• Omas

    Dobré odpoledne,

    pod stolem v práci se mi začínají hromadit komponenty na nové kolo.

    Mno, a jelikož jsem kolo nikdy předtím nestavěl, rád bych se obrátil na kolegy s prosbou o pomoc.

    Našel by se někdo zkušený s dílnou, garáží, případně jiným prostorem v Brně či blízkém okolí, kdo by byl ochoten pomoci?

    Znalosti mám čistě teoretické, mým cílem je kromě stavby i přiučení se praktickým dovednostem v tomto směru.

    Jsem připraven se revanšovat podle dohody (finančně nebo v naturáliích)

    Díky,

    Ondra

    0 0
    • kycis  

      Jsem z druhyho konce republiky, takze jsem ti houby platnej, ale neboj se toho a poskladej to! Ja jsem sve prvni skladane kolo dalal doma v predsini rozmeru cca 1,5×3 metry a taky to slo, navic ten pocit, ze jsi se s tim porval bude nesrovnatelnej, nez kdyz ti s tim bude nekdo pomahat. Drzim palce a vlastne ti zavidim, uz me zase svrbi ruce zacit neco davat dohromady:-)

      0 0
      • nox159  

        bez nařadi se blbe začína, jestli ma doma jen sadu imbusu tak z toho kolo neposklada, kdyz ma clovek naradi tak to jde i napoprve v poho ale kdyz ne tak je v kaši.

        0 0
        • kycis  

          Jo, to mas vlastne pravdu, bral jsem svuj vercajk jako tak samozrejmou soucast domacnosti, ze me vubec nenapadlo, ze by to nekde mohlo byt jinak :-)Na druhou stranu potrebuje jen kleste na bowdeny, cca 270 Kc, klic na HT2 kliky za 250, stahovak na kazetu za 50. Mozna lis na hlavko, ale ten ma stejne malokdo, bud polinko + kladivo, nebo vyrobit, nebo za par kacek nechat namacknout v servisu. No a tu sadu imbusu ma snad doma kazdy spravny biker:-)

          0 0
        • maajkee  

          Já se taky chystám postupně stavět kolo, stylem každej měsíc koupím nějakej komponent a na jaře snad vyjedu :) jako první věc jsem koupil v Halfordsu takovej kufřík s cyklonářadím, nevím co to vydrží, ale je tam všechno, stahovák na středy, na kazety, na kliky atd., stálo to asi litra.

          0 0
          • bikekralik  

            tak tohle nářadí z Halfords je hodně kvalitní, skoro všechno kalené, po roce používání naprostá spokojenost!

            0 0
            • maajkee  

              jj, taky mě to příjde poměrně kvalitní, proto jsem neváhal a koupil, vždycky se to hodí.

              0 0
        • jIrI___  

          Co za nářadí potřebuje? Imbusy, popř. torxy, klíč na kliky, klíč na kazetu, nýtovač a nic jiného mě nenapadá :)

          0 0
          • nox159  

            me napada teda vic veci, jako kolo se da slozit z kladivem imbusy a sykovkama ale…

            za me kdyz bereme ze nema doma nic : imbusy,torxy, kleste na bowdeny, sroubovak, kladivo , nytovačku, klic na konusy ( pokud bude mit) center klic, klic na pedaly,klic na misky a klic na pojistno matici, pilku, pilnik

            mozna sem na neco zapomel ale aspon tohle by mel mit – teda podle me

            znam kamoce ktery misto klice na misky pouzil sikovky, na bovdeny flexu na lanka kombinacky… taky se to da ale ja mam kolo rad ;-)

            0 0
    • jIrI___  

      Nakup potřebné nářadí (moc ho není, jen pár kousků), přečti si manuál na ivelo.cz a s chutí do toho :)

      0 0
      • Omas  

        Inu dobrá,

        představa, že bych to mohl zvládnout sám, mě začala po Vašich reakcích velmi lákat.

        Stran nářadí, myslíte, že sada jako toto by mohla stačit?

        0 0
        • kycis  

          Radsi si kup to co uz tu zaznelo a usetris, v tom kufru jsou veci ktery kdyz nedelas do kol vic asi nikdy nepouzijes (treba ten velkej klic na stary zavitovy hlavka), a treba klic na kliky (nevim presne jaky mas) tam neni. Kdyz napises, jaky komponenty sis koupil (kliky a brzdy – teda hlavne kotouce, jestli CL nebo 6 der), neni problem ti sem dat odkazy co presne budes potrebovat, a usetris za veci ktery nepotrebujes.

          0 0
          • maajkee  

            Myslím že za tu cenu je ta sada super a vyjde tě stejně když si koupíš jednotlivý kusy, ty jsou zase dražší, to že budeš mít nějaký věci navíc není na škodu.

            Když jsem si spočítal na kolik by mě vyšel stahovák na kliky, na střed, na kazetu, nýtovač tak to bylo skor za cenu tohodle nářadí.

