• spesl48

    zdravím,

    Názor na pláště od specialized ? jaké preferujete univerzální plástě na xc co jedou a podrží i na bahně popřípade jaky na predek a jaky na zadní kolo ?

    dík

    Anketa: univerzální plášť na xc ?

    0 1
    • Petr L2  

      Na trailu mám vzadu Ground Control a vepředu Purgatory, na XC vzadu Fast Trak a vepředu Ground Control :-)

      no a vcelku spokojenost .-)

      0 1
    • Dejv94  

      Plášť co jede na asfaltu a drží na bahně, to je nemožná kombinace.

      Ale z vlastní zkušenosti bych doporučil Ground Control na předek a Fast Track na zadek, oboje jsem měl v S-Works verzi a byla to dobrá kombinace, taková jezdivá a na trailu vpohodě.

      0 1
      • JakeF  

        +1, jen FT dozadu určitě ne v S-Works verzi, lehčí je proti Control o pár gramů, ale odolností je o hodně horší.

        0 0
        • Lachtis  

          souhlas, tu s-works verzi jsem taky řezal – viz můj příspěvek níže :-)

          0 0
      • McBlacky  

        to mi přijde jako divná kombinace. FT je dobrý max na sucho, zatímco GC je solidní plášt na predek na všechno.

        0 0
        • JakeF  

          Zadek ti nevadí že trochu klouže… Já na takhle objel před pár lety enduro v Rychlebech a je to celkem schopný kombo.

          0 0
          • McBlacky  

            když si můžu vybrat ;)

            mě to přišlo tragický, ale možná mám jen přehnaný nároky na kontrolu kola

            0 0
            • raw 4  

              Blacky co by si dal tedy na zadek? O tyhle kombinaci uvažuji. Ve srovnání Rar+RoR jsou lepší, či horší? Díky

              0 0
              • McBlacky  

                RoR+RaR je ve všem lepší než GC+FT, od letoška ty pláště vydrží fakt dost – taky šly váhově hodně nahoru. Tím pádem odpadla největší nevýhoda, špatná odolnost.

                já ted jezdím RoR + RoR a to je ještě lepší (do terénu) a budu to asi vozit i příští rok. Nákladově to na závodní kolo vyjde o jeden plášť navíc, protože se víc sjíždí, zejména při závodech kde se hodně dobržduje na asfaltu na poslední chvíli, tam fakt hořej.

                0 0
                • tom xtr  

                  +1

                  Navíc co se pamatuju FT vyšel nic moc i v měření valivého odporu. Odkaz na tabulku tu někde byl nedávno.

                  0 0
                • raw 4  

                  Diky..me vadilo, ze docela brzy zacalo mliko pomalu prosakovat pres behoun a na mokru nic moc. Zkusim Ror a Ror a uvidime

                  0 0
                • pedrogonzales  

                  Ahoj. stale plati, ze nejlepsi kombinace je RoR + RaR? Z kramu mam fast traky 29* 2,3 a rad bych zkusil i neco jineho. Nejvic ctu o teto kombinaci nebo RaceKing. Dalsi vec je sirka, tech 2,3 bych chtel zuzit jestli je to mozne. takze otazka je co mam koupit?:) diky za rady

                  0 0
                  • JFtryall  

                    Proc zuzit? Malo to jede? :-)

                    0 0
                  • MlokCZ  

                    Pokud bys chtěl zkoušet Schwalbe, tak bych bral nový RaR.

                    Tedy dopředu Racing Ray a dozadu RaR 2019. Nově je pro přední a zadní kolo jiný vzorek i jiná směs. Racing Ray je tedy nová verze RaR na přední. A nový RaR je určený především na zadní.

                    Nový Ray se mi líbí na přední více než RoR. Otestované to ale pořádně nikdo mít nebude, teď se akorát objevil reálně v prodeji.

                    Tady jsem dával odkaz na b-d, kde je mají

                    https://www.bike-forum.cz/…e-racing-ray

                    0 0
                    • pedrogonzales  

                      a ma cenu laborovat se sirkou? ted tam mam 2.3

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Já bych bral 2,25". K 2,1" nevidím žádný důvod a stejně ty užší zatím ani nejsou reálně dostupné.

                        0 0
                    • Cryzyy  

                      podle fotek jel teď Avancini novej Racing Ralph i vepředu https://mtbs.cz/…fotka/236830 což samozřejmě nemusí znamenat vůbec nic, jenom jako že to úplná blbost asi nebude

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Schwalbe všude píše, že RaR 2019 je sice hlavně na zadní, ale dopředu na zcela suchou trať, že lze použít také.

                        Já o něm na přední také uvažuju. Chci zkusit dvě kombinace:

                        • Ray/RaR
                        • RaR/TB

                        Tedy RaR zkusit na přední místo TB/TB. Rychlostně by to mohl být téměř neznatelný rozdíl (TB/TB vs nový RaR/TB).

                        Schwalbe tvrdí, že nový RaR je rychlejší než starý a držet má stejně jako starý RaR. A Ray, že má být stejně rychlý jako starý RaR a držet na předním výrazně lépe. Uvidíme, co realita.

                        Zatím bez testování bych věřil, že bude platit:

                        • nový RaR bude rychlejší než starý RaR, uvidíme jak bude držet, jestli se opravdu starému RaR vyrovná nebo ne; každopádně na zadní se mi líbí v každém případě, i kdyby držel o chlup hůř než starý RaR
                        • Ray bude držet na předním znatelně lépe než starý RaR, otázkou je jestli nebude reálně i pomalejší, i kdyby ale byl o trošku pomalejší, tak na předním se to dá
                        0 0
                        • pedrogonzales  

                          takze

                          dopredu ray

                          dozadu rar

                          by mohlo byt fajn?:)

                          0 0
                          • McBlacky  

                            Ray figurami dost připomíná bontrager XR1 team issue. Což je super plášť, ale drží ± stejně jako starý Ralf, Ron je trochu jinde, zejména na mokra

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Zejména za mokra bude znát dost směs a Ray je pouze v ADDIX SPEEDGRIP. Předpokládám, že s RoR srovnáváš ve verzi ještě buď starší pacestar nebo ADDIX SPEED (i RoR existuje v ADDIX SPEEDGRIP a ten bude z toho držet nejlépe, ale také je už nejpomalejší).

