Přenýtování řetězu, hlavně Shimano

122 nepřečtených
  • maxtor

    Zajímají mě vaše praktické zkušenosti s přenýtováním řetězů Shimano za použití původního nýtu. Fakta jsou následující:

    1. Shimano důrazně varuje, že při nýtování je nutno vždy použít náhradní nýt, který stojí cca 40 Kč. Viz foto.
    2. Je pravda, že jednou vytažený týt má strhlou hranu a nemusí být bezpečný. Viz foto.
    3. Jako alternativu vidím rychlospojku, ale přesto se ptám, jesti někdo nenýtuje řetěz za použití původního (byť poškozeného) nýtu a přesto to spolehlivě drží. Popř. má negativní zkušenosti.
    4. Co taková Campa? Mám doma jednu C9, kterou bych ještě rád použil, ale nevím o tom, že by výrobce varoval na nebezpečí přenýtování. Nevím ani o náhradních nýtech pro Campu. Nýt Campa navíc po přenýtování nevypadá poškozeně. Viz foto.

    PS. Důvod, proč to řeším je ten, že po částečném vyjetí řetězu jej předělávám na zimáka, kde jsou stejně ošlehané zuby a nevadí to. Desítkové řetězy Shimano mají 2 náhradní spojovací nýty, takže není co řešit. Devítkové mají bohužel jen jeden. Díky za rady a sdělení praktických zkušeností.

    Anketa: Co s jednou roznýtovaným řetězem když jej chcete znovu použít?

    0 0
    • MlokCZ  

      Shimano vždy nýtuju tím speciálním zaváděcím nýtem (ono nejenže ten už použitý není v nic moc stavu, ale navíc není zaváděcí a často se ještě trošku poškodí při novém zavádění) k tomu přiloženým. Někdy jsou u řetězu ty nýtky dva, takže sem tam nějaký zbyde pro nouzové případy.

      V reálu jsem už pákrát zažil nýtování po urvání řetězu (tedy už vytaženým nýtem) a také to šlo, ale někdy se stalo, že se ten nýt pak po chvíli urval. Já bych tomu nevěřil a používal pouze v nouzi (i když na vyjížďky už stejně vozím sebou náhradní rychlospojku; normálně ji na řetězu nemám, ale jako rezervní sebou ji vozím).

      To nemáš žádný zaváděcí nýtek navíc?

      0 0
      • MlokCZ  

        Ale je fakt, že ve všech případech nýtování v terénu to bylo jen malou nýtovačkou na multiklíči, kterou to jde hůře a snáz se nýtek poškodí. Pořádnou dílenskou by to možná bylo ok, ale třeba taky ne.

        0 0
      • maxtor  

        Právě jak jsem psal – u desítkových Dura Ace řetězů jsou dva, tak je to v klidu, ale u devítkových jen jeden. Já jsem teď podruhé nahodil devítkový a snýtoval poškozeným nýtem. Dal jsem to ale tou poškozenou stranou „dovnitř,“ takže pokud by díky poškození povylezl, začne škrtat o pastorky. Doufám, že to vydrží. Náhradní nýty ani ryhlospojky se mi kupovat nechce.

        0 0
        • goofy  

          Kdyz povyleze, tak se ti retez rozpoji ;o)

          0 0
          • maxtor  

            No rozpojí se možná jedna strana ale zároveň to začne dělat rámus, jak ten povylezlý nýtek bude bouchat do pastorků, tak na to snad hned přijdu:-)

            Moje teoretická konstrukce. Dodám praktické zkušenosti, jak na tom něco ujedu. Zatím jsem si jen pilníkem označil dílek, který je přenýtovaný, abych jej snadno mohl kontrolovat.

            0 0
            • goofy  

              V praxi to bude tahhle:

              povyleze pri velkem zaberu – roztrhne se retez hned (proste to vyrves, ten tah nohama je fakt celkem velky)

              povyleze pri normalnim slapani, uvolni se jenom jedna strana, blokne se mezi kladkama v prehazovacce, pri dalsim slapnuti urves patku.

              0 0
              • maxtor  

                Tak teď jsi mě připravil o iluze:-( Ale to, co píšeš, má bohužel logiku… To mě nenapadlo:-(

                0 0
                • goofy  

                  Jo jo. Je to overeno praxi. Ale pokud vozis nytovacku, nemas se ceho bat. Na 90% pokud! se nekdy povoli, tak se hned roztrhne, takze spojis a jede se vesele dal. To zeby ti urve patku je uz fakt smula.

                  0 0
                  • bokombo  

                    … já ji urval :-(

                    Fotku, jak to vypadá přikládám. Najižděl jsem z cesty do terénu do kopce, pořádně našlápnuto, rána, bum a už jsem jel domů jak na kolobce. Žádné varování.

                    0 0
              • pelhrimov  

                někdy se jen článek řetězu rozevře a vydrží opatrné dojetí domů, jen trošku škrtá v přehazovačce, je to loterie.

                0 0
              • micsvo  

                micsvo

                Stalo se mi a uz nejezdim bez nahradniho nejtu (toho, co se po zavedeni ulomi ta zavadeci cast).

                Moc nechapu, proc to resis – 40 Kc podle me za to nas.ani a zkazeni vyjizdky stoji. A to nemluvim o ulomeny patce, ohnuty kladce, nebo drzkopadu, kdyz Ti to rupne v kopci v zaberu.

                0 0
            • Blabas  

              Když povyleze nýt a řetěz se nerozpojí, tak určitě ztuhne článek, to nepřehlédneš

              0 0
        • Twister  

          Jo, začne to být „takové divné“ při šlapání a hlučnější. Když víš, o co jde, přijdeš na to, než se řetěz rozpojí. Téměř vždy nýtuju s použitým nýtem a celkem žádný problém. Je fakt, že už se mi řetěz párkrát roznýtoval, ale bylo to vždy až když už měl odježděno. Stačí nechat na stržené straně trochu víc čouhat.

          0 0
        • adco  

          Ja pouzivam 9-ovy XTR-Dura Ace retaz CN7701 a v krabicke som mal zatial vzdy 2 nity, takze jeden zostava vzdy v rezerve, nastastie som to doteraz nepotreboval, ale nosim so sebou aj s nitovackou pre pripad potreby.

          0 0
          • maxtor  

            Fakt?? Tak že by začali dávat dva? Já tyhle řetězy vozím už dlouho a vždycky tam byl jen jeden… Je fakt, že poslední várku jsem si kupoval na jaře. Jó to v desítkovém Dura-Ace CN-7801, tam jsem vždycky našel dva…

            0 0
            • adco  

              Kupujem ich uz tri roky, na Slovensku aj v Cechach (spolu cca.10) a vzdy som mal dva nity, tento rok som kupil jednu v Madarsku a tam bol len jeden nit..

              0 0
    • goofy  

      Pouzivam povytahnuty, nahradni nytek jsem nikdy nekupoval. Zatim jsem mel jediny problem (zrovna vcera :o) ). Mam osmickovy retez.

      0 0
    • Vašur  

      Když si nýtuju doma, tak dávám ten spešl nýt od Shimana. Ale pokud si vzpomínám, když jsem si nechal přehodit řetěz v servisu (renomovaném), tak jsem tam nikdy tenhle spešl nýt neměl. A taky to drželo. Čemu by určitě nevěřil, je nýtování po vyndaném spešl nýtu. Myslím, že před tím varuje i výrobce. Ta stržená hrana asi vznikla pokusy o nasazení úplně vyndaného nýtu. Takže pokud řetěz roznýtuješ tam, kde je orig a nevytlačíš nýt úplně, tak půjde zpátky rovně a neměl by být problém.

      0 0
      • maxtor  

        Právě že to na fotce je normální nýt poté, co jsem jej pouze vytlačil při roznýtování řetězu. Žádné harakiri jsem s ním nedělal. Není co ten „connecting pin“ Jinak jsem to pochopitelně udělal tak, jak píšeš – povytáhnout, rozpojit a zase složit na jiném kole. Ještě jsem to pro jistotu poklepal kladívkem, abych tu hlavu nýtu trochu rozšíril. Víc se asi udělat nedá.

        0 0
        • fík  

          opakovaná zkušenost s IG51 a IG31, roznýtovat tak, aby nýtek zůstal ve vnějším článku a nepatrně „čouhal dovnitř“ řetězu, pak opět snýtovat tak, aby nýt vyčníval z obou vnějších článku jako v původním stavu (jako ostatní), žádné kladívko, a vždy nýtovat ještě nenýtovaný článek, nebo ten který byl nýtovaný nejméně krát (postupovat po řetězu furt dokola a vynechávat zaváděcí tmavý nýt, nebo ty které se ti zdály že „šly“ minule nějak špatně

          0 0
          • pelhrimov  

            kdo si to má pamatovat :)

            0 0
            • fík  

              je tak dlouhé, protože jsem na to měl málo času

              P.S. cca od září (cca po 9 letech) vozím také rychlospojku

              0 0
            • fík  

              nebo si můžeš dělat zářezy na rámu (zadní stavbě)

              0 0
    • pelhrimov  

      Nejsnazší se mi zdá použít den Shimano zaváděcí čep. Na jaře jsem několikrát nýtoval řetěz v lese původními čepy a již to nehodlám opakovat. Je to o nervy ty čepy rovně zatlačit a občas se mi to asi dobře nepovedlo a po 100 km jsem nýtoval znovu. S tím záváděcím čepem to mám hned a drží to.

