• Kristiandav

    Zdravim,

    mam hardtail horsky bicykel, ktory vobec nevyuzivam na povodny ucel. Polovicu jazdim na asfalte a druhu na spevnenych lesnych, polnych a strkovych ciest. Ziaden single track. Vyskusal som gravel a celkom sa mi to zapacilo.

    Poziadavky:

    • 40mm+ kolesa
    • co najvacsi komfort v ramci gravelu
    • sprevodovanie na strmsie stupanie (napr. 500m na 7km, idealne asi 2× na prednej prehadzovacke)

    Vyska: 169cm, vaha 68kg

    Budget mam 50k czk/2k eur pre aluminiovu verziu alebo 75k/3k eur pre karbonovu verziu. Ocakavam, ze od biku dostanem vela zabavy, uvidom kopu novych miest a zlepsim kondicku. Pouzivat by som chcel 2–3× tyzdenne v kombonacii s behanim. Vsetky tripy jednodnove. Ziadny bike packing nechystam.

    Rose Backroad mam vyskusany a vyhovuje mi: https://www.rosebikes.com/…x810-2696846

    Paci sa mi dozajn, komfortna geometria aj solidne spracovanie.

    Nepaci sa mi cena 2600eur a k tomu cakanie 4–5 mesiacov (Rose vraj dost zdrazoval za posledny rok)

    Podarilo sa mi objednat Canyon Grail 7

    https://www.canyon.com/…-7/3093.html?…

    Paci sa mi dozajn aj to, ze podobna vybava v porovnani s Rose a pritomje s uspora cca 800eur. Naviac dodanie do cca 2 mesiacov.

    Nevyhodu vidim v sportovejsej grometrii. Stack o 3 cm nizsi a reach o 0.5cm dlhsi.

    Teraz rozmyslam nad tym, ci som urobil dobre. Grail bude mozno prilis ladeny sportovo (max sirka plastov 42mm) a ja by som radsej uvital vacsi gravel z komfortnejsej kategorie po prechode z Mtb.

    Preto uvazujen ci nezrusit objednavku a nezobrat nieco ine.

    V zozname mam:

    Grizl 6 karbon

    Pacia sa mi hrubsie plaste aj vacsia variabilita. Ale ram je vraj velmi tvrdy a neprinasa tak realne az taku vyhodu oproti hlinniku. Taktiez geometria nevyzera byt komfortnejsia oproti Grailu.

    https://www.canyon.com/…-6/3243.html?…

    Grizl 7 karbon

    https://www.canyon.com/…-7/3244.html?…

    Marin Headlands 1

    Slusna vybava, prijemna geometria aj cena na karbon. Nevyhoda asi 1×11 na stupanie do kopca.

    https://www.fahrrad.de/…M894492.html?…

    Seigla Rigid Weekend Warrior

    Geometria niekde medzi, super siroky priestor pre kolesa.

    https://www.laufcycling.com/…/lauf-seigla

    Da sa kupit aj verzia s ich specialnou vidlicou, ale pocul som na ne rozne ohlasy.

    Co by ste doporucili, som otvoreny aj inym alternativam.

    Diky moc!

    0 1
    • Tomcat  

      pokud si pročítal trošku ten flame ve vláknu Grail versus grizzle. Tak … Ocakavam, ze od biku dostanem vela zabavy, uvidom kopu novych miest a zlepsim kondicku… se rozhodně nemusí dostavit. Protože jak někteří uváděli v tom jiném vláknu na pohodu, nikoliv výkonnostně. vlastně někteří ho popisují jako taková silnička na horší cesty a slovo pohodlnost je proti silničce ne proti MTB. A musí plánovat extra trasy pro gravel.

      Pokud je Vaše MTB nějaký slušný , se zásadně neposunete.. za předpokladu sérií máte nějaké slušné MTB.

      klidně bych doporučil naopak něco low-endové ho abyste si ověřil že to co od toho očekáváte a nyní závislí na osazení komponent je ono. takže klidně třeba nějakého kelyse, a nebo Decathlon s tím že když nebude vyhovovat, tak ho pošlete dál s minimální ztrátou.

