě radím opak – jezdit v klidu a pohodě, jiank to může přestat bavit nebo mohou rychle naskočit nějaké problémy s kloubama atd.

                    Samozřejmě nezpochybňuju, že jsou typy jezdců, co jim to nevyhovuje a jezděj prostě na sílu (a to i mezi profíkama), ale alespoň to vyzkoušet, zda to není příjemnější, než zbytečně pomalu „dupat“.

                    0 0
                    • ˘Ö˘ Krab  

                      vydržel jsi v tom celou vyjížďku – to je ono.

                      Jsem v tomhle extrém, tak jsem se do lehounkého nenásilného šlapání zažral, že po rovině pojedu na 100+ rpm klidně tři hodiny tahem :-) a nebudu mít problém jet pomalu :-)

                      0 0
                    • Roxteedy  

                      Atty: mas recht

                      0 0
              • xtonda  

                Kde kupuješ oblečení? Mám 107 kg a běžný dresy i ve velikosti 3×l, 4×l mi sou úzký přes břicho. Na rozdíl od běžného pánského oblečení, který je rovný a tedy stejně široký přes hrudník i břicho, sou dresy přes břicho o 10 cm užší a to je pro mě problém.

                0 0
                • Roxteedy  

                  100% v Lídlu. Mám cca 140kg a 190cm, takže něco jako kolega Bukajcze.

                  Je fakt, že v něčem vypadam jak Vlastík Harapes :) ale většina jde.

                  Nejen cyklohadry, ale i co maji běžecký nebo horolezecký, tak je to na kole dost dobře použitelný. Mám i kuklu, merino jégry pod hadry, kompres fusekle, normální sportovní fusekle, šátky, čepice, fotochrom brýle, helmy, atd, atd…

                  Jen je třeba to sledovat a být tam při akci ráno v 7. Cca rok ti trvá, než posbíráš výbavu. Nemají to ve stálém sortimentu.

                  Pak mi známí chválili i Decathlon. Tam je výhodou stálý sortiment. Jinak nemám vyzkoušeno.

                  Byť nejsem socka, odmítám dávat za hadry „značkový“ prachy. Je to prostě spotřebák, kterej točim a musí sloužit. A co jsem kdy měl značkový věci, tak byly cca o 20% lepší a o 300% dražší.

                  0 0
                  • ˘Ö˘ Krab  

                    Od doby, kdy v Lidlu velikost M znamená 185/90kg, tak se musíte mít dobře :-) A že tam šijí cyklodresy pro pupkany, to už jsem si také všiml, na jaře OK, ale v létě jsem v nich jako velbloud naruby.

                    Jen bych řekl, že u cyklokraťasů s vložkou jsou rozdíly v užitné hodnotě v řádu stovek procent, pozná se hlavně při dlouhé jízdě ve vedru, kdy se člověk víc potí. Také mají celkem krátké nohavice. A ani žádný z Lidl cyklodresů nedýchá tolik, jako libovolná domácí ‚značková‘ produkce.

                    Za mě Lidl na krátké jízdy a do chladnějšího počasí (tak do +15°C) a jako spotřebák – ano. Na delší jízdy a do vedra stojí za to si, minimálně u kraťasů, připlatit.

                    0 0
                    • Roxteedy  

                      Nesouhlasim. To co mam z Lídlu já maji vložku coolmax a dejchaji naprosto precizně. Předtim jsem měl KALAŠ a nevidim rozdíl. Snad že kvalita zpracování je u Kalaše lepší. Z Lídlu občas kouká nit, atd.

                      Teď co byla naposled akce, měli úplně nový typy. Ty nemám vyzkoušený, takže nevím. Svoje mám koupený cca 2 roky zpět.

                      0 0
                      • ˘Ö˘ Krab  

                        Nejde zdaleka jen o vložku (u kraťasů), ale i střih a materiál zbytku nohavic. Neboj, mám Lidlové kraťasy různě staré v počtu cca ještě 4 ks a onen Kalas (X4) také (a ještě několik dalších). Jde o to, jak se po zpocení celek chová, jak přesně sedí vložka a hlavně jak se drží na místě při změnách ze sedla → do sedla.

                        Když jsem se narychlo díval, tak letošní série odpovídá loňské a předloňské verzi PRO, která mi vyhovuje o fous lépe, než ještě před tím verze Speed (cca 3 roky zpět). Pro mě Lidl kraťasy do max. 90km/ cca 3 a něco hodin, pak už to není příjemné a protože můžu, tak se vyhýbám riziku, že bych další den na kolo nemohl sednout kvůli opruzení/odření.

