Předjíždění aut na semaforu.

100 nepřečtených
  • Makakumba

    Hele jsem asi úplnej dement ale, dneska jsem předjel pár aut na semaforu a zařadil se před auto autoškoly za motorkáře. Až když jsem předjížděl tu autoškolu jsem si všiml, že ten motorkář je žák. Bylo to ve městě, dva pruhy vedle sebe, jeden odbočovací doleva a druhý rovně. Já předjel těch pár aut v levém odbočovacím pruhu. Týpek v autoškole mě začal vytrubovat a něco gestikulovat :-D, normálně mě pak předjel, a na dalších semaforech jsem se mu omlouval, že, kdybych věděl, že je s tou motorkou, tak je nerozděluju. No dostal jsem čočku, že jsem idiot :-D.

    Já si myslel, že na semaforech můžu normálně předjet všechny auta, i když tam není ten předřadný kus pro cyklisty. Pletu se?

    0 0
    • esmo  

      Pokud je tam místo, tak je předjíždím, ale zařadím se trochu bokem, abych nebrzdil auto za mnou, kdyby chtělo ze semaforu testovat zrychlení 0–100 :)

      0 0
    • MTBIKER doporučuje

      Orbea R10 přilba, černá-fuchsia Skladem 1 kus

      Akce Orbea R10 přilba, černá-fuchsia

      od 2 399 Kč -16% MOC 4 799 Kč

      Five Ten TrailX Bermuda černá Skladem 1 kus

      Výprodej Five Ten TrailX Bermuda černá

      1 099 Kč -4% MOC 2 049 Kč

    • Makakumba  

      Mě jde hlavně o to, jak to vidí zákon – počítám s tím, že učitel autoškoly ho asi zná, tak proto jsem znejistěl :-D

      0 0
      • Edwin  

        Zákon rozeznává rozdíl mezi předjížděním a objížděním. Zná to učitel i policajt, ale ty musíš umět své jednání správně zdůvodnit.

        Před závorou bych se toho nebál, před přechodem bych to ale neriskoval. Tam už se soud vyjádřil, že nejde o objíždění.

        No a pak je to ještě o osobní „morálce“ nebo egu, které má každej jinde.

        0 0
    • jecnak  

      Podle vyhlasky muzes stojici vozidla predjet zprava pokud zadne z nich nedava znameni o odboceni do prava.

      2 0
    • Jakobo  

      Delam to tak take. Dokonce na jedne krizovatce s ostruvkem predjizdim kolonu z leve strany, jednak je to bezpecnejsi, druhak jsou auta namacknute az na okraj cesty a zprava se neda, ale vim no… Zase zustat stat treba 50 m za krizovatkou je pro plynulost provozu mnohem horsi, jako pomalejsi je budes brzdit a krizovatku budou projizdet na nekolik cervenych. Chce to vzajemnou ohleduplnost. A nekteri ridici troubi, jo, maji trubku tak troubi. Vic bych v tom nevidel.

      1 0
    • Makakumba  

      Spíš mě zaráží, že to byl učitel autoškoly. Ono vlastně stačí mít pár let řidičák a bezúhonost, že? :-D

      0 0
    • mr.antik  

      otáza je, zda je to doprovodné vozidlo nějak identifikované (jinak než klasická autoškola) jinak to nemáš šanci zezadu nějak rozklíčovat a prostě se to stát může.

      0 0
      • virtualcop  

        Včera jsem zrovna příkladnou sadu auto + motorka potkal.

        Na zadních dveřích (bylo to SUV, myslím Karog) měl hodně velkým písmem napsáno „doprovodné vozidlo autoškoly – nevjíždějte mezi motorku a vozidlo“ (nebo nějak takhle podobně). Cajk, každej rozumnej pochopí a bude respektovat.

