• Pepa79

    Zdravím,

    Po cca 2 letech (lenost, manželka, lenost, dítě, lenost:), předtím silnice cca 2.000km za rok) jsem začal opět jezdit a budu kupovat nové kolo. Zatím jezdím na http://www.kolasmichov.cz/…cervena.html do práce (do práce 20km, z práce 11 nebo 20km- dle času) a pak cesty na návštěvy k rodičům (25km a až bude trochu najeto tak 60km) a když je čas tak vyjíždka cca do 30km.

    Mám na výběr z 2×11(36–26× 11–40) nebo 1×11(30× 10–42). Líbilo by se mi 1×11, ale bojím se, že by mi při dlouhé cestě došly síly a už 1×11 neutočím. Zkoušel jsem jezdit jen na prostředním tácu 32×11–34 do 25 km a to mi bohatě stačilo. Ale nevím jak bych takto dopadl na 60 km (jsem pracovně na měsíc mimo domov a nemám možnostjen vyzkušet na tácu 32 zubů delší vzdálenost a po návratu už bych chtěl mít nové kolo doma).

    Má někdo zkušenost?

    Děkuji

    0 0
    • Mr.Dawe  

      Půjč si testovací kolo, které bys chtěl koupit s 1×11 a uvidíš.

      Pokud nebude k dispozici na půjčení přesně co to bys chtěl koupit, tak si půjč nějaké hodně podobné.

      0 0
    • tomxxx  

      Jestli budeš mít převodník 30z, tak bude spíš problém s těžkym převodem, pokud je ti jedno jestli po rovině jedeš 38 nebo 42, tak bych ani nepřemýslěl kupovat 2×11. Při nejhoršim prostě koupíš jinej převodník, to je otázka tisícovky, ale menší rozhodně potřebovat nebudeš…

      0 0
    • michomin  

      Odpověz si na otázku proč se ti 1×11 líbí. To proč je důležité.

      Já bych šel do 2×11. Jak to vypadá, budeš hodně jezdit silnici a cesty, těch 6 zubů navíc se bude hodit, v terénu budeš mít v kopcích lehčí převod. Myslím, že na tebou udané způsoby ježdění je 2×11 vhodnější.

      0 0
      • Pepa79  

        Líbí se mi zjednodušení údržby, to že odpadne jedna věc z řidítek, že na vetšinu by 1×11 mělo stačit…

        A i víc se mi líbí 1×11 na kolech…

        Ale kdyby přišlo do tuhého, tak ten další tác se může sakra hodit…

        Je to asi tak, že oči by brali 1×11 a rozum 2×11(co kdyby…)…

        0 0
        • Carloss  

          zjednodušení údržby :D

          0 0
          • Pepa79  

            Je to hprsi s údržbou?

            0 0
            • Carloss  

              nevím jak je na tom s údržbou plnohodnotný systém 1×11, ale bastly byly dost náchylné na bordel a např na zanesení bowdenů, ale reagoval jsem spíš na zjednodušení údržby absencí smyku, jelikož přesmykač ve většině případů požaduje údržbu jen při montáži a při demontáži z kola :) jinak nové shimano side-swing smyky přehazují naprosto precizně.

              0 0
              • wilda81  

                Bastly měly svoje mouchy, ale smyk jich má taky dost.

                0 0
              • mr.antik  

                Tak třeba padání řetězu je taková celkem nasírací věc… I když věřím, že u nových přehazek s brzdou je to lepší, nevěřím, že stoprocentní

                0 0
              • tomxxx  

                Smyk funguje na shimanu precizně, protože ho nikdo zatim nemá jetej (na novym XT). Jednou kousneš řetěz, trochu ho přihneš a pápá. Sice ho narovnáš, ale nikdy to nebude jako dřív. Taky jsem byl při přechodu ze šílenýho 3×9 shimana na 2×10 sram unešenej, do prvního pořádnýho bahna :D

                To ale ukáže čas, o tom, že na 2×11 bude fungovat smyk hodně dobře nepochybuju, páč rozdíl mezi převodníky je docela malej.

                0 0
    • mr.antik  

      záleží kudy jezdíš

      0 0
      • Pepa79  

        Vychází to tak 60% asfalt 40% lesní a polni cesty… Bohužel, zatím jsem nenašel cesty, aby to vycházelo líp pro terén…

        0 0
        • mr.antik  

          no to je celkem jedno, spíš kolik času trávíš na nejlehčím nebo na nejtěžším… jsou lokality, kde člověk nejmenší pilku ani nepotřebuje a naopak

          0 0
          • Pepa79  

            Jezdím krátký stojky a nebo dlouhý pozvolný kopce…

            Jediný co se vymiká co jezdím většinou je u města Sázava od lanového mostu na Nechybu, nejprvekrátká prudká stojka po asfaltu a pak dlouhej prudkej kopec lesní zkratkou na Nechybu kdo zná(a nebo po silnici serpentinama, ale to snad radši potlačím lesem :)

            0 0
            • mr.antik  

              do kopců myslim nebude problém, z kopců maximálně holt nebudeš šlapat na nějakých 35kmh a jen se povezeš

              0 0
    • Vilém  

      Pokud jsou moznosti jak pises, tak bych vzal 2×11, na prestaveni do druhe varianty je to levnejsi a jednodussi.

      0 0
      • tomxxx  

        levnější to neni a jednodušší taky ne, vyjde ± nastejno

        0 0
        • Vilém  

          Nepocital jsem to, ale nezda se mi to. Kdyz bude mit 1×, tak pripadna prestavba obnasi razeni, smyk, mozna vymenu klik. To nemluvim o tom, ze u nekterych kol by byla takova prestavba nerealizovatelna.

          0 0
          • tomxxx  

            A když bude mít shimano 11–40 a chtěl by 10–42 jak píše, tak to máš kazetu, ořech a převodník…

            Nevim já bych tohle moc neřešil když kupoje nové kolo, prostě něco koupil a jezdil.

            0 0
            • Vilém  

              Jo, to shimano x SRAM by s tim zamichalo, to nepopiram.

              Ale zas ceny SRAM kazet, to radsi ten jeden zub ozelim.

              0 0
              • tomxxx  

                To pak jo, pak by to bylo rozhodně levnější…

                Mě nový shimano k srdci nepřirostlo, ale to si musí každý soudruh zjistit sám.

                0 0
                • Pepa79  

                  Právě, že pak se mi do přestavby moc chtít dávat peníze nebude chtít, to radši do kol…

                  2×11 je nové XT a 1×11 je sram GX

                  0 0
                  • tomxxx  

                    Já teď mám asi 500 km na GX a nemůžu si stěžovat. Někomu jinému by vyhovovalo spíš XT, s tim ti asi nikdo neporadí.

                    Každý ti tu řekne něco jiného, navíc reálné zkušenosti jsou s oběma systémy dost mizivé, protože je to někdy od října novinka, takže málo kdo na tom má nalítáno hodně km.

                    0 0
                    • Pepa79  

                      Nejvíc najeto mam na campe☺ , takže jestli sh nebo sram neřeším…

                      0 0
                  • tomxxx  

                    Pokud to neznáš, tak tady si můžeš vypočítat kolik ti kde bude chybět a nebude chybět převodů, víc asi takhle od stolu nevyšpekuluješ.

                    0 0
    • Lišák  

      A s čím máš problém na 3 × 8, že to chceš měnit? Chybí Ti převody, nebo je to moc těžký, nebo Ti padá řetěz a máš problémy se smykem?

      0 0
      • Pepa79  

        Povedlo se pošetřit a rad bych nove kolo…

        Stávající už je tak na dojezd na nakup a zpátky…

        0 0
        • Jimm22  

          Jestli ti nevadi ze do hodne prudkyho kopca budes muset poradne zabrat abys to utocil a nebo ten kousek jit peso, tak vem 1×11

          0 0
          • Lišák  

            1 × 12 s padesátkou a je vystaraný ;-)

            0 0
          • wilda81  

            Ale na tak. Jezdil jsem 3×.., 2×.. a aktuálně 1×10 a tlačím pořád stejné úseky.

            0 0
            • Jimm22  

              Jsou kopce kde by se lehci hodil, ale protoze uz neni, tak jedes co je ale uz na silu a ne na kadenci.

              0 0
    • okam_z_brna  

      No na zimákovi (tzn normální kolo, který akorát neumývám tak často :D ) mi zatuhl přesmykač a od prosince jezdím jen prostřední převodník a dá se to. 32 převodník a kazeta 11–32. Podle mě v pohodě zvládneš 1×11

      0 0
      • Pepa79  

        Změna prac. plánů a o vík. budu doma, tak zkusím trať, ze které mám největšího lufta na placku 32 zubů a dle toho se uvidí…jestli 1×(LECTOR LC 5) nebo2×(LECTOR LC3)

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.