• Mrozzzik

    Ahoj. Rád bych od někoho radu, zkušenost co se silničních kol týče. Nikdy jsem ho neměl, doteď jsem měl Author Stratos /krosové/ . Ale mám chuť si pořídit silniční kolo, protože je celkově rychlejší. Akorát nevím, zda není jízda na silničce celkově náročnější /obecně těžší převody a taky jak je to s jízdou do kopce – zde asi bude mít výhodu krosové kolo ? / . Jsem po operaci křeč.žil, tak bych rád kolo, které bude rychlé, ale nenadřu se s ním :)

    Jinak mezi mé vyhlídky patří Author Aura 44 nebo Giant Propel Advanced 2. Obecně jsem jen rekreační cyklista , nejezdím každý den . Líbí se mi ten Giant, ale podle mého to bude už asi spíš na něco výše než jen rekreační cyklistiku…a s těmi 25mm galuskami na ty naše české silnice? :) Zde si taky nejsem jistý … Co byste spíše doporučili? Asi tu Auru že? díky za rady :) Karel

    0 0
    • novas752  

      Na to se dá říct jediné, nějakou silničku si někde pujč a vyzkoušej. Nejlehčí převody dosažitelné na silničce jsou kompaktní převodníky 50/34 a kazeta 11–32 nebo 11–34z, je to o něco těžší naž klasické krosové převody ale zase to oproti krosovýmu kolu jede o dost líp.

      1 0
    • roupik  

      ten Propel je spíš aero žiletka, na začátek bych do něj nešel. I základní silnička ti pojede po silnici líp jak kroska, důležitý je pořídit správnou velikost. Osobně bych nebral ani Authora a koukl po něčem jiném, např:

      https://www.canyon.com/….0/2391.html?…

      https://www.axit.cz/…_tiagra.html

      teď jsou celkem slevy takže dobrá doba na nákup

      0 0
    • vt  

      Trochu se mi zda, ze chces silnicni kolo kvuli tomu, ze se min nadres – pokud to tak je, tak to je totalni omyl. Propel je krasny aero kolo, jeho vyhody vyniknou ve vyssich rychlostech, na ktery se tu 90% bikeforistu nedostane (vcetne mne ;-)

      Mozna budes spis spokojenej s nejakym ted modnim gravelem … tezko rict, urcite si nekde neco pujc, pak vyberes daleko lip.

      1 0
      • plzakj  

        „It doesn't get any easier, you just get faster“ Greg Lemond :-)

        1 0
      • Velomiwookie  

        Nadres se min ve smyslu ze ujedes vic km, rychlejs a nebudes tka vyrizenej jako na treku/mtb, takze do toho jdi :) dat si pak treba za 2h 60km a nebejt zbytek dne zralej na gauc je fajn. Ohledne prevodu, kdyz budes mit v predu 50/34 a vzadu 32 nebo dokonce 34 tak uslapes vsechno na pohodu, mrknk treba na ty canyon endurace

        1 0
        • platypus  

          Kdo jezdí na silnici v regeneraci 60km/120min tak mu na obyčejné ježdění stačí vzadu třiadvacítka:-)

          1 0
      • nooski  

        Aerodynamika je zdaleka největším odporem při jízdě na silnici. Samozřejmě, že drtivou většinu odporu tvoří jezdec a jeho posed. Každopádně silnice prostě jede rychleji než cyklokroska a to mám na obou celkem sportovní posed.

        1 0
        • vt  

          Tohle plati tak nekde od UAC a vys. Nas amatery brzdi hlavne netrenovanost a špeky :-)

          1 0
          • nooski  

            Ne, hlavni odpor cyklisty je uz nekde od 15 km/h odpor vzduchu. Posledni dobou mam cas akorat na jezdeni do a z prace a tak 90 % casu jedu proti vetru. Rano SZ vecer JV. Je sakra poznat jak na kole sedim a na cem zrovna jedu, kdyz si to smrdlam tricitkou proti vetru o rychlosti 5 m/s a vic. Aero is everything je ted modni heslo, ale porad jsem ja ten hlavni zdroj odporu. Kazdopadne je to ale poznat.