        Na to, že tenhle doprovod je u výcviku motorek nutný snad od 2016?, tak nevím zda je na to nějaká jiná úprava, než že vozidlo musí být opatřeno klasickým „majáčkem“ autoškoly, v případě doprovodu motorky motorkou pak oba ve žlutých vestách s L-kem.

        0 0
        • zdenal8  

          Myslím že to nijak ošetřeno není. To jenom ty si potkal trochu uvažujícího instruktora, co to celkem dobře vyřešil.

          0 0
      • Edwin  

        Motorkář má rozlišovak s písmenem L a za ním je označené vozidlo autoškola. Takže pokud jsi při smyslech, stát se to nemůže.

        1 1
        • yorg  

          Docela by mě zajímalo zdůvodnění těch smyslů (paragraf, judikatura …)

          Jsou to 2 samostatné vozidla jedoucí za sebou. To, že to je autoškola na tom nic nemění.

          0 1
          • mais  

            a co zdravej rozum? představ si, že jedeš jako učitel autoškoly v autě za někým koho učíš na motorce a jen tak mimochodem se mezi vás vklíní dvě tři čtyři auta, protože prostě můžou a smí…v tu chvíli máš po jakékoliv možnosti toho žáka ovlivnit, krom hele zastav…

            analogicky v menším pojedeš na kole s dítětem, dítě před sebou dva tři metry a mezi vás se vklíní jinej cyklista protože může a chce bude se ti to líbit?

            4 0
            • yorg  

              Co má společného zdravý rozum a legislativa?

              To, co popisuješ je odpovědnost učitele autoškoly řídit žáka tak, aby se to nestalo. Od toho tam je.

              A ta analogie s dítětem je už zcela ujetá.

              0 5
              • mais  

                no právě protože moc lidí zdravý rozum nepoužívá, tak musí být rozsáhlá legislativa, aby pro určitou skupinu spoluobčanů podchytila každý detail a stejně to není možné – normálního člověka by se mezi autoškolu nebo rodiče a dítě motat nepadadlo, ale každý normální není že..

                5 0
                • TommyP3  

                  No já dělal velké A loni, a fakt je, že v plném provozu pokud je instruktor v autě, se nám párkrát stalo že nás rozdělili. Ono 100k motorka a třívalcova Fábka má trochu rozdíl ve zrychlení. Přeletíš křižovatku, na dvojku už máš natočeno padesát a pak jenom trojka ať to neřve. Ale pořád máš interkom a instruktor o tobě ví, tak jsme při nejbližší příležitosti sjeli z hlavní a zase se dali dohromady. Daleko lepší je když jedou motorky dvě, ale zase obdivuju borce co dával čtyři lekce denně na mašině. Sedět na tom šest hodin prakticky v kuse je celkem řehole.

                  Jinak to předjíždění v pruzich ve městě jsem dost dlouho hledal kvůli dojíždění do Brna na skútru, a podle všeho to není moc dobře upravené a spíš je to na benevolenci řidiče a hlavně policajta. Navic Na motorce je to jedno, po zelené zmizíš první z křižovatky, ale na kole pokud za ní není navazujicí cyklopruh nebo stezka, budeš v podstatě zdržovat provoz. Bo tě správně nikdo v křižovatce nesmí předjet, za ni je zase třeba odbočovaci pruh a plná čára ještě třeba 20 m a tím pádem není místo na predpisové předjetí. Takže bych tu viděl důvod k frustraci.

                  Taky mi ještě říkali že sice máme nové povinnost dodrzovat 1,5 m odstup, ale dá se v případě upravení rychlosti na 30 km/h tato vzdálenost zmenšit na 1 m.