      1 2
        MTBIKER doporučuje
      • borda  

        Aha, já teda, když si plánuji trasu na ziletku, plánuji trasu pro ziletku. Dtto pro gravel. A dtto pro bika, když jsem ho měl.

        Ale v rámci nějaký ty lehký manipulace se dá udělat specifikum že všeho, že?

        0 1
        • Tomcat  

          přesně v tom flame ta obhajoba gravelu ve stylu …kam vítr tam plášť… jak jindy někdo gravel doporučoval, že je to kolo na kterém se jen dá přece jezdit rychleji. Tak najednou zase někdo říkal, že to přece není vůbec na to aby člověk honil výkony, ale je to na pohodu. Někdo říkal, že to je do rozbitého terénu následně někdo zase říkal vždyť to přece do terénu vůbec není je to jen silnička na špatné cesty. A furt dokola. nemluvě o technických věcech, že některé gravily teda o moc lehčí než horák nejsou a počtem převodu jsou nastejno. A jak někdo zmínil pokud model počítá z bikepacking, tak nemůže být extra pohodlný, protože ta tuhost počítající se zavazadly si vezme svou daň.

          Gravel ma své misto na slunci jen každý v nem vidí , nebo chce vidět něco jiného.

          Proto možná na začátek s gravelem by bylo dobré kdyby dotyčný tazatel začínal na mnohem nižší finanční laťce. základní vlastnosti gravelu budou stejný u kola za 30 jakou za toho za 50 a nejsou zrovna o tom jak vysoká je tam sada od Shimana. Případně ať si ty trasy které jezdí vyzkouší na nějakém kolu typu cross o kolik si myslí že se posune proti tomu horáku. Bohužel nezmínil jaké kolo to má nahrazovat

          0 2
          • borda  

            Tenhle člověk má viditelně jasno. Bika má, gravel má vyzkoušenej, evidentně ví co a kde jezdí. Tyhle reakce jsou zrovna tady zbytečný.

            Jo, kdyby psal jezdím 70% těžší terén a prý je gravel děsná sranda, tak mu taky řeknu svoje. Ale tohle není ten případ.

            1 0
          • VojtaXY  

            Gravelum chyby kategorie. U MTB mas XC a DH a vis, co od toho cekat. U gravelu jeste tohle jeste oficialne chybi.

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 1
        • jeniiiik  

          Nejlepší trasy pro gravel plánují mapy.cz když dáš plánování pro horské kolo. To bylo zatím vždy úplně super a i dobrý poměr asfalt/terén.

          2 0
    • Pavell  

      S Grailem ani Grizlem neuděláš chybu. oproti tomu MTB co používáš na silnice, tady poletíš, bude Tě to bavit. Pláště 40+ odfiltrují ty rozmlácené okresky 3.třídy, kde se kvůli menšímu provozu lépe jezdí.

      0 0
      • Tomcat  

        Tak moment vždyť přece ve vláknu grail vs grizzle se říkalo že gravel přece není o hltání výkonu, ale že je přece na pohodu… nebo jak to je?

        0 1
        • Kouba_2005  

          On píše něco o hltání výkonu? Kde přesně? Díky.

          0 0
          • Tomcat  

            aha tak výraz poletíš se používá pro jízdu která není rychlá než třeba turistické tempo . Hmm jo jasně.....

            0 1
            • Kouba_2005  

              Nevytrhávej z kontextu. Psal oproti tomu MTB co používáš na silnice, tady poletíš

              1 1
            • virtualcop  

              Že nedokážeš pochopit, proč může být gravel pro někoho optimální kolo s největším „fun factorem“ a musíš stále argumentovat nějakými „objektivními“ hodnotami rychlosti, tempa… to fakt není náš problém :)

              Aneb – nemám rád gravel, nedoporučuju gravel, mám s tím nějaký problém, ale mám potřebu se k němu stále vyjadřovat a vymezovat a nejlépe prudit ve vkáknech, kde se o něm mluví…

              Prostě nepochopím – já nemusím gravity disciplíny, nemám požitek z enduro či DH ježdění, vcelku houby o tom vím, ale přicpu se do vlákna, kde se o tom diskutuje a budu prudit ty, které to (na rozdíl ode mne) baví…

              Má to nějaký smysl? (pokud pominu ten fakt, že jsou lidi, které prostě „prudit“ ostatní vcelku baví a ten smysl hledají právě v tom… ) :)

              1 1
              • Tomcat  

                Jsme u té rychlosti a temp četl jste v textu tazatele …uvidom kopu novych miest a zlepsim kondicku… porovnání s jeho neznámým MTB.

