objeveno dnes v podvecer pri myti, po 3 letech… kur..
da se koupit nova stavba?
objeveno dnes v podvecer pri myti, po 3 letech… kur..
da se koupit nova stavba?
tady bude jeste veselo:)
dyt jak praskaly monstry… :) tohle byla jen otazka dostatecnyho rozsireni mezi lidi. :P
Prasklina vyresena vymenou, i kdyz po zaruce tak gratis.
Velka pokojenost s pristupem a rychlym vyrizenim
Zajímavé. Mám taky IQ6 ze srpna 2009, tedy jednu z prvních sérií, takže asi taky bude původní stavba. Tedy je možnost, že až to prdne, tak taky dostanu novou stavbu grátis? :0)
tak u RB bych se nebal reseni reklamaci ku spokojenosti zakaznika… Praska vsechno, dulezity je jak reagujou a jak to vypada, zatim je to na 1ku…
Jinak videl jsem nazivo cca pred mesicem to novy 27,5 IQ a moc hezky kolecko… Taky bylo cerveny:) Mozna to bylo dokonce to praskly na fotce, majitel rikal, ze pojede na enduro do rychlebek:)
50 minut po mém příspěvku mi přišel email od p. Hejníka, že v případě prasknutí bude výměna řešena v rámci reklamace, nebo že by stála za úvahu preventivní výměna například v zimním období (výměna 7–10 dní)! Takováto péče o zákazníka se opravdu jen tak nevidí =-O
je zcela bezne, treba u tech tvych oblibenych aut, ze kdyz vyrobce posere nejakou soucastku, preventivne ji vymeni.
na miste rb bych nemel klidne spani, kdyz prokazatelne vi, ze ta zadni stavba neni uplne cajk, ze kdyz se na tom nekdo zrani, sedre z rb kuzi. takze ano, docela chapu, ze ti navrhuji prezervativni vymenu. do jake miry je to sluzba zakaznikovi, necht kazdy uvazi.
Není až tak pravidlem, u S4 se nafukují baterky, už mají přes 30% vadných baterek v jedné sérii a Samsung ani nenapadlo dělat svolávačku … Možná až to někomu podpálí prdel, tak se pohnou …
V dnešní době, kdy výrobci šetří kde se dá a jakmile vyprší záruka začínají kašlat na péči o zákazníka, je tento přístup opravdu něčím vyjímečným. 90% značek by mi po třech letech rám hodili na hlavu, se zdůvodněním že je po záruce nebo že nebyl správně používán.
Výrobci aut preventivně mění jen když jim opravdu teče do bot, nebo jde o nějakou nevýznamnou úpravu (uchycení plata u fábií II z prvích let výroby). Jinak problémy v tichosti u již koupených aut přecházejí a doufají, že se to neposere a nebo se následně kroutí jako hadi. Změny dělají ve výrobě u nových sérií (viz problémy s řetězem u TSI, 1.6 THP apod.).
to, co zminujes nejsou zavady ohrozujici zivot. pokud nedostatek vyhodnoti jako takovej prusvih, ze musi s barvou ven, treba kdyz se chyba tyka podvozku (audi tt), nebo airbagu spolujezdce u spousty japoncu, je preventivni opatreni zcela na miste. pripadna serie zalob by byla velkou ranou.
U Audi TT snad ani nebyla chyba na straně konstrukce podvozku jako spíš špatně navžené aerodynamiky. Špatně navržený podvozek měl např. MB A (to byla velká kauza), nebo v poslední době Jeep Grand Cherokee (nebezpečná nestabilita při losím testu). A tím jsem se dostal k případu, že se výrobce i u takového zásadního problému kroutil jako had – prý podhuštěné pneu, přetížený vůz a ještě k tomu snaha tuto situaci navodit (zajímavý důvod u losího testu kritizovat snahu navodit krizovou situaci :0)).