                  0 0
                  • gerrard  

                    Doufam, ze nejsi jeden z tech pitomcu co se snazi cpat mezi auty v tom zuzeni na tomkaci. :)

                    0 0
                    • TommyP3  

                      Ee, já jezdím od kruhace na Rebesovice směr vídeňská nebo herspicka, poříčí a semtam kolem hřbitova přes kampus na vystec. Před ctrnacti dny sem u riviéry elegantně podjel kolonu směrem do města za oddělovačema. Akorát za mnou stali zrovna na potvoru dva organi a hrozně se jim to nelíbilo. Ale dobrý, z litru byla domluva a teď mám měsíc volno tak mi snad trochu otrne…:-) anebo půjde jezdit do prace normálně, letos je to snad nový rekord v uzavirkach

                      0 0
                      • gerrard  

                        To ze nekde neco podjedes, kdyz je tam misto, tak na to sere pes, ale na tom tomkaci misto neni, je to uzke klikate clovek ma co delat stihat to usledovat a do toho pic nekdo to hrne stredem a ma pocit, ze tam ma pruh. :)

                        0 0
                  • Krejza  

                    Nechci ti do toho házet vidle, ale předjíždět v křižovatce lze, pokud:

                    jde o předjíždění jízdních kol,

                    na hlavní PK,

                    na křižovatce s řízeným provozem.

                    V mnoha případech se tak úplně v pohodě můžeš nechat z první pozice předjet už v křižovatce.

                    0 0
                    • rejdy  

                      ad na hlavní PK – Přesně proto, když odbočuju z vedlejší doprava na hlavní, nekontroluju situaci pouze zleva, ale i zprava (protisměr). A zároveň předjíždění v křižovatce radši moc nepraktikuju, zvlášť pokud vidím právě někoho odbočovat z té vedlejší. Většina lidí se zdá nemá o tom, že se na hlavní smí v křižovatce předjíždět, vůbec ponětí a přednost vám nedají…

                      2 0
          • Edwin  

            Je to zákon 247/2000 a prováděcí předpis. Změna platí od roku 2016.

            0 0
            • DDDD  

              On se neptal na to, jestli může jet učitel autem, ale na to, kde je zakázáno se mezi učitele a žaka nacpat. Pominu logiku a slušnost, pokud ale není doprovodný vozidlo lépe označeno – viz jak ti někdo psal, snadno to hlavně na světlech přehlédneš. To zákon 247/2000 neřeší, řešil by to max 361/2000

              0 0
              • Edwin  

                Aha, tak to jsem nepochopil. A pokud to někdo snadno přehledně, tak to sorry, ale pak nemá na silnici co dělat.

                0 2
                • DDDD  

                  Komplex instruktora?

                  Jak mám vědět, že je auto doprovodný vozidlo motorky přede mnou? Kromě ušmudlaný reflexní vesty jiný označení žák nemá a většina doprovodů co v Praze potkám má pouze magnetku Autoškola na střeše.

                  Takže jo, pokud stojí na světlech, nejedou v provozu, můžeš snadno a legálně předjet doprovod a zařadit se k motorce a nevšimneš si toho. Pak je reakce, jakou tady zakladatel popisuje, celkem úsměvná a instruktor by měl opakovat psychotesty, nebo jít prodávat banány, když na práci v autoškole nemá.

                  Kdyby byli instruktoři v autoškole co k čemu, tak si doprovodný auto lépe označí (opět už tu někdo příklad dával)

                  0 1
                  • Edwin  

                    Rozhodně nejsem instruktor. Jen prostě dávám při řízení pozor ;)

                    0 1
                    • virtualcop  

                      Právě v situaci – auto autoškoly, označený jen na střeše, jako doprovod motorky – máš velkou šanci, že i když dáváš pozor sebelépe, tak třeba na křižovatce, či v koloně toho motorkáře-školáka přes auto nevidíš.

                      Vzhledem k tomu, že většina lidí si automaticky dává za autem autoškoly větší odstup, celkově větší pozor a většinou se jej snaží co nejrychleji (pokud to bezpečně jde) předjet, tak v tomhle případě máš velkou šanci to poslat právě mezi motorku a doprovod.