                0 3
                • virtualcop  

                  A ono se použití gravelu a citace "…uvidom kopu novych miest a zlepsim kondicku… " nejak vylucuje? Jako ze na gravelu se nedá vidět kupa nových míst a zlepšovat si kondičku? :)

                  0 0
                  • pazda  

                    On to asi mysli tak, ze to se da delat na kazdem kole :)

                    1 0
                    • virtualcop  

                      Já právě nevím, jak to Tomcat myslí a proč to vlastně vůbec nějak ve vlákně o přechodu z MTB na gravel či o výběru gravelu od Canyonu myslí… :)

                      Respektive furt nechápu, proč když mne něco nebaví nebo si o tom myslím, že to není nic pro mne, tak to bude dále aktivně všemožně ostatním vyvracet (a to i těm, které to bezesporu baví a vidí v tom nějaký smysl či zábavu).

                      Jdu se přicpat někam do vlákna k „downhillákům“ a jdu jim vysvětlit, že ty jejich kola jsou úplně blbý a těžký kovadliny a jak je to vůbec z toho kopce může bavit jezdit… :)

                      1 0
        • Pavell  

          No já s tim Grizlem po okresce úplně letim a ještě na pohodu…někdy ten gravel vyzkoušej.

          0 0
          • jIrI___  

            Záleží, s čím srovnáváš. Třeba oproti X-Roadu je Grizl lenoch. To mi že začátku psychicky hodně vadilo, ale pak jsem si zvykl :)

            0 0
            • Pavell  

              Měl jsem štěstí, že jsem přecházel na Grizla z 20 let staré Trek-hrůzy.

              0 0
        • pazda  

          Tak pokud jezdí na MTB po asfaltu, tak pri stejnem vykonu by mel byt gravel o neco rychlejsi. Je otazka o kolik kdyz na tom budou 50mm plaste. Jinak se taky pridavam k nazoru, ze kdyz nevim, tak vyzkouset neco levnejsiho a kdyztak prodat a koupit lepsi, nicmene to uz tazatel asi otestoval.

          0 0
          • Kouba_2005  

            Každej má ale tu ale tu finanční laťku jinde, takže co je pro někoho už za 30 moc, to můžou být pro někoho vyhozený prachy za jebku a hledá dražší, čemuž rozumím. Jestli nezkoušel, tak bych spíš doporučil nějakou drahou testovačku, aby nebyl názor negativně ovlivněn materiálem. A píše pláště 40+, to není úplně 50mm :-)

            0 0
            • pazda  

              Jasny, to byla reakce na zmateneho Tomcata, ktery docetl puvodni dotaz asi jen do poloviny. Urcite nema smysl kupovat jebku za 8 z dekace. Osobne bych pred podobnym rozhodnutim koupil treba Graila 6 a pak se rozhodnul jestli brat neco lepsiho.

              S plasti spis narazim na fakt, ze kdyz budu mit podobne na lehcim HTcku, tak nebude rozdil v rychlosti nejak zasadni. Tam uz to bude vic o odporu vzduchu nez rolling resistance :)

              2 0
              • Tomcat  

                Nikoliv já ho četl právě od poloviny a hledal jsem tam marně jaký vlastníma původní kolo.

                Korelace vs kauzalita , hodně lidí pěje ódu na gravely z toho důvodu, že vyměnili špatné kolo za dobré kolo. jenže ten rozdíl nebyl v kategorii kola , ale v kvalitě kola. To znamená , že pokud by vyměnili staré MTB za nové lesi MTB, mělo by to také úspěch.

                Grail je rozhodně hodně jistota, i když takový Exceed v karbonu by také nebyl špatný.

