Předělání trojpřevodníku na dojpřevodník

53 nepřečtených
  • Hollys

    Zdravím, má někdo zkušenost s předělání klik XT M780 Holowtech(42×32×24) na dvojpřevodník např. 38×24.

    Díky za info.

    0 0
    • Smazaný účet  

      No. jasný. Místo velký placky si dej rockring a nebo jen nějaký podložky pod šrouby.

      Vyz kolo v mojem profilu.

      0 0
      • Pepe72  

        Presne tak. Podlozky pod matky pasuji presne :podlozky pod panty dveri.

        0 0
      • Petr78  

        Anebo udělat mnohem hezčí a lepší řešení – zkrátit ty šrouby, co drží převodník.

        0 0
        • zdenal8  

          Přesně tak. Zkrácení je na 10 minut s pilnikem a vypadá to o dost líp než nějaký podložky.

          0 0
          • Smazaný účet  

            Tolik teorie. Prakticky bych to viděl trochu náročnější. Upnutí šroubu i matice, vhodnej pilník, chycení roviny krácené plochy, odgrotování. A taky tim, že ho jednou zkrátíš, tak už ho nebudeš moct použít zas do původního formátu převodníků na pavoukovi. A taky malá dosedací plocha šroubu na straně pavouka a vytlačení díry do hliníku.

            0 0
            • Petr78  

              Proč tak komplikovaně?

              Já ty šrouby líznul na brusce a držel je v ruce.

              A proč by se někdo vracel zpátky k trojplacce? Nevidím důvod. Kdo jednou zkusí dvojplacku, tak už si na trojplacku ani nevzpomene.

              Malá dosedací plocha šroubu na straně pavouka a vytlačení díry do hliníku?

              To asi těžko. Je tam úplně stejná situace jako když máš chycený hliníkový převodník.

              Ale chápu, že hodit podložky pod šrouby zvládne i úplné jelito. Větší problém je sehnat ty podložky.

              0 0
              • Smazaný účet  

                No já jen, že se považuji za docela zručného člověka.

                Ale zároveň jdu na věci pokud možno pečlivě a nějaký broušení v ruce na brusce považuju za barbarský.

                0 0
                • Vilém  

                  Tak to chytni do soustruhu.

                  I na te brusce to jde udelat slusne. Jedinej problem je, ze z ocelovejch sroubu obrousis povrchovku a pak to rezne.

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    Soustruh nemam. :( A s tim broušením a reznutím. Některý převodníkový šrouby se dělaj už i z oceli s nerezovýma příměsma.

                    0 0
              • MlokCZ  

                A proč by se někdo vracel zpátky k trojplacce?

                Třeba proto, že je dvojplacka je pro někoho o dost horší?

                Řeší se to tu ale pořád dokola. Prostě někomu vyhovuje a někomu vůbec. Změna od posledních vláken, kde se to řešilo je 2×11 Shimano XT 2016.

                Nová 2016 XT sada by mi přinesla výrazné zlepšení u dvojplacky (oproti 2×10 dvojplacce) a už by to bylo celkově poměrně vyrovnané s trojplackou (nějaké výhody, nějaké nevýhody):

                • 2×11 přinese zase o něco větší rozsah vzadu a umožnilo by mi to dát konečně pro mě rozumný skok vepředu, konkrétně bych dal 24/34 dvojplacku
                • tím bych s kazetou 11/40 získal stejný nejlehčí jako mám (mám 22/36) a o chlup si pohoršil u nejtěžšího (mám 40/12=3,3 a místo toho by bylo 34/11=3,1), na 29" fullu bych ještě takový nejtěžší asi zkousnul (na HTčku už ne)

                Získané výhody:

                • na velkou 34 bych konečně řadil na plackách méně: což by bylo poprvé, kdy by nechyběla prostřední placka (rozsah do lehkých by byl stejný jako u prostřední na 3×10) a řazení vepředu by se s dvojplackou konečně snížilo (doteď na 2×10 to byl přesný opak, tedy řazení na plackách se mi vždy navýšilo absencí prostřední placky)
                • lepší prostupnost terénem za menší převodník

                Získané nevýhody:

                • pro mě horší odstupňování, zase bych přišel o tu pro mě ideální 12/36 kazetu (nejlepší odstupňování co jsem kdy jezdil, pro mě ideální)
                • nejtěžší převod by byl lehčí, na fulla bych to zkousnul (ale i tam 40/12 používám a raději bych takový převod měl), na HTčko už ne – větší placka u 2×11 než 34 není řešení, protože to zase vede zpět k té pro mě zásadní nevýhodě dvojplacky kvůli které ji nejezdím (větší řazení na plackách kvůli chybějící prostřední placce + nepříjemný velký skok mezi plackami)
                • o trochu dražší + bude nejspíš mírně menší životnost pohonu (v průměru se budou jezdit menší placky + 11sp řetěz)

                Takže ani 2×11 pro mě není důvod přejít na dvojplacku. Bylo by to poprvé, kdy bych trochu váhal, jestli dvojplacku vyhodit z nového kola (kdyby tam bylo v originále 2×11).

                PS:

                Před týdnem jsem zrovna z nového kola znovu vyhodil dvojplacku 2×10 (Sram X0) a zase nahodil pro mě lepší řešení 3×10 s 22/30/40 + 12/36.

                0 0
                • eporedax  

                  Prijde na to. Kazdy slape trochu jinak, ma jinou fyzicku, jine kolo…

                  Ja presel z 42–32–24 na 44–32–22 a nakonec skoncil u 40–24 (vzadu pred i po 10sp 11–36), i kdyz puvodne jsem mel v planu 40–26. Nesehnal jsem ale tou dobou 26 prevodnik, tak jsem tam dal 24, co jsem mel doma. A po cca roce a par tisicich jsem zjistil, ze tohle je to ono. Absolutne mi to vyhovuje k tomu, co jezdim a na tomhle kole (XC 29" HT) uz to tak necham.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    To zvládáš tolik toho jezdit na 40 velkou placku? Přeci jen na 29" je to dost. A využívat i spodní část kazety (menší pastorky) s 24 malou plackou je akorát rychlá smrt celého pohonu (tedy není to dobrý nápad).

                    Pro mě by tohle bylo přesně to úplně nejhorší řešení co může být. To bych nedělal nic jiného než řadil mezi velká/malá (většinu odjedu právě někde mezi, u trojplacky tedy na 30 zubů) a ještě k tomu by bylo nechutné dorovnávání vzadu při takhle extrémní skoku mezi převodníky.

                    Jezdil jsem nějaký čas 36/22 a i tam jsem ten problém měl výrazný, se 40 velkou by to bylo ještě horší.

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      Ja mam na 29" 44 a je to super na silnice. Tam většinou jezdím na nejtěžší převod. Střední placku řadím do kopce a rozjezd. Malou už jen ve větším terénu či kopci.

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Tak to asi točíš hodně nízké kadence.

                        Na 29" mám nejtěžší převod 40/12 (tedy nemám vzadu ani 11 pastorek, což je dost velký rozdíl na tom malém počtu zubů) a ten řadím nejdříve při 40km/h, někdy ještě při větší rychlosti. A bez problémů na něm utočím 50km/h (tzn. nikdy není úsek kde mohu jet tak rychle časově tak dlouhý, aby kadence byla už nepříjemná).

                        Tedy v reálu ani těch 40/12 tak moc neřadím ani na asfaltu. Sám moc nejezdím a většinou je to tedy v háku za někým lepším. A tam to často přes 40km/h jede už samo (jak je to mírně z kopce + v háku), že ani šlapat nemusím. Po rovině už 40km/h nejezdím opravdu ani v háku.

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          Tak většinou na těch rovinkách těch 40km/h jedu, na cyklostezce u škodovky tam dam těch 45–50. Dřív jsem jezdil více silově než na kadenci. Teď hodně řadím 3–7/8 abych jel více na kadenci.

                          0 0
                    • eporedax  

                      Nerekl bych – co potom muselo byt puvodni 42 a 44? Praveze ted vetsinu odjezdim na velkou a cely rozsah vzadu. Kdyz je stoupani prudci, tak shazuju na 24, protoze radsi tocim, nez rvu silou. Zatim s ni vyjedu vsechny kopce, ktere potrebuju nebo jsem zatim potkal. S 22 uz bych si ale ukroutil nohy. Vetsinou v kopci, co musim jit na 24/36 se mi to uz v sede stavi na zadni :-)