                      Že ti to třeba za pár vteřin dojde a zase uhneš, předjedeš atd. – to je u rozumných jedinců jasné. Ale pokud skutečně jedu za autem autoškoly bez jiného označení, těžko mohu předpokládát, že zrovna dělá doprovod žáku-motorkáři (pokud ho není přes auto vidět – a i pokud je, ne každému to úplně hned docvakne).

                      Proto se mi to auto s nápisy (potkal jsem na výjezdu z Kladna – Kročehlav) moc líbilo, že hned vím o co jde a podle toho se přizpůsobím.

                      7 0
                • Vrci  

                  Spousta aut autoškoly jsou různá malá SUV, crossovery nebo mají zatavená okna. Přez ně nevidíš, co je před nimi a nemáš šanci rozlišit výukové vozidlo od doprovodného.

                  4 0
        • -b-n-x-  

          No, musím se přiznat, že o tomhle slyším ve svém životě poprvé.

          0 0
        • zdenal8  

          Jasný. Máš rentgenový zrak a skrz auto autoškoly zezadu vidíš, že doprovází motorku.

          1 0
    • psbiker  

      Tady bych neptal, vytrubování bez příčiny je samozřejmě přestupek a měl by být řešen policií..

      0 0
    • novas752  

      Jak kdy, jak kde. Když vím že dál pojedu stejně jako většina aut tak to nemá cenu a normálně zastavim na konci – stejně by mě pak azse předjížděli. Když se chystám uhýbat na nějakou méně frekventovanou tak to prošťouchnu dopředu.Občas se najde blbeček co to těžce nese.

      6 0
    • Aww  

      Podjizdim když to ma smysl, tedy křižovatky, kde je místo a na dalších několik cyklu bych neprojel, kdybych nepodjizdel. Legálně může cyklista podjizdet zprava stojící nebo pomalu jedoucí vozidla, pokud neindikuji odbočování doprava, jak píše jecnak. Box u semaforu není potřeba. Protrubuji jen blbci, neřešil bych to, ne každý instruktor autoškoly je zrovna ta ostrá tužka v penalu. Předjíždění kolony zleva není úplně fajn podle vyhlasky, někdy může dávat smysl. Hlavně bezpecne.

      0 0
      • psbiker  

        Ten ‚box‘ – ‚místo pro cyklisty‘ ‚předsunutá stopčára‘ je tam hlavně proto, aby mindráci za volantem neměli pocit, že mají cyklistu ‚vychovávat‘, když je na světlech předjede.

        0 0
      • Radez  

        Dotaz k tomuto. Té situaci s předjetím stojících aut rozumím. Ale tedy to je tak, že stojí kolona a třeba první třetí a pátý auto bliká doprava a další tři (šestý, sedmý, osmý) nebliká. Čili se podle tohoto musí zastavit za tím posledním blikajících doprava? Takto striktně to je dáno nebo se platu?

        0 0
        • novas752  

          Podle toho znění ano. Byť je to trochu nesmysl. A v podstatě to závisí na tom, jestli odbočující zmáčkne blinkr až tesně před samotným odbočením, nebo bude blikat jako 30. stojící vozidlo ve frontě za semaforem 3 minuty dopředu…

          0 0
    • PucalkovicAmina  

      No a co říkáte motorkářům a skůtrystům co si to hasí přímo cyklopruhem, často poměrně rychle? V pravo odbočující auto je pak nemá šanci vidět, jelikož čeká maximalně normálně rychle jedoucího cyklistu.

      0 2
      • jecnak  

        Často poměrně rychle a záhy s tímhle koníčkem končí. Víc nemá cenu to komentovat. Hlavou (ani v přilbě) plech neprorazíš.

        0 0
      • Jakobo  

        Zazil jsem to loni, motorkar tesne pred semaforem v pruhu pro cyklisty. Skutr na cykostezce jsem uz parkrat zazil, pred lety jsme se v zatacce skoro srazili. Oboje v Norsku, tedy nejen v CR jsou debilove.

