• mr.antik

    Mám dotaz majitelů tohoto systému. Nějak opožděně jsem zjistil, že se s tímto systémem dodává pouze 2m bowdenu, což je tak maximálně na silničku ale na nějaké vedení v celku to nestačí.

    Vedení k přehazce mám spodem (pod středem) ke to je navíc docela zdanitelné místo.

    Takže jak to nakombinovat?

    Možnosti jsou:

    • dokoupit další kus originálního bowdenu (nevim jestli to jde), cena budeasi masakr :-)
    • dokoupit k přesmyku nějaký neoriginální vhodný 4/5mm bowden (otázkajaký vhodný a čím ho namazat)
    • přejít na dělené bowdeny (nevim jak vyřešit zarážky v rámu aochranu titěrných lanek hlavně na spodní trubce)

    Možná ještě nějaká kombinace uvedených…

    0 0
    • Seky  

      Napiš Tině ta bude vědět : kristina(@)werk.cz

      0 0
    • mr.antik  

      Takže první pořádný test a to na Rychlebkách… Ve výsledku musím říct, že dost zklamání. Na stojanu to řadilo jakžtakž (nasazoval jsem dost na rychlo před odjezdem) – ale v terénu to nová X.9 nedokázala přetáhnout, lanko v bowdenu prostě nechodí, rozhodně ne jako původní rok starý bowden. I v řazení je cítit počáteční odpor.

      Takže kdo teď o víkendu slyšel na Rychlebkách neustálé přeskakování a rachocení řetězu a do toho nadávání, byl jsem to já :-)

      Za to nasrádní také mohou nové Middleburn převodníky a C9 řetěz, což by měla být neprůstřelná kombinace dle BF. Můžu říct, že zlaté alívko :-)

      Nicméně otázka – čím ty bowdeny (udajně mazané z výroby) namazat, aby to aspoň trošku chodilo? Silikonovým olejem ne, to už jsem zkoušel.

      0 0
      • kubad  

        je na to originál olej.

        ja v bovdenech mám zatím nerez lánka protože laboruju s převodama a až dořeším tak je nahodím, ale lítá mě to v pohodě

        0 0
        • kubad  

          http://www.rocklube.com/cable.htm

          tohle k tomu dřív dávali v setu a je to super

          0 0
          • mr.antik  

            asi krize, je potřeba šetřit. Je to teda olej, tekuté? Mě nic kromě silikonového oleje nebo vazelínky nenapadá… Možná ještě zkusit Brunox (na vidle)

            0 0
            • kubad  

              skus Tinu možná něco bude mít, nebo poradí, co si pamatuju tak pokusy s různýma náhražkama moc nefungovali

              0 0
              • mr.antik  

                Ještě nevim, jestli tohle není trošku problém s tim tlustým bowdenem se mi to tam trošku láme, možná to zkusím navést mimo trubku

                0 0
                • jIrI___  

                  A já si říkal, proč ta zadní vidle nemá na trubkách plné záslepky, které by byly imho praktičtější. Teď už to vím :)

                  0 0
          • Tina  

            Powercordz už bohužiaľ niekoľko rokov Rock ´N´ Roll nepredáva. Neviem či ho do ČR niekto dováža.

            0 0
        • mr.antik  

          ježiš, to jsem přesně čekal. Olej aspoň za 500,– 5ml nebo ne?

          0 0
          • tomfree  

            Tímto bych ti chtěl poděkovat za příspěvek,uvažoval jsem,že to nahodím,žádné problémy jsem neměl,jen se mi to líbilo,zase ušetřím nějakou kačku.

            0 0
      • deekay  

        s tou C9 je to zajimavy, ja to mam na TA prevodnicich, XT kazete, tocim 2× C9 a nikdy mi to ani v naznaku nestrelilo.

        nemas ty vadnou C9 s neohebnyma clankama? par jich tu bylo…

        0 0
        • kubad  

          +1

          0 0
        • mr.antik  

          Co se týká C9 (to asi nepatří do tohodle vlákna), tak tam byl obecně problém se střílením spíš na nové XT kazetě (ale těžko říct, co bylo způsobený špatným bowdenem a co řetězem) – ale po vypláchnutí maziva GT85 se to trošku zlepšilo.

          Ale u těch Middleburnů (verze Hardcoat s nýty) mě přišlo, že to nahoru nepřesmykuje uplně dobře, možná tim, že má C9 zkosené články. Nejvíc se to poznalo, když mi spadl řetěz dolů (důvod ještě neznám, ale asi špatně nastavený přesmky) a já se to pak snažil ručně nahodit, tj. dal přemyk na větší placku až na doraz a točil klikou ručně – jen to šoupalo a cvakalo o nýty. Ještě to půjde seštelovat, mám RR, takže posunu doraz, ale určitě to nebylo úplně přesvědčující, jak to znám ze Shimano nebo Sram převodníků. Přesmyk je úpl ně novej XTR.

          0 0
          • mr.antik  

            Čili aby bylo jasno – C9 na MB nestřílí, ani náznakem, jen nahazuje hůř ne shimano/sram

            0 0
            • deekay  

              mozna nahazuje kapanek hur, tim jak je tuzsi, ale s 22/34 (shimano/TA) vpredu nemam sebemensi problem, TAcko to pekne nabehem nabere

              0 0
    • šlapatko  

      To jsou mi věci.Není nad brzdový bovden 5mm.Řadí to krásně a je to levné.

      0 0
      • kubad  

        vidím to úplně jinak :)

        0 0
        • šlapatko  

          jak:-) ?

          0 0
          • kubad  

            že to moc dobře a přesně s brzdovým bovdenem neřadí

            0 0
            • šlapatko  

              Ok, určitě mohou být lepší lanka a bovdeny, ale moc to nehrotím :-)

              0 0
              • kubad  

                levné to určitě je :D

                0 0
                • pepek  

                  O kolik je to levnější, než běžný řadicí bowden? O 10 Kč? A to se vyplatí (zvlášť u klasiky se zatáčkou vzadu :-)

                  0 0
                  • šlapatko  

                    S brzdovým bovdenem mi to šlape lépe a hlavně déle.Je tam menší odpor.Jezdím shimano 10×.Hádat se tady nebudu, co je lepší nebo není:-)

                    0 0
                    • jIrI___  

                      Souhlas, taky už hodně roků používám na řazení brzdový bowden. Má to jen samá pozitiva a životní jistoty :) (9sp řazení Sram + XT hazka)

                      0 0
                  • kubad  

                    to se ptej šlapátka né mě :D

                    0 0
      • vertak  

        Tahle kombinace je tak na použití u 8sp a níže,jelikož to není tak náročné na přesnost,u 10sp co jsem zkoušel na silničce je to nepoužitelné,od půlky kazety dolu posunuto o jeden převod,teď mám jagwire bowdeny a lanka powercordz,11sp campu a pohoda,bowdeny udělají moc!!

        0 0
    • mr.antik  

      Dneska jsem zkusil bowden promazat vším co jsem doma našel a výsledek špatný. Zkusil jsem ocelove broušené lanko a trošku lepší. Nakonec jsem hodil obyč shimano řadici bowden a lanko a jsem spokojen, jen o 1200,– chudší :-)

      0 0
      • mr.antik  

        Přesmykačový bowden mi svými zvuky jasně dává najevo, že to chce originální mazání…

        0 0
        • kubad  

          kdyz ti to pisu, tak neveris :-)

          0 0
          • mr.antik  

            to já ti věřím, ale dělám co můžu a co mám k dispozici…

            0 0
          • mr.antik  

            Jak jsi psal, že to používáš s ocel lanky – mazal jsi to něčím. Protože mě to i s ocelovým lankem šlapalo dost špatně. Pokud teda není problém v koncovkách nebo jinde.

            0 0
        • mr.antik  

          Ještě jsem pročítal fóra a lidi to dávaj třeba do Shimano bowdenů. Ty bývají naplněné tou jejich vazelínou a taky by to mělo fungovat, bez toho aby se lanka zničila. Resp. zakázané to není. Dokonce jsem někde četl návod kde doporučují Dry wax nebo nějaký řidký teflonový olej.

          To všechno jsem zkusil a u přemykače jsem rád, že vůbec dokážu přehodit nahoru.

          Mám ještě podezření – nemůže být nějaké větší tření ve vlastním řazení, resp. na přechodu řazení-bowden?

          0 0
    • Tina  

      Ako som ti písala v e-mailoch:

      V samotnom bowdene také trenie nemôže vzniknúť. Osobne používam roky Powercordz nasucho v originál bowdenoch alebo v Nokon s linerom Powercordz ako na MTB tak aj na silničke a cez dualy je lanko hodne zatočené a chodí ľahko aj nasucho. Problém bude v koncovkách kde lanko vychádza z bowdenu prípadne v dorazoch na ráme. Tam sa môže lanko niekde trieť alebo veľmi zalamovať. 1,2mm lanko Powercordz je plne kompatibilné so všetkými štandardnými bowdenmi (okrem Nokon originál radiaci liner a I-Link Mini).

      0 0
      • mr.antik  

        Je to možné. Nyní mi řazení u přesmykače vydává hrozné zvuky (asi jako když otvíráš nenamazané dveře. Dělá to i pokud je bovden vyndaný z příchytek v rámu. Čili buď koncovka u přímo u řazení nebo u vývodu k přesmykači. Zkusím to postupně v těchto místech prostříknout olejem jestli se to zlepší do původního stavu.

        Setkala jsi se někdy s problémem přímo u řazení,kdy bylo nutné něco upravovat (konkétně X.9)? Mám tam originální Powercordz koncovku s kraťoučkým brčkem.

        0 0
    • mr.antik  

      Tak nechci to zakřiknout ale po prolití bovdenů odmašťovačem motorex a a očištění lanek mýdlovou vodou to vypadá funkčně. Čili žádné mazadla,teflon nebo silikon tam nesmí být. Také jsem navedl liner co nejdál dovnitř řazení, protože tam není výřešené vedení úplně čistě. I napojení přehazky drhnulo, než jsem dal tu správnou koncovku, ideální by byl taky liner, ale jsou tam jen 2. Vedení zadní stavbou jsem taky musel zrušit. Díky Tině za tipy.

      0 0
    • Teejay  

      Opět oživím trochu staré vlákno, má někdo další zkušenosti s tímto systémem? Konkrétně na řazení? Jde o to, že na přehazku to prochází pouze cca 50cm bowdenu, zbytek jde vzduchem nechráněno pod spodní rámovou trubkou. Líbí se mi řadící lanka, ale klidně bych použil normální bowden, tam bych moc hmotnosti neušetřil.

      0 0
      • TJK  

        nokon,nokon brzdovy liner a powercordz funguji asi nejlepe co jsem zkousel, jediny co mi vadilo ze to za boha nechce drzet oblouk i kdyz s tim nokonem je to krapet lepsi nez. s origo powercordz linerem.

        0 0
    • Teejay  

      Nemá někdo doma na prodej kousky černého 5mm kevlarového řadícího bowdenu power cordz prime. Nechce se mi kupovat drahý set, na kole mám 2×28cm a 1×20cm. Díky

      0 0
      • Tina  

        Tomáši, ak chceš predám ti aj 1 meter bowdenu Powercordz Prime.

        0 0
        • Teejay  

          ok, tak jo, mě se jen nechtěl kupovat celej set s 2m bowdenem, více v mejlu.

          0 0
    • JakeF  

      Tak už má někdo další zkušenosti, jak to je se životností na bajku v bajkovejch podmínkách? Myslím životnost, funkci v bordelu atp… A hlavně, kolik je tam váhová úspora proti klasickýmu systému?