                        0 0
                        • Roxteedy  

                          90+ jezdim max 1× mesicne, mozny mene. Tak mozny proto nevidim rozdil.

                          Kdybych chtel zkusit tedy neco poradnyho – co doporucis?

                          0 0
                          • ˘Ö˘ Krab  

                            Ještě musím upozornit, že také záleží na kompatibilitě posed-kraťasy-sedlo. Budeš trochu bojovat s dostupností velkých kusů, ale v Intersportu asi pochodíš.

                            Rozdíl poznáš už u základních Pells Elite s tygrovanou vložkou 999 – jen si je musíš vybrat podle stehen a kšandy případně nahoře založit. Ty ještě vyšší řady (dříve značené Seven) jsou ještě lepší a pružnější s ještě lepší vložkou a nestojí tak moc. Také výborné jsou Craft, Biemme … dívej se po doprodejích a výprodejích, konkrétně v Intersportu se občas objevovaly nečekané kousky. Vůbec nejlepší mé kraťasy byly a jsou ale Bianchi/Nalini s jelenicí, bohužel, už jim začíná zvonit hrana. Hned za nimi Sweep Race, pak až Kalas.

                            0 0
                  • xtonda  

                    Já koupil dvoje cyklokraťasy XL, což je většinou největší velikost sportovního oblečení v Lidlu, a když to při oblíkání začalo praskat, tak sem to zase slík a vrátil, dresy sem nestih, ale IMO by to bylo stejné. Teď mám jeden set Kupkolo Eleven 3XL, kraťasy sou OK, akorát by na mejch 182 cm mohly být kratší kšandy, dres přes hrudník OK, mám cca 116 cm což je na hranici XXL a 3XL, ale přes břicho mám stejně a ty dresy sou dole užší a guma v kapsách to ještě zhoršuje, plus je mi to dlouhý. Jediný co je mi na šířku fajn je bunda Force X70 3XL, ale zase je dlouhá, chytám za sedlo.

                    0 0
                • bukajcze  

                  Oblečení mám šité na míru a jeded dres přes slevomat (nevím už od koho), ale taky od výrobce (kraťasy se šlemy a rozepínatelný dres asi za 1200)

                  0 0
                  • Twen  

                    Tak místo těch hader s měkým polstrováním si kup pořádné širší sedlo, tlumící vibrace kolem 155mm, např. Specialized Henge Comp-Expert. Celé je to jen o výdeji energie,to se počítá. Když nemáš kopce v okolí, jezdí vyšší kadencí,jak je výše popsáno Krabem, a to.delší dobu. Hodně dobrá metoda. Pokud to nebude stačit ,zkus i alternativní hard variantu, pokud máš hodně energie a máš chuť šlapat ve stoje. Najdi ve svém okolí lesní cesty a pořádné kopce s převýšením kolem 200–350m a dávej je několikrát na 70– 80% zátěže, čím delší čas, tím líp a o to víc hraje pro tebe ve spalování tuků, které začíná až po 30–40 minutách šlapání. Lesní nebo ještě lépe kamenitá cesta tě připraví o 50% víc energie než silnice,zlepší tepovku, dynamickou sílu, výbušnost a hlavně max. zátěž v kamenitém kopci trvá dvojnásobně až trojnásobně víc minut, než asfalt a to se ve svalech počítá! Je to tvrdá alternativa,Smyslem je, že ti zrychlí metabolismus, spaluješ a můžeš si tak dopřát více jídla a pití a přitom se tuky mění na aktivní svalovou hmotu.

                    0 0
                    • Roxteedy  

                      Pohodlny sedlo – souhlas

                      Ve stoje – pri nasi vaze nesmysl. Jednak na klouby a i na kolo.

                      Co jsem pochopil, kolega tak nejak zacina. Pise, ze 23km cesta do skoly a z5 je na nej moc. Takze to, co pises ANO, ale ak za 2 roky –30kg.

                      0 0
                    • ˘Ö˘ Krab  

                      Nevím, ale z mé zkušenosti je lepší mít méně polstrované sedlo, nejlépe s lehce pružící skořepinou a k tomu právě polstrovanější padnoucí kraťasy – tak se nikde nic nežmoulá a nevznikají otlaky. Nejhorší je kombinace více polstrované sedlo a polstrované kraťasy.

                      Převýšení 250–300 m, to už je opravdu hardcore a, přestože nebydlím na placce, tak souvislých >200 m už musím hodně hledat. A nikoho s větší nadváhou bych do takového kopce neposílal, hlavně udržet se v tepech (s nadváhou) není nejmenší problém ani na rovině. Největší výkon stejně normální netrénovaný smrtelník dá kolem 2% stoupání, cokoliv nad 4% už je smrt.

                      Takže já bych navrhoval vyjížďky cca 40–60 minut svižněji v mírně zvlněné krajině, ale zato dvakrát denně a přizpůsobit tomu i stravovací rytmus, aby se efekt zrychlení metabolismu trochu protáhl. A jakmile to pokles hmotnosti dovolí, ke kolu přidat rychlou chůzi a nordicwalking, resp. dopracovat se do zimy na takovou úroveň, aby se tímto dalo kolo v nepříznivém počasí nahradit.

                      0 0
                    • Pán z Dubu  

                      Dobrý by bylo, kdybys mu to předved – dovážil se na 150 kg a ve stoje šlapal 200 – 350 výškových metrů. To bych se snad přijel podívat i já.

                      0 0
                      • Roxteedy  

                        +1

                        Lip bych to nenapsal :)

                        0 0
                      • ˘Ö˘ Krab  

                        Mám i tématickou trasu s nomen-omen začátkem v Hrobu. To si nenechám ujít.

                        0 0
                        • ˘Ö˘ Krab  

                          Ještě jsem našel pěknou lidštější variantu se zahájením v Hrobčicích, dostačujících 300 výškových metrů na 8 km, pro běžné zevlující výletníky cca hodinka, pro nadměry bych to tipoval spíš víc (až ke dvěma hodinám čisté jízdy), protože rychleji, než průměrných cca 4–6 km/hod nepojedou. Takže poctivá celodenní lopota a ne tréninkový švih.

                          0 0
                    • gerrard  

                      Pokud nesedi jak pani radova, tak hlavne ne siroke a polstrovane sedlo. S tim prdel zazije stredovek.

                      0 0
              • Roxteedy  

                bukajcze:

                Na váhu hrát nemůžeme, my potřebujeme pořádný odolný věci a jestli máš na kole +2kg, čert je vem.

                Ještě ti chci napsat něco k tomu „elánu“

                Bude to znít divně, ale musíš hodně jíst :) Pač když se snažíš hubnout a přiškrtíš jídlo, tak si bez energie, máš depky a vysereš se na to. V žádným případě NESMÍŠ hubnout víc, jak 0,5kg týdně!!! To je fakt zásada č. 1. Není to málo, je to 25kg za rok!

                Doporučuju cca půl hodiny před jízdou začít pít zelenej čaj s trochou třezalky. A pít to i po dobu výkonu. Nasyp si do toho vitamin C. Celý ti to dodá dobrou náladu a pomáhá spalovat tuky. Zelenej čaj sypanej maji výbornej a levnej v Lídlu. Třezalku seženeš někde nebo na netu. Vitamin C kup tenhle

                Kup kde chceš, dávám první odkaz…

                Je dobrý si dát cíl cesty. Výborně funguje právě ježdění do práce. Já to mám 9km, ale jezdím 17 :) Prostě jsem si našel cestu, která mně baví – cesta je cíl :)

                Pak jsem ještě lovil kešky v okolí.

                Pak jsem hledal studánky – najdeš na mapy.cz Doporučuju v kombinaci s androidím telefonem. Na PC si naplánuješ trasu a přes batůžek si jí jebneš do telefonu.

                Pak se u každý cesty, co někam jedu ptám – jak by se tam dalo na kole? A to by ses divil, co je příležitostí. A Na Mapách.CZ vždycky najdeš trasu (zpravidla 3× delší :) ) Která Tě bude bavit…

                No a pak se dostaneš do fáze, že budeš nadrženej sednout na kolo a bude to droga :) Jen se připrav na to, že esi máš ženskou, bude na to žárlit :(

                0 0
                • ˘Ö˘ Krab  

                  S třezalkou na slunci opatrně. Tuky hoří v plameni sacharidů. Hodně jíst, ale nežrat. Nelemtat pivo.

                  0 0
                  • Roxteedy  

                    Souhlas.

                    Třezalky trochu – vím, že se o tom sluníčku píše. Ale co jsem študoval a zkoušel, při malých dávkách (dávám kávovou lžičku na 3 litry nápoje) je to bez rizika

                    Samozřejmě, pomalý cukry a bez alkoholu – souhlas!!! Hodně jíst, ale fakt hlídat co žeru a kdy.

                    0 0
                • bukajcze  

                  Jsem pod dohledem doktora Na hubnutí) a žeru bílkoviny. 25kg dole a i když jsem měl 170, tak kolo mě uvezlo, jen docela trpělo. Trpí i teď, ale už míň.

                  Dost jím proteinový tyčky a ráno a večer proteinový šejky (Phd Diet Whey) a ono ta váha jde dolů když neporušuji režim. Do práce to moc nejde, možná tak do školy, ale to je 23km jedna cesta a to moc nedávám (obzvlášť ráno frekventovaná cesta, to moc nemusím). Mám i cyklonavigaci, staršího Garmina, takže cesty řeším takhle + Endomondo na záznam. A okruh mám po lese. Krátký 15 km, dlouhý 33km a super dlouhý 50+, ale většinou mi po 30km dojde a pak je to docela těžký dojet domů. (spotřeba 1l vody na 10km, tempo cca 18km/h po zvlněné placce okolo HK)

                  0 0
                  • bukajcze  

                    Jinak cvalda jsem, to vím. (fotka ±155kg s plnou polní)

                    0 0
                  • Roxteedy  

                    Nejsem zastancem bejt jak pes na granulich. Ale esi ti to vyhovuje… poradnou stravu nicim nenahradis. Uz jen to, ze ti tyhle tycky a sejky proste zblbnou mozek. A v takovy strave telu chybi spousta prirozenych zivin.

                    Snad tvuj „doktor na hubnuti“ vi, co dela. A nejen z tebe taha prachy za picoviny.

                    Koukam, ze je ti 26. Gratuluju, uvedomil sis svoje zdravi driv, nez ja. Ja byl v Tvym veku v rozjetym rychliku do rakve. Zabrzdili mi ho az doktori.

                    Dost si mne zaujal, protoze mame hodne spolecnyho. Ja.mel vrchol taky 170kg, nekdy po 30 ce.

                    Hele, pisni mi (klidne do SZ) kde bydlis a do jaky skoly jezdis. Bavi me to a zkusim vymyslet nejakou trasu. Teda pokud chces :)

                    0 0
                    • bukajcze  

                      No, tahá ze mě ± 500,– za měsíc. A ano, opravdu je to MUDr. se zaměřením na metabolismus a profesor na LF Uk v HK :)

                      Pokud nevadí reklama, tak Gomango.cz

                      0 0
                • Žíža  

                  S tím ježděním do práce jsi to přesně trefil. Ja to třeba mám asi 4 kilometry, ale nepamatuji případ, že bych to ráno dal pod 30km. Například dnes to bylo krapet přes 60 kilaku. No a z práce uz se meze nekladou žádné a najeté kilometry tak přibývají skoro samy – je to fakt droga :-).

                  0 0
                  • Ricci  

                    Doteraz som si naivne namyslal, ze do prace sa clovek ponahla a po praci uz ma cas, asi sa budem musiet nad sebou zamysliet :-)))

                    0 0
                    • Žíža  

                      Tak je to o tom, ze nechci tolik okrádat rodinu o můj čas, tak jsem si holt zvykl vstávat o trochu dřív :-) . Dneska treba o 3/4 na 4. No a krátce po čtvrté jsem už tocil nohama a dalo to skoro 70 kilaku. Člověk alespoň přijede do práce správně nastartovany.

                      0 0
                      • Ricci  

                        Tak to verim :-)

                        Robil by som to podobne keby som nemal do prace 100 kilakov :-(

                        0 0
                  • Roxteedy  

                    Navíc nemáš doma kecy – co, jedeš přece z/do práce :)

                    0 0
                    • ˘Ö˘ Krab  

                      To je pravda, do/z práce to mám nejkratší cestou les/silnice 14,5 km, trasa více lesa +2 km, základní silniční 23 km, ale stejně po silnici jezdím nejčastěji 29 km, což obnáší vylepšení o jeden kopeček 2,7 km/140 m. Zrovna dneska ráno jsem tu „více lesa“ do práce místo jízdy na kole popoběhl.

                      0 0
    • atty  

      EDIT: ˘Ö˘ Krab mne předběhl :)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.