• Caba1

    Dobrý den den. Mám dotaz. Jde o kolo Haibike Sduro Allmtn RX r.v.2017 s motorem Yamaha.Na vyjížďce se mi po 25 km jízdy naprosto zbláznil display a elektronika kola. Kolo mi začalo samo přepínat jízdní režimy, nahodile mi vypínalo motor, přestal fungovat tachometr, displej nereagoval na ovladač. Nešlo ovladačem přepínat, ani kolo vypnout. Prostě si elektronika dělala co chtěla. Například jedno šlápnutí bylo s podporou náhodného režimu, druhé s vypnutým motorem. Veškeré údaje o denním tripu se vymazaly, zadní elektronický tlumič také zhasl a nefungoval. Pokusil jsem se kolo resetovat vyjmutím baterie a po jejím znovunasazení už na displeji svítilo pouze Er , předpokládám jako error. Nechal jsem kolo do druhého dne, zapnul jsem displej a stále svítí naprosto všechny kontrolky co na displeji jsou a stav je neměnný, elektronika nefunfuje. Tomuto stavu předcházel rychlý poměrně delší sjezd na ne zrovna rovném povrchu.

    Já osobně předpokládám, že došlo k nějakému prodření kabelu a toto to způsobuje.

    Dotaz zní: nemáte někdo s něčím podobým zkušenos ? Jestli ano, co bylo příčinou ? Případně co si myslíte, že by toto mohlo způsobit ?

    Děkuji za odpovědi.

    0 0
    • novas752  

      To bude spíš nějaký studený spoj v řídící elektronice. Reklamovat nebo to zanést do servisu kde Yamaha motory dělají a koupit si nový díl.

      0 0
    • Milosch  

      Výraz zadní elektronický tlumič slyším poprvé, co to asi bude? A prý zhasl, takže normálně má svítit, zaspal jsem dobu. Třeba já si svítím klasickou nabíjecí cyklo svítilnou, svícení tlumičem nepoužívám.

      0 0
      • osobne  

        Zhasl je takový expresivní výraz pro slovo zemřel.

        0 0
      • Caba1  

        Tento typ kola má zadní elektronický tlumič. U představce je ovladač. Tlumič je standartně v automatickém modu. Jedeš do kopce, zamkne se, jedeš po nerovnostech odemkne se. Ty máš na ovladači led kontrolku, kde vidíš ( zelená/oranžo­vá/červená ) v jakém se nachází aktuálně modu. Nebo jde celý tento systém přepnout do ručního režimu a ovládat ručně. No a můj postřeh byl ten, že ani tento tlumič s výše popsanými problémy nefunguje a nesvítí ani zmíněná led kontrolka.

        0 0
        • Tomcat  

          Tak to není elektronický tlumič, ale elektronicky ovládaný tlumič. Elektrický, nebo elektronický tlumič je zjednodušeně řečeno založený na lineárním motoru , nebo na elektromagnetu. A to není rozhodně tahleta varianta a myslím, že experimentálně se o něj pokoušel o několik automobilek s velice velice drahými modely a do produkce se to nakonec nedostalo elektronika většinou právě jenom ovládá regulaci tlumiče......

          0 0
    • hawrda  

      Jo, vývoj cyklistiky holt nezastavíš:D.

      0 0
    • Tomcat  

      Tipuji na poškození kapalinou případně mechanické poškození jak tady někdo zmiňoval takzvaně studený spoj nepředpokládám že v nějakém servise kde prodávají ebike bude někdo znalý elektroniky aby na úrovni zlomeného tištěného spoje nebo nějakého flex kabelu zjišťoval která dráha je poškozená a který nejmenší díl vyměnit. Počítal bych s výměnou celé jednotky u Yamahy z roku 2013 protože nový model začali dělat až 2021 by to mělo být asi do 5000 Kč.

      0 0
      • MatS  

        Opravovat to na urovni soucastek dnes uz nikdo nebude. Zakaznik by se nedoplatil vzhledem k casove narocnosti a navic nejistoty, zda to po oprave nebude jeste jinde zlobit. Studenak jde odhalit zahratim teplym vzduchem cele desky a taky jejim lehkym ohybem. Ale najit konkretni misto… to nechces delat.

        Proto se meni cela deska. Sice drazsi matros, ale oprava na par minut a nemusis se bat dat na to zaruku.

        Jeste by slo mrknout na napajeni, zda nekde na desce neodesel kondik. Ale nevim jak ta deska vypada.

        0 0
        • Tomcat  

          Ono znalost elektroniky se jaksi u mnoha prodejců ebike a escooter očekávat nedá. Chytili se módního artiklu a znalosti nemají a i z obyčejné smart TV jsou v prdeli.

          Podobně jde pozorovat technologické zaspávání i u autoservisů a třeba audio/video servisů.

          0 0
          • MatS  

            Bohuzel to neni zaspavani. Pozoruju to u nas v praci (audio/video/sve­tla). Vekovy prumer servisaku je 60+. Mladeho kluka po skole nesezenes, nikdo to nechce delat. Ono prace servisaka je nevdecna (bez ohledu na finance). Kdyz se oprava povede, tak mu nikdo nepodekuje. Kdyz se to treba nepovede, tak jeste dostane pojeb.

            0 0
            • novas752  

              Ona je ta elektronika stále menší, komplikovanější a obtížněji opravitená. Navíc tam může být závad nebo hrozících závad spoustu najednou.

              0 0
              • mr.garisson  

                Proto výrobci dělají komponenty v modulech (např. řídící jednotky automobilů), aby byla snadnější diagnostika i následná výměna. Někdo tohle ignoruje a spoléhá na to, že zákazník starý krám zahodí neb se oprava nevyplatí. Je to běžné u spotřební elektroniky.

                0 0
    • ratel  

      chebná elektrónka é třenáct z podniku Katóda Holomóc, to mosi bét každému emopedistovi jasné.

      0 0
    • bessinka  

      Yamaha bohužel servis 0. Výměna motoru kus za kus. Po záruce Smolík.

      0 0
    • Peta1981  

      Pak si kup elekrokolo.Se pose…,kolega řeší to samé…

      0 0
      • mr.garisson  

        Se složitostí konstrukce přibývá i složitost/cena opravy. Neříkám, že na vyšší model kola bez motoru nejsou drahé díly, ale tady se k drahým běžným mechanickým dílům ještě přidává elektronika. Nebudeme si nic nalhávat, projektovaná životnost zde hraje taky svoji roli, je to spotřební zboží.

        0 0
    • drood  

      Oxidace někde na tišťáku. Asi jako když zlobí přístrojovka ve starším autě. Oprava cca 7000– 12000, já si to opravil zadarmo. Chce to vzít lupu a projít plošné spoje, buď dělá oxidace zkrat nebo přerušila nějaký spoj. Vyčistit a případně propájet, po odzkoušení zalakovat. Mohla by to být i oxidace v nějakém konektoru nebo v tom přepínači… Jsem rád, že nemám e-bike..:)

      0 0
      • psbiker  

        Ta budoucnost cyklistiky má i své odvrácené stránky, no..

        0 0
        • ratel  

          Kombinace mechaniky a elektroniky zvětšuje pravděpodobnost závady -zejmena špatně identifikovatelné a opravitelné – řádově. Plus nároky na mechaniky, kteří se dratum bránili a ne každý, kdo umí vyplest kolo umí zmerit el.parametry například.

          0 0
          • novas752  

            Tak on cyklomechanik není elektrikář, že ano. Ani v autoservisech se ti v nějaké desce vrtat většinou nebudou a vymění jí.

            0 0
        • bessinka  

          Jó, v Rožnově je pěkně…

          0 0
    • jeniiiik  

      S yamahou držím palec. Podpora nula a i jejich diagnostika je úplně na píču. Neukáže nic a hodnoty si tam můžeš napsat ručně. V tomhle zlaté Shimano a Bosch.

      0 0
    • lefty2  

      Zkus vyměnit baterii CR2032 v displeji. Kdybys měl zájem, dám ti odkaz na Pedelec forum, je tam spousta informací o tomto systému.

      0 0
    • Caba1  

      Děkuji všem za názory. Kolo opraveno.

      Příčina : porucha na čipu pro omezení/odblokování rychlosti. Nechal jsem ho tedy odstranit, popravdě jsem ho ani nikdy moc nevyužíval a o víkendu odzkoušeno a vše zase funguje na jedničku.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.