                      Jinak, co se razeni tyce, tak me nevadi casto radit vzadu. Ubylo mi razeni vepredu a hledani prevodu. Navic s puvodni velkou 42 resp. 44 jsem stejne vyuzil jen lehci pulku kazety. U 32 zase mi naopak chybely tezsi prevody. 24 mam jen na kopce spolu s lehci pulkou kazety. Mozna by velka „stacila“ i 38, ale nakonec jsem se rozhodl takhle a vyhovuje mi to. Ale rikam, je to individualni a kazdemu vyhovuje trochu neco jineho. Musi se to holt vyzkouset ;-)

                      Jinak jezdim hlavne Prahu a okoli do prace a na „kondicni pohodu“…

                      U zimaka/cesto­vatele mam klasicky trojboj 42–32–24 a 9sp 11–34 vzadu. Tam to ale neresim ani resit neplanuju.

                      0 0
                    • eporedax  

                      Jinak jo. Vyuziju i 40/11 nebo 40/13 na rovinkach kolem Vltavy nebo v mirnejsich klesanich…

                      Proc s 24 by mela byt rychla smrt prevodu? Myslis krizeni retezu pri kombinaci se spodni casti kazety?

                      0 0
                      • ˘Ö˘ Krab  

                        Větší tah a menší počet článků v záběru?

                        0 0
                      • MlokCZ  

                        Čím menší placka, tím větší tah řetězu a tím větší opotřebení, už se to tu řešilo mnohokrát. A současně ještě k tomu méně zubů (jak placka, tak pastorky), prostě úplně nejhorší kombinace na opotřebení.

                        0 0
                        • eporedax  

                          No a kdyz mas na trojplacce nejmensi tac 22, tak je to jeste horsi ne?

                          Rikam, vetsinu odjezdim na velkou a tu 24 mam na kopce. Ale to bych mel stejne i u trojplacky. I kdyz jo – uz chapu – s 32 bych teoreticky mel cast prevodu totoznych, resp. mohl tocit jeste neco, co se 40 uz nejde a musim kvuli tomu jit na 24. Njn. je to neco za neco. Zas na druhou stranu, retez je spotrebak a kazeta taky nevydrzi vecne. Rocne najedu stejne jenom tak 5k, takze zas az tolik tomu zabrat nedavam. Navic jeste pulka toho je na zimakovi ;-)

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Na 22 to je samozrejme jeste horsi, jenze toho misto male odjedu na prostredni 30. A velkou mam stejnou.

                            0 0
                    • raw 4  

                      Mloku přemýšlím o 36/22, jak se ti na tom jezdilo? A proc jsi se vratil na trojplacku ? díky

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Je to individuální a záleží jak se trefíš do využívaných převodů.

                        U mě je to jednoduché, jezdilo se mi úplně na h…o.

                        Na dvou 29" vozím aktuálně 40/30/22 + 12/36. Na 26" to mám teď chvíli také, ale tam vrátím nejspíš zase zpět trojplacku 42/32/24. Tím to bude skoro stejné převody jako na 29". Ten posun do lehka na všech plackách při 40/30/22 je pro 26" už opravdu lehce moc (i když bych to jezdit také mohl).

                        Konkrétní srovnání 40/30/22 + 12/36 vs. 36/22 + 11/36:

                        Pro dvojplacku musím dát nejmenší pastorek 11, abych zachoval rozsah, který chci a tím dostanu skok 11/13, který vůbec nemám rád; tohle by ale ještě šlo zkousnout, kdyby to byl jediný problém.

                        A teď jak to jezdím, trojplacka:

                        • na nejmenší 22 jezdím nejprudší výjezdy nebo dlouhé výjezdy v horách
                        • na velkou sjezdy + rovinky na rychlém povrchu
                        • na prostřední jezdím nejvíc (hlavně na Plzeňsku, kde nejsou takové výjezdy jako v horách, kde mám hodně tu malou placku), takže ji tam hodím a nemusím moc řadit na převodníkách a využívám skoro celou kazetu (někdy úplně celou, i když nejmenší dva pastorky neřadím na střední nijak moc)

                        Dvojplacka:

                        • nejprudší výjezdy a dlouhé v horách, tam je to stejné
                        • sjezdy + rovinky na rychlé povrchu, to je také úplně stejné
                        • a teď přijde ten hlavní problém, tedy pro největší část vyjížděk: místo abych jel na střední placku, tak jedu po většinu času na rozhraní velká/malá, tzn. neustále řadím mezi plackama sem tam a to je ještě korunováno velkým skokem, kdy musím vzadu dorovnávat o dva (u trojplacky při přeřazení placky stačí vždy o jeden). A aby toho nebylo málo, tak na velkou jezdím hodně největší pastorky, kde už se hodně kříží řetěz, což je hlučné a nemám to moc rád a po shození na malou se zase pohybuju na dost malých pastorcích, což je špatné pro výdrž pohunu + je navíc málo napnutá přehazka a má tendenci více mlátit řetěz (nevozím type 2.1 přehazku)

                        Tedy ve výsledku mi dvojplacka přinese pouze řadu nevýhod a výhodu jedinou a to ne moc velkou. A tou je prostupnost terénem za mírně menší velkou placku, ale ten rozdíl stejně není velký.

                        Na dvouplacce místo abych řadil méně na plackách, tak jsem na nich řadil mnohem více a to ještě s dalšími nevýhodami k tomu navíc…

                        A to mi připomíná, že bych měl na bazar hodit X0 kliky 36/22 na prodej.

                        0 0
                        • Bokec  

                          Ámen, nemohu než souhlasit, u mého bratra to bylo podobné, už je zpátky troj placák .-)

                          Já na troj placku nedám dopustit .-)

                          0 0
                          • wilda81  

                            Jezdil jsem troj, dvoj i jednoplacku a všechno bylo o nohách + o tom jak jsem se daný den vyspal. Někdy jsem se trápil na trojplacce na nejlehčím převodu i v malém kopečku a jindy na jednoplacce ujel Drtiče. Dělá se tu z toho moc velká věda.

                            0 0
                      • Esi  

                        Sice jsi se ptal Mloka, ale nedá mi to :-) parťák z naší skupinky nedávno měnil přední placky 22/36 na 24/38 důvod byl ten že na 36/11 pokud se jedou nějaké táhlejší roviny nebo mírné sjezdy tak už točil poměrně vysoké kadence, s 38/11 už je spokojený, taky mám 38/24 a na převod 38/11 se dá jet celkem pohodlně 45km/h tj šlapat z mírného kopce nebo po větru. U nás v polabské nížině odjedu většinu na velkou placku, v krkonoších se přehazování velká malá nevyhneš. jiné to asi bude pro někoho kdo většinu času tráví v beskydech tam bude patrně 36 placka lepší. Převod 40/26 by mohl být použitelný na 27,5 tam by to mohlo teoreticky odpovídat 38/24 na 29" ale nepočítal jsem to tak mě netahejte za slovíčka :)

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Mně na těch 45km/h stačí 40/12 (na 29"), což je o malý chlup těžší než 36/11 (vyjde to jako 36,7/11, tedy blíže k 37/11). A nemám problém to chvíli točit i na 50km/h (pořád to je kadence jen 110ot./min, což je krátkodobě pohodička).

                          0 0
                          • Esi  

                            Tak ono to bude určitě i o technice šlapání, já jezdím většinou na rovině vpředu velkou a vzadu tak druhé tření nejmenší, ten nejtežší převod použiju rád na silnici za někým v háku z mírného větru kdy není potřeba šlapat velkou silou a jen občas párkrát zatočíš :) nebo z mírného kopce, přece jen abych se dostal do nějakého alespoň trochu terenu tak ujedu tam a zpátky minimálně 25km po asfaltu :-(, pokud máš les hned za barákem tak je to zase něco úplně jiného

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Nejtěžší převod použiju také pouze v háku za lepším nebo už ve větším sjezdu. 45–50km/h opravdu po rovině nejezdím (a to ani v háku). V háku se to pak ale stejně brzo láme, tzn. právě už větišnou od těch 45km/h nemusím šlapat vůbec (i když mašinka dře).

                              0 0
                              • Esi  

                                50km/h se po rovině dá jen musí být ta rovina trochu nakloněná a foukat vítr do zad :-) asi mi chybí nějaká průprava na dráze

                                0 0
            • zdenal8  

              Jak to píšeš, tak to vypadá složitější než to bylo. Už sem jich takhle pár zkrátil a vždy v pohodě. Nic složitého. Pokud člověk není úplně levej. Ta bruska je taky řešení, o dost rychlejší, ale držet to jenom v ruce, to asi radši ne.

              0 0
            • Smazaný účet  

              Jj ono je strašná věda říznout šroubek :D

              0 0
              • Erknold  

                Mi to připomíná: Ty Franto, furt ten šroub brousím a furt je to krátký :D

                0 0
            • nomecz  

              no ještě jedna věc, to je takovej problém koupit šrouby když to nebude vyhovovat a chtěl by se vrátit na 3 placku ???

              0 0
              • eporedax  

                Tuhle jsem shanel po Praze kratke srouby, byl jsem asi v 5 obchodech/ser­visech a vsude na me koukali jak z jara.

                Tak tam mam zatim podlozky, ale vrze to az hruza. A zas to nechci utahovat az na krev… toz tak :(

                0 0
                • Pepe72  

                  Jestli ti to po upgrade vrze mas nekde chybu. Radeji si to zkontroluj nez neco roztahnes.

                  0 0
                • nomecz  

                  No prvni odkaz co my vybehl ..

                  www.kupkolo.cz/…u-a2z_z3922/

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    Tak cena je fakt bomba.

                    0 0
                  • eporedax  

                    No, ale to je klasicka delka na 3-placku ne?

                    Jako jo, nekde na eshopu by se to asi najit dalo, jenze 4 srouby budou stat min jak postovny a kdyz k tomu nepotrebuju kupovat nic dalsiho, tak je to o nicem…

                    0 0
                • Petr78  

                  Šrouby držící převodníky utáhni na 10 Nm a podmázni je vazelínou.

                  A vrzat nebudou.

                  Pokud teda opravu vržou ty šrouby.

                  Klidně může vrzat i sedlovka v rámu – vyčistit a namazat vazelínou.

                  0 0
                  • zdenal8  

                    Ale jenom ten konec sedlovky co je dole v rámu. U objimky bych to určitě nemazal. Tam radši montážní pastu. Co se týká převodníku, tak taky mohla zůstat nějaká nečistota na dodací ploše. Takže až t bude rozebírat aby podmaznum ty šrouby, tak pořádně vyčistit.

                    0 0
                    • eporedax  

                      Sedlovka je stara znama vec. Tohle slo opravdu od prevodniku, kdyz jsem se vic oprel do pedalu. Pri „frekvencnim“ slapani to nedela. Prve jsem ten komentar trochu prehnal…

                      0 0
                  • eporedax  

                    Ok, diky za tip! Momentovy klic nemam, ale zkusim to nejak „pocitove“. S tim podmaznutim vazelinou me to nenapadlo. Mne se spis zdalo, ze je to tim, ze srouby nemaji zavit po cele delce a proste se dost nedotahnou. Taky je fakt, ze Aerozine kliky na trojtac nejsou s XT plackou prilis kompatibilni. Sice jsem to tam nakonec narval, ale asi by to chtelo jeste trochu prevodnik zapilovat…

                    0 0
    • jIrI___  

      Mám zkušenosti, měnil jsem tak SLX kliky a ani jsem nemusel bastlit žádné podložky, zkracování šroubů nebo nákup kratších :)

      0 0
    • Hator  

      Ahoj rozhodl jsem se pro upgrade na 2×10. A nejak jsem se nedocetl jak dal. Presmyk i s razenim 3×10 nechavate a doladite pouze dorazy? Jo a retez nejspis zustane stejny nebo se musí dokoupit 2×10. Diky

      0 0
      • Bokec  

        Žádný řetěz se nedělá na kombinaci tedy nezáleží co máš ve předu, ale počet „koleček“ na kazetě 6/7– 8–9–10–11. Tedy řetěz si necháš, jen ho zkrátíš, ale zvaž to dobře, tuto úpravu .-)

        0 0
      • Singlespeed  

        Chtěl jsi snad říci „downgrade na 2×10“ ne? ;-). Uvědom si, že přijdeš o prostřední, v praxi nejčastěji používaný převodník.

        0 0
        • Hator  

          Mam tam Shimano XT 40–30–22, velkou bych nechal a stredni dal 26. Malou 22 si nepamatuju kdy naposled jsem pouzil. A to jsem byl ještě lenosny si trochu nalozit. Nejezdim zadne extra stojky. Vyzkousim popřípadě nevhodneho pomeru vratim zpet

          0 0
      • Kouba_2005  

        Ne ne, děláš dobře :-) Většinu toho s přehledem pojezdíš na velkou placku, dobře si ale propočítej velikosti převodníků, aby ti pak nějaký oblíbený převod nechyběl, kazetou už toho tolik nedoženeš.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.