• Hellmans

    Ahoj,

    prosím doporučte mi někdo náhradu za můj stávající zadní náboj 12×148 (XD Sram, uchycení kotouče na šrouby). Mám teď Sram (podle info co jsem zjistil přebrandovaný Novatec), který se neustále povoluje a má vakl (matice jsem zkoušel i lepit, ale bez úspěchu). V krámu mi řekli, že možno od Dt Swissu, ale cena 5700,– bez práce. Nebyla by nějaká ekonomičtější – odzkoušená varianta?

    0 0
    • krabica  

      Vzít ho z Německa za 4000?

      https://r2-bike.com/…ehub-SRAM-XD

      0 0
    • Radus  

      Můžu doporučit bitex https://www.netbike.cz/…148mm-cerny/

      0 0
    • Markony  

      A co máš za kolo ?

      0 0
    • aleskala  

      DT Swiss je jistota. Typ 350 je dostačující.

      0 0
    • Breakpain  

      DT 350 … vrati se Ti to na bezproblemovem provozu ;)

      0 0
    • Concorde  

      Za 3500,– mám tip na DT350 rozpletenou z nového kola, pokud máš zájem.

      0 0
    • Radus  

      Dt Swiss 350 18hd pozic. Bitex 54 hd pozic. Oboje vyrobeno na taiwanu . Spolehlivost stejná . Cenový rozdíl obrovský .

      0 0
      • Smazaný účet  

        Země původu hodně o kvalitě vypovídá… To je zase moudro…

        1 0
      • lubosalbi  

        Tak s tou stejnou spolehlivostí bych byl opatrnej, Bitex náboj jsem měl a po cca půl roce mi praskly dvě pružinky pod praporky.

        DT350 jsem jezdil dvě sezony bez jakýchkoli problémů

        0 0
        • plzakj  

          Jsem zrovna chtel napsat, ze u 350nehrozi, ze se prilepi praporek a protoci se.

          0 0
          • krabica  

            Ne, ale zase můžeš strhnout rohatku, pokud blbě mažeš… :-)

            0 0
            • aleskala  

              Mažu obyčejnou vazelínou (ne silikon) a jen tenká vrstva. 6000 km naprosto bez problémů. Rohatka 18 zubů.

              0 0
          • Cavendish  

            Za 100 koupíš praporky s pružinou a jezdíš dál. Navíc váha 350 je fakt tragická vzhledem k ceně. A na servis je i ten Bitex jednodušší

            0 0
            • plzakj  

              A koupim je jeste treba za 3–5 let?

              0 0
            • Markony  

              Jo jak jsi nato přišel mam DT 350 šest roku a žádný problém , jednou ročně vytahánu vyčistím promažu a jedu dal.

              0 0
              • Cavendish  

                Já tu hodnotím náboje podle mého pocitu s zkušeností.

                Ložiska na Bitex stojí nula nula prd a vyměníš to kladivem. Praporky a pružinky seženeš vždy a všude, protože pasují má další 3 značky. Jsou lehké a levné. Jednou za rok zkontrolovat a jezdíš dal stejně jako u DT. Já mám na CX náboje Powerway, což je lowcost verze Bitex. Myju jen wapkou, jezdím v bahně, ve vodě a sněhu a nic. Uvnitř je sucho a čisto…

                0 0
            • Smazaný účet  

              306 vs. 286g mi za tu jednoduchost a spolehlivost DT stojí. A to vozím 36 poe rohatky. Údržba 0. Ale chápu, že pokud na low cost náboj budou ND levnější.

              0 0
      • zdenek  

        Tak zrovna přecházím z Novatecu 54 pozic na DT 18 pozic a je to hodně nezvyklý pocit. Dřív byla móda co nejvíc pozic, teď se to asi otočilo.

        0 0
        • Smazaný účet  

          Spíš jen DT má základní rohatky s 18 pozicema. Na jiných, i low end, nábojích je pozic víc. Rohatky jdou vyměnit za 36 nebo 54 pozic.

          0 0
        • dada  

          to by mě zajímalo, jak se to /při jízdě/ pozná?

          0 0
          • Markony  

            Nijak zásadně jen marketing

            0 0
          • zdenek  

            Při jízdě ani ne, ale při rozjíždění. Nejlépe do prudkého kopce. Tam je znát, že si můžu nastavit pedál do optimální pozice pro záběr.

            0 0
    • Markony  

      No vidíš ja za tech 6 let neměnil nic žádné vůle a myji je podobně jako ty ,

      0 0
    • aleskala  

      A nebo můžeš koupit DT Swiss 350 Hybrid a může ho po tobě pak někdo zdědit :)

      Když rozpočítáš životnost na km, tak je to dost dobrý výsledek.

      0 0
    • Hellmans  

      Dekuju za tipy!

      0 0
    • Smazaný účet  

      Z dovolením přidám další dotaz. Starší trekový rám má vzadu 130mm osu a 7sp. kazetu – předpokládejme, že bez podložky, takže 8–11sp. MTB kazeta tam nevleze. Rám je stylovka, kterou si uživatel chce ponechat a zvažujeme osadit Deore M5100 1×11. Zadní stavba se pro klasický delší 135QR náboj ohýbat nejspíše nebude.