Tím ale odbíháme od tématu – ty vidíš gratis výměny po záruce jako snahu RB žehlit životně nebezpečnou chybu, navíc že se k ní nehlásili. Já to ale jako životně nebezpečné nevidím a proč kvůli minimu případů (neviděl jsem že by prasklých staveb bylo nějak extra moc) vyhlašovat nějakou hurá svolávačku, když zadní stavba rupla prakticky jen pár lidem z BF (AsiJura 2×, Tomínos, Danno), kteří tomu rámu nakládají podstatně více než 90% dalších jezdců. Samozřejmě že nikdo z nás neví, kolik reklamovalo lidí mimo B-F, ale pochybuju, že by to bylo nějaké hausnumero typu 50%.
no já zas neznám osobně nikoho, komu by nepraskla, ať první nebo druhá verze :-)
Samozřejmě vzhledem k celkovým počtům prodaných kol to netroufnu odhadovat.
Například Wolkswagen nedávno měnil všechny vstřiky od jednoho výrobce, že by se mohla vyskytnout chyba. Vyměněno zdarma i u jednoho pětiletého passáta který mělo natočeno téměř 400 tis. (výměna za 50 000) – to jsem až koukal :)
V dnešní době, kdy výrobci šetří kde se dá a jakmile vyprší záruka začínají kašlat na péči o zákazníka, je tento přístup opravdu něčím vyjímečným. 90% značek by mi po třech letech rám hodili na hlavu, se zdůvodněním že je po záruce nebo že nebyl správně používán.
Máš samozřejmě z části pravdu, že výměna zdarma je možná právě kvůli tomu, že o chybě věděli a v případě jiných částí bych jen dostal slevu na nový díl (myslím že to je takhle u LV, SC atd.). Přesto je takové řešení z mého pohledu jasný plus pro RB.
Výrobci aut preventivně mění jen když jim opravdu teče do bot, nebo jde o nějakou nevýznamnou úpravu (uchycení plata u fábií II z prvích let výroby). Jinak problémy v tichosti u již koupených aut přecházejí a doufají, že se to neposere a nebo se následně kroutí jako hadi. Změny dělají ve výrobě u nových sérií (viz problémy s řetězem u TSI, 1.6 THP apod.).
Tobě to RBčko pěkně leží v žaludku :-)
ale vubec. spis mne prijde legracni, ze nekdo vypusti do sveta evidentne ne zcela dotazeny vyrbek a vsichni chvali dobry pristup k zakaznikovi pri vyrizovani reklamaci, kdyz je problem. :-)
ti chvalici proste jen nepochopili, ze rb evidentne nema uplne ciste svedomi.
No tak me je jejich pristup teda naopak sympaticky a rozhodne kdybych se rozhodoval jestli koupit RB tak toto je plus. Praska toho hodne a kdyz si vzpomenu co zazival kamos kdyz porad reklamoval praskajici trek, tak zlate RB.
mě kromě trance zatím prdly všechny 4 fully, z toho 2 po záruce. Tak mi přístu RB k lidem, co jim prdne rám a už nemají kolo v záruce přijde fajn. Každej rám má nějaký slabší místo kde praská…
Da se to takhle generalizovat, a nebo takto vyjdou vstric jen tem prasklym ramum, o kterych predem vedi, ze tam byly pouzity ty slabsi trubky..?
Je to ale vychcana taktika – prisly spatne trubky, no co se da delat – posleme to mezi lidi a budeme servis resit i po zaruce – prodej se nezdrzi, prachy vydelaji a jeste nas pak budou vynaset donebe, jak skvele se stavime k servisu zakaznikum :-)
Bůhví kolika Giantům či Trekům přišly špatné trubky, ani necekli a reklamace zamítají. Všichni o tom víme hovno, ale debata bude do Vánoc. (:
+++ 1
O Giantech nebo Trekach se to nevi, tak neni o cem mluvit :-) .. ale tady joo
Kdyby chtěli tak to řeší jako Remerx s Magickama, budou zatloukat, palec nahoru, jak se k tomu RB postavilo.
Nestesti kdyz rupne zadni stavba, ma to z pravidla vyrazne mensi nasledky nez kdyz ti uleti hlava nebo rupne vidlice.
Zlý sen ta hlavovka…a to byl ještě houby skok.
o kurwa!
Jasné poznávací znamení videí z Polska :D
ty jsi,ale chytrá hlavička hlavička
Přesně tak, každý dělá přednost z toho, že ti RB ten šmejd vymění, neboli, když je někde chyba, změňte vše okolo tak, aby se původní chyba jevila jako klad, ale jádro pudla je v tom, že to moc nevychytali a teď musí měnit. Nic proti nim, jedou v česku a fandím jim, ale člověk nemůže být slepě nekritický.
+1
Zajímavé, že když to ještě stále praská u giantu, tak to někomu nevadí:) Jinak ano RB to posralo a prostě to praská, ale kolika % lidí? To nikdo neví. A kolik z těch lidí co jim to prasklo na tom jezdí AM pro které je to určeno?
Jinak RB mělo skvělý přístup k zákazníkům dávno před nějakou IQ serií- takže to není vychcávka typu- jsme to posrali, tak to budeme aspoň reklamovat.
+1*109
RB nepraská !!! to je fejk ty fotky :D
skus si zavolat do RB, třeba to pude svařit nebo snad budou mít novou
Nn hlaska RB fans se zmenila na „Vsechno jednou praskne“ :-)
No hele, buď rád, že si na to přišel při mytí a než až potom, co ses zvedl ze země ;)
Jinak to komentovat nebudu, už jsem na to dneska unavenej. Nebo jen malinko :) Praskne všechno a tohle prasklo krásně podél sváru. Nejsem ale strojař nebo svářeč abych to nějak víc hodnotil :)
ver nebo ne, na kole jsem nikdy neskakal, skoro rok stalo, pac kvuli baraku proste nebyl cas a ted to jeblo na ultrabrutalni asfaltovo-sotolinovo vnarske stezce okolo uherskeho Hradiste, kde treby ramy na kolech z Tesca vydrzely…
to je jasny RB nemaj radi cyklostezky:) viz jedno cerveny ruply ve fotkach…
protoze byly ocelove z lesenarskych trubek :)
Proc si vsichni myslite ze tomu ublizi nejaky skakani? Kolo dostava na prdel hlavne v rozbitym terenu.
Bohužel patříš mezi hrst(ku) lidi, kteří asi měli smůlu na kousek z páteční směny :). Novou zadní stavbu ti určitě zajistí přímo v RB.
Akoratze se tomu da kapku predejit tim, ze se trubka k patce privari nasikmo, takze ten svar je potom dost dlouhej a neni to takhle natupo, ale to uz se musi resit pri konstrukci ramu.
spis by to chtelo testovat jinak nez prodejem. ;-)
Že by po Duratecu padal pomalu další vlastenecký BF kult?
Toho se nebojím, RB fanoušci jsou velice odolní a testování na lidech jim evidentně nevadí :)
na lidech testuje shaman :P pise to na rokaci
Hejnik na tom lital celek dlouho pred tim nez to zacali prodavat.
a cela jihoceska parta urcite taky, kdyz pred ofiko uvedenim na tom novem Monstru Hejnik s Carysem oblitali celou evropu.
nejsem si jisty, jestli dva testrajdri jsou dostatek. :-)
tak kolik lidi to jezdi je myslim relativne jedno, dulezitejsi povazuju udaj „jak dlouho“
ono je vpodstate i to testovani relativne zbytecny. …pokud by ramy nepraskaly. :-)
tak testovani neprobiha jen kvuli praskani, no ni ;)
A jakým stylem.
samozrejme taky
zas dobrej a vyjezdenej jezdec to kolikrat prasi min nez prase, ktery nepremejsli..
Priklad, kdyz vidim kolikrat co se da delat na LV, tak ja bych to uz davno rozlamal, prtze nemam tu techniku…:)
urcite
Nějaký čas zpět jsem se bavil s Hejníkem a ten mi tvrdil, že problém prvních sériových staveb byl v tom, že dostali na ty kyvky o něco tenčí materiál než měli objednaný. Stará kyvka mi taky praskla a to skoro hned, nová už dobu drží a to si myslím, že ji dávám.
To je fajn, takže oni si spočítají, že to bude takhle a takhle. A pak jim přijde špatnej materiál. Řeknou si: „NO nic, tak to vyzkoušíme, třeba se nikdo ne(při)zabije.“
Tenhle přístup mě trochu děsí. Ač jsem spokojeným vlastníkem CRR, které zatím drží (musím zaklepat). A že ho zrovna nešetřím.
