Prechod z MTB na Gravel do 50-75k

126 nepřečtených
  • Kristiandav

    Zdravim,

    mam hardtail horsky bicykel, ktory vobec nevyuzivam na povodny ucel. Polovicu jazdim na asfalte a druhu na spevnenych lesnych, polnych a strkovych ciest. Ziaden single track. Vyskusal som gravel a celkom sa mi to zapacilo.

    Poziadavky:

    • 40mm+ kolesa
    • co najvacsi komfort v ramci gravelu
    • sprevodovanie na strmsie stupanie (napr. 500m na 7km, idealne asi 2× na prednej prehadzovacke)

    Vyska: 169cm, vaha 68kg

    Budget mam 50k czk/2k eur pre aluminiovu verziu alebo 75k/3k eur pre karbonovu verziu. Ocakavam, ze od biku dostanem vela zabavy, uvidom kopu novych miest a zlepsim kondicku. Pouzivat by som chcel 2–3× tyzdenne v kombonacii s behanim. Vsetky tripy jednodnove. Ziadny bike packing nechystam.

    Rose Backroad mam vyskusany a vyhovuje mi: https://www.rosebikes.com/…x810-2696846

    Paci sa mi dozajn, komfortna geometria aj solidne spracovanie.

    Nepaci sa mi cena 2600eur a k tomu cakanie 4–5 mesiacov (Rose vraj dost zdrazoval za posledny rok)

    Podarilo sa mi objednat Canyon Grail 7

    https://www.canyon.com/…-7/3093.html?…

    Paci sa mi dozajn aj to, ze podobna vybava v porovnani s Rose a pritomje s uspora cca 800eur. Naviac dodanie do cca 2 mesiacov.

    Nevyhodu vidim v sportovejsej grometrii. Stack o 3 cm nizsi a reach o 0.5cm dlhsi.

    Teraz rozmyslam nad tym, ci som urobil dobre. Grail bude mozno prilis ladeny sportovo (max sirka plastov 42mm) a ja by som radsej uvital vacsi gravel z komfortnejsej kategorie po prechode z Mtb.

    Preto uvazujen ci nezrusit objednavku a nezobrat nieco ine.

    V zozname mam:

    Grizl 6 karbon

    Pacia sa mi hrubsie plaste aj vacsia variabilita. Ale ram je vraj velmi tvrdy a neprinasa tak realne az taku vyhodu oproti hlinniku. Taktiez geometria nevyzera byt komfortnejsia oproti Grailu.

    https://www.canyon.com/…-6/3243.html?…

    Grizl 7 karbon

    https://www.canyon.com/…-7/3244.html?…

    Marin Headlands 1

    Slusna vybava, prijemna geometria aj cena na karbon. Nevyhoda asi 1×11 na stupanie do kopca.

    https://www.fahrrad.de/…M894492.html?…

    Seigla Rigid Weekend Warrior

    Geometria niekde medzi, super siroky priestor pre kolesa.

    https://www.laufcycling.com/…/lauf-seigla

    Da sa kupit aj verzia s ich specialnou vidlicou, ale pocul som na ne rozne ohlasy.

    Co by ste doporucili, som otvoreny aj inym alternativam.

    Diky moc!

    0 1
    • Tomcat  

      pokud si pročítal trošku ten flame ve vláknu Grail versus grizzle. Tak … Ocakavam, ze od biku dostanem vela zabavy, uvidom kopu novych miest a zlepsim kondicku… se rozhodně nemusí dostavit. Protože jak někteří uváděli v tom jiném vláknu na pohodu, nikoliv výkonnostně. vlastně někteří ho popisují jako taková silnička na horší cesty a slovo pohodlnost je proti silničce ne proti MTB. A musí plánovat extra trasy pro gravel.

      Pokud je Vaše MTB nějaký slušný , se zásadně neposunete.. za předpokladu sérií máte nějaké slušné MTB.

      klidně bych doporučil naopak něco low-endové ho abyste si ověřil že to co od toho očekáváte a nyní závislí na osazení komponent je ono. takže klidně třeba nějakého kelyse, a nebo Decathlon s tím že když nebude vyhovovat, tak ho pošlete dál s minimální ztrátou.

      1 2

        MTBIKER doporučuje

      • borda  

        Aha, já teda, když si plánuji trasu na ziletku, plánuji trasu pro ziletku. Dtto pro gravel. A dtto pro bika, když jsem ho měl.

        Ale v rámci nějaký ty lehký manipulace se dá udělat specifikum že všeho, že?

        0 1
        • Tomcat  

          přesně v tom flame ta obhajoba gravelu ve stylu …kam vítr tam plášť… jak jindy někdo gravel doporučoval, že je to kolo na kterém se jen dá přece jezdit rychleji. Tak najednou zase někdo říkal, že to přece není vůbec na to aby člověk honil výkony, ale je to na pohodu. Někdo říkal, že to je do rozbitého terénu následně někdo zase říkal vždyť to přece do terénu vůbec není je to jen silnička na špatné cesty. A furt dokola. nemluvě o technických věcech, že některé gravily teda o moc lehčí než horák nejsou a počtem převodu jsou nastejno. A jak někdo zmínil pokud model počítá z bikepacking, tak nemůže být extra pohodlný, protože ta tuhost počítající se zavazadly si vezme svou daň.

          Gravel ma své misto na slunci jen každý v nem vidí , nebo chce vidět něco jiného.

          Proto možná na začátek s gravelem by bylo dobré kdyby dotyčný tazatel začínal na mnohem nižší finanční laťce. základní vlastnosti gravelu budou stejný u kola za 30 jakou za toho za 50 a nejsou zrovna o tom jak vysoká je tam sada od Shimana. Případně ať si ty trasy které jezdí vyzkouší na nějakém kolu typu cross o kolik si myslí že se posune proti tomu horáku. Bohužel nezmínil jaké kolo to má nahrazovat

          0 2
          • borda  

            Tenhle člověk má viditelně jasno. Bika má, gravel má vyzkoušenej, evidentně ví co a kde jezdí. Tyhle reakce jsou zrovna tady zbytečný.

            Jo, kdyby psal jezdím 70% těžší terén a prý je gravel děsná sranda, tak mu taky řeknu svoje. Ale tohle není ten případ.

            1 0
          • VojtaXY  

            Gravelum chyby kategorie. U MTB mas XC a DH a vis, co od toho cekat. U gravelu jeste tohle jeste oficialne chybi.