                              0 0
                          • pedrogonzales  

                            nebo tam mam prihodit radsi jeste neco?:)

                            0 0
            • TK75  

              FT mi teda přijde opravdu na zabití, když je mokro

              Když je sucho tak to s ním jde ale jak mi na grevlu vyhovoval, tak teď mi teda těžce nestačí

              To jsem chtěl na předek něco drsnějšího a na zadním ho nechat, ale teda po dnešku fakt nevím

              To prostě klouže jak sáňky, do kopce, přes kořeny i na skále…kdybych nebyl zaty roky vycvičenej źe jsem měl na zadním slick,tak s FT neujedu sní deset metrů

              0 0
          • Cryzyy  

            :-) FT, FT letos enduro na Zadove, ale jinak jako GC, FT je docela použitelné na takove to pohodove závodní ježdění

            0 0
            • JakeF  

              Já jel na FT/FT zase Trilogy… To byl ten rok, kdy jsme se potkávali ještě i na trati :D. Za mě je taky FT v pohodě guma, ale nový Schwalbe vyzkoušený nemám, tak se nehádám :).

              0 0
              • Cryzyy  

                To jsme na tom stejně, letos jsem dojizdel loňské zasoby, takže nové Schwalbe, taky ještě nemam odzkoušené.

                0 0
              • JFtryall  

                Thunder Burt Tubeless Easy ve 2.25 not bad at all. Vaha nejakych 620g. Docela jede. :-)

                0 0
      • spesl48  

        A neprolouštěl plast jako tady jiný píšou ?

        A není verze S-WORKS dozadu moc lehká neporazí se ?

        0 0
    • Lachtis  

      Dřív jsem vozil na předku The Captain a vzadu Fast Trak. Oboje v S-works. Ten Captain celkem držel, ale asi se už nevyrábí a místo něj bych vzal ten Ground control. Fast Trak jel pěkně, ale dost jsem ho řezal (asi lepší se vyhnout té s-works verzi)…

      0 0
    • scota  

      Jezdíte někdo Maxxis Forekaster? Ten by měl být určen do na agresivní XC, Traily ve vhlkých podmínkách (má velké rozestupy figur). Jinak asi Ikon, nebo X-king.

      0 0
    • snas89  

      vozím fast trak contorly a dobrý,

      dokonce i řízlý z boku drží lepidlo a jezdím dál.

      nicméně jsem byl pro jistotu koupit náhradu a koukal jsem, že už jsou zase jinak pojmenovaný na rok 2017.

      0 0
    • oo.viper.oo  

      Jezdím Ground Control na obou kolech. Je to imho nejuniverzálnější plášť. Fast Trak je rychlejší, ale v měkčím terénu má tendenci se špatně čistit s následnou nevyhnutelnou horší trakcí. Zadní plášť ve verzi Control, přední odlehčený S-Works. Vozím je bez duší se Stans Notubes a vše ok.

      0 0
    • spesl48  

      Díky za reakce

      A co renegeade dozadu hlavně kvůli tomu že je lehký a ground control dopředu ?

      0 0
      • oo.viper.oo  

        Tak ta posloupnost od nejrychlejších a nejméně držících je Renegade->Fast Trak->Ground Control->Purgatory.

        Kombinovat Renegade s GC je podivné, přeskakuješ FT.

        Také mi není jasné, co myslíš tím dát ho dozadu kvůli tomu, že je lehký. Když už někdo ladí dopředu jiný dezén, než dozadu, tak se dozadu obvykle dává vzorek s nižším valivým odporem (=horší trakcí), protože více zatížené kolo lépe drží už proto, že je více zatížené a zároveň se na něm menší valivý odpor více projeví, když je více zatížené. To ale úplně nesouvisí s hmotností pláště. Já dávám dopředu lehkou a méně odolnou variantu S-Works, protože lehčí přední kolo mi lépe překonává nerovnosti a lépe zatáčí (na 29" se to docela projevuje) a dozadu dávám odolnější a těžší verzi Control, protože jednak zadní kolo nemám tak pod kontrolou jako přední, ve smyslu kam ho pošlu a jestli se vyhnu hranám na kamenech a potřebuji tak odolnější plášť proti proražení.

        Aby nedošlo k nedorozumění: „Ground Control“, „Renegade“, „Fast Trak“ jsou druhy plášťů určující dezén a směs, ale každý tento druh se dělá v několika hmotnostních a odolnostních variantách, kde „S-Works“ je ta nejlehčí varianta, „Control“ je něco uprostřed. Takže celý název pláště pak může být např. „Ground Control Control“ nebo „Ground Control S-Works“.

        0 0
        • McBlacky  

          v reálu mezi control a sworks často není skoro rozdíl. Měl jsem v ruce i váhově shodné FT, papírový boky mají obě verze, odolnost téměř shodá. U schwalbe mi přijde mezi liteskin s snakeskin (zvlást od 2016) rozdíl obrovský, u spešlu moc nechápu proč dělají control a sworks u RNGD a FT, jiné jsem nejezdil.

          0 0
          • depresy  

            S-works prochcává přes běhoun, Control přes boky…

            0 0
            • JakeF  

              Mně neprochcával ani jeden ani přes jedno… Zato odolností to byl jasnej rozdíl, S-Works jsem na zadku řezal, Control ne.

              0 0
              • Kire  

                Mně GC 2bliss S-Works velmi lehce prochcává, kde se mu zachce.

                0 0
            • Cryzyy  

              FT Control – zaclo mi to delat s novou verzí NT Race tmelu s předchozí neRace to nedelalo. Kupodivu jak to viditelně bubla, tak to zase tak moc tlak neztraci.

              0 0
              • spesl48  

                a to je ta verze 2017 uz ?

                0 0
                • Cryzyy  

                  Nevím zda myslíš pláště, nebo tmelu, ale ani jedno není 2017

                  0 0
              • wetapg  

                Přesně tohle se mi stalo taky s NoTubes a Schwalbe NN dva roky zpátky. Každej plášť 1300,– a po dvou měsících tohle.

                0 0
        • spesl48  

          Dík za rady

          A ještě dotaz https://www.specialized.com/…ready/117755

          2 bliss ready je mě jasny že je na bezdusaky ale provedení pláště je jaké ? Například ten co je v odkazu.

          Díky

          0 0
          • JakeF  

            V odkazu bude nejspíš Control verze. Jinak co tak koukám na obrázek, tak je vzorek trochu pozměněnej proti dřívějším rokům.

            0 0
          • oo.viper.oo  

            Tak on mi místní Specialized technik říkal něco ve smyslu, že překopou ty odolnostní kategorie a že S-Works se už nebude dělat. A skoro to tak vypadá. Vidím tam jen „bez přívlastku“, což asi odpovídá původnímu Controlu a pak GRID, což je odolnější verze. Hm.

            0 0
            • spesl48  

              Aha chápu to tedy že místo verze S-WORKS a control bude jenom jedna ?

              0 0
        • spesl48  

          Ještě dotaz co takhle ?

          Sucho – dopředu Fast trak S-WORKS dozadu renegeade control.

          Normální podmínky – dopředu Fast trak S-WORKS dozadu Fast trak control.

          Mokro – dopředu Ground control S-WORKS dozadu Fast trak control

          Dík

          0 0
          • JFtryall  

            Jasne, klasika. Ted Spesl asi prekopal sirky ne? Koukal jsem na Kulhecuv Renegade a ten mel teda sakra objem, na webu maji 2.3

            0 0
          • McBlacky  

            Zbytecnej voser, lip nez FT rngd nepojede. Na sucho ft+ft na mokro Ground+Ground.

            0 0
    • Martin  

      Ahoj, můžete poradit spešlí alternativu k Conti RaceKing 2,2 ProTection?

      Jaká je reálná šířka spešlů ve 2,1" rozměru?

      Díky

      0 0
      • JFtryall  

        Ber 2.3. Realne maji kolem 54–57mm podle rafku. A objem navic se hodi.

        0 0
        • Martin  

          aby mi to prošlo zadní stavbou :)

          0 0
        • Martin  

          FastTrak 2.1 má na 21mm ráfku 53 mm, takže na pohodu :)

          0 0
    • FilipVM  

      Budu kupovat nový bezdušový plášť na přední kolo, doposud jsem vozil rocket ron v performance a narazil jsem na ground control 2bliss ready gripton 2.1 za 799 Kč a za ty peníze by mohl být lepší volba než ron v performance. Jezdím takovou celoroční nezávodní xc potulku s asfaltem okolo 50 %, hluboké bahno ne, ale chci něco, co i slušně drží, hlavně s blížícím se podzimem. Vzadu je a bude ralph 2.1 Jít do něj?

      0 0
      • nomecz  

        jo je to dobrá guma, jezdil sem ho teda vždy vzadu ale držel obstojně

        0 0
      • milan.v  

        Přesně tento plášť jsem vozil minulý podzim/zima, drží pěkně, pokud ale jezdíš tolik asfaltu, zvolil bych jinak, přejezdy ale zvládne… Jako bezdušový je naprosto bezproblémový.

        0 0
        • FilipVM  

          Chci ho nahodit nejspíš jen na to ježdění podzim/zima a říkal jsem si, že úplná kotva to na asfaltu nebude, když podle měření je S-Works verze ground controlu rychlá jak top verze ikonu… No asi vyzkouším a uvidím :)

          0 0
      • JFtryall  

        Na podzimni XC asi ideal.

        0 0
        • zephyr  

          Mate nekdo zkusenosti s tou novou (2019) S-works verzi Fast Traku? Ma to smysl priplacet?

          0 0
          • JFtryall  

            Ja mam Renegade na gravelu a je to ok. Fakt lehkej a fajn grip. Ale na zadek bych to nedal. :-)

            0 0
    • pavel675  

      Teď jsem nasadil Fast Trak (ve 29er, ten širší, levnější verze) místo širokýho Rona. Vloni jsem přes léto jezdil RaR + TB v 2,1, to taky pěkně jelo, ale chyběla tomu taková ta jistota pod prdelí – občas se to žvejklo a to mi vadilo. FastTrak je trochu těžší, ale jede jak tank – až se od kol práší, drží a ani se nehne :)). Profil má trochu do špičky, není tak kulatý a jede výborně i na tvrdým povrchu včetně asfaltu. nevím co ta s-works verze, tu jsem nebral protože jsem chtěl něco trochu víc odolnýho, všecko bezduše…

      0 0
      • jaykay  

        Ja presel z RaRa na FastTraky (vpredu 2.3 a vzadu 2.2 klasicka verze s Griptonem) a zpet k Schwalbe uz nejdu. Ten plast je pomerne lehkej, drzi a jede a i odolnost zda se byt OK.

        1 0
        • onuce  

          Loni jsem měl FT GRID na zadním kole, od jara do podzimu, a žádný defekt. Teď jsem ještě na přední kolo koupil omylem verzi bez GRID a hned druhou vyjížďku defekt od trnu. Jsou ty obyčejné kevlarové tak slabé, oproti stejné verzi GRID, nebo to byla náhoda? Děkuji.

          0 0
          • JFtryall  

            Grid je mnohem odolnejsi na riznuti i prupich. Obyc bez Gridu jsou zase poddajnejsi, lehci a trochu lepe pojedou, ale taky to neni zadna gramarina- na tu vahu se nejedna o moc odolne plaste. S Works verze ma ve 2.3 kolem 550g a to je uz uplny papir, ale tesni prekvapive dobre a na predek to neni spatna volba.