Jako pozitivum můžeš brát to, že si té jiné tloušťky trubek všimli :-)
Já předpokládám, že si toho všimli až když to začlo praskat. Osobně bych si netroufl říc, že si při výrobě všimnu že trubka má 1.8 místo dvou milimetrů, pokud si objednám dva, počítám že přišly dva, až když mi to z nějakýho důvodu nefunguje jak mělo, začnu zjišťovat proč. Tady prostě přišly trubky, ještě pravděpodobně naohýbané, jen je svařit v přípravku, tam to sedělo, tak se prostě jelo.
ony praskaji i ty nove ( snad 2mm ) a ve stejnem miste takze je nekde chyba – at uz konstrukcni nebo výrobni
Které nové myslíš? Jestli tu co sem dával hctr z rychleb, tak to je jen iq ne 6.
Tím samozřejmě netvrdím, že to prasknout nemůže, jen aby se tu bezdůvodně nerozjížděla nějaká davová hysterie.
Stejně už ti zbývá jen modlení. I ta zesílená rozhodně není spolehlivá s ohledem na to co jezdíš :-)
Já už jezdím jen asfalt, protože 6 valí jak silnice :-) Noxa to tvrdí, tak se toho držím.
ja to četl na BFku, takze je to jiste pravda! :)
Tohle tvrzení jsi nečetl, to jsi sám vytvořil ;0)
Á jsem rád, že tě vidím, nebylo to nějak překroucené tvé tvrzení?
To bylo tenkrát, když jsem přeskládal komponenty z HT (váha 12,6kg, kola 2,3kg) na IQ6 (14,2kg, POUZE jiné brzdy, kotouče a sedlovka, vše ostatní stejné) a tvrdil jsem, že nepoznám rozdíl v tom, jak to jede. Protože si stojím za tím, že rozdíl 1,6kg, který je pouze na rámu, není v jezdivosti poznat. A pokud jsou zachovány ostatní komponenty, které do jezdivosti přímo mluví (kola + pláště), tak není poznat rozdíl mezi stejně postaveným HT a fullem, protože vliv pohupování nemá na jezdivost, alespoň u mě (jezdím lehčí převody, nedupu silově), až takový vliv.
Jenže to by tu nesměl být šáša Nox, který si hned myslí, že IQ6 jede jako chrtí HT, které má pod 10 kilo a kilo a půl kola. To není pravda, takové HT IQ6tce samozřejmě ujede.
jo tak nejak to bylo, jen trochu komplikovaneji řešené ;-)
tohle z tebe vylezlo podle me az na konci kdy uz tam byl flame tak 100+ přispevku, ale to je fuk… od te doby proste jede IQ6 jako silnice :D a k te silnici jsme se dostali tak, ze nekdo nepozna rozdil mezi rychlosti na HT vs. silnici ;-)
Nenené, já to řekl hned, že proti svému HT jsem nepoznal rozdíl a tys začal hned prudit, aniž by ses podíval jaké HT jsem měl v profilu ;0)
A když už jsem ti na konci popsal jaké HT vlastně mám, tak jsi plácnul, že stavět „enduro-odolné“ 140mm HT je blbost.
To byla celá kauza IQ6 jede jako HT. Jak se to dostalo k silnici si už fakt nepamatuju, takže to bylo možná tak, jak píšeš.
A ja si rikal odkud tadle hlaska prameni :-D ze mi to nedoslo hned ;-)
Od Noxe, protože musíš sám uznat, že co píšu je prostě reál ;0)
Noxa No.1.
ne iq, ale to nove kolo na 650b
a to je jak psal skřet iq 27.5
pokud se nepletu tak je to to IQ 27,5… Takze novy ram vcetne novych veci jako tpr krk, pevna osa atd.
myslim tu jejich zesilenou stavbu jeste u IQ6ky
problematikou se uplne nezabavam mam za to ze byla 1,8mm ta praskala, pak se mi sto ni davala 2mm a ta tez praskala na stejnem miste…
Tak o tom, že by v podstatě stejně (jak to vyznívá z tvého příspěvku) praskala i nová stavba už fakt nevím. Samozřejmě prasknout může vše, myslím že se po internetu povaluje dost fotek různých značek. Pak už jde jen o to jak se k tomu výrobce postaví.