            0 0
            • cyklista86  

              Asi mas pravdu. Pak by se lidi nemuseli dohadovat kvuli tomu, ze je rec o gravelu, ale kazdy si pod tim predstavuje uplne neco jineho..

              0 1
              • TK75  

                To bych teda chtěl vidět jakým způsobem bys to rozděloval, když jeden jedinej gravel se dá provozovat různé dny různým způsobem

                Střední třída Diverge…Sarah Swalow, na trénink hodí silniční záplety, na jízdu dál 700×48 a občas do divočiny 27, 5 x2,1 mtb gumu

                Nebo 3T exploro…silniční záplety a joooo to je grevl do rychla, jenže v sobotu potom vypadá takhle :⁠-⁠D

                2 0
                • cyklista86  

                  Proste je to slozity s tema gravelama.. :D

                  0 2
                • VojtaXY  

                  To ze jde gravel provozovat v ruchnych konfiguracich neni problem.

                  Vetsinou ma 1 nebo 2 moznosti nastaveni hlavoveho uhlu. Nektere maji dokonce 2 moznosti nastaveni delky zadni stavby.

                  To same je delka hlavy a delka podlozek.

                  Riditka jdou menit, ale taky podle typu maji sirku a flare.

                  Pocet maximalni prevodniku je taky urceny ramem a to same maximalni sirka plaste.

                  Problem muze byt bikepacking, protoze takove kolo muze byt jak spis silnicni, tak terenni.

                  0 1
                  • Tomcat  

                    Vetsinou ma 1 nebo 2…

                    0 1
                  • Tomcat  

                    Vetsinou ma 1 nebo 2…

                    0 1
                  • Tomcat  

                    Většinou ma 1 nebo 2… ano jeden má vždy , ale ce by vic nez 50% rámu měli vic nastavení úhlu hlavy ?

                    0 1
                    • VojtaXY  

                      To je vetsinou na vidlici, kde se da posunout osa kola. Nekde jsem to videl i v zadni stavbe na posunuti zadniho kola s moznosti sirsiho plaste a protahnuti celeho kola.

                      0 1
                      • Tomcat  

                        ano existuje to , ale většina je množství větší než 50%. A měnitelnou geometrii opravdu tolik k vyrobených rámu nemá.

                        0 0
        • jeniiiik  

          Nejlepší trasy pro gravel plánují mapy.cz když dáš plánování pro horské kolo. To bylo zatím vždy úplně super a i dobrý poměr asfalt/terén.

          2 0
    • Pavell  

      S Grailem ani Grizlem neuděláš chybu. oproti tomu MTB co používáš na silnice, tady poletíš, bude Tě to bavit. Pláště 40+ odfiltrují ty rozmlácené okresky 3.třídy, kde se kvůli menšímu provozu lépe jezdí.

      0 0
      • Tomcat  

        Tak moment vždyť přece ve vláknu grail vs grizzle se říkalo že gravel přece není o hltání výkonu, ale že je přece na pohodu… nebo jak to je?

        0 1
        • Kouba_2005  

          On píše něco o hltání výkonu? Kde přesně? Díky.

          0 0
          • Tomcat  

            aha tak výraz poletíš se používá pro jízdu která není rychlá než třeba turistické tempo . Hmm jo jasně.....

            0 1
            • Kouba_2005  

              Nevytrhávej z kontextu. Psal oproti tomu MTB co používáš na silnice, tady poletíš

              1 1
            • virtualcop  

              Že nedokážeš pochopit, proč může být gravel pro někoho optimální kolo s největším „fun factorem“ a musíš stále argumentovat nějakými „objektivními“ hodnotami rychlosti, tempa… to fakt není náš problém :)

              Aneb – nemám rád gravel, nedoporučuju gravel, mám s tím nějaký problém, ale mám potřebu se k němu stále vyjadřovat a vymezovat a nejlépe prudit ve vkáknech, kde se o něm mluví…

              Prostě nepochopím – já nemusím gravity disciplíny, nemám požitek z enduro či DH ježdění, vcelku houby o tom vím, ale přicpu se do vlákna, kde se o tom diskutuje a budu prudit ty, které to (na rozdíl ode mne) baví…

              Má to nějaký smysl? (pokud pominu ten fakt, že jsou lidi, které prostě „prudit“ ostatní vcelku baví a ten smysl hledají právě v tom… ) :)

              1 1
              • Tomcat  

                Jsme u té rychlosti a temp četl jste v textu tazatele …uvidom kopu novych miest a zlepsim kondicku… porovnání s jeho neznámým MTB.

                0 3
                • virtualcop  

                  A ono se použití gravelu a citace "…uvidom kopu novych miest a zlepsim kondicku… " nejak vylucuje? Jako ze na gravelu se nedá vidět kupa nových míst a zlepšovat si kondičku? :)

                  0 0
                  • pazda  

                    On to asi mysli tak, ze to se da delat na kazdem kole :)

                    1 0
                    • virtualcop  

                      Já právě nevím, jak to Tomcat myslí a proč to vlastně vůbec nějak ve vlákně o přechodu z MTB na gravel či o výběru gravelu od Canyonu myslí… :)

                      Respektive furt nechápu, proč když mne něco nebaví nebo si o tom myslím, že to není nic pro mne, tak to bude dále aktivně všemožně ostatním vyvracet (a to i těm, které to bezesporu baví a vidí v tom nějaký smysl či zábavu).

                      Jdu se přicpat někam do vlákna k „downhillákům“ a jdu jim vysvětlit, že ty jejich kola jsou úplně blbý a těžký kovadliny a jak je to vůbec z toho kopce může bavit jezdit… :)

                      1 0
        • Pavell  

          No já s tim Grizlem po okresce úplně letim a ještě na pohodu…někdy ten gravel vyzkoušej.

          0 0
          • jIrI___  

            Záleží, s čím srovnáváš. Třeba oproti X-Roadu je Grizl lenoch. To mi že začátku psychicky hodně vadilo, ale pak jsem si zvykl :)

            0 0
            • Pavell  

              Měl jsem štěstí, že jsem přecházel na Grizla z 20 let staré Trek-hrůzy.

              0 0
        • pazda  

          Tak pokud jezdí na MTB po asfaltu, tak pri stejnem vykonu by mel byt gravel o neco rychlejsi. Je otazka o kolik kdyz na tom budou 50mm plaste. Jinak se taky pridavam k nazoru, ze kdyz nevim, tak vyzkouset neco levnejsiho a kdyztak prodat a koupit lepsi, nicmene to uz tazatel asi otestoval.

