• Smazaný účet

    Zdravím, jen se zeptám nejspíš na banalitu, protože si myslím ze každému nemusí sedet jedna daná pozice. Jak máte natočené riditka na silničním kole? U mě se jedna konkrétně o gravel ale to je nastejno

    Už jsem 3× měnil úhel a 2× se mi stalo ze mi někdo řekl, že to mám natočené moc dolu 

    0 0
    • deekay  

      Ono ty tvoje riditka maji hodne otevrene oblouky. Casto to byva u gravelovych, protoze to proste nerzis jak normalni silnicku, ale mas je vys, takze sahas vic pred sebe a mene pod sebe.

      Blby je, kdyz se musi natocenim riditek dohanet spatny posed potazmo geometrie.

      0 0
    • novas752  

      Je to silně individuální záleží jak to komu vyhovuje. Dolu se moc nevozí, většině lidem to lame zápěstí. Ten kdo to vozí dolu si obvykle spíše kompenzuje nevhodnej tvar oblouků.

      Co máš ale imho blbě nebo minimálně dost nestandartně je umístění pák na obloucích – obvykle by vyznačený úhel mezi vrchem řídítek a vrchem krytu páky měl být nulový, ty máš páky přidělané dost vysoko – vykloněné nahoru. Takže tě to nutí mít při spodním úchopu lokty dost nízko aby si dosáhl na brzdovou páku a páka takhle zabírá až těsně u beranů – mě by to drtilo prostředník.

      5 0
      • milan.v  

        Takto nastavené páky dost často kompenzují za kratší představec, kratší reach, posez obecně… Dle mého to tady není jen o natočení řídítek, nastavení pák…

        0 0
        • novas752  

          Taky nikde neříkám že je to jen o tomhle… Otázkou je jestli je to takto nastavené úmyslně nebo ne.

          0 1
      • iceduck  

        Souhlas s pákami, kromě lámámí zápěstí při úchopu za páky, lámání při úchopu v oblouku a brždění..

        Sundat omotávku a posunout níž.

        Pokud tím kompenzuje geo tak kratší představec či ho otočit do plusu.

        0 0
      • Smazaný účet  

        Ještě se zeptám. Když odlepim omotavku a páky dám níž, tak půjde to tam potom bez problému znovu namotat nebo to chce vždy novou? Díky

        0 0
        • TK75  

          Jak kdy…většinou se mi roztrhá obyč korková.Jinak u těch co kupuju s tím není problém to x krát předělat

          Ale zase tu poničenou použiju jako spodní vrstvu pod novou

          0 0
        • iceduck  

          Namotat to (pravděpodobně) půjde, otázkou je jak to bude vypadat. Část která byla kolem pák bude všelijak zmuchlaná na hranách omotávky.

          Takže uvidíš. Nová korková je za pár desetikorun, někde tu jsou vlákna kde se omotávky řeší.

          0 0
      • DaD  

        jj, rodla na gravlu jsou takto v poho, ale ty páky jsou docela peklo. Rozhodně musí níž a pak to bude o něčem jiném.

        0 0
    • kubad  

      řídítka máš asi rozumně možná trošku dolu, , páky jsou moc vysoko – opticky, ale pokud vyhovuje tak proč ne

      0 0
    • jIrI___  

      Zrovna tato věc se z fotek strašně špatně posuzuje kvůli perspektivě a úhlům focení celkově. A záleží i jaký máš posed. Já se v tomto případě řídím pocity – sjíždí mi ruka při spodním úchopu = trochu konec beranů přizvednu. Nedá si mi nijak rozumně dorovnat pozice pák a ze spodního úchopu nedosáhnu na brzdovou/řadící páčku = konec beranů jsem přizvednul moc :). Zrovna ty origo řidítka na Grailu jsem nemohl poštelovat tak, aby mi seděly, a vyměnil jsem je za Ritchey Butano.

      1 0
    • jecnak  

      Kromě natočení pák je možné si i nastavit vzdálenost páky od řidítek – nezávisle na chodu páky. Prostě si šroubkem přiblížíš páku k řidítku tak, že pak ve spodním úchopu dosáhneš pohodlně na páku a v horním máš příjemný přechod z beranů na horní hranu páky.

      0 0
    • Smazaný účet  

      To neděláš dobře radit se tady :)

      Estetický ideál je forbec, vrch beranů a páky v jedné lajně. Záleží jen na Tobě, jak Ti to bude vyhovovat na dlouhých jízdách.

      0 0
      • Smazaný účet  

        Jo takto mi to prave sedí. Převážně jezdím za vrchní uchop ale je pravda ze na ten spodní abych zabrzdil tak musím hodně dolu s loktama

        0 0
    • cyklista86  

      Mas ty berany vytocene nahoru teda brutalne. S timhle nemuze byt pohodlna jizda ve spodnim uchopu a brzdeni/razeni z nej. V hornim uchopu na pakach zase musis met zapesti docela zalomene.. Takova vyhozi poloha obecne je, ze mas ten prechod z beranu na paku vodorovne. S tim ze vetsina lidi i profiku to ma lehce zvedle. Jinak ale nejak nemuzu prijit na chut temhle dlouhym pakam. Vypada to proste strasne. :)

      0 0
      • iceduck  

        No někam tu hydrauliku musíš dát, možnost je zvýšit obvod, nebo prodloužit.. já s tím problém nemám a to mám poměrně malé ruce.

        0 0
        • cyklista86  

          Me se na tom vlastne nelibi hlavne ta bambule na konci. Kdyz ty kotoucovky u beranu zacinaly, tak to byla uplna hruza.. U te gravel sady GRX me ty delsi paky treba nevadi bo nemaji na koncu tu bambulu. :D

          0 0
          • deekay  

            No to nema jen GRXkova elektrika…jinak maj stejnou bambuli jako tyhle.

