přechod na FS 29 - cube AMS 120 HPA 29 - ANO či NE?

18 nepřečtených
  • Edwin

    Zdarec,

    už se zase blíží zima a mě pomalu svrbí ruce na nějakého fulla (za málo peněz :)). Mám ke 100kg a 198 cm a jezdím takové to klasické XC a vcelku vyhledávám jízdu do kopců, takže aby to mělo obstojnou soupavost.

    Odkaz na rám (vel. 23)

    http://www.bike-discount.de/…3/wg_id-7327

    Chci se zeptat napár věcí, abych si mohl srovnat myšlenky a finance:

    1. rám cube AMS 120 HPA 29 je sám o sobě dobrý? Myšlím jestli je spolehlivý a funkčně dostačující? Je rozdíl mezi verzí RACE a PRO? Udávaná hmotnost 3050 g bez tlumiče se mi jeví strašně moc, je to jen můj pocit, nebo je to opravdu těžké?
    2. jaký tlumič byste doporučili. Stačí mi lepší standart, nic extra.
    3. pokud bych chtěl dělat přestavbu, musel bych koupit k rámu i tlumič, nový smyk, redukci na taper hlavu a přeplést zadní kolo na pevnou osu. Odhadem třeba 12000,– Kč sakumprásk? Má to smysl, nebo radši prodat své stávající kolo a juknout po nějakém fullu v bazaru? Mám takový mentální blok a obávám se, že nejsem ochotný dát za kolo víc než 35.000.
    4. Nebo je full za tyto peníze slepá vývojová větev a nepoznám rozdíl oproti současnému HT? :)

    Budu rád za plodnou diskusi :)

    0 0
    • jonti  

      Přítelkyně ho vozí ve velikosti L.

      1. rám není špatný, pruží velmi dobře, docela i jede. Verze Race a pro mají jen jinou barvu. Rám je to těžký, ale dobře zpracovaný, tuhý a nevypadá, že by praskal.
      2. tlumič bych vzal ten, co tam osazoval Cube. Nějaké Fox, typ a rozměry si najdi sám.
      3. potřebuješ k tomu taky změnit zdvih vidlice na 120 nebo 130 mm. Zadní kolo se nevyplatí přeplátat, ale zaplést rovnou komplet nové. Nebo koupit něto hotové.
      4. rozdíl tam je velmi velký.

      Při váze 100 kg bych řešil spíš odolnost rámu, než hmotnost.

      0 0
    • Edwin  

      Když je potřeba tlumič 200×51 mm, lze použít i 200×50 nebo 200×57 mm?

      0 0
      • MlokCZ  

        Různé tlumiče 200/51 × 200/50 neexistují. Je to pořád ten stejný tlumič a jde jen o to, jestli je původní údaj v palcech zaokrouhlený nebo oříznutý. Je to rozměr 2", tedy přesně 50,8mm.

        200/57mm bych tam určitě nedával i když to tam náhodou šlo dát bez kolize. Je to stejná délka, takže rozdíl bude v délce chodu zadní stavby. Chodila by o 1,5cm více do zdvihu, což je poměrně dost na to, jak malé bývají rezervy mezi zadním pláštěm a sedlovou trubkou při chodu stavby na doraz. A i kdyby tam ten prostor byl, tak tím to celé posuneš více do zdvihu (i sag se trochu posune) a bude problém se škrtáním pedálů o překážky/o zem (střed má ten rám vysoko v originále pro oroginál zdvih tlumiče tak akorát).

        0 0
    • georgio  

      Kamaradovi jsem stavel kolo na stejnem ramu ze stejneho zdroje,zpracovanim ramu jsem byl mile prekvapen,kolo dostava dost zabrat a myslim ze po prvni sezone drzi dobre..presmyk sezenes na bazaru za par stovek,tlumic jsem bral z eBaye,1mm v chodu asi takovej rozdil neudela..ja jsem daval stejny jako tam dava vyrobce..jen upozornuju ze v cene ramu neni osa,tu si musis priobjednat..a samozrejme Taper.hlavko..

      0 0
      • Edwin  

        Diky za reakci. Je mi jasny, ze je te holej ram. Jak se mu na tom jezdi? Jak to vali do kopce? Na jakou hmotnost jsi se dostal?

        0 0
        • georgio  

          Ma to dost XC geometrii,takze do kopce myslim jede dobre,on je spokojenej,jen by asi priste volil vic trailovou geometrii/chod zadni stavby..ale jinak bez problemu,vubec ho nesetri (lehky skoky,pasaze na pomezi Endura) a zatim drzi:-) Jen cep u stredu bylo ptreba zakapnout lepidlem na zvity,povoloval se,ale to je pry obecny neduh vsech AMS,ale kdyz to podchytis tak neni problem..

          0 0
          • Palo TT  

            Povoloval alebo zlomil… Dost nestastna konstrukcia :(

            http://www.mtbiker.sk/…t885513.html#…

            http://www.mtbiker.sk/…t905500.html#…

            „Opraveny“ tuto sezonu zatial drzi (cca. 1700km), ale obcas vrzga.

            Ale za tu cenu sa to riziko hlavneho capu da akceptovat – na ram je zaruka 5 rokov a v najhorsom pripade by sa to dalo nahradit oskou.

            0 0
            • MlokCZ  

              Tohle už jsem četl dříve a vím o tom, že ta konstrukce není zrovna nejlepší. Ale zase bych neřekl, že je to v reálu až takový problém. Možná je to dané hmotností jezdců (kdo má problém), já se s problémem hlavního čepu ještě nesetkal.

              Více různých AMS rámů mám nebo jsem měl doma. Dva kousky z toho už mají najeto poměrně hodně za těch více let a problém se neobjevil u žádného. Všichni jezdci ale lehčí. Nejdřív jsem ty rámy jezdil všechny já (71kg aktuálně) a následně pak jeden z nich kamarád (do 80kg), jeden manželka.

              Dále jsem to tak měl i na Stereu (ještě starší Stereo s tlumičem za sedlovou trubkou).

              A Radon to má řešené úplně stejně (nevím jak až moc je Radon s Cubem provázaný, jestli se dělají společně nebo je to oddělené, každopádně společných řešení už bylo hodně) dle náhradních ložisek pro hlavní čep:

              http://www.bike-discount.de/…ivot-2-58333

              A ani na německém fóru jsem si nevšiml, že by s tím byl masový problém (ani u Cubu, ani u Radonu).

              Já se toho tedy vůbec nebál a dva měsíce zpět jsem pořídil stejně řešený hlavní čep od Radonu, takže to tak aktuálně mám na všech fullech doma (sám ještě jezdím jedno AMS 150 + manželka AMS Pro 100),

              A ohledně povolení, tak to se mi stalo jen v jednom případě. U jednoho Sterea (jezdil jsem dvě různá Sterea) se mi po pár stech kilometrech hlavní čep povolil u klik na vyjížďce. To ale byla i moje chyba. Jako jediný jsem ho nezkontroloval, protože jsem byl línej sundavat kliky (a řekl jsem si, že bude ok, když ostatní čepy včetně toho hlavního na druhé strany byly ok bez povolení).

              Přidal jsem trochu loctitu, dotáhnul a bylo vyřešno.

              V žádném jiném případě se mi hlavní čep už ani nepovolil a nebylo třeba ho dotáhnout ani po zajetí nového kola (od Sterea jsem čepy vždy pečlivě už kontroloval jestli se nepovolují a sundavám tedy teď vždy i kliky).

              Edit:

              Ono vůbec těch závitů v rámů/vidlici je na biku už poměrně dost. PM je to samé a také s tím nejsou obecně problémy. Direct m. přesmyk to samé.

              0 0
    • Dejv0  

      Já na tom rámu jezdím dva roky a stále spokojenost, vše drží, nic nevrže, super. Loni v zimě jsem na něm jezdil s 96kg, takže tvojí váhy bych se nebál, já už jsem naštěstí zase o –10kg jinde :D Mrkni se na kolo v profilu, nějaký komponent jsem měl ze starýho pevňáka, ale 80% věcí jsem dokupoval, pro začátek kola, dozadu na X12 a přecházel jsem z 26", takže k tomu i nová vidle na 15mm. Nemám na tom žádný top komponenty jak vidíš, ale dostal jsem se těsně pod 14kg. Tlumič jsem kupoval taky na bike-discount, Fox CTD 200/51 za krásných 4,5k. Taky jsem nejdřív koupil rám a pak tam denně koukal, jestli se neobjeví nějaký slušný tlumič, čekal jsem cca měsíc, chce to štěstí. Nutno dodat, že když jsem dva roky zpět kupoval ten rám, stál jednou tolik :/ vyšel mě celkem i s tlumičem na cca 15000,–

      0 0
      • Edwin  

        Diky vsem za reakce. Jen si furt rikam, jestli ma smysl stavet 14kg kolo. Nevidim tam pak nikde prostor pro pripadny odlehceni. Jestli fakt radsi nevzit nejaky bazar za 30. Kdyz bych pak za 15 prodal HT, tak na tom budu financne stejne. No asi pockam na tuzsi zimu, co se kde objevi :)

        0 0
    • Edwin  

      Mimochodem, dá se obecně říct, který systém pružení je lepší? Případně čím se liší? Myslím tlumič horizontálně vs. vertikálně.

      0 0
      • Palo TT  

        Pri tazsich jazdcoch jednoznacne horizontalne. Pri vertikalnych tlmicoch je dost zatazovana sedlova trubka pri vahadle a casom tam moze prasknut. AMSko je v tomto smere OK.

        0 0
      • MlokCZ  

        Samotné umístnění tlumiče (vertikálně x horizontálně) nemá žádný přímý vliv na funkci pružení. Záleží na celém způsobu přepákování a umístění čepů. Často rozhodují detaily, které nejsou na první pohled vidět typu posun čepu o pár mm.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.