• onik

    jaka je vyhoda tzv. plovoucích kotouču?nemužu se nikde dohledat!

    0 0
    • Smazaný účet  

      ?

      0 0
    • chodec  

      Nedeformují se při zátěži. Elementární fyzika – kraj kotouče se při brždění zahřívá a tak nabývá na průměru. Pokud by se stejně zahřál celej kotouč stejnoměrně, tak je vše v pořádku. Jenže to se neděje – paprsky, které kotouč unášejí zůstávají proti kraji kotouče výrazně chladnější a tak se skoro neroztáhnou a v místě uchycení kotouče na náboj je to zafixované a možnost pohybu při zahřátí je nulová. No a co se asi tak stane, když kraj nějakého kruhu roztáhneš a střed zůstane rozměrově stejný ? Ten kraj bude delší, ale přitom bude paprsky držen na stejném průměru – nevyhnutelně se zvlní. Obvykle to není nijak dramatické, ale někomu můžo po delší zátěži začít kotouče různě škrtat. Plovoucí kotouč umožní to, aby se kraj kotouče při zahřátí v klídku a nerušeně celý zvětšil a pak se zase vrátil nijak neomezován chladnými paprsky unašeče. Brzdná plocha tak na plovoucím kotouči němá pokušení se deformovat.

      Druhotný efekt je, že se paprdky dají udělat z nějaké teplo dobře vedoucího materiálu (hliník), takže se urychluje chlazení (to jde pochopitelně udělat i u neplovoucího kotouče viz vented Magury nebo Shimana XTR kotouče), ale na plovoucích si o to konstrukce říká jaksi automaticky.

      Konečně moje vlastní pozorování ukazují, že kotouč má do značné míry schopnost „samocentrování“. Nevím jak to pojmenovat lépe. Zkrátka i drobně rozhozený kotouč (třeba po ťukanci kamenem a pod. Se pouhým prudkým probržděním vycentruje – nemám to nějak extra promyšleno, ale vysvětluji si to zhruba tím, že určitá vůle v zámcím unašeče (který ťukanec nerozhodil) mu po zahřátí při brždění umožní posedat si zpět na dráhu, kam ho tlačí čelisti – na ideální střed. To se mi pevných kotoučů nestávalo, tak se deformace obvykle přenesla v určité míře i na paprsky unašeče, které pak kotouč fixovaly v zohýbané poloze. 

      Možná by se našly další efekty, ale tohle je IMHO to podstatné, proče se používají na motorkách a na kole. Klířové je ale myslím to první – ty další dvě věci jsou jen jakýmisi vypozorovanými vedlejšími efekty.

      Nevýhodou je větší tehcnologická a materiálová náročnost (tedy cena a trochu váha), protože udělat kvalitně zámky, které spojí unašeč (střed) a brzdnou plochu (okraj kotouče) tak, aby byl plovoucí (tj. volný) a přitom nevaklal a nedrnčel a nerezonoval při jízdě chce mít vychytanou technologii a slušné materiály (třeba Hope používá na zámky titan)

      0 0
      • chodec  

        P.S. paprdky nejsou nadávkou ale překlepem :-) – snad budu pochopen :-)

        0 0
      • onik  

        nice díky za osvětu zase sem chytřejší

        0 0
      • kubad  

        ta váha je kupodivu nižší než u klasického kotouče – jinak souhlas po letech používání Hope kotoučů mám stejný názor

        0 0
      • -Alan-  

        Když už tu to vlákno je a jsou tu odborníci, tak jeden poddotaz. Jsou nějaké jiné plovoucí kotouče než Hope? Ty Magury, XT® a možná ještě nějaké další asi plovoucí nejsou, že? U těch co mají unašeč z jiného materiálu a nejsou plovoucí tedy zůstává zachována možnost lepšího chlazení, zlepšení tuhosti a snížení váhy? Dají se Hope Saw použít univerzálně, např. i na mechanických Avidech, nebo je to vyhrazeno pro Hope brzdy či jinak omezenou skupinu kotoučovek?

        0 0
        • kubad  

          kromě nových Magura Marta by měly fungovat se vším

          0 0
        • Vilém  

          Plovouci kotouce dela co vim jeste Goldfren a Bikehazard, oboji cesti vyrobci.

          0 0
          • Hnoj  

            Goldfren je sice má v nabídce, ale nejsou schopní je dodávat…

            0 0
          • -Alan-  

            Goldfren to má na stránkách nějaké nedostupné a vzhledem k tomu co píše Hnoj, je to opravdu nějaké divné. Bikehazard se mi zdá má pouze jiný matroš unašeče. Jejich popis „napevno spojený nýtem“ ve mě nevyvolává pocit shodný se slovem plovoucí. Jak to teda je?

            0 0
          • Dzin_CZ  

            Plovoucí kotouč dělá i Formula Akorát nevím jestli i v jiném rozměru, barvě a do jaké míry budou universální pro více typů brzd.

            0 0
            • kubad  

              jj ale je to celkem nova vec a jeste moc k sehnani nejsou

              0 0
            • Hnoj  

              V ČR nedostupné, dovozce je nemá :-(

              0 0
              • gazman  

                Myslím že je nedělají ve 200 mm max. je 180mm.Škoda jinak bych je bral.

                0 0
        • Neil100  

          Může být problém s avid třmenem a packama destiček, co čumí ven, můžou kolidovat s nýty kotouče, u hope to mam oka, ale u xtr cl s avid třměnama, jsem ty packy musel ucvaknout, ale počítá se s tím již z výroby, mají na sobě totiž udělaný „V“ vrub, právě pro to …

          0 0
      • v POHODÌ klokan  

        Tvůj popis chování plovoucích kotoučů mě zaujal. Myslíš, že tedy ta schopnost nezkřivování a třeba i toho samocentrovacího efektu bude mít i nový kotouč XT (ročník 2010)? Je totiž levnější než ostatní opravdu plovoucí kotouče :-) Teoreticky by se měl kotouč ten při zahřátí taky roztáhnout rovnoměrně, ne? Nebo tomuto efektu překáží pevné nýtové spojení s paprsky? Pokud má někdo s těmito kotouči (doteď byly snad jen v řadě XTR) zkušenosti, tak určitě uvítám.

         
        0 0
        • Hnoj  

          Tohle ale není plovoucí kotouč. Tohle je obyč kotouč, který je pevně nanýtovaný na ALU středu. O samovystřeďovací funkci nemůže být řeč…

          0 0
        • roud  

          zainvesuj do hope ja uz bych asi ani jiny kotouce na kole nechtel :-)

          0 0
        • StuntJ  

          XT není plovoucí, ten pravý má vypadata takto, je to patrné již na první pohled ze způsobu nýtování k unašeči a použitých nýtech. Prostě je to taková miniaturizovaná verze kotoučů z motorek :o) 

          0 0
          • v POHODÌ klokan  

            Já právě vím, že XTa XTR kotouče nejsou plně plovoucí, ale mají taky unašeč z jiného materiálu. Takže jsem se domníval, že by mohly mít i podobné vlastnosti :-) Podle ohlasů asi nemají. K čemu mají vlastně sloužit XT a XTR kotouče s unašečem?

            0 0
            • v POHODÌ klokan  

              Takže z funkčního hlediska nemá cenu kupovat kotouče s pevně přinýtovaným unašečem? Tato varianta má výhodu pouze ve vzhledu? Hope jsou drahý až až :-(

              0 0
              • Hnoj  

                Nj, ale cena je vyvážená vyšší životností a dokonalou kvalitou zpracování…

                0 0
                • v POHODÌ klokan  

                  Teď mluvíš ale o opravdových plovoucích kotoučích nebo o XT/XTR? Zkrátka jestli má nějakou výhodu kupovat XT/XTR kotouče oproti běžným nerezovým?

                  0 0
                • R-A-D-I-U-S  

                  Hele, jak je to s tou zivotnosti ? Delaj snad u HOPE tu ocelovou cast z neceho lepsiho nez je sedy prumer ?

                  Na webu Ti napisou ruzny veci ale proc to tak je uz obvykle nee :-)

                  0 0
                  • Hnoj  

                    No, mám kotouče floating už 4tou sezonu a brzdná plocha je pořád jako nová a není probroušená. Ne, že bych toho najedzil nějak výrazně hodně, ale proti kotoučům Shimano, které jsem měl před tím, vydrží výrazně déle…

                    0 0
                    • v POHODÌ klokan  

                      No je pravda, že moje kotouče Alligator jsou už po jedné sezóně dost viditelně zbroušené. Jestli je mezi klasickými a plovoucími kotouči tak evidentní rozdíl v životnosti, tak se o tom dá fakt uvažovat…

                      0 0
                      • Hnoj  

                        No, asi takhle… Pořekadlo „nejsem tak bohatý, abych si kupoval levné věci“ mě zatím nikdy nezlamalo. Než každej kupovat jedny Shimana je asi lepší mít 2–3 sezony jedny Hope… I když do téhle diskuze bych asi neměl moc vstupovat, protože logicky můžu mít nějaké ty posranní úmysly :-D

                        0 0
                        • Hornet  

                          Tiez sa mi podari napisat niekedy vselico, ale to ti vyslo super: „posranni umysly“ :-D :-D :-D uz je dost hodin, ze :-)

                          0 0
                        • R-A-D-I-U-S  

                          S tim nelze nez souhlasit. Za dva roky se ozvu jak dlouho vydrzely :-)

                          PS: Mel jsem trochu problem sehnat to hladke provedeni a cernou barvu proste nemeli. To uz se nevyrabi ?

                          0 0
                          • Hnoj  

                            Hladké už se pokud vím nedělá. Černá se stále vyrábí.

                            0 0
                            • R-A-D-I-U-S  

                              :-((( tak to je v p***** , zrejme jsem sehnal posledni dva kusy a to jeste v cerveny.. sakra !@#$%^&*

                              0 0
                      • Vilém  

                        Zalezi s jakejma deskama. S organikama to neni nic desnyho, ale s metalickejma mi vcelku mizi. Ze by byly az tak zasadni rozdily v opotrebeni kotoucu, vlivem materialu, z ktereho jsou vyrobene, na to moc neverim.

                        0 0
        • jIrI___  

          Tyhle kotouče vozím zhruba 400 km. Oproti předchozím klasickým XT jsou znatelně tužší a taky se mi zdá, že po zahřátí při prudkém/dlouhém brzdění se míň deformují nebo líp chladí. Prostě staré XT mi po zahřátí nějaký čas cinkaly, u těchhle se to neděje (a to mám ve předu 180 mm kotouč, předtím jsem měl 160 mm). Takže jsem s nimi spokojený.

          0 0
      • R-A-D-I-U-S  

        Nemohu souhlasit s tim lepsim odvodem tepla do paprsku unasece. Mam plovouci HOPE 160mm a dneska jsem je zahral skoro do modra a teplota unasece v miste tesne pod nytem byla natolik nizka ze nebyl problem udrzet na tom prst, zatimco na ocelove casti to pekne sycelo. Z fyzikalniho pohledu to dava smysl, protoze nytovany spoj (navic timhle spusobem) ma dost velky tepelny odpor.

        Centrovani nevim…

        Eliminace zvlneni kotouce pro zahrati…ANO

        0 0
    • black.horse  

      třeba plovoucí kotouč po položení na hladinu plove :-D

      0 0
    • StuntJ  

      Plovoučka od Hope budou moje nové kotouče, ale to bude za hoooooooooooooodně dlouho.

      0 0
    • Smazaný účet  

      Zdarec, přidám se do threadu.

      Mám brzdy Shimano XT, BR-M775, kotouč SM-RT75, zadní 160mm a pěkně mi ten kotouč lítá do stran.

      Škrtá a dře to jak blázen a nešlo mi to vystředit a až po delším montování sem si všiml, že se ten kotouč dost vlní.

      Proto teď uvažuju o novým, nejlíp takovým, co hned nebude po nějakým drsnějším sjezdu a terénu lítat na všechny strany.

      Sedne plovoucí Hope 160 bez problému? (kolo viz profil)

      0 0
      • Smazaný účet  

        pro úplnost mám na mysli hope floating saw

        0 0
        • Smazaný účet  

          teda bez toho „saw“ :)

          0 0
        • XC-biker1  

          Když ti do něj střelí klacek/kámen tak ti to rozhodí každej kotouč :) Mám Floating Saw a necinkají, jen po delším sjezdu cinkají nýty když kotouč chladne. Už jako nový mi přišel trochu koplý, tak jsem ho uplně lehce rukou narovnal, po chvíli ježdení se ještě usadil a pak už to bylo OK.

          Pasovat by měl. Vím jen že u řady Avid Juicy dělal problémy

          0 0
          • Ruprt2  

            Jaké problémy. Uvažuju o něm pro J7

            0 0
            • Vilém  

              Pokud vim, tak zavazi packy na destickach. Staci je urezat.

              0 0
              • XC-biker1  

                Jo, podle toho co jsem tu četl stačí ucvaknout nožičky na destičkách které čouhají dolů a zavázejí nýtům

                0 0
      • Vilém  

        A proc ten kotouc nesrovnas?

        0 0
        • Smazaný účet  

          zkouším to. trochu se povedlo, už nedře. ale pořád lítá od destičky k destičce. zkusím to projet a uvidíme, co s tím dál.

          0 0
          • Vilém  

            Pokud rovnas kotouc, tak je dobry jej srovnat, pak povolit sroubky a znovu dotahnout. Pokud znovu hazi, tak jeste dorovnat. Pokud to neni zkroucene moc, tak by to melo byt ok.

            0 0
            • Smazaný účet  

              už sem to odmontovával a srovnval dvakrát, teď už to tak nelítá. prostě sem rovný 2/3 položil na kuchyňský prkýnko, jednou nohou na to stoupl a na vychýlenou třetinu sem stoupl ve vzduchu druhou nohou. teď to sedí a du do terénu.

              0 0
              • Vilém  

                Rovnas to sveraznym zpusobem, ale myslim, ze takto se uspokojiveho vysledku nedopracujes. Nejlip je to rovnat namontovane na nabe, jde to dobre rukou, chce to cit a chvili cviku. Pokud je vsak pokriveny moc, treba pokrouceny teplem, nebo nejakou velkou ranou, tak jedine reseni je vymena.

                0 0
                • Smazaný účet  

                  ohýbat přímo na kole se mi to nechtělo, není tak dost prostoru pro manipulaci. co se namáhat, když stačí užít gravitaci :)

                  projel sem to a kotouč si už ani neškrtne. dal sem tomu několik kilometrů terénem. brzdil sem jak dlouze tak i ostře přerušovaně a sedí to pěkně na střed. s výsledkem su spokojenej.

                  0 0
      • Martinson  

        Uvažuji o plovoucím kotouči Hope k brzdám SLX kde na svým spešlu fsr stále zápasím s vibracema na zadní stavbě. Nebude to ještě horší ? Po nasednutí se mi brzda trochu posune proti stavu v klidu a dost zápasím se seřizováním.

        0 0
        • Vilém  

          Tak ji musis seridit v zatizenem stavu.

          0 0
          • Martinson  

            To je mi jasný , ale docela by mě zajímal nějaký rozumný návod. Doma jsem jedinej takhle vyžranej a na vyjížďce s tím kámoše prudím. Vypouštění nebo vyndavání tlumiče taky není pohodlný. Podobný problém asi musí řeši většina kol s horstlinkem.

            0 0
            • Martinson  

              Trochu se připomenu, žádný rady na štelování zadní brzdy ?

              0 0
              • roud  

                myslim že v historii je to popsaný 1000× určo i pod názvem vibrace brzdy i pod seřízením brzdy :O)

                0 0
                • Martinson  

                  Myslím že není, pokud jsem něco našel tak zmínku o vlivu zatížení na seřízení a pak teoretický hodnocení plovoucích kotoučů.

                  Tyhle témata jsem si na rozdíl od tebe pročetl. Snažím se seriózně zabývat technickým problémem a ty na něj odpověď asi neznáš.

                  0 0
                  • roud  

                    korektně sem ti doporučil názvy threadů který se timhle zabejvaj řeší se to tu pomalu každej měsíc znovu a znovu tvůj problém je zcela očividně měkká zadní stavba tvýho rámu hope kotouče by ti teoreticky mohly pomoct díky jejich samocentrující se schopnosti ale nikdo ti to nezaručí protože nikdo nevíme jak velkej výkyv máš po nasednutí na kolo a ta vůle v čepech kotouče taky není bezmezná víc stejnak nezjistíš zkus si od někoho hope kotoč půjčit nasaď a uvidíš podle mě ale pokud se pod tebou rám tak výrazně kroutí měl bys uvažovat o výměně…

                    0 0
                    • Martinson  

                      Řeším to letošní sezónu a čtu pozorně, probíral jsem to i s různými mechaniky.

                      Dle tvého názoru jsem koupil příliš měkký rám od spešlu. Díky za názor, ale stále si myslím že je problém jinde.

                      0 0
              • Radek Broz  

                SH podle mě nejlíp seřídíš tak, že vyndáš desky, zatlačíš pístky a seřídíš ji tak, aby kotouč byl přesně uprostřed drážky.

                0 0
                • Martinson  

                  Se základním seřízením nemám problém. Řeším to, že u mýho rámu s horstlinkem dojde po nasednutí k vychýlení brzdiče vůči kotouči. Zdá se mi že tak o cca 1,5 mm a trochu obtížně se kolo zatěžuje a šteluje současně.

                  Pístky choděj symetricky, brzda je odvzdušněná. Nejsou to mý první hydry, servisuju si většinu věcí sám.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Tohle dělá prakticky každý full bez pevné osy, i na HT se stává (i když většinou méně než na fullech).

                    V čem je problém seřídit brzdu na nezatíženém kole křivě? Stejně je většinou třeba na nezatíženém kole seřídit kotouč co nejvíce k vnější desce (dokonce občas tohle ani nestačí, tedy seřídíš až úplně k vnější desce a může se stát, že po zatížení je kotouč stejně nepatrně blíže k vnitřní, s tím se ale už nedá nic dělat), takže není moc co řešit.

                    Naopak se mi zadní brzda takhle asymetricky seřizuje snáze, protože se to lépe odhaduje než na střed.

                    0 0
                    • Martinson  

                      No problém to není, spíš mám občas problematický výsledek. Ještě mi pístky nechodí zcela optimálně ( u shimana to chce čas, čistím mažu)) a když se jeden začne courat tak se to už trochu komplikuje.

                      U předchozího fullu Jamis jsem díky čepu nad osou nic takovýho neřešil a tohle mě hned nenapadlo.

                      Díky za tip budu ladit namáčknutí na vnější desku. Asi to chce prostě víc trpělivosti.

                      0 0
    • john sanchez  

      vytáhnu tohle vlákno.. koupil jsem kotouče Hope, nahodil na kolo a nedaří se mi seřídit brzdy aby si občas neškrtly, u zadní brzdy je i zafrézovanej adaptér a stejně si to škrtne… od pohledu je vidět, že kotouče trošku hází, což bych nečekal. Hlavně v porovnání s obyč kotoučema shimano, které hází opravdu neznatelně…

      Taky mě celkem zklamalo v jakým stylu přišly z chainu, jen obyč kartonová krabice a v ní navolno kotouče, krabice ničím nevystlaná, navíc trochu zmáčklá…

      Je tedy normální, že nejsou úplně rovné, třeba kvůli nýtům?? díky za rady…

      0 0
      • michals1  

        Plovoucí kotouč házet nesmí, stejně tak se nesmí hnout dopředu nebo dozadu. Má mít pouze malou vůli do stran ke kompenzaci nerovnoměrného bočního tlaku brzdového třmene.

        0 0
      • john sanchez  

        ještě dotaz nebo spíš způsob jak sem nastavil přední brzdu já a jak to nastavili v servisu v rámci zafrézování zadní stavby… řekl bych, že jsem přední brzdu udělal dobře, navíc když jsem schválně bral 183kový adaptéry, v servisu tvrdili, že zadní brzda musí mít ještě navíc podložky… více na fotkách…

        k přední by podle mě mohla být ještě podložka, ale určitě ne tak vysoká jako je u zadní brzdy… nebo píšu blbosti?? :D

        0 0
        • kubad  

          nemáš ten adaptér ve předu vzhůru nohama?

          0 0
          • Smazaný účet  

            hehe…nedavno jsem se u podobneho adapteru ptal na to same..pry ne, jenom tak dementne vypada…

            0 0
            • kubad  

              jj viděl sem to ráno na mobilu a vypadalo to divně :D

              0 0
          • Smazaný účet  

            Ne, rozhodně ho má správně.

            0 0
          • john sanchez  

            je správně jen to vypadá trochu divně.. spíš mi jde o to jestli jsou přední desky vůči kotouči v pořádku.. u zadní brzdy bych řekl, že tam jsou ty podložky mimo…

            0 0
            • Smazaný účet  

              Já bych je tam asi nedával..

              0 0
              • john sanchez  

                já právě taky ne…nevím proč je tam v servise dali, podle kotouče je vidět, že desky brzděj jen půlkou plochy.. proto jsem schválně bral i hope adaptéry…

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Já pořád ještě asi žiju v iluzi, že podložky se na shimana a hopy prostě dávat nemusí (se správným adaptérem), ale na avidy jo..

                  0 0
              • cyborg  

                vidis jestli desky dosedaj na celou plochu nebo ne?

                S podlazkama pak caruju tak aby to bylo presne tam kde chci. Pokud jsou vzadu podlozky moc siroky tak tam dej takovy ty placaty.. nebo v nejhorsim zadny

                0 0
    • l.smetana  

      A co říkáte na Clarks rotory? Vypadají celkem jetelně a cena taky není špatná :)

      http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx…

      0 0
      • Georrge  

        ty se prej rády rozpadaj

        0 0
      • Smazaný účet  

        Ozkouseny houpy stoji jenom o kousek vic, tak proc?

        0 0
        • jIrI___  

          Protože chrastit začnou všechny a vždycky :D. A Hope stojí o 50% ceny těchto kotoučů víc, to mi moc jako kousek nepřipadá :)

          0 0
          • Smazaný účet  

            pardon..spatny kurz libry:)

            0 0
          • Rubi  

            proc je vsichni tak vychvaloujou, kdyz zacnou po nejake (jake prosim?) dobe chrastit? trochu se rozepis

            0 0
            • Smazaný účet  

              Mě nic nechrastí…

              0 0
              • Mr.Duck  

                Taky ne. Po víc než roce na DH/FR.

                0 0
                • Smazaný účet  

                  malo brzdis:)…ale moje taky nechrasti. Mel jsem plovouci manobike kotouc, ktery uz mel neco za sebou a ten chrastil…

                  0 0
                  • Mr.Duck  

                    No, to bych právě neřek, chytnu brzdu když slejzám z lanovky, a pustim jí až když kolo zas bezpečně visí na laně pod kopcem, nebo u hospody žejo!

                    0 0
                • gazman  

                  Mně po dvou letech FR/DH též nic.

                  0 0
              • mr.antik  

                mě taky ne. Spíš se odřív ojedou :-)

                0 0
            • jIrI___  

              Všichni je vychvalujou proto, protože si můžeš vybrat barvu unašeče a vypadají pěkně. Závady pak záleží kus od kusu, některé chrastí, ale většina ne. I tuším Kubiczech si tu stěžoval na vůli v nýtech. Mně se tam objevila zhruba po 1500 km. Nicméně až příště budu měnit kotouče, Hope to už určitě nebudou.

              0 0
              • pif31  

                Taky jsem o těch Claksech uvažoval, jednak z důvodu ceny a pak taky z toho důvodu, že jsou to 180ky. V případě Hope které jsou 183 bych musel rešit ještě unašeče. Pro doplnění, jezdím Formuly One.

                0 0
              • nox159  

                ty to mas cele divne po 1500 mas vuli v kotoucich plaste co nekomu vydrzi 5000km ty odepises za 500km… :-p

                0 0
                • Georrge  

                  to asi bude tím, že jezdí i mimo cyklostezky :D

                  0 0
                  • nox159  

                    ja ti teda nevim, bydlim cca 30km od nej a mylim ze vyrazne vic v terenu nez ja jezdit nebude…

                    fyzicku mit vetsi nebude soude podle vysledku na zavodech a techniku a velikost kouli ve sjezdu si neodvazuju tipovat… :)

                    pokud se pletu tak at prijme mou hlubokou omluvu :)

                    0 0
                  • Mr.Duck  

                    Mě teda přijde, že právě na cyklostezce mi to mizí nejvíc :-$

                    0 0
                • jIrI___  

                  To tehdy bylo vyloženě smolné období :D. Co si pamatuju, tak v jednu chvíli bylo: koupě později chrastících houpů, v zatáčce vyzutý nový RK, přestaly se vracet pístky v brzdách, začala téct vidlice a posralo se mi pravé řazení.

                  0 0
              • Georrge  

                zaprvý jsou hezký, a zadruhý řeší problémy s cinkáním a škrtáním kotoučů, páč oproti jednokusovým ocelovým jsou tužší. Teď jsem ale u svojeho zadního kotouče taky objevil nepěknou vůli, je ale předozadní, ne boční, což je trochu problém :) ale nechrastí. Jsem zvědavý kolik toho ještě snese, než se rozpadne. Kotouče to jsou bazarovaný.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Nevím jak je to u Hope kotoučů, ale něco k tuhosti SM-RT86. Taky necinkají a škrtají méně než kotouče z jednoho kusu.

                  Rozhodně to ale u nich není větší tuhostí. Tuhost je naopak o třídu menší než u kotoučů z jednoho kusu. Když jsem zkusil jeden rovnat, tak stačilo ťuknout a už byl ohnutý na druhou stranu. Jakýkoliv kotouč z jednoho kusu by se takhle ani nehnul.

                  A díky tomu jak jsou naopak snadno ohebné, tak se zřejmě při brždění sami dokáží i trochu srovnat. Na nějaké rovnání jsem se pak u nich zcela vykašlala a pořád jsou ± ok, i když je sem tam někde ohnu.

                  0 0
                  • Georrge  

                    ona je taky tuhost a tuhost. Ty máš asi na mysli ohnutí toho ocelového prstence že? Tam je tuhost nižší to je fakt, páč ty prstence jsou užší než u celoocelových kotoučů (cca. 1,6 proti 2mm). Unašeč je ale tužší, je totiž tlustší a celkově objemnější, což se pozitivně projeví na vlastní rezonanční frekvenci kotouče, a ty pak netrpí na rozvibrování od gum a necinkají při určité rychlosti. Pokud trefíš unašečem šutr nebo něco, tak je míň náchylný na ohnutí než celoocelový kotouč, naopak ale samotný ocelový prstenec je na toto zase náchylnější (ikdyž to trochu kompenzuje plovoucí uložení a tedy větší možnost pohybu bez trvalé deformace).

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Ano souhlas. Samotný unašeč určitě tužší je. Zohýbané kotouče mívám ale hlavně právě na obvodu (i když jsem rovnal občas kotouče bez unašeče, tak skoro vždy jen malé lokální ohnutí, tedy až u obvodu; když se ohne už více od středu, tak to pak bývá na větším úseku).

                      0 0
                    • DaSnail  

                      ikdyž to trochu kompenzuje plovoucí uložení a tedy větší možnost pohybu bez trvalé deformace

                      jak? ked sa kotúč pohybuje axiálne, tak to neni plavání ale vakel, ne?

                      0 0
                      • Georrge  

                        nemusí mít vakl, ale přesto se může při větší síle trošku pohnout do strany. Prostě to že není natvrdo spojený s tím unašečem (třeba svařením) tak mu dává jistou volnost pohybu, větší než kdyby to bylo pevně. Proto se to může víc ohnout, vyhnout, zkroutit, posunout či jinak prostě přizpůsobit deformaci. Nějaký zásadní rozdíl tam ale nebude…

                        0 0
                        • DaSnail  

                          plávajúce kotúče sú fajn. ale ich jediná skutočná (a ne nepodstatná) výhoda je to, že plávajú.

                          samovystředění, odolnost voči nárazom a tridsat dalších pridružených výhod – to sú len také srandovné blbinky

                          imho ;o)

                          0 0
                • roud  

                  vůle se po čase udělá na všech na funkci živočicháře to ale nemá vliv mám na houpech naježděno už pěknejch pár tisícovek :O) a nevidím důvod proč je měnit za cokoliv jinýho :O)

                  0 0
                  • Georrge  

                    však zatím to moc neřeším, je to na zadním a tam mi to moc nevadí, až se to jednou rozletí tak to nebude takovej problém :) předek si ale radši budu hlídat, ikdyž vzhledem k bytelnosti 183mm kotouče to nebude ani potřeba…

                    0 0
                • gazman  

                  Tuhost nehraje roli, hlavní klad je ten, že se teplem, právě díky konstrukci, nekroutí. Jinak se chovají jako normální kotouče vystřižené z jednoho kusu.

                  0 0
                  • Georrge  

                    jj ta tepelná odolnost je taky velký klad, tuhost kotouče ale důležitá je (tedy jak pro koho), páč tužší kotouče nejsou tak náchylné na rozvibrování a tedy následné cinkání.

                    0 0
              • gazman  

                A já bych jiné nechtěl, snad z výskumných důvodů ty nové třívrstvé od shimana možná.

                0 0
              • Kubiczech  

                Můžu potvrdit. Já mám vůli v předozadním směru, do stran téměř neznatelnou. Kotouč je dole, protože se s tím nedalo jezdit a teď tak nějak řeším, co s ním budu dělat. Normální mi to fakt nepřijde.

                0 0
                • jIrI___  

                  Kolik zhruba minut/stupňů máš tu předozadní vůli?

                  0 0
                • roud  

                  reklamace ? u všeho se může vyskytnout vadnej kus :O(

                  0 0
                  • Kubiczech  

                    Zřejmě, jinak si to neumím vysvětlit. Taky to vidím na reklamaci, až budu mít trochu času.

                    Jinak přesné hodnoty té vůle nevím, nemám teď kotouč po ruce. Kilometrově to bude do 4tis.

                    0 0
                • mr.antik  

                  taky jsem todle už viděl, kolik mají najeto? Možná nějaký zmetky…

                  0 0
              • Radek Broz  

                Mám je na dvou kolech (obyčejný jsou už jen na pumptrack biku) a rozhodně bych si jiný už nekoupil.

                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.