            Imho nejlepsi hydropaky jsou 8000 a 9000 rada Di2. Zadna bambule, super tvar… tyhle hydromechaniky jsou skoro o centak delsi nez stare rafkovky a nemuzu ses tim srovnat a to na nich mam odjeto urcite 15000…(mam teda RS685,ale velikostne stejne dlouhe, bambuli maji dokocne mensi))

            0 0
    • TK75  

      Páky níž

      0 0
    • cyklista86  

      Se podivej na tu fotku na webu canyonu takhle to bude zhruba sedet vetsine lidem. Lehce prizvednute..

      https://www.canyon.com/…-7/2712.html

      0 0
      • TK75  

        Jo …ale on má páky víc nahoře, než v tom tvém odkazu a nemyslím polohu beranů, ale vysloveně páky

        0 0
        • cyklista86  

          Jakoze mu v Canyonu pri kompletaci paky pripevnily na berany na spatne misto? Nemyslim si. Z tech fotek to vypada ok, jen jsou proste vytocena az do nebes..

          0 1
          • iceduck  

            Ano, ten pacoš co to tam montoval, tomu je to putna. Páky netvoří „rovinu“ ani velmi přibližně a mže s nimi točit jak moc chce.

            1 0
          • TK75  

            Ano…Mustafa to tam plácnul a šel na kebab

            0 0
            • cyklista86  

              FUrt nechapu na zaklade ceho si myslis, ze jsou ty paky moc nahore? Ja rikam ze nejsou proste. :D At ty riditka natoci tak, ze ta rovina te paky bude vodorovne a uvidis, ze ty paky jsou tam kde maji byt..

              0 0
              • kubad  

                abys dostal páky do roviny se zemí jak by to +/- mělo byt musíš to otočit o 30st , máš pocit že ty řídítka patří o 30st otočit?

                lepší někdy mlčet

                4 0
              • iceduck  

                asi proto

                0 0
              • novas752  

                Říkat můžeš co chceš ale jsou. Neříkám že to takto pár lidí nemůže cíleně vozit (například kvůli nějakému staršímu zranění ruky), pro drtivou většinu lidí je to ale špatně.

                0 0
      • Smazaný účet  

        Mi to prave přijde na te ilustrační foto, ze jsou to snad jiné riditka

        Od pohledu to není tak zlomene jako mám já a přitom ma Paky dané ještě výš

        0 0
        • cyklista86  

          Natoc ty riditka dolu nekam k tomu oznaceni 0° a vyfot to znovu, Myslim, ze pak bude ok.. Teda na oko ok. Jak se ti to bude drzet nejlepe musis zkouset.. Hlavne to vyfot pekne z profilu a ne z nejakeho uhlu, To pak zkresluje a pozname prd..

          0 0
          • jIrI___  

            Pokud se tyhle řidítka nastaví na 0°, pak jejich konce míří vzhůru a s tím jezdit nechceš :).

            Ilustrační foto třeba ve vedlejším vlákně https://www.bike-forum.cz/…ke-do-beskyd#…

            0 0
            • Johny.Merida  

              Přesně… Konce by měly mířit na zadní osu, tak nějak všeobecně.

              0 0
              • novas752  

                To je totální nesmysl, u různých velikostí resp. různé výšky řídítek by to vedlo k různému natočení.

                Základní nastavení je jednoduché, na zahnutí řídítek za pákou se položí vodováha a nastaví se to do roviny. Podle osobní preference pak upraví ± pár stupňů nahoru nebo velmi vyjímečně mírně dolů.

                0 0
                • cyklista86  

                  By me zajimalo kde na takovej nesmysl prisel. :D Je plno ruznych druhu riditek. Viz. treba Saganovo kolo, kterej pouziva takovou klasiku. Podle me vzhledove nejhezci.

                  0 0
                  • milan.v  

                    To jsou S-Works Aerofly II, ještě nedávno jsem je měl na kole… ;o)

                    1 1
                  • yetti  

                    Mně to teda rozhodně nejhezčí nepřijde. Kouknu na to kolo a první co mě uhodí do očí, že by to chtělo řidítka otočit nahoru. Každej máme to vnímání holt jiné

                    0 0
                • MartyM  

                  já třeba bojuji s tím, že mám řidítka se zploštělou horní částí a když ji nastavím tak aby mi to vyhovovalo pro horní úchop, tak už nejsem schopen dát objímky pák do takové výšky abych pak v oblouku plynule navazoval páky do roviny jak to popisuješ ty, protože už se tam prostě začne profil trubky rozšiřovat. Jako k nějakému kompromisu jsem dospěl, teď budu předělávat omotávku tak na to ještě kouknu a stejná řidítka budu předělávat i na druhém stroji, kde je jiný výrobce pák, tak jsem zvědav, jestli tam třeba díky jiné konstrukci objímek to půjde udělat líp.

                  0 0
                  • novas752  

                    Nebo jiné berany. Já taky měnil za jiná jen kvůli tvarování spodku.

                    0 0
                    • MartyM  

                      už jsem do toho zahučel takový randál, že toto nehrozí! :-) Ale dík za tipa

                      0 0
                      • iceduck  

                        Tak já bych od tebe ta hrozná řidítka vzal, no :) samozřejmě hlavně kvli tomu abych ti zachránil zdraví.. takže za nějakou zbytkovou cenu :)

                        0 0
                  • deekay  

                    Hele ne vzdy to musi navazovat do roviny, nejaky riditka na to nejsou delany. Navic nektery riditka jsou delany aby navazovaly primarne na urcite znacce pak. Jak pises, kazde paky (A to nejen znacka, ale i model) sedi na riditkach trochu jinak…

                    0 0
                    • MartyM  

                      rozumím, jako jezdí se mi na tom dobře, ale okometricky by to mohlo být o chlup lepší jen tak pro klid duše. Ale říkám, ještě si s tím teď zkusím vyhrát, ale v klidu s tím jezdím sezonu a půl, takže žáden propadák to není.

                      0 0
          • Smazaný účet  

            Zatím jsem dohledal tyhle fotky když to bylo na 0 stupnu. Pozadí si nevsimejte

            0 0
            • cyklista86  

              Tady to fakt vypada, ze jsou ty paky upevnene moc vysoko no. Poloha pak ok, ale berany jsou vytocene moc dolu.. Kazdopadne za me nestastna kombinace tvaru pak a riditek..

              0 0
              • Smazaný účet  

                No nejspíš mě ta výměna riditek bude čekat dříve než jsem čekal. Přešel jsem z mtb na gravel a mám toho strašně málo najeto, takže tak nějak nemám ani z čeho posoudit jestli se mi jede pohodlne nebo ne 

                0 0
                • novas752  

                  Nejprve bych dale jezdil a zkoušel měnit nastavení. Jak řídítek tak pák, ale i výšky řídítek i pozice sedla. Je to tam od toho aby se tim nastavovalo, tak to využij. Měnil bych až když budeš vědět že ti to prostě nesedí v žádné poloze.

                  0 0
                • iceduck  

                  Když srovnáš páky tak uvidíš.

                  Hlavní je pak zjistit co ti nevyhovuje a i to kde jezdíš. Velký flare na „silniční“ gravel není úplně ta pravá kombinace.

                  Variant je strašně moc tak ať v tom neutopíš spoustu peněz.

                  0 0
                  • TK75  

                    Dobrý je začít tak nějak na klasice…a pozvolna přidávat plyn :-D

                    0 0
                    • cyklista86  

                      Nevim za me jeden z hlavnich rozdilu mezi gravelem a MTB je prave uzkej vic aero uchop. Takze sedet pak na gravelu stejne jako na MTB vzprimenej na zachode s rozcapenyma rukama to me moc smysl nedava. Protoze to je pak vylozene delane na teren a MTB je v terenu jinde.. :D Uplne to same jako kdybych to delal naopak tzn. sral na MTB 50cm riditka.. :D

                      0 0
                      • TK75  

                        To si musíš právě pohlídat…aby ty ruce nebyly moc rozcapený.Neni to o tom tam prostě fláknout co nejširší, chce to zohlednit všechno možný, tak aby ten posed fungoval ± všude (to se bohužel musí vyzkoušet, takže to leze do peněz…ale stojí to za to)

                        0 0
                      • jIrI___  

                        S tímto naprosto souhlasím. Zkoušel jsem řidítka široká 460 mm s 24° rozčapením (dole měly šířku 585 mm) a na tom už se nedalo rozumně jezdit – ve spodním úchopu pocit vyloženě nepříjemný a páky vytočené do boku tak, že držení za ně bylo nepohodlné. Po dvou vyjížďkách putovaly na bazar. Na MTB možná dobrý, na gravel ale ne :)

                        0 0
                        • TK75  

                          Ty Venturemax o kterých asi mluvíš jsou v reálu hodně oblíbený… nejlepší je na nich ten extranízký drop, s tím se dá potom bezvadně pracovat v terénu a řekl bych, že daleko víc pak jezdec využívá spodní úchop.

                          Bohužel to pan Ritchey má špatně vykoumaný na pákách… tam mi to nedělalo dobře (moc nakloněný)

                          1 0
                          • Wakizashi  

                            Venturemax WCS jsem nedávno pořídil z bazoše a docela jsou fajn, sice taky ještě řešim ideální pozici, to byste teprve koukali, co jsou to berany nahoře a jak jsem měl dříve původní, ale pohodlné, i nahoře, celkem lehké 293g 46cm, páky se dobře drží jak nahoře, tak i dole u řidítek. Ale Beacony, to už je pro docela extrém s jejich flare.

                            0 0
                    • iceduck  

                      Tos všechno vyzkoušel a máš aktuálně doma?

                      Bys mohl otevřít testovací centrum :D,

                      Uvažuji o flare 16´, jenže testovat se mi to moc nechce (tahání hydrauliky) a prodávat karbon rodel :/. Navíc se bojím že pak neprojedu v pražských kolonách D:

                      0 0
                      • TK75  

                        To je vývoj… člověk se zlepšuje a je třeba k tomu přizpůsobit i komponenty :-D navíc co nevyzkoušíš, to neznáš…a já jsem od přírody zvědavej

                        Flare 12–16° bych se nebál… Ritchey Butano nebo Ergomax (tam je ale moc hluboký drop) jsem měl a tam je 12°…to je na pákách v pohodě

                        0 0
                        • krabica  

                          Mám Easton EC70 AX s 16º a přijdou mi v pohodě nahoře i dole.

                          0 0
                  • MiKED  

                    Já třeba zjistil, že pro mě je ideální flare 5°. Zkoušel jsem i víc, ale prostě se s tím na silnici ve spodním úchopu necítím bezpečně. A postupně jsem z 440 mm dostal až na šířku 400 mm.

                    0 0
                    • Pavell  

                      Souhlas, taky mi vyhovuje méně…8° na Grizlu mi na 440 naprosto sedí…víc bych nedal.

                      0 0
                • Smazaný účet  

                  Jako zkoušel jsem to 3× prenastavit a nemůžu říct ze by aspoň jedno z nastaveni bylo nepohodlné

                  Ještě se poinformuji… Je předělání pák na nové riditka složité aby šli v rovině a byli obě strany symetrické? Má to nějaké rysky na každé straně nebo je to plus minus milimetr jak se to trefí? A omotavku jsem naposled měnil před 18 lety na favoritu

                  0 0
                  • deekay  

                    Nektery riditka maji rysky, nektery ne a u tech co je maji tak jsou nezridka spatne a nesedi leva a prava strana :)

                    0 0
                  • jIrI___  

                    Tyhle řidítka rysky nemají. A i kdyby je měly, tak mnohdy levá a pravá strana nesedí :)

                    0 0
                  • novas752  

                    Okometricky poladíš. Dobrou pomůcjou je vodováha a/nebo metr.

