• Fody

    Dosť často sa mi stáva, že sa duša posunie na kolese pod plášťom v smere otáčania o pár mm, až pokiaľ to ventil dovolí. Ventil je tým pádom šikmo, čo vedie k jeho prederaveniu po strane, resp. sa až odtrhne od duše. Výsledok je stále defek a nezalepiteľná diera. Od začiatku roka som kvôli tomu dušu menil asi 5×.

    Skúšal som meniť pásku na rafiku, nafukal som koleso viac a aj menej a stále sa to opakuje. Je to ale iba na prednom kolese.

    Co s tým?

    0 0
    • Rychlej turista  

      Malá duše nebo malý tlak nebo obojí nebo moc prudce brzdíš, pokud je to na předním kole nebo máš ukrutný záběr, pokud je to na zadním kole nebo …co myslíš, že ti kdo asi napíše, to je to tak složité, na to přijít, že musíš zakládat takhle dementní dotaz? To jsem se vzteknul. Ale ulevilo se mi :-D

      0 0
    • Blade  

      Posune se ti duše v plášti? No to si nemyslím. IMHO se ti posunuje duše i s pláštěm. Nejspíš malý tlak.

      0 0
      • drtyc  

        imho na 28" kole to na asfaltu dokazu taky pri maximalnim tlaku uvedenem na plasti, ale plast je delany na mensi hmotnost nez mam ja s kolem, ale zase ty kola jsou dve, ale taky se to povede pokud pouziju akorat zadni brzdu, takze vsechno to ma udrzet jedno kolo…

        a nestane se, ze bych urval ventilek, ale proriznu dusi na nekolika mistech o pasku a bok rafku/kraj plaste.

        0 0
    • makak  

      Na jedné akci v Dolomitech sem se stejným/podobným defektem bojoval celý týden. Asi 7 duší, tři pásky, izolačka …

      Véčka rozehřála ráfek a plášť se začal pomalu protáčet, bral sebou i duši až utrhl ventilek. Bylo to starými plášti.

      0 0
    • mr.antik  

      Dělaj to určitý pláště (asi směs gumy), prostě při menšim tlaku kloužou. Mě to třeba Continental Vertical dělal hodně, Mountain Kingy už míň, ale prostě to chce jednou za čas sundat, očistit a nandat. Možná by pomohla nějaká lepivá věc (lak na vlasy apod.)

      0 0
    • d  

      Já se s tím potýkám více či méně neustále. Jezdím dušové pneumatiky, různé typy ventilků, duší i ráfků (naposledy drátový plášť RR 2.1, ráfek Mach 1 17mm, duše Kenda galuskový ventil, protiprůrazová páska Michelin). Při některých kombinacích to dělá, při některých ne.

      Pokud sklon ventilku přesáhne únosnou mez, prostě doma kolo vyfouknu, plášť s duší srovnám a znovu dofoukám.

      To, zda-li se posunuje plášť zjištíš lehce: kápni tečku barvy na plášť a pozoruj její pohyb. Ale k čemu ti to bude, to nevím.

      0 0
      • makak  

        Shodou okolností to byl ráfek Mach 1 …

        Nekecám :-)

        0 0
    • vla  

      Toto se mi párkrát stalo při sjezdu z Lysé hory, když jsem neměl pořádně nafoukáno a na véčkách. Při prudkém delším brždění se protočil plášť a bylo po duši i dobré náladě. Na diskových nez problémů. Kdysi tu někdo radil zdrsnit smirkovým papírem vnitřní boky ráfků. To by mohlo fungovat. Nezkoušel jsem, na ráfkových brzdách už jezdím jen do práce. Fungovat by mohla i kalafuna rozpuštěná v lihu, na styčné plochy ráfku a pláště napatlaná. Naposledy jsem v tom máčel tkaničky co se mi furt povolovaly.:-)

      0 0
    • Tosa  

      Posouvá se Ti plášť na ráfku. Mě to dělá python po čase se plášť trošku vytáhne a začne se posouvat dělá mi to jen na předním kole, protože brzdím hodně na předek. Pokud se tento jev vyskytne plášť vyhodím, protože je stejně už dost ojetej.

      0 0
    • Vlady  

      kdysi jsem o tom četl úplnou vědeckou práci.. Problém je, že kdysi..matně si vzpomínám, že na posun pláště/duše mělo vliv i rozehřátí ráfku – t.zn. brzdit krátce a intenzivně, místo průběžně dlouhýho přibržďování z táhlých kopců… U kotoučových brzd samozřejmě tenhle důvod padá…

      0 0
      • drtyc  

        tak to nepotvrzuji. me stacilo poradne zagumovat a byla sance, ze se na 90% plast na rafku urve a bude z toho defekt.

        0 0
    • ecs  

      Nie je to vobec blbost, pri niektorych plastoch to je skutocne problem. Potvrdzujem Conti Explorer vpredu, ako uz bolo spominane. Dlho som nevedel najst liek, riesim to tenkou vrstvou chemoprenu na oboch stranach plasta v mieste kde dosada do rafku, nechat zavednut, nasadit , nafukat. Funguje to uz dlhodobo.

      0 0
    • Daf  

      Tenhle problém uspokojivě vyřešily až bezdušáky :) Nejvíc se tento problém objevuje u plášťů které nemají dostatečně pogumovanou patku. Continental, ale i Hutchinson. Částečně pomůže huštění na vyšší tlak, ale to není ideální že ;) Zkusil bych zdrsnit vnitřní stranu ráfku. Jestli to nepomůže, tak zkusit jiné plášte a nebo je tu NoTubes.

      0 0
      • Buf  

        Tak, tak. Jednoduché a stoprocentní řešení. Vyhodit duši a přejít na bezdušový systém ( jakýkoliv ).

        0 0
        • designer  

          Všimla jsem si, že se mi plášť posouvá po ráfku a to docela výrazně. Během 1000 km o cca 10cm! Mám sice bezduše a utržení ventilku nehrozí, v podstatě mě ani tento problém netrápí, ale příjde mi to zvláštní. Děje se Vám to taky na biku?

          Mám kolo 27,5", pláště 2,25"…

          0 0
          • designer  

            No a posouvá se směrem shodným s bržděním… čekala bych spíš záběrem do kopce :)

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.