            A budeš to mít pěkně místo v kufříku a nemusí se ti to válet všude :)

            0 0
            • kycis  

              Pokud koupil kliky HT2 a nejaky kola na prumyslech, z toho kufru potrebuje nytovac za cca 130, http://www.kupkolo.cz/…lny131/Akce , klic na kazetu za 80 kc, http://www.kupkolo.cz/…eny308.html , a mozna bic , ale ten az pri demontarzi, na montaz ho nepotrebujes, za 170. Celkem 380 kc a zbytek veci mu bude k nicemu, predpokladam ze predtim an kole jezdil a multiklic a lepeni uz ma. Za usetrenej 500 muze presne koupit klic na kliky a kleste na lanka, coz se mu bude na rozdil od stahovaku na stary kliky hodit…

              0 0
              • maajkee  

                No a kdo říká že to nářadí má jen na tohle kolo? bude v budoucnu vyměňovat komponenty a nebo může opravovat kola přítelkyni, mámě, co já vím, já v tom nářadí co jsme koupil, jsem měl stahovák na kliky 4 hran i octalink, i celke kvalitní imbusy, klíče na utažení pedálů, montpáky, prostě věco co se vždycky hoděj, a za cca 9 stovek, všechno v kufříku je podle mě dobrý než to schánět po kusech. Ale každej svýho štěstí strůjcem :)

                0 0
                • kycis  

                  Prave ze klic na pedaly a sada imbusu je to, co mi v tehle sade na kterou dal odkaz chybi, kdyby to tam bylo, nereknu ani popel :-)

                  0 0
                • kycis  

                  Jo momichodem, ja sam podobny kufrik vlastnim, par veci jsem dokoupil (klic HT2, kleste na lanka a par drobnosti), jen proste ten na ktery tu byl odkaz mi prisel svoji skladbou ne uplne vhodny na to, co Omas chtel – smontovat si kolo.

                  0 0
            • kycis  

              A urcite se lip pracuje s nejakou samostatnou sadou imbusu, nez s multiklicem, to je jen opravdova nouzovka… http://www.kupkolo.cz/…na_3816.html

              0 0
              • Lister  

                mě se líp pracuje s multiklíčem, než se samostatnýma – samozřejmě pokud je místo, což až na výjimky je – líp se mi tak utahují velké momenty. A to co nejde na krev většinou dotahuju momenťákem.

                0 0
          • Omas  

            Super,

            takze priblizna konstelace je momentalne tato:

            kliky Truvativ Stylo 3.3

            brzdy Avid BB7

            kola s centerlockem (takze budu potrebovat adaptery na 6sroub)

            prehazka Sram x-7

            ram ocelovy

            hlavko klasicke neintegrovane (jak narazit misky?)

            retez a presmykac jeste nevim

            0 0
            • felix.org  

              Nalisovat hlavko nech v servisu. Minulej týden jsem to nechal dělat u Hanáka a v podstatě na počkání.

              0 0
            • Lister  

              Když začínám stavět, tak si vždy v servisu nechám narazit hlavko a pročistit středové pouzdro od barvy a zbytek dělám doma. Nevídím důvod, proč prasit hlavko doma kladivem, když to v servise udělají pohodlně, rychle a nenásilně za pár korun. Zbytek už opravdu zvládne každý – zvlášť když nemáš hydry.

              Asi každý tady předpokládá, že si koupíš komplet kola??

              Potřebuješ pár imbusů, torxový klíč, stahovák na kazetu – pokud nemá vlastní ráčnu tak příslušný nástrčkový klíč – většinou bývá č. 24 (kdybys ji chtěl i někdy sundat, tak se hodí bič z řetězu), klíč na středové složení a slušné kleště – to je všechno.

              Ehm – nýtovačku.

              0 0
            • jIrI___  

              Adaptéry na 6 děr potřebovat nebudeš, kup si raději centerlock kotouče, klasické hlavko je asi lepší nechat narazit v servisu (semi-integrované není problém doma „nalisovat“ pomocí kladiva a dřevěného hranolku).

              0 0
              • adirem  

                Když je tady řeč o těch centerlock kotoučích zeptám se taky.Je potřeba k sudání CLkotouče nějaký speciální stahovák jako na kazetu,nebo nějaký jiný nářadí?

                0 0
            • Matony  

              Hlavko můžeš nalisovat pomocí kusu závitové tyče a velkých podložek.

              0 0
              • Smazaný účet  

                To muze, ale urcite doma nevyfrezuje ram, aby tam to hlavko hezky sedlo. Klasicke hlavko radeji nechat udelat v obchode. Ikdyz sam na kole udelam leccos, hlavko si necham delat v servisu.

                0 0
        • Ruprt2  

          chybí kleště na bowdeny jinak mi přijde, že tam je vše.

          Tedy koupil bych si ještě pořádné imbusy a torx na kotouče, ale jestli to budeš stavět pomalu tak torxy až podle potřeby

          0 0
          • jIrI___  

            Kleště na bowdeny netřeba, stejně dobře poslouží flexa nebo sekera+kladivo :)

            0 0
            • Lister  

              Používal jsem kombinačky + kladivo, ale pořádné kleště jsou fakt lepší.

              0 0
              • Ruprt2  

                zkoušel jsem kombinačky i sekyru.

                Nyní vlastním kleště a trvám na kleštích. Nehledě na to, že budou potřeba i v budoucnu.

                Kleště patří mezi moje nejoblíbenější nářadí.