            0 0
            • onuce  

              Tak ten trn nebyla náhoda. A až sjedu zadní, půjde ten bez GRIDu dozadu, to bude asi ještě horší. Děkuji.

              0 0
    • MI.KU  

      Dnes dorazily Specialized Fast Trak GRID T7 v 29×2,35

      Jeden má 810g druhý 820g vypadají tedy dost solidně oproti předchozí verzi Control která měla v 2,3 nějakých 660g.

      Směs se zdá krásně měkká na omak. Dezén cca 3mm

      Dnes nebo zítra budu dávat na kolo.

      Jezdil někdo tu GRID verzi? Je na cestě pomalejší nebo se rozdíl váhy pozná jen při rozjezdech?

      Je to u mne dost proměných, jiný nový dezen, měkčí směs, vyšší váha a zpevnění, bezduše vz latex. Tak sem dost zvědav.

      0 0
      • novas752  

        Hmotnost na rovnoměrnou jízdu po rovině nemá vliv. Větší hmotbost je možná i příjemnější – větší setrvačnost. Ale je to širší, trošku hrubší vzorek a měkčí směs, takže to asi trošku pomalejší na asfaltu bude.

        0 0
        • MI.KU  

          Jako vzít normální Control i ten šel váhově nahoru asi na 680g v T5 a 710g v T7 tak bych necekal nějaké zásadní rozdíly, ale ten novej vzorek a nova směs a ten jinej kord pláště v GRID, tady si říkám, že to musí byt poznat.

          No uvidím. Hlavně doufám ze to bude aspoň širší v té 2,35 oproti starým 2,3 (které do 2,3 měli daleko).

          0 0
          • novas752  

            Je to širší dost. V terénu taky lepší.

            0 0
            • MI.KU  

              Super tak to se těším.

              PS ale starej Ground Control to asi do bláta nenahradí co?

              Mám právě dilema kam až se to mohlo posunout a zda bude lepší dále kombinovat s GC do bláta a Renegade zas na výlety po silnici.

              0 0
              • Kaire  

                Dřív sem vozil Fastrak léto, GC zima. Teď mám nové Fastraky v T5 a zatím nemám potřebu to přehodit a to veřím, že ty T7 budou ještě lepší. GC to sice nikdy nebude, oproti starému dezénu je to ale o dost lepší guma třeba i do sněhu a bláta.

                0 0
                • MI.KU  

                  No podle mě ta T7 bude lepší tak max na mokrých kořenech/kamenech.

                  Uvidím no možná ze by ale stačil GC jen na přední.

                  0 0
                  • novas752  

                    Jasně, ale to je docela dobrý když to na šutrech akořenech tolik neujíždí. V bahnu je to jedno, tam jde o vzorek ne o směs.

                    0 0
                    • MI.KU  

                      Jj což já prave pro to chtěl tu T7.

                      Vypadá to dost jako Vittoria Barzo i když ten je asi hrubší mám pocit.

                      No hlavně doufám ze ten objem bude větší chtěl sem dat Maxxis v 2,4WT ale jak ukázal spesl tyhle nové pláště řekl sem si ze tomu dam ještě šanci. Byly fajn jen ten objem mi na 2,3 proste neseděl byla to spis 2,2.

                      0 0
                  • Kaire  

                    No já tu otázku automaticky vzal jako zimní ježdění, které je u nás dost na mokru. Jasně, na mokro měkká směs bude vždy lepší. Jako popravdě ta T5 mi přijde v ruce nesmysl tvrdá. Jízdně to ale tak hrozný není, čekal sem to o dost horší. Asi stejně jako s váhou, vždy sem byl k Fastrakum skeptickej, protože jsou dost lehounký. Vydrží toho ale relativně dost (nepočítám S-works, ty nevím).

                    0 0
                    • MI.KU  

                      Teď sem měl ty starší FT Control a jako co do defektu v pohodě. V blátě absolutně nedržel hned byl ucpanej takže na to sem měl GC.

                      No ano většinou je to v ČR o blátě teď je zrovna krasnej sníh a já drepim v práci :( než vyjedu tak to zas sleze.

                      Ale každopádně pokud tedy vezmu obyčejný FT Control a GRID tak ten GRID by se měl odvalovat stejně to že má tu vystuhu nemá tedy negativní vliv na jízdu ano?

                      Ty GRID sem totiž nikdy nejel v žádné verzi.

                      0 0
                      • MI.KU  

                        Sehnal sem je po necelých 800 za kus tak sem si řekl 400 na jednom úspora oproti CZ ceně tak to musím testnout.

                        0 0
                        • Kalic  

                          Šlo to i líp, bral jsem je za 25 éček na bike24.de na black friday. To se tam nedalo nechat :-)

                          0 0
                          • MI.KU  

                            Tak sem je bral taky ale za 30 no i tak dobra cena.

                            Teď jen aby je spesl začal dělat v 2,5–2,6 aby konečně měli objem kolem 2,4 :D

                            0 0
                            • novas752  

                              Zrovna 2,6" Spešly jsou už hrozně široký. Já měl na Butcheru na 29mm ráfku 69mm přes bok. Což je spíš 2,7". Teď 2,6" Michelin je o 6mm užší.

                              0 0
                              • MI.KU  

                                No budu doufat ze se k těm 60 časem dostanou.

                                0 0
                              • Jason Voorhees  

                                Vozil jsem x let Spec Resolution 2,1" (už se nedělaj) a šířka byla stejná jako teď u Hutchinson Cougar 2,4" :-).

                                0 0
                                • TK75  

                                  Můj S Works Fast Trak 2" má 54 mm… větší objem než 2,1" TB

                                  0 0
                      • novas752  

                        GRID má o něco tlustší kostru. Takže je odolnější vůči proříznutí, ale v přímém srovnání s Controlem těžší a trochu méně pohodlný. Jenže ta tlustší kostra má zase věší oporu = dá se vozit s trochu nižším tlakem než Control. Pro agresivnějšího jezdce je to lepší resp. možná spíš nutný. Minimálně vzadu – moc jsem nepochopil proč se nedělá verze FT Grid T5

                        0 0
                        • Kaire  

                          Přesně tahle verze mi taky chybí.

                          Jinak souhlas co si psal… Ten Control beru jako perfektní maratonskej plášť.

                          0 0
                        • MI.KU  

                          Hele to zas chápu – pokud jezdíš více agresivně v terénu asi das přednost prilnavosti tedy měkčí směsi tak T5 by se jim asi moc nevyplatila dělat.

                          Jo Control mi občas pšouknul u patky a dost se mi žvejkal. Uvidím jak to bude s tímto.

                          Navíc ho budu dávat s latex duší tak si myslím, že únik i žvejkani je vyřešeno. Teď jen kam mě pustí ten tlak a jak to pojede po cestách.

                          A Renegade v nové verzi tady asi nikdo nejel že?

                          0 0
                          • novas752  

                            Mno, těžší jezdci tu tužší kostru vzadu využijí, aniž by jezdili nějak výrazně agresivněji v terénu. Třeba někdo kdo se sem tam sveze na nějakých flowtrailech. Vzorek moc není potřeba, lepivá směs také ne, ale Control musíš mít o dost víc nafoukanej abys ho v nějakých kompresích a zatáčkách nezmuchlal jak hadr.

                            Renegade jsem nejel, ale má taky trochu přiostřený vzorek.

                            0 0
                            • MI.KU  

                              Prave co to tak pročítám tak se ty pláště dost posunuli.

                              Novej Renegade by měl bejt mezi starým R a FT

                              Novej Fast Trak mezi starým FT a GC

                              A novej Ground Control těžko říct na ten sem názory nečetl.

                              0 0
                              • novas752  

                                Novej GC mi konečně dává smysl. Na předek na takové to térénější xc proč ne. Stejně jako ostatní xc pláště ho vlastnostma posunuli kousek víc do terénu.

                                Pak má ale Specialized stále docela díru v nabídce končící u Purgatory a pak nabízí jen nepoužitelně úzké 2,3" nebo obludně široké 2,6" trail/enduro pláště.

                                0 0
      • Laudis  

        Taky jsem dnes rozbalil balík, bral jsem Fast Trak 29×2,35 Grid T7 na zadek, má 787g a na předek Ground Control 29×2,35 Grid T7 Trail, ten má 837g, oboje v součtu nějakých 70 Eček. Vzorky vypadaj fajn hlavně ten Fast Trak je o něco hrubší , než jsem byl zvyklej. Doteď jsem na trail vozil kombo Conti Trail King/Race King a to jelo velice pěkně. S tou jejich 2BlissReady (butylovou) patkou nemám žádnou zkušenost, ta drží jak v ráfku?

        0 0
        • MI.KU  

          Co? Si delas prdel? Mas ten samy FT 29×2,35 GRID T7 co já a jeden mám 810g druhej 820g a ty nemáš ani 790g….? To už vypadá jako velkej rozptyl váhy.

          Ten Ground Control to tak nějak souhlasí dle webu měl mít asi 10g víc od FT GRID.

          0 0
          • Laudis  

            No tak váha má nějakej roptyl, ale jsem mezi 781 – 787g při vícero váženích, ať nežeru 784g…takže nasranej mám být já, protože mě obrali o gumu :-D Máš stejnou krabici? Já popravdě z těch marketingovejch žvástů a popisů prd poznám, aby si člověk vzal den volna na to, aby věděl, co vlastně kupuje za produkt.

            0 0
            • MI.KU  

              Jj vypadá to tak.

              0 0
              • MI.KU  

                Jinak váha mi váží na 10g ale jede přesně – prověřeno celním úřadem kde musím udávat váhy.

                A taky jsem dal latex duši dle Vittorie 145g na váze 0,14kg takže sedí.

                0 0
                • Laudis  

                  Holt výrobní tolerance, osobně ty hmotnosti komponent moc neřeším, vážím to prvně jenom proto, že mi to chodí postupně a ještě jsem nezačal stavět, tak jen pro zajímavost. Až shodím 10 kilo z břucha, takto to možná začnu řešit :-D

                  0 0
                  • MI.KU  

                    Hele jasný sak jo ale tady už je rozpětí 30g na plášti což vypadá docela dost. No na druhou stranu to není ani 5% tak ono možná se to na tom plášti zas ani nepozná.

                    A co stavis?

                    0 0
                    • Laudis  

                      Cotic SolarisMax, počítám, že začnu někdy po Vánocích…dostup­nosti komponent to protáhly od července až do konce roku. S podzimním vyjetím jsem byl dost naivní optimista. takže prozatím pevně visí......

                      0 0
                      • MI.KU  

                        To muže byt pěknej oceláček. Jen taková poznámka když HT s vyšším zdvihem a koukal sem že má prostupnost na 2,6 tak proč tam dáváš 2,35? Bych tam vrazil něco kolem 2,5 a užíval si ten balon.

                        0 0
                        • Laudis  

                          Moje zkušenost s velkýma balónama je nula, takže z toho mám trochu obavu, že to nepojede. Max šířku jsem si prozatím řekl 2,4, do budoucna nevylučuju, že vyzkouším i těch 2,6. Druhá věc je terén v okolí, nemám tu zas tolik extrémních tras, kde bych to využil.

                          0 0
          • novas752  

            To neni vůbec nic, Schwalbákum lítá váha kus od kusu stejné verze i dost přes 50g.

            1 0
        • novas752  

          Drží úplně v pohodě. Nijak zvlášť se neliší od jiných plášťů. Je to prostě normální skládací patka s větší vrstvou gumy stejně jako u jiných bezdušáků. Ty nové verze plášťů jsou trochu těsněnjší než bývaly, do patek to nezaskočí už tak snadno. Ale furt je to trochu lepší než třeba Schwalbe, Bontrager.

          0 0
        • MI.KU  

          Hele v rafku – nevím jak to myslíš. Nahazoval sem je dilenskou pumpou na sucho a šlo to.

          Za jízdy držela ale při agresivnější zatáčce a brzdění bokem se mi při 1,4 bar zvejkal a občas ušel. Ale já 90kg kolo 10kg a batoh 5kg takže zátěž cca 105kg při 1,2 na předním a 1,4 na zadním.

          S nižší vahou asi cajk.

          0 0
          • Laudis  

            Jsem váhově lehce nad tebou 94/13,5 kolo, jde mi právě o ty agresivnější průjezdy zatáčkama, ale popravdě doteď jsem měl 23mm ráfek, na novým kole už bude 30, takže to bude zas o něčem jiným, aktuálně jsem musel vozit o něco vyšší tlaky, než bych chtěl.

            0 0
          • novas752  

            Mě se zadní plášť v agresivnější zatáčce sem tam přižvejkne i když jsou tam 2 bary na 95kg kompletu a Grid Trail casing.

            0 0
    • MI.KU  

      Tak první nahozenej. Tyjo fuška jsou výrazně těsnější než ty staré a ta GRID verze je fest tuha na těch patkách při nazouvání.

      Tak mám tam 3 bary a šířka je 57,2mm na 25mm ráfku, což je dost málo na 2,35 čekal sem víc, snad se časem roztáhne. Aby odpovídal 2,35 musel by mít 59–60mm

      Starej FT 2,3 má 57 rovných.

      0 0
      • Chlebovnik  

        Psal jsem do vedlejšího vlákna:

        Po měsíci cca 58,5 mm na 25 ráfku, 18 – 20 PSI.

        (2.35", Control T5)

        0 0
        • MI.KU  

          Dík to mě dost znepokojuje.

          Control je oproti tomu GRID jak máslo. Sem si připadal jako kdybych rval na rafek plnohodnotný UST :D

          Takže nečekám, že by tak snadno povolil a když mas po měsíci teprve 58,5mm i když zas fakt při nízkém tlaku. No uvidím budu je dofukovat na 3 bary aby ,,makali” s tím roztazenim :)

          Sem se kujva těšil na 60mm :(

          Nicméně pokud do nich někdo půjde tak doporučuji pořádnou montpaku – mám jen mini a dost sem se bal, že ji zlomim, ty předchozí papírky šli prsty, u tohodle sem se fakt zapotil.

          Ale ta směs je krásně měkkoučká to se mi líbí moc.

          0 0
          • novas752  

            To nechtěj vědět jak vypadá sjezdový BlackDiamond casing, proti tomu je jako papír zase Grid. ;-)

            0 0
            • MI.KU  

              Nojo tak to už jsme zas jinde a tam člověk asi bude už počítat s kovovou montpakou.

              Ale u XC pláště mě to dost zaskočilo ;)

              0 0
              • novas752  

                Prd kovovou montpákou, to na kolo používá akorát dobytek. Ono to jde celkem v pohodě i plastovejma. Když k tomu ještě dává dovnitř CushCore tak se už docela zapotí. Na grid většinou potřeba ani montpáky nejsou, leda když to jsou nějaké dost těsné ráfky Bontrager, WTB.

                0 0
                • MI.KU  

                  No tak nahazoval sem dost plášťů včetně UST a tohle je prostě dost podobný. Normální FT sem dělal jen prsty, stejně tak GC a jiné, ale tohle bylo tedy dost – jednak je absolutně těsný po nasazení do středového žlábku nemá nikde mezerku.

                  A kovové paky mohou byt pogumovane ;)

                  Mám normálně Rovaly.

                  0 0
                • TJK  

                  zadni grid trail na Cushcore jedine s 2 montpakama, tam to nedas do zlabku, tak potrebujes tu patku fakt premluvit aby tam zapadla.

                  Predni Hillbilly Gid gravity (coz je nova verze black diamond) sem daval rukou

                  na DT XM481 rafky

                  0 1
          • MI.KU  

            Asi zvednu tlak :D

            Aktuálně povolili na 58,2mm

            Fouknout tam 5bar tak bych je nozna do rána dostal na 60mm :D

            0 0
            • MI.KU  

              Tak teď ráno už pěkných 59,1mm na 25mm rafku. Což už vypadá slušně a dát to na 30mm ráfek tak tam těch 60 musí bejt.

              Myslím, že až se na tom trochu povozím a pokud budu mimo jízdu takhle tlakovat tak ho aspoň na 59,5mm dostanu.

              Takže ano opravdu je v reálu širší než stará verze.

              1 0
    • MI.KU  

      Dnes zakoupeny dva pláště Ground Control GRID T7 29×2,35.

      Jeden 850g druhý 890g.

      0 0
      • MI.KU  

        Tak GC po nahození slibných 58,4mm jestli bude povolovat jako FT tak tady vidím velkou šanci na brzkých 60mm i na 25mm rafku.

        0 0
    • Fran-tic  

      Trochu OT, ale tedka jsem koupil butcher 29×2,3 za velmi lidovou cenu v bikomatic. Třeba se to někomu bude hodit :)

      1 0
    • Smazaný účet  

      Mam dotaz, bude znat zvyseni valiveho odporu pri jizde, kdyz pouziju kombinaci gc/ft oproti ft/ft? Ma predni guma takovy vliv na valivy odpor pri jizde? A druhy dotaz bude mit gc oproti ft na predku znatelne vyssi hluk nebo vibrace? Resim vlastnosti jen pro asfaltovy povrch (samozrejme jezdim i v terenu). Dekuji

      0 0
      • milan.v  

        Ano, Ground Control bude víc na asfaltu slyšet, bude mít větší valivý odpor, ale je na tom celkem dost slušně i tak, čekal jsem to horší, byl jsem mile překvapený… Mluvím tedy o předchozí generaci, co mám na fullu…

        Mně to za tu kvalitní trakci a boční vedení oproti Fast Traku, i přes zhoršení valivého odporu na přejezdech a pevnějším povrchu, stálo…

        0 0
        • Smazaný účet  

          Diky, jakou kombinaci plastu jezdis?

          0 0
          • milan.v  

            Na fullu mám právě tuto, ale já už prakticky na fullu nejezdím, abych byl korektní, stal se ze mě silničář…

            0 0
            • onuce  

              Já již několik let tuto kombinaci, GC/FT, jezdím na fullu a nic jiného nechci. Proto mě teď děsí nový design FT.

              0 0
      • MI.KU  

        Peklo zamrzlo ;)

        U starých ano.

        U novych hele teď jsem je projel. Mám ty Ground Control GRID T7 v 2,35 na předním i na zadním. Dnes ráno po včerejší instalaci při tlaku 20 PSI před jízdou měli pláště 59,5 a 59,6mm na 25mm rafku. Dával jsem latexové duše Vittoria místo bezduší.

        První poznatky – na asfaltu jede velice pekne, je poznat těžší rozjezd ale jak se rozjedu tak to fičí velmi podobně jako starý FT v 2,3 na bezduších samo nehnal jsem to nějak moc na asfaltu sem měl průměr kolem 23km/h při vyšší rychlosti to muže byt jiné. Hlučnost velmi podobná co starý FT. Vibrace spis nižší ta směs lip tlumí. Jelikož bylo náledí tak to byl skvělý test na směs T7 a ta se ukázala jako velmi povedená na ledu drží tak jak mi ještě žádný XC plast nedržel, proti směsi ze starých spesl plstů velký posun v přilnavosti.

        V terénu je nový GC jak doma, kolem rybníka to bylo měkčí střídal se tam sníh a led s blátem, pláště skvěle vedou stopu (lip než staré) a velmi výrazně lip jak staré FT. Tohle chceš!

        Pokud to má byt na sníh a do bláta rozhodne bych minimálně na přední ten GC dal. Já to mám i na zadním a jako skvělej záběr a hlavně ta směs překvapila.

        Hmotnost je 850 a 890g dost sem se toho už bal ale ve výsledku fakt byl poznat rozdíl jen v akceleraci.

        Mám i ty nové Fast Trak také v GRID 2,35 ale ty si nahodim až bude sucho, verim ze budou v blátě schopnější ale spis jako nouzovka když proste začne pršet nebo někde na to blato narazis ale brát je cíleně na sníh a blato nehodlám.

        0 0
        • Smazaný účet  

          Diky za info, uvazuji celorocne o kombinaci gc/ft, kdyby byl renegade ve variante grid, tak bych ho jezdil s ft, ale bohuzel neni.

          0 0
          • MI.KU  

            Hele po dnešku by se mi Renegade GRID taky líbil. Staré FT Control jsem jezdil na 1,2 a 1,4 a už se mi to zvejkalo.

            Ty GC GRID sem v bytě 21°C nahustil na 20PSI – necelých 1,4 bar a venku po vymrznuti 0°C museli mít ještě min a ani prd v zatáčkách to drží a nezvejka se příště dam 1 bar. (To mám 90 plus kolo a batoh dalších 15 takže cca 105kg).

            Hele asi tak jestli budeš mít vzadu FT a ten GC na predku tak si myslím ze nějaké zhoršení na asfaltu ani nepoznas, ale v terénu to drží úplně jinak.

            A rozhodne bych koupil tu měkčí T7 směs drží paradne a krasne tlumí na asfaltu sice pokud chceš hodně asfalt se asi rychle sjede ale zas přední nezbrousis tak rychle a za ty vlastnosti to stojí.

            0 0
            • MI.KU  

              A ještě bys mohl vozit GC podzim-zima-jaro a na léto když je sucho dat zas FT.

              Minimálně si to vyzkousis a uvidíš.

              Já třeba taky dam FT na zadní a GC na přední když bude takové to chvilku sucho chvilku zaprsi nebo v kete po dešti. Ale teď do bordelu hodlám vozit jen GC a GC.

              Až sleze sníh a bude sucho nebo to vymrzne pak klidně nahodim FT a FT a mohu nějak porovnat.

              Ale proti těm starším sem fakt na asfaltu nic zásadního při nižší rychlosti nepoznal. Při průměru 30 to muže byt jiné. Ale zas sem měl GC na obou kolech. Myslím ze s FT a GC fakt pohoda minimálně na horší počasí.

              0 0
              • Smazaný účet  

                Uvidim, ted jezdim ray a ralph v sirce 2.35. Jezdil jsem i ikon 2.35 predek a aspen 2.25 nebo rekon race 2.35 vzadu, ale maxxis uz nechci. Ted bych rad vyzkousel ty nove gumy od speslu.

                0 0
                • MI.KU  

                  Jj jinak už sem tu trochu o nich psal. Jsou hodně těsné oproti staršîm takže se člověk víc zapotí při nahazování. Zas pokud je chceš na vezduše tak mas jistotu ze je nafouknes i pumpou. (To šli i staré ale občas to zlobilo).

                  Po nasazení sem měl FT nějakých 57,2 myslím a GC asi 58,3. Přes noc sem v nich nechal 3 bary a šli FT asi na 59,2 a GC na 60.

                  FT jsem sundal a nahodil ty GC.

                  GC při 20PSI 59,5mm před první jízdou. Myslím ze ale oboje až se trochu rozjezdi budou při provozním tlaku kolem 60mm takže ten slíbený objem 2,35 je opravdu reálný. Ty staré jsem míval kolem 57 takže byly trochu užší.

                  Ta T5 tak podle omaku odpovídá cca starým Spesl plastům ta T7 je měkčí a výrazně lip drží. Oboje sem bral v T7 protože dávám přednost tomu aby to drželo před tím aby to vydrželo.

                  Ta GRID verze je výrazně silnější na bocích oproti Control nebo papirovemu SWorks.