      0 0
      • JSt  

        co je na tym slozityho retez znovu snytovat puvodnim nytem. dyt to zabere min casu nez oprava defektu. hlavne nesmis nytek vytlacit uplne, jinak si to znacne stizis ;-). vozim rychlospojku, pro pripad, ze bych extra spechal. normalne vzdycky retez snytuju starym nytem a neni problem.

        0 0
    • Trojci  

      Mám C9, nýtuju jako blázen pořád a jediný problém s tím není – tedy pokud má člověk dobrou nýtovačku. Za celou dobu co jezdím, jsem vinou špatně snýtovaného řetězu přetrhl jediný: Connex 808. Jinak Shimana jsem moc nejezdil, ale dřív jsem jezdil levný Sramy a tam taky nikdy problém nebyl.

      Ten C9 má jednak velmi odolné čepy a jednak je má také delší (více přečuhují do strany). To je sice plus v případě že člověk bojí roznýtování, ale na druhou stranu mi ty přesahující čepy někdy vzdadu cinkají o kazetu.

      0 0
      • maxtor  

        Díky, přestě tohle jsem si myslel. Ty nýty skutečně vypadají odolnější než u Shimana. Bohužel si C9 nerozumí s mou prostřední plackou. Až budu mít na zimáku nové zuby (XT kazeta + Deore kliky) tak doufám, že tu C9tku, co se mi válí doma, konečně využiju.

        0 0
    • vladaza  

      máš-li slušnej nýtovač, tak použití náhradního nýtu není nutné – tak to mám vyzkoušené, ale opravdu se řetěz musí snýtovat precizně, osobně jsem ani nevěděl, že se dá náhradní nýt koupit – cena – 40,– i připadne absurdně vysoká

      0 0
      • vladaza  

        popsaná zkušenost se týká osmičkového řetězu, devítikolo nemám

        0 0
      • Lister  

        proti tomu preciznímu snýtování bych se ohradil – když to stačí tak blbě, jak to umím já, tak o žádné precizní práci nemůže být řeč :-)

        0 0
    • ravag3r  

      Asi před půl rokem sem roznýtoval a zase snýtoval jednim nýtem Deore řetěz a do včerejška, kdy sem nahodil novej Sram, tak naprosto bez problémů. A to sem to pořádně zprasil, dokonce ten článek přivohnul:D Co nejde silou, de ještě větší silou, že ano. Do řetězu bez rychlospojky bych už ale nikdy nešel-senzační vynález:)

      0 0
    • přišlapávač  

      Tyyyy jo, krásnej doprovodnej obrázek :-) …jinak nevim, v životě jsem to nepotřeboval, řetěz se mi ještě nepodařilo rzpůlit

      0 0
    • marapara  

      Já v posledních letech v podstatě používám jen rychlospojky Sram. Ještě nikdy se mi nerozpojila. Ale když jsem jezdil shimano řetězy, tak jsem se je naučil nýtovat. Důležitá je samozřejmě dobrá nýtovačka. A pak při nýtování stejnoměrně protlačit nýtek. Já používám nebo spíš jsem používal původní nýtky. Protlačil jsem jej a pak jsem jej z druhé strany trochu rozklepal oproti něčemu tvrdému a těžšímu, třeba kladivo proti kladivu, a pak jsem jej pořádně rozhýbal do boků. Pak ještě vizuální kontrola a hotovo. Nestalo se mi, že by se mi řetěz rozpojil. Párkrát jsem to nýtoval i kamarádovi a neměl problém z rozpojením. Ale od té doby co jsem vozil Sram řetězy, tak používám spojky. Je to pohodlnější a rychlejší, když potřebuju řetěz rozpojit. Teďkom jsem koupil řetězy Shimano, protože jsou na výhodnou cenu a koupil jsem i spojky sram. HG-73 teďkom vozím na fullu a neměl jsem problém s rozpojením nýtování. Mám na něm natočeno okolo 2000–2500 km a zatím je na druhém zoubku, semtam zapadne už na třetí. Takže jeho životnost asi už končí. Výdrží bych ho srovnal se Sram PC971. Ten mám na HT a možná mi vydrží o něco víc, ale to bude tím, že HG jezdím víc v terénu. Koupil jsem 3 HG 93. Jsem zvědavý na výdrž, předpokládám, že bude o něco vyšší než u PC971. Asi si je zkusím zanýtovat, snad jsem to ještě nezapoměl :).

      0 0
      • maxtor  

        O těch spojkách jsme mluvili – až budu něco objednávat z netu, tak si jich tam pár nechám přihodit. Dnes jsem ale takto snýtovanému řetězu dal pokouřit a protáhl jsem jej na Lučinu a pohoda. Takže to tak možná bude stačit.

        0 0
        • marapara  

          Ty jo, tys jel na Lučinu? Já dnes nikam, nevím jak u vás, ale u nás chcalo tak do jedné odpoledne. Nechtělo se mi špinit čistého bika, tak jsem nikam nejel. Možná zitra na hodinku nebo 2 vyjedu.

          0 0
          • maxtor  

            No, zítra má chcát, tak jsem vyrazil dnes. Bylo tam mokro, ale blatníky to jistí. Doma jsem kolo jen polil konvou vody a pohoda.

            0 0
    • Lone1  

      POZOR!Rychlospojka NENÍ na trvalé používání u všech typů řetězů.Lze ji použít nouzově na dojetí.V žádném případě,nelze srovnávat pevnost spoje řetězu s rychlospojkou­,nebo u řádně snýtovaného řetězu. Je také velmi důležité,kam nýtek vložím.To je asi hlavní důvod,proč někomu nýtovaný spoj špatně drží. Podívejte se na maxtorovu fotografii řetězu.Tak jak je na fotce,řetěz je nahoře,směr otáčení je zleva doprava.Pak je nýtek na správném místě vnější destičky.Dám-li ho do levého otvoru,je spoj podstatně slabší a pravděpodobnost prasknutí,je větší.

      0 0
      • fík  

        myslíš do levého otvoru po směru jízdy?

        0 0
        • Lone1  

          Ano,do levého otvoru po směru jízdy,je to právě špatně.Také to drží,ale méně.

          0 0
      • MlokCZ  

        Kde má být nýtovaný článek je pěkně vidět na obrázcích dodávaných k řetězům (minimálně Shimano to tam má nakresleno dost polopatě).

        0 0
        • maxtor  

          Tak tak. Tohle se snažím dodržovat. I když nevím proč je to zrovna tak lepší než opačný postup…

          0 0
    • Karaya  

      Dokud jsem pouzival Shimano retezy, tak jsem je vzdy nytoval puvodnim nytem. Problem nebyl nikdy. Ted pouzivam C9 na bajku a taky s puvodnim nytem a C10 na silnicce, taky s puvodnim nytem. Spis je problem, ze C10 se obecne blbe nytuje..

      0 0
      • Trojci  

        C10 se ani nýtovat nedoporučuje..

        0 0
      • Lister  

        C10 se obecne blbe nytuje.....

        nevšiml jsem si…

        PS: jak to na to kolo dostanou, když se to nemá nýtovat????

        0 0
        • Karaya  

          Vsak oni to nytujou, ja to taky nytuju :-) Ale jde to hur nez u Shimana. PS: Urcite ne nytovacem jakej mas/mam doma…

          0 0
          • Lister  

            co máš proti mojemu nýtovači :-)

            náhodou je to celkem betelný kousek........

            0 0
    • Smazaný účet  

      jezdim jako prase, takze vzdy pouzivam nahradni nyt. retezy dura ace – pri roznytovani se vzdy strhne hrana nytu, takze pouziti toho „spesl“ je nutnost (snytovani starym se mi parkrat roztrhlo).

      jinac pouzivam posledni dobou rychlospojky, jen to chce sebou porad nosit nahradni (vysypala se mi jen dvakrat, ale vzdy v nejnevhodnejsi okamzik)

      btw. kde shanis nahradni nyty? me vsude tvrdili, ze se neprodavaji…

      0 0
      • maxtor  

        Náhradní nýty jsem ještě nekupoval, ale mají je třeba na cycloshopu nebo Bikesportu. Cena je ale jak jsem napsal. Přijde mi zlodějina chtít za kousek kovu 40 Kč. Prodávají se buďto v balení po pěti nebo třeba na tom bikesportu je prodávají samostatně.

        Jinak taky jezdím řetězy Dura Ace – devítkové na biku a desítkové na silnici. A s těma nýtama je to jak píšeš. Nicméně i se strženou hranou zatím drží, tak uvidíme.

        0 0
    • KubaBajk  

      Nýtoval jsem vždy jen použitým nýtem a jak už napsal Mlok,snad vždycky se řetěz po pár kilometrech roztrhnul.Nýtuju vždy jen kapesní nýtovačkou. Jednou když jsem zase rozčkubl řetěz,mě napadla taková blbost. Kromě toho,že nýt nesmí nikdy celý vyjít ven(musí držet jedním koncem v oku řetězu,to ale asi každý ví) mi pomohlo to,že jsem ty dvě rovnoběžné oka prostě přihnul k sobě a to tak,že dost. Mezi ně jsem narval vnitřní článek a opatrně snýtoval.Řetěz se poté odmítal na nýtu protáčet.Stačilo jen lehoučce zakvedlat spojem a zkusit,zda se spoj protáčí,popř.o­pakovat zakvedlání. Od té doby se řetěz neroztrhnul.

      0 0
      • marapara  

        Pod tohle se podepíšu, tohle totiž při nýtování dělám taky … přihnu vnější články kleštěma k sobě a nasunu tam vnitřní článek. Pak snýtuju a musím pořádně rozhýbat.

        0 0
        • ota  

          taky.když je článek roztažený, díky krátkému nýtu prostě do šlánku nedosáhne. já navíc po vtlačení nýtu dám do nýtovačky do důlku, kam se vytlačuje nýt při roznýtování, jeden delší nýt z 6kového řetězu. pak již zatlačený nýt tím protikusem ze starého nýtu roztemuju

          0 0
        • Lister  

          vždyť na to přitlačení těch částí k sobě je na každém pořádném nýtovači ta kontramatka, která ten řetěz podrží???

          Já mám naopak vždy opačný problém než že by mi to nedosáhlo – spíš se mi řetěz vždy srazí tak že se s článkem nedá otáčet a rozhýbat to skoro nejde, takže po každém nýtování nasadím nýtovačku z druhé strany jako bych chtěl nýt zase vytlačit a trošku ho popošťouchnu zpátky......

          0 0
          • dafe  

            taky jsem mel problem se srazenim clanku, me reseni je nepritahovat tu kontramatku natesno k retezu ale nechat tam vuli – pak se mi clanek tak nezmackne chodi dobre.

            0 0
            • Lister  

              to jsem zkoušel, ale pak jsem občas nýtoval nakřivo a ten článek se rozevíral až moc, ale možná jsem to dělal jen blbě .-)

              0 0
              • MlokCZ  

                Já tu kontramatku také dotahuju (s citem). A zatuhnutí článku se stane pouze když ho tam nýtovačkou zastrčím moc, což je skoro vždy, takže pak také musím ho popostrčit nepatrně zpět. Ale když se zastrčí nýtek akorát, tak k žádnému zatuhnutí článku nedojde.

                0 0
    • Trojci  

      Využije tenhle thread:

      mohu použít řetěz C10 na devítkové kazetě? Teď jezdím C9 a zdá se mi, že je malinko širší než by bylo zdrávo – místy mi vzadu škrtá o pastorky..

      0 0
      • maxtor  

        Můžu pouze sdělit své zkušenosti s vozením desítkového řetězu Shimano na devítkové kazetě: chodí to naprosto bezproblémově, jen to o něco málo hůř řadí na smyku. Když jsem chtěl přehodit na největší placku, musel jsem páčku po přehození ještě o něco víc zmáčknout, aby řetěz přeskočil. U devítkového stačí jen přehodit a řetěz skočí sám. Věřím, že s tou Campou to bude totéž.

        0 0
        • Trojci  

          Ok, díky moc.. a vzadu jsi rozdíl nepoznal? Ani trošku?

          0 0
          • maxtor  

            Přemýšlel jsem nad tím, ale nic nepozoruji. Přehazování vzadu bylo s desítkovým řetězem naprosto bez problému. Menší problém bylo jen to, co jsem popsal výš, ale dalo se s tím jezdit.

            0 0
    • mechanik  

      Osmičkové řetězy jde bez problémů nýtovat na kterémkoliv místě i již použitým nýtem, DEVÍTKOVÉ jedině originál zaváděcím nebo rychlospojkou…NIKDY NÉ JIŽ POUŽITÝM NÝTEM (stržená hrana) vždy se v nýtovaném místě roztrhne !!!

      0 0
      • Andrzej  

        uplne vzdy ne, ja sem ho mel dost dlouho snytovany tim pouzitym se strzenou hranou, sel do retezu dost lehce, mel jsem strach, ale nakonec to bylo v pohode, myslim ze cca 1500km

        0 0
      • KubaBajk  

        Jak už jsem psal výše,používám jen použité nýty a LX drží.

        0 0
      • brantec  

        vždy se v nýtovaném místě roztrhne !!!

        Ale houby, nytoval jsem s pouzitym nytem asi 10× a retez se mi nerozpojil ani jednou. Jednou se mi teda rozpojil, ale to jsem ho nenytoval ja:-)

        0 0
    • Bobesss  

      Spojovat je třeba dobře,jinak dojedeš z vyjížďky s takovým řetězem.Jinak sem si toho vůbec nevšiml,jen že to blbě řadilo.

      0 0
    • MirkoCarver  

      Osobně používám rychlospojku, pokud chceš nýtovat, používej řetězy SRAM, ty jdou v pohodě nýtovat…

      0 0
      • JSt  

        presne naopak. mam pocit, ze sram primo zakazuje sve retezy nytovat.

        0 0
    • yetti  

      Nikdy jsem to neresil a tak vetsinou nytuju tim co mam zrovna po ruce. Myslim, ze jde take dost o to jak kvalitni je nytovacka a jak sikovne jsou ruce. Kdyz nytuju novy retez a je tam zavadeci cep tak ho samozrejme pouziju, ale kdyz jezdim SRAM nebo Connex a nebo drive Sedis tak radeji nytuju nytem z retezu nez pouzit rychlospojku. Ne ze bych s ni mel nejakou negativni zkusenost, ale verim vice v kvalitu nytovaneho spoje. Za tu spoustu let co jezdim jsem retez pretrhnul jenom jednou a to bylo tim, ze jsem dojizdel kazetu a s ni i retez nadoraz.

      0 0
    • Mišan1  

      Nikdy jsem neměl problém s přenýtovaným řetězem, ani nevím, který článek jsem měl roznýtovaný, ale rychlospojka je pouze za dvacet kaček, takže proč kupovat nýt za čtyřicet.

      0 0
    • Blabas  

      Nýtuju léta jak vzteklej, zkracuju, nastavuju, co je potřeba.A na různých místech. Sám šlapu silou a těžký převody ( vim, že je to blbě ) a nikdy se mi řetěz nepřetrhnul. Chce to dobrou nýtovačku, udělat to opatrně a poctivě. Rychlospojku jsem měl poprvé na řetězu Point a ztratil jsem ji v kamenitym sjezdu, kde jsem nešlapal, jen poskakoval! Teď vozim Sedise, Sramy a ještě jsem problém neměl. Kámoš už ale taky spojku ztratil ( Sramáckou ). Bez nýtovačky proto nevyjíždím dál od baráku. Jak jsem nikdy nepřetrh, tak jestli ji jednou nechám doma tuty trhnu. Murphyho zákon. K 10sp. řetězum se nemůžu vyjádřit, nemám zkušenost.

      0 0
    • maxtor  

      Dnešní zkušenost:

      Při naprosto pohodové jízdě po silnici na zimáku jsem najedou zaslechl divný zvuk společně se škubnutím v řetězu… Zjistil jsem to, co je na fotce. Povolil jednou přenýtovaný nýt. Naštěstí to nebylo daleko od domu, takže jsem cca 1km jel s kadencí tak 110, abych řetěz neroškubl úplně.

      Závěr: příště raději koupím náhradní nýt nebo rychlospojku než stejný nýt…

      Jinak: jedná se o řetěz Dura-Ace CN-7701, jetý 1400 km na biku a přes 1600 km po přenýtování na zimáku.

      0 0
      • miki  

        Takový skušený bajker a udělá školáckou chybu.Joo příště se to už nestane a budeš nýtovat tak jak se má nebo dáš rychlospojku.

        0 0
        • maxtor  

          Chybami se člověk učí. Nicméně i tak jsem pro jistotu vozil a vozím náhradní nýt. Chtěl jsem to zkusit. Teď se zase chystám experimentovat s rychlospojkou…

          0 0
          • yetti  

            To jako vozis s sebou ten zavadeci nyt? A cim ho po nalisovani odlomis? To vozis i kombinacky?

            0 0
    • Frankie  

      Retezy spojuju Sram spojkou (Shimano i C9), ale protoze je prehazuju podle opotrebebni z kola na kola, tak je i zkracuju a prodluzuju a nikdy jsem zadnej spesl nyt nepouzil a uz ani nepamatuju, kdy mi praskl retez…a to nytuju kapesni skladaci nytovackou, takovou tou, co se vejde do krabicky od sirek… FV

      0 0
    • Lister  

      jelikož jsem nikdy k žádnému řetezu žádný speciální nýt nedostal tak používám vždy původní a zatím se mi nic nerozspojilo, dokonce ani nemám pocit, že by to nýtování šlo nějak blbě.

      Je ale pravda, že shimano řetezy jsou u nás doma v menšíně, většinou jezdíme Sram.

      Teď jsem nýtoval i desítkový řetez od kampy(taky původním), tak uvidím co to vydrží.......

      0 0
      • miki  

        Tady máš aspoň obrázek

        0 0
        • Lister  

          jasně já vím jak to vypadá, akorát jsem fakt nevěděl, že to má být součástí balení nového řetězu :-)

          0 0
          • miki  

            Já vím že to znáš.Já měl dokonce u řetězu ty nýty dva!.

            0 0
          • MlokCZ  

            Ono buď jsou tam dva zavádějí nýtky nebo někdy tam nejsou a je už předzavedený nýtek v řetězu. Většinou je to tak, že u řetězu v krabičce bývají ty dva zaváděcí nýtky a když je jen v pytlíku, tak ne.

            0 0
            • Lister  

              No je pravda že v krabici jsem ještě žádný řetez nedostal. Předzavedený nýtek v řetězu by se musel stejně dostat z toho posledního článku ven, protože řetez vždy zkracuji, tak kdo ví jak by se mu to tomu nýtku líbilo........