                0 0
                • jIrI___  

                  To si cvakáš každý den nové bowdeny? :) Na to vyměnění bowdenů jednou za jeden/dva roky to je podle mě zbytečná investice.

                  0 0
                  • Lister  

                    Jen na jednom kole to ušetří několik minut, nehledě na pohodlí a hluku – a třeba letos jsem to dělal minimálně 3×.

                    PS: sekerou a kladivem se dost blbě stříhají lanka kousek od šroubu přehazovačky :-) Kombinačkama v ruce to jde, ale pořádné kleště to zvládnou čistěji.

                    0 0
                  • gargamel  

                    Jestli ti přijde cca 270kč jako velká investice, tak to pak jo, ale práce s kleštěma je o mnoho lepší. Ale taky jsem začínal bez nich…;-)

                    P.S. nemusíš cvakat bovdeny každý den, ale když se doma staráš o víc kol, tak je pak výměna bovdenů častější

                    0 0
                    • Volf  

                      Kupovat ,, originál ,, kleště na štípání bowdenů jsou jen vyhozené peníze. Pokud to nemáš do servisní dílny tak když koupíš cokoliv takového http://www.dobre-naradi.cz/…lace/p-1903/ tak ti to bohatě stačí. Dají se koupit i za mnohem nižší cenu. Jediné ,, speciální ,, nářadí které používám a má smysl je klíč na kazetu a center lock http://www.bikestore.cz/…a-kazety.htm, kdysi jsem v brněnském Globusu koupil ve výprodeji za 30 ,– tyto klíče http://www.koloobchod.cz/…-2ks-a-17mm/ klíč na středové složení http://www.kupkolo.cz/…sky621.html a na matici http://www.kupkolo.cz/…iky620.html a také dobrý centrklíč http://www.cykloworld.eu/…-ctirlistek/. Klíč na pedály může být každá tenčí 15 koupená v kovomatu stejně jako imbusové klíče http://www.olejshop.cz/…avickou-crva a nějaké kombinačky http://www.naradi-alcon.cz/…-c-v-160-mm/ gumová palička http://rucni-kladivo.heureka.cz/…licka-65-mm/ a kladivo http://www.naradi-modeco.cz/…-0–1–2kg.htm a průbojín http://www.toolshop.mihu.cz/index.php… na zkracování řetězu no a potom ještě nějaké další běžné klíče, ale to záleží na tom, kdo co má doma. Různé frézy na středová nebo hlavová složení, momentové klíče a pod. jsou jen na tahání peněz, protože pokud chceš zafrézovat středovou nebo hlavovou mufnu / nikdy jsem to nedělal a nemám žádný problém /, tak si zajdi o servisu, protože jedna věc je fréza a druhá s ní umět dělat a momentový klíč je taky blbost ve chvíli kdy jsi alespoň trochu manuálně zručný a používáš mozek, protože na kole máš šrouby max. do 6 mm a na ně nějak postrádám smysl použití momentového klíče.

                      0 0
                      • Volf  

                        Jo a na nalisování hlavového složení používám dlouhý šroub M 16, dvě velké podložky a dva plastové kroužky snad na záclony, které se přesně vejdou do misek složení. Vše koupeno v železářství za cca 30 korun. A ještě jsem nemluvil o nějakých šroubovácích a podobně, ale snad má doma každý nějakou základní sadu nářadí pro běžnou údržbu v domácnosti.

                        0 0
                        • zichis  

                          zdá se že máš všecko zmáknutý, tak bych měl na tebe jden dotaz – jak hlavko vytahuješ? Mě nenapadá jiná možnost, než to dělat stahovákem na ložiska (ve strojírenství) co má takovýty háčky. Ale todlencto samozřejmě doma nemám. Tak to mám zkusit vytlačit přes nějakou ségrovku?

                          0 0
                          • Volf  

                            Normálně ho vyrazím kouskem hliníkové kulatiny, která se vejde do tvoru a kladívkem. Nebo dřevěným hranolkem a můžeš použít cokoliv co nepoškodí hrany toho hlavového a nebo zajít do servisu a nechat si ho vyměnit. Prostě možnosti jsou vždycky.

                            0 0
                        • Lister  

                          Ad momenťák – záleží co máš za kola a jaké momenty potřebuješ utahovat.

                          Mně se třeba hodí a nepovažuju ho za zbytečnost – čepy zadní stavby utahuju na 18NM, což už je poměrně dost, ale je třeba to utáhnout pokud možno přesně. Při nižším momentu – třeba jen 16NM se povolují a při vyšším se zase zbytečně ničí. Takže říct zcela obecně, že momeňták je na nic, bych si nedvovolil, protože jsou situace kdy se hodí.

                          PS: karbonovou sedlovku na karbonovém rámu jsem taky raději dotáhl momeňtákem, když už je doma, tak proč ho nevyužít a vím že mi nebude zajížďět a ani nebude přetažená.

                          Kdybych měl doma hliníkové HT, tak bych si ho taky nekoupil, ale jsem rád že ho mám.

                          0 0
                          • Volf  

                            To máš jistě pravdu. Na druhou stranu pokud nechceš nebo nemůžeš utrácet za momentový klíč, tak s rozumnou si také vystačíš. A když tady někdy čteš, jak někdo strhnul závit nebo utrhnul pětku šroubek, tak pro ně má momentový klíč ještě větší význam než pro tebe, který přesně popsal nedotažení nebo přetažení šroubů. A z karbonem mimo řidítek zkušenost nemám, ale i tam jsem utahoval přiměřeně velikosti šroubů tak, jak mám za roky praxe ověřeno.

                            0 0
                      • Lister  

                        PS: a ještě ke kleštím na lanka tohle bude asi v pohodě, ale nemám dobrou zkušenost s takovýma kleštěma na bovdeny, tam jsem z mojí zkušenosti opravdu lepší kleště „stříhací“ než štípací – štípačky ten bovden zbytečně moc deformují.

                        0 0
                      • kycis  

                        No ja nevim, zkracovat retez prubojnikem za 69 kc, kdyz obyc nytovacka stoji 70 …

                        0 0
                        • nox159  

                          proc delat veci jednoduše, když jsou složite ze ;-)

                          0 0
                          • Volf  

                            Hel vtipálku, ty cena je jen, že jsem ho našel na internetu. Sám bych si ho vybrousil z nějakého tvrdého materiálu. A jestli chceš tvrdit, že nenasazený řetěz rychleji zkrátíš nýtovačkou než já průbojníkem, tak prostě buď kecáš a nebo jsi nikdy nedržel průbojník a kladivo v ruce. Řetěz podložíš matičkou M5 a čep zarazíš ro roviny s brejlema. Pak podložíš dvě matišky a druhým úderem pomocí průbojníku vyrazíš čep. Je to otázka cca 5 sekund. Za tu dobu nevytočíš na nýtovačce ani ten vytlačovací šroub. Pokud budeme mluvit o nasazeném řetězu, tak tam je to asi nýtovačkou pohodlnější a možná i rychlejší. S průbojníkem musíš kolo položit shodit řetěz a pak zvolit stejný postup. Proto používám rychlospojku.

                            0 0
                            • nox159  

                              a kdyby si nekde na vyjizdce roztrh retez nebo by se s nim neco stalo tak to budes v dresu vozit kladivo prubojnik a 2 maticky nebo raci nytovacku?

                              jin za sebe nevozim ani tu nytovacku ale znam dost lidi co prote takove naradi sebou berou takze dalsi vyhoda nytovacky pred prubojnikem.

                              jinak porad sem zastancem toho ze prubojnikem nytovacku nenahradis ( mozna jen pri tom zkracovani jinak je nytovacka lepsi)

                              0 0
                              • Volf  

                                Ty snad ani neumíš číst :-) já někde mluvil nebo někdo mluvil o nářadí na cesty? Pokud rozumím psanému textu, tak zakládající příspěvek byl o tom, jak smontovat kolo DOMA. Jinak sice nýtovačku mám doma stejně jako pračku na řetěz / obojí jsem koupil až po tom, co jsem se zde na fóru dozvěděl, že bez toho nelze žít / a obojí leží někde v regále a po prvním použití jsem na ně nesáhnul. A sebou vozím jen lepení a malou pumpu, redukci na ventilek a 5 imbusák. Když vezmu do úvahy co by se mohlo stát, tak bych si musel z vozíku za kolo udělat pojízdnou dílnu. Myslím si a vždycky už od mých závodních a hodně vzdálených let jsem vždy propagoval, že prevence je důležitější než halda nářadí braná s sebou.

                                0 0
                                • nox159  

                                  Ty radis at si kupi prubojnik a kladivo, ja rikam ze nytovacka u nej bude mit vic vyuziji a muze ji vozit sebou kdyby se neco posralo.

                                  ja sebou vozim jen nahradni dusi a pumpu a taky ziju ;-)

                                  0 0
                                  • Volf  

                                    No příteli tak znovu. Vycházím z toho, že nejenom kolem člověk je živ a tak si troufnu tvrdit, že z hlediska dalšího využití v domácnosti je kladivo mnohem vhodnější investicí než nýtovačka. Tou prostě hřebík nezatlučeš. Můj názor je, že každý chlap by měl mít po určité době doma základní nářadí a nástroje k tomu, aby byl schopný opravit kapající kohoutek, složit koupený nábytek v krabici, přivrtat poličku, přibít skobičku na obraz a spoustu další práce běžné pro hladký chod domácnosti. No pokud máš tuto výbavu, tak zjistíš, že na kolo nic moc extra dalšího nepotřebuješ.

                                    0 0
                                    • jIrI___  

                                      Přesně jsi to vystihl.

                                      0 0
                                    • Hornet  

                                      JJ, asi tak, a tie priebojniky mam doma aj tri :-)

                                      0 0
                                      • Hornet  

                                        Zabudol som dodat, ze aj ked mam tri priebojniky, tak retaz rozpajam nitovackou :-) pokial najdem maticky, vyberiem kladivo, spravny priebojnik a drevedny spalik na podlozenie, mam nitovackou roznitovane :-D

                                        0 0
                                    • Krys  

                                      Mám do kladivo, sekáč, priebojník, blicky, nastaviteľný kľúč, vàtačku, pájkovačku a mnoho ďalších vecí. Vrátane nitovačky na reťaz. :)

                                      0 0
                                    • nox159  

                                      to mas pravdu v tom s tebou souhlasim, ale na druhou stranu mi netrvd ze ze specialnim naradim na bika se nedela lip jak ze sikovkama kladivem stipackama sekackem… vím že to jde ale ve větsine pripadu je to obtížnejsi ;-)

                                      0 0
                                    • kycis  

                                      „Hel vtipálku, ty cena … Ty snad ani neumíš číst :-) No příteli tak znovu.“ Nevim, jestli je to ucel, ale diky temhle zacatkum pusobi Tvoje prispevky naprosto zbytecne utocne.