            1 0
            • TheJD  

              Vsak i na sobe muzes ziskat aero benefity. Obleceni, helma, navleky… No a taky muzes zhubnout a vyladit svou aero pozici na kole. :)

              0 0
              • nooski  

                Samozrejme, hadry jsou zaklad. Mit tak o 10 kg mene pri stejne sile, to by byla parada :-D

                1 0
                • Janes  

                  Náhodou, pupek je náramně aerodynamickej, je to vlastně takovej spoiler :-)

                  1 0
    • mikub  

      Težko srovnávat kolo za 25 s kolem za 50. Z těch dvou tebou zmíněných je samozřejmě Propel výrazně lepší. Ale, aero silnice mají nižší hlavu, tedy se k musíš mnohem víc ohnout k řídítkům. Pokud jsi jezdil na krosovém kole, doporučil bych, nezačínat s tak ultimátním strojem. Taky si stanov rozpočet, ve kterém se chceš pohybovat.

      0 0
    • Mrozzzik  

      líbí se mi hodně ten Propel, ale jak tu slyším, tak asi pro začátečníka není vhodnej :) a právě si i myslím, že s převody na Propelu 52/36 a vzadu 11–30 bych asi měl problém vyjet nějakej ten větší kopec, pokud jsem byl doted zvyklej na krosový kolo …jinak cena by mi ani tak nevadila, ale hlavně mi jde o to, abych nekoupil např. Auru 44 s kompakt převodníkem, kde jsou možná převody podobný co na mým krosovým kole a ve finále bych na tom byl možná jízdně /rychlostně/ stejně? bych si asi moc nepomohl :)

      0 0
      • Espen  

        Jestli se ti líbí Propel, tak si ho kup!!! Udělá ti to radost a o to větší nadšení z jízdy budeš mít. Kazeta 11–30 má takový rozsah, že kliky 52/36 jsou v pohodě. Max vyměníš za 50/34. To zjistíš časem.

        Jinak si nenapsal žádné své proporce.

        Jinak samo od sebe jezdit rychleji nezačneš!!! Dá se plácat krajinou na čemkoliv. Musíš prostě přidat, abys jel rychleji :-D.

        1 0
        • Stavel  

          Kdysi jsem také přecházel z krosa na silničku a byl jsem rychlejší max. o 5%. Větší rozdíl udělá, jak zrovná fouká vítr :)

          0 0
          • popokatepetl  

            Mám krose i silnici. Pocit z jízdy úplně jiný. Na krosu jezdím už jen v březnu než oschnou cesty.

            0 0
            • Nydlak  

              Je to jen v nohou, max v plastich

              0 0
              • yaourt  

                Takže geometrie rámu atd. žádný rozdíl jako nedělá? Ok then

                0 0
                • Rychlej turista  

                  Mrozzzik podle toho, co píše a jezdí, ten rozdíl prakticky nepozná. Ale to, že i rychlé kolo se dá zabít plášti a naopak ukrutná šunka zrychlit, je prostě fakt.

                  1 0
                  • jardalee  

                    s tema plastema to ma dve roviny rychly silnicni plaste me neprijdou moc odolny na defekt ,samozrejme to muzou zmenit bezdusaky na silnici :) ale proste pokud vyrobci zacnou pridavat ruzny ochrany proti prurazu tak ta hmotnost a bohuzel vetsinou rychlost jde do haje :) takze na trekovym mam sice tezitka ale skoro nepropichnutelny :) Grand Sport Race 32mm zase nadherne jede a zehli teda na 60psi :) ale kdyz jedu po nakym sterku tak sem nervozni :)

                    1 0
                • jardalee  

                  agresivni aero posed ,samozrejme rychlost zvysi a to vyrazne jenze hodne lidi jezdi na hornim uchopu a to klidne na tom rovnym nebo jak to nazvat ne na pakach :) do toho ty silnicky s hodne vysokou hlavovkou ,proto asi ta obliba gravelu apod. proste pohodlnejsi kolo nez silnicka ale stale s beranama,ktery jsou na uchop prijemny navic se zacali delat i 44cm coz je dalsi zlepseni k ovladatelnosti kola ,ale musim rict ze me se berany libi ale jak je dostanu do ruky tak miluju spodni uchop a rychlost :D

                  0 0
                  • ˘Ö˘ Krab  

                    Jak: začala dělat i 44 cm řídítka? Myslíš jako v polovině minulého století? To pak ano. :-)

                    A ještě záleží, jak vysoko je vlastně ten horní úchop a jak má kdo nastavený dosah – skutečnou délku posedu, resp. jak velký/geometricky vhodný/nevhodný rám si kdo vybere. A jak si vlastně představuje, že se na silničce sedí (resp. častěji „leží“). A komu co dovolí jeho tělo.

                    Takže, když to trochu přeženu (ale ne moc), tak mám úchop za páky skoro tam, kde většina silničních výletníků má svůj hustodémonsky­krutopřísněagre­sivní grevlbajkaendu­rospecific úchop spodní. Ale mám ho na druhou stranu možná tak blízko, jako oni úchop za rovnou část řídítek. 90% času se v pohodě držím za páky nebo za řídítka v místě, kde se rovná část ohýbá k pákám. Také ber ohled na to, že spousta lidí ‚aero‘ sedět nemůže, protože jim překáží zásoby funkčního sádla. Aero posed má stejně cenu řešit jen v ukrutném větru a při rychlostech >>35 km/hod, jinak se dá všechno v pohodě za páky :-).

                    Silnička s vysokou hlavou je přece jednoznačně od toho, abys místo 5 cm podložek pod představec mohl dát jen 2 cm nebo designově čistě bez podložek.

                    0 0
      • milan.v  

        Ono je líbit se a jezdit na tom… Pokud jsi byl doteď zvyklý na turistický posez s nějakým úhlem trupu, naprosto odlišný jízdní styl by ti mohl dělat neskutečné problémy a také by, dle mého skromného mínění, dělal… Možná bys byl až zklamaný, že na tom aero kole nemůžeš jezdit, natož lépe než na svém stávajícím kole…

        Ratio velí hledat něco, co nebude tak zaměřené na aerodynamiku, tzn. vybírat mezi tzv. endurance silničkami, vláken k tomu je tu dost, přidal bych dotaz tam.

        Pokud máš tolik peněz na nákup, Author bych, s dovolením, z tvého výběru vyřadil také, oboje jsou odlišná svým použitím a vlastně téměř vším…

        1 0
      • vt  

        Espen ma pravdu, jestli se ti libi, tak jdi do nej.

        Ale jak porad pises s tou rychlosti, tak krome elektro kola budes asi ze vseho zklamanej … muzu to demonstrovat na sobe, loni Javornik na Krali na 12 let starym noname Al s tezkyma Axiama, letos super karbon, nova sada, lehoucky kola, voskovej retez … a cas o 1 minutu horsi ;-)

        1 0
        • plzakj  

          Nj, ty lehky kola nemaj zadnou setrvacnost :-P

          1 0
        • Espen  

          Zas na novém kole začne člověk víc jezdit, byla by škoda, aby stálo v koutě, což povede k většímu nájezdu, který by mohl vést celkově k větší rychlosti a celkově lepšímu pocitu z jízdy :-D

          1 0
    • Mrozzzik  

      PS. u nás v decathlonu v Plzni ze silniček skoro nic nemají na výběr :(

      0 0
      • milan.v  

        Dá se objednat k vyzkoušení prakticky cokoliv…

        0 0
      • well  

        Jsi z Plzně? Zajdi do Spešla nebo Rock pointu a půjč si na víkend pořádný kolo. Pojezdi a uvidíš. Osobně bych se na Dekáč vyp… Silnička jede výrazně jinak než horák nebo kros. Převodů se bojíš zbytečně.

        1 0
        • Dawem  

          +1

          0 0
        • Mrozzzik  

          v tom Rock pointu je možno si vypůjčit i kolo jo? v cykloshopu normálně kolo půjčí ale tak jen projet před prodejnout a konec…to si to člověk moc neotestuje a ví prd :)

          0 0
          • novas752  

            V normálnim shopu si můžeš zkusit požádat o půjčení testovacího kola, většina velkých značek testovací flotily má. Kolo přijde do shopu, ty si ho za menší poplatek a větší vratnou kauci půjčíš třeba na víkend, řádně si ho otestuješ a pak vrátíš. Pokud si v tom shopu pak kolo koupíš, často ti cenu 1–3 půjčení z ceny kola odečtou.

            Tesťáky jsou většjnou ty dražší lépe a výborně osazené modely, ale slušnou představu o čem to je, jak se na tom jede apod. to dá i pro levnější model.

            1 0
        • Hroch obojzhivelnyj  

          Ano ano ano ano. Nejrozumnejsi prispevek v celym vlakne.

          0 0
    • Janes  

      Na rovinu, na základě toho, cos napsal, bych Ti silničku nedoporučil, to prostě nejsou kola na pohodový ježdění s křečákama. Nech si od Scalára postavit crossku se silničníma ambicema, nebo ještě asi nějaký gravel, ale s tím zkušenosti nemám.

      0 0
      • adam1  

        Silnička je všelék na všechno:))ať tu hodí ty proporce !

        0 0
    • Rychlej turista  

      Na silničce se nadřeš, protože je to kolo určené pro rychlou jízdu, kdy se tam pere velká i do kratších kopců. Nic jiného se na silničce totiž dělat nedá, než jezdit rychle, protože potácet se po rovině rychlostí menší, než 30 km/h vypadá až strašidelně. Když fouká, tak se vyjíždí zásadně po větru, aby ses dostal daleko a to rychle a zpět proti větru tak mohl už jen udržovat dosaženou průměrnou rychlost :-)


      Pokud moc nejezdíš, na silničku bych se úplně vybodl a zůstal v lese :-)

      1 0
      • Janes  

        Líp bych to nenapsal, přesně proto mu také silničku nedoporučuju.

        0 0
        • Janes  

          Ona je tu totiž ještě jedna věc, o které se moc nemluví, tedy nevím, jak kdo, ale já si žádnou „pohodovou vyjížďku“ snad ani nepamatuju, tedy pokud jsem nejel v nějaký bandě. Člověk si vždycky řekne, tak dneska na pohodu, na pohodu a najednou má zase pěnu u huby :-). Ten pocit, kdy „to letí“ je prostě návykovej a přináší to ten správnej pocit. Prostě podle mně není silnička kolo na nějaké to domácí žvýkání :-))

          1 0
          • Melvin  

            A kolik toho tak najezdíš?

            0 0
            • Janes  

              Najezdil, ale v tý době nebyly cyklokompjútry, nic jem nepočítal, neměřil, ale jezdil :-)

              A neboj, vím, že závoďáci to mají jinak, já jenom hodně jezdil a tu rychlost si užíval, raději jsem jezdil kratší štreky naplno, než to nějak šolíchat dlouhý hodiny jako nějakej páprda .-)

              0 0
          • novas752  

            Tohle je jen o sebekontrole, i na silničce se dá jet na pohodu. Ale láká to jet rychle víc než pomalejší kola, to je fakt.

            1 0
            • Janes  

              Jasně, bylo to napsaný trošku v nadsázce, samozřejmě u lidí, co mají terningový plány atd., musí jít vášeň stranou. Ale jak sám píšeš, láká to jet rychle, na tom se určitě shodneme :-)

              0 0
              • well  

                Rozhodně se dá jezdit na silničce na pohodu. Jestli se někdo rád mučí, je to jeho věc. Já mám oblíbenou trasu Plzeň – Praha a na nějakém fitnes kole bych se tam potácet nechtěl. Silničku mám na dlouhé výlety, Gravel na ty kratší a MTB když se chci potrápit (protože vůbec nejede, ale to se tady nesmí psát).