                0 1
                • pazda  

                  To asi ano. Ale treba se jim jen posunul nazor na to, kde chteji jezdit. Zjistili ze nepotrebuji 2,4 plaste a trh jim nabidnul i jine reseni nez jezdit uzovky na MTB.

                  Osobne mam taky na jednom HT uzke, silnicni plaste a pouzivam ho jako dopravni prostredek do prace a nerekl bych ze bude pomalejsi nez gravel, ale proste to vypada divne :)

                  0 0
        • Peslezedirou  

          Ty brďo, ty se tedy pouštíš dost tvrdě na tuhle Gravel Křížovou výpravu :-D)

          0 0
      • Breakpain  

        Uznávám, že jsem měl TOP HT, a průměrnonu CX … ale přišlo mi to hodně vyrovnané, že bych najednou letěl na CX mi nepřišlo.

        Ale to je jen taková poznámka pod čarou ;-).

        Tím nezpochybňuji tazatelovu volbu – tu provedl dle popisu dobře.

        4 0
        • Tomcat  

          Budeš upálen gravelokvizicí :) .

          2 0
        • virtualcop  

          Měl jsem také celkem TOP HT, teď „průměrného“ gravela. Když jsem na HT jezdil každodenně do práce a vydusil jsem se, můj rychlostní průměr byl určitě vyšší, než bych teď dokázal na stejně těžkém gravelu (roky navíc, méně naježděno, menší ochota se „vydusit“…)

          Jezdit na HT mne bavilo a jízdy jsem si každý den užíval a těšil se na ně.

          Nicméně – teď mne gravel baví ještě víc. U mne to není o rychlosti, ale o způsobu jízdy celkem, jak se kolo ovládá, jak akceleruje a hlavně jak mi optimálně vyhovuje na ty trasy, které převážně jezdím.

          Někdy „kolo“ není prostě o racionalitě, abych byl vždy nejrychlejší, za nejméně wattů, případně opačně – aby sem jel co nejpohodlněji na nějaké trase, nebo zdolával co nejtěžší terén. To je důležité pro závodníka nebo cíleně trénujícího hobíka, ne pro výletníky, dojížděče.

          Píšu to pod tebe (protože podobná situace a navazující myšlenka), ale určeno je to jinému/jiným.

          2 0
        • Georrge  

          Tak ono je taky docela blbost, aby gravel s širokými plášti „letěl“ oproti HT. Gumy jsou téměř stejné, hmotnost podobná, gravely mi nepřijdou nějak podstatně víc aero než HT a jediný větší rozdíl je v posedu (široký úchop vs. úzký na beranech). Ten úchop něco málo udělá, ale když jsem na MTB zkoušel užší úchop podobný gravelu (vnitřní rohy 420mm od sebe, tedy stejně široký úchop jako na beranech), tak to žádné zázračné zrychlení nepřineslo. Úhel trupu si na HT můžeš nastavit stejný, jako na gravelu, pak zůstane jen výhoda gravelu v možnosti spodního úchopu, což opět neudělá žádný brutální rozdíl.

          Prostě gravel na širokých gumách ve spodním úchopu trošku rychleji pojede, ale nedá se tvrdit že „poletí“ oproti jezdivě nastavenému HT.

          2 2
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            2 0
    • TK75  

      Líbí se mi Marin

      Tady to i celkem rozumně hodnotí bratr Slovák, co na tom bylo třeba „vylepšit“ a kde s tím jezdí, na co to má atd

      https://youtu.be/1n9KePqXOrw

      1 0
    • kadlec  

      Ja mam asi 3 tydny Grail7CF a jsem spokojen. Jinak jezdim Luxe, ktery je pohodlny a rychly. Grail je rychlejsi, ale samozrejme s fulem mene pohodlny. Jezdim s tim silnice 3.tridy protoze se na preplnenou silnici bojim, lesni a polni cesty. Nemam ho snad ani tak na plouzeni na pohodu ani na bikepacking, ale spis abych se nekam dostal rychleji nez na fulu. Zajedu si na nem na hory, kdy mam najezd 120km a vsechno rozbity silnice a cesty. To by se me na fulu jet nechtelo, ale taky jsem jel 110km po cyklostezkach na fulu. A zase na litani po korenech, sutrech apod si Graila nevezmu. Takze pro me to to je takova hodne odolna a pohodlna silnicka s presahem do lehkeho terenu.