ja vim a ne z internetu ale z realu… (bavim se o IQ6ce – teda te z roku 2010 co byla az do tedka…) tedka ty nove modely na 27,5ky neresim s tema jsem se nesetkal…
jinak reklamace vzdy v pohode… k tomu se neda rict nic spatneho
No jenže právě na tý 6 co byla až doteď se během těch let ta stavba právě změnila, nedokážu ti říct přesně kdy, ale já ji dostal v rámci záruky a můžu říct že už vydržela mnohonásobně víc než ta předešlá a to se se mnou 6 svezla párkrát i v bikeparku a myslím, že ju tady pár lidí co ví, že sem ji rozhodně nešetřil. Tady pro pochopení http://nexie03.rajce.idnes.cz/01/…
ja se s tebou nedohaduju ze jezdim male pekla ja jen rikam ze ta puvodni praskla byla nahrazena tou novou ktera praskla na stejnem miste…
asi jsi dost dobry a jezdis dost ciste, co na to rict… ;-)
Právě že moc čistě ne :-(
Na něco takového se moje IQ6 ani nepodívá, takže já mít strach nemusím :0)
Praskají i ty nové, AsiJura by mohl vyprávět.
Dobrý den,
Z modelové řady IQ 275 / IQ 575 praskl pouze 1 ks a to IQ 575 – Rychleby. U tohoto kusu se bohužel sešlo více faktorů, jenž měly za následek destrukci zadní stavby.
S ohledem na zkušenosti s problémem zadních staveb u určité série modelů IQ / IQ 29 / IQ 6, jsem zadní stavby modifikovaly a problém by se již neměl vyskytnout.
Mohu vedet konkretne, jake faktory vedly k destrukci zadni stavby onoho kusu IQ575?
A jeste druhy dotaz – kdyz jsou znamy problemy zadnich staveb urcitych serii – resite tyto pripady vymenou za novy „modifikovany“ kus bezplatne i po zaruce?
spicu 1.8 od 2.0mm poznas okem. akorat teda ta stena trubky samozrejme nebude mit 2mm ani nahodou. :-D
jinak to, co pises by ukazovalo na totalni diletantstvi ve vyrobe.
Hmmm, to možná jo a 2000mm a 2000.2 mm taky? Já jen, že některý věci se odhadují hůř. Když už píšeš o výrobě, zajímalo by mě co děláš. Já vidím z vlastní zkušenosti, že kolikrát ve firmách jedna ruka neví co dělá druhá a svařeč rozhodně když dostane kusy na sváření neřeší jestli ten co dělal něco před ním udělal svoji práci dobře pokud mu to sedí do přípravku. Samozřejmě se tam nedělají rámy, ale rozhodně svařeč nekontroluje jestli na dílech co sváří jsou správně vyvrtaný díry s přesnýma roztečema…
co delam, je naprosto irelevantni vzhledem k diskuzi, kterou tu vedeme.
podstatnejsi je, ze ty si myslis, ze v erbee nevi prava ruka, co dela leva, a presto si od nich koupis ram. to me zarazi. ;-)
Dobrý den,
Máte pravdu, diskuze je naprosto irelevantní, neboť se zakládá na mylně interpretované informaci.
To není ale o RB, to je o tom, že si něco objednáš a přepokládáš že ti to dorazí. Mě spíš zaráží, jak jsou všichni hrozný strojaři a manageři co by dokázali vést fabriku, jenže ono to ve skutečnosti tak jednoduchý není. Jak se snažím naznačit, navíc ona ta pravá ruka ve výrobě ani nemusí vědět co dělá levá, dostane kusy a výkres nebo pracovní postup té části co dělá a jede, pokud mu to někdo připravil špatně, tak že mu to vadí při jeho práci příjde na to, pokud ne nepříjde. Ale to jsou samozřejmě zkušenosti z firmy o trochu větší než RB a může to být u nich uplně jinak.
Přesně řečeno – podle těch ultimátních keců vždycky poznáš strojaře teoretika, který možná sedí v kanclu a tam to všechno krásně hraje, ale asi nikdy nezvedl prdel a šel přímo na provoz projít si a oběhat realizaci něčeho od A do Z. Pokud by tak učinil, psal by s mnohem větší pokorou. Tím nechci říct, že by mne ty praskající zadní stavby u RB nemrzely, nebo spíš nesrali.
zakaznikovi je celkem fuk, jestlo to pepa blbe nakreslil, franta blbe objednal, tonda blbe nachystal, nebo venca blbe svařil?
zakaznikovi se to s*re a je to chyba RB – o nicem jinem to neni, nejakou kontrolou to snad musi prochazet ne…
. :-)
Jakozto strojar teoretik jsem se dozoroval vyrobni a testovaci procedury. Na nejakou pokoru kaslu, pokud se firma chce chlubit kvalitou a chce neco vyrabet, tak se musi snazit.
Jasne, u ramu kola vcelku o nic nejde, ale i Ty sam jsi naspal ze Te to u RB sere.
jasne ze to jednoho sere..kdyz jezdis na deset let stary mrdce, ktera vydrzi vsechno a vidis, jak se nove mrdky rozpadaji (neresim ze kupa lidi bere ramy RB tak o tridu vyse a neboji se na AM ramu litat nejake pekla..pak to sem tam rupne))…
no jo, ale musis taky zohlednit vahovy trend tech mrdek :-) Pokud to vazi stejne a prdne driv, mel bys zhubnout, ne? :-D
tak je jasne, ze je trend snizovat vahu…u ramu..u jezdcu je trend vahu zvysovat a utracet vyplaty na usporeni kazdeho gramu:DDD
presne tak, kdyz si clovek vezme, jak nekteri jedinci nakladaj tem ramum, neni se divit, ze to obcas prdne…:)
V tomhle pripade to podezrele praska v jednom miste, ale RB to zas resi, tak proc to stresovat?:) Lidi dostanou novou stavbu a jezdi se vesele dal… To mi prijde daleko ferovejsi, nez kdyby to okecavali spatnym uzivanim atd.
zas podle me pokud by to zacali okecavat tak asi skoncili…
Něco jako vstupní, byť třeba jen namátkovou, kontrolu bych u solidních firem považoval za standard.
A jak by sis to predstavoval…rentgen, ultrazvuk? Nebo postavit zatezovou lavici a kazdy destary ram preventine rozlamat?
Všechno rentgenovat na vstupu i výstupu, kontrolovat složení materiálu – v případě neshody hodit hutím na hlavu. Každý desátý rám zatěžovat až do prasknutí.
Ale hlavně aby ten rám pak nestál na pultě víc jak 10 papírů.
jak pises:)
Ke každém rámu bude samozřejmě přiloženy plně podepsané MIP a WQIP se všemi náležitostmi a přílohami (rentgeny, ultrazvuk, záznamy tahovek atd.) Navíc budoucí majitel má možnost dozorovat libovolný krok výroby :-D
To aby v Jezdkovicích přistavěli k zámku novou halu:-))
aby se vsichni ti dozorujici meli vesli, jo?! :D
JJ.
Psal jsem o vstupní, ne výstupní kontrole. Do RB přišly od dodavatele trubky s menší tloušťkou, než si objednali, a oni z nich pak nevědomky vařili rámy (aspoň tak jsem to z toho guláše tady pochopil). A zkontrolovat tloušťku stěny trubky (byť asi není po celé délce a průřezu konstantní) před vpuštěním do výrobního procesu bych zas jako nějaký neřešitelný problém neviděl a RB by to pomohlo ve vybudování, resp. zachránění si, dobrého jména. Ale lidi se z chyb učí, takže v budoucnu se to už opakovat nemělo, což je pro zákazníky dobrá zpráva :)
No…nebo si rekli, ze to nejspise bude drzet a tak to povari a kdyz to bude rupat, budou menit. Co tu Kaplis psal, tak trubky objednavaji (naohybane) cca rok dopredu…
„nebo si rekli, ze to nejspise bude drzet a tak to povari a kdyz to bude rupat, budou menit“
A v tom bych viděl ten zásadní problém. Bez nějakého upozornění, že rám je svařený z lehce odlišných trubek, než jaké konstruktéři navrhli, mi to připadá jako podvod vůči zákazníkům.
Proc podvod…nikomu prece neslibovali takove nebo makove trubky…kupe lidi to imho drzi, par lidem to prasklo a pak to rposte vymenili…
Imho je to lepsi nez rict „jasny, vy mate objednane kolo, ale nedosly nam spravne trubky, takze si pockejte pul roku/tu mate prachy“…
Tak a šli by všichni domů s pěti papírama, to stačí.
ovsem kdyby se me nekdo zeptal, jestli chcu kolo, z pojebanych trubek nebo jestli si chcu pockat pul roku, mel bych jasno. ;-)
tak tak vzal bych polygona za pulku :D
se slevou za bazen, voe!
Pravda, podvod je silné slovo. Ale minimálně sviňárna to je, ne že ne.
Ono kolikrát hranice mezi „vyzmetkovat vše“ a „pustit ven s nebezpečím reklamací“ je velice tenká a pěkně by ses u toho zapotil.
Ale ta trubka může být udělaná třeba v místě sváru tlustší a zbytek kvůli váze odlehčený, když ta širší část bude správně, ale to odlehčení bude moc blízko sváru nebo bude větší může to praskat a kontrolovat se to bude dostupnejma levnejma metodama taky dost těžko.
A není to jedno? Stejně nejvíc nadávají ti co RB nikdy neměli ani mít nebudou a navíc se ani v životě neodlepili kolama od země.
vsak to taky maji a delaji jeste vice:
Rám RB byl vyroben v dlouhém procesu náročné ruční výroby. Pouze dodržením přísných standardů individuální kusové produkce jsme schopni vyrábět rámy v nesrovnatelné kvalitě. Děláme to tak již 18 let, a je to něco speciálního. Pečlivě kontrolujeme každý krok během výroby. Kvalitu každého rámu či kola, které opouští naše dílny proto můžeme stvrdit vlastnoručním podpisem.
pokud nelžou tak se nemohlo stat ze by si spletli silu trubky ;-)
CRR je supr kolo. Spolu se silnicí poslední pozůstatek starého dobrého RBčka.
Vzdyt je to jenom kolo. Kdyby tohle provedli na letadle pro 300 lidi tak bude tvoje reakce opravnena, ale tady zadny nebezpeci nehrozi, i kdyby to tam bylo prilepeny zvejkackou.
Předpokládám, že to myslíš ironicky.
Ne myslim to naprosto vazne, vsichni jste uz zblbnuty bezpecnoti a bylo by nejlepe na vsechno vymyslet normy a zatezove testy a vsechno 1000× predimenzovat, aby se nahodou nekomu neco nestalo. Muzes mi prosimte rict co by se asi tak mohlo stat kdyz praskne jedina trubka na zadni stavbe?
Podle zdejsich reakci pri tom zahyne minimalne jezdec k tomu materska skolka co zrovna prochazela kolem a medved co to pozoroval z krovi bude mit minimalne sok pripadne infarkt a zahyne taky.
Proste v tom miste ramy praskaly tak je zesilili a je to nevim co dal resit, opravy starejch ramu probehli predpokladam v ramci zaruky, vsichni jsou spokojeni, jen bandicka kecalu na B-F z toho ma dalsi vlakno
ovce :D
Muhehe. A už ti někdy nějaký rám praskl? Rád kupuješ něco, co se vysere? Rád reklamuješ? Není ti líto peněz, času?
peněz, času, zdraví… :)
V tom případě, jakou značku koupit abych měl stoprocentní jistotu, že nepraskne?
Jistotu nemáš nikdy, tady šlo spíš o to, že borec píše, že není třeba skoro vůbec testovat, když to jsou jen kola…
Skutecne si myslis ze kazdej ram co jde do prodeje nekdo testoval? Nemyslim ted konkretni kusy, ale typy ramu? Nebud smesnej, Podle me ramy na kolech do 20t. nikdo nikdy nepocital, jsou jen z dostatecne naddimenzovenejch trubek. Pak vetsina drazsich kol sjou nejspis prohnany softwarem a az top modely na kterejch se zavodi jsou testovany. Paradoxne bych rek ze u tech mensich firem jako je RB, Liteville, Knolly apod. budou ty ramy opravdu testovany testriderama, protoze za A)vyrabej jen par modelu a za B)vetsinou to delaj lidi, ktery na tech kolech pak jezdi
Niner
Lol
Jo praskly mi 2 ramy pokud nepocitam Favorita, z toho jeden 2× asi po 4 letech a pak po dalsich 2 a ten druhej jsem vyreklamoval. Jelikoz mam kontinualne 2–4 kola, tak me jeden ram v reklamaci moc nevytaci. Prasnout muze vsechno a u levnejch ramu je jasny (treba zrovna RB) ze ramy neprochazej nejakou prisnou vystupni kontrolou. Blby je to u ramu ktery stojej nasobky tech levnejsich ramu, tam muze clovek cekat nejakou lepsi vystupni kontrolu.