        0 0
        • jecnak  

          Nejsou tam malé skůtry na některých cyklostezkách povoleny? Ve Slovinsku jsou povolené 50ccm skůtry na některých stezkách. V DE už asi také.

          0 0
          • Jakobo  

            Ne! To je v Holandsku, to je pravda, tam ale maji dost zvlastni system. Jezdival jsem tam pracovne myslim v roce 2016 a setkal jsem se tim, nekdo mi to i vysvetloval. Maji tam nekolik „barevnych“ kategorii a nektere smi na cyklostezky, ty maji nizsi rychlost, tusim do 44 km/h. Asi jako dnes elektrokola. Holandsko to je u jednostopych vozidel svet sam pro sebe, maji na to infrastrukturu. Treba po cyklostezkach jsem tam zadneho chodce nikdy nevidel chdit, akorat ja jsem tam blbec chodil, nez mi to doslo. V Norsku ale nic takove neni, to ani nelze, je tady stejny system jako u nas v CR. Cesty a normalni cyklostezky.

            0 0
      • Edwin  

        Bez zrcátek jezdí a odbočuje jen dement.

        0 0
    • iron.hide  

      clovek z autoskoly ti nema co nadavat a urazat ta. Nahlasil by som ho jeho zamestnavatelovi.

      2 0
      • -b-n-x-  

        Zamestnavateli, policistovi, úředníkovi, a ještě na lamparně :-)

        1 0
    • dydy  

      V podstatě to jinak nedělám. Předjíždím kolony z leva, vpravo nebývá místo. X- krát denně přes Prahu. odbočovacím pruhem, v protisměru nebo po tram kolejích. Před semaforem bývá na celou šířku silnice místo pro cyklisty, tam se zařadím před auta. Konflikt jsem ještě neměl. Základ je nekrčit se u kraje, kde člověka vytlačí a jezdit dost rychle, abys auta nebrzdil. Takže žádný nohy na zem na červený, ale čekat pěkně v pedálech:)

      3 0
      • -b-n-x-  

        Přesně tak. Stejně se nikdy nestane, že bych někoho při rozjezdu na křižovce brzdil. Naopak vždycky mě někdo brzdí. Auta, motorky, atd…

        1 0
      • Radez  

        Další dotaz. Když by ale stála kolona vozidel a někdo otevřel pravý dvěře a sejmul tím cyklistu, kterej kolonu předjížděl zprava, tak má auto problém. Pokud by byly otevřeny dveře vlevo a sejmulo by to cyklistu předjíždějícího zleva, tak cyklista má problém? (myslím to skutečně dle zákona, ne podle toho jak moc se při tom zmastí)

        0 0
        • tsunami  

          Problém má vždy, i když bude cyklista auto předjíždět, tak ho nemůžeš sejmout dveřma.

          0 0
          • Radez  

            I zleva? Však zleva dle zákona neexistuje ne?

            0 0
            • Vrci  

              Zleva se vozidla v provozu předjíždění běžně. To jestli jsou motorová nebo nemotorová je jedno. Když bude auto předjíždět nebo objíždět auto a někdo u toho stojícího otevře dveře je to chyba toho stojícího auta. A jedno jestli trefí náklaďák, autobus, koňský povoz, motorku nebo kolo.

              2 1
              • Radez  

                Není rozdíl právě v té stojící koloně? A předjíždění zpráva?

                0 1
                • Vrci  

                  § 26

                  (1) Otevírat dveře nebo boční stěny vozidla, jakož i nastupovat do vozidla nebo vystupovat z něho se smí jen tehdy, není-li tím ohrožena bezpečnost nastupujících nebo vystupujících osob ani jiných účastníků provozu na pozemních komunikacích.

                  1 0
                  • Radez  

                    To nepopírám, ale přece zleva nemáš na kole kolonu co předjíždět ne?

                    0 5
                    • larssen  

                      Zleva se přece předjíždí úplně standardně. K tomu mají cyklisté za určitých podmínek povolené předjíždění po pravé straně.

                      2 0
                      • Radez  

                        Ano za určitých podmínek, což je stojící kolona na semaforu(když nikdo neodbočuje vpravo. O tom se nepřu. Čili stojící kolonu na semaforu lze předjíždět zleva i zprava? :-)

                        0 0
                      • obda  

                        Jenže předjíždět je zakázáno na křižovatce nebo v její blízkosti. Takže zleva na semaforu IMHO předjíždět nemůžeš.

                        0 1
                        • zdenal8  

                          Jak si na to přišel, že na křižovatce nebo v její blízkosti se nesmí předjíždět?

                          Pokud si na hlavní, tak můžeš.

                          2 0
                          • obda  

                            Máš pravdu, beru zpět. Koukl jsem se do zákona a na semaforu předjíždět můžeš. Zákaz předjíždění na křižovatce neplatí na křižovatce s řízeným provozem.

                            0 0
                    • Vrci  

                      Na to si přišel jak? Prosím paragraf v zákoně zakazující kolům nebo nemotorovým vozidlům předjíždějí z leva.

                      1 0
                      • Radez  

                        Ne semaforu stojící kolonu?

                        0 0
                        • tsunami  

                          Je to úplně jedno. V tom pruhu může jet místo cyklisty třeba vozidlo IZS. To že někdo páchá třeba i přestupek neznamená, že ho automaticky můžeš sejmout dveřma.

                          0 0
                          • Radez  

                            Podle mě tu motá X lidí X témat dohromady.

                            1. Lze předjíždět podle zákona kolonu aut na kole zleva?

                            0 0
                            • Vrci  

                              Co není zákonem zakázáno, je povoleno. Zakázáno je předjíždění v těsné blízkosti křižovatky a pokud bys přejel plnou čáru. O jiném zákazu v zákoně nevím.

                              0 0
                              • zdenal8  

                                Žádné předjíždění v těsné blízkosti křižovatky zakázáno není pokud si na hlavní. Můžeš předjíždět i v křižovatce.

                                1 0
                                • Vrci  

                                  Ano, na hlavní a na křižovatce s řízeným provozem se předjíždět může.

                                  1 0
    • Cavendish  

      Kolony nepředjíždím. Zařadím se a čekám. Zákon mi sice dovoluje předjet zprava, pokud je tam místo. Ale téměř nikdy to nedělám. Naopak mě nejvíc sere, když zleva předjede celou kolonu motorka a postaví se před první auto!

      1 3
      • -b-n-x-  

        Proč je sere moto na prvním místě? Vždyť už ji nikdo potom neuvidi.

        Nikomu to nemůže vadit

        1 0
        • gerrard  

          Mne posledne vadil hodne. Stoupl si pred spadlyma srankama tak sikovne, ze mu jeho smradlavy vyfuk cudil primo mne do otevreneho okynka. Dojel tam hned po mne. Vzal jsem to jako vyzvu a soutez curak dne jsem vyhral.

          1 0
          • Fazzy  

            Kdyby se zařadil na konec kolony, ale na tebe náhodou opět vyšlo místo za ním, asi by se nic moc nezměnilo.

            0 0
            • gerrard  

              To je pusta teorie. Ja sem byl prvni a on druhy. Vyfuk sem mel pul metru od huby. Kdyz zastavim za nim, tak si dam klidne 3m mezeru a jeho vyfuk je nekde uplne jinde.

              0 0
      • DDDD  

        Kolonu předjíždím, tam to smysl má (pražská ranní špička). Frontu na světlech jen když jedu v pravo/vlevo a vím, že většina aut pojede rovně.

        Přijde mi nesmysl, všechny na světlech předjet, klasicky v jejich očích jako cyklozm.d se před ně postavit, aby mě hned potom museli s 1,5m odstupem předjet.

        Motorka (většina) je naopak na světlech rychlejší a tam je to fakt jedno.