      Jak jsem zjistil, stále se ale vyrábí 130mm náboje pro silnici. Jsou silniční náboje kompatibilní s MTB kazetami nebo při lze tomto použití očekávat nějaké problémy? A Je lepší koupit náboj 8–10sp. kvůli tuhosti když 11sp. má delší ořech a musela by se stejně použít podložka? Např. Shimano FH-RS300 vyjde na pár stovek.

      0 0
      • Vilém  

        Tak jednou je ram 130 pak 135 a na zaver se shani silnicni naboj.

        V tom aby se prase vyznalo.

        0 0
        • Smazaný účet  

          Máte problémy se čtením? Kde je uvedeno, že je na kole 135mm náboj?

          Jediná zmínka QR 135 se týká toho, že roztahování zadní stavby ze 130mm na 135mm („cold setting“) nejpíše nepřipadá v úvahu, takže tuto variantu netřeba diskutovat.

          0 0
      • Smazaný účet  

        A co si Kefalim predstavujete pod slovem stylovka?

        0 0
        • Smazaný účet  

          To je vcelku jedno. Důležité je, že to chce uživatel. Jedná se o ocelový rám v malosériovém designu z 90-tých let, který nebyl moc k vidění ani v době nákupu. A design je dost individuální záležitost. Vám by se pravděpodobně zas tak nelíbil.

          0 0
          • Smazaný účet  

            Foto by nebylo?

            Jiste zdejsi znalci pohoni. :-)

            0 0
            • krabica  

              Se snažíš být vtipný? Nějak ti to nejde…

              0 0
              • Smazaný účet  

                Ty nejsi zvedavej na ten suprextraexotickej ram?

                Me by zajimal pohled na nej z konstrukcniho hlediska.

                0 0
            • Smazaný účet  

              Foto ani kolo teď nemám k dispozici. Je to takový flekatý design v kombinaci několika barev.

              0 0
              • Smazaný účet  

                To jako ze specialni jen barvou?

                Hm. Zklamani.

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Ano. Standardni rám, unikatni barva, dnes už méně obvyklé CrMo. Nic co by stálo za diskuzi, pro uživatele to ale má jistou hodnotu, proto neřešíme nové kolo nebo změnu rámu. Vlastně by to bylo i zbytečné.

                  0 0
      • kubad  

        Silniční náboj na 10sp nebo 11 sp tam půjde bez problému taky, ale jak píšeš s podložkou pod kazetu.

        0 0
      • xtonda  

        I 7sp treky měly/mají rozteč 135 mm, tak že je to nějaký atyp.

        Každopádně jak sis odpověděl potřebuješ silniční náboj, takže ten FH-RS300 nebo pokud chceš lepší ložiska, tak RS400, R7000 a podložku pod kazetu.

        0 0
        • Smazaný účet  

          Původní 7sp. MTB údajně měly 130mm než přešly na 135mm. Nejpíš to bude způsobeno tímto.

          0 0
        • kubad  

          Starší trekový rám píše tam se MTB náboje nedávali. Takže 130mm až do doby kotoučové.

          0 0
        • Vilém  

          130mm MTB naboje se normalne pouzivaly, zadny atyp to neni.

          0 0
          • Smazaný účet  

            Tak je to ještě mnohem horší. Zadní náboj není RU ale osa s maticemi a rám se po uvolnění sám roztáhne ze 130mm na 135mm. Tzn. že nějaký patlal kdysi nacpal do rámu se zadní stavbou na 135mm náboj šířky 130mm a ono to celou dobu nějak fungovalo…

            Nemělo by to vadit třeba řazení a nebo je to normální, že to 3×7 pobere?

            0 0
            • xtonda  

              Proč horší? Můžeš použít trekový/MTB náboj

              0 0
              • Smazaný účet  

                To jo, to je samozřejmě super. Jen mě dost překvapilo, že tohle v jednom nejmenovaném servisu kdysi poskládali. Přijde mi to docela jako prasárna.

                0 0
            • Smazaný účet  

              Zadní stavba se pro klasický delší 135QR náboj ohýbat nejspíše nebude.

              Tak jakej je to ram? Pro 130 nebo 135mm?

              Jsem trochu zmaten…

              0 0
              • Smazaný účet  

                Podle všeho je to nakonec rám pro QR135. Po demontáži zadního kola se totiž zadní stavba samovolně roztáhne ze 130mm na 135mm.

                1 0
                • Smazaný účet  

                  To vis az ted?

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    Jasně, vás by snad napadlo kontrolovat, jestli do rámu náhodou není necpán o 5 mm uzší náboj?

                    Žádné záplety se v tuto chvíli neobjednávaly, bylo třeba jen vyměnit pláště a po povolení matice zadního kola bylo více méně jasno.

                    0 0
    • Smazaný účet  

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.