                1 0
                • Melvin  

                  Mě zas příjde MTB oproti silnici taková šmrdlačka.

                  0 0
                • novas752  

                  Já úplně opačně, na silnici jedu většinou trochu přes vytrvalost až se ždímu co to jde, na mtb jedu pohodičku a ždímu to tak maximálně z kopce.

                  1 0
          • raw 4  

            Souhlas též jsem nezažil moc pohodovych a lazo plazo vyjizdek ať s kamarády, nebo sam… Ta rychlost je silně návyková…

            0 0
    •  

      Prošel jsem trochu podobným vývojem – začínal jsem s fitness kolem bez nášlapů. Převody 48/32 vpředu a 11–32 vzadu. Nášlapy a tréning mi přidaly nějaký ten výkon, takže ke konci jsem s tím už vyjel všechno, v nejprudších pasážích (nad 12%) to chtělo ale zabrat ve stoje. Začal jsem pak řešit aerodynamiku a chtělo to posun k silničce.

      Mám 2 silničky, na nich je shodný nejlehčí převod – na jedné mám 50/39/30 vpředu (ano, lze i na silnici trojpřevodník) a 12–25 vzadu. Tady u toho kola (Triban 520) by možná šlo vzadu dát 11–32 a pak bys měl už celkem dost lehký převod a to by pro tebe možná bylo ideální. U druhé silničky mám 52/36 vpředu a 11/30 vzadu. To mi teď celkem vyhovuje, ale ještě jsem nezkoušel „vyjet všechno“ ani na jedné ze zmíněných silniček – tím myslím zejména kopec s delšími pasážemi nad 10%, které už možná nepůjdou utáhnout celé ve stoje.

      0 0
      • gersa  

        Od Pozemstana si nech poradit, to je místní troll a průkopník slepých uliček :)

        0 0
      • TheJD  

        Nejak si nedokazu predstavit to tvoje „v nejprudších pasážích (nad 12%) to chtělo ale zabrat ve stoje“. Na gravelu s nejlehcim prevodem 34/32, tedy o trochu tezsim, jsem jel pres 10 % prudky a 4 km dlouhy kopec, kde byla pod vrcholem delsi pasaz kolem 15 % s nejprudsimi pasazemi 18 %. Na sotoline. Cele jsem to jel v sedle a kdybych stoupnul, tak se zastavim, protoze mi podjede zadni kolo. To porad neni zadny extrem samozrejme, ale ja taky nemam zadnou extra vykonnost.

        1 0
        •  

          seš mladší a máš o něco větší výkonnost než já (řekl bych podle časů na segmentech na Stravě)

          jako svoje příklady bych uvedl:

          • kopec v Jedovnicích po kostkách ke kostelu – to jsem na Sirrusu v sedě nezvládl, musel jsem uprostřed zabrat ve stoje
          • kopec z Olomučan asfalt zadem zkratkou na Klepačov – tam v jednom místě jsem musel asi na 50 metrů stoupnout, jinak to nešlo
          0 0
          • TheJD  

            To bude nejakymi tvymi fyzickymi dispozicemi. Psal jsi, ze jsi drive behal ctvrtky a kratsi trate. Klepacov se da z Olomoucan bez problemu vyjet v sedle.

            0 0
            •  

              No, před chvilkou jsem se na to na té Stravě díval – ty tam máš o 20 sekund lepší čas jak já, takže seš zjevně jinde. A tady Mrozzzik psal, že jezdí rekreačně, tzn. bude na tom spíše hůř než já. Takže počítej s tím, že bude asi potřebovat ještě lehčí převody než já.

              Jinak na ten Klepák je i prudší kopec – to jsem si netroufl ani na Sirrusu, vzal jsem si odlehčený horák/trek a taktak jsem to zvládl na nějakých 24 zubů vpředu a 34 vzadu nebo tak nějak. Tam to ve stoje fakt nešlo, protože podklouznutí zadního kola je tam stále ve vzduchu.

              https://www.strava.com/…nts/10487224

              0 0
              • TheJD  

                Tam je asfalt? Tak to zkusim. :) Na mtb se bezne do techto koncin nedostanu.

                Jinak ten lepsi cas… Tehdy jsem to opravdu cele v sedle nejel. :D

                0 0
                •  

                  Hnusný asfalt a v nejhorším místě je 5 příčných betonových žlabů (celkem širokých, hladkých, mělkých) – chce to hlavně před prvníma třema se trochu víc rozjet a mít přes ně setrvačnost a brát je asi zleva skoro po trávě. Pokud bude mokro a listí, tak skoro stopro někde podklouzneš a už se nerozjedeš. :-)

                  0 0
                •  

                  Jo, já jsem si říkal, že v sedě z těch Olomučan na Klepák takový čas? :-)

                  0 0
      • Rychlej turista  

        Až na to, že silniční kolo řeší něco úplně jiného, než jak se dostat na co nejprudší kopec. Skoro bych si dovolil tvrdit, že silničáři toto neřeší vůbec :-)

        0 0
        •  

          No, nevím jak silničáři, ale uživatel Mrozzzik (autor dotazu) ty prudké kopce zjevně řeší – četl jsem celou diskuzi (možná na rozdíl od tebe).

          0 0
        • Melvin  

          Tak není nad to si koupit silnici a pak si tam dát stejné převody jak na biku.

          0 0
    • Velomiwookie  

      moc to resis, bud si to pujc a uvidis nebo pokud ses odhodlanej tak rovnou kup a investuj do toho tolik kolik muzes a jak myslis, ze Te to bude bavit.

      pokud se bojis, ze Te to nechytne a nechces na tom tratit, tak si kup nejakej bazar, kterej pak budes moct prodat za podobnej peniz.

      Ja posledni 3 roky solicham mtb, letos jsem zkusil gravel ale behem 3 mesicu sel pryc a nahradila ho pred asi mesicem naslapana jeta silnice a bavi me to fest.

      to jestli vyjedes nebo nevyjedes kopec kdyztak vyresis jinou kazetou za litr, neni to imo az takova veda…

      1 0
      • mikub  

        Problém 52/36 nevidím ani tak v tom, že by nějaký kopec nevyjel. Sám jsem lámal s 34/25 na Pražskou boudu a s 39/25 na Dlouhé Stráně. Žádný zázrak, ale že by se to nedalo s trochou vůle vyjet, to zase ne.

        Na 52 mi ale extrémně nevyhovovalo, že jsem musel strašně často řadit smykem. Po rovině jedeš horní polovinu kazety a když se to lehce zvedne, už musíš dolů. Na kompaktu tenhle problém nemám a dost často vezu celou vyjížďku malou placku jenom na výlet.

        Předpokládám, že u člověka s nižším výkonem bude tenhle problém ještě markantnější.

        1 0
        •  

          Záleží, co proti tomu 52/36 máš umístěné vzadu – já tam mám 11–30 a výše popsaný problém nenastává. Resp. zvykl jsem si, že pokud bych musel na chvilku shazovat vpředu na malou, tak inkriminované místo přejedu svižněji ve stoje a problém je vyřešený. A pokud je místo delší, tak není problém na tu malou shodit – vydrží tam pak dlouho.

          Nicméně je tu ještě otázka toho, jaké převody je tazatel zvyklý tahat. Na skupině se mnou jezdí jeden, který má 53/39 vpředu a vzadu 11–28 a utáhne to i když já mám dávno lehčí převod, který on ani nemá k dispozici. Akorát jezdí do toho kopce pomaleji. Takže je to dost individuální a to si asi musí rozhodnout tazatel, co bude pro něj ideál.

          0 0
          • mikub  

            Jenže kolik máš letos najeto? kolik jsi měl najeto, když jsi kupoval Tarmaca? A byl bys schopen to utáhnout s nájezdem do 5 tisíc? Jsi spíše kadenční, nebo silový cyklista?

            Neříkám, že to nejde. Jenom pamatuju, co mě na 52 štvalo a jak jsem si přechodem na 50 ulevil. Ale pravda, neměl jsem k tomu vzadu 30 kazetu.

            1 0
            •  

              však píšu, že je to individuální – to si musí rozhodnout tazatel, jak to je u něj

              0 0
            • well  

              Co řešíte, nestrašte ho. Jestli máš 50/34 a k tomu 11–28 nebo 52/36 a kazetu 11–30. Je úplně jedno. Ušlápneš co musíš. Rozhodně to nejsou převody jen pro trénované sportovce. Kdyby to byl problém (a nebude), tak vždycky jde koupit lehčí kazeta a žádná závratná investice to není.

              0 0
              • novas752  

                Ono je to relativní, já když jsem unavenej, tak mi moc nechutná ani převod 34–32 do 10% stoupání. A to mám obvykle kopce docela rád, ročně najedu asi 250h a průměrná vyjížďka (včetně mtb) má poměr 2100m nastoupaných na 100km.

                On když chce do kopce vyšmrdlat vyloženě na pohodu, hodil by se mu asi podobný převod jako na krosovym kole = cca 0,8–0,9 = gravelbike s 36z kazetou a malym převodníkem 32z a míň.

                Ale jak už píšu nahoře, nejlíp udělá když si ty kola vyzkouší. Jak silničku tak gravelbike.

                1 0
                • Melvin  

                  To je slusny pomer nastoupanych metru.

                  0 0
                  • novas752  

                    Ale hodně to ovlivňuje ten bike, tam mám poměr i k 3000/100, ale třeba jen na 30–60km trase. Na silnici to mám obvykle 1100–1400/100.

                    0 0
          • Mrozzzik  

            no já mám na krosce 48 vpředu , ten dva menší nevím a vzadu mám 11–30 . A myslím si, že těch 52/36 bych se zadkem 11–32 nějaký větší kopec asi nedal…jak říkám, jezdím jen občas a nejsem vytrénovanej…Takže to asi jistí ten compact převodník 50/34 vpředu

            0 0
            • novas752  

              52/36 a 11–32z kazeta bys měl téměř stejnej nejlehčí převod, v praxi se to bude zdát drobet lehčí. Nebo 50/34 a 11–30z, tam bys s 11–32z kazetou mohl mít i trochu lehčí převod.

              0 0
            • Espen  

              No a co ti na té krosce chybí? Jestli nic, tak asi nemá cenu pořizovat silničku. Vem pár peněz, dej tam pevnou vidli, nějaký rychlejší pláště a máš to. Na té silnici nebudeš nějak závratně rychlejší.

              Začínám se ztrácet v tom, co po nás vlastně chceš vědět?

              1 0
            •  

              Jestli je to takhle (předpokládám, že na tom krosu bude vpředu 48/38/28 – kdyžtak si ty zuby na menších spočítej nebo mrkni, jestli to tam není napsané), tak bych skutečně na té silničce uvažoval vpředu dokonce o trojpřevodníku 50/39/30 a vzadu 11–32

              resp. využíváš na tom krosu ten úplně nejlehčí převod?

              0 0
              • Mrozzzik  

                využívám nejlehčí převod, ale jen do kopce. Jinak většinou vpředu prostřední nebo velkej . Tak jsem si půjčil Triban RC 520 z Decathlonu na test a docela dost rozdíl. Oproti té mé krosce to jede skoro samo.. už jen když obě kola vedu, tak ta silnička se vede tak zlehka a to moje tak trošku „těžkopádněji“. Nějaký 4–5kg tam taky asi bude znát rozdíl váhově. Každopádně na té silničce jsem dal tolik km při testu, co bch s tou kroskou nedal. A s těmi 50–34 /kompaktem/ na silničce do kopce taky bez problému

                1 0
    • well  

      Na převod 36×30 nebo 34×28 se dá kolem Plzně objet úplně všechno. Někde se svez a uvidíš.

      0 0
    • Mrozzzik  

      tak asi do té silničky půjdu…jen prosím poraďte, jestli ten

      Triban RC 520 https://www.decathlon.cz/…8502389.html?…

      nebo Van Rysel EDR AF ČERNÉ

      https://www.decathlon.cz/…8529300.html

      hlavní rozdíly vidím u tribanu 28mm pláště, u Van Rysela 25mm. Není to pro začátečníka už moc úzký?

      0 0
      • Nydlak  

        I na rysela bys měl dát 28mm. Víc ne protože brzdy. Osobně bych šel do Rysela ale už mám af AG ultra za cenu Rysela (hydraulické brzdy).

        Ten triban má mechanické kotoučovky.

        0 0
      • TheJD  

        Ten Van Rysel je jako silnicka vyrazne lepsi. Lepsi sada s rychlosti navic, lepsi kola a udavanou vahu ma o 1.6 kg nizsi, z cehoz jsou 300 g kola. Jedinou nevyhodou jsou brzdy, ovsem pouze za mokra.

        0 0
      • skaj  

        Tak zrovna pláště jsou ten nejmenší rozdíl :) Obe jsou uplne jiná kola s docela rozdílnou geometrií.

        Na silnici platí, že pár centimetrů v rozměru znamená hodně velký rozdíl. Pokud můžeš, zkus i to druhé. Záleží jak si ohebný, jak máš silný střed těla,jak dlouhé ruce v poměru k tělu, jak se ti bude líbit být ohnuty (a to bez vyzkoušení nevíš, dost lidí je pak překvapeno) atd.

        Obecně Triban bude pohodlná silnicka, Van Rysel sportovnější. Ale každému sedí jiná geometrie, chce to fakt zkusit.

        Nicméně obe kola mají skvělý poměr cena výkon, když ti budou sedět, chybu s nimi neuděláš.

        1 0
    • Mrozzzik  

      díky za rady :) zkusím vyzkoušet i toho Van Rysela. Já jen , jestli pro začátečníka není těch 25mm na Ryselu docela málo…jestli by nebylo lepší těch 28mm. Ale ozkouším a uvidíme. Díky!

      0 0
      • Espen  

        Je to týden co si toho Van Rysela koupil kolega z práce a ty pláště Michelin na tom jsou od pohledu širší než 25mm. Prohodil, že jsou 27,5. Možná je měřil šuplerou, ale ten plášť byl od pohledu širší než co mám já 25C.

        0 0
      • milan.v  

        Já začínal na užších a věř mi, kdo není levý, relativně rychle si zvykne…

        1 0
        • koko0925  

          Kdysi jsem jezdil i 18ky v devadesátkách. (myslím pláště…)

          0 0
          • psbiker  

            Nebyly to 19ky?

            0 0
            • Coural  

              Já měl taky 18ky ( i pláště). Myslím, že Michelin.

              0 0
              • psbiker  

                Ty 19ky byly Vittoria Competition ROMA.

                0 0
              • Jezevec70  

                Jo 18. Nějaké Contíky. Vozil jsem to na předku. Jednouj sem s tím jel Rampušáka. A po dojezdu jsem měl problém se pak vůbec najíst, jak mě brněli ruce. :-)

                1 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Jako a v čem by měl být problém? Když budeš točit a klopit na písku nebo štěrku na krajnici, ustřelí Ti 23, 25 i 28 mm úplně stejně.

        0 0
      • plzakj  

        I kdyby bylo, tak je sundas a das tam 28. Mista je tam dost.

        0 0
      • Smazaný účet  

        25mm je akorát, silnější gumy jsou pomalejší

        0 0
    • blackseal  

      Zdravim, jazdi(l) niekto ctm spinn? Ak ano, ake vlastnosti ma? Tvrdost, ovladanie, stabilita, tuhost.. Vopred vdaka za pripadne odpovede.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.