                    0 0
                  • gerrard  

                    Zmeris svinovacim metrem. Od spodku pak po konec riditek, zadna velka veda. :)

                    0 0
          • Smazaný účet  

            To fakt někdo spis spatne namontoval a neřešil..

            0 0
            • cyklista86  

              K takovym pakam, ktere jsou fakt dlouhe a prodlouzi hodne ten uchop to chce berany s co nejkratsim reachem.

              0 0
    • tompca  

      Začal bych nějak takhle, pak jsi můžeš o něco zvednout páky jak to bude vyhovovat.

      0 0
      • milan.v  

        Tipuji, že pak bude mít natažené ruce, což je špatně a hodně rychle ho bude bolet za krkem… ;o)

        0 1
        • cyklista86  

          No pak je to ale blby, kdyz kompenzujes moc dlouhej uchop totalnim zparchantenim nastaveni.. :D

          0 0
        • tompca  

          Tak si koupí kratší představec, nastavení řidítek a pák nemůže kompenzovat délku úchopu.

          1 0
          • novas752  

            Problém je v tom, že už teď tam neni představec nijak moc dlouhý. A 50mm představec neni na gravelbike zrovna úžasný nápad.

            0 0
    • krabica  

      Za mně srovnat představec, vrch řídítek a páky do roviny. Polohu pak řešit délkou představce a počtem podložek pod ním.

      0 1
    • Krejza  

      Že mě vůbec nepřekvapuje absence prvotních otázek před jakoukoliv radou. Místo toho padají odhady a vlastní domněnky, jak má nastavení vypadat.

      0 0
    • Smazaný účet  

      První 2 fotky 0 stupeň a zbylé 3 jsem dal o něco výš a jak se mi to zda zatím asi nejprijatelnej­si zatím.

      0 0
      • tompca  

        Totálně mimo, páky jakžtakž, řidítka máš moc dolů.

        0 0
      • Espen  

        Tyhle páky jsou tak ošklivý, že to snad není možný :-D.

        0 0
      • tompca  

        Sklon řidítek by měl cca. směřovat na ráfek zadního kola (záleží na tvaru řidítek, kompakty mají jiný tvar než současná „gravelová“), páky vodorovně a postupně si můžeš dopravovat jak Ti to bude více vyhovovat ( já třeba mám páky více zvedlé), když prodloužíš spodní úchop, tak by se páka měla dotýkat spojnice, aby jsi na ni pohodlné dosáhl při brzdění ( zase záleží na tvaru a flare řidítek).

        0 0
      • iceduck  

        Bez předělání pák to bude vždy divné. Nebudu tvrdit že vím co se bude v tomhle stavu nejlépe držet protože vždy to bude jen “nouzovka”.

        Já bych to asi psychicky nedal se na to celou zimu koukat a udělal bych to ještě dnes večer ;)

        1 0
      • krabica  

        Osobně to vozím takto, v podstatě rovnoběžně z cestou.

        2 0
        • DaD  

          Přesně, od tohoto bych se odpíchl a jemně začal ladit.

          1 0
          • gerrard  

            Jj taky bych zacal timto to je takovy neutral z ktereho se da vyjit.

            0 0
        • Peslezedirou  

          Za mně dobrý, jen bych pro sebe páky posunul víc vzhůru, ale tohle nastavení je super jako bod nula a pak podle preferencí :-)

          0 0
      • Jáchym 1  

        Já páky,,vozím,,trochu výš.Většinu času jízdy se drží nahoře.

        1 0
        • Smazaný účet  

          Janta spodek chytam jen minimálně když sjizdim třeba například z hráze a chci větší jistotu. Jinak taky nahoře a tak mi to celkem sedí. Nejspíš to tak zatím nechám a první něco najezdim vůbec, nebo mám zatím 150km jen

          0 0
          • Jáchym 1  

            Vem si s sebou na výjezd inbusák a můžeš měnit nastavení.Něco z toho vyjde.

            0 0
    • Smazaný účet  

      Ikdyz na fotce se dívám ze to vypadá hůř než v reálu ale je to největší rovina co šla udělat s tímhle nastavením pák. Vrtat do toho začnu asi až během příští sezóny. teď už toho totiž moc nenajezdim nejspíš

      0 0
    • Smazaný účet  

      Tak se mi ty fotky pomíchaly a nulové nakloněni je asi na tech posledních 3 fotkách

      0 0
    • enzzo69  

      Poloha beranu bylo OK už hned na začátku. Paky byly moc nahoře. Poslední fotka je totálně mimo. Na fotce od tompca to sedi. Ty berany asi nebyly navrženy tak aby byl spodek vodorovně. Z toho bolí zápěstí už teď.

      1 0
      • cyklista86  

        Nestastnej tvar tech beranu no. Davaji to treba i na Superiory tyhle divny kompakty..

        0 0
        • Johny.Merida  

          Si myslim že ma ty páky pořád vysoko a berany moc sklopený, bych tu fialovou, co jsem vyznačil srovnal vic se zelenou a tudíž páky níže. Ta první fotka je můj X-Road, aby bylo patrný jak to myslím. Ale je jasný, že každýmu vyhovuje něco jinýho.

          1 0
        • iceduck  

          Co pořád máš s tvarem. Tady je to jednoznačně dáno prvotní montáží pák která je na pikaču.

          Bude to muset předělat a až potom bude moci říct že tahle kombinace rodel a pák nefunguje.

          Jak kreslí Johny.M je poloha kterou chceš +/- jednotky stupňů mít, ne tech mnou naměřených 25.

          0 0
    • TK75  

      Přinejhorsim prostě páky zahoď a per tam velkou

      1 0
      • cyklista86  

        K tomuhle kolu bych potreboval dobre boty, protoze bych 50% casu tlacil. :D

        0 0
        • kubad  

          A koho to zajímá?

