Porádíte náhradní rám na Gary Fisher X-Caliber 2008?

10 nepřečtených
  • Nilogic

    Zdravím ve spolek. Řeším dilema co se starším kolem se kterým jsem byl nadmíru spokojený, ale z důvodu skladování na balkoně mi mráz roztrhal rám zadní stavby, takže se celá pokroutila a zadní kolo začlo drhnout o rám.

    Jezdil jsem ho asi tak 2–3 sezony a pak na 8 let usnul s příchodem 1.,2. a 3. dítěte a když už jsem mohl začít jezdit tak taková pohroma.

    Co teď s tím? Jsem v tom hrozný amatér a nemám přehled co je s čím kompatibilní, jen vím že je mi líto vidlice Foxky 80mm zdvih, stejně tak kola a brzdy jsou celkem použitelné..ale to je můj laický názor.

    Rád bych to kolo nějak zužitkoval a jestli má cenu rozprodat díly a koupit nové, nebo třeba jenom nahradit rám za karbonový z číny?

    Návrhům a námětům meze nekladu, budu rád za každý nápad, jen prosím pokud to nebude bráno vtipem, tak ideálně i s odkazem a co nejkonkrétněji, protože rada „nový rám“ mi nepomůže, ale „Nový rám z tohto odkazu XYZ má stejnou geometrii a je kompatibilní s tlumičem se zdvihem 80mm, jen se musí dokoupit toto hlavové složení ať to tam můžeš namontovat“ mi zachrání p*del a budu neskonale vděčný:-)

    Díky za přečtení a hlavně za případné konstruktivní rady.

    Kolům zdar!

    Jirka

    0 0
    • Nilogic  

      Doplním Specifikaci kola:

      Značka Gary Fisher

      Typ MTB XC HT

      Modelový rok 2008

      Průměr kol 29"

      Rám PlatinumSeries6066A­LU,G2 29''g

      Velikosti 17.5''

      Vidlice Fox F 80 RL 29

      Řazení SRAM X-7

      Přesmykač SRAM X-7

      Přehazovačka SRAM X-7

      Kliky Shimano M521

      Brzda přední Shimano M485,160mm

      Brzda zadní Shimano M485,160mm

      Sedlo Bontrager Race

      Nába přední Bontrager Rythm 29

      Nába zadní Bontrager Rythm 29

      Dráty Bontrager Rythm 29

      Pláště Bontrager Jones ACX

      0 0
    • milmat  

      Bych se na to vykašlal, zvláště když tomu moc nerozumíš, a koupil bych nové kolo dle aktuálních potřeb. Pokud chceš MTB HT, tak 29", 1×12 Shimano, pevné osy, vzduchová vidlice. Investice od okolo 30 tis. a výš. Otázkou bude také aktuální dostupnost kol.

      Rám je KO, kdo ví, jak na tom jsou další součástky. Náhradou rámu by jsi akorát ztrácel čas a peníze.

      0 0
    • t29  

      Na zábavné ježdění si pořiď nové kolo. Moderní rámy jsou pro vidle s kuželovým krkem, pevnýma osama a řazením 1×něco. Geometrie je taky jinde. Určitě bys díly z tohohle kola mohl navěsit na nějaký Force rám a na ježdění s dětma to ještě bude dobré, ale ty rámy budou možná příští rok na jaře, tak záleží jak moc na to spěcháš.

      0 0
    • Tomcat  
      • vzhledem k dané neznalosti je plan dost smělý a nebezpečný v tom, že koupíte špatně a stravíte na tom dlouho s nejasným výsledkem.

      Pro běžné lidi sezona stejně už brzi končí nechte to na jaro?…

      • rozprodat díly půjde špatně
      • 100% stejný rozměry a geometrie , ale jiný rám neexistuje

      Koupit nové celé kolo, nebo to vrazit bike shopu. Tohle chcete na něco přeskládat aď se snaží.

      …Při koupi rámu opravdu dráty výpletu a sedlo nebudou to podle čeho kupujete. Naopak chybí průměr sedlovny, objímky délka sloupku , druh(uhel) ložisek zapouzdřené hlavového složení, rozměr použitého středu…

      0 0
      • t29  

        Co si pamatuju tak u GF nebyl vyloženě atypický rozměr ale kombinace sedlovka 27,2 objímka 31,8 smyk 34,9 šířka středu 73 mm moc obvyklá není. Tak nevím jestli by se třeba pro přestavbu na Force rám za 4k vyplatilo kupovat širší sedlovku a objímku a užší středovou osu za další 1k.

        0 0
    • Tomcat  

      .

      0 0
    • Nilogic  

      Zatím díky moc všem zúčastněný, zkusil jsem ještě zjistit možnost reklamace či koupi náhradního rámu přímo od Treku, ale čekačka na nový rám je rok a víc. Reklamace neprojde, protože to bylo způsobeno s největší pravděpodobností skladováním a každý případ se posuzuje zvlášť a tady je asi jasně patrné, že to nebyla výrobní vada ani únava materiálu.

      Souhlasím s převládajícím názorem, koupit nové kolo pokud to půjde a teoreticky půjde prodat vidle ve slušném stavu pro někoho se starším kolem a poškozenou vidlí.

      Ten Force rám za 4k mě lákal, ale kvůli všem těm věcem okolo jsem do toho nešel a to kolo už na dnešní poměry za moc stát nebude, takže nákup nového rychlého XC kola mě stejně nemine.

      Pokud se sem někdo dostane a měl by o některou z komponent zájem (kromě rámu), tak ať dá vědět, dohoda je jistá :-)

      Přepletají se ještě středy v kolech nebo je to ekonomický nesmysl? Ty hliníkové ráfky taky asi nebudou nejhorší, tubeless ready jsou..

      0 0
      • t29  

        Radši nechat kola jak jsou a nebudeš muset řešit že na nové náboje potřebuješ jinou délku drátů nebo že po přepletení praskají.

        0 0
    • Nilogic  

      Takže ideálně prodat vše použitelné tak jak to je někomu kdo potřebuje levnou náhradu či drobné vylepšení. A co budu potřebovat já tak taky koupit komplet. Zvažoval jsem jestli si třeba k novému kolu nechat aspoň druhou sadu 29" kol třeba na silnici/šotolinu a druhou sadu mít šotolina, les, lehký terén a využít na to ty stará kola, jenže náboje už nebudou sedět na nové kolo, proto ta otázka na přepletení.

      Připomíná mi to trošku počítače, kdy člověk chce přidat „jenom“ procesor, ale nakonec musí měnit celou základní desku i Ramky, které ještě dobře slouží… no co už, život jede dál :-)

      Díky za info ohledné drátů.

      0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce