• kubaholy

    Zdravím, chtěl bych zkusit širší pláště. Celou dobu co jezdim silnici, používám Conti gp4000 25mm. Ted ale casto slycham o přechodu na 28mm. Použití jak na trénink tak i závody. Líbí se mi pripadne zvýšení komfortu. Vaše zkušenost? + a -?

    0 0
    • novas752  

      Je to pohodlnější, dá se foukat nižší tlak. Víc neřešim.

      0 0
    • Honzis  

      záleží zda se Conti v 28mm vlezou do rámu, neb mají třeba 29,5mm a to už není sranda narvat do rámu s čelistmi. Rozdíly zásadní nepociťuji, 28 je pohodlnější než 23/25, zase jsou o chlup těžší a nabídka ještě donedávna nebyla kdovíjaká. 4000S v 25mm má většinou 27mm a to už je „pořádnej balón“, mně na jednou rámu skoro brousí pod zadní brzdou i tahle 25ka, to je třeba fakt prověřit.

      0 0
      • kubaholy  

        Conti už bych asi nekupoval, chtěl bych zkusit Vittoria Corsa g2.0. jinak rám caad12 od Cannondalu. Musel bych to pak přesně změřit

        0 0
    • embi  

      Jaky doporucite 28 / 30mm plaste s dobrym pomerem cena/vykon na silnicku. Asi nemusi byt bezdus.

      0 0
      • Honzis  

        já najel 11000km na Contíkách Grand Prix (bez dalšího označení) – asi 290g v 28mm kevlaru, cena slušná, gumy relativně dost i na občasné „lehce gravel“ vložky.

        0 0
      • Cavendish  

        Continental UltraSport II kevlar. Za 400 parádní plášť.

        1 0
      • novas752  

        Taky vozim Ultrasport

        0 0
    • Pikaču  

      Moje conti gp4000 v rozmeru 28 mm meli reálně 32 mm.

      Nyní gp5000 v rozměru 28 mm maji reálně 28 mm.

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • maraa  

      Ahoj, protože nechci zakládat nové vlákno, tak rozšířím tohle staré.

      Momentálně jezdím dušové pláště Continental grandprix 5000 v šíři 28 mm a přemýšlím o přechodu na 30 mm, kvůli ještě většímu komfortu. Na druhou stranu, pláště chci mít i pro závodní použití a jsem hodně lehkej jezdec (65–67 kg), nemůžu se rozhodnout zda je pro mě ten širší plášť vážně lepší, nebo spíš zbytečnost a je rozumnější zůstat u 28 mm a těžit z menší hmotnosti, aerodynamiky atd. Má někdo nějaké doporučení?

      0 0
      • Pikaču  

        Proč ne. Spousta lidí jezdi a zavodi na 32mm.

        Je spíš ale otázka kolik je reálný rozměr pláště a jaký mas vnější rozmer ráfku. Vnitřní rozměr by se taky hodil 23 mm minimálně.

        Takže pokud už teď jezdíš 28 mm papírově pláště na DT swiss 27 mm ráfku tak jsi aerodynamicky mimo a měl bys zvolit užší pláště.

        0 0
      • nomecz  

        Tady v okoli Brna bych vubec nepremejslel a dal 30mm klidne i vic, ty silnice tady stoji az na par vyjimek za vyliz misku ..

        1 0
      • stumpfsr  

        Já bych se rozhodoval podle vnitřní/vnější šířky ráfku co máš. Já vozím 30mm plášť na 25/30mm ráfku (vnitřní/vnější) a komfort, aero, a jízdní vlastnosti do zatáček jsou příkladné. Bezduše samozřejmě.

        0 0
      • Lokotka  

        Z aerodynamickýho hlediska bych to při závodech řešil až od výrazně vysokýho rychlostního průměru závodu nad 40km/hod.

        Z hlediska ochoty ke zrychlování (nástupy) je ta vyšší obvodová rychlost opruz.

        V pohodlí samozřejmě rozdíl je, ale u lehkých jedinců nehrozí tolik procvaknutí ani u menších tlaků, tedy pokud Tě někdo při závodě záměrně nenavede do díry a Ty ji pak nestačíš skočit.

        0 0
      • Lada1  

        asi nejlepší – vyzkoušej a uvidíš.

        0 0
    • maraa  

      Ok, podíval jsem se na kola a jsou to dt swiss performance ln a je na nich napsáno že mají 20 mm vnitřní šířky, vnější tady napsaná není.. takže je pro mě lepší ten užší rozměr pláště? 28 mm?

      0 0
      • Jáchym 1  

        Při Tvé váze bych nechal 28.

        1 0
      • Pikaču  

        Vem šupleru a zmeř si to. Aktualni model ARC má 27mm.

        0 0
        • maraa  

          Naměřil jsem 23 mm

          0 0
          • Pikaču  

            Aha. Takže mas dt swiss performance ln hlinikova kola ktera váží 1910 gr ( skoro 2 kg) s rozmerem 20/23,5 mm a výškou 23mm.

            Hele na těch kolech neni absolutně nic aero a jestli budes na těchto kolech vozit 28 mm nebo 40 mm tak je to úplně jedno. Ty kola váží skoro 2 kg. Na tvoji vahu se koukni po karbonovych aero kolech s výškou cca 45 mm a vahou 1400 gr. Pak bych se bavil zda poznas rozdil mezi 28 a 30 mm.

            Teď tam dej co uznas za vhodne.

            7 0
    • jirkacy  

      Včera 1.vyjížďka na úplně nových pláštích Continental Grand Prix 5000 (30) a tak 2km před domovem defekt na zadním kole ,řízlé to je skrz v délce 5mm.Vozím TPU duše.Plášť asi můžu rovnou vyhodit co? :-( No pech :-(

      0 0
      • Jáchym 1  

        Podlep to.Na 30 mm pláštích asi nefoukáš mega tlaky,ne?

        0 0
        • jirkacy  

          6BARů,spíš mi jde o tu délku jak je řízlé :-(

          0 0
          • Jáchym 1  

            6 barů na 30mm?To je na šutr.

            Asi ne tak velkou,menší jsem podlepil Ferdus flekem a s tmelem to drželo.

            0 0
          • LM  

            Když zadáš váhy a míry sem, jaký ti tam vyjde tlak?

            Ve 28 mm pláštích na 23 mm ráfku vozím vepředu 62–68 psi (4.23–4.69 bar) a vzadu 67–73 psi (4.6–5 bar) – kolo 13 kg, já tak 90 kg oblečenej.

            0 0
            • jirkacy  

              Po vypočtu asi budu muset trochu ubrat tlak s mou váhou 73Kg :-)

              1 0
            • ladys  

              Splňuje to podmínky výrobce pláště?

              0 0
              • jirkacy  

                Počítám,že se jedná o záplatovaní toho proražení?V případě dírky od připínáčku bych tohle neřešil a jezdím na plášti dál,ale tahle díra už je na zvážení.

                0 0
              • LM  

                Kupodivu nesplňuje. Na boku pláště je napsáno INFLATE TO MIN PRESSURE 6.0 BARS (87 PSI) / MAX 8.0 BARS (116 PSI) ale tolik jsem tam neměl ani na předchozím 17 mm ráfku :-)

                0 0
                • ladys  

                  Tak prosím nikomu neraď :)

                  0 1
                  • tomxxx  

                    Radí ale dobře, tak proč by to neměl dělat? Přefoukaný kolo je nejezditelný. Minimální tlak přeci záleží na hmotnosti jezdce a né tolik na plášti.

                    Jediný uskalý jsou ráfky, není dobrý vozit na dnes populárních hookles rafcích „obyč pláště“, doporučený jsou tubeless ready. S obyč hrozí svléknutí.

                    1 0
                    • ladys  

                      Výrobce udává tlak, který je podle něj bezpečný. Asi to i testuje. Pokud se někdo rozhodne nerespektovat tak to dělá na vlastní nebezpečí. Někomu to radit může být dost ošemetné. On se ten podfouknutý plášť v rychlé zatáčce může zbořit a jak to asi dopadne…

                      0 0
                      • tomxxx  

                        Ok, nafoukej si 6 barů, my ostatní si fouknem normálně. Asi risknu, že se mi zboří plášť (ať to znamená cokoliv), než že budu vymlácený jak na žebřiňáku a urve se mi to někde v zatáčce.

                        0 0
                        • ladys  

                          Nevíš co stane, když se zboří plášť. Pojedeš po ráfku. Kam asi v zatáčce dojedeš. Na 6 barů jsem odjel v kuse loni 880km.

                          0 0
                          • Jáchym 1  

                            Hele,já mám ráfky 21mm vnitřek,plástě S Works Turbo 28mm.Doporučený tlak je 5– 6.5barů.Já dávám max 4.5barů a to je už opravdu hodně tvrdý a nepohodlný.O vyzutí nemůže být ani řeč.

                            6 barů si opravdu nedovedu představit.

                            0 0
                            • ladys  

                              Na 6 barů S Works a GP 28mm jezdím i gravel sektory. O vyzutí nebyla řeč.

                              0 0
                              • Jáchym 1  

                                Tak to je už slovíčkaření.OK napsal jsi ,,zboření,,

                                Na tlacích se evidentně neshodneme,jen doplním mou váhu – 85kg

                                0 0
                      • LM  

                        Minimální tlak právě hledám tak, aby se to v zatáčkách nežvýkalo. Postupně ubírám, a když to začne v zatáčkách „plavat“ tak trochu přifouknu a toho tlaku se pak držím.

                        A víme prd pro jaké podmínky výrobce ten minimální tlak pneu stanovil (120 kg jezdec s pláštěm na ráfku 17 mm vnitřek?:-)).

                        Na širším ráfku (i23) se to chová s nižším tlakem lépe než předtím s vyšším tlakem na užším ráfku (i17).

                        0 0
                        • ladys  

                          Když to začne plavat na předku, tak je to rychlý konec. Na zadku se to dá ustát. Chápu jak to myslíš, ale nikomu cizímu by jsem to nedoporučoval. Až se s tím co jsi mu poradil rozbije a vzpomene si na dobrou radu, tak to může být zajímavé…

                          Výrobce to určitě testuje, má určitě rezervu.

                          0 0
                          • Elektronik743  

                            Výrobce je alibista, nic víc. Minimální tlak udává z důvodu, aby byl z obliga, když tam 100kg borec dá 3 bary a pak se při defektu rozbije. Maximální tlak je zas o tom, aby ti nejebnul ráfek, nebo se nevyzul plášť za jízdy, to už smysl dává.

                            Pokud na to nemám cit, nebo to chci mít „echt“, tak tohle

                            funguje dobře: https://axs.sram.com/…ire/pressure

                            Rvát do 28mm 6 bar je sebetryzna a lépe to od určité hranice už nepojede, i pro 100kg chlapa tam vychází okolo 5.

                            0 0
                            • ladys  

                              U auta postupujete stejně? Na 6bar 1000km v kuse.

                              0 0
                              • kubad  

                                auto má celkem přesně doporučený tlak v pneu dle jejich rozměrů,

                                0 0
                              • Stavel  

                                Ano, u auta je to vlastně stejné. Podle doporučení výrobce auta (ne pneumatiky) pro dané zatížení se nastaví tlak.

                                A když se vyjíždí do speciálních podmínek jako terén s bahnem/ledem apod., tak se tlak snižuje tak nízko, co to jde, aby se pneumatika nezačala bortit.

                                0 0
                      • Hrabex1  

                        Jsem rad, ze moje plaste zadny minimalni tlak neuvadeji, se svyma 4 bar na 28 mm plasti nic neporusuju a jsem v klidu.

                        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.