          0 2
          • cyklista86  

            Hehe co ti na to mam odepsat? To bys mohl napsat na vsechny komenty na foru a tobe by to taky mohli napsat pod vsechny tve komenty. Pane dulezitej…

            0 1
            • kubad  

              Nic ten dementní koment cos napsal bohaté stačí. Je vidět že s na singlu v životě nejel

              0 0
    • Pavell  

      Tak jsem dnes koukal na ty svoje berany a paky…vypada to fakt blbe. Mam to presne na nule, s paka jsem samozrejme nehejbal, takhle prisly. Ty dropy smerujou skoro s horni ramovkou a jdou nekam k rafku, jak tu nekdo uz psal…asi ten otoceny predstavec nahoru vzhledu taky nepomuze…ale jede se mi na tom dobre.

      1 0
      • DaD  

        Pokud se ti na tom jezdí dobře, tak to vůbec neřeš a jezdi. Za mě jsou tedy hodně nahoru(viz lajna na zdi) ale pokud to vyhovuje, tak neřešit.

        3 0
      • Smazaný účet  

        Nenech se zviklat BF. Když vyhovuje, neřešit, jezdit.

        2 0
      • tompca  

        Vypadá to úplně normálně, nemůžeš to posuzovat s fotkou např. od krabici, protože jeho řidítka mají jiný tvar. Nenech se vůbec rozhodit, nastavení pák a řidítek je hodně individuální, když to vyhovuje, tak je to správné (byť má nějaké základní zákonitosti). Viz. profi peloton Alaphilippe, Sagan, Štybar, Wout van Aert silnička a cyklokeoska,Poel.

        1 0
        • krabica  

          Jasně, jen některé ty fotky z podhledu jsou hodně matoucí…

          Každopádně bych začal u “mého” :-) nastavení a pak ladil dle potřeb, než začít od totálně špatného… Osobně mám páky tak, aby se dobře drželi a mačkali i ze spodního úchopu, při zvednutých mi to moc nešlo. Z tohoto důvodu jsem taky zkracoval představec, neboť páky v rovině už byly moc daleko.

          0 0
          • tompca  

            To nebylo nic proti :), páky, aby se dobře mačkaly ze spodního úchopu by měly být cca. v rovině prodloužení spodku řidítek, což máš. :)

            0 0
          • krabica  

            ale ten můj češtin, to je k pláči…

            0 0
        • Pavell  

          1,2,5 takhle ma vypadat kolo…o)

          4 hodne zvlastni, ale urcite ucelne a ozkousene

          0 0
        • TK75  

          Když gravel, tak pár jezdců co se tomu přímo věnujou

          Dain Zaffke, Ted King, Lael Wilcox+Jan Heine, Alison Tetrick, Dave Noakes, Anton Krupicka

          A Slate co před lety vyhrál Grinduro (Cheshire Cat)

          0 0
      • jIrI___  

        Vůbec bych to neřešil, hlavní je jak se na tom jezdí tobě. Já po dlouhém ladění taky skončil u natočení, které je dle místních neprůchodné a nedá se na něm jezdit :)

        2 0
        • TK75  

          Dyk to máš ok…

          Ty taky musíš být pořád v opozici chlape bídná

          :-)

          1 0
          • jIrI___  

            Když se mrknu na všechny „ilustrační“ fotky, tak mi připadá, že většina z nich má spodní část beranů více v rovině. Nicméně pokud je toto cajk, tak jsem rád, že se moje pocity shodují s psanou teorií :))

            0 0
            • kubad  

              to je dané tvarem beranu a délkou spodní části – ty máš poměrně krátké + možná trochu natočené nahoru, ale to není nic špatně.

              mě to vychází úplně jinak, ale jak píšu tvar, na fotce čára na fotce je vodorovně se zemí

              0 0
        • iceduck  

          Jsou místní a místní :)

          0 0
        • tompca  

          Mě to tedy také připadá úplně cajk.

          0 0
        • cyklista86  

          Ty to mas prave asi jako vetsina lidi. Proste lehce prizvednute. Mel sem to uplne stejne na kazde silnici..

          0 0
      • Jáchym 1  

        Neřeš to.Pokud se Ti to takhle dobře drží,tak je to OK(jak píšou i ostatní)

        Ten představec v tom dělá tu estetickou paseku,ale sranec na to.Na silničce to mám taky tak.V mých letech už tak nezalehnu.

        1 0
      • Smazaný účet  

        Tak asi není chyba jen na mem Grizlu a montujou to tak normálně, jak tak vidím

        0 0
      • Smazaný účet  

        Otočit predstavec nahoru mě taky napadlo ale zatím mi to sedí i tak jak to mám

        0 0
    • milan.v  

      Jinak já si standardně nastavuji krok, vzdálenost silničních pák od řídítek, aby mi to vyhovovalo, přední zabírá dříve, zadní později…

      0 0
      • tompca  

        Tak reach (vzdálenost pak od řidítek) je až další krok, to nemá s polohou na řidítkách moc společného, tím eliminuješ délku dlaně a prstů. A pokud jde o nastavení kontaktního bodů destiček, to bych jsem už vůbec netahal, umí to Ultegra a výš a GRX 800.

        0 0
    • Smazaný účet  

      No nevypadá to až tak zle si myslím

      1 0
      • cyklista86  

        Jo vypada to ok..

        0 0
      • Jáchym 1  

        Řídítka OK.

        Sedlo? Nesjíždíš?

        0 0
        • Smazaný účet  

          No právě jsem si po poslední jízdě říkal jestli by to nesneslo jeste naklonit krapet dopředu ale i takto to vyhovuje :)

          0 0
          • Krejza  

            Udělej si test. Za jízdy zvedni obě ruce a narovnej se. Pokud to bude hodně nepříjemné a/nebo budeš muset značně změnit kadenci pro uchování stability, je špička sedla moc dolů.

            1 0
      • tompca  

        No vidíš, základ máš a jestli nebude vyhovovat, tak postupně dolaďovat, sedlo si mi zdá moc skloněné, ale fotka může mást.

        0 0
      • iceduck  

        šikula :)

        ať slouží

        0 0
      • UHU  

        když už tak přemejšlíš, není malej rám:))

        0 0
        • Smazaný účet  

          Jsem na hranici M a L takže by to nejspíš sneslo i L ale zase značení u canyonu ve velikosti M je spíše L jiných výrobců.

          0 0
        • Smazaný účet  

          vycházel jsem z jejich perfect posotion systemu, nebo jak to nazývají a pak jsem to jeste konzultoval s majiteli a jejich podporou. Vyšel z toho verdikt, že L už by mohlo být dost velké na mě, tak jsem to objednal s tím, že to kdyžtak pošlu zpět. No ale posílejte kolo zpět s tím, že už další nemusíte do jara sehnat :D Nicméně kdyby mi to nesedělo, tak bych ho vrátil ale jízda mi není nepříjemná a baví mě to, tak jsem si ho nechal.

          Ale jak už mi někdo říkal, že pokud vezmu M nebo L, bez možnosti porovnání obou vedle sebe si stejně nechám to i to, takže tak. :)

          0 0
          • UHU  

            souhlas, jezdi co ti sedí, resp. dobře se drží. Dal jsem to sem spíš jako podnět k odborné diskusi :)

            0 0
      • milan.v  

        Existují individuální extrémy u náklonu špičky směrem dolů, ale toto by bylo asi i na Kulhavého celkem dost…

        U hobíků jsem snad takový náklon dolů ještě neviděl…

        0 0
        • Smazaný účet  

          Spíše to klame. Sedlo je nastaveno porad tak, jako tady na foto

          0 0
          • milan.v  

            OK

            0 0
          • gerrard  

            Tady bych hned rekl, ze ten kdo na tom kole jezdi, tak sjizdi dolu ze sedla a paky ma tak, aby se o ne mohl poradne oprit.

            0 0
            • tompca  

              Tak psal jsem mu to už u posledního obrázku, že to sedlo se mi zdá moc skloněné, tady na tom je to evidentní. Vodorovně nebo lehce skloněné určitě není.

              2 0
            • krabica  

              Takhle bych to taky viděl.

              0 0
            • cyklista86  

              Pri takhle zvednutych pakach to musel met ty zapesti zalomene. Nechapu jak na tom mohl vydrzet jezdit. :) Jinak jak tu nekdo psal k tomu sklonu sedla. Asi nejlepsi „test“ je jizda bez drzeni riditek naprimenej. Jestli sklouzava, tak to chce narovnat..

              0 0
              • PLATYPUS3  

                Mě stačilo málo páky zvednutý a už mrtvěl malíček, stačilo malinko do vodorovné pozice a už dobrý.

                0 0
          • krabica  

            Výchozí pozice pro sedlo je vodorovná spojnice špičky a konce sedla, z toho bych vycházel…

            0 1
          • Jáchym 1  

            Je z kopce.

            0 0
    • Smazaný účet  

      Poslední foto posílám jen kvůli úhlu sedla. To se mi ale nezdá, že bych z toho sjížděl dolu. Řidítek si nevšímat, tak už nejsou. To jsem s něma ještě laboroval

      Sedlo můžu zkusit úplně do roviny ale to spíš čekám, že se mi bude odkrvovat spodek a bude to ještě horší :D

      0 0
      • PLATYPUS3  

        K té poslední větě – můžeš se sedlem níž, půlcenťák nebo cenťák přece.

        0 0
      • milan.v  

        Dle mého se toto sedlo rovná do roviny až od cca 2/3, nevím, co je to za typ, musel bych vidět… Nedá se na něj dlouhá vodováha a srovná, to je špatně…

        0 0
        • PLATYPUS3  

          Jj, některé sedla zkreslují, jenom prostřední část do roviny, vozil jsem takový chvilku, ale dal jsem ho pryč.

          0 0
        • bodlak2  

          Na sedlo položit prkénko na maso a na něj vodováhu

          0 0
          • milan.v  

            A to je přesně špatně… ;o)

            Ledaže by to prkénko nepoložil na celou délku sedla…

            0 0
            • cyklista86  

              Ne to není špatné. Chápu jak to myslíš, ale rovina u sedla se dělá přesně tak. Tzn. Dva nejvyšší body na tom sedle aby byly vodorovne. Teda u celopevneho kola. Na MTB mám zvedlou špičku, abych mel sedlo v rovině kdyz zatížit vidlu mou váhou..

              0 2
              • Dejv0  

                Hroznej nesmysl, na tom musí být radost posedět.

                0 0
              • milan.v  

                Mně fakt nemusíš radit v této oblasti… ;o)

                Říkám, že to je nesmysl paušalizovat, speciálně u některých krátkých sedel se to takto nedělá, protože to tak být nemá, špička by byla výrazně nahoru a překážela by… U rovných sedel bez opory prosím, tam by to i takto šlo aplikovat…

                0 0
                • milan.v  

                  A to nemluvíme o atypických nastaveních naopak špičkou dolů…

                  0 0
                • milan.v  

                  Doufám, že to je například z tohoto obrázku více než patrné…

                  0 0
              • TheJD  

                Skoda, ze to nikdo nerekl Kulhecovi. Treba by mu to prineslo nejake uspechy. :)

                0 0
                • TK75  

                  Jeho chyba, že nečte studnici moudrosti bf…se mohl rapidně zlepšit :-D

                  0 0
                • cyklista86  

                  Je tu řeč o nějakém základním nastavení. Co používá profík je irelevantní pro hobika co teprve hledá ideální nastavení.

                  1 0
                  • DaD  

                    Tak Kulhecovi slušně jebalo, když si demonstrativně nastavoval sedlo i při svěťáku. Jsem za něj normálně styděl:(

                    0 0
    • Smazaný účet  

      Tak jste měli pravdu. Sedlo teď je jiná písnička

      Ještě jsem zrovna poladil posed a zeptám se vás, jestli je na závadu, když při vytočení kola v jeden okamžik lehce líznu špičkou tretry přední kolo (možná 1mm)? Samozřejmě jezdím tak, že mi to nepřekáží ale chtěl bych vedet jestli je to třeba normálka u takových kol, protože jsem doteď jezdil MTB, anebo radší posunou kufr trochu ke špičce boty a zamezit tomu? Díky

      1 0
      • Johny.Merida  

        Jen jeden mm?… U některých kol i víc.

        0 0
      • milan.v  

        To jsem rád, že mě můj prvotní zběžný pohled nakonec nezklamal…

        1 0
      • krabica  

        Tenhle setup vypadá funkčně, samo časem třeba ještě něco poladíš…

        0 0
      • cyklista86  

        Rika se tomu toe overlap a ja to mel na silnicce. Pri normalni jizde to nevadi, ale kdyz sem se nekde otacel v nulove rychlosti, tak jsem si vzdycky trochu ohobloval spicku tretry. Dost me to sralo. Uz bych to fakt na kole nechtel..

        0 0
      • TK75  

        Škoda jestli tam je s 45 mm pneu toe overlap…můžeš zkusit s tretrou pohnout.

        Mně to teda vadilo hodně a jsem rád že to teď u kola nemám ani s pneumatikou­ 700×48

        0 0
        • cyklista86  

          Jako davat kufr vic na špičku kvuli tomu overlapu? To snad ne..

          0 0
          • milan.v  

            Vše je možné… ;o)

            0 0
          • TK75  

            Vždyť píšu … „Zkus“

            Za zkoušku nic nedá a jestli jde o 1 mm třeba to bude ok…nebo taky ne.A to je další věc jak má vůbec nastavený kufry, jestli to má vychytaný na stopro nebo jako berany

            Já bych to zkusil

            0 0
      • Smazaný účet  

        Opatrně se změnou polohy kufru.

        0 0
      • cyklista86  

        S kufrem moc na špičce odlehčis práci při šlapání nejsilnějším svalum a to je kvadriceps a zadek a naopak budeš pretezovat lytka a šlachy kolem kotníku. To nechceš.. Tímhle způsobem se to overlap opravdu řešit nedá. Prostě se musíš naučit, že když tocis do levá nemít pravou nohu vepředu v ten moment a naopak levou při točení doprava..

        2 0
        • Pavell  

          Fakt můžu mít posun kufru ze středové polohy ve směru špičky o 1–2 cm (tak polovina rozsahu na botě) takový vliv ? Já jsem při změně nezazanamenal žádnou změnu záběru nohy.

          0 0
          • cyklista86  

            Ano představ si extrém ze slapes patou a druhy extrém ze slapes uplne špičkou. Ko.pletne to změní zapojení celé nohy při šlapání.. Ze nepoznáš rozdil 2 cm posunu kufru se me nechce moc věřit.. :-)

            1 0
            • Pavell  

              Jediný rozdíl a to pozitivní byl v tom, že jsem mohl sedlovku dát ještě o kousek nahoru a tím zvýšit pružnost.Přijde mi, že ta velmi tvrdá čás boty, kde je slot pro kufry, rorprostře sílu od kufru na nohu úplně stejně jako před posunem…ale ok, možná to jen blbě vnímám…o)

              0 0
          • bodlak2  

            2cm je hodně i na moje 48 :-)

            0 0
            • Pavell  

              Meril jsem drazku pro kufr a ma 3cm, tedy posun ke spici je o1.5cm. Zda se mi to ok.

              0 0
              • milan.v  

                To poznáš až při a po jízdě, děláš z toho pěkný guláš…

                1 0
                • jIrI___  

                  Pavell skáče jak B-F píská, co víc si přát :))

                  0 0
                  • Pavell  

                    Doposud jsem resil vsechny nastaveni na kole “na pocit”. Vicemene kazde tema je pro mne zajimave a uvitam kazdy nazor.

                    0 0
                    • jIrI___  

                      Jasně že jo. Nejlepší je všemožně vyzkoušet co se dá a pak si už člověk vybere to nastavení, které mu osobně přišlo nejvhodnější.

                      0 0
                • Pavell  

                  Sorry, jak se tu zaclo s pozici kufru, tak jsem toho bez skrupuli zneuzil o)…

                  0 0
              • Smazaný účet  

                Hlavně udělej vždy jenom jednu změnu a vyzkoušej.

                0 1
                • Krejza  

                  To je u nastavení pozice blbost.

                  0 0
                  • Pavell  

                    Ja to ladim asi ne uplne systematicky uz temer 700 kilaku…o)…vy­sunuti sedlovky, berany vic do roviny, sedlo vic dopredu – abych slapal vic pod sebe, ty kufry jsem posunul, abych ziskal na sedlovce…jezdim jen mezi 50–60, na delsi vylet nenajdu cas. Pak se tu rozjede pro mne nove tema ohledne nejakyho nastaveni. A tak bavi mne to se v tom srourat, tak si to obhajim, ze to neni ztrata casu.

                    0 0
                    • Krejza  

                      Nemusíš být renomovaný bikefitter, abys pochopil, že jednou změnou ovlivníš zároveň minimálně jednu další věc. Velmi zřídka se náhodou trefíš do eliminace chyby, imo.

                      0 0
                      • krabica  

                        Však postup je takový, že změníš jednu věc, zhodnotíš, změníš druhou a vyhodnotíš… Většinou když něco měníš, tak ti něco nevyhovuje…

                        1 0
      • jIrI___  

        Jakou máš velikost tretry? Mi to se 45 na rámu L vychází celkem pěkně. Kufr mám nastavený tak, že osu pedálu mám pod kloubem palce (tzn. v nejširší části chodidla). Předchozí Sup na tom byl výrazně hůře, tam se to překrývalo snad 3 cm. Prakticky mi overlap vadil jen v hodně technických pasážích, kde je potřeba manévrovat v nízké rychlosti, a kam už gravel z mého pohledu vlastně ani nepatří.

        0 0
        • TK75  

          A velikost ctěné nožky?Místa je tam teda dost

          0 0
        • cyklista86  

          Moje hobiti nohy me začaly bolet při pohledu na tu špičatou špičku tvoji tretry.. Nechápu výrobce tech bot. Většina lidí nemá takový tvar chodidla.. Mě stačilo si na boso stoupnout vedle tretry spec recon. Není divu. Ze me tlacily po hodině jak blázen.. Chudáci prsty byly na sebe namackane jak migranti v kontejneru.. Jinak ten střed pedálu máš teda fakt hodně ke špičce. To opravdu není ideální poloha pro přenos energie. Vsadím botky ze ti „propadava“ pátá při šlapání… Místa tam máš dost. Vypust z hlavy tu nesmyslnou poucku osa pedálu pod kloubem palce a posun ty kufry co nejvic dozadu. Myslím že zrovna ty kterej asi nepotřebuje sportovat že sedla to ocení.

          0 0
          • Jezevec70  

            No nevím. Mám docela širokou nohu a Recony vozím bez problémů. Spešly se mi zdají širší než Shimana.

            0 0
          • Hadato  

            Spec Recon jsou ještě v pohodě, řekl bych, že rozhodně jedny z těch lepších. Jediné tvarově lepší body, co jsem našel byly Lake, ale v těch celokarbonech se nedá vůbec chodit. Zbytek značek má vpředu ještě méně místa…

            0 0
            • cyklista86  

              Lake wide verze je pro me poslední možnost na pohodlnou tretru, ale nejsou nikde k dostání…

              0 0
              • Hadato  

                Lake mx237 wide byly pro mě jednoznačně nejlepší tretry, co jsem kdy měl, pokud teda člověk nepotřebuje chodit. Bohužel nové modely jsou prakticky nesehnatelné. Mx218 mě nenadchly. Kvůli přehnané tuhosti vepředu a syntetice pořádně nedržely na noze při chůzi, což je u mě celkem podstatná část delších výletů v horách (hlavně s kolem na hřbetu) :-D

                0 0
              • Jáchym 1  

                Já mám Bont standardní šířku a místa habakuk.Syn má tu wide a v té udělám,,čelem vzad,,

                Vel 47.

                0 0
      • DaD  

        Už to vypadá opravdu použitelně. Pokud se ti na tom jezdí dobře, tak bych to nechal, ale já osobně bych dal špičku ještě trochu výš a celé sedlo trochu dopředu. Tady je to celé ale o najetých km. Je potřeba to zkoušet i při delším švihu. Co dáš v poho na 50km, tak ti může na stém kilometru opravdu vadit. Proto vercajk sebou a zkoušet i na švihu.

        2 0
        • Krejza  

          Nesnažil bych se ho tlačit hned do „dokonalé“ pozice. Ctejně mu bude chvilku trvat, než si zvykne na jinou pozici oproti MTB a nejspíš bude časem upravovat.

          0 0
          • DaD  

            Však jo, píši, že se k tomu musí dopracovat:) Navíc sedlo trochu dopředu ho ještě trochu narovná a špička nahoru mu odlehčí na rukách. Celé je to ale o najetých kilometrech a dopracování se k tomu, co opravdu sedí.

            0 0
            • TK75  

              Hlavně se mu s tím sedlem takhle vzadu bude špatně nedlehčovat…to zrovna u grevlu je aspoň pro mě důležitý

              0 0
            • Krejza  

              Pravděpodobně si to myslíš, ale na slova už nedošlo.

              0 0
              • DaD  

                „Tady je to celé ale o najetých km. Je potřeba to zkoušet i při delším švihu. Co dáš v poho na 50km, tak ti může na stém kilometru opravdu vadit. Proto vercajk sebou a zkoušet i na švihu“ Z tohoto to není jasné?

                0 0
                • Krejza  

                  Píšeš o něčem jiném. Samozřejmě je rozdíl vydržet na kole 2, 3, 4 hodiny a více. V tom máš pravdu.

                  Já ale píšu o adaptaci těla po celkovém času, který v takové pozici stráví. Kdy ze začátku

                  bude mít problém jet v obloucích, časem může (a pravděpodobně bude) jezdit dole častěji a třeba i vymění úhel představce či podložky pod ním.

                  0 0
        • milan.v  

          Přesně tak, i mně se zdá to sedlo hodně vzadu…

          0 0
        • Smazaný účet  

          já ho právě dal schválně dozadu podle chytrého videa na yt :D ve vodorovné poloze pedálů prej aby byl konec kolena v jedné ose se středem pedálu

          0 0
          • DaD  

            To je jen dogma let minulých. Každý kus (člověk) je jiný a je potřeba to zkoušet. Proto funguje BG Fit a jiné fičury na nastavení posedu. Pokud chceš opravdu efektivně šlapat (pod sebe) např. TT kola, tak se dává sedlo co nejvíce dopředu. Na biku je to samozřejmě zase jinak a jde tam i o techniku ve sjezdech a pod. Jezdi a zkoušej, přes to vlak nejede:)

            0 0
          • milan.v  

            Dnes už se dává koleno před osu pedálu, prakticky ta osa je jen odrazový můstek…

            0 0
            • PLATYPUS3  

              Tady ten efektivnější posed (sedlo víc vpředu) jsem vozil zhruba rok, pak jsem se sedlem musel zase zpátky dozadu, dělalo mi problém se ráno přes zatuhlou křížovou oblast dostat do trenek.

              0 0
    • Johny.Merida  

      Tak dnes jdem kompletoval kámošovi Canyona z krabice… Posílám nastavení řídítek, ke kterému jsme s ním dospěli.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse