• Smazaný účet

    Jaky tlumic byste si vybrali na fulla?Ja vaham mezi RockShox MC 3.3 a Manitou Radium SRL (oba se nechaji sehnat kolem 5t Kc). Alternativou ve Foxu je Float RP23 (zamykatelnej model), ale to je predrazena hracicka. nebo mate nejaky svuj tajny tip? Budu zrejme potrebovat prehodit zakladni Fox Float za nejakej zamykatelnej model s regulaci odskoku…Predem diky za Vase tipy a osobni zkusenosti…

    0 0
    • wendak  

      loni touhle dobou jsem taky měnil tlumič, pořídil jsem si MANITOU SWINGER AIR 3 a nemůžu proti němu nic říct, je pravda, že před tím jsem měl obyčejnej pružinovej. Z toho tvýho výběru Ti asi nepovím. zavírání tlumiče jsem taky zvažoval a rozhodl jsem se pro SPV a mximálně mi to vyhovuje (nemusim na to myslet :))), sice máš pakárnu než to na začátku seřídíš, ale pak je to super. Pak jsou taky super DT Swiss a Mazocchi začalo zase se vzduchovým tlumičem ROCO R Air. Já mám MANITOU a jsem maximálně spokojenej. Rada jde mimo tvůj výběr, tak asi nic moc :))

      0 0
      • MlokCZ  

        Hlavně u Swingeru si musí rozmyslet, jestli chce SPV nebo ne. Já osobně bych si nikdy tlumič s SPV nepořídil, tlumič je pro mě od toho, aby maximálně fungoval a ne aby ho „kurvilo“ SPV. Ale někomu to sedět může.

        0 0
        • wendak  

          to mi taky spoustu lidí říkalo, trochu jsem se toho SPV bál, ale ono to fakt fumguje skvěle, ale taky je pravda, že mám jednočep a krásně se to doplňuje, jak funguje SPV u složitějších konstrukcí nevím, taky možná ze mě mluví to že ho jezdim a jsem fakt spokojenej

          0 0
        • hanz  

          v některých rámech spv dokáže fakat suprově..pokud je system odpružení sám o sobě progresivní tak můžeš mít spv komoru na minimu a pak to žehlí dobře..když začneš progresivitu dohánět tlakem v spv komoře tak ztrácíš citlivost.

          0 0
          • MlokCZ  

            Neříkám, že nemůže fungovat na některých rámech fungovat dobře a někomu vyhovovat a proto jsem napsal uvozovky, aby bylo jasné, že je to nadsázka.

            Mě ale spv opravdu nemá co nabídnout.

            Já chci mít možnost mít plně aktivní zadní tlumič a to převážnou dobu jízdy a k tomu co nejméně progresivní průběh zadní stavby. Tohle by ještě celkem s spv s minimálním tlakem spv komory šlo docílit, ale i tak je to o malý chlup horší než bez spv – měl jsem možnost nedávno jet na stejném kole jako mám, ale se Swingerem 3-Way, spv komora byla nafoukána na 50psi (ale jak už jsem tu viděl, někteří jezdí ještě na menší tlak než výrobce doporučuje, ale pak je otázka, jestli to nemůže tlumič poškodit) a bylo to o trošku horší než s mojim tlumičem. Ovšem stejně když bych foukal spv na minimum, tak mi přijde lepší ho tam rovnou nemít (i kdyby chování bylo srovnatelné).

            Pak je tu ale druhá věc, co mi nesedí. Při delších úsecích po asfaltu (a zvlášť při dlouhých kopcích po asfaltu) nebo v lese po extra pěkných cestách chci mít možnost přepnout tlumič na nějaký omezený režim (floodgate/pro­pedal), ale určitě nechci úplný lock.

            A tuhle kombinaci mi spv nikdy neumožní.

            Ale celý můj pohled na spv je taky daný hodně odlišnými požadavky na chování zadní stavby než budeš mít ty. Myslím, že kdybys měl jezdit na pro mě ideální zadní stavbě s pro mě ideálním tlumičem, tak by se ti takové kolo možná až téměř nepoužitelný.

            0 0
            • hanz  

              podle toho co píšeš tak pro tebe fakt spv není..ve výstupech ho nijak neomezíš a o zamčení nemůže být řeč…pro tebe rp23 :-)

              ty grafy jsem už studoval, omlouvám se že jsem se ještě neozval, chtěl jsem se na něco k nim ještě zeptat ale podruhý jsem ještě nebyl rozpoložen…jo prosímtě co vypovídá ten gradient průběhu?

              0 0
              • MlokCZ  

                Taky na novém kole RP23 bude.

                Gradient je průběh derivace původní funkce.

                Když se to pokusím vysvětlit zjednodušeně, tak gradient udává, jak je původní křivka progresivní/li­neární/degresiv­ní. Pokud je část původní křivky lineární, tak odpovídající hodnata část křivky gradientu bude rovnoběžný s osou x, pokud bude původní křivka progresivní, tak křivka gradientu bude rostoucí (čím víc je původní progresivní, tím víc je gradient rostoucí) a opačně pro degrisivní část původní křivky.

                Na gradientu je pak dobře zvýrazněno, jak moc se odchyluje původní křivka od lineárního průběhu (a je důležitý hlavně pro jemnější porovnání téměř lineárních průběhů, pokud původní průběh je hodně nelineární, tak to snadno na něm rozlišíš přímo a ani gradient nepotřebuješ).

                0 0
                • MlokCZ  

                  Třeba na křivkách geometrie je to dobře vidět. Ty jsou u všech kol téměř lineární a bez gradientu se mezi nimi hledají rozdíly velmi těžko (na gradientu je pak pěkně vidět, že úplně lineární nejsou a rozdíly u těch původních křivek drobné jsou i když vypadají všechny lineárně). U samotného průběhu pružení zadní stavby ten gradient ani moc nutný neni, tam se liší už hodně ty původní křivky (a tak malý rozdíl, který by byl vidět jen na gradientu nemůže být v praxi poznat).

                  0 0
            • vojta  

              Se Swingerem s SPV jezdim 2 roky a priklanim se k MlokCZ-ovu nazoru. Protoze mam rad pohodlicko, jezdim s pomerne nizkym tlakem v SPV a pri presunech po silnici atd. to neni idealni. Pokud by vsak mel Swinger prepinac aktivni/neaktivni SPV, byl by to pro mne diky moznosti individualniho nastaveni SPV idealni tlumic. U RP23 mam trochu obavy z pevne nastavenych 3 poloh ProPedalu. Kazda zadni stavba se chova jinak a tak se muze stat, ze se ani jedna netrefi do idealu ( viz nejaky test co jsem cetl 1.poloha – OK, 2.- tak na silnice, 3. – HT )

              0 0
              • MlokCZ  

                Taky jsem četl co ty, že ty polohy propedalu hodně lidí hodnotilo jak píšeš a nemusí se najít zcela ideální poloha (v tomhle je floodgate lepší, ten má plynulejší rozsah nastavení, ale pouze u verzí tlumiče, kde je velký rozsah floodgate, u mojí konkrétní verze je to v podstatě jen jako jedna pevná poloha, protože rozsah je minimální a ta poloha je na muj vkus už skoro moc). I když stejně tady nějak extra jemné nastavení propedalu nepotřebuju, takže si myslim, že budou ty přednastavené polohy stačit.

                0 0
    • vlk  

      Nemám ani jeden z nich, ale pro sebe bych si při výběru RS MC a Manitou Radium vybral to RS. Jinak Radium se dá sehnat levněji-okolo 3,5 tis.

      0 0
    • MlokCZ  

      Já bych šel do RP23, nevim, proč si myslíš, že je to předražená hračička. Naopak bych řek, že nemá žádný zbytečný nastavování a jen to co je třeba (má jen nastavení tlaku, odskaku a zapnutí/vypnutí propedalu a pro polohu propedal zapnuto pak předem nastavitelnou jednu ze tří poloh). Ty RS tlumiče když je srovnáš s RP23 mají nastavení o malinko více (o úplný lock u některéch provedení), takže to by pak museli být superhračičky. A o Swingerech ani nemluvě. MC 3.3 není špatnej, jsem s ním za rok ježdění spokojenej (mám teda 3.R, ale to je to samý s ovládáním z řídítek), jen bych bral o malý chlup méně progresivní tlumič.

      0 0
      • bam  

        Taky bych bral RP23. Vyborny ze muzes jednoduse volit jak moc ma ten propedal fungovat (ikdyz to v podstate nedelam). Uplny zamceni je dobry tak akorat na silnici nebo na jednocep, jinak je mnohem lepsi kdyz i do kopce tlumic funguje. SPV taky funguje pekne, ale jenom kdyz je dobre nastaveny a navic nejde vypnout. Nebo si v hospode vic knedliku a muzes SPV nastavovat znova :)

        0 0
    • JMT  

      fox, bud si nech co mas nebo dej to rp

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.