                  Ty dezeny jsou předělané takže to bude taky jiné a dle toho co se píše v recenzích jsou pláště schopnější v terénu což mohu u GC potvrdit. FT má dezen jako Vittoria Barzo takže bych čekal ze bude taky pouzitelnejsi v mekcim povrchu a nějaké lehké blato na kratší úseky dá – ten starej mi dost ujížděl.

                  Váhy FT GRID sem měl 810 a 820g a GC 850 a 890g takže to už takový rozdíl není. Ta Control verze by měla u FT jít kolem 710g a GC udávají stejnou váhu tak těžko říct.

                  Směs T7 je každopádně měkčí jak Maxxis vlastně asi nejměkčí XC plast co sem osahal. Ta T9 co mají na enduro musí bejt žvejka 

                  0 0
                  • mirage  

                    Jak pises o te měkosti, tak stary Fast Track Grid a novy Fast Track Grid by mela byt stejna smes, 60 tpi.

                    0 0
                    • MI.KU  

                      Nevím starej GRID sem neměl měl sem Control a ten cca odpovídá té T5.

                      Schvalne si zajdu hrabnout na starej GRID do prodejny až tam zas budu mít cestu, na kolech tam jsou.

                      Hlavně mě ta směs překvapila na ledu jak drží.

                      0 0
                      • mirage  

                        Oba hustota vlakna 60tpi

                        0 0
                        • ToMášMarný  

                          Motáš jabka a hrušky, TPI se směsí nesouvisí.

                          0 0
                          • MI.KU  

                            Přesně tak. A byt jsem tedy ty staré GRID neosahaval tak spesl u všech udával směs GRIPTON ať u SWorks tak u Control tak u GRID.

                            Teď přišli do XC dvě směsi T5 a T7 ta T5 pohmatem odpovídá staré Gripton a ta T7 je proste výrazně měkčí.

                            Takže se mi zdálo dost divné ze by starej GRID byl stejně mekkej ale neměl sem ho v ruce tak sem se nehadal.

                            0 0
                  • Smazaný účet  

                    Ja musim mit grid, takze jedine T7.

                    0 0
    • TK75  

      Potřebuju poradit co na přední kolo…Eliminátor nebo Butcher?Teď mám GC a musim ho přehodit na zadní kolo poněvadž FT už mi vzadu nestačí (mokro a už mám zničeny nohy jak mi ustreluje přes mokrý kořeny)

      Vzal bych Eleminatora akorát chci pneu co se dobře čistí od bahna, vyhovoval mi starej Mountain King Contik

      Dik

      0 0
      • TJK  

        Butcher, eliminator je spis dozadu a reslne bych na nej zapomel a pockal na Cannibal

        0 0
      • TJK  

        Butcher, eliminator je spis dozadu a reslne bych na nej zapomel a pockal na Cannibal

        0 0
      • Laudis  

        Zdar, nejakej vysledek po mesici, objednaval jsi neco? Ted mi dosel Eliminator T9 a GC T7 pujde na zadek. Tak jsem zvedav na nejaky info. Diky.

        0 0
        • TJK  

          ja bych osobne uz eliminator nebral a dal cannibal

          0 0
          • TK75  

            No jo, ale ten mi prijde na ty naše ht už zase mooc ne…

            Laudys: ještě jsem se nerozhodl… Zatím to vypadá na Butcher

            Zvažoval jsem 2,4 Nobby Nic, Bontrager Xr4 nebo 2,4 Pirelli Trail S (nebo jak se to jmenuje:⁠-⁠) a nebo Conti Trailking, Vittoria Martello

            0 0
          • mirorek2  

            You don't need to be a World Cup contender to enjoy the Cannibal, or even be a racer at all. It's a sturdy, very supportive option that works best at higher speeds, but doesn't give up that much performance when things slow down. The big, sipe free side knobs should help with longevity, making it a good contender for bike park or eMTB usage.

            It'll be interesting to see what tires the Specialized Gravity Team choose for the remainder of the World Cup season, but if I had to guess that ol' Sharpie isn't going to see much usage – the Cannibal is that good.

            0 0
          • Laudis  

            Canibal pozral Eliminatora…ja koupil nejak impulzivne toho Eliminatora, ale zase za 31 E sem to tam nemoh nechat lezet, ze jo…ted kdyz koukam na tu specifikaci, tak ten Canibal bude asi trochu overkill, jak pise TK75. Vyzkousim a uvidim, kdyztak budu hledat idealni kombo dal.

            0 0
            • TK75  

              A bral jsi 2,35 nebo 2,6?

              0 0
              • Laudis  

                2,3, na to svoje jezdeni a hlavne na to, co mam v okoli takovej balon neuziju, max na par mistech a hoblovat je fut dokola, by byla dost nuda. Verim, ze to ma neco do sebe a jezdit s tim plnohodnotne enduro, tak do toho jdu, ale za soucasnyho stavu ne. Navic ta 2.3 uz ma lehce pres kilo :-)

                0 0
                • novas752  

                  Ono hlavně ty Spešlácký 2,6" maj na 30mm ráfku reálně spíš 2,7", jsou fakt široký

                  0 0
                  • mirorek2  

                    Jak které serie, mají rozptyl od 2,5 do cca 2,7 jak píšeš, lítalo jim to

                    0 0
                  • TK75  

                    Aha…no já se ptal, protože jsem koukal že 2,6 Butcher měl na 30 ráfku míň. Ale je to fotka 2017 datum, takže ten starej model asi

                    Ale nekde jsem to nedávno četl v porovnání, že právě 2,6 má míň a 2,3 víc…celkem jsou u sebe blizko

                    https://mbaction.com/…e-combo/amp/

                    Já bych chtěl těch 60–62 mm, to mi vyhovuje

                    0 0
                    • Laudis  

                      Hele vyhledove nahodim, necham trochu nadrceny, aby se roztahl a postnu, kolik sem na 30mm int. rafku nameril.

                      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.