                                      Je kazdyho vec, ale asi hlavne otazky zvyku, jaky naradi na co pouziva. Ja jsem doporucoval nytovacku hlavne proto, ze hned v uvodnim prispevku hleda nekoho s dilnou nebo garazi, to znamena, ze ji sam nema. A proste s nytovackou si zkrati, ale hlavne znova snytuje a roznytuje (pokud nepouziva rychlospojku) doma v obyvaku, coz proste s prubojnikem a pokladanim a podkladanim kola nebude zrovna ono. Navic pro nas, manulane mene zrucne, je proste s nytovackou mensi sance neco ******:-) Sebou na vyjizdku vozim samostatne imbusy 4 a 5, ten mensi na jednom konsi zbrouseny na plochy sroubovak, montpaky, dusi, lepeni a mini nytovacku od parktool. Uz jsem parkrat resil pretrzeny retez, jednou svuj, parkrat jsem zachranoval nekoho jineho. Rychlospojka te nezachrani, jak odstranis ten zniceny clanek?

                                      0 0
                                      • Volf  

                                        No vidíš. Asi podceňuješ prevenci a díky tomu, že naštěstí vyrůstáš podle svého věku v jiné době, tak se nemusíš k materiálu chovat tak jako my, kteří věděli, že když si cokoliv zničí, tak třeba měsíc nevyjedou. Já odmítám vozit pojízdnou dílnu, takže preventivně kontroluji a možná jsem asociál, ale nevozím s sebou něco jen proto, abych náhodou někomu pomohl. A nevěřím tomu, že ty ano. Klidně si kup celou dílenskou výbavu pro cykloservis, protože je to jen tvoje věc. Na druhou stranu když někdo chce slyšet názor praktika, tak mu ho prostě řeknu. To co je dobrý na závodění nenusí být dobré pro hobíka a s nářadím je to podobné ve smyslu, že lecos bez problémů nahradíš a jen přijdeš o trochu času. Jestli něco dělám o pár minut déle mě opravdu neirituje. No a jestli někdo neumí přeštípnout lanko nebo bowden obyčejnejma štípačkama, nebo si to dokonce jenom myslí na základě nějaké rady, no tak potom musí investovat do ,, speciálního ,, nářadí. No a když tak nad tím přemýšlím, tak jediný opravdu ,, speciální ,, přípravek, který bych asi nedokázal normálním dílenským nářadím po jeho drobné úpravě nahradit, je stahovák na zavírací matici pastorků.

                                        0 0
                                        • nox159  

                                          chci se jen zeptat delal si nekdy z poradnym a kvalitnim naradim k servisu bika, nebo mas jen zkusenosti z jedne strany a to „podomacku upravenym naradim“ ?

                                          0 0
                                          • Volf  

                                            Na tuto otázku je velmi složité odpovědět, protože je tam hodně proměnných. První je co je to profesionální nářadí. Pokud máš na mysli vylisovaný plechový klíč na pedály, tak tobě se zdá možná profesionální, ale já raději používám svoje stranové klíče zbroušené na brusce naplocho, protože jsou kalené, mnohem přesnější a tím šetrnější k šestihranům. Je profesionální nářadí třeba imbusový klíč od BBB než ten od Narexu? Nebo bič na kazetu ? Myslíš si, že mnou udělaný z 12 mm kulatiny, která má na příslušném konci vybroušenou plochu na odsednutí pastorku, aby se nesmekal a začepovaným kusem řetězu je méně profesionální, než v obchodě koupený z pásoviny, která tlačí do ruky? Nemluvíme zde o stahováku na kazety, ale o běžném jiném nářadí. Dělej si údržbu kola čím chceš a po svém a já si ji budu dělat také tak. Nikomu necpu moje zkušenosti a je jen na každém co si z toho vybere.

                                            0 0
                                        • gargamel  

                                          Já myslím, že by sis s tou maticí na pastorek poradil po domácku. Třebas nějak upravit zátku od piva (místo toho stahováku), těch má doma každej dost, nebo průbojníkam a kladivem ji opatrně vyklepat ve směru povolování:-)

                                          0 0
                      • krtex  

                        Je vidět že jsi kvalitní kleště na lanka a bowdeny neměl nikdy v ruce, protože tím co jsi postnul můžeš na kole max. vytahovat hřebíky z plášťů.. To už raději useknu sekáčem (jak jsem to dělal než jsem pořídil orig kleště- „stříhací“)..