      Nemam porovnani s jinym gravelem, ale jsem max spokojen.

      5 0
      • Kristiandav  

        Vdaka za feedback. Rozmyslam nad par vecami ohladne Grailu:

        • Ci by bolo mozne jednoducho zvysit stack o 2–3 cm, aby to bolo o nieco pohodlnejsie.
        • Aku siroku pneumatiku tam dokazem vtesnat za predpokladu, ze mam blatniky?
        • Ake su tie karbonove riadidla? Mozno aj v porovnani s ostatnymi bicyklami?

        Dakujem.

        0 0
        • kadlec  

          No stack jde snizit, maji tam podlozky, ale zvysit asi ne a pokud jo, tak asi o 5 mm. Ale to nevim jiste.

          Ja mam standadrni pmeu 40mm, pujde dat asi 42mm, ale nemam vyzkouseno. Ja to bral s tim, ze na 490mm skoncim a vic nepotrebuju, kdyz mam fulla. A blatniky jsou zatim v krabici.

          Riditka za me super, ale nemam srovnani s jinyma beranama, silnici jsem 25 let nemel.

          0 0
          • Kristiandav  

            A ako je to co sa tyka velkosti? Bral si podla odporucenia na Canyon stranke?

            Ja som si porovnaval geometrie roznych bicyklov a Canyon mi vzdy vychadzaju mensie, musel by som ist o cislo vyssie, aby bola geometria s podobnymi s bicyklami od Marinu, Laufu alebo Rose. Tak rozmyslam, ze aky je dovod.

            0 0
            • kadlec  

              Mam 176cm, rozkrok 83cm, Grail mam S a Luxe v M. Oboji mi sedi

              0 0
    • Cyklofanatic  

      Tyhle diskuze mě baví :).

      Přidám svůj pohled. Já třeba jezdím výlety kde kombinuji všechny druhy cest včetně ( i když v menším podílu) tezsiho terénu a silnic a tady považuji MTB XC proste za nejuniversalnejsi a přijde mi to taková větší svoboda než gravel.

      1 0
      • TK75  

        Teď je otázka, jestli ti to jen přijde od pohledu, nebo si na tom grevlu něco objel a máš porovnání:⁠-⁠)

        1 0
        • Cyklofanatic  

          Mel jsem to půjčený dva dny od švagra na vikend, takže hodně málo do 150 km. V členitým terénu, kterej mám nejradši (vinuty cestičky s kameny a kořeny) už to pro mě mělo limity hlavně z hlediska těžiště a uchopu. Ale jak říkám, je to můj pohled, já jezdím cely život MTB , rozhodne neříkám ze gravel je špatný. Naopak švagr jezdil dřív téměř jen na silnice, takze ten si to hodne pochvaluje.

          0 0
          • TK75  

            Tak to máš pravdu…posed, berany, nízkej předek atd Diky tomu se sice na grevlu dobře dupe, ale špatně dělá „volná zábava“ jako poskočit si

            Mě to bavilo celkem dlouho, ale teď už se mi nějak ohybat za berany nechce :⁠-⁠D

            1 0
    • Kristiandav  

      Diky za rady a tipy!

      Ospravedlnujem sa, zabudol som napisat aky mam MTB teraz.

      Jedna sa o tento model, kupovany cca. 2 roky dozadu za cca. 500 Eur.

      https://www.fahrrad.de/…M904261.html

      je to 3×8 a necelych 15kg.

      S Canyonom zacinam trosku stracat nervy. Ich datumy dodavoch sa neustale posuvaju, ale stal mam aktivnu objednavku na Grail Al 7 s dodanim koniec oktobra/zaciatok novembra. Dve veci s ktorymi som si nie az tak isty su agresivnejsia geometria a max. 42mm gumy. Je mozne, ze by som tam dal 45, alebo 47mm na Zimu :).