          0 0
          • Kouba_2005  

            Každej má ale tu ale tu finanční laťku jinde, takže co je pro někoho už za 30 moc, to můžou být pro někoho vyhozený prachy za jebku a hledá dražší, čemuž rozumím. Jestli nezkoušel, tak bych spíš doporučil nějakou drahou testovačku, aby nebyl názor negativně ovlivněn materiálem. A píše pláště 40+, to není úplně 50mm :-)

            0 0
            • pazda  

              Jasny, to byla reakce na zmateneho Tomcata, ktery docetl puvodni dotaz asi jen do poloviny. Urcite nema smysl kupovat jebku za 8 z dekace. Osobne bych pred podobnym rozhodnutim koupil treba Graila 6 a pak se rozhodnul jestli brat neco lepsiho.

              S plasti spis narazim na fakt, ze kdyz budu mit podobne na lehcim HTcku, tak nebude rozdil v rychlosti nejak zasadni. Tam uz to bude vic o odporu vzduchu nez rolling resistance :)

              2 0
              • Tomcat  

                Nikoliv já ho četl právě od poloviny a hledal jsem tam marně jaký vlastníma původní kolo.

                Korelace vs kauzalita , hodně lidí pěje ódu na gravely z toho důvodu, že vyměnili špatné kolo za dobré kolo. jenže ten rozdíl nebyl v kategorii kola , ale v kvalitě kola. To znamená , že pokud by vyměnili staré MTB za nové lesi MTB, mělo by to také úspěch.

                Grail je rozhodně hodně jistota, i když takový Exceed v karbonu by také nebyl špatný.

                0 1
                • pazda  

                  To asi ano. Ale treba se jim jen posunul nazor na to, kde chteji jezdit. Zjistili ze nepotrebuji 2,4 plaste a trh jim nabidnul i jine reseni nez jezdit uzovky na MTB.

                  Osobne mam taky na jednom HT uzke, silnicni plaste a pouzivam ho jako dopravni prostredek do prace a nerekl bych ze bude pomalejsi nez gravel, ale proste to vypada divne :)

                  0 0
        • Peslezedirou  

          Ty brďo, ty se tedy pouštíš dost tvrdě na tuhle Gravel Křížovou výpravu :-D)

          0 0
      • Breakpain  

        Uznávám, že jsem měl TOP HT, a průměrnonu CX … ale přišlo mi to hodně vyrovnané, že bych najednou letěl na CX mi nepřišlo.

        Ale to je jen taková poznámka pod čarou ;-).

        Tím nezpochybňuji tazatelovu volbu – tu provedl dle popisu dobře.

        4 0
        • Tomcat  

          Budeš upálen gravelokvizicí :) .

          2 0
        • virtualcop  

          Měl jsem také celkem TOP HT, teď „průměrného“ gravela. Když jsem na HT jezdil každodenně do práce a vydusil jsem se, můj rychlostní průměr byl určitě vyšší, než bych teď dokázal na stejně těžkém gravelu (roky navíc, méně naježděno, menší ochota se „vydusit“…)

          Jezdit na HT mne bavilo a jízdy jsem si každý den užíval a těšil se na ně.

          Nicméně – teď mne gravel baví ještě víc. U mne to není o rychlosti, ale o způsobu jízdy celkem, jak se kolo ovládá, jak akceleruje a hlavně jak mi optimálně vyhovuje na ty trasy, které převážně jezdím.

          Někdy „kolo“ není prostě o racionalitě, abych byl vždy nejrychlejší, za nejméně wattů, případně opačně – aby sem jel co nejpohodlněji na nějaké trase, nebo zdolával co nejtěžší terén. To je důležité pro závodníka nebo cíleně trénujícího hobíka, ne pro výletníky, dojížděče.

          Píšu to pod tebe (protože podobná situace a navazující myšlenka), ale určeno je to jinému/jiným.

          2 0
        • Georrge  

          Tak ono je taky docela blbost, aby gravel s širokými plášti „letěl“ oproti HT. Gumy jsou téměř stejné, hmotnost podobná, gravely mi nepřijdou nějak podstatně víc aero než HT a jediný větší rozdíl je v posedu (široký úchop vs. úzký na beranech). Ten úchop něco málo udělá, ale když jsem na MTB zkoušel užší úchop podobný gravelu (vnitřní rohy 420mm od sebe, tedy stejně široký úchop jako na beranech), tak to žádné zázračné zrychlení nepřineslo. Úhel trupu si na HT můžeš nastavit stejný, jako na gravelu, pak zůstane jen výhoda gravelu v možnosti spodního úchopu, což opět neudělá žádný brutální rozdíl.

          Prostě gravel na širokých gumách ve spodním úchopu trošku rychleji pojede, ale nedá se tvrdit že „poletí“ oproti jezdivě nastavenému HT.

          2 2
          • cyklista86  

            Ja se taky muzu chytnout na MTB tak, ze mam defakto stejny posed jako na ziletce, ale neni to tak pohodlne jako kdyz „zalehnes“ do spodniho uchopu v obloukach a muzes si pekne natahnout ruce( plus samozrejme nemuzu brzdit, kdyz se drzim rovnych riditek blize predstavci mimo gripy a brzdove packy…) Takze tak jezdim jen na rovne ceste, kdyz je to treba lehce s kopce nebo fouka do zad a chci letet.. Jinak si myslim, ze cim nizsi cena porovnavanych MTB a gravelu tim vetsi bude rozdil. Jak uz ma ale nekdo 8kg karbonovou MTB raketu s rychlejma gumama, tak tam uz fakt bude ten rozdil jen v tech riditkach..

            2 0
            • Georrge  

              To že má gravel ten užší úchop pohodlnější, nabízí spodní úchop a umožňuje brzdit, to je samozřejmě pravda, ale až na ten spodní úchop to vliv na rychlost nemá. Rozdíl mezi levným MTB a gravelem… to je dobrá připomínka, protože levné MTB mívají velmi „nejezdivé“ gumy, příliš vzpřímené posedy a majitel levného MTB málokdy investuje do doladění posedu. Takže tam asi opravdu levný gravel pojede lépe, přestože hmotnost levných gravelů taky není žádný zázrak.

              Největší rozdíl samozřejmě bude v případě, když má někdo doma levné staré MTB a koupí si drahý karbonový gravel, v tomhle případě ten gravel opravdu poletí. Jenže to by letělo i HT (za stejnou cenu jako ten gravel) na jezdivých gumách (tedy jak píšeš s tou 8kg HT raketou).

              1 2
    • TK75  

      Líbí se mi Marin

      Tady to i celkem rozumně hodnotí bratr Slovák, co na tom bylo třeba „vylepšit“ a kde s tím jezdí, na co to má atd

      https://youtu.be/1n9KePqXOrw

      1 0
    • kadlec  

      Ja mam asi 3 tydny Grail7CF a jsem spokojen. Jinak jezdim Luxe, ktery je pohodlny a rychly. Grail je rychlejsi, ale samozrejme s fulem mene pohodlny. Jezdim s tim silnice 3.tridy protoze se na preplnenou silnici bojim, lesni a polni cesty. Nemam ho snad ani tak na plouzeni na pohodu ani na bikepacking, ale spis abych se nekam dostal rychleji nez na fulu. Zajedu si na nem na hory, kdy mam najezd 120km a vsechno rozbity silnice a cesty. To by se me na fulu jet nechtelo, ale taky jsem jel 110km po cyklostezkach na fulu. A zase na litani po korenech, sutrech apod si Graila nevezmu. Takze pro me to to je takova hodne odolna a pohodlna silnicka s presahem do lehkeho terenu.

      Nemam porovnani s jinym gravelem, ale jsem max spokojen.

      5 0
      • Kristiandav  

        Vdaka za feedback. Rozmyslam nad par vecami ohladne Grailu:

        • Ci by bolo mozne jednoducho zvysit stack o 2–3 cm, aby to bolo o nieco pohodlnejsie.
        • Aku siroku pneumatiku tam dokazem vtesnat za predpokladu, ze mam blatniky?
        • Ake su tie karbonove riadidla? Mozno aj v porovnani s ostatnymi bicyklami?

        Dakujem.

        0 0
        • kadlec  

          No stack jde snizit, maji tam podlozky, ale zvysit asi ne a pokud jo, tak asi o 5 mm. Ale to nevim jiste.

          Ja mam standadrni pmeu 40mm, pujde dat asi 42mm, ale nemam vyzkouseno. Ja to bral s tim, ze na 490mm skoncim a vic nepotrebuju, kdyz mam fulla. A blatniky jsou zatim v krabici.

          Riditka za me super, ale nemam srovnani s jinyma beranama, silnici jsem 25 let nemel.

          0 0
          • Kristiandav  

            A ako je to co sa tyka velkosti? Bral si podla odporucenia na Canyon stranke?

            Ja som si porovnaval geometrie roznych bicyklov a Canyon mi vzdy vychadzaju mensie, musel by som ist o cislo vyssie, aby bola geometria s podobnymi s bicyklami od Marinu, Laufu alebo Rose. Tak rozmyslam, ze aky je dovod.

            0 0
            • kadlec  

              Mam 176cm, rozkrok 83cm, Grail mam S a Luxe v M. Oboji mi sedi

              0 0
    • Cyklofanatic  

      Tyhle diskuze mě baví :).

      Přidám svůj pohled. Já třeba jezdím výlety kde kombinuji všechny druhy cest včetně ( i když v menším podílu) tezsiho terénu a silnic a tady považuji MTB XC proste za nejuniversalnejsi a přijde mi to taková větší svoboda než gravel.

      1 0
      • TK75  

        Teď je otázka, jestli ti to jen přijde od pohledu, nebo si na tom grevlu něco objel a máš porovnání:⁠-⁠)

        1 0
        • Cyklofanatic  

          Mel jsem to půjčený dva dny od švagra na vikend, takže hodně málo do 150 km. V členitým terénu, kterej mám nejradši (vinuty cestičky s kameny a kořeny) už to pro mě mělo limity hlavně z hlediska těžiště a uchopu. Ale jak říkám, je to můj pohled, já jezdím cely život MTB , rozhodne neříkám ze gravel je špatný. Naopak švagr jezdil dřív téměř jen na silnice, takze ten si to hodne pochvaluje.

          0 0
          • TK75  

            Tak to máš pravdu…posed, berany, nízkej předek atd Diky tomu se sice na grevlu dobře dupe, ale špatně dělá „volná zábava“ jako poskočit si

            Mě to bavilo celkem dlouho, ale teď už se mi nějak ohybat za berany nechce :⁠-⁠D

            1 0
    • Kristiandav  

      Diky za rady a tipy!

      Ospravedlnujem sa, zabudol som napisat aky mam MTB teraz.

      Jedna sa o tento model, kupovany cca. 2 roky dozadu za cca. 500 Eur.

      https://www.fahrrad.de/…M904261.html

      je to 3×8 a necelych 15kg.

      S Canyonom zacinam trosku stracat nervy. Ich datumy dodavoch sa neustale posuvaju, ale stal mam aktivnu objednavku na Grail Al 7 s dodanim koniec oktobra/zaciatok novembra. Dve veci s ktorymi som si nie az tak isty su agresivnejsia geometria a max. 42mm gumy. Je mozne, ze by som tam dal 45, alebo 47mm na Zimu :).

      Dost sa mi pozdavaju tito dvaja adepti. Ak sa pozriete na specifikaciu, ktory sa Vam zda lepsie vybaveny?

      Marin Headlands 1

      https://www.fahrrad.de/…M894492.html?…

      Cena: 2439 Eur

      Lauf Seigla zakladny Weekend Warrior model

      https://www.laufcycling.com/…/lauf-seigla

      Cena: 2440 Eur + DPH, tak ratam cca. 2800 Eur.

      Co som si zatial vsimol:

      • Marin ma viac relaxovanu geometriu
      • Lauf vyzera mat lepsiu sedlovku a sedadlo
      • Lauf je lahsi (asi kvoli kolesam?)
      • Lauf ma dlhsiu zaruku, tusim 7 rokov (, Marin len 2
      • Marin je na Shimano GRX 812, Lauf na Srame Rival. Netestoval som vela bikov, ale na prvy pohlad sa mi Shimano zdalo uzivatelsky privetivejsie a brzdy pouzivaju netoxicku kvapalinu (otazka je ako je to velmi dolezite).

      Tu je porovnanie Geometrie (je tam Headlands 2ka, ale ma rovnaky ram ako Headlands 1).

      https://www.bike-stats.de/…ie_vergleich?…

      Je stack o +28.7 mm a reach o –10.2 mm velky rozdiel? Mal by to byt rozhodujuci faktor?

      0 0
    • Kristiandav  

      Este ma zaujal

      Rose, cisty dizajn a vzpriamena geometria

      https://www.rosebikes.de/…x810-2696846?…

      Myslite ze je ok ak je sirka vnutorneho rafiku iba 19mm na 40mm plaste? Napr. Canyon dava 24mm rafiky na 40mm Graila.

      Karbonova verzia je uz mimo rozpocet.

      0 0
      • jIrI___  

        Za mě je 19 mm na 40 mm pneu úplně v pohodě. Není to tak dávno, co se na MTB zcela běžně vozily na 19 mm ráfcích pláště široké 57 mm :). Samozřejmě pokud plánuješ jít v trendech ultra nízkých tlaků, pak na širších ráfcích bude totožný plášť stabilnější, nebude se zejména v zatáčkách tak moc bortit.

        0 0
        • kadlec  

          Presne tak, nedavno na mtb byl rafek 19mm a plast 2,2 ale pri nizoym tlaku se to zvejkalo.

          0 0
    • Kristiandav  

      Update vyberu:

      0 0
      • Kristiandavv  

        Ja sa este stale rozhodujem a toto su moji finalni kandidati:

        Marin Headlands 1

        2249 Eur

        Rose Backroad Al GRX 800

        2599 Eur

        Do coho by ste odporucili ist?

        Najvacsi rozdiel je v rame: Marin ma karbon, Rose hlinnik a v prevodoch. Marin je 1×11, zatial co Rose 2×11. Rose je taktiez o 250 Eur drahsi a treba nan cakat cca. 3 mesiace. Zas trosku sa obavam tych prevodov v tom Marine, kedze pouzitie je tak 50–60% asfalt a k tomu narocnejsie stupania. Zaujimave je, ze Marin je napriek karbonu trosku tazsi, tak rozmyslam aka kvalita tam toho karbonu je. Neviem ci to je relevantne, ale ten Marin ma telo jak emental (nekonecne mnozstvo montaznych dier), tak ci to tiez neposobi na robustnost. Na bikepacking sa nechystam.

        V pripade Rosu viem ist do predajne, kde mi ten bike predvedu a odovzdaju zmontovany. Marin by prisiel postou. Nemyslim si, ze montaz by bola nejaka zlozita, ale mozno by bolo dobre mat bike poskladany, vyskusany a nastaveny, nakolko som zaciatocnik a nejake veci mozem prehliadnut?

        0 0
        • Kristiandavv  

          System ma vyblokoval prvykrat ked som chcel pridat linky, tuto som to skusil pridat cez skracovac

          Marin Headlands 1

          https://lnk.sk/msu8

          Rose Backroad Al GRX 800

          https://lnk.sk/ajyc

          0 0
          • Singlespeed  

            Taky jsem teď vybíral levnějšíhoi gravela na lítačku a jako „zimáka“. Nakonec jsem jednoznačně volil alu Grail 7 se Sramem AXS. Proti lankům je to opravdu úplně jiný level a proč si za své peníze neužít luxusu. Nejlehčí převod 40/44 je už solidní vyprošťovák, pokud nestačí, není problém vyměnit pilu za 38 zubů.

            https://www.canyon.com/…ad/grail/al/

            0 0
              • cyklista86  

                Ty sis koupil dalsiho canyona na eletrice?

                0 0
                • Singlespeed  

                  Obměna vozového parku. Jednou to muselo přijít. Maxbajky jdou do důchodu.

                  0 0
                  • TK75  

                    Máš to dobře vykoumany a doba je taky fajn..Canyon jede, osazení paráda a rám včetně geo je tak akorát…není moc co řešit

                    A je teda fakt, že k jednoduchému grevlu mi i sedí ten bezdrát

                    0 0
                    • cyklista86  

                      Me se na tom hlinikovem grailu s mechanickou prehazovackou nelibi to obnazene lanko. Nechapu proc to nedali do bowdenu?

                      0 0
                    • Kristiandav  

                      Nie je ale geometria velmi subjektivna? Pozeral som vela videi a viackrat som sa stretol s nazorom, ze vyrobcovia vyrabaju castokrat sportovejsiu geometriu. Pre jazdenie rekreacnych jazdov je vsak skor dolezite, aby im to sadlo, aj ked to za cenu trosku horsej geometrie.

                      Napr.

                      Stack to Reach ratio pre Rose 1.54:1, Marin 1.52 a Grail 1.43:1

                      Na Rose som sedel a vyhovovalo mi to, na Grail som sa bohuzial nedostal, tak sa trochu bojim ist do toho. Naviac maju trosku divne velkosti. Ked porovnam Rose 53, tak je o nieco vacsia ako Canyon XS, ale tam by som sa uz bal ist do S, lebo ten reach dost narasta. Velkostne je vsak Rose 53 do dost podobny Canyonu S.

                      0 1
                    • Kniha  

                      Ahoj asi bych taky potřeboval radu,

                      Řeším Grail 7Al – Specialized diverge Elite E5 – Stevens 2022 Prestige … Byl by schopny někdo poradit ????

                      0 0
                      • Singlespeed  

                        Jak jsem psal výše. Grail 7 Al se Sramem AXS je opravdu luxus. Na kola s lankovým řazením mě ani nenapadlo se dívat, vývoj se ubírá jiným směrem. Ale pokud elektriku nechceš, tak má nejlepší poměr kvalita/cena Canyon, pak Stevens, Spešl je na úrovni nejlevnějšího Grailu 6.

                        0 0
                        • Tomcat  

                          Jo jo obzláště na ty bajpakingový výlety který někdo považuje jako základ existence gravelu je ASX super… ..jezevec či kojot to kdyžtak tak dobije…

                          0 1
                          • Singlespeed  

                            Dát si náhradní malinkatou baterku do kapsy není problém, pak může člověk hrkat cca 1300 km, po asfaltu i více. Ale na nějaký Great Divide to není, to dá rozum.

                            0 0
                            • TK75  

                              Tenkrát se na to stejný někdo pták Lael Wilcox…když má elektriku na ty dlouhé akce, že na mechaniku je určitě vetsi spoleh atd no, psala že ji vyhovuje lehkost řazení, poněvadž když je unavená tak je to znát

                              0 0
                          • Jasam  

                            Ty jo.. Jak čtu Tvé komentáře, Tobě leží gravely (a věci s tím spojené) nějak v žaludku. Něco osobního?

                            1 0
                          • virtualcop  

                            S Di2 nebo ASX se docela dost běžně jezděj unsuported dálky (viz třeba Polman, jeho Di2 a NorthCape-Tarifa), samoozřejmě ty, kde jsou povoleny GPS kompjutery a je předpoklad, že ti jezdci taky musí občas zastavit a dobít si světla, počítače, mobily atd. Superextrémní závody bez GPS a noclehů jen venku jsou také, ale zas tak moc jich není – tam je jediná možná opravněná námitka, že by nebylo jak nabíjet (nicméně tam se zase vozej třeba rozkládací solární nabíječky s powerbankami, z nichž opět není problém během hodinky řazení dobít).

                            Respektive vidíš problémy tam, kde reálně nejsou – ať už k elektronickému řazení, tak obecně se svou umanutostí vůči gravelu jako takovému :)

                            0 0
                            • Tomcat  

                              proč se na northoru vozily řadici packy bez indexace… … nápověda nebylo to o nabíjení…

                              Poslouchal sem rozhovor s jedním extrémním maratoncem a 1 na dobíjení mimi jízdu není čas 2 panel si mimo pouštní oblasti můžete strčit do…

                              0 1
                              • Singlespeed  

                                Já předpokládal, že tazatel není žádný extrémní maratonec, ale „běžný“ cyklista :-) .

                                0 0
                                • borda  

                                  Já myslím, že i méně běžní cyklisté se toho nebojí :)

                                  Viz. :nové foto/bohemia divide, pán bych řekl zrovna vede.

                                  2 0
                              • zirecek  

                                Je to stále stejné, můžeme si udělat další fajfku: 29 nebrat, kotouče nebrat, 1 placku MTB nebrat, 12ku nebrat, teleskop nebrat, elektriku nebrat, atd. Prostě vývoj…

                                2 1
                              • virtualcop  

                                Ano, je asi tak 0.001% jezdců, kterým by nabíjení řazení mohlo při jejich jízdách způsobovat zdržení a problémy, či by měli vůbec problém nabít.

                                Stále máš pocit, že se tento problém týká tazatele zde ve fóru? :)

                                Když s tím jezdí Polman, myslím i Zavoral a vůbec dalších dost lidí, pro které není problém ujet denně a mnoho dní za sebou 200–300km, opět se mi zdá, že hledáš trabl, tam kde reálně nikdy nenastane :)

                                Mimochodem – ty panely maj dnes už slušnou účinnost a powerbanku za pár hodin dobijou i vcelku pod mrakem, nehledě na to, že spousta těch ultra jezdců jezdí na kombinaci nábojových dynam + powerbanky (světla dobíjet musí), takže si šťávy vyrobí na své potřeby vcelku dostatečně – klidně i na dobití řazení, jednou za pár dní :)

                                0 1
              • satch  

                A v brzdách se sram pořád drží té DOTky?

                0 2
                • roupik  

                  Se mi zdá že jsem nedávno někde četl že u nějakého aktuálního modelu brzdy už mají minerál

                  0 0
                • Tomcat  

                  DOT je zkratka pro normu média které ovládá brzdný mechanizmus tedy „mineralni olej“ i ona " brzdovka" je DOT a ta norma má číslo a není to SRAM výmysl …

                  0 0
                  • roupik  

                    To je možný, jde o to že sram používá (používal?) obdobu automobilové DOTky a shimano hydraulickou kapalinu na bázi oleje

                    0 0
    • Kristiandavv  

      Ja som sa po tom Grail 7 pozeral, aj som mal GRX 800ku objednanu, avsak potom som to zrusil kvoli geometrii. Som zaciatocnika a chcel by som co najpohodlnejsiu geoemtriu. Grail 7 je skor sportovy a naviac nema dostatok priestoru pre hrubsie plaste (ak by bolo treba). Prave preto by som vybral medzi tym Rose alebo Marinom.

      0 0
      • Singlespeed  

        Rose i Marin mají oficiální průchodnost 700c plášťů 45 mm, to taky není žádná sláva.

        0 0
        • jIrI___  

          Pokud by gravel potřebuju pneu širší než těch 40–45 mm, tak bych si položil otázku, jestli je gravel zrovna ten typ kola, který hledám…

          4 1
          • cyklista86  

            To si nemyslim. Co jine nez pneu ti ma zajistit pohodli u celoplevneho kola.. Kdo chce jezdit vic mimo silnice, tak sirsi plaste s nizsim tlakem urcite davaji smysl.

            0 0
            • Singlespeed  

              Pokud preferuje pohodlí, tak gravela nemá cenu kupovat. Klasické mtb, které má doma, mu ho poskytne mnohem více.

              5 0
              • cyklista86  

                Ale pohodli v ramci kategorie gravelu. Neni tu rec o maximalnim moznem pohodli, To bych mu pak doporucil spis elektricky fat bike..

                0 1
              • POC74  

                Já sem blaznil po gravlu a měl ho půjčen. Teď jsem zpět na MTB a jezdím pláště gravlu 42mm a jsem max spokojený. Jede to hezky, cítím se i mnohem bezpečnější na MTB. Jezdíme silnici, cyklostezky a občas i kam nás to zanese. Když mám chuť makat tak mám průměr taky 29km/h skoro. Jinak pohoda na cofie a dortíky a do hor…

                0 0
                • jIrI___  

                  Takto skončilo poměrně dost lidí kolem mě. Odjakživa jezdili na MTB, byť trasy spíše jednodušší a fajn i pro gravel.

                  Poblblí marketingovou gravelovou masírkou si gravel pořídili a po několika vyjížďkách ho prodávali a měnili za MTB, protože:

                  • drncá to,
                  • dá se na tom jezdit jen po hladkém asfaltu, nic na šotolinové cyklotrasy,
                  • však ani nedosáhnu na řidítka,
                  • bolí mě z toho ruce,
                  • bolí mě z toho záda,
                  • je to vratké, několikrát jsem se mále překlopil do boku,
                  • proč jsou ty řidítka tak divně zahnuté když se stejně dá držet jen nahoře,
                  • blbě se brzdí, kdyby ty brzdové páky byly rovně tak je to daleko lepší.

                  A stokrát jsem jim před koupí říkal, ať si toho gravela nejdřív půjčí, že to je fakt kolo pro lidi, kteří přesně vědí, co od něj chtějí a očekávají. A oni že ne, že to je zbytečné, protože na instagramu viděli že na tom teď jezdí hodně lidí, tak proč by to zrovna jim nevyhovovalo :)

                  4 0
                  • Tomcat  

                    To přeci není možný gravel přeci nemá chybu. Obzvláště na cestách plánovaných pomocí mapy cézet :) . Které jsou dělané pro gravel, tedy až po treku, krossu . Na gravelu je člověk nejvíc šťastný na bajpakingových výletech. Ale samo musí to jet pomalu ! Prože podle erodovaných odborníků gravel není přeci na rychlost a o rychlosti.....

                    0 1
                  • DonE  

                    Masáž to samozřejmě je. Na druhou stranu ti lidi spíš neměli trpělivost si zvyknout. Před několika lety jsem přítelkyni dotlačil k přechodu ze staré crossky na CX a „překvapivě“ jí to kolo začalo bavit. Lehla na tom akorát, když jí vyletělo dítě na koloběžce přímo pod kolo.

                    0 0
                    • zirecek  

                      „nemít trpělivost si zvyknout“ – super hláška, kterou začnu používat, když někomu nebude něco vyhovovat nebo se mu to nebude líbit, :⁠-⁠D.

                      2 0
                      • Cyklofanatic  

                        To bude stejně kultovní jako “29 nebrat” nebo “Reba p….” :))

                        1 0
                      • Pavlis42  

                        Ja to tak treba presne mel. Po prvni jizde jsem se nekolikrat male polozil. 40 let na HT udelalo sve.

                        Jinak potvrdim ze jsem take podlehl masirce a po dlouhych letech koupil k HT jeste Grizl 7 v carbonu (chtel jsem si udelat radost novym kolem).

                        A az na ty zacatky kdy jsem si zvykal na uplne jine kolo musim rict ze vubec nelituji a nic prodavat nebudu.

                        Na vetsinu vyjizdek beru dnes gravela. Nejvic me prave bavi ta zabavnost, agilita a jak krasne ihned na vse reaguje.

                        0 0
                      • DonE  

                        Takže když z fulla půjdeš na silničku, tak na první dobrou bude vše super? Na nový typ kola si musíš zvyknout.

                        0 1
                        • zirecek  

                          Nelze srovnávat převod full-silnice a HT-gravel. To první vlastně ani přechod není, i když by si se snažil o velkou dávku trpělivosti, :⁠-⁠).

                          Zřejmé je, že přechod z HT na gravel na základě zkušeností jiných a PR řečí nemusí dopadnout dobře. Avšak to zde již zaznělo, že je to spíše o lidech, kteří vědí, co chtějí a tuší, co si kupují…

                          0 0
                          • DonE  

                            No pokud někdo předpokládá, že se gravel bude chovat stejně jako HT, akorát bude rychlejší, tak se holt plete. Na druhou stranu v „terénu“ si na berany a pevnou vidli opravdu člověk musí zvyknout.

                            1 0
                            • šlapatko  

                              Přesně tak, gravel je prasopes. Roky jsem jezdil hardtail s pevnou vidlicí. Po čase jsem koupil silnici a na bajk přidal odpruženou vidlici. Velký provoz na silnicích mě donutil zbavit se silničního kola. To jsem přestavil na starý rám Reta Falcon a jezdím ho už pár let. Nejprve pneu 32mm, dnes jezdím 40mm. Na silnici, pěkných polňačkách, štěrkovkách to letí dobře. Všude jinde je rychlejší a pohodlnější hardtail. I tak občas jezdím kořeny a čistě mtb sekce. Je to zábava. Gravel beru jako jednoduché kolo na vše.

                              1 1
                      • DonE  

                        Viz výše, špatně zařazeno.

                        0 0
                  • mais  

                    jojo dlouhodobym experimentalnin vyzkumem na vlastni rit jsem zjistil, ze pro me je nejlepsi a nejzabavnejsi full se zdvihy 120 az 130 predek a 110 az 120 zadek

                    0 0
            • TK75  

              Je dobrý mít co nejvíc mista…rozměry pneumatik udávané výrobcema nesedí.Objednas 43 a ono je to 46, hlídat furt každej milimetr je naprd

              Blatník, bahno, prasklej drát a ráfek mimo..

              Marin i Grail jsou na tom podobně, takže kvůli tomu bych Grail ze seznamu nevyřadil

              0 0
              • cyklista86  

                No to jsou urcite dalsi padne duvody..

                0 0
              • Kristiandav  

                Toto mi nesedi, Marin aj Rose by mali zobrat 45mm 700c / 50mm 650b. U Graila som videl 42mm pri 650c tusim (velkost XS). Kazdopadne, ako som uz spominal, nie je to len o max sirke kolies, ale aj o geometrii, preto by som pocul rad nazory ci zobrat Marin alebo Rose. Viem, ze to vyjde drahsie ako Canyon, ale jednoducho som ochotny zaplatit trosku viac za geometriu, ktora mi viac sadne, to povazujem za dost dolezite.

                0 0
                • TK75  

                  Já jsem pořád pro Marin…je to podobná koncepce jako Diverge, sloping, nízko střed, vysoká hlava.....ne že by Rose byl nějakej moc velkej rozdíl teda

                  Neuděláš chybu ani s jednim

                  0 0
                  • JachymP  

                    Já jsem pro Rose. Jestli dobře chápu, Marin má teleskopku, to je za mě na gravelu zbytečnost. Vím, že v tom se mnou nesouhlasíš ;)

                    Taky hmotnost o půl kila na karbonu víc než hliníkový Rose? A už vůbec se mi na Marinu nelíbí ty bradavky všude možně. I když v realitě to asi tak moc vidět nebude…

                    0 0
                    • TK75  

                      Teleskop je jasnej, toho jsem si ani nevšiml, místo bradavek dávám plast spuntiky

                      0 0
                      • JachymP  

                        Asi jsem to popletl já, headlands 1 má jen připravu na teleskop, až headlands 2 má teleskopku. O to víc nechápu rozdíl v hmotnosti.

                        Špuntíky jsou dibrý tip!

                        0 0
    • Deadlift  

      Za dva roky na gravelu jsem zjistil, že to univerzální kolo není. Pokud se vzdáte těžšího terénu a pořídíte dvoje záplety, tak to jakž takž nahradí levnější silnici.

      Osobně se mi jeví jako ideální kombinace aero silnice a lehké ht nebo race oriented gravel a trail full.

      Ideálně silnice, gravel, ht, xc/trail full a enduro:)))

      1 0
      • Peslezedirou  

        :-)) ale jo no, máš pravdu.

        0 0
      • šlapatko  

        Každý to máme nějak. Provoz mě donutil zmizet ze silnice. Mi stačí můj prasopes gravel a občas vyvenčím hardtail.

        0 0
      • cyklista86  

        „Za dva roky na gravelu jsem zjistil, že to univerzální kolo není.“

        Zapomel jsi napsat „pro me neni“

        Ne kazdej jezdi teren, kde by potreboval fulla nebo dokonce enduro.. Ba naopak bych rekl vetsina lidi jezdi presne teren kterej pokreje gravel, takze pro ne to muze byt opravdu univerzalni kolo.

        Spis bych napsal, ze neexistuje kolo bez kompromisu na vsechny druhy terenu coz je logicke. Jedno a to same kolo nemuze jet na silnici jako ziletka a zaroven v terenu jako full.. :D Ale univerzalni gravel nebo MTB muze bez problemu byt. Podle toho co kdo jezdi..

        1 1
        • miche  

          Při letošním „lovu VK Vysočiny“ jsem plánoval podle mapy cz a celkem bych gravela ocenil a začal o něm uvažovat :-)

          0 0
        • zirecek  

          Gravela bych asi užil, koupil bych si, kdybych měl více času na ježdění, třeba do budoucna. Avšak mám na mne overkill HT, které jede jako střela a které mne stále udivuje, jak jde za pedálem a jak dokáže ve sjezdu pobrat nerovnosti. Tudíž mi ani nevadí přesuny na asfaltu či štěrku s plášti 2,25, protože to jede super. Přínos je pohodlí a blbuvzdornost na nerovnosti, kde bych musel být na gravelu opatrnější, více ve střehu.

          1 0
        • Deadlift  

          Ale jo. Za mě je univerzálním kolem lehký nízkozdvihový HT. Projet se dá na gravelu kde co. Slast to ale není. Rychlejší taky ne. Mít jen gravel, připravím

          Se o tu radost sjet si i když jen pár trailů ročně. Prostě, pokud to není šotolina (s drobnými kamínky) , asfalt a uježděná hlína, tak jsem rychlejší na 10,8 kg fullovi než na 8 kg gravelu (2,25 Thunder Burt vs 40 mm tufa). Pokud někdo jezdí jen výše jmenované, tak je gravel super volba.

          Co jsem si všimnul ke častý jev, že někdo si koupí gravel, prodá ostatní kola a začne ostatní přesvědčovat o tom, že gravel je jediné kolo co potřebuješ. Pro mě to spadá do škatulky typu Strážní věž, vegani, SPD (ne ty pedály:)

          Na gravelu jsem za 2 roky najel 10 000 km. Trochu zkušenosti snad mám a i když je to super kolo a moc mě baví, tak si na jaře pořídím dalšího fulla nebo trail ht, protože sjezd v kamenitých sekcích je o život a teleskop je taky fajn věc.

          Každému co jeho jest. Za mě je akceptovatwlným univerzálem lehké ht.

          5 1
          • detoxy  

            Ano, pro gravel je domovem asfalt, šotolina, hlína, obecně kamení do 5cm. Horší pasáže se dají projet, ale už to není příjemné a musí se upravit rychlost. Brát gravel často na kameny, kořeny apod., to opravdu nedává smysl. Ale za mě zmíněný mix povrchů, opravdu představuje universální povrchy a gravel je pro ně nejlepší volbou.

            0 0
            • Tomcat  

              …Brát gravel často na kameny, kořeny apod., to opravdu nedává smysl. Ale za mě zmíněný mix povrchů, opravdu představuje universální povrchy a gravel je pro ně nejlepší volbou… 8-| tedy stahovák na natahovák hodno díla J. C.

              0 3
          • larssen  

            Rychlejší taky ne

            Tak třeba u mě rychlejší je. Dlouhodobě o 4,58 km/h, a to jezdím stejné trasy jako dřív na HT. U všech segmentů na Stravě jsem po prvním projetí gravelem měl najednou osobní PR. I tam, kde bych tomu kvůli horšímu terénu nevěřil. Ale nebaví mě traily, velké kameny a kořeny, to přiznávám.

            Pro mě je gravel fakt ideální, univerzální kolo. Schopné na silnici i v lese a na poli, velice mi vyhovuje tato geometrie i berany. Po patnácti tisících kilometrech bych neměnil.

            2 1
            • Deadlift  

              Taky jsem na gravelu rychlejší. Pak se podívám na wattmer a dupu přes 300w což není standard (pro mě). Takže radost z rychlosti dělá své:) Na Fullovi wattmetr nebyl, ale přibližně stejné tepy neznamenaly určitě víc než 2 km/ hod. s tím, že po vyjížďce jsem byl mnohem víc “dobitý” než na fullu. Hlavně zápěstí trpí.

              0 0
              • larssen  

                K tomu většímu výkonu podle mě pomáhá ta silniční geometrie rámu a jiný posez. Mě to prostě baví víc než na HT. I silnička mě občas láká, ale když vidím ty lesní cesty, kudy jezdívám, bez nich by to nebylo ono.

                1 0
      • jIrI___  

        Ano, po sedmi letech na gravelu toto můžu podepsat. A dodal bych jednu věc, kvůli které někteří gravel za univerzální kolo považuji a druzí ne – záleží na tom, v jaké oblasti bydlíte. Kolem Ostravy je to jedna velká placka a těžší terén chybí nebo se vyskytuje v délce maximálně několika stovek metrů. Tady člověk fulla prostě neuživí bez toho, aniž by se někam přibližoval autem či vlakem. Naopak v místě mého rodiště v Beskydech bych moc nevyužil gravel, protože je tam terén, který na gravelu od srdce nesnáším (pořád nahoru/dolů, velké volné kameny, prostě beskydský píseček). Ale na trailovém fullu jsem si tento terén užíval. Pro přestěhování do Ostravy mě to na fullu nudilo, tak jsem přesedlal na gravel a vyjížďky i po tom nudném povrchu mě zase začaly bavit :)

        0 2
        • Deadlift  

          Je to tak. Fulla jsem tahal do Beskyd. Zbytek odjedu na gravelu. Baví mě ale obojí a na tohle je prostě jedno kolo kompromis. Co gravelu nemůžu upřít je fakt, že si teď lépe volím stopu, nesedím na tom jak na křesle a pracuji na kole mnohem víc. Na fullovi člověk projede tak nějak vše, pokud je to lehčí terén a neřeší že přejel třeba kanál:)

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.