• zer0

    Ahoj vsichni,

    budu si kupovat kolo a potreboval bych poradit s vyberem. Rozpocet je kolem 20 000 kc. Vyuziti kola: budu na nem jezdit do/z prace, ale taky ruzne po meste, nekdy do prirody a taky uvazuju, ze bych nekdy s nim vyjel treba na hory. Moje potreba se muze v case menit a tudiz bych asi potreboval co nejuniverzalnejsi kolo (MTB asi bude to nejlepsi).

    Zatim mam vybrane toto kolo:

    http://www.apache-bike.cz/…_29_a3–2561/

    Pricemz prodejce mi nabidl cenu za 19 000. Pokud by pomer cena/vykon tohoto kola nebyla az tak dobra, mohli by jste mi prosim doporucit treba podobone kolo s lepsim pomerem cena/vykon?

    Predem dekuji za vase odpovedi.

    0 0
    • Vilém  

      19 bych za kolo s pruzinovou XCR nedal.

      0 0
      • Lord_de_Wolf  

        Tak podobně jsem poradil známému.

        Vybral kolo Spyder 29er na Deore s Raidonem.

        Zkušenosti:

        • platba předem (WTF?) a doba dodání 4 týdny(velikost rámu nebylaskladem)
        • kolo dorazilo, ale s rámem ve špatné velikosti – objednal 21" adorazila 19" plus z Raidonu tekl olej či co. Kolo tedy na vlastní nákladyodeslá­no zpět.
        • po týdnu dorazilo známému už konečně ve správné velikosti, alebohužel chybělo přední kolo, šlapátka a sedlo. Údajně chyba technika.Tzn. další týden čekačka na dodání těchto komponent.

        Takže první zkušenost s CykloNěmčík není příliš dobrá.

        Doporučuji stavitele… Super komunikace, zaplacení zálohy cca 30% a zbytek při předání. Vše ok a hlavně cokoli se posere nebo mi nejde, tak řeším s ním…

        0 0
        • ondra7  

          JJ, víme, že Němčík není zrovna košér… šlo jen o to, aby viděl, co se dá za 20k sehnat. Já třeba s Němčíkem problém neměl.

          0 0
        • mart910  

          technik si nevsiml ze tam nema kolo :D

          0 0
          • niky79  

            No, kdyz to balis, tak to davas bez predniho kola ci slapatek. Asi to tak nekdo zapomnel pribalit. Jinak dobry prispevek.

            0 0
    • zer0  

      Byl jsem ted v jednom obchode a doporucili mi toto kolo:

      http://www.sport-kola.cz/…9er-2013.htm

      Co si o tom myslite?

      0 0
      • mart910  

        Ze se potrebuji zbavit starych kol :D

        0 0
      • pocestny  

        To je ještě blbější kolo než ten Apache (Marin má spoustu horších a v budoucnu i problémovějších součástek), alespoň vzhledově je na tom líp.

        Největší bolest obou kol je vidlice. Za 20.000 bys měl mít v pohodě kolo se vzduchovou vidlicí. A vlastně to už tu psal Vilém.

        0 0
        • zer0  

          Aha. Ostatni lide mi zase rikali, ze jedine, co ma spolecne se znackou kola je jen jeho ram, ostatni soucastky jsou napr. Shimano, ktere jsou na kolech temer vsech znacek.

          0 0
        • zer0  

          Jakou znacku by jsi mi teda doporucil?

          0 0
          • pocestny  

            Asi ti to rekli dobre, otazka je zpusob, jakym sis to vylozil. Ano, kolo se skládá z rámu nejake znacky a soucastek shimano. K tomu je tam taky nějaká vidlice (obvykle nejdůležitější a často dost ojebaný dil na kolech) a nejake rafky a nejake gumy.

            S trochou nadsazky v této ceně jsou rámy jen hromada libovolnych hlinikovych trubek s libovolnym názvem) podobne hmotnosti, geometrie a kvality.

            Takže se zkus soustředit na to abys sehnal bike s co nejlepší vidlici, pripadne lehkými rafky a plášti.

            Nemam v této cene nic proti apachi ale zkus to sehnat alespoň s vidlici suntour raidon nebo suntour xcr air.

            0 0
            • Evilcleaner  

              xcr air je skoro stejně těžká jako s pružinou, na kole za dvacet raidon.

              0 0
              • pocestny  

                Samo že bych chtel za 20 raidon, ze je xcr air tezka. Ale dobre vis ze o gramy jde az v druhé řadě. Ze jde hlavne o nastavitelnost tedy funkčnost, ze vzduch je nastavitelny, ale na pruzinovou vidli potřebuješ ideální pruzinu pro svou hmotnost.

                0 0
                • zer0  

                  No, me prave k tomu Marin kolu rikalu, ze ta pruzina je na 90kg, coz je presne moje vaha, takze by to mozna nemuselo byt tak spatne ne?

                  Nebo jeste neco se vam nelibi na tom Marin kole? Je tam moznost si tu vydlici nechat vymenit (rikal, ze mi da slevu 2500, kdyz si tam budu davat jinou).

                  0 0
                  • niky79  

                    Nechapu, proc bys to mel delat? Stavitel ti udela celkove lepsi kolo, s lepsi vidlici, za mene penez :)

                    0 0
    • zer0  

      Dobre, tak tedy jeste jednou:

      Nasel jsem cloveka, ktery by mi byl ochoten postavit kolo. Jake komponenty si mam vybirat? Vidlice Raidon, komponenty SLX, pneu Continental ?

      0 0
      • niky79  

        Idealni stavitel by ti IMHO mel sam navrhnout komponenty. Protože je staví, udržuje si přehled v oblasti a ví, co bude fungovat a co nikoliv. Totéž je se staviteli počítačů – obvykle nechceš, aby ti jen tupě, jako dělník v továrně, poskládal PC, ale i doporučil komponenty do daného finančního limitu a pro daný účel využití.

        0 0
      • Erknold  

        člověk, který mi skladal kola mi i doporučil nějakou vyváženou sestavu v mém rozpočtu pro mé použití. Prakticky ve všem jsem mu důvěřoval a ladil si takové blbosti jako sedlo a gripy. Vidlici, pohon jsem nechal na něm. Na kolech jsme se také vždy ve výsledku dohodli, jelikož u jednoho kola jsem tlačil na cenu a kola na průmyslech by se tam nevešly, tak jsem musel přitlačit, když jsem je chtěl.

        Jinak na obou kolech co máme doma je pohon směsí shimano sram a podobný zvěrstva. Což bylo dáno požadavkem na otočné řazení, které dělá jen sram.

        Prostě nadiktovat své požadavky, využití, preference a důvěřovat tomu, kdo kola staví a vyzná se v tom. Navíc on ví za kolik co dákáže nakoupit.

        Je otázka zda potřebuješ SLX, kór když pak budeš šetřit na základní vzduchové vidlici. V mnoha věcech najdeš chválu i na deore viz. třeba brzdy, kliky. Za SLX si většinou lidi připlatí až když dávají dražší vidlice typu Epicon nebo Reba.

        0 0
        • zer0  

          Ted jsem nasel jedno kolo, ktere ma podle informaci, co jsem nasel na internetu velmi kvalitni vidlici a ostatni komponenty taky (SLX a XT). Kolo je taky celkem lehke:

          http://www.sporty.cz/…scale-650-l/

          0 0
          • Mysee  

            Jedná se o modelově staré 26" kolo, to už je na tobě jestli chceš do toho jít. Jen ty kola nebudou příliš lehké a 11,2 kg, ikdyby real bez pedálů mi nepřijde jako super váha za 26 tisíc a 26".

            SLX/XT sada je sice fajn, ale jsou tam už lehce ošizený kliky a brzdy. Já bych měl radši kompletní novou Deore sadu (včetně brzd a klik), k tomu v pohodě servisovatelnou vidli (Raidon/Epicon) a rozumný kola, ale tak to ti tu už lidi radili. :)

            0 0
    • pocestny  

      Na tvou otázku výše: Nevím, jestli se ti vejde Raidon + SLX na kolo za dvacet. Ale jestli oslovíš ty stavitele kol, co ti zde doporučují, tak jim napiš své požadavky a pošlou ti mejlem nějakou kalkulaci. V dalším emailu doladíš detaily a pošlou ti hotový bike. Bude tam jen to, co se tam cenově vleze.

      Nejspíš tam bude Raidon + kombinace součástek Deore 615 a nebo něco ze sady SLX. Mohl by ses klidně držet Deore a přidat pár korun do lepších ráfků a kevlarových plášťů. Funkčně ti SLX nepřinese tolik, jako třeba lepší ráfky a pláště.

      „Pláště Continental“ je poměrně široký pojem. To je jedno, jestli preferuješ Continental, Maxxiss, Schwalbe nebo Rubenu. Každá značka nabízí 30 a více typů pláštů na MTB. Ty, pokud nevíš přesný model, bys měl především říct staviteli, kde a co budeš jezdit a on ti podle toho navrhne vzorek a šířku pláště. Když mu napíšeš „Chci, aby to mělo grip“, tak ti tam dá pomalejší hrubší vzorek.

      Ten tvůj odkaz na „Scott Scale 650“ je slušně vybavené kolo. Je to sice výprodejová 26"tka, ale 26" není problém. Vedou se na to téma nekonečné hádky. 26" kolo nerovná se špatné kolo. Váhám, zda ti jej mohu za 26000 doporučit, nebo ne. Na tom Scottu mě vadí jen pláště Rocket Ron, jinak bych i řekl, že to bude na běžné ježdění slušné. Škoda některých lehounce levnějších dílů (třeba brzdy, náby, kliky, ale ne vyloženě špatných! Ten Marin na tom byl MNOHEM hůř.). Musí ti to ale opravdu perfektně sednout: velikost a délka rámu, šířka řídítek, délka představce, tvar sedla. Jinak se ti tahle 26tka nevyplatí kupovat.

      Za 26000 udělá stavitel nejspíš bika s vidlicí Rockshox Recon nebo Suntour Epicon + neošizenou SLX sadu a slušné záplety. Sice ti tam asi nedá vidlici od Foxu, ale je možné, že bude ta od stavitele citlivější. A dá ti 27.5" kola. Co je lepší, to ti fakt neřeknu. Porovnej si to, až ti přijdou nějaké nabídky od stavitelů.

      0 0
    • Smazaný účet  

      Ahoj, mrkni na tohle. http://www.prodejkol.cz/…ge-blue-2014

      0 0
    • zer0  

      Tak jsem se tedy zeptal stavitele, aby mi postavil kolo a ten mi dal tuto cenovou nabidku:

      velikost:21´´

      počet rychlostí: 3×10

      rám: Cube Attention Alu 6061

      vidlice: SR Raidon Air 100mm

      kliky: Shimano SLX FC-M670 175mm 42/32/24

      řazení: Shimano SLX SL-M670 3×10

      přesmykač: Shimano SLX FD-M670

      přehazovačka: Shimano SLX RD-M670

      kazeta: Shimano CS – HG 50 11–36

      řetěz: Shimano HG-X

      brzdy: Shimano BR-M395 Hydraulic

      brzdové kotouče: Shimano 160mm

      přední náboj: Shimano XT HB-M756

      zadní náboj: Shimano XT FH-M756

      ráfky: Supra 29“ 32 děr

      pláště: Maxxis Crossmark 29×2,1

      pedály: Force 610 Al

      gripy: BBB DualFix 130mm černé/ Force / Pro-T

      řidítka: Force 680 mm

      představec: Zoom 31,8mm, 90mm

      hlavové složení: Force

      sedlovka: Zoom 30,9/400 mm

      sedlo: DDK Race

      Cena 22.800,– Kč s gripy BBB

      Cena 22.600,– Kč s gripy Force/ Pro-T

      Je cena adekvatni? Je tam nejaka soucastka, kterou bych mel chtit vymenit?

      0 0
      • nitraq  

        Nevidím důvod, proč tam mít slx a Raidon. Klidně bych to vyměnil za Deore a zkusil, jestli se nevejde do ceny Reba. Brzdy teda taky žádná hitparáda, tam by to taky chtělo Deore.

        0 0
      • ondra7  

        Pokud máš prachy na toho Cuba, co si tu postnul, tak ho kup.

        0 0
        • Vilém  

          Taky si myslim. Snad jen brzdy by tam mohly byt lepsi, ale fungovat to bude i takto. Za ty penize myslim, ze i stavitel by mel problem.

          0 0
          • zer0  

            Otazka, v kterem obchode ho koupit, a jestli mi to kolo pak nekdo seridi v racim 1. prohlidky.

            Co jsem cetl recenze na to x-bikes, tak je to pry hruza (ale zase je ten clovek z Brna jako ja).

            Pripadne by byl fajn nejaky eshop, kde by to meli v Ostrave, ale nikde jinde nez Brno a Ostrava se moc nepohybuju..

            0 0
      • Smazaný účet  

        No znam jednoho stavitele co staví na rámech Cube a toho bych rozhodně nedoporučoval, takže doufám že to není on.

        0 0
      • pocestny  

        Kolo od stavitele vs. tvůj Cube z pedom.cz:

        Podle mě obě kola odpovídají kvalitou dané ceně a je jen na tobě, kolik do toho chceš dát. Obě kola mají ty stejné horší brzdy. Kolo od stavitele je levnější hlavně díky levné vidlici.

        Mě z toho vychází, že lepší je ten cube z tvého odkazu.

        1. Psal jsi, že máš 90kg, to mi osobně zní jako informace

        „Namontujte mi tam pořádné brzdy“, takže Deore615 + 180mm kotouč dopředu (plus 1000 Kč???). Dá se snad ušetřit pár stovek až tisícovka na přehazovačce, přesmykači a klikách. Zbytek nechat, a cena se nezmění (22600,–).

        1. Kdyby se tam dalo všechno „jenom“ Deore + Epicon, tak by se možná

        taky dala ta cena udržet na 22600,– Ale získal bys skutečně nějakou výhodu? (-pár gramů na vidli, +pár gramů na dílech)

        1. Když u stavitele začneš uvažovat o Rebě, jak zde doporučují

        kolegové, tak se to dostane do pro tebe příliš vysoké cenové hladiny a bude to mnohem dražší, než ten Cube z tvého odkazu. A ani to Deore s tím moc dolů nepohne.

        1. Kdyby ti dal stavitel jen lepší brzdy + vidlici Epicon, tak

        budeš možná cenově na úrovni toho Cube z tvého odkazu. Otázka je, zda je lepší mít kvalitnější brzdy, nebo kvalitnější vidlici? (Vidlici)

        0 0
        • Lord_de_Wolf  

          +1

          0 0
        • zer0  

          Par tisic uz nic neresi. Zkusim se zeptat, kolik penez pocita na tu vidlici a pripadne si zkusim vidlici sehnat sam s co nejnizsi cenou (RockShox u toho cube za 25). Pokud uz to bude vychazet vic, nez 25 000 jak to kolo, co mi tu bylo doporuceno, tak si koupim to z toho odkazu. Pokud to vyjde na 24, tak si jeste pridam 1000kc na ty brzdy a uz tam snad nic tak spatneho nebude :). Dekuji za rady.

          0 0
          • pocestny  

            Rockshox Reba, si myslím, na té stavbě výjde dost draho (je tam velký cenový rozdíl od toho Raidonu), však uvidíš. Pak je pro tebe výhodnější ten Cube z odkazu, právě ta Reba z toho dělá výhodný kup.

            0 0
            • zer0  

              No, celkem je problem sehnat ten Cube Ltd 2014, vsude kam jsem volal, tak to nemeli, ale v jednom obchode mi nabidl 2015 za cenu te 2014 (24000).

              http://www.bike-life.cz/…9–2015/d2875

              Ma to podle pana prodavajiciho jeste lepsi vidlici. Mam to brat?

              0 0
              • nitraq  

                Vidlice tam je stejná, pokud dobře vidím. V čem vidím zlepšení oproti Cube 2014 jsou brzdy. Sice tam jsou nějaký mimosériový a docela základní Shimana, ale aspoň už mají jednoprstovou páčku, na loňském Cube byly Acery s dlouhýma pákama.