      0 0
      • Tina  

        Používam Powercordz na bajku cca 4 roky. Jazdený aj v zime a blate. Bez problémov. Najväčšia váhová úspora je na lankách. Oceľové lanko má cca 15g vs 2g Powercordz. Hlavná výhoda však nespočíva iba vo váhovej úspore, ale v skvelej funkcii a nízkemu treniu laniek v bowdenoch. Powercordz lanká sa nenaťahujú.

        Na silničke mám aj brzdové lanká Powercordz a bez výmeny fungujú bez problémov už tretiu sezónu.

        Pozor! Moje skúsenosti a názor môžu byť zaujaté ;)

        0 0
        • JakeF  

          Ten Prime snad 4 roky ani není na trhu, ne? :D Dost vážně o tom Prime uvažuju, pokud to bude rozumná úspora a nebude to horší funkčně… Navíc bych moh dát bílý bowdeny :D.

          Btw, když už tu jsi, nebudeš náhodou mít věci Engage? Asi od nich budu chtít sedlovku .

          0 0
          • Tina  

            Prime je vlastne iba bowden a áno je na trhu menej ako 2 roky. Mala som na mysli hlavne lanká, ktoré používam s gorálkami Nokon, alebo originál bowdenom Powercordz.

            Engage neplánujem. Skús objednať priamo.

            0 0
            • JakeF  

              Takže když vezmu samotný lanka, tak to mám nějakejch 20g úsporu a funkce bude stejná, jen bude otrava s uchycením kolem šroubu? Na bowdenech by se dalo udělat možná dalších 20g, pokud sedí čísla… A moh bych to hodit rovnou s tím 1,5mm lankem, samotnej bych musel brát 1,2mm, chápu to dobře?

              Hlavně ale teda nemá ještě někdo další zkušenosti co se týče funkčnosti? To je pro mě celkem priorita, ty gramy se daj srazit i jinde… No i když už mě napadaj akorát titanový šroubky a karbonový drobnosti :D.

              0 0
              • Tina  

                Lanká Powercordz sa vyrábajú už iba s priemerom 1,2mm. Mám ešte skladom aj pár 1,5mm laniek. Kompletný radiaci systém Powercordz sa dodáva iba s 1,2mm lankami.

                Bowden váži cca 49g 2metre.

                0 0
              • mr.antik  

                funkce stejná bude asi jen za přepokladu, že se ti povede instalace vychytat a nikde nebude ostřejší ohyb. Mě se to vychytat nepodařilo.

                0 0
                • JakeF  

                  Co znamená ostřejší ohyb? Mělo by to výst celkem rozumně, nejostřejší ohyb asi u řidítek… S ohybama jsou nějaký problémy?

                  0 0
                  • mr.antik  

                    Myslím hlavně místa, kde se dostává do bovdenu (v řazení, vzadu u přehazky, u přesmyku), lanko si svojí cestu najde (probrousí), což jsem viděl i uvnitř řazení, tohle ne.

                    0 0
                    • JakeF  

                      Aha… No, asi se na to vykašlu a nechám tam ty Jagwire… Stejně jsem zatím optimistickým odhadem pod 9,7kg a cíl je pod 10, takže to nechám až jako poslední možnost :D.

                      0 0
                      • mr.antik  

                        no hlavně jak je nějak problém (třeba po bahením závodě) tak prostě přehodíš bowden, lanko a nic neřešíš. Tady bych to díky ceně už byl docela problém.

                        0 0
                        • jecnak  

                          Pokud jsou bowdeny dobre udelany – tj i dobre namontovany – tak neni problem je i na zavodnim kole vozit vice sezon. Aspon takovou zkusenost mam s Nokonama.

                          0 0
                          • mr.antik  

                            tak pak bys neměl mít problém ani s tímhle

                            0 0
                            • jecnak  

                              Ja uvazoval jen o lanku od Powercodz do stavajicich Nokonu. Kubad mi to dole vymluvil. Tech par gramu me nezabije, tak na bika se na to vybodnu, ale na silnici to asi zkusim, jelikoz vim jak skvele to chodi.

                              0 0
                              • mr.antik  

                                no pokud nemáš bowden vcelku tak se mi zas nechce věřit, že s tim nemáš problémy

                                0 0
                                • jecnak  

                                  Mam vedeni spodem, tedy do lanek od razeni bordel neleze protoze jsou sklonene smerem k zemi a voda s bordelem tak do bowdenu nesteka. Vzadu dole pouzivam na zacatku lineru klasickou gumovou prachovku od koncovky normalniho bowdenu (takovou tu subtilnejsi – lip tesni). U prehazovacky pak diky Shadow neni problem diky sklonu. Na silnicnich kolech mam vsude Avid Rollamajig, takze dik sklonu zas nikde bordel nezustava.

                                  0 0
                              • kubad  

                                jj na silničku v pohodě, na bike jen pokud je to celé vedené v bovdenu, nebo lineru

                                0 0
                    • Tina  

                      to je pekná hlúposť :)

                      0 0
                • Tina  

                  môžeš uviesť detaily? čo myslíš ostrejším ohybom? Powercordz je oveľa ohybnejší ako oceľové lanko.

                  0 0
        • Kubiczech  

          Když koukám na tu koncovku, napadá mě hloupý dotaz – třepí se tahle lanka?

          0 0
          • Tina  

            Nie, tá koncovka je iba kozmetická. Koncovku na Powercordz nepotrebuješ.

            0 0
            • Papinak  

              Mě napadá ještě blbej dotaz. Kdybych náhodou chtěl vyměnit jen bowden a nechat staré lanko (předpokládám, že nezrezne a neroztřepí se), jak je to s jeho poškozením po dotažení např. u přehazovačky?

              0 0
            • Papinak  

              Mě napadá ještě blbej dotaz. Kdybych náhodou chtěl vyměnit jen bowden a nechat staré lanko (předpokládám, že nezrezne a neroztřepí se), jak je to s jeho poškozením po dotažení např. u přehazovačky?

              0 0
              • Tina  

                Mala by to riešiť táto malá modrá podložka Grommet. Je dodávané v kompletnom systéme, alebo sa dá kúpiť zvlášť.

                „Our new Grommet Clasps sold in packs of eight (8), help to protect the Cord when tying off. Thread the Grommet Clasp, wrap your Cord in a standard single knot, a 180 or a 360 degree loop, and tighten. If you did not tighten to your liking, the Grommet can be replaced, and you will be allowed multiple attempts!“

                0 0
    • jecnak  

      Mate nekdo zkusenost jak odolna jsou tyhle lanka pri vedeni spodem? Jde mi o odletujici kameni a hlavne smyk dole na ramu, ktery byva zalepeny blatem, tak jak se s tim tahle lanka vyporadaji.

      0 0
      • kubad  

        osobně bych se na to na bajka vykašlal pokud by to nebylo celé zapouzřené

        0 0
        • jecnak  

          Dik. Ja je zkousel kdysi na nejakem Duratecu, ale tam bylo vnitrni vedeni.

          0 0
    • iceek  

      Taky se trochu prizivim.

      Vybiram bowden a Powercordz je jedna z variant. Situace je nasledujici. Novy ram, full (110mm), bowdeny komplet vnitrkem.

      Zkusil jsem Jagwire L3 z kitu, ale bowden je strane tuhy a mezi riditky a ramem se pri zataceni dost osklive krouti az lame. Je to z velke miry tim, ze vstupy do ramu jsou hned na hlave. Kdyby byl bowden tazen venkem, je prvni chyt bowdenu dal od riditek, a je tam vice mista tzn. vetsi oblouk.

      Tady se Tina zminila, ze je snad Powercordz „ovela ohybnejsi“. Jen z toho nejak nechapu, jestli mysli lanko nebo bowden. Muzete to nekdo potvrdit?

      Ted prakticky zvazuju tri varianty.

      1. Zkusit Powercordz (potrebuji povrdit tu lepsi ohebnost, nechce se mi to

      kupovat na zkousku, musel bych to pak obratem prodat)

      1. Pouzit dorazy bodwenu do ramu, vnitrkem vest pouze liner, na zbytek pouzit

      nokon, ilink nebo vertebr

      1. Koupit shimano bowden a zkusit Jak je ohebny, kdyz to nebude lepsi, aspon

      nevyhodim moc :-)

      0 0
      • mr.antik  

        Je ohybnější. A nemůžeš se podívat, jak to má vyřešený výrobce přímo z fabriky?

        0 0
        • iceek  

          To jsem samozrejme koukal. Z fotek toho zas tolik nepoznam, ale vypada to, ze tam ma obyc bowden, ktery je poddajnejsi :-).

          0 0
          • kubad  

            ohebný je super, ale bohužl pro tebe má 5mm a nevím jestli ho protahneš rámem, standard řadící má 4mm

            0 0
            • iceek  

              Te sirky se trochu bojim, zkusim zda-li tam vleze klasicky brzdovy bowden …

              0 0
            • iceek  

              Tak 5mm se tam vleze :-) …

              0 0
              • kubad  

                tak napiš Tine

                www.werk.cz

                pošle ti je

                0 0
                • iceek  

                  Takze objednano. Kdyz jsem koukal na videa s instalaci, zaujalo me, jak lze lanko zkratit nozem na koberce. Rikam si, jaka je asi sance, ze lanko prerizne ostrjsi kamen, ktery odlitne, nebo pri padu. Predevsim v miste nad presmykacem. Asi tam lanko zkusim schovat do lineru …

                  0 0
                  • mr.antik  

                    rozhodně je ta šance minimální. Mě se spíš stalo, že jsem to dotáhl s citem málo a strhnul jsem tu „bužírku“ okolo vlastních vláken

                    0 0
                    • Tina  

                      jj, s citom treba dotiahnuť na začiatku a vyskúšať správnosť inštalácie a potom dotiahnuť „na krev“ ;) inak ani poškodená „bužírka“ neznižuje pevnosť lanka. Ešte na 26" Zione som namontovala Powercordz s poškodeným obalom na prešmyk a jazdila som tak celú sezónu. Lanko bez problémov vydržalo a poškodenie nemalo žiadny vplyv „na funkci rostlináře“ …

                      0 0
                      • mr.antik  

                        jo, mám to taky už asi rok na přesmyku. Ale půjde tam klasika…

                        0 0
                  • Tina  

                    odesláno :) Za tie roky čo jazdím sa mi Powercordz nepodarilo prerezať pri bajkovaní. Ono aj na to samotné skracovanie musíš mať hodne ostrý nôž ;)

                    0 0
                    • iceek  

                      Dekuji ;-), Prvnni dojmy. Bowdenu jsou super. Vitezi v mych ocich i ve srovnani s Gore RideOn. Z lanek tak nadseny nejsem :-). Je to z velke casti tim, ze tendle typ lanek jsem instaloval poprve. Pokud se instalace nepovede na prvni pokus, konkretne dotazeni, lanko se pod dotahovacim droubem poskodi (i pres ochranou gumicku). Nakonec to nejak drzi, ale nemam z toho dobry pocit. Lanko je pod sroubem zbavene buzirky.

                      0 0
                      • mr.antik  

                        dopadl jsem na přesmyku stejně, ale na funkci to nemá vliv. Jak ti „kloužou“ proti klasice? Řadí to lehčeji?

                        0 0
          • mr.antik  

            on je ale ohybný trošku jinak, není tak moc pružný aby držel tvar, můžeš udělat na něm hrb.

            Jinak i běžný brzdový 5mm bowden bývá dost ohybný.

            0 0
    • Tina  

      Nový PowerCordz Swift čoskoro skladom. Bude dostupný v dåžkach 1,5m, 2mm a 3m. Cenovo lacnejší ako Nokon. Hmotnosť údajne 26g/m vratáne lineru. Na obrázku na váhe je 1,5m Powercordz Swift a 2,5m lineru

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.