        3 0
        • mais  

          podle mě je to podjíždění taková zvláštní s-m úchylka určitého druhu cyklistů – jedou a nadávájí, že je kde kdo předjíždí „na kreditku“, že jim nedává prostor objet kanál atd atd atd…semafor – všechny, co je právě předjeli na kreditku, nedali prostor atd atd atd milý cyklista podjede, padne zelená a máme další reprízu výše uvedené činnosti

          3 0
          • yorg  

            Proč úchylka? Záleží snad na situaci. Stojí-li kolona a je dost prostoru vpravo a nikdo nebliká vpravo, tak proč ne.

            Mám s tím čerstvou zkušenost, kdy na čele na neřízené křižovatce stojí auto a bliká vlevo a má strach se zařadit. A za ním stála kolona snad 20 aut.

            0 1
        • dydy  

          Jasně, záleží na situaci. Na šrancích mimo město předjedu skoro vždycky, abych nemusel dýchat všechny ty motory při čekání a až se budou rozjíždět. Potom je většinou pustím než se rozjedu, aby mě nemuseli další kilometr předjíždět. V Praze je situace trochu jiná. Kdybych neobjížděl kolony, tak se kromě časového faktoru nadýchám 2× tolik a nepřijde mi, že bych někoho brzdil nebo skutečně minimálně. Když mě někdo předjede, na dalších světlech jsem stejně zase před ním. Nechci to zakřiknout, ale když jsem měl konflikt po Praze, tak s litinovým sloupkem, nebo s policajtem (a policajt měl pravdu, takže na červenou už nejezdím nikdy). Navíc, když před nima zastavím a nedám nohu na zem, tak mi příjde, že pokud něco řeší, tak jestli spadnu nebo ne a ne to, že je brzdím.

          0 0
    • larssen  

      Já teda po pravdě kolonu stojící na semaforech velmi často předjíždím. Když to jde, tak zprava, někde uprostřed mezi pruhy, když v mém směru jsou dva. Ostatně proč by jinak byly vepředu nakreslené boxy pro kola? Jen pro ta, která tam při červené zrovna přijedou jako první před auty?

      Samozřejmě s citem pro situaci. Když jsem třeba za třetím vozem, tak stojím a necpu se dopředu. Podobně si dávám pozor, aby mezi tím neblikla zelená a nezpůsobil bych nějaký chaos. Nebo abych nezablokoval auto odbočující doprava (pokud řidič nezapomněl na blinkr).

      Tohle prostě beru jako povolenou výhodu kola v městském provozu a využívám jí.

      5 2
    • Vrci  

      Stojici kolonu předjíždím, ale ne pokud se začne rozjíždět po zelené. Také nepředjíždím zpomalující auta na červené dokud nezastaví. Pokud je v koloně auto s blinkrem doprava, tak ho vezmu jen, pokud před ním vidím aspoň dvě auta bez blinkru a vím, že se dostanu před ně než se kolona rozjede.

      1 0
    • gerrard  

      Jako ridici auta mne cyklista co jede kolem stojicich aut nevadi za predpokladu, ze tam ma misto a nevymysli kraviny typu a ted to veznu zase chvilku zleva, ted se tam nevlezu tak to kousek vemu po chodniku nebo sice jedou, ale pomalu, tak si pod neho najedu zprava. Tak jak autum chybi zkusenost cyklistu, tak spouste cyklistu zas zkusenost z aut. Samostatna kategorie jsou principialni povysenci te jedine spravne eko dopravy motajici se odvazne s cargo bajkem a dvema vydesenymi detmi v rannimspicce pod salinou.

      1 1
      • ms82  

        Na me denni trase konci cyklopruh 50 metru pred krizovatkou a zacina zase 50 metru za. Dojizdim ke krizovatce vpravo od aut, ale necpu se az ke svetlum, protoze jak zmizi cyklopruh, tak jsou postupne bliz a bliz obrubniku. Rozjedu se s nema a jedu normalne, pokud neni zacpa. Je-li to zastosovane za krizovatkou, prejedu si za autem naprostredek, vezmu je zleva (vpravo neni misto) a az se objevi cyklopruh, udelam mysku ve stojici kolone, kde nekdo nechal vice mista. Neni to zrovna idealni, ale cpat se vpravo nejde a jet po pulici care delsi dobu taky neni idealni. Ale kdyz uz se pri znaceni vykaslou na nejpotrebnejsi misto (krizovatku), tak si cyklista musi umet poradit bezpecne sam.

        2 0
        • BB  

          jestli tomu správně rozumím, tak jsi docela odvážný chlapík, tohle bych si nelajsnul.

          0 0
          • ms82  

            No ja nevim, jak tomu rozumis :-) Zustat stat v krizovatce mi neprijde idealni, vyjet na chodnik uz vubec ne. Vlevo od aut, kde je jedine misto, nechci zustavat, kdyz je vpravo po case cyklopruh. Teleport neumim, tak se tam presunu, kdyz je mezi auty mezera. Mozna jsem nenapsal, ze na prostredku je chvili srafovani a v protismeru dva/tri pruhy na odboceni.

            Obecne je s kolonami v uzkych mistech problem, ze jeden stoji u kraje, druhy na pulici care a idealni neni pro cyklistu ani jedna volba.

            0 0
        • gerrard  

          To nam tu nakreslili taky. Pruhy konci pred krizovatkama a zase se objevuji az za nima. Ale nema to na tu bomba vec co je ted nove ve veseli nad moravou u novych kruhacu. To musel delat projektant na piku.

          0 0
          • Jezevec70  

            Ve Veselí jsem ještě po nových kruháčích nejel, ale mě stačí jak to vymyslel projektant u nás Břeclavi.

            Cyklopruh před zúžením před kruháčem končí a začíná uprostřed kruháče, kde se kříží přes oba směry na druhu stranu cesty.

            https://www.google.com/…16384!8i8192?…

            0 0
            • Pnov  

              Asi lepší, než cyklopruh kolem dokola kruháče. Úplně mne orosilo, když si to představím…

              0 0
              • Jezevec70  

                V zahraníčí je okolo kruháčů většinou cyklostezka. Tady se to taky nabízelo.

                0 0
            • gerrard  

              Tak to je podobna zvrhlost, ale dotazena vic do dokonalosti. :(

              0 0
          • jirkous3  

            Mně to přijde ve Veselí v pohodě. Na to, jak málo místa tam projektant měl to vyřešil dobře. Co v tom vidíš za problém?

            0 0
            • gerrard  
              • nevhodný povrch pro silniční kola cyklopruhů – zámková dlažba
              • mizející pruh za kruháčem, který tě nutí to poslat mezi auta, když ti mizí pruh
              • po pruhu se můžou motat chodci, protože není stavebně oddělený od chodníku
              • kruháč nejde na kole projet dokola, ale nutí tě využít přejezdy

              Je to nebezpečné a nesmyslné. Když pojedeš přímo po kruháči, tak uděláš líp, ale to zas špatně snáší řidiči aut.

              0 1
    • gerrard  

      Jako ridici auta mne cyklista co jede kolem stojicich aut nevadi za predpokladu, ze tam ma misto a nevymysli kraviny typu a ted to veznu zase chvilku zleva, ted se tam nevlezu tak to kousek vemu po chodniku nebo sice jedou, ale pomalu, tak si pod neho najedu zprava. Tak jak autum chybi zkusenost cyklistu, tak spouste cyklistu zas zkusenost z aut. Samostatna kategorie jsou principialni povysenci te jedine spravne eko dopravy motajici se odvazne s cargo bajkem a dvema vydesenymi detmi v rannimspicce pod salinou.

      0 0
    • HonzaRez  

      Už jenom neschopnost rozlišit předjíždění a podjíždění je alarmující…

      1 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.