              No a pokud jde o Sram, který kupuju častěji, tak asi nic takového nedávají, páč se počítá s tou spojkou.

              PS: esistuje 10sp spojka co by se dala použít na kampu ??

              0 0
            • miki  

              Jo to je ono .Řetěz v krabičce /DURA ACE/nýtek předzavedený + dva nýtky.Když zkracuji řetěz tak z druhý strany než je zaveden nýtek a pak ty dva vždy zbydou.Ale takhle jsem řetěz koupil jen v Německu .V čechách Dura ace v krabičce zaveden nýtek bez náhradních nýtků.Ted kupuji HG 93 a dávám spojku Sram zlatou.

              0 0
              • Lister  

                Když zkracuji řetěz tak z druhý strany než je zaveden nýtek a pak ty dva vždy zbydou

                teda já jsem ale vůl :-D

                Ten můj předchozí pšíspěvek, jak popisuju, že by se ten nýtek před zkracováním musel z řětězu dostat prosím neberte moc vážně :-)

                0 0
    • pajik  

      Nýtuju vždycky původním nýtem, tedy žádným zaváděcím a podobný nesmysly… Pravda je taková, že co sem teď vyhazoval Shimano řetěz tak přesně z důvodu, že to pokaždé znovu prdlo. Sram se takto ale nechá nýtovat naprosto spolehlivě. Moje zkušenost :-)

      0 0
    • vili  

      ted uz pouzivam rychlospojku, pac je to prakticky pro cisteni a vubec manipulaci…ale na ostatnich kolech z rodiny nebo i zimaku (a driv asi 5 let) pouzivam normalne puvodni nyt a jeste sem retez neroztrhl (ale je fakt, ze toho moc nenajedu tak 2000–4000/rok)

      0 0
      • skokan77  

        nejdříve jsem celou tuhle diskusi nechápal, o čem se vůbec bavíte. Já jsem všechny řetězy,kromě nového,nýtoval na jakýmkoli místě. Ikdyž jsem ho chtěl jenom vyčistit,tak jsem ho rozpojil a zase spojil.Nikdy se mi nestalo,že by se mi rozpojil za jízdy.

        0 0
    • Robbin  

      Te kušenosti vím, že se dá nýtovat i původním nýtem s řetěz drží celkem slušně. Pokdu to není vynucený případ, upřednstňuji ale SRAM rychlospojku :)

      0 0
    • l-e-t-o  

      Obnovím tenhle starý thread, protože jsem se nedozvěděl jestli můžu roznýtovat Campu C9 na kterémkoliv místě, nebo jestli musím použít jenom jeden určitý nýt. Dík.

      Budu si totiž nechávat přelakovávat rám, takže potřebuju všechno dostat z rámu pryč a řetěz jsem ještě nikdy neusundával ani neměnil. Takže nevím, vždy mi řetěz měnili v servisu. Dík za odpověď

      0 0
    • ropman  

      čau, protože jsem do nedávna jezdil jen osmičkové řetězy a kamarádovi se devítka po snýtování na KAŽDÉ vyjížďce roztrhla, pátral jsem nejdřív tady, protože budu poprvé dávat novou devítku (cca po 2100km, 132,85–132,9, už je to možná pozdě :-(, osmičky jsem točil průběžně) a řešit co koupit a proč.

      Je to už hodně starý threat, ale na začátku se myslím dost jasně nerozlišovalo mezi 8 a 9kovým řetězem.

      Já 8ku nýtoval taky vždy, když bylo třeba, již jednou použitým nýtem a nikdy se mi nerozpojil, používal jsem obyč IG51, IG70, nějakej ten SRAM, … časem i se spojkou. Vše OK. Proto jsem nechápal, když jedno období jsme vyjeli s kámošem a v půlce vyjížďky se ozvalo něco sprostýho a už jsme to točili domů kvůli roznýtovanýmu řetězu (nýtovačku jsme nevozili). Ani on s tím nikdy dřív problém neměl.

      Problém byl, že to byla 9ka a taky v nýtovačce. Měl nějakou malou mrchu, co nepodepřela dobře při zatlačování nýtku zpět článek a ten plech se prohnul a otvor poškodil. Ale i s dobrou nýtovačkou se 9ka (alespoň Shimano) od 8ky liší v jedné podstatné věci a to, že 8ka nemá na nýtku po vytlačení takový ten otřep jako 9ka (mluvím o Shimanu), který je tím nevratně poškozen. Snad by to šlo, jak už někdo psal zase roztemovat, pohrát si s tím, ale moc bych tomu po těch peripetiích nevěřil.