                0 0
                • pocestny  

                  Taky si říkám, že proč by ta vidla měla být v něčem lepší. Asi jsou stejné, ale specifikace těch videl jsem neviděl.

                  0 0
              • pocestny  

                Cube od pedom.cz (2014) za 24200,–

                lepší přesmykač

                Cube od bikelife (2015) za 24000,–

                mírně lepší brzdy, větší přední kotouč, lepší kliky, přední plášť s lepším vzorkem, širší řídítka, vnitřní vedení bowdenů…

                JO, TAK TO BY ŠLO!

                0 0
              • ondra7  

                Kup ho!

                0 0
              • mart910  

                Rozhodne bych ho bral! Taky bych ho rad ale jeste na nej musim vydelat, ale dik ze si to obvolal aspon vim kde jsou dobre ceny :)

                0 0
                • zer0  

                  No, nekupuju ho primo v bike-life, ale v x-bikes.cz. Nicmene, co jsem cetl recenze, tak je tam ten chlap pry trochu mimo realitu, takze si kolo budu muset jeste zkontrolovat. Kazdopadne uz mam objednano a za par dnu snad na nem odjedu domu :).

                  Vsem dekuji za cenne rady.

                  0 0
                  • Evilcleaner  

                    to je přístup na posrání fakt. nechápu ty lidi, kteří raději ušetří pár korun aby pak riskovali, že kolo nebude seřízené nebo, že když se na kole něco posere, tak je pošle prodejce ho háje. místo toho si raději zaplatit za dobře odvedenou práci, přístup. tenhle přístup posuzování podle jediného kritéria – ceny je pěkně nahovno a umožňuje přežít i prodejcům kteří by už dávno jinak nic neprodávali. ale jak se říká, každému co jeho jest.

                    hlavně tu pak založ vlákno ‚na novém kole nefunguje…‘ nebo ‚neuznaná reklamace‘

                    0 0
              • trtilek  

                tak x-bikes bych nezkoušel, ty recenze i podle toho, co jsem slyšel od známých jsou takové, že do toho bych nešel. bikelife jsem zkoušel, 2014 nemají a na 2015, jsem dostal cenu 27990 a níž jít nechtěli,byl jsem tam dnes osobně. Tak nevím…

                0 0
                • zer0  

                  No, uz to mam objednane, zajdu se na nej podivat a pokud bude v poradku cele nove, tak nevidim duvod, proc ho nekupovat. Pripadne reklamace se stejne resi nejspis s vyrobcem a jedine o co bych mohl prijit by byl ten prvni servis, ktery si ale muzu zaplatit nekde jinde…

                  0 0
                • zer0  

                  Tak nakonec jsem ho koupil u bike-life za 27990 – 4% sleva. (26900,–). Tak jsem zvedav, jak se na nem bude jezdit :)

                  0 0
      • Erknold  

        asi mi tam nejméně sedí brzdy ty to dělají nevyvážené. Být tam deore, tak je to cajk. Je otázka, kde máš cenový limit. Jestli řešit příplatkem, nebo hledáním některé levnější komponenty, typu klik.

        0 0
    • obyvankyjovan  

      Zdravím. Vím že má otázka by patřila na jiné vlákno ale zdá se mi to tam mrtvé. Chci se zeptat co si myslíte o otočení pláště (opačně než je šipka na plášti) na zadním kole. Myslíte že zadní kolo pak méně prokluzuje v sypkém terénu? Jak by to v tom případě bylo se sjížděním a odporem. Děkuji.

      0 0
      • pocestny  

        To bude záviset na tvém vzorku pláště (a samozřejmě taky na směsi). Otázka, v jakém směru bude víc zabírat, to je dle profilu zubu imho tak, že ostřejší hrana bude míň prokluzovat, než zaoblená zkosená hranka. Takže mrkni na vzorek svého pláště, jak se dotýká země.

        Třeba Maxxis HighRoller má zkosené hrany, ale brzdí dobře (nezkosenou hranou). Kdybys ho otočil, bude to horší.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.