Zas u RB je nezanedbatelna vyhoda ze reklamace vyrizujou vpodstate hned, coz se u jinejch znacek i premiovejch nevidi temer vubec.
no tak to nevím teda :) když ti to praskne při skoku, tak jdeš imho hned k zemi a stromy nebývají daleko… a pomalu zrovna taky nepojedeš.
Jo zadní stavba ještě není úplně tak hrozná, ale vem si že ti to udělají u vidlice – jedeš rychle, půjdeš prudce na brzdu, praskne ti vidle a letíš hlavou do stromu / šutru / ze srázu dolů. Ale tak asi máš dobrou pojistku :)
Dneska se tyhle super lehké věci (a že dneska všechny tyhle MTB komponenty jsou na to co mají vydržet hodně lehké) dělají tak, aby tak tak vydržely, takže si nemůžou dovolit to, že tam jen tak dají tenčí trubky… je sice hooodně nepříjemné když ti přijde X tisíc trubek za X miliónů se špatným rozměrem, navíc když je na ně dlouhá čekací lhůta, ale oslabit tím ještě víc už tak slabé místo, to je pěkná prasárna. No já mám svoje zdraví rád a z tohodle mi leze mráz po zádech.
jestli to je pravda, tak je to dost hrozna informace a kazdy muze zacit spekulovat, kde jeste a jak byl ram ojebany. ;-)
to je první verze zadní stavby,nová má již zadní patku brzdy zesílenou a vevařenou dovnitř trubky.To pošli do RB a dají ti novou .
IQ6 už se vyrábí 3 roky?
V roce 2010 jsem ho chtěl původně kupovat, takže jo.
fíha toto letí
Do rb s tim. Daj ti novou stavbu a na lepší ceně se taky domluvíte.
Mě v podstatě vyšel celej novej rám na 4,500 (kromě horních vzpěr)..
stava se z toho rb dobra partyzanstina :-)
Teď je v kurzu SB ;)
Přesně tak, jeden CZ kult nahradil jiný, ve finále to vyjde úplně nastejno.
SB nepraská, voe! :)))
Sem už viděl reklamu na kovošrotu: „Český odpad do českých hutí!“
to jo..teď už nevim, jestli je limit ve mě, nebo v kole :)
jak vypada ta nova stavba?
Stejně, ale rupne o něco později než první verze:-))
Tak to je někde chyba, moje první verze co rupla byla oválná s plynulým přechodem dokulata uplně na konci nohy u vaření do patek, nová co drží je taky na začátku oválná s relativně ostrým přechodem dokulata zhruba v půlce. Ale třeba jsem si nějak vysloužil, že jsem dostal atyp.
Ony totiž nejsou dvě verze z.stavby, upravovalo se to vícekrát… Já to moc nezkoumal, dovezl jsem rám do Jezdkovic a za chvíli bylo vše vyřízeno, měnila se prasknutá zesílená verze.
presne, nac stresovat. kdyz ti na tydenni dovolene rupne druhej den ram, tak nez se vratis dom, uz mas novou zadni stavbu pripravenou a muzes hned jezdit kolem baraku. ;-)
Todle se ale přece může stát s naprosto čímkoliv (nejen kola), nějak nechápu co jsi tou ironií chtěl říct (naopak druhá část tvého příspěvku dává RB +body)
tou ironii jsem chtel rict, ze s kolem nadstandardne praskajicim bych se necitil daleko od domova nejlip. ;-)
Zase s kolem nadstandartně praskajícím víš že si máš vzít náhradní rám, ostatní tě můžou nemile překvapit.
s tim se da souhlasit. :-)
Doufám že do amsterodamu jsi letěl s karbonovou vidlou. :)
dyt ta vidla nepraska. navic prosla zatezovou zkouskou po polich a lesich. ;-)