      Takže po přečtení diskuze souhlas s Mechanikem – „Osmičkové řetězy jde bez problémů nýtovat na kterémkoliv místě i již použitým nýtem, DEVÍTKOVÉ jedině originál zaváděcím nebo rychlospojkou…NIKDY NÉ JIŽ POUŽITÝM NÝTEM (stržená hrana) vždy se v nýtovaném místě roztrhne !!!“, protože to vždy dopadlo jak na obrázku od Bobessse 727288.jpg

      Já se kvůli lepšímu řazení asi přikloním k řetězům Shimano, ale zvážím spojku, abych je mohl jednoduše po čase prohazovat a nedočkal se toho, že novej už si nesedne. Jinak řazení mám SRAM (řazení, přehazka, přesmyk), ozubení Shimano.

      A snad ještě k tomu nebezpečí roznýtovanýho řetězu – v létě jsem to viděl na vlastní oči, když jsem jel traverz kolem príglu, míjel 2 na kole a zrovna v té chvíli to luplo a borcovi se přehazka blembala na bovdenu i s urvanou patkou. Jen zasakroval že je to 14 dní nový kolo. Bylo to rozpojeným řetězem.

      0 0
      • jIrI___  

        Já několikrát rozpojoval C9 a určite to nikdy nebylo na stejném místě – a pořád drží. Přesně ty problémy co popisuješ jsem měl s HG 53.

        0 0
      • orgoj.chorchoj  

        Retezy nenytuju. Pouzivam spojky. Doma s kvalitni nytovackou klidne puvodnim nytem. Na cesty vozim pro sichr spojku taky.

        0 0
      • Volf  

        Sice dnes používám spojku protože je pohodlná, ale celé roky jsem nýtoval řetězy původním nýtem a neměl jsem nikdy problém. Dělal jsem to přebroušeným průbojníkem, řetěz podložený dvěma  maticemi M5 / pžesná výška na rozpojení bez toho, aby jsi čep vyrazil úplně / a pak zase zpátky. Na hmat porovnak čep tak aby na obou stranách řetězu měl stejný přesah / jenom čep zarazit, žádné nýtování / potom se řetěz prohnul eo boku sem tam, aby se udělala vůle potřebná pro hladný chod a hotovo. Počty takto snýtovaných řetězů bych asi nedal dohoromady a nikdy se žádný neroznýtoval. A na svém kole vozím výhradně Shimano.

        0 0
    • fíha  

      Vrelo neodporucam pouzit povodny. Mne sa to jemne roznytovalo, chytilo za jazdy kladky saltra, medzi ktore sa nevoslo a vynasnazilo sa namotat salter hore na pastorky. Moc fajn.

      0 0
    • DAWE25  

      Tak to ti povim přesně, momentálně mám řetěz Shimano LX a je 3× přenýtovaný protože jsem poprvé netrefil ideální délku. Byl moc krátký tak jsem tam chtěl 2 články přidat. Mno a co se nestalo – strhal jsem hrany nýtů a řetěz už mi 3× prasknul. Takže musí na výměnu. Najel jsem na něm cca 500km a každý km jsem doufal že nepraskne. Přitom když jsem přenýtoval SRAM PC971 tak byl v pohodě.Nýtoval jsem ho ale jen jednou.

      0 0
    • ropman  

      Někdo tu někde psal, že jezdí 8-mičkovej řetěz na 9ti kole, sice myslím, že to už při malým křížení musí škrtat, pokud to vůbec projde mezi pastorkama, ale i tak by mě zajímalo jak a jestli vůbec to funguje. Jen tak pro zajímavost a případně na nějaký nouzový použití.

      0 0
    • Smazaný účet  

      Trošku to oživím, mám řetěz Shimano XTR na 11× spd. Na nejmenším pastorku je řetěz prohnutý, při nejvyšším pastorku je rameno přehazovačky vodorovně, asi bych dva články ubral, je to fungl nový řetěz – takže mám koupit nový nýt nebo normálně rozdělat, zkrátit a zadělat stávajícím?

      0 0
    • Smazaný účet  

      Zdravim.Vysvetli mi nekdo,jaky je rozdil u nytu pro 10sp a 11sp?

      0 0
    • Rockodendronus  

      Hm, zrovna minulý týden jsem snýtoval ultegrácký řetěz původním nýtem. Takže mám brzo čekat roztržení, jo? Ach jo…

      0 0
      • Singlespeed  

        Kdepak. Já používám už cca 3 roky de facto jen řetězy snýtované ze zbytků vysockovaných v servisu a vždy používám původní nýt. A žádné trhání se nekoná. Co se týče defektu v místě nýtu, tak probíhá nikoliv náhle, ale začne se projevovat postupně. Nejdříve mírným přeskočením v místě špatného nýtu při šlapání, pak se přeskočení zvýrazní a pak teprve dojde k fatální události. Ovšem do té doby si přeskakování všimne každý, takže článek s vadným nýtem nahradí spojkou (kterou předpokládám má správný cyklista pro všechny případy v kapse) a je vyřešeno.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.