jaka je vyhoda tzv. plovoucích kotouču?nemužu se nikde dohledat!
jaka je vyhoda tzv. plovoucích kotouču?nemužu se nikde dohledat!
Zapomnel jsi tam na smajlika. A taky ne z kazdeho centrlocku se stane plovouci kotouc:)
a hlavně CL kotouč není plovoucí – je snýtovaný natvrdo
Tim padem se omlouvam za dezinformaci a jako trest si nedam k prave prinesenemu kafi z automatu margotku:(
není to přeci jen trochu krutý trest?:D
Tak se to vyresilo samo. Zacetl sem se do fora, takze kafe vychladlo. Trest prehodnocuju na vypiti toho studeneho kafe a abych se moc nepotrestal, tka si na odskodneni tu margotku dam. A ted hybaj makat holoto, Ance, Kuba, hajnej…
Myslel jsem to tak, ze ne u kazdeho CL se ty nyty uvolni a stane se z nej „plovouci“ kotouc :)
:-) to mělo být jinak zařazeno,
prosím tě nemohl by jsi mi detailně nafotit ty nokony jde mi hlavně o to přerušením,připadně co to máš za trubičku v čem máš lanka?
a opotrebenim tisicihranu a toho snytovani, se z toho stava plavouci kotoc ;-)
Nedeformují se při zátěži. Elementární fyzika – kraj kotouče se při brždění zahřívá a tak nabývá na průměru. Pokud by se stejně zahřál celej kotouč stejnoměrně, tak je vše v pořádku. Jenže to se neděje – paprsky, které kotouč unášejí zůstávají proti kraji kotouče výrazně chladnější a tak se skoro neroztáhnou a v místě uchycení kotouče na náboj je to zafixované a možnost pohybu při zahřátí je nulová. No a co se asi tak stane, když kraj nějakého kruhu roztáhneš a střed zůstane rozměrově stejný ? Ten kraj bude delší, ale přitom bude paprsky držen na stejném průměru – nevyhnutelně se zvlní. Obvykle to není nijak dramatické, ale někomu můžo po delší zátěži začít kotouče různě škrtat. Plovoucí kotouč umožní to, aby se kraj kotouče při zahřátí v klídku a nerušeně celý zvětšil a pak se zase vrátil nijak neomezován chladnými paprsky unašeče. Brzdná plocha tak na plovoucím kotouči němá pokušení se deformovat.
Druhotný efekt je, že se paprdky dají udělat z nějaké teplo dobře vedoucího materiálu (hliník), takže se urychluje chlazení (to jde pochopitelně udělat i u neplovoucího kotouče viz vented Magury nebo Shimana XTR kotouče), ale na plovoucích si o to konstrukce říká jaksi automaticky.
Konečně moje vlastní pozorování ukazují, že kotouč má do značné míry schopnost „samocentrování“. Nevím jak to pojmenovat lépe. Zkrátka i drobně rozhozený kotouč (třeba po ťukanci kamenem a pod. Se pouhým prudkým probržděním vycentruje – nemám to nějak extra promyšleno, ale vysvětluji si to zhruba tím, že určitá vůle v zámcím unašeče (který ťukanec nerozhodil) mu po zahřátí při brždění umožní posedat si zpět na dráhu, kam ho tlačí čelisti – na ideální střed. To se mi pevných kotoučů nestávalo, tak se deformace obvykle přenesla v určité míře i na paprsky unašeče, které pak kotouč fixovaly v zohýbané poloze.
Možná by se našly další efekty, ale tohle je IMHO to podstatné, proče se používají na motorkách a na kole. Klířové je ale myslím to první – ty další dvě věci jsou jen jakýmisi vypozorovanými vedlejšími efekty.
Nevýhodou je větší tehcnologická a materiálová náročnost (tedy cena a trochu váha), protože udělat kvalitně zámky, které spojí unašeč (střed) a brzdnou plochu (okraj kotouče) tak, aby byl plovoucí (tj. volný) a přitom nevaklal a nedrnčel a nerezonoval při jízdě chce mít vychytanou technologii a slušné materiály (třeba Hope používá na zámky titan)
P.S. paprdky nejsou nadávkou ale překlepem :-) – snad budu pochopen :-)
nice díky za osvětu zase sem chytřejší
ta váha je kupodivu nižší než u klasického kotouče – jinak souhlas po letech používání Hope kotoučů mám stejný názor
Když už tu to vlákno je a jsou tu odborníci, tak jeden poddotaz. Jsou nějaké jiné plovoucí kotouče než Hope? Ty Magury, XT® a možná ještě nějaké další asi plovoucí nejsou, že? U těch co mají unašeč z jiného materiálu a nejsou plovoucí tedy zůstává zachována možnost lepšího chlazení, zlepšení tuhosti a snížení váhy? Dají se Hope Saw použít univerzálně, např. i na mechanických Avidech, nebo je to vyhrazeno pro Hope brzdy či jinak omezenou skupinu kotoučovek?
kromě nových Magura Marta by měly fungovat se vším
Plovouci kotouce dela co vim jeste Goldfren a Bikehazard, oboji cesti vyrobci.
Goldfren je sice má v nabídce, ale nejsou schopní je dodávat…
Což je vzhledem k jejich kvalitě pro zákazníky vlastně dobře;)
Goldfren to má na stránkách nějaké nedostupné a vzhledem k tomu co píše Hnoj, je to opravdu nějaké divné. Bikehazard se mi zdá má pouze jiný matroš unašeče. Jejich popis „napevno spojený nýtem“ ve mě nevyvolává pocit shodný se slovem plovoucí. Jak to teda je?
Plovoucí kotouč dělá i Formula Akorát nevím jestli i v jiném rozměru, barvě a do jaké míry budou universální pro více typů brzd.
jj ale je to celkem nova vec a jeste moc k sehnani nejsou
V ČR nedostupné, dovozce je nemá :-(
Myslím že je nedělají ve 200 mm max. je 180mm.Škoda jinak bych je bral.
Může být problém s avid třmenem a packama destiček, co čumí ven, můžou kolidovat s nýty kotouče, u hope to mam oka, ale u xtr cl s avid třměnama, jsem ty packy musel ucvaknout, ale počítá se s tím již z výroby, mají na sobě totiž udělaný „V“ vrub, právě pro to …
Tvůj popis chování plovoucích kotoučů mě zaujal. Myslíš, že tedy ta schopnost nezkřivování a třeba i toho samocentrovacího efektu bude mít i nový kotouč XT (ročník 2010)? Je totiž levnější než ostatní opravdu plovoucí kotouče :-) Teoreticky by se měl kotouč ten při zahřátí taky roztáhnout rovnoměrně, ne? Nebo tomuto efektu překáží pevné nýtové spojení s paprsky? Pokud má někdo s těmito kotouči (doteď byly snad jen v řadě XTR) zkušenosti, tak určitě uvítám.
Tohle ale není plovoucí kotouč. Tohle je obyč kotouč, který je pevně nanýtovaný na ALU středu. O samovystřeďovací funkci nemůže být řeč…
zainvesuj do hope ja uz bych asi ani jiny kotouce na kole nechtel :-)
XT není plovoucí, ten pravý má vypadata takto, je to patrné již na první pohled ze způsobu nýtování k unašeči a použitých nýtech. Prostě je to taková miniaturizovaná verze kotoučů z motorek :o)
Já právě vím, že XTa XTR kotouče nejsou plně plovoucí, ale mají taky unašeč z jiného materiálu. Takže jsem se domníval, že by mohly mít i podobné vlastnosti :-) Podle ohlasů asi nemají. K čemu mají vlastně sloužit XT a XTR kotouče s unašečem?
Takže z funkčního hlediska nemá cenu kupovat kotouče s pevně přinýtovaným unašečem? Tato varianta má výhodu pouze ve vzhledu? Hope jsou drahý až až :-(
Nj, ale cena je vyvážená vyšší životností a dokonalou kvalitou zpracování…
Teď mluvíš ale o opravdových plovoucích kotoučích nebo o XT/XTR? Zkrátka jestli má nějakou výhodu kupovat XT/XTR kotouče oproti běžným nerezovým?
Reagoval na tuto větu…
Hope jsou drahý až až :-(
ma, lip odvadi teplo, sou tuzsi, lip vypadaji, a min se krouti pro zatizeni
Díky, to jsem potřeboval vědět. Zřejmě do nich půjdu :-)
Mozem tiez odporucit-suhlas s kubadom, mam xtr a je to lepsie ako klasicke.
Hele, jak je to s tou zivotnosti ? Delaj snad u HOPE tu ocelovou cast z neceho lepsiho nez je sedy prumer ?
Na webu Ti napisou ruzny veci ale proc to tak je uz obvykle nee :-)
No, mám kotouče floating už 4tou sezonu a brzdná plocha je pořád jako nová a není probroušená. Ne, že bych toho najedzil nějak výrazně hodně, ale proti kotoučům Shimano, které jsem měl před tím, vydrží výrazně déle…
No je pravda, že moje kotouče Alligator jsou už po jedné sezóně dost viditelně zbroušené. Jestli je mezi klasickými a plovoucími kotouči tak evidentní rozdíl v životnosti, tak se o tom dá fakt uvažovat…
No, asi takhle… Pořekadlo „nejsem tak bohatý, abych si kupoval levné věci“ mě zatím nikdy nezlamalo. Než každej kupovat jedny Shimana je asi lepší mít 2–3 sezony jedny Hope… I když do téhle diskuze bych asi neměl moc vstupovat, protože logicky můžu mít nějaké ty posranní úmysly :-D
Tiez sa mi podari napisat niekedy vselico, ale to ti vyslo super: „posranni umysly“ :-D :-D :-D uz je dost hodin, ze :-)
S tim nelze nez souhlasit. Za dva roky se ozvu jak dlouho vydrzely :-)
PS: Mel jsem trochu problem sehnat to hladke provedeni a cernou barvu proste nemeli. To uz se nevyrabi ?
Hladké už se pokud vím nedělá. Černá se stále vyrábí.
:-((( tak to je v p***** , zrejme jsem sehnal posledni dva kusy a to jeste v cerveny.. sakra !@#$%^&*
Nejake mam doma kdyz tak me pisni na e-mail
Zalezi s jakejma deskama. S organikama to neni nic desnyho, ale s metalickejma mi vcelku mizi. Ze by byly az tak zasadni rozdily v opotrebeni kotoucu, vlivem materialu, z ktereho jsou vyrobene, na to moc neverim.
Tyhle kotouče vozím zhruba 400 km. Oproti předchozím klasickým XT jsou znatelně tužší a taky se mi zdá, že po zahřátí při prudkém/dlouhém brzdění se míň deformují nebo líp chladí. Prostě staré XT mi po zahřátí nějaký čas cinkaly, u těchhle se to neděje (a to mám ve předu 180 mm kotouč, předtím jsem měl 160 mm). Takže jsem s nimi spokojený.
Nemohu souhlasit s tim lepsim odvodem tepla do paprsku unasece. Mam plovouci HOPE 160mm a dneska jsem je zahral skoro do modra a teplota unasece v miste tesne pod nytem byla natolik nizka ze nebyl problem udrzet na tom prst, zatimco na ocelove casti to pekne sycelo. Z fyzikalniho pohledu to dava smysl, protoze nytovany spoj (navic timhle spusobem) ma dost velky tepelny odpor.
Centrovani nevim…
Eliminace zvlneni kotouce pro zahrati…ANO
třeba plovoucí kotouč po položení na hladinu plove :-D
možná plove, ale určitě neplave :D
Jen na plovoucí podlaze!
Plovoučka od Hope budou moje nové kotouče, ale to bude za hoooooooooooooodně dlouho.
Zdarec, přidám se do threadu.
Mám brzdy Shimano XT, BR-M775, kotouč SM-RT75, zadní 160mm a pěkně mi ten kotouč lítá do stran.
Škrtá a dře to jak blázen a nešlo mi to vystředit a až po delším montování sem si všiml, že se ten kotouč dost vlní.
Proto teď uvažuju o novým, nejlíp takovým, co hned nebude po nějakým drsnějším sjezdu a terénu lítat na všechny strany.
Sedne plovoucí Hope 160 bez problému? (kolo viz profil)
pro úplnost mám na mysli hope floating saw
teda bez toho „saw“ :)
Když ti do něj střelí klacek/kámen tak ti to rozhodí každej kotouč :) Mám Floating Saw a necinkají, jen po delším sjezdu cinkají nýty když kotouč chladne. Už jako nový mi přišel trochu koplý, tak jsem ho uplně lehce rukou narovnal, po chvíli ježdení se ještě usadil a pak už to bylo OK.
Pasovat by měl. Vím jen že u řady Avid Juicy dělal problémy
Jaké problémy. Uvažuju o něm pro J7
Pokud vim, tak zavazi packy na destickach. Staci je urezat.
Jo, podle toho co jsem tu četl stačí ucvaknout nožičky na destičkách které čouhají dolů a zavázejí nýtům
aha, jo to vím.
Ale to přece není problém.
A proc ten kotouc nesrovnas?
zkouším to. trochu se povedlo, už nedře. ale pořád lítá od destičky k destičce. zkusím to projet a uvidíme, co s tím dál.
Pokud rovnas kotouc, tak je dobry jej srovnat, pak povolit sroubky a znovu dotahnout. Pokud znovu hazi, tak jeste dorovnat. Pokud to neni zkroucene moc, tak by to melo byt ok.
už sem to odmontovával a srovnval dvakrát, teď už to tak nelítá. prostě sem rovný 2/3 položil na kuchyňský prkýnko, jednou nohou na to stoupl a na vychýlenou třetinu sem stoupl ve vzduchu druhou nohou. teď to sedí a du do terénu.
Rovnas to sveraznym zpusobem, ale myslim, ze takto se uspokojiveho vysledku nedopracujes. Nejlip je to rovnat namontovane na nabe, jde to dobre rukou, chce to cit a chvili cviku. Pokud je vsak pokriveny moc, treba pokrouceny teplem, nebo nejakou velkou ranou, tak jedine reseni je vymena.
ohýbat přímo na kole se mi to nechtělo, není tak dost prostoru pro manipulaci. co se namáhat, když stačí užít gravitaci :)
projel sem to a kotouč si už ani neškrtne. dal sem tomu několik kilometrů terénem. brzdil sem jak dlouze tak i ostře přerušovaně a sedí to pěkně na střed. s výsledkem su spokojenej.
Dvanáct stovek ušetřených ;-)
taky si říkám :-D ale uvidíme, jak dlouho to vydrží.
Uvažuji o plovoucím kotouči Hope k brzdám SLX kde na svým spešlu fsr stále zápasím s vibracema na zadní stavbě. Nebude to ještě horší ? Po nasednutí se mi brzda trochu posune proti stavu v klidu a dost zápasím se seřizováním.
Tak ji musis seridit v zatizenem stavu.
To je mi jasný , ale docela by mě zajímal nějaký rozumný návod. Doma jsem jedinej takhle vyžranej a na vyjížďce s tím kámoše prudím. Vypouštění nebo vyndavání tlumiče taky není pohodlný. Podobný problém asi musí řeši většina kol s horstlinkem.
Trochu se připomenu, žádný rady na štelování zadní brzdy ?
myslim že v historii je to popsaný 1000× určo i pod názvem vibrace brzdy i pod seřízením brzdy :O)
Myslím že není, pokud jsem něco našel tak zmínku o vlivu zatížení na seřízení a pak teoretický hodnocení plovoucích kotoučů.
Tyhle témata jsem si na rozdíl od tebe pročetl. Snažím se seriózně zabývat technickým problémem a ty na něj odpověď asi neznáš.
korektně sem ti doporučil názvy threadů který se timhle zabejvaj řeší se to tu pomalu každej měsíc znovu a znovu tvůj problém je zcela očividně měkká zadní stavba tvýho rámu hope kotouče by ti teoreticky mohly pomoct díky jejich samocentrující se schopnosti ale nikdo ti to nezaručí protože nikdo nevíme jak velkej výkyv máš po nasednutí na kolo a ta vůle v čepech kotouče taky není bezmezná víc stejnak nezjistíš zkus si od někoho hope kotoč půjčit nasaď a uvidíš podle mě ale pokud se pod tebou rám tak výrazně kroutí měl bys uvažovat o výměně…
Řeším to letošní sezónu a čtu pozorně, probíral jsem to i s různými mechaniky.
Dle tvého názoru jsem koupil příliš měkký rám od spešlu. Díky za názor, ale stále si myslím že je problém jinde.
SH podle mě nejlíp seřídíš tak, že vyndáš desky, zatlačíš pístky a seřídíš ji tak, aby kotouč byl přesně uprostřed drážky.
Se základním seřízením nemám problém. Řeším to, že u mýho rámu s horstlinkem dojde po nasednutí k vychýlení brzdiče vůči kotouči. Zdá se mi že tak o cca 1,5 mm a trochu obtížně se kolo zatěžuje a šteluje současně.
Pístky choděj symetricky, brzda je odvzdušněná. Nejsou to mý první hydry, servisuju si většinu věcí sám.
Tohle dělá prakticky každý full bez pevné osy, i na HT se stává (i když většinou méně než na fullech).
V čem je problém seřídit brzdu na nezatíženém kole křivě? Stejně je většinou třeba na nezatíženém kole seřídit kotouč co nejvíce k vnější desce (dokonce občas tohle ani nestačí, tedy seřídíš až úplně k vnější desce a může se stát, že po zatížení je kotouč stejně nepatrně blíže k vnitřní, s tím se ale už nedá nic dělat), takže není moc co řešit.
Naopak se mi zadní brzda takhle asymetricky seřizuje snáze, protože se to lépe odhaduje než na střed.
No problém to není, spíš mám občas problematický výsledek. Ještě mi pístky nechodí zcela optimálně ( u shimana to chce čas, čistím mažu)) a když se jeden začne courat tak se to už trochu komplikuje.
U předchozího fullu Jamis jsem díky čepu nad osou nic takovýho neřešil a tohle mě hned nenapadlo.
Díky za tip budu ladit namáčknutí na vnější desku. Asi to chce prostě víc trpělivosti.
vytáhnu tohle vlákno.. koupil jsem kotouče Hope, nahodil na kolo a nedaří se mi seřídit brzdy aby si občas neškrtly, u zadní brzdy je i zafrézovanej adaptér a stejně si to škrtne… od pohledu je vidět, že kotouče trošku hází, což bych nečekal. Hlavně v porovnání s obyč kotoučema shimano, které hází opravdu neznatelně…
Taky mě celkem zklamalo v jakým stylu přišly z chainu, jen obyč kartonová krabice a v ní navolno kotouče, krabice ničím nevystlaná, navíc trochu zmáčklá…
Je tedy normální, že nejsou úplně rovné, třeba kvůli nýtům?? díky za rady…
Plovoucí kotouč házet nesmí, stejně tak se nesmí hnout dopředu nebo dozadu. Má mít pouze malou vůli do stran ke kompenzaci nerovnoměrného bočního tlaku brzdového třmene.
Přesně tak. O této problematice je napsáno hodně na moto fórech. např. motorkari.cz
Máte někdo zkušenosti s kotouči od Avidu?
Ten ale není plovoucí ne?
takže klidně mohly dostat ránu při přepravě… při pohledu na desky je vidět, že v jednom místě hážou… navíc mi přijde, že na ně stačí šáhnout a házej víc nebo míň…
tak je srovnej, kde vidíš problem?
to se mi právě ještě nepovedlo, nějakej trik jak je srovnat nebo prostě zkoušet a zkoušet??
Vyber si nějaký hezký dloooouhý kopec a nezapoměň brzdit :-)
jednoduše klidně rukou v místě kde to hází to natlačíš kam potřebuješ, jde to lehce. případně koriguješ.
je to stejné u všech kotoučů,
btw…ta vule do stran je taky bejkovina:)
dyť to je základný predpoklad samovystředění, ne?
no…tak proc nove hope kotouce maji stranovou vuli takrka neznatelnou? Ta vuje tam vznikne casem jak se tochu vymackaji nyty. Samovystredeni je jenom mytus…
ty rád šlapeš dětem na bábovičky, že?
:D:D
nevim no…casto po nasazeni kola mi kotouc skrta a vydava zvuky…poprvnim sjezdu to vetsinou zmizne, takze to nejak asi funguje. Od ty doby co mam Hope kotouce sem skrtani a cinkani moc resit nemusel… a to vozim 203 a 183mm
usadi se ti desky…
asi tezko kdyz tam jsou treba uz pul roku
Kdyz se dotknes desticek pri nandavani kotoucu, tak se ani trochu nepohnout? Proste samovystredovani je mytus:)
Samovystredovani kotouce, bych doplnil.
jo.
ještě dotaz nebo spíš způsob jak sem nastavil přední brzdu já a jak to nastavili v servisu v rámci zafrézování zadní stavby… řekl bych, že jsem přední brzdu udělal dobře, navíc když jsem schválně bral 183kový adaptéry, v servisu tvrdili, že zadní brzda musí mít ještě navíc podložky… více na fotkách…
k přední by podle mě mohla být ještě podložka, ale určitě ne tak vysoká jako je u zadní brzdy… nebo píšu blbosti?? :D
nemáš ten adaptér ve předu vzhůru nohama?
hehe…nedavno jsem se u podobneho adapteru ptal na to same..pry ne, jenom tak dementne vypada…
jj viděl sem to ráno na mobilu a vypadalo to divně :D
Ne, rozhodně ho má správně.
je správně jen to vypadá trochu divně.. spíš mi jde o to jestli jsou přední desky vůči kotouči v pořádku.. u zadní brzdy bych řekl, že tam jsou ty podložky mimo…
Já bych je tam asi nedával..
já právě taky ne…nevím proč je tam v servise dali, podle kotouče je vidět, že desky brzděj jen půlkou plochy.. proto jsem schválně bral i hope adaptéry…
Já pořád ještě asi žiju v iluzi, že podložky se na shimana a hopy prostě dávat nemusí (se správným adaptérem), ale na avidy jo..
asi vědí v servisu víc…:D přitom zafrézování je udělaný pěkně..
vidis jestli desky dosedaj na celou plochu nebo ne?
S podlazkama pak caruju tak aby to bylo presne tam kde chci. Pokud jsou vzadu podlozky moc siroky tak tam dej takovy ty placaty.. nebo v nejhorsim zadny
A co říkáte na Clarks rotory? Vypadají celkem jetelně a cena taky není špatná :)
ty se prej rády rozpadaj
Ozkouseny houpy stoji jenom o kousek vic, tak proc?
Protože chrastit začnou všechny a vždycky :D. A Hope stojí o 50% ceny těchto kotoučů víc, to mi moc jako kousek nepřipadá :)
pardon..spatny kurz libry:)
proc je vsichni tak vychvaloujou, kdyz zacnou po nejake (jake prosim?) dobe chrastit? trochu se rozepis
Mě nic nechrastí…
Taky ne. Po víc než roce na DH/FR.
malo brzdis:)…ale moje taky nechrasti. Mel jsem plovouci manobike kotouc, ktery uz mel neco za sebou a ten chrastil…
No, to bych právě neřek, chytnu brzdu když slejzám z lanovky, a pustim jí až když kolo zas bezpečně visí na laně pod kopcem, nebo u hospody žejo!
tak je to jasne..ne dobra voda, ale pivo regeneruje..i kotouce!
Mně po dvou letech FR/DH též nic.
mě taky ne. Spíš se odřív ojedou :-)
Všichni je vychvalujou proto, protože si můžeš vybrat barvu unašeče a vypadají pěkně. Závady pak záleží kus od kusu, některé chrastí, ale většina ne. I tuším Kubiczech si tu stěžoval na vůli v nýtech. Mně se tam objevila zhruba po 1500 km. Nicméně až příště budu měnit kotouče, Hope to už určitě nebudou.
Taky jsem o těch Claksech uvažoval, jednak z důvodu ceny a pak taky z toho důvodu, že jsou to 180ky. V případě Hope které jsou 183 bych musel rešit ještě unašeče. Pro doplnění, jezdím Formuly One.
Mrdneš tam podložky a je to, mám to tak a pohoda.
Taky jsem řešil podložkama na klasika 180mm adaptér a cajk.
taky tak…
Přidávám se do klubu podložkářů :)
ty to mas cele divne po 1500 mas vuli v kotoucich plaste co nekomu vydrzi 5000km ty odepises za 500km… :-p
to asi bude tím, že jezdí i mimo cyklostezky :D
ja ti teda nevim, bydlim cca 30km od nej a mylim ze vyrazne vic v terenu nez ja jezdit nebude…
fyzicku mit vetsi nebude soude podle vysledku na zavodech a techniku a velikost kouli ve sjezdu si neodvazuju tipovat… :)
pokud se pletu tak at prijme mou hlubokou omluvu :)
Mě teda přijde, že právě na cyklostezce mi to mizí nejvíc :-$
To tehdy bylo vyloženě smolné období :D. Co si pamatuju, tak v jednu chvíli bylo: koupě později chrastících houpů, v zatáčce vyzutý nový RK, přestaly se vracet pístky v brzdách, začala téct vidlice a posralo se mi pravé řazení.
zaprvý jsou hezký, a zadruhý řeší problémy s cinkáním a škrtáním kotoučů, páč oproti jednokusovým ocelovým jsou tužší. Teď jsem ale u svojeho zadního kotouče taky objevil nepěknou vůli, je ale předozadní, ne boční, což je trochu problém :) ale nechrastí. Jsem zvědavý kolik toho ještě snese, než se rozpadne. Kotouče to jsou bazarovaný.
Nevím jak je to u Hope kotoučů, ale něco k tuhosti SM-RT86. Taky necinkají a škrtají méně než kotouče z jednoho kusu.
Rozhodně to ale u nich není větší tuhostí. Tuhost je naopak o třídu menší než u kotoučů z jednoho kusu. Když jsem zkusil jeden rovnat, tak stačilo ťuknout a už byl ohnutý na druhou stranu. Jakýkoliv kotouč z jednoho kusu by se takhle ani nehnul.
A díky tomu jak jsou naopak snadno ohebné, tak se zřejmě při brždění sami dokáží i trochu srovnat. Na nějaké rovnání jsem se pak u nich zcela vykašlala a pořád jsou ± ok, i když je sem tam někde ohnu.
ona je taky tuhost a tuhost. Ty máš asi na mysli ohnutí toho ocelového prstence že? Tam je tuhost nižší to je fakt, páč ty prstence jsou užší než u celoocelových kotoučů (cca. 1,6 proti 2mm). Unašeč je ale tužší, je totiž tlustší a celkově objemnější, což se pozitivně projeví na vlastní rezonanční frekvenci kotouče, a ty pak netrpí na rozvibrování od gum a necinkají při určité rychlosti. Pokud trefíš unašečem šutr nebo něco, tak je míň náchylný na ohnutí než celoocelový kotouč, naopak ale samotný ocelový prstenec je na toto zase náchylnější (ikdyž to trochu kompenzuje plovoucí uložení a tedy větší možnost pohybu bez trvalé deformace).
Ano souhlas. Samotný unašeč určitě tužší je. Zohýbané kotouče mívám ale hlavně právě na obvodu (i když jsem rovnal občas kotouče bez unašeče, tak skoro vždy jen malé lokální ohnutí, tedy až u obvodu; když se ohne už více od středu, tak to pak bývá na větším úseku).
ikdyž to trochu kompenzuje plovoucí uložení a tedy větší možnost pohybu bez trvalé deformace
jak? ked sa kotúč pohybuje axiálne, tak to neni plavání ale vakel, ne?
nemusí mít vakl, ale přesto se může při větší síle trošku pohnout do strany. Prostě to že není natvrdo spojený s tím unašečem (třeba svařením) tak mu dává jistou volnost pohybu, větší než kdyby to bylo pevně. Proto se to může víc ohnout, vyhnout, zkroutit, posunout či jinak prostě přizpůsobit deformaci. Nějaký zásadní rozdíl tam ale nebude…
plávajúce kotúče sú fajn. ale ich jediná skutočná (a ne nepodstatná) výhoda je to, že plávajú.
samovystředění, odolnost voči nárazom a tridsat dalších pridružených výhod – to sú len také srandovné blbinky
imho ;o)
vůle se po čase udělá na všech na funkci živočicháře to ale nemá vliv mám na houpech naježděno už pěknejch pár tisícovek :O) a nevidím důvod proč je měnit za cokoliv jinýho :O)
však zatím to moc neřeším, je to na zadním a tam mi to moc nevadí, až se to jednou rozletí tak to nebude takovej problém :) předek si ale radši budu hlídat, ikdyž vzhledem k bytelnosti 183mm kotouče to nebude ani potřeba…
Tuhost nehraje roli, hlavní klad je ten, že se teplem, právě díky konstrukci, nekroutí. Jinak se chovají jako normální kotouče vystřižené z jednoho kusu.
jj ta tepelná odolnost je taky velký klad, tuhost kotouče ale důležitá je (tedy jak pro koho), páč tužší kotouče nejsou tak náchylné na rozvibrování a tedy následné cinkání.
A já bych jiné nechtěl, snad z výskumných důvodů ty nové třívrstvé od shimana možná.
Můžu potvrdit. Já mám vůli v předozadním směru, do stran téměř neznatelnou. Kotouč je dole, protože se s tím nedalo jezdit a teď tak nějak řeším, co s ním budu dělat. Normální mi to fakt nepřijde.
Kolik zhruba minut/stupňů máš tu předozadní vůli?
reklamace ? u všeho se může vyskytnout vadnej kus :O(
Zřejmě, jinak si to neumím vysvětlit. Taky to vidím na reklamaci, až budu mít trochu času.
Jinak přesné hodnoty té vůle nevím, nemám teď kotouč po ruce. Kilometrově to bude do 4tis.
taky jsem todle už viděl, kolik mají najeto? Možná nějaký zmetky…
Mám je na dvou kolech (obyčejný jsou už jen na pumptrack biku) a rozhodně bych si jiný už nekoupil.