      Dost sa mi pozdavaju tito dvaja adepti. Ak sa pozriete na specifikaciu, ktory sa Vam zda lepsie vybaveny?

      Marin Headlands 1

      https://www.fahrrad.de/…M894492.html?…

      Cena: 2439 Eur

      Lauf Seigla zakladny Weekend Warrior model

      https://www.laufcycling.com/…/lauf-seigla

      Cena: 2440 Eur + DPH, tak ratam cca. 2800 Eur.

      Co som si zatial vsimol:

      • Marin ma viac relaxovanu geometriu
      • Lauf vyzera mat lepsiu sedlovku a sedadlo
      • Lauf je lahsi (asi kvoli kolesam?)
      • Lauf ma dlhsiu zaruku, tusim 7 rokov (, Marin len 2
      • Marin je na Shimano GRX 812, Lauf na Srame Rival. Netestoval som vela bikov, ale na prvy pohlad sa mi Shimano zdalo uzivatelsky privetivejsie a brzdy pouzivaju netoxicku kvapalinu (otazka je ako je to velmi dolezite).

      Tu je porovnanie Geometrie (je tam Headlands 2ka, ale ma rovnaky ram ako Headlands 1).

      https://www.bike-stats.de/…ie_vergleich?…

      Je stack o +28.7 mm a reach o –10.2 mm velky rozdiel? Mal by to byt rozhodujuci faktor?

      0 0
    • Kristiandav  

      Este ma zaujal

      Rose, cisty dizajn a vzpriamena geometria

      https://www.rosebikes.de/…x810-2696846?…

      Myslite ze je ok ak je sirka vnutorneho rafiku iba 19mm na 40mm plaste? Napr. Canyon dava 24mm rafiky na 40mm Graila.

      Karbonova verzia je uz mimo rozpocet.

      0 0
      • jIrI___  

        Za mě je 19 mm na 40 mm pneu úplně v pohodě. Není to tak dávno, co se na MTB zcela běžně vozily na 19 mm ráfcích pláště široké 57 mm :). Samozřejmě pokud plánuješ jít v trendech ultra nízkých tlaků, pak na širších ráfcích bude totožný plášť stabilnější, nebude se zejména v zatáčkách tak moc bortit.

        0 0
        • kadlec  

          Presne tak, nedavno na mtb byl rafek 19mm a plast 2,2 ale pri nizoym tlaku se to zvejkalo.

          0 0
    • Kristiandav  

      Update vyberu:

      0 0
      • Kristiandavv  

        Ja sa este stale rozhodujem a toto su moji finalni kandidati:

        Marin Headlands 1

        2249 Eur

        Rose Backroad Al GRX 800

        2599 Eur

        Do coho by ste odporucili ist?

        Najvacsi rozdiel je v rame: Marin ma karbon, Rose hlinnik a v prevodoch. Marin je 1×11, zatial co Rose 2×11. Rose je taktiez o 250 Eur drahsi a treba nan cakat cca. 3 mesiace. Zas trosku sa obavam tych prevodov v tom Marine, kedze pouzitie je tak 50–60% asfalt a k tomu narocnejsie stupania. Zaujimave je, ze Marin je napriek karbonu trosku tazsi, tak rozmyslam aka kvalita tam toho karbonu je. Neviem ci to je relevantne, ale ten Marin ma telo jak emental (nekonecne mnozstvo montaznych dier), tak ci to tiez neposobi na robustnost. Na bikepacking sa nechystam.

        V pripade Rosu viem ist do predajne, kde mi ten bike predvedu a odovzdaju zmontovany. Marin by prisiel postou. Nemyslim si, ze montaz by bola nejaka zlozita, ale mozno by bolo dobre mat bike poskladany, vyskusany a nastaveny, nakolko som zaciatocnik a nejake veci mozem prehliadnut?

        0 0
        • Kristiandavv  

          System ma vyblokoval prvykrat ked som chcel pridat linky, tuto som to skusil pridat cez skracovac

          Marin Headlands 1

          https://lnk.sk/msu8

          Rose Backroad Al GRX 800

          https://lnk.sk/ajyc

          0 0
          • Singlespeed  

            Taky jsem teď vybíral levnějšíhoi gravela na lítačku a jako „zimáka“. Nakonec jsem jednoznačně volil alu Grail 7 se Sramem AXS. Proti lankům je to opravdu úplně jiný level a proč si za své peníze neužít luxusu. Nejlehčí převod 40/44 je už solidní vyprošťovák, pokud nestačí, není problém vyměnit pilu za 38 zubů.

            https://www.canyon.com/…ad/grail/al/

            0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
              • satch  

                A v brzdách se sram pořád drží té DOTky?

                0 2
                • roupik  

                  Se mi zdá že jsem nedávno někde četl že u nějakého aktuálního modelu brzdy už mají minerál

                  0 0
                • Tomcat  

                  DOT je zkratka pro normu média které ovládá brzdný mechanizmus tedy „mineralni olej“ i ona " brzdovka" je DOT a ta norma má číslo a není to SRAM výmysl …

                  0 0
                  • roupik  

                    To je možný, jde o to že sram používá (používal?) obdobu automobilové DOTky a shimano hydraulickou kapalinu na bázi oleje

                    0 0
    • Kristiandavv  

      Ja som sa po tom Grail 7 pozeral, aj som mal GRX 800ku objednanu, avsak potom som to zrusil kvoli geometrii. Som zaciatocnika a chcel by som co najpohodlnejsiu geoemtriu. Grail 7 je skor sportovy a naviac nema dostatok priestoru pre hrubsie plaste (ak by bolo treba). Prave preto by som vybral medzi tym Rose alebo Marinom.

      0 0
      • Singlespeed  

        Rose i Marin mají oficiální průchodnost 700c plášťů 45 mm, to taky není žádná sláva.

        0 0
        • jIrI___  

          Pokud by gravel potřebuju pneu širší než těch 40–45 mm, tak bych si položil otázku, jestli je gravel zrovna ten typ kola, který hledám…

          4 1
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
    • Deadlift  

      Za dva roky na gravelu jsem zjistil, že to univerzální kolo není. Pokud se vzdáte těžšího terénu a pořídíte dvoje záplety, tak to jakž takž nahradí levnější silnici.

      Osobně se mi jeví jako ideální kombinace aero silnice a lehké ht nebo race oriented gravel a trail full.

      Ideálně silnice, gravel, ht, xc/trail full a enduro:)))

      1 0
      • Peslezedirou  

        :-)) ale jo no, máš pravdu.

        0 0
      • šlapatko  

        Každý to máme nějak. Provoz mě donutil zmizet ze silnice. Mi stačí můj prasopes gravel a občas vyvenčím hardtail.

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        1 1
      • jIrI___  

        Ano, po sedmi letech na gravelu toto můžu podepsat. A dodal bych jednu věc, kvůli které někteří gravel za univerzální kolo považuji a druzí ne – záleží na tom, v jaké oblasti bydlíte. Kolem Ostravy je to jedna velká placka a těžší terén chybí nebo se vyskytuje v délce maximálně několika stovek metrů. Tady člověk fulla prostě neuživí bez toho, aniž by se někam přibližoval autem či vlakem. Naopak v místě mého rodiště v Beskydech bych moc nevyužil gravel, protože je tam terén, který na gravelu od srdce nesnáším (pořád nahoru/dolů, velké volné kameny, prostě beskydský píseček). Ale na trailovém fullu jsem si tento terén užíval. Pro přestěhování do Ostravy mě to na fullu nudilo, tak jsem přesedlal na gravel a vyjížďky i po tom nudném povrchu mě zase začaly bavit :)

        0 2
        • Deadlift  

          Je to tak. Fulla jsem tahal do Beskyd. Zbytek odjedu na gravelu. Baví mě ale obojí a na tohle je prostě jedno kolo kompromis. Co gravelu nemůžu upřít je fakt, že si teď lépe volím stopu, nesedím na tom jak na křesle a pracuji na kole mnohem víc. Na fullovi člověk projede tak nějak vše, pokud je to lehčí terén a neřeší že přejel třeba kanál:)

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.