                        KTX@

                        0 0
                        • Volf  

                          A o tom to je. Ti co vědí a umí ti ušetří a ti co neumí a nevědí cálují. Pro tebe mají zde http://www.kolokram.cz/…uct_info.php?…. Prsotě nekup to za ty prachy na to, že lanka a bowdeny měníš možná jednou za rok :-)

                          0 0
                          • nox159  

                            muzes kupit „ty same“ jen bez znacky shimano za 300 ;-)

                            0 0
                          • krtex  

                            Jak už tu kdosi psal, kleště jsou jedny z nejvyužívanějšího nářadí, stály 6 kil a investice rozhodně nelituju :)

                            Jinak já mám kola 4 + 1 přítelkyně + 2 syn + koloběžka a nepočítám servis známým (hlavně kamarádkám a dětem přítelkyně) + prodáváme sport. vyb. mj. koloběžky, odrážedla tam se taky hodí když měl číňan ve fabrice dobrou náladu a nechal 0,5m rezervu na bowdenu :)

                            BTW, zkoušel jsem je i na špicích a přežily, tzn. jsou na mé měřítka nezničitelné a na celý život.. Ale klidně si to jednou za rok štípni, taky jsem to tak dělával.. ;)

                            regards, KTX@

                            0 0
                          • Ruprt2  

                            čoveče a máš kolo? Protože bys taky mohl chodit pěšky a ještě ušetříš.

                            0 0
                            • Volf  

                              Já jsem z kategorie těch co vědí a umí :-) Takže nemusím vrážet peníze do předraženého rádoby profi nářadí a peníze utratím za něco na kolo:-)

                              0 0
                              • nox159  

                                tak to uz budes mit hoooooodne dobre kolo kdyz cely zivot tak setris ;-) na cem vlastne tedka jezdis?

                                0 0
                                • Volf  

                                  No nežiju jenom kolem a tak asi budeš zklamaný, ale pro mě to je srdeční záležitost.

                                  0 0
                                  • nox159  

                                    z ceho zklamany? kolo je tomas pekne ;-) jen me zajimalo kolik si toho usetril tim podomacku vyrobenym naradim ;-)

                                    0 0
                                    • Volf  

                                      Proč pořád podsouváš podomácku vyrobené nářadí? Já jsem snad někde psal, že jsem si něco vyráběl ? Já jenom napsal, že speciální kleště na stříhání bowdenů jsou zbytečně drahá investice, protože sám třeba stříhám bowdeny podobnými kleštěmi, které jsem uváděl, ale s tím rozdílem, že jsem je koupil v nějakém výprodeji za pár kaček a to že někdo nechápe psaný text vážně není můj problém. Odpovídal jsem Omasovi na jeho dotaz co si má koupit na skládačku kola a v té odpovědi prosím ukaž, kde jsem se zmínil o tom, že si má něco udělat sám. Jsou tam odkazy na nářadí, které opravdu potřebuje a nebo si dokáže odvodit co potřebovat bude podle toho, jaké třeba použije středové složení. Jedinou věc, kterou jsem si udělal je bič na kazetu a jsou tady jedinci, kteří používají sikovky. Takže jsem mu ani neradil nějakou ,, domovinu ,,. No a jestli se někdo chce při montáži kola potvořit s nýtovačkou, tak ať se potvoří. Já ten řetěz prostě roznýtuji kladívkem a průbojníkem na ponku. Nechat si někde obrousit ve fabrice stranový klíč, aby jsi ho mohl použít na kolo není žádná domácí výroba, ale naprosto standardní záležitost u mnoha cyklistů, co si sami servisují. A mluvím pouze o klíči na pedály / pokud je nemá jen na imbus / protože na seřízení kónusů uspěšně již mnoho let používám ty plechové, na které jsem dával odkaz. Konec konců i tu blbou nýtovačku nebo pračku na řetěz mám také koupenou a myslím si, že nejsem jediný, kdo je používá tak jak jsem popsal, tj, že leží ve skříni. No a že nemám potřebu nýtovačku vozit s sebou tak já prostě nikdy neroznýtoval venku řetěz, takže ji považuji za zbytečnou, ale nikomu jsem to necpal jako standard. Takže bych viděl naši diskuzi tímto za uzavřenou s tím, že je dále zbytečné něco rozebírat.

                                      0 0
                              • Ruprt2  

                                Ale šak jo, dělej si to jak chceě. Zkus prodal kladivo na aukru nebo někde na blešáku. Stejně poslouží vhodný šutrák

                                0 0
                        • krtex  

                          nic jak to čtu níže, tak si odpovím sám- NEMĚL.

                          tím se ovšem mnohé vysvětluje :-p

                          např. viz tvůj post: „No a jestli někdo neumí přeštípnout lanko nebo bowden obyčejnejma štípačkama, nebo si to dokonce jenom myslí na základě nějaké rady, no tak potom musí investovat do ,, speciálního ,, nářadí“

                          Třeba řadící bowden se štípačkama zakončuje výborně a pak kde vznikají ty věčné FW proč shimano neřadí? Protože máte bowdeny ukončené „Volf systémem“ :D

                          0 0
                          • Volf  

                            Volfovi řadí. To není kleštěma ale rukama víš…

                            0 0
                            • krtex  

                              Krtkovi taky řadí..

                              Ale rozhodně nikomu neradím že hever na auto je zbytečný když se dají použít dřevěné špalky, že stahovák na ložiska je k hovnu když se přece dají vymlátit sekerou nebo že momentový klíč je pro amatéry – borci přece utahujou vše na krev .. a ještě to sockovství shrnu tím že o sobě prohlásím že jsem nejšikovnější mechanik na světě a kdo si opováží koupit spec. nářadí je lama.

                              Vzpamatuj se a nekázej tu bludy..

                              KTX@

                              0 0
                              • Volf  

                                Ty jsi opravdu omezený hlupák. Nikde jsem nic takového nenapsal. Běž si zaplatit členství.

                                0 0
                                • krtex  

                                  Hlupák bývá většinou ten kdo jiného takto nazve když mu dojdou argumenty..

                                  Přečti si po sobě svoje POSTy..

                                  KTX@

                                  0 0
                                  • Volf  

                                    Poslední reakce na tebe. Lhář je pro mě druhá nejhorší sorta lidí. Ještě horší je ta co dokáže používat termín socka nebo sockovat. To jsou potom jedinci co mají v hlavě nasráno modré bláto. To že lžeš jako když tiskne je tvůj problém, ale byl bych rád, aby jsi někde doložil, že jsem někomu jenom náznakem řekl, že si nemá kupovat ,, speciální ,, nářadí.

                                    0 0
                                    • krtex  

                                      tvůj první příspěvek v THREADU:

                                      Kupovat ,, originál ,, kleště na štípání bowdenů jsou jen vyhozené peníze.

                                      Já jen říkám, že kol mám hodně a vím že si je budu servisovat celý život- baví mě to. Proto mám momentový klíč, centrovací stolici, kleště na bowdeny, všechny potřebné stahováky.. A mám je i přesto, že veškeré nářadí které zmiňuješ také vlastním, ale používám je na něco jiného no..

                                      Pokud to chceš dělat jinak (taky jsem to tak dělával) tak prosím, ale když jsi takové kleště nikdy neměl v ruce, proč ta první věta kterou jsi nás poctil v tomto THREADu, hm? Ta mě prostě nadzvedla a trochu jmse se do toho zamotali, nemyslíš?

                                      A pro ostatní: nikdo tady ještě nezmínil svěrák- to je totiž podle mě základ každé dílny!

                                      KTX@

                                      0 0
                                      • Volf  

                                        Dobře uděláme určitý smír. Já se omlouvám za hrubý výraz k tvojí osobě, ale věř tomu, že právě protože jsem měl několikatery kleště na stříhání bowdenů v ruce si myslím, že moje alternativa není nesmyslná. Ale protože to možná vyznělo jinak než jsem si myslel, že to vyzní tak znovu zdůrazním, že nikoho nechci odrazovat od nákupu speciálního nářadí. Je jen každého věc, co a jak si pořídí, nebo co čím bude dělat. To že je někdo manuálně zdatnější je sice proavda, ale rozhodně bych byl ten poslední, který by se vysmíval méně manuálnbě zručným lidem i s ohledem na to, že jsem přesvědčený o tom, že běžnou údržbu kola a výměnu komponentů zvládne po určité době každý kutil. Nemluvím zde o rozborkách vidlic a tlumičů, protože bych nechtěl vyvolat zase nějaký flame.

                                        0 0
                  • Ruprt2  

                    borci tu reagovali za mě nemám co dodat

                    0 0
                • Dag  

                  KLeste jsou fakt lepsi. Investici do nich nelituju

                  0 0
          • boboe  

            Neříkám,že sou kleště na bowdeny špatná věc, ale tak jejich význam zveličovat, jak tady někteří předvádíte…Chápu, že je to pro panelák možná jediná možnost, ale osobně zkrátím štípačkama a zabrousím konec na plocho na brusce, vysledek možna lepši než se spec. kleštěma.

            0 0
            • Ruprt2  

              OK, kleště jsou k prdu

              Kup si radši brusku:-D

              0 0
              • Vilém  

                Mam spesl kleste na bovdeny a lanka a presto brusku pripadne brusny kotouc ve flexce, na zarovnani koncu bowdenu pouzivam.

                0 0
    • felix.org  

      Garáž netřeba :-) Stavěl jsem 3 nebo 4 kola a vždycky v pokojíku na koberci na dece. Nový komponenty nemají co zašpinit :-) A pokud máš všechny díly pohromadě, tak je složení kola otázka jednoho odpoledne. Kdyby jsi něco potřeboval, napiš mail, taky jsem z Brna.

      0 0
    • Volf  

      To dáš sám neboj a pak ten pocit, ten je k nezaplacení… Koukni na ivelo a stavěj…

      0 0
      • Omas  

        Mnohokrat dekuji za rady, prosel jsem ivelo a vsechno ostatni dostupne zdroje.

        Jen pro overeni – postup (v nekolika bodech mam dosud nejasnosti):

        1. koupim naradi: co toto?
        2. do ramu si v servisu necham nalisovat misky HS
        3. Nasadim kliky & pedaly
        4. Osadim vidlici a zkratim krk (stran zkraceni budu vdecen za jakekoli tipy,

        staci pilka na zelezo&pilnik?)

        1. Na kola s centerlockem hodim kotouce a osadim brzdy (hrozi nejaky problem

        s Shimano centerlock kotouci versus Avid BB7?)

        1. Nasadim kazetu, kola, prehazovacku, presmykac, retez & kabelaz

        Opomnel jsem neco duleziteho?

        0 0
        • t29  

          Rozhodni se, jestli budeš chtít kliky klasické (čtyřhran, octalink, isis a podobné), nebo kliky s integrovanou osou (hollowtech II a podobné). V tebou zmíněném kufříku chybí nářadí pro hollowtech II (klíč na misky ložisek a klíč na pojistnou matici). Taky tam nevidím kleště na lanka a bowdeny.

          Spíš než výběrem kufříku s nářadím bych začal výběrem komponent kola, potom ke každému komponentu pořešil nářadí a nakonec hledal, ve kterém kufříku je pokud možno všechno nářadí, co potřebuješ, a pokud možno co nejmíň nářadí navíc.

          0 0
          • Omas  

            postup, ktery navrhujes, zni o dost logicteji, nez ten muj, muzem konkretne:

            kliky Truvativ Stylo s integrovanou GXP osou

            jinak komponenty, co jsem psal vyse

            0 0
            • siafu  

              bejt tebou by ještě člověk zvážil, zda si nenechat do nového rámu nasadit ložiska středového složení v servisu nebo aspoň pročistit střed… ale já nejsem moc technický typ a i takové zkrácení krku vidlice přenechám raději servisu než „riskovat“, že to udělám blbě – za nějakých 60 nebo 80 Kč vč. demontáže vidlice z kola atd. pro mě nebylo co řešit xD xD

              0 0
              • v POHODÌ klokan  

                Zrovna nasazení ložiska integrované osy mi přijde jako hodně jednoduchý úkon. Jenom se tam našroubují a je to :-)

                0 0
                • siafu  

                  no jde mi spíš o to, v jakém stavu je nový rám…

                  0 0
          • Lister  

            On ale výše jasně napsal, co tam bude dávat a podle toho už jsem mu i napsali co bude potřebovat.

            Vezmeme to po jednotlivých bodech:

            1. pro tvé použití naprosto nevhodné, je tam milion věcí na staré

            komponenty, které na kole nebudeš mít a třeba klíč na tvoje kliky tam není – doporučuju projít reakce výše, které ti přesně radí co budeš potřebovat. Já jsem si koupil obyčejný plastový kufr na nářadí a tam postupně dokoupil vše co potřebuji – momentálně už je plný, sice to není tak přehledné, člověk občas musí trochu hrabat, ale je to lepší, než mít kupu nářadí, které nevyužiju.

            1. souhlas
            2. pokud budeš mít správný

            klíč tak není problém. Jen si pohlídej, kam se každé ložisko utahuje – je to na nich napsané, takže by neměl být problém.

            1. dvakrát měř a jednou řež. Doporučuju nechat krk trochu delší, než

            se může z počátku zdát ideální. Až si následně delší jízdou ověříš, že řidítka opravdu nikdy výše nepůjdou, tak potom zaříznout definitivně. Na zkrácení stačí obyčejná pilka a pilník. Pak ještě potřebuješ dovnitř narazit ježka – stačí šroub odpovídající šířky, které do ježka našroubuješ a pak ho pomocí něj naboucháš dovnitř – jde to jednoduše, podle obrázků to rychle pochopíš.

            1. neměl by nastat žádný problém
            2. sedlovku, sedlo, představec, řidítka a gripy… seřídíš a je

            hotovo.

            Gratulujeme, právě jsi sestavil své první kolo a můžeš jezdit :-)

            0 0
            • chachn  

              na HT2 stred staci jeden klic?nekde sem videl jeste klic pojistne matky na leve klice http://www.koloshop.cz/…iky---plast/ ,ten neni treba?nebo se da povolit cimkoliv vhodnym?

              0 0
              • Lister  

                nevím, jak to mají jiné klíče, ale já mám tento a ten už ten plastový bazmek obsahuje – je to vidět na tom obrázku.

                Ten plastový doplněk potřebuješ (né úplně nutně) k montáži Shimana klik (možná jiných, ale FSA ani RaceFace jsem nikdy nemontoval a teď se mi nechce zkoumat jestli je to k tomu potřeba) na Truvativ to nepotřebuje určitě.

                0 0
                • chachn  

                  aha toho bazmeku sem si na tom klici nevsiml(nezvetsoval jsem si ho)…sry

                  0 0
            • Lister  

              PS: misky středového složení utáhnout pevně, ale rozhodně né na krev, protože kdybys to chtěl jednou sundat tak se budeš proklínat – možná zničíš klíč nebo v horším případě drážkování těch misek a to je pak opravdu průšvih, protože pak se to sundává ještě hůř – většinou za pomocí svěráku.

              Navíc dost misek má na závitu nanesené nějaké závitové lepidlo, které to spolehlivě upevní a nic se nepovolí.

              0 0
    • op  

      tohle vlakno me dost zajima protoze momentalne taky stavim kolo. Muzete se prosim prestat uz hadat (Volf, krtex, atd..)? Clovek hleda smysluplny updaty a nachazi porad jenom vase updaty "co jsem rekl, co jsem nerekl, kdo je socka,atd.). Dik

      0 0
      • Volf  

        Ano pane vedoucí. Už jsem podnikl doufám dostatečný krok ke smíru viz výše :-) Hádat se je opravdu zbytečné a skládání kola je ušlechtilá zábava.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.