• romank3

    Zdravím, objevil jsem dnes na biku celkem nepříjemné překvapení – porezlá pístnice na přední vidlici. Je tam pár malinkých povrchových puchýřků na několika místech, asi jako když začinala reznout Felina nebo Fávo :-) Naštěstí jde o zimáka, kde už mi na tom tolik nesejde, ale zajímá mě, jak k tomu může dojít? Uznávám že údržbu už jsem tomu nedával úplně 100%, ale většinou jsem vidli aspoň klasicky otřel a máznul těsnění. Pravda, poslední roky už zdaleka ne po každé jízdě… Taky je to stařičký Suntour Epicon, takže otázka jak kvalitní tam měli povrchovku..

    Zaujalo mě ale, že je to na třech místech pokaždé až úplně nahoře v místě, kde už není pístnice krytá spojnicí nohou vidle a pokaždé zepředu, tak mě napadlo, jestli to třeba nemohlo chytit kamínek při cestě na střeše auta, který v místě dopadu narušil povrch a pak už to „jelo“. Máte někdo takovou zkušenost? U tohohle biku už mě to nebolí, ale na nových kolech bych se tomu rád vyhnul… Jestli je to jen zanedbanější údržbou tak to nebude problém, ale přemýšlím a tom vožení na autě, jestli by třeba nemělo cenu ty nohy něčím zakrývat?

    0 0
    • novas752  

      Starší Suntoury měly povrchovou úpravu docela mizernou. Ocelové nohy jsou chromované což neni nic ultra odolného, poškrábou se docela snadno, chromování je pár vrstev o tloušťce pár desítek mikrometrů = na základ se to prodře docela snadno. A jak sám píšeš, jak se to tam dostane tak to jede okolo pod tou chromovanou vrstvou, kterou to pomaličku odlupuje.

      Na soudobých kolech mají vidlice, které aspoň za něco stojí, vnitřní nohy z hliníku, anodizované. Takže tam to reznout nebude.

      0 0
    • Mr.Duck  

      Ta teorie s autem mi prijde nepravdepodobna, i ten nejmekci povrch kluzaku je mnohem tvrdsi nez treba barva na aute. Pokud nahore myslis kus nad tesnenima a ne uplne u korunky, tak v tom miste je to proto, ze tam tlaci tesneni nebo horni futro kdyz na kole sedis a vidle je nekde zhruba v sagu. Stejny opotrebeni bude pravdepodobne zezadu na vnitrnich nohach tam kde jsou spodni futra. Podle toho popisu je vidle proste vylitana, jestli bys tomu mohl predejit lepsi udrzbou tezko rict, vsechno ma omezenou zivotnost. Mazani kluzaku/tesneni zvenku ale neni udrzba, jestli jsi tim vidlici pomohl nebo ublizil tezko rict. Jedina udrzba co bude mit pozitivni vliv na zivotnost je to obcas rozhodit, uvnitr vycistit a namazat, dat novy olej(asi ne u toho epiconu) a pokud potreba tak vymenit tesneni.

      0 0
      • romank3  

        jsou to tři místa úplně u korunky, tak těžko říct. To auto mě napadlo protože je to právě tam kde už nohy nekryje spojnice vnějších nohou a pokaždé je to zepředu, takže letící kamínek by tam měl volnou cestu, ale těžko říct. Ale od těsnění to není, tohle kolo už roky nevidělo pořádný terén a všechny puchýřky jsou nad 80ti% zdvihu, tam se dostane jednou za